ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 1400 – 1401
نوشته شده توسط : دانتل

زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 1400 – 1401

ثبت نام مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم بدون آزمون انجام می‌گیرد. بدین ترتیب متقاضیان دوره اول متوسطه برای ورود به مدارس نمونه دولتی می‌بایست به مدرسه مورد نظر خود مراجعه و نام نویسی کنند. فرایند نام نویسی مدارس نمونه دولتی برای پایه ششم به هفتم در مهلت زمانی معینی انجام می‌گیرد. سوابق تحصیلی افرادی که در این مدارس نام نویسی کنند مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه آن اعلام می‌شود.

ثبت نام آزمون مدارس نمونه نهم به دهم به صورت استانی انجام می‌گیرد. بدین ترتیب دانش آموزان می‌بایست با توجه به استان خود وارد سایت مربوطه شوند و ثبت نام خود را انجام دهند. زمان ثبت نام به طور معمول هرسال از 17 خردادماه آغاز و تا پایان همین ماه ادامه می‌یابد.

نحوه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم 1400 – 1401 

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم به صورت استانی در سامانه‌های مختلفی انجام می‌گیرد. بدین ترتیب طبیعی است که روند ثبت نام در هر یک از سامانه‌های نام نویسی شکلی متفاوت داشته باشد. اما به طور کلی می‌توان یک مسیر مشترک برای متقاضیان ثبت نام نمایش داد. در ادامه نحوه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی شرح داده شده است.

  1. مراجعه به سایت مربوطه: در گام اول لازم است دانش آموز سامانه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان مربوط به استان خود را پیدا کرده و به آن مراجعه کند.
  2. ورود به سامانه: هر یک از متقاضیان جهت ورود به سامانه ثبت نام مدارس نمونه دولتی در سایت مربوطه نیاز به کد ملی و رمز عبور همگام دارند. رمز عبور همگام از مدرسه محل تحصیل دانش آموز قابل دریافت است.
  3. تایید تعهد نامه: با ورود به سامانه تعهدنامه‌ای در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد. دانش آموز می‌بایست این تعهدنامه را مطالعه کرده و آن را تأیید کند. در این مرحله با کلیک بر روی «ذخیره و ادامه» می‌توان وارد مرحله بعدی شد.
  4. تکمیل فرم ثبت نام: در این گام فرمی در دسترس داوطلب قرار می‌گیرد. در این فرم برخی از مشخصات فردی داوطلب به طور خودکار درج شده‌اند. سایر مشخصات مورد نیاز نیز می‌بایست توسط داوطلب تکمیل شود. ناگفته نماند افرادی که دارای سهمیه شاهد هستند، می‌بایست نوع سهمیه خود را مشخص کنند.
  5. پرداخت هزینه: تکمیل ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی به شرط پرداخت هزینه امکان پذیر است. بدین ترتیب داوطلبان در این گام می‌بایست هزینه ثبت نام خود را پرداخت کنند. پرداخت هزینه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم از طریق کارت بانکی و رمز دوم کارت امکان پذیر خواهد بود.
  6. دریافت کد پیگیری: با پرداخت هزینه ثبت نام، رسد پرداخت و همچنین کد پیگیری ثبت نام در اختیار دانش آموز قرار می‌گیرد.

سامانه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 1400 – 1401

متقاضیان هر استان برای ثبت نام آزمون دوره دوم متوسطه می‌بایست به سایت جداگانه‌ای مراجعه کنند. از همین رو لازم است تا داوطلبان با آدرس سایت هر یک از استان‌ها آشنا باشند. در ادامه جدولی ارائه شده است که آدرس سایت هر استان جهت نام نویسی در آزمون مدارس نمونه دولتی معرفی شده است.

نام استان آدرس سایت
آذربایجان شرقی azmoon.eamedu.ir
آذربایجان غربی snj.awaedu.ir
اردبیل 217.219.153.218
اصفهان sanjesh.isfedu.ir
البرز azmoon.albmedu.ir
ایلام ilam.natije.ir
بوشهر sanjesh.buedu.ir
تهران azmoon.tehranedu.ir
تهران (شهرستان‌ها) sanjesh.teo.ir
چهارمحال و بختیاری sanjesh.chbedu.ir
خراسان جنوبی azmoon.skedu.ir
خراسان رضوی 10.69.78.13
خراسان شمالی azmoon.nkhedu.ir
خوزستان azmoon.khouzedu.ir
زنجان sabtenam.zanjanedu.ir
سمنان iranschl.ir
سیستان و بلوچستان 78.38.114.105
فارس sanjesh.farsedu.ir
قزوین nemooneh.qazvinedu.ir
قم qom.natije.ir
کردستان 10.249.7.204
کرمان sanjesh.kermanedu.ir
کرمانشاه azmoonkedu.ir
کهگیلویه و بویراحمد azmoon.kbedu.ir
گلستان nemooneh.goledu.ir
گیلان nemooneh.goledu.ir
لرستان lorestan.natije.ir
مازندران 217.219.172.53
مرکزی markazi.natije.ir
هرمزگان 10.187.50.22
همدان hamedan.natije.ir
یزد result.yazdedu.ir

شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی

ورود به مدارس نمونه دولتی برای دانش آموزانی امکان پذیر است که شرایط لازم را داشته باشند. به طور کلی تنها دارندگان این شرایط هستند که می‌توانند در آزمون ورودی نمونه دولتی نهم به دهم ثبت نام کنند. در ادامه مهمترین شرایط ثبت نام آزمون نهم به دهم تشریح شده‌اند.

  • داوطلبان باید تابعیت ایرانی داشته باشند. اتباع غیر ایرانی نیز با دارا بودن شرایط منحصر به فرد می‌توانند فرصت تحصیل در مدارس نمونه دولتی را داشته باشند.
  • داوطلبان می‌بایست حداقل دارای معدل 17 برای پایه نهم باشند.
  • تنها دانش آموزانی که مشغول به تحصیل در پایه نهم هستند می‌توانند در این آزمون ثبت نام کنند.
  • برای مناطقی که دارای بیش از دو مدرسه نمونه دولتی هستند، دانش آموزان می‌توانند تنها دو مدرسه را به ترتیب اولویت خود در فرم تقاضانامه اینترنتی انتخاب کنند.
  • پذیرش دانش آموز برای هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای نمونه دولتی بدون در نظر گرفتن منطقه و ناحیه انجام می‌گیرد.
  • دانش آموزان شهر مکان برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی را براساس محل سکونت خود انتخاب می‌کنند. از همین رو دانش آموزان عشایری مجاز هستند تا محل آزمون را در هر یک از مناطق سطح استان خود به اختیار خود برگزینند.

شرایطی که ذکر شد برای متقاضیان ورود به دوره دوم متوسطه مدارس نمونه دولتی بود. همانطورکه گفته شد، مدارس نمونه دولتی برای دوره اول متوسطه نیز اقدام به جذب دانش آموز می‌کند. جذب دانشجو برای پایه ششم به هفتم براساس سوابق تحصیلی آن و بر مبنای شرایط زیر انجام می‌گیرد:

  • متقاضیان بایستی تابعیت ایرانی داشته باشند. در غیر این صورت نیز سایر شرایط مربوط به توابع غیرایرانی را مشمول باشند.
  • دانش آموز می‌بایست در تمام دروس پایه ششم مقیاس «خیلی خوب» کسب کرده باشد. البته استثنائا کسب مقیاس «خوب» حداکثر در یک درس از دروس پایه ششم نیز قابل قبول است.

دفترچه راهنمای ثبت نام ورودی مدارس نمونه دولتی

مطالعه دفترچه راهنما می‌تواند اطلاعات مفیدی در اختیار دانش آموزان قرار دهد. هر یک از استان‌ها همزمان با آغاز ثبت نام آزمون نهم به دهم، این دفترچه را از طریق سایت مربوطه منتشر می‌کنند. متقاضیان می‌توانند این دفترچه را قبل از ثبت نام دریافت کرده و از جزئیات ضوابط و شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی هر استان به طور اختصاصی مطلع شوند.

مراحل بعد از ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی

پس از اینکه ثبت نام انجام شد، لازم است تا سایر مراحل این آزمون به موقع انجام گیرد. به طور کلی مراحل بعد از ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی به شرح زیر است:

  • دریافت کارت ورود به جلسه آزمون مدارس نمونه دولتی: کارت ورود به جلسه آزمون مدارس نمونه دولتی کارتی است توسط آن داوطلبان اجازه ورود به جلسه آزمون را پیدا می‌کنند. زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون مدارس نمونه دولتی چند روز قبل از برگزاری آزمون است. این کارت به صورت اینترنتی و از طریق سایت ثبت نام آزمون نمونه دولتی و یا سایت همگام قابل دریافت است.
  • شرکت در آزمون مدارس نمونه دولتی: با توجه به شرایط حساس کشور در برابر ویروس کرونا، نمی‌توان زمان برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی را به طور دقیق مشخص کرد. اما این آزمون به طور معمول هر ساله در اواسط تیرماه برگزار می‌شود.
  • مشاهده نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی: اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی وابسته به زمان برگزاری این آزمون خواهد بود. به طور کلی تقریباً 10 الی 15 روز بعد از برگزاری آزمون، می‌توان شاهد اعلام نتایج آزمون بود. نتایج آزمون نمونه دولتی به صورت استانی انجام می‌گیرد. بدین ترتیب متقاضیان از طریق همان سایتی که اقدام به ثبت نام کرده بودند، می‌توانند نتایج آزمون را مشاهده کنند. ناگفته نماند افرادی که در آزمون مدارس نمونه دولتی پذیرفته شوند، می‌بایست برای تکمیل ثبت نام به محل مدرسه پذیرفته شده مراجعه کنند.

برای دریافت مشاوره در ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 1400 – 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 1400 – 1401




:: برچسب‌ها: ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 1400 – 1401 ,
:: بازدید از این مطلب : 1022
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: