نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 – 1401
نوشته شده توسط : دانتل

نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 – 1401

آزمون تیزهوشان علاوه بر پایه نهم برای پایه هفتم نیز برگزار می‌شود. متقاضیان با توجه به پایه تحصیلی خود بایستی ثبت نام خود را در سایت‌های جداگانه انجام دهند. در ادامه فرایند و نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به ترتیب ارائه شده است.

  1. مراجعه به سایت: در گام اول باید به سایت اختصاصی ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به آدرس azmoon.medu.ir مراجعه کرد.
  2. ورود به سامانه ثبت نام: جهت ورود به سامانه ثبت نام و پنل دانش آموزی لازم است نام کاربری و رمز ورود همگام را در قسمت مربوطه وارد کرد.
  3. تکمیل فرم ثبت نام: با ورود به پنل دانش آموزی می‌توان به فرم ثبت نام دسترسی داشت. این فرم با استفاده از اطلاعات شخصی و تحصیلی داوطلب تکمیل می‌شود.
  4. اولویت بندی مدارس مورد علاقه: پس از اینکه فرم ثبت نام تکمیل شد، نوبت به اولویت بندی مدارس مورد علاقه می‌رسد. برای شهرهایی که بیش از یک مدرسه تیزهوشان دارد، داوطلبان می‌توانند 3 مدرسه را به ترتیب اولویت انتخاب کنند.
  5. تأیید اطلاعات وارد شده: در این مرحله اطلاعاتی که داوطلب در فرم ثبت نام درج کرده است به طور خودکار نمایش داده خواهد شد. داوطلب باید این اطلاعات را بازخوانی کرده و آن را تأیید کند.
  6. دریافت رسید ثبت نام: در مرحله نهایی از ثبت نام رسید ثبت نام و کد پیگیری ثبت نام در اختیار داوطلب قرار خواهد گرفت.

تکمیل فرم ثبت نام تیزهوشان 1400 به این معناست که ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم انجام شده است. اما این مرحله از ثبت نام زمانی تکمیل و نهایی خواهد شد که هزینه ثبت نام نیز پرداخت شود. داوطلبان فرصت دارند تا قبل از دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان نهم به دهم، هزینه ثبت نام را پرداخت کنند. هزینه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به صورت اینترنتی و از طریق سایت ثبت نام پرداخت می‌شود. برای دریافت و دانلود دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 کلیک کنید.

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم

ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم به طور معمول از اواخر بهمن‌ماه آغاز شده و تا اوایل اسفندماه ادامه می‌یابد. این آزمون دریک زمان مشخص به طور سراسری در تمام نقاط کشور برگزار می‌شود. داوطلبان باید درنظر داشته باشند که زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 محدود است. بدین ترتیب ضروری است که با آغاز زمان ثبت نام، پس از آماده سازی مدارک برای ثبت نام اقدام کنند.

مدارکی که برای ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم مورد نیاز است شامل مدارک فردی و تحصیلی است. ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد. داوطلبان موظف به درج اطلاعات این مدارک در فرم ثبت نام هستند. لازم به ذکر است که برگزاری فایل اسکن عکس داوطلب در طول فرایند ثبت نام مورد نیاز خواهد بود. بهتر است این فایل از قبل تهیه شود تا اختلالی در فرایند ثبت نام ایجاد نکند.

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم

آزمون تیزهوشان دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است و هرسال افراد زیادی متقاضی ورود به این مدارس هستند. اما باید گفت که تنها افراد واجد شرایط مجاز هستند در این مدارس تحصیل کنند. بدین ترتیب داوطلبان قبل از ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم باید بررسی کنند که شرایط لازم برای ثبت نام را دارند یا نه. در ادامه مجموعه‌ای از شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم ذکر شده است.

  • داوطلب باید تابعیت ایرانی داشته باشد. افرادی هم که تابعیت ایرانی ندارند باید واجد شرایط اختصاصی اتباع غیرایرانی باشند.
  • داوطلب باید مشغول به تحصیل در پایه نهم باشد.
  • داوطلب بایستی دارای حداقل معدل 19 برای دوره خردادماه پایه هشتم باشد.
  • دانش آموزانی که دوره اول متوسطه را در دبیرستان‌های تیزهوشان یا همان استعدادهای درخشان گذرانده‌اند، نیازی به شرکت در این آزمون ندارند. این افراد در صورتی که دارای معدل بالای 16 باشند، می‌توانند درخواست تحصیل در مدارس تیزهوشان را دهند.

ناگفته نماند که تحصیل در مدارس تیزهوشان به شرط پرداخت شهریه امکان‌پذیر است. به طور کلی برای هر نیمسال تحصیلی شهریه‌ای مشخص تعیین می‌شود. دانش آموزان باید مبلغ کل شهریه را به صورت کامل و یا اقساطی در طول نیمسال تحصیلی پرداخت کنند. برای مطالعه کامل همه شرایط ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم 1400 کلیک کنید.

مراحل بعد از ثبت نام | نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 – 1401

پس از اینکه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به طور کامل به اتمام رسید، رقابت اصلی آغاز خواهد شد. برای اینکه فرصت قبولی در مدارس تیزهوشان به دست آید، بایستی هریک از مراحل را با موفقیت سپری کرد. مراحل بعد از ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم شامل موارد زیر است:

  • دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان و شرکت در آزمون: حدود 5 روز قبل از برگزاری آزمون تیزهوشان نهم به دهم، دریافت کارت ورود به جلسه میسر خواهد بود. داوطلبان با به همراه داشتن این کارت می‌توانند در جلسه آزمون حضور داشته باشند. مهمترین راهکار جهت آمادگی برای آزمون، شناسایی و مطالعه منابع آزمون تیزهوشان نهم است. در صورتی که تأخیری در برگزاری آزمون تیزهوشان نهم ایجاد نشود، این آزمون سالانه در خردادماه برگزار می‌شود.
  • دریافت نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم: پس از گذشت 5 تا 6 هفته از زمان برگزاری آزمون تیزهوشان نهم، نوبت به اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم می‌رسد. در این مرحله داوطلبان شرکت کننده در آزمون از وضعیت قبولی خود مطلع می‌شوند.
  • تکمیل ثبت نام به صورت حضوری: پس از دریافت نتیجه آزمون تیزهوشان افرادی که پذیرفته می‌شوند، باید ثبت نام خود را تکمیل و قطعی کنند. در این مرحله داوطلبان مدارک تحصیلی و مدارک فردی خود را به محل مدرسه‌ای که در آن پذیرفته شده‌اند ارائه می‌دهند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

بخوانید: مدارک ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 – 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 – 1401 




:: برچسب‌ها: نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400 – 1401 ,
:: بازدید از این مطلب : 338
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: