مهمانی و انتقالی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی
نوشته شده توسط : دانتل

شیوه درخواست مهمانی و انتقالی دکتری دانشگاه آزاد

ثبت درخواست فقط از طریق سامانه مدیریت و نقل و انتقال دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی (منادا) به آدرس monada.iau.ir برای دانشجویان امکان‌پذیر است. این سامانه به اطلاعات سیستم ثبت‌نام دانشجویان نیز دسترسی دارد تا رسیدگی به درخواست‌های مهمانی و انتقال دانشجویان تسهیل گردد. دانشجویانی که قصد جابجایی دارند لازم است توجه کنند که رسیدگی به کلیه درخواست‌های نقل و انتقالات دانشجویی فقط از طریق این سامانه امکان‌پذیر است لذا دانشجویان بایستی درخواست خود را در این سامانه ثبت و پیگیری کنند. بعد از تمام شدن مهلت ثبت نام چنانچه با درخواست مهمانی و انتقالی دانشجو موافقت شده باشد، دانشجو می‌تواند برای ثبت نام به دانشگاه مقصد مراجعه کند.

دانشجویان متقاضی باید توجه که زمان ثبت درخواست محدود است و حتما باید در زمان مقرر شده به سامانه منادا مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند و در غیر این صورت به درخواست آنان رسیدگی نخواهد شد. به علاوه دانشجویان باید هزینه‌ای بابت رسیدگی به درخواست نقل و انتقال خود از طریق سامانه نقل و انتقال دانشجویی پرداخت کنند. هم‌چنین دانشجویان لازم است توجه کنند که بایستی مبلغی را به عنوان هزینه مهمانی و انتقالی به منظور جبران بخشی از زیان واحد مبدا ناشی از خروج دانشجو بر اساس ضوابط فاقدین شرایط اختصاصی و یا مهمان به دانشگاه پرداخت کنند.

 

ممنوعیت‌های درخواست مهمانی و انتقالی دکتری دانشگاه آزاد

دانشجویان باید بدانند که هر گونه جابجایی اعم از مهمانی و انتقالی از واحدها، پردیس‌ها و مراکز بین‌المللی و برون مرزی به دیگر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ممنوع است. هم‌چنین دانشجویان متقاضی جابجایی لازم است توجه کنند که با توجه به مقررات دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویانی که به صورت بدون آزمون و یا پژوهش محور در دانشگاه پذیرفته شده باشند، مطابق آیین‌نامه، نقل و انتقالات دانشجویی ممنوع است.

انتقال  دانشجویان در هر یک از مقاطع تحصیلی در نیم‌سال آخر تحصیل ممنوع است. مهمانی و انتقال از واحد الکترونیکی (با توجه به غیرحضوري بودن تحصیل ) به سایر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ممنوع است. انتقال و مهمانی دانشجویان از واحدهاي بین الملل تنها به واحدهاي بین المللی امکان پذیر است. انتقال و مهمانی از واحدهاي برون مرزي به سایر واحدهاي دانشگاهی در داخل کشور اکیدا ممنوع است. دانشجویان و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید دقت کنند که انتقال و مهمانی کارکنان و اعضاي هیات علمی واحدهاي دانشگاهی به محل خدمت‌شان ممنوع است.

 

شرایط عمومی مهمانی و انتقالی دکتری دانشگاه آزاد

دانشجویان برای جابجایی باید شرایط عمومی را دارا باشند؛ دانشجویان نباید منع ادامه تحصیل به دلیل شرایط آموزشی، انضباطی و نظام وظیفه داشته باشند. همچنین دانشجوی متقاضی مهمانی و انتقالی باید حداقل یک نیم‌سال در واحد مبدأ ثبت نام کرده باشد( این مورد برای واجدین شرایط مهمانی یا انتقال از بدو پذیرش استثنا است). انتقال صرفا براي دانشجویان پذیرفته‌شده با آزمون امکان پذیر است.

متقاضیان باید توجه کنند که انتقال و مهمانی دانشجویان دوره‌هاي خودگردان فقط به واحدهاي مجري دوره‌هاي خودگردان امکان پذیر است. به علاوه انتقال دانشجویان تنها در صورت وجود مقطع، رشته و گرایش در واحد مقصد امکان‌پذیر است.دانشجویانی که برای نیم‌سال آخر تحصیلی خود درخواست انتقالی بدهند، درخواستشان رد خواهد شد. البته در صورت داشتن مجوز مهمانی اخذ پایان نامه تنها با موافقت واحدهاي مبدأ و مقصد امکان پذیر است. درخواست مهمانی و انتقالی دانشجویان اتباع غیرایرانی از طریق واحد دانشگاهی مبدأ و اداره کل امور بین الملل و کمیسیون نقل وانتقال دانشجویی دانشگاه قابل بررسی است.

 

شرایط اختصاصی مهمانی و انتقالی دکتری دانشگاه آزاد

این شرایط از طریق سایت دانشگاه آزاد به آدرس قابل دسترسی است. شامل 15 ماده و حاوی نکاتی است که هر داتشجوی متقاضی باید از آنها مطلع باشد. همچنین برای سوالاتی که در این زمینه به آنها برخورد می کنید می توانید با مشاورین مجموعه دانتل تماس بگیرید.

 برای دریافت مشاوره در زمینه مهمانی و انتقالی دکتری دانشگاه آزاد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: مهمانی و انتقالی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی




:: برچسب‌ها: مهمانی و انتقالی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی ,
:: بازدید از این مطلب : 432
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: