آخرین رتبه و تراز قبولی رشته فیزیوتراپی 98-99
نوشته شده توسط : دانتل

رتبه و تراز قبولی فیزیوتراپی

فیزیوتراپی شاخه ای از علم پزشکی و یکی از  رشته های توانبخشی می باشد.کارشناسان این رشته برای دستیابی به هدف جلوگیری از زمین‌ گیر شدن و ناتوان ماندن اقشار مختلف جامعه فعالیت می‌کنند.علی رقم دید برخی از افراد جامعه، پذیرفته شدن در این رشته نیازمند رتبه ی بالا در کنکور سراسری است. داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور و پذیرفته شدن در رشته فیزیوتراپی را دارند می بایست با اطلاعات کافی و دقیق به برنامه ریزی برای کنکور بپردازند.افراد برای انتخاب رشته صحیح نیازمند ملاکی  برای تخمین رتبه خود هستند. بهره گیری از اطلاعات رتبه وتراز پذیرفته شدگان سنوات گذشته می تواند در این خصوص بسیار راهگشا باشد.

همان طور که همگان می دانند  اتکا به درصدها و رتبه های قبولی سال گذشته نمی تواند معیار کامل و کافی برای تصمیم گیری باشد. ارقام و آمار سال گذشته تنها می تواند یک دید کلی برای داوطلبین ایجاد نماید.

لازم است هر فرد داوطلب با توجه به توانمندی های خود اقدام به انتخاب رشته نماید. و برای انتخاب دقیق تر علاوه بر شناخت خصوصیات فرد داوطلب، نیازمند کسب اطلاع درباره ر شته مورد نظر هستیم. به همین علت ذیلا به معرفی رشته فیزیوتراپی می پردازیم.

 

معرفی رشته فیزیوتراپی

امروزه به دلیل تمایل بیماران به دوری از درمانهای شیمیایی، فیزیوتراپی بیماران در اولویت شیوه های درمانی قرار گرفته است.تاریخچه علم فیزیوتراپی از طب مدرن امروز قدیمی تر است.  فیزیوتراپی علاوه بر اینکه با طب مدرن همگام می باشد به دلیل موثر بودن و نداشتن عوارض به سرعت در حال پیشرفت و گسترش است. ارزان بودن خدمات این رشته نیز یکی دیگر از دلایل توجه سیاست گذاران سلامت و بهداشت و درمان کشورها  به این شاخه است.

در فیزیوتراپی برای توانبخشی بیماران از عواملی مانند گرما، سرما، الکتریسیته و عوامل مکانیکی و ورزش استفاده می شود و کارهایی را برای بهبود آسیب های عضلانی، مفصلی و استخوانی و … انجام می دهند.به دلیل کم بودن ظرفیت دانشگاه در این رشته و همین طور کم بودن کارشناسان این شاخه، رشته فیزیوتراپی جزء رشته های پر درآمد محسوب می شود.

 

رتبه و تراز قبولی فیزیوتراپی | دانشگاه سراسری به تفکیک سهمیه مناطق

ظرفیت پذیرش دانشگاه ها در رشته فیزیوتراپی بسیار کمتر از تقاضا برای این رشته است. ظرفیت پذیرش برای این رشته حتی از سه رشته برتر گروه آزمایشی علوم تجربی کمتر است اما پذیرفته شدن در این رشته از رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی آسانتر است. در سال ۹۷ برای  داوطلبان گروه تجربی فقط ۴۳۹ نفر ظرفیت پذیرش فیزوتراپی وجود داشت. در ادامه رتبه داوطلبان مناطق 1، 2 و 3 در دانشگاه های پرطرفدار ارائه می شود تا برای برنامه ریزی صحیح داوطلبین مورد استفاده قرار گیرد.

دانشگاه چارک پایین رتبه منطقه1 چارک پایین رتبه منطقه2 چارک پایین دتبه منطقه3
علوم پزشکی تهران 6379 1438 2460
توانبخخشی تهران 1838 2862 1181
علوم پزشکی اصفهان 6200 1612 2741
علوم پزشکی شیراز 1581 1418
علوم پزشکی مشهد 1679 1339
علوم پزشکی تبریز 1619 2968 1440
علوم پزشکی رشت 6222 1869 3352

 

داوطلبانی که به دنبال اطلاعات دقیق تر و کامل تری از کارنامه های قبولی و رتبه  و تراز قبولی فیزیوتراپی هستند می توانند با تیم مشاوره ،برنامه ریزی و انتخاب رشته مرکز مشاوره تحصیلی دانتل از طریق شماره تلفن 02126295595 تماس حاصل نمایند.

منبع: آخرین رتبه و تراز قبولی رشته فیزیوتراپی 98-99




:: بازدید از این مطلب : 496
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: