دفترچه انتخاب رشته تجربی
نوشته شده توسط : دانتل

 

دفترچه انتخاب رشته تجربی | معرفی بخش های مختلف

دفترچه انتخاب رشته برای گروه آزمایشی تجربی دارای سه بخش می باشد،بخش اول شامل توضیحاتی کامل در رابطه با روند انتخاب رشته، توضیح کارنامه اولیه کنکور سراسری و…می باشد قسمت دوم شامل معرفی رشته محل های انتخاب رشته و ظرفیت آنها و قسمت سوم شامل توضیحات امکانات دانشگاه،آدرس دانشگاه میباشد.داوطلبان دقت کنند که اطلاعات مهمی در در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری درج می شود و در ادامه توضیحاتی در رابطه با این سه بخش که در دفترچه انتخاب رشته تجربی وجود دارند ارائه می کنیم.

بخش اول دفترچه انتخاب رشته تجربی

این بخش از دفترچه انتخاب رشته تجربی (همانند سایر گروه‌های آزمایشی انسانی،ریاضی،هنر و زبان های خارجی) شامل توضیحات و قوانین و مقررات پذیرش دانشجو، توضیحاتی در رابطه با کارنامه اولیه کنکور سراسری و همچنین نحوه گزینش دانشجو و انتخاب رشته می باشد.

در بخش اول مطالب مهم دیگری نیز درج می شود که از جمله می‌توان به توضیحات کامل درباره سهمیه های آزمون سراسری، تاثیر سهمیه بومی گزینی در انتخاب رشته، دسته بندی رشته های تحصیلی بر اساس سهمیه های بومی گزینی، تقسیم بندی رشته ها به دسته بندی های ناحیه ای و قطبی و منطقه‌ای، نحوه گزینش بومی در استان‌های مختلف کشور، تعهد تحصیل رایگان، شرایط و قوانین پذیرش در رشته های مختلف دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور اشاره نمود.

بخش دوم دفترچه انتخاب رشته تجربی

این بخش از دفترچه انتخاب رشته شامل معرفی کلیه رشته محل هایی است که در دانشگاه‌ها و دوره‌های مختلف دانشجو می پذیرد.این رشته محل ها به صورت دانشگاه به دانشگاه از هم جدا شده اند بدین صورت که ابتدا دانشگاه های دولتی به ترتیب حروف الفبا لیست رشته هایی که در انتخاب رشته پذیرش دانشجو دارند را معرفی می کنند.لیست دانشگاههای علوم پزشکی و وابسته به وزارت بهداشت و درمان نیز در ادامه همین لیست قرار می گیرد سپس لیست رشته محل های دانشگاه غیرانتفاعی به همان شیوه قرار دارد و در پایان نیز لیست رشته محل های دانشگاه پیام نور به همراه ظرفیت پذیرش دانشجو درج میشود.

لازم به ذکر است پذیرش دانشجو می تواند به دو صورت با آزمون (از طریق کنکور سراسری) و بدون آزمون (بر اساس سوابق تحصیلی) صورت بگیرد که در سال گذشته شاهد این بودیم که علاوه بر دانشگاه‌های غیردولتی برخی دانشگاه های دولتی هم اقدام به پذیرش دانشجو از طریق سوابق تحصیلی نمودند و در دفترچه انتخاب رشته آن دسته از رشته محل هایی که پذیرش با سوابق تحصیلی دارند در مقابل آنها ذکر شده است.

بخش سوم دفترچه انتخاب رشته

در این قسمت از دفترچه انتخاب رشته توضیحات مربوط به کلیه دانشگاه هایی که در انتخاب رشته اقدام به پذیرش دانشجو می‌کنند وجود دارد همچنین به موضوعاتی مانند امکانات رفاهی دانشگاه‌ها،اختصاص خوابگاه، آدرس دقیق دانشگاه و شرایط های خاص پذیرش که در برخی رشته ها یا دانشگاه ها وجود دارد نیز پرداخته میشود.

در آخر لازم به ذکر است که اگر قصد شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی را دارید می بایست دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی را که به صورت مجزا منتشر می‌شود را تهیه نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه انتخاب رشته تجربی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: دفترچه انتخاب رشته تجربی




:: برچسب‌ها: دفترچه انتخاب رشته تجربی ,
:: بازدید از این مطلب : 894
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: