ثبت نام آزمون msrt سال 1400
نوشته شده توسط : دانتل

آزمون msrt 

در ابتدا باید بگوییم که عبارت msrt مخفف Ministry Of Science, Research And Technology می‌باشد و به معنای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌باشد؛ چرا که این آزمون زیر نظراین وزارت برگزار می‌شود و مدرک دریافتی نیز در تمامی دانشگاه هایی که تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال فعالیت هستند، معتبر است.

در ابتدا نام این آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی mche ، بوده است چرا که زیر نظر وزارت فرهنگ و آموزش عالی برگزار می‌شده است اما هم اکنون نام آن به آزمون زبان msrt تغییر یافته است.

این آزمون مشابه آزمون تولیمو است و منابع آن نیز مشابه منابع آزمون تافل است، بنابراین متقاضیان برای کسب آمادگی باید منابع آزمون تافل را مطالعه کنند.  برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

کاربرد مدرک msrt

آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی msrt، خوشبختانه توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ده بار در بازه های زمانی مختلف در سال برگزار می‌شود که متقاضیان می‌توانند با توجه به شرایط خود دریکی از بازه های زمانی اعلام شده در تقویم برگزاری آزمون msrt شرکت کنند.

از آنجایی که داوطلبان مقطع دکتری برای ورود به این مقطع و ادامه تحصیل نیاز به یک مدرک زبان معتبر دارند، تعداد زیادی از شرکت کنندگان در این آزمون را دانشجویان مقطع دکتری تشکیل می‌دهند چراکه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مدرک معتبری را به پذیرفته شدگان ارائه می‌دهد.

نکته قایل ذکر این است که با وجود اینکه تعداد علاقه‌مندان و دانشجویان مقطع دکتری در کشورمان در این آزمون زیاد می‌باشد اما این مدرک زبان تنها در دانشگاه های داخل کشور و زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معتبر می‌باشد و در دانشگاه های خارج از کشور فاقد هرگونه اعتبار است.

جزئیات آزمون msrt

آزمون msrt در یک دفترچه و در 100 سوال در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. در ادامه جدول زیر ساختار و نمرات آن را شرح داده ایم.

ساختار آزمون msrt
  • بخش اول سوالات شنیداری است که شامل 30 سوال است؛ متقاضیان بایستی در مدت 30 تا 35 دقیقه به آنها پاسخ دهند.
  • بخش دوم پرسش های مربوط به گرامر است که شامل 30 سوال می‌باشد که باید در 20 دقیقه بدان پاسخ دهند.
  • بخش بعدی سوالات مربوط به درک مطلب است که  بایستی به 40 سوال در 55 دقیقه جواب دهند.
نمرات آزمون msrt
  •  نمره این آزمون از 100 محاسبه می‌شود.
  • آخرین حدنصاب نمره داوطلب برای مراکز دانشگاهی و آموزشی نمره 70 است.
  • نمره منفی در این آزمون لحاظ نمی‌شود.

ثبت نام آزمون msrt سال 1400

همانطورکه گفته شد، آزمون تعیین سطح msrt به تعداد 10 بار در یک سال توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود که داوطلبان می‌توانند با توجه به شرایط و سطح آمادگی خود در هرکدام که بخواهند شرکت کنند.

در ادامه با توجه به جدیدترین اطلاعیه های موجود زمان برگزاری آزمون طی دوره های آبان و آذر را ارائه کرده ایم. داوطلبان باید توجه داشته باشند به دلیل اینکه هر حوزه دارای ظرفیت محدود و مشخصی است برای ثبت نام به موقع و جلوگیری از تکمیل ظرفیت، ثبت نام خود را در روزهای ابتدایی انجام دهند چراکه برگزاری این آزمون نیازمند شرایط خاصی همچون سیستم صوتی می‌باشد و امکان افزایش ظرفیت در هیچ حوزه ای وجود ندارد.

زمان ثبت نام آزمون msrt سال 1400

آزمون اول: این آزمون در تاریخ 23 آبان سال 99 برگزار خواهد شد؛ داوطلبان از ساعت 13 تاریخ 5 آبان ماه تا ساعت 16 تاریخ 8 آبان ماه،می بایست ثبت نام خود را انجام می‌دادند این آزمون به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو گردیده است و به تاریخ آمون دوم موکول گردیده است.

آزمون دوم: این آزمون مورخ 14 آذرماه سال 99 برگزار خواهد شد؛ داوطلبان می‌بایست ثبت نام خود را از ساعت 8 تاریخ 17 آبان تا ساعت 16 تاریخ 18 آبان ماه انجام می‌دادند.

آزمون سوم: این آزمون 28 آذرماه برگزار خواهد شد؛ داوطلبان می‌بایست از ساعت 13، دهم آذرماه تا ساعت 16 تاریخ 12 آذرماه، نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

نحوه ثبت نام آزمون msrt سال 1400

متقاضیان دریافت مدرک تعیین سطح msrt، کافی است طبق مراحل زیر پیش بروند تا روند ثبت نام خود را تکمیل کنند.

  • مرحله اول: ثبت نام آزمون msrt ازطریق  سامانه آزمون زبان MSRT قابل انجام است، بنابراین متقاضیان بایستی به سایت سامانه آزمون زبان msrt به نشانی اینترنتی ” portal.saorg.ir ” مراجعه کنند.
  • مرحله دوم: در این مرحله وارد سامانه امور دانشجویان خواهید شد که با انتخاب گزینه ” جهت ثبت نام آزمون زبان MSRT  از طریق لینک انتقال به سامانه آزمون زبان msrt اقدام نمایید ” به سامانه آزمون زبان msrt دسترسی پیدا خواهید کرد.

نکته مهم : هم اکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا، امکان ثبت نام از طریق این سامانه وجود ندارد و در صورتی که به سایت مراجعه کنید با تصویر زیر مواجه خواهید شد اما پس از انتشار اطلاعیه هایی مبنی بر ثبت نام این مقاله نیز بروزرسانی خواهد شد و راهنمای تصویری تکمیل خواهد شد.

 

چنانچه امکان ثبت نام در این سامانه میسر بود طبق مراحل زیر، پیش بروید.

  • مرحله سوم: بر روی گزینه “ ثبت نام ” از سایت نام نویسی کلیک کنید و چنانچه قبلا در سایت ثبت نام کرده اید بر روی گزینه ” ورود به سایت ” کلیک کنید و پس از وارد کردن شناسه کاربری و رمز عبور وارد صفحه شخصی خود شوید.

ثبت نام در سایت

مرحله چهارم: پس از کلیک بر روی گزینه ثبت نام، صفحه جدیدی ایجاد می‌شود که بایستی  پس از مطالعه مندرجات آن بر روی عبارت ” با قوانین گفته شده موافق هستم ” کلیک کنید و سپس در صفحه جدید اطلاعات و مشخصات فردی خود را از جمله نام و نام خانوادگی، کد ملی، تاریخ تولد، شماره موبایل و پست الکترونیک خود را وارد کنید.

همینطور بایستی در کادر مربوط به رمز عبور یک رمز عبور برای خود تعیین کنید تا برای ورود به پرتال از آن استفاده نمایید. مراحل بعدی در قالب جدول زیر شرح داده شده است.

دریافت کد فعالسازی مرحله پنجم: پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده به شماره تلفنی که وارد کرده اید، یک کد فعالسازی از طریق تماس یا پیامک ارسال می‌شود که پس از وارد کردن آن، بایستی بر روی گزینه ارسال کلیک کنید.
اطلاعات تکمیلی مرحله ششم: دراین مرحله اطلاعات تکمیلی از جمله نام پدر، شماره شناسنامه، سریال شناسنامه، وضعیت تاهل، جنسیت و وضعیت شاهد و ایثارگری خود را مشخص کنید.
بارگذاری مدارک مرحله هفتم: در این مرحله باید در کادرهای مربوطه یک قطعه عکس پرسنلی، تصویر کلیه صفحات شناسنامه و تصویر پشت و رو کارت ملی خود را بارگذاری کنید و سپس بر روی گزینه ” بعدی ” کلیک نمایید.
اطلاعات مقاطع تحصیلی مرحله هشتم: در این مرحله بایستی، اطلاعات مقاطع تحصیلی خود را وارد کنید و پس از کلیک بر روی ” بعدی “،  سامانه نام کاربری که همان کد ملی شماست و رمز عبور انتخابی خودتان را به آدرس پست الکترونیکی که ورد کرده اید ارسال می‌کند.

ورود به سامانه

مرحله دهم: مجدد به صفحه اول بازگردید و بر روی گزینه ” ورود ” کلیک کنید و به کمک نام کاربری و رمز عبور خود وارد پروفایل شخصی خود شوید.

مرحله یازدهم: در این مرحله متقاضیان باید آزمون و حوزه برگزاری آزمون را انتخاب کنند.

مرحله دوازدهم: پس از تعیین حوزه باید در ساعات مشخصی نسبت به پرداخت وجه ثبت نام اقدام کنید که برای این امر به شماره 16 رقمی کارت، رمز دوم، کد cvv2 و تاریخ اعتبار کارت نیاز خواهید داشت.

در انتها چنانچه که پرداخت وجه با موفقیت انجام شود پیام ” ثبت نام شما با موفقیت انجام شد ” و یک کد رهگیری برایتان نمایش داده می‌شود که بایستی تا انتهای برگزاری آزمون از آن نگهداری کنید.

نکته: متقاضیان توجه داشته باشند که ساختن پروفایل و ارسال پیام در روزها و ساعات اداری ممکن است.

ثبت نام آزمون msrt | نکات پایانی 

  • نکته اول: پس از ثبت نام در آزمون msrt امکان انصراف وجود نخواهد داشت.
  • نکته دوم: پس از ثبت نام امکان جابه جایی آزمون با آزمونهای همان سال امکان پذیر است.
  • نکته سوم: در صورتی که اطلاعات شما ناقص باشد، توسط مسئول مربوطه در قسمت ارسال و دریافت پیام برای شما این نقص ارسال می‌شود که باید آن را برطرف کنید.
  • نکته چهارم: داوطلبان در صورتی می‌توانند در هر آزمون ثبت نام کنند که ظرفیت خالی وجود داشته باشد.
  • نکته پنجم: متقاضیان برای ثبت نام در این آزمون محدودیتی ندارند و چنانچه در یک آزمون قبول نشوند می‌توانند در آزمونهای بعدی شرکت کنند.
  • نکته ششم: نتایج آزمون msrt یک هفته بعد از برگزاری آزمون منتشر می‌شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون msrt سال 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: ثبت نام آزمون msrt سال 1400




:: برچسب‌ها: ثبت نام آزمون msrt سال 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 465
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: