نوشته شده توسط : دانتل

دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 99

پس از یک بازه زمانی کوتاه در حدود دو تا سه روز از انتشار نتایج اولیه دوره دکتری تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش کشور از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور، دفترچه ای با عنوان انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت منتشر می‌شود.

داوطلبانی که در مرحله اول از این آزمون، موفق به دریافت نتایج اولیه خود شده اند، از وضعیت مجاز بودن و نبودن خود برای انتخاب رشته آگاه می‌شوند. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته در یک یا همه دوره های روزانه، شهریه پرداز، دانشگاه آزاد و همینطور بورس تحصیلی برای رشته های اخلاق پزشکی و آموزش پزشکی شده اند، بایستی منتظر انتشار دفترچه باشند.

پس از انتشار دفترچه نامبرده، داوطلبان بایستی کد رشته محل های مورد نظر خود را از آن استخراج کنند و سپس به ترتیب الویت در فرم انتخاب رشته خود در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی اینترنتی ” sanjeshp.ir ” وارد کنند.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 99

دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت، از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور منتشر گردیده است و تمامی داوطلبان می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام کنند. برای سهولت کار داوطلبان در دریافت دفترچه انتخاب رشته در این قسمت از مقاله لینک دانلود آن قرار داده شده است فقط کافی است بر روی لینک زیر کلیک کرده و دفترچه را دریافت کنید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 99- 1400

جزئیات دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 99

دفترچه وزارت بهداشت به دلیل بخش‌های مختلفی که دارد؛ بایستی توسط داوطلبان به دقت مطالعه شود تا ابهامی برای انتخاب رشته دکتری وجود نداشته باشد. در ادامه سعی کرده ایم اطلاعاتی راجع به بخش‌های مهم این دفترچه ارائه دهیم.

بخش اول دفترچه انتخاب رشته دکتری | ضوابط آزمون

در بخش اول دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت، در مورد کارنامه و اعلام نتایج اولیه، لیست دانشگاه های علوم پزشکی در مناطق ده گانه و پذیرنده مقطع دکتری به همراه شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در آنها و همینطور ظرفیت پذیرش هر کدرشته محل و نحوه انتخاب رشته توضیحاتی ارائه شده است.

از مهمترین موضوعاتی که ابتدای دفترچه انتخاب رشته دکتری بدان پرداخته شده است، شرایط مصاحبه است که دارای اهمیت بسیاری است. طبق دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت، چنانچه داوطلبی موفق به کسب 30 درصد نمره آزمون و 50 درصد میانگین نمره داوطلبان رشته ای شده باشد، دعوت به مصاحبه خواهد شد و پذیرش نهایی داوطلب در این دوره نیز مشروط به قبولی در مصاحبه می‌باشد.

از دیگر مواردی که در دفترچه انتخاب رشته دکتری بدان اشاره شده است، شرایط خاص پذیرش برخی دانشگاه ها با شرایط خاص از جمله دانشگاه های علوم پزشکی بقیه الله ( عج )، ارتش، تربیت مدرس و شاهد می‌باشد. داوطلبانی که قصد انتخاب کد رشته ای از میان رشته های ارائه شده دراین دانشگاه ها را دارند بایستی شرایط پذیرش دانشجو را در این دست دانشگاه ها به دقت مطالعه کنند.

راجع به نحوه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت نیز اطلاعاتی در جهت چیدمان الویت ها ارائه شده است که بهتر است داوطلبان پیش از انتخاب رشته، آن را به دقت مطالعه کنند.

بخش دوم دفترچه انتخاب رشته دکتری | جداول

بخش دوم دفترچه شامل سه جدول می باشد. در جدول اول مدارك مورد پذيرش مجموعه رشته هاي علوم پايه، بهداشت و تخصصي گردآوری شده است. در جدول شماره 2 به بررسی دانشگاه های ارائه دهنده رشته های دکتری تخصصی و میزان ظرفیت هر کدام یک از رشته ها و در جدول سوم به ظرفيت هاي پذيرش دانشجوي دكتري پژوهشي در دانشگاه های مختلف می پردازد. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

توجه: کد رشته محل‌های مربوط به دانشگاه آزاد نیز در دفترچه  انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 99، که از سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر می شود، موجود می‌باشد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 99




:: بازدید از این مطلب : 715
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: