زمان ثبت نام آزمون MSRT 99
نوشته شده توسط : دانتل

زمان ثبت نام آزمون MSRT 99

آزمون MSRT ده بار در سال برگزار می‌شود. افرادی که در هر نوبت از این آزمون موفق به کسب نمره مناسب نشوند، می‌توانند در نوبت‌های دیگر و در همان سال در این آزمون شرکت کنند. البته شرکت مجدد در آزمون MSRT برای افرادی که نمره 70 به بالا کسب کرده باشند، تا یک سال مجاز نیست. این محدودیت به این علت است که آخرین نمره حد نصاب MSRT برای مراکز آموزشی مختلف 70 است.

زمان ثبت نام آزمون MSRT برای هر نوبت از این آزمون متفاوت است. ثبت نام آزمون MSRT برای دوره آبان ماه سال 99 در ساعت 13 ظهر 5 آبان ماه شروع شد و تا ساعت 16 بعد از ظهر 8 آبان ماه ادامه داشت. آزمون MSRT آبان ماه سال 99 قرار بود در 23 آبان ماه برگزار شود که به 14 آذرماه موکول شد. این تأخیر به دلیل شرایط حساس کشور و شیوع ویروس کرونا ایجاد شد.

افرادی که تمایل دارند می‌توانند در آزمون MSRT  آذرماه سال 99 نیز شرکت کنند. ثبت نام برای آزمون MSRT دوره آذرماه ساعت 13 ظهر 10 آذر تا ساعت 16 بعد از ظهر 12 آذر امکان‌پذیر خواهد بود. در جدول زیر می‌توان آخرین اطلاعات مربوط به ثبت نام آزمون MSRT را به شکل خلاصه مشاهده کرد.

تاریخ برگزاری آزمون مهلت ثبت نام
14 آذرماه 1399 ساعت 13 ظهر 5 آبان ماه تا ساعت 16 بعدازظهر 8 آبان ماه

 

و

ساعت 8 صبح 17 آبان ماه تا ساعت 16 بعدازظهر 18 آبان ماه

28 آذرماه 1399 ساعت 13 ظهر 10 آذرماه تا ساعت 16 بعدازظهر 12 آذرماه

نحوه ثبت نام آزمون MSRT

ثبت نام در آزمون MSRT به شکل اینترنتی انجام می‌گیرد. ناگفته نماند که آماده سازی مدارک ثبت نام آزمون MSRT قبل از اقدام به ثبت نام می‌تواند بسیار مؤثر در روند ثبت نام باشد. فایل اسکن عکس داوطلبی، آخرین مدرک تحصیلی، کارت ملی و صفحه اول شناسنامه، از جمله مدارکی هستند که باید در فرایند ثبت نام بارگذاری شوند. عکس داوطلبی باید جدید و با کیفیت باشد و با فرمت jpg و با سایز حداکثر 500 کیلوبایت بارگذاری شود.

به طور کلی ثبت نام این آزمون در دو مرحله انجام پذیر است. نحوه ثبت نام آزمون MSRT بدین صورت است که در مرحله اول داوطلب در سایت مربوطه ثبت نام کرده و نام کاربری و رمز عبور منحصر به فردی تهیه می‌کند. در مرحله دوم نیز با در دست داشتن نام کاربری و رمز عبور می‌تواند وارد پل شخصی خود شده و ثبت نام را نهایی کند. در ادامه این دو مرحله از فرایند ثبت نام به طور کامل شرح داده شده است.

ثبت نام در سامانه آزمون زبان MSRT

  • گام 1: در گام اول لازم است به سایت مرتبط با آزمون MSRT مراجعه کرد. در حال حاضر ثبت نام این آزمون از طریق سایت portal.saorg.ir انجام می‌گیرد.
  • گام 2: پس از ورود به سایت می‌بایست گزینه « ثبت نام » را انتخاب شود. در این مرحله مقررات و نکاتی تکمیلی ارائه شده است که متقاضی باید آن را مطالعه کرده و با آن موافقت کند.
  • گام 3: پس از اینکه متقاضی وارد صفحه ثبت نام شد، فرمی در اختیار او قرار خواهد گرفت. این فرم باید با اطلاعات دقیق فردی پر شود. در این گام داوطلب موظف است تا یک رمز ورود برای خود برگزیند. با این رمز عبور فرصت ورود مجدد به سامانه و پنل شخصی برای نوبت‌های بعدی فراهم خواهد شد.
  • گام 4: برای تأیید ثبت نام لازم است داوطلب یک کد فعالسازی دریافت کرده و آن را در محل مورد نظر درج کند. دریافت کد فعالسازی به انتخاب داوطلب می‌تواند به صورت تماس و یا پیامک باشد.
  • گام 5: در این مرحله کد امنیتی نمایش داده شده در محل درخواستی وارد و ارسال می‌شود.
  • گام 6: در گام ششم نوبت به وارد کردن اطلاعات تکمیلی می‌رسد. تمامی اطلاعات خواسته شده می‌بایست درست و با دقت وارد شوند.
  • گام 7: پس از درج اطلاعات تکمیلی، لازم است تا مدارک مورد نیاز در سایت بارگذاری شوند. با بارگذاری مدارک لازم و انتخاب گزینه «بعدی» داوطلب وارد مرحله بعد خواهد شد.
  • گام 8: در آخرین گام داوطلب باید اطلاعات تحصیلی خود را وارد کرده و گزینه «بعدی» را انتخاب کند. با انتخاب این گزینه سیستم نام کاربری و رمز عبور را به آدرس پست الکترونیک متقاضی ارسال خواهد کرد. نام کاربری همان کد ملی داوطلب و رمز عبور رمزی است که داوطلب در طول ثبت نام آن را انتخاب کرده است.

ثبت نام نهایی در آزمون MSRT

  • گام 1: برای نهایی کردن ثبت نام آزمون MSRT می‌بایست به سامانه آزمون MSRT مراجعه  و سپس وارد پنل شخصی شد. در این مرحله داوطلبان به جای گزینه «ثبت نام» بایستی گزینه «ورود» را انتخاب کنند. ورود به سامانه برای تمام افرادی که دارای کد کاربری و رمز عبور هستند امکان‌پذیر است. ناگفته نماند که ثبت نام در سامانه آزمون MSRT تنها یک بار انجام می‌گیرد. از این رو متقاضیان هر چند بار که بخواهند در آزمون MSRT ثبت نام کنند، تنها کافیست وارد پنل شخصی خود شوند.
  • گام 2: پس از اینکه متقاضی به پنل شخصی خود دسترسی داشت، می‌تواند آزمون مورد نظر و سپس حوزه امتحانی خود را انتخاب کند.
  • گام 3: در این مرحله نوبت به پرداخت هزینه ثبت نام می‌رسد. برای تمام افرادی که آزمون مورد نظر خود را رزرو کرده باشند، گزینه «پرداخت» نمایش داده خواهد شد. پرداخت هزینه ثبت نام آزمون MSRT با استفاده از اطلاعات کارت ‌بانکی و رمز دوم امکان‌پذیر است. با پرداخت هزینه ثبت نام، یک کد رهگیری دریافت خواهد شد که لازم است از این کد تا پایان مراحل این آزمون نگهداری کرد.

مراحل بعد از ثبت نام آزمون MSRT

افرادی که در نام آزمون MSRT ثبت نام کرده‌اند، با طی مراحل زیر می‌توانند این آزمون را تا انتها پیش ببرند:

  • شرکت در آزمون: افرادی که در آزمون MSRT ثبت نام می‌کنند، زمان و مکان آزمون را خود انتخاب می‌کنند. متقاضیان درنظر داشته باشند که باید دقیقاً در آزمونی شرکت کنند که در آن ثبت نام کرده‌اند.
  • دریافت کارنامه آزمون: پس از اینکه متقاضیان در آزمون مورد نظر خود شرکت کردند، می‌توانند در زمان اعلام نتایج کارنامه خود را دریافت کنند. دریافت نتیجه آزمون از همان سامانه ثبت نام آزمون MSRT انجام می‌گیرد. به طور میانگین نتیجه این آزمون حدود 7 تا 10 روز بعد از بارگذاری آزمون اعلام می‌شود.

زمان ثبت نام آزمون MSRT 99 | نکات مهم

آگاهی از برخی نکات در مورد آزمون MSRT می‌تواند داوطلبان را در تجربه یک آزمون موفق یاری کند. از همین رو در ادامه برخی از نکات مهم در رابطه با آزمون MSRT ارائه شده است. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

  • ظرفیت ثبت نام آزمون MSRT برای هر شهری محدود است. بدین ترتیب ممکن است این ظرفیت طی ساعات اولیه ثبت نام تکمیل شود. افرادی که علاقه‌مند به شرکت در این آزمون هستند، بهتر است در همان ساعات اولیه نسبت به نام نویسی اقدام کنند.
  • متقاضیان مجاز به انصراف از ثبت نام آزمون MSRT نیستند. اما فرصت جا به جایی آزمون انتخابی خود با یکی از آزمون‌های مربوط به همان سال را خواهند داشت.
  • ثبت نام در سامانه و همچنین نهایی کردن ثبت نام آزمون MSRT تنها در ساعات اداری و روزهای غیر تعطیل امکان‌پذیر است.
  • منابع آزمون MSRT همان منابع آزمون تافل هستند.
  • آزمون MSRT دارای 100 سؤال است و نمره آن نیز از 100 محاسبه می‌شود. این آزمون نمره منفی ندارد و داوطلبان برای قبولی حداقل باید نمره 45 را کسب کنند.
  • سؤالات آزمون MSRT شامل 30 سؤال شنیداری، 30 سؤال گرامر و 40 سؤال درک مطلب است. شرکت کنندگان تنها فرصت دارند به ترتیب در 30، 20 و 50 دقیقه به این سؤالات پاسخ دهند.
  • در صورتی که خطایی در فرایند ثبت نام در سامانه آزمون MSRT ایجاد شود، سیستم ثبت نام را تأیید نخواهد کرد. متقاضی با مراجعه به بخش «ارسال و دریافت پیام» می‌تواند از دلیل عدم تأیید ثبت نام آگاه شده و خطاهای موجود را برطرف کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان ثبت نام آزمون MSRT 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: زمان ثبت نام آزمون MSRT 99 




:: برچسب‌ها: زمان ثبت نام آزمون MSRT 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 450
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: