انتخاب رشته دکتری
نوشته شده توسط : دانتل

زمان انتخاب رشته 

امسال بدلیل شرایط کرونایی زمان آزمون ها جابجا شد. طبق آخرین اعلام سازمان سنجش زمان برگزاری آزمون دکتری 26 تیرماه 99 خواهد بود و زمان انتخاب رشته متعاقبا اعلام خواهد شد. داوطلبین باید به این نکته توجه کنند که چنانچه در زمان مقرر اعلام شده توسط اطلاعیه های سازمان سنجش و آموزش کشور اقدام  نکنند، امکان شرکت در مراحل مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژهشی برای آن ها میسر نخواهد بود. به محض مطلع شدن از زمان دقیق انتخاب رشته از طریق سایت و یا کانال تلگرام دانتل آن را به اطلاع شما خواهیم رساند؛ ضمن اینکه می توانید از طریق تلفن نیز با دانتل در تماس باشید.

نحوه انتخاب رشته 

ابتدا کلیه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته بایستی به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه کرده و سپس دفترچه شماره 2 راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی را دانلود کنند و بعد از مطالعه دقیق دفترچه نسبت به انتخاب 50 کد رشته محل اقدام کنند. داوطلبان شرکت کننده در دوره دکتری دانشگاه سراسری می توانند بدون دادن آزمون به تحصیل در دوره دکتری 99 بپردازند اما باید شرایط ثبت نام را داشته باشند.

تمدید زمان انتخاب رشته دکتری 99

معمولا در هر سال فرصت برای آن دسته از داوطلبین که به هر علتی نتوانستند در موعد مقرر اعلام شده توسط سازمان سنجش موفق به انتخاب رشته شوند به مدت چند روز تمدید می شود. اما توصیه اکید ما به داوطلبان این است که در زمان مقرر شده و در همان روزهای آغازین اقدام کنند و آن را به تاخیر و به روزهای تمدید موکول نکنند. زمان انتخاب رشته دکتری سراسری 99 متعاقیا توسط تیم دانتل به اطلاع شما خواهد رسید.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته 

دفترچه راهنما همان طور که قبلا توضیح داده شده در زمان اعلام شده توسط سازمان سنجش و آموزش کشور به نام “دفترچه شماره 2 راهنمای تنتخاب رشته های تحصیلی” بر روی  سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org قرار می گیرد. به دواطلبان مجاز به انتخاب رشته اکیدا توصیه می شود که به تغییراتی که در قالب اطلاعیه ها از طریق سایت سازمان سنجش اطلاع رسانی می شود توجه کرده و با توجه به آنها انتخابهای خود را انجام دهند. دفترچه شامل اطلاعاتی درباره روش گزینش داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دوره دکتری، شیوه های آموزشی در این مقطع، سهمیه های مربوط به رزمندگان و ایثارگران و مربیان، پذیرش اتباع خارجی، فرم اینترنتی و جداول کد رشته محل های تحصیلی بر اساس گروه آزمایشی داوطلبین است. ضمن اینکه می توانید با کارشناسان دانتل تماس بگیرید تا شما را هر چه بهتر راهنمایی کنند.

زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 99

زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 99 به احتمال زیاد بر اساس سال های قبل به فاصله یک الی دو ماه بعد از برگزاری آزمون خواهد بود. آن دسته از داوطلبان شرکت کننده در آزمون که بعد از اعلام کارنامه نتایج اولیه  مجاز به انتخاب رشته شده اند، بایستی ابتدا با مطالعه دقیق دفترچه راهنما و بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در آن، نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند. لازم به توضیح نیست که عدم مراجعه داوطلبان در زمان مقرر به سایت دانشگاه آزاد به معنی انصراف از پذیرش در دوره دکتری دانشگاه آزاد 99 است. می توانید با کارشناسان دانتل تماس بگیرید تا شما را هر چه بهتر راهنمایی کنند.

نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد در دوره دکتری به این صورت است که ابتدا کلیه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته بایستی به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی  azmoon.org مراجعه کرده و سپس با وارد کردن اطلاعات شناسه ثبت نام، رمز ثبت نام و شناسه به قسمت انتخاب رشته دکتری 99 دانشگاه آزاد وارد شوند و با توجه به کارنامه نتایج اولیه خود که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور صادر شده دست به انتخاب 40 کد رشته محل اقدام کنند. همچنین داوطلبان شرکت کننده در دوره دکتری می توانند بدون دادن آزمون به تحصیل مشغول شوند اما باید شرایط ثبت نام را داشته باشند.

تمدید زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

معمولا در هر سال فرصت برای آن دسته از داوطلبان که به هر علتی نتوانستند در موعد مقرر اعلام شده توسط سازمان سنجش موفق به انتخاب رشته شوند به مدت چند روز تمدید می شود. اما توصیه اکید ما به داوطلبین این است که در زمان مقرر شده و در همان روزهای آغازین اقدام کنند و با تاخیر و به روزهای تمدید موکول نکنند، درست است که طبق سنوات گذشته هر سال زمان انتخاب رشته تمدید شده اما شرط احتیاط این است که داوطلب آن را به روزهای تمدید شده نیندازد. زمان دقیق انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 99 را از طریق دانتل پیگیر شوید.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد

دفترچه راهنما همان طور که قبلا توضیح داده شده در زمان اعلام شده توسط مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد بر روی  سایت به نشانی اینترنتی  azmoon.org قرار می گیرد. به داوطلبان توصیه می شود که بعد از مشاهده و مطالعه دفترچه راهنمای دکتری دانشگاه آزاد اقدام به خرید کارت اعتباری و انتخاب رشته کنند. لازم به ذکر است که دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد شامل اطلاعاتی درباره پذیرش دانشجو دوره دکتری 99، شرایط و نحوه ثبت نام دوره دکتری تخصصی بدون آزمون، شرایط پدیرش در دوره تخصصی پژوهش محور، سهمیه های مربوط به رزمندگان و ایثارگران و مربیان، پذیرش اتباع خارجی، شرایط خدمت وظیفه عمومی، فرم اینترنتی انتخاب رشته های تحصیلی و جداول کد رشته ها و واحدهای دانشگاهی با آزمون و بدون آزمون است. ضمن اینکه می توانید با کارشناسان دانتل تماس بگیرید تا شما را هر چه بهتر راهنمایی کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: انتخاب رشته دکتری




:: برچسب‌ها: انتخاب رشته دکتری ,
:: بازدید از این مطلب : 928
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: