نحوه ثبت نام مدارس شاهد 1400 – 1401
نوشته شده توسط : دانتل

نحوه ثبت نام مدارس شاهد 1400 – 1401 | سایت سجا

آدرس سامانه سجا به نشانی sajaa.medu.ir می‌باشد. زمانبندی شروع و پایان فرایند ثبت نام هریک از مقاطع تحصیلی اول ابتدایی، هفتم و دهم نیز توسط این سایت به دانش آموزان و والدین اطلاع رسانی می‌شود. برای شروع ثبت نام، وارد سایت شوید و سپس مطابق تصویر زیر بر روی گزینه ورود دانش آموزان، کلیک کنید.

 

  • در مرحله بعدی کد ملی و شماره سری سریال دانش آموز درج شود.
  • با درج کد ملی و شماره سری سریال شناسنامه، مشخصات دانش آموز نمایش داده می‌شود که لازم است پس از بررسی تایید کنید.
  • در مرحله بعدی می‌بایست فرم ثبت نام را با اطلاعات زیر تکمیل کنید :
  1. استان
  2. نام شهر
  3. آدرس
  4. کد پستی
  5. شماره همراه
  6. شماره ثابت
  • در مرحله بعد باید اطلاعات والدین دانش آموز درج شود :
  1. نام پدر
  2. نام مادر
  3. کد پرسنلی پدر
  4. کد پرسنلی مادر
  5. کد ملی پدر
  6. کد ملی مادر
  • در بخش بعدی باید مدرسه و رشته موردعلاقه دانش آموز و همچنین پایه و دوره تحصیلی تعیین شود. (انتخاب رشته برای دانش آموزان متقاضی ثبت نام در پایه دهم است)
  • در انتها و پس از انتخاب مدرسه و رشته، باید فرم امتیاز بندی تکمیل شود.

پس از تکمیل فرم امتیاز بندی، تمام اطلاعاتی که وارد فرم ثبت نام کرده اید نمایش داده می‌شود که لازم است پس از کنترل تمام اطلاعات بر روی گزینه “قوانین را مطالعه کردم و صحت اطلاعات را تایید میکنم” کلیک کنید تا رسید ثبت نام به شما ارائه شود. توجه داشته باشید که حتما پس از پایان مراحل ثبت نام، کد رهگیری را از سامانه دریافت نمایید، این کد به منزله موفقیت آمیز بودن ثبت نام شماست.

نحوه ثبت نام دانش آموزان دارای سهمیه شاهد

اولویت اول پذیرش در مدارس شاهد، مختص به دانش آموزان دارای سهمیه شاهد است. نحوه ثبت نام این دسته از دانش آموزان بدین صورت است که باید با توجه به پایه تحصیلی خود، در زمانی که سایت سجا اعلام می‌کند، به این سامانه مراجعه و نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

در زمان ثبت نام اینترنتی در سامانه سجا، باید مدارک لازم در سامانه بارگذاری شوند. دانش آموزان دارای سهمیه شاهد، پس از ثبت نام اینترنتی در سایت قبول شده قطعی تلقی می‌شوند و لازم است با مراجعه به مدرسه انتخابی، ثبت نام خود را نهایی کنند.

لازم به ذکر است که زمان ثبت نام مدارس شاهد در پایه اول ابتدایی اوایل خرداد ماه و در پایه هفتم متوسطه اول و دهم متوسطه دوم نیز در مرداد ماه می‌باشد.

نحوه ثبت نام مدارس شاهد | دانش آموزان عادی

با اعلام اداره کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش پرورش، ظرفیت پذیرش مدارس شاهد در چند سال اخیر افزایش یافته است تا از این طریق فرصت تحصیل برای دانش آموزانی که سهمیه شاهد ندارند نیز فراهم شود ولی این دسته از دانش آموزان مطابق فرم امتیازبندی گزینش می‌شوند.

نحوه ثبت نام دانش آموزان عادی در مدارس شاهد به این صورت است که باید همانند دانش آموزان دارای سهمیه شاهد، برای ثبت نام اینترنتی به سایت سجا مراجعه نمایند و پس از ثبت نام، منتظر باشند تا نتایج اولیه از طریق پیامک به آنها اعلام شود.

پس از ثبت نام در سایت، شرایط علمی و عمومی و همچنین فرم امتیاز بندی تمام دانش آموزانی که ثبت نام کرده اند ، توسط سایت سجا و مدرسه مورد تقاضا بررسی می‌شود. اسامی دانش آموزانی که بیشترین امتیاز را داشته باشند، به عنوان پذیرفته شدگان اولیه معرفی می‌گردند و برای آنها پیامک ارسال می‌شود تا برای ثبت نام نهایی در مدرسه اقدام کنند.

بنابراین تفاوت دانش آموزان دارای سهمیه شاهد با دانش آموزان عادی این است که پذیرش دانش آموزان شاهد در یک مرحله انجام می‌گیرد و پس از ثبت نام در سایت قبول شده قطعی هستند اما دانش آموزان عادی با ثبت نام در سایت، باید منتظر بمانند تا شرایط و فرم امتیاز بندی آنها بررسی شود. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه ثبت نام مدارس شاهد 1400 – 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: نحوه ثبت نام مدارس شاهد 1400 – 1401




:: برچسب‌ها: نحوه ثبت نام مدارس شاهد 1400 – 1401 ,
:: بازدید از این مطلب : 521
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: