چگونه در آزمون تیزهوشان قبول شویم
نوشته شده توسط : دانتل

راههای قبولی مدارس تیزهوشان

افرادی که ضریب هوشی بالاتر از 110 دارند باهوش نامیده می‌شوند. در میان این گروه آن دسته از افراد که عدد ضریب هوشی آنان بالاتر از 130 است، تیز­هوش شناخته می‌شوند. این افراد دارای استعداد یادگیری بالاتری نسبت به سایرین هستند. می‌توان گفت افراد تیزهوش سرعت یادگیری بسیار بالایی دارند. برای جهت دهی به این استعداد شگرف، مدارسی تحت عنوان تیزهوشان تاسیس شده است. این مدارس با داشتن معلمین برجسته و امکانات درخور زبان زد عموم افراد جامعه هستند. از این رو تحصیل در مدارس تیزهوشان آرزوی گروه کثیری از دانش آموزان است.

برای قبولی در مدارس تیزهوشان باید در آزمون مخصوص این مدارس شرکت نمود. تحصیل در این مدارس متقاضیان زیادی دارد. لذا علاقه مندان باید در درس خواندن و مطالعه پشتکار زیادی داشته باشند. علاوه بر درس خواندن نکات مهم دیگری نیز باید مورد توجه قرار گیرد. در ادامه نکات مهم برای متقاضیان عنوان می‌شود.

بخش های مختلف آزمون تیزهوشان

در آزمون ورودی پایه ششم به هفتم دانش آموزان تنها با سوالات هوش برخورد خواهند داشت. نام سوالات هوش در این آزمون، سوال استعداد تحلیلی است. که برگرفته از توانایی تحلیل دانش آموز و هوش اوست. در این آزمون از دانش آموزان کلاس ششم سوالات درسی پرسیده نمی‌شود.

در آزمون ورودی پایه نهم دانش آموزان باید هم به سوالات هوش پاسخ دهند و هم سوالات درسی. سوالات هوش استعداد تحلیلی نامیده می‌شود. سوالات درسی استعداد تحصیلی نام دارند. در ادامه مطالبی در رابطه با سوالات آزمون توضیح داده می‌شود.

سوالات استعداد تحلیلی: منبع طرح این سوالات کتب تحصیلی دانش آموزان نیست. سوالات این بخش از نوع چهار گزینه ای است و ضریب هوشی دانش آموز را مورد سنجش قرار می‌دهد. دانش آموزان برای ارتقاء نمرات خود در این بخش، باید از کتب هوش استفاده کنند.

سوالات استعداد تحصیلی: کتاب های درسی سال هشتم و نهم منابع این آزمون هستند. به دانش آموزان توصیه می شود تا برای انتخاب کتابهای کمک آموزشی در این زمینه، به منابعی توجه کنند که مطالب کتاب درسی را مناسب دانش آموزان تیزهوش تشریح کرده اند. اولویت اول برای مطالعه متن کتاب های درسی است.

چگونه در آزمون تیزهوشان قبول شویم | شیوه مطالعه دروس

منبع اصلی سوالات درسی در آزمون کتابهای درسی است. به دانش آموزان توصیه می‌شود تمام قسمت های کتاب درسی خود را با دقت کامل مطالعه نمایند. دقت کنید تا بخش های مطالعه آزاد فراموش نشود. دقت کنید:

  • سوالات ریاضی مهم ترین بخش آزمون را تشکیل می دهند. این درس ضریب 3 در آزمون دارد. بالا بردن نمره ریاضی در کسب نتیجه بهتر بسیار تاثیر گذار است.
  • سوالات درس علوم هر چند کم اثر تر از سوالات ریاضی هستند، اما تاثیر بسزایی در کسب موفقیت خواهند داشت.
  • سوالات فارسی و علوم یا همان سوالات عمومی در درجه بعدی اولویت قرار می‌گیرند. اما اگر در مطالعه این دروس غفلت صورت گیرد، می تواند مانع رسیدن به هدف گردد.

چگونه در آزمون تیزهوشان قبول شویم | راهکارها

دانش آموزان برای قبولی در آزمون تیزهوشان باید نکات زیر را مورد توجه قرار دهند:

  1. رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  2. برنامه ریزی کنید.
  3. دروس ریاضی و علوم را در اولویت مطالعاتی خود قرار دهید.
  4. مراقب باشید دروس عمومی دینی و فارسی مورد غفلت قرار نگیرند.
  5. از تمام روزهای باقی مانده تا آزمون برای مطالعه استفاده کنید.
  6. اعتماد به نفس خود را بالا ببرید. با خود تکرار کنید ” من می توانم “
  7. شیوه های تست زنی را یاد بگیرید.
  8. کتاب های کمک درسی موجود را بشناسید و بهترین کتاب مناسب برای خودتان را انتخاب کنید.
  9. شرکت در آزمون های آزمایشی بسیار موثر خواهد بود.
  10. داشتن پشتکار در مطالعه رمز موفقیت شماست.
  11. به شیوه ای که برایتان راحت است درس بخوانید و مطالعه کنید.
  12. از دفتر برنامه ریزی استفاده کنید.
  13. از راهنمایی های یک مشاور کاربلد استفاده نمایید.

زمان مناسب آغاز مطالعه برای آزمون تیزهوشان

یکی از مسائلی که برای دانش آموزان مهم است، زمان مناسب آغاز کردن مطالعه برای آمادگی در آزمون تیزهوشان است. زمان ایده آل برای  شروع مطالعات برای آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم، کلاس چهارم ابتدایی است. برای آزمون تیزهوشان نهم به دهم، دانش آموزان باید کل دوره متوسطه اول را به مطالعه اختصاص دهند. البته این زمان های عنوان شده بهترین زمان برای شروع است. دانش آموزانی که در دوره های بالاتر هستند نیز می‌توانند با برنامه ریزی و استفاده از منابع مطالعاتی برتر موفقیت دست یابند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1400 – 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: چگونه در آزمون تیزهوشان قبول شویم 




:: برچسب‌ها: چگونه در آزمون تیزهوشان قبول شویم ,
:: بازدید از این مطلب : 510
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: