مزایا و معایب مدارس تیزهوشان نسبت به سایر مدارس چیست ؟
نوشته شده توسط : دانتل

مزایای مدارس تیزهوشان

ساعت تدریس مدارس تیزهوشان همانند مدارس دیگر 30 ساعت در هفته است که این زمان می تواند بیشتر هم باشد. تنظیم برنامه های آموزشی ویژه برای دانش آموزان در مدارس تیزهوشان، موجب جلوگیری از اتلاف وقت و منظم کردن فعالیت های دانش آموزان می شود. مدارس تیزهوشان در کنار آموزش ها و برنامه ریزی های خود، در انتشار کتاب های مکمل فعالیت دارند. مدارس تیزهوشان کلاس هایی که جنبه ی طبیعی دارند مثل درسهایی چون ستاره شناسی، سنگ شناسی و . . .  را در فضای آزاد برگزار می کند. برقراری ارتباط و همکاری بین معلم و دانش آموز یکی از فعالیت هایی است که مدارس تیزهوشان را با سایر مدارس متمایز می کند. از دیگر مزایای مدارس تیزهوشان می توان به مشاوره دادن به خانواده ها برای شکوفایی هرچه بیشتر استعداد های تیزهوشان اشاره کرد. در این مدارس علاوه بر اینکه دانش آموزان گزینش می شوند، کادر مدرسه نیز مورد گزینش قرار گرفته و انتخاب می شوند. در کنار مدارس تیزهوشان، خانواده نیز  نقش مهمی در پیشرفت دانش آموز دارد. خانواده ها موظف اند که در جلسات مدارس تیزهوشان شرکت کنند و با مدارس در ارتباط و از وضعیت تحصیلی فرزند خود با خبر باشند.

 

معایب مدارس تیزهوشان

مدارس تیزهوشان در کنار مزایای زیادی که دارند، معایبی هم دارند. این مدارس با گزینش و انتخاب دانش آموزان، ممکن است که در آنان حس غرور و برتری ایجاد کنند. علاوه بر این، با سخت گیری های زیادی که روی دانش آموزان دارند، آنان را از مسائل اجتماعی و روزمره دور می کنند. به دلیل توقعات بالای مدارس تیزهوشان، اگر دانش آموز نتواند خودش را با شرایط این مدارس وقف دهد، دچار افت تحصیلی شدید می شود و صدمات روحی زیادی می بینند.

بیشتر خانواده ها اصرار بر این دارند که فرزند خود را باید به برای تحصیل به مدارس تیزهوشان بفرستند اما باید در نظر داشته باشند که پیش از فرستادن فرزندان خود به مدارس تیزهوشان، باید دانش آموزان را از تمامی جهات بسنجند و تمامی شرایط را در نظر بگیرند که بهترین انتخاب را داشته باشند.

برای دریافت مشاوره در زمینه مزایا و معایب مدارس تیزهوشان نسبت به سایر مدارس می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: مزایا و معایب مدارس تیزهوشان نسبت به سایر مدارس چیست ؟




:: برچسب‌ها: مزایا و معایب مدارس تیزهوشان ,
:: بازدید از این مطلب : 1211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: