شرایط شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان ششم 1400 – 1401
نوشته شده توسط : دانتل

آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم

سازمان ملی پرورش استعداد درخشان یا همان سمپاد، هرسال برای شناسایی استعداد های برتر، اقدام به برگزاری آزمون تیزهوشان می‌نماید. داوطلبان می‌توانند در دو مقطع تحصیلی نسبت به شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان، اقدام کنند.

یکی از مقاطعی که داوطلبان می‌توانند برای آزمون ورودی مدارس تیزهوشان شرکت کنند، مقطع ششم است. چنانچه داوطلب مقطع ششم در این آزمون پذیرفته شود، از مقطع هفتم وارد مدرسه تیزهوشان خواهد شد.

تمامی داوطلبان در صورتی می‌توانند در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان مقطع ششم به هفتم شرکت کنند که شرایط شرکت در این آزمون را داشته باشند و پس از تکمیل فرم اولیه ثبت نام، هزینه ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 را نیز پرداخت کنند.

بخوانید: زمان برگزاری آزمون تیزهوشان 1400

شرایط شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان ششم 1400 – 1401

شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1400 – 1401 مستلزم این است که داوطلبان برخی شرایط را داشته باشند. در ادامه به شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در این آزمون اشاره کرده ایم. برای مطالعه شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 کلیک کنید.

شرایط عمومی

  •  داشتن تابعیت ایرانی، از شرایط عمومی مهم برای شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم 1400 – 1401 می‌باشد.
  • دانش آموزانی که تابعیت ایرانی ندارند و غیرایرانی هستند می‌توانند در شرایط خاص، نسبت به ثبت نام و شرکت در این آزمون، اقدام کنند، به طوری که اتباع غیرایرانی واجد شرایط بخشنامه شماره 340/5122/45 مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور باشند، می‌توانند در آزمون تیزهوشان شرکت کنند.

شرایط اختصاصی

  • داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون تیزهوشان 1400 – 1401 دارند بایستی در حال اشتغال به تحصیل در پایه ششم باشند.
  • داوطلبان در صورتی می‌توانند در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم شرکت کنند که در تمامی دروس نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی خود و تمامی دروس در نوبت اول پایه ششم مقیاس “خیلی خوب” بدست آورده باشند.
  • لازم به ذکر است چنانچه داوطلبی در دو سال تحصیلی پایه های پنجم و ششم ابتدایی، یک درس را با مقیاس “خوب” پشت سر گذاشته باشند، مجاز به ثبت نام در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1400 – 1401 می‌باشد.

شرایط پذیرش و شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان ششم 1400 – 1401

داوطلبان برای ورود به مدارس تیزهوشان بایستی علاوه بر داشتن شرایط شرکت در آزمون، شرایط پذیرش در این آزمون را نیز داشته باشند که در ادامه به این شرایط اشاره کرده ایم.

  • آزمون تیزهوشان مقطع ششم، حذف شده است و پذیرش داوطلبان براساس یک آزمون پیشرفت تحصیلی نیست، بلکه داوطلبان در یک آزمون هوش شرکت می‌کنند و نتیجه سنجش آزمون ورودی سنجش هوش خواهد بود.
  • تمامی متقاضیان باید درنظر داشته باشند، مدارس تیزهوشان ششم به هفتم خود را در زمان ثبت نام بر اساس محل سکونت خود برای سال تحصیلی 1400 – 1401 انتخاب کنند.

دانش آموزان باید توجه داشته باشند، در آزمون ورودی تیزهوشان ششم به هفتم، سنجش آنها براساس منطقه آموزشی محل تحصیل آنان در سال تحصیلی 1400 – 1401​ صورت می‌گیرد.

  • در محل سکونت برخی دانش آموزان چندین مدرسه تیزهوشان وجود دارد و دانش آموزان این منطقه مجاز به انتخاب حداکثر سه مدرسه از بین آنها می‌باشند.

چنانچه داوطلب در شهری سکونت دارد که دارای چندین ناحیه و منطقه است، دانش آموزان می‌توانند، مدرسه تیزهوشان مورد نظر خود از این نواحی و مناطق نیز انتخاب کنند و توجه داشته باشند در صورت قبولی داوطلب در یک منطقه امکان انتقال فرد به دیگر مناطق وجود ندارد.

بخوانید: کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان 1400

شرایط دو قلوها

چنانچه دو دانش آموز دوقلو، چه همجنس و چه غیرهمجنس در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1400 – 1401 شرکت کنند و یکی از آن دو قبول شود، داوطلب دیگر در صورتی که‌ 80 درصد نمره آخرین نفر را در یکی از انتخاب هایش بدست آورد، می تواند مازاد بر ظرفیت در انتخاب گفته شده، اقدام به ثبت نام کند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تیزهوشان می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: شرایط شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان ششم 1400 – 1401




:: برچسب‌ها: شرایط شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان ششم 1400 – 1401 ,
:: بازدید از این مطلب : 389
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: