ثبت نام اول ابتدایی مدارس شاهد
نوشته شده توسط : دانتل

انتخاب مدرسه برای کودکی که برای اولین بار می‌خواهد وارد فضای مدرسه شود، از دغدغه‌های خانواده‌ها می‌باشد. به همین دلیل خیلی ها به سراغ مدارس شاهد که از لحاظ امکانات آموزشی و همینطور از لحاظ مدیریت و اهمیت به مسائل تربیتی خوب عمل کرده است، می‌روند. ثبت نام مدارس شاهد برای مقطع اول ابتدایی تحت شرایط خاصی صورت می‌گیرد که بهتر است اولیا و دانش آموزان پیش از ثبت نام از آنها مطلع باشند. در راستای این توضیحات مطالبی را پیرامون پیش ثبت نام اول ابتدایی مدارس شاهد 1400 – 1401 ارائه کرده ایم.

منبع: ثبت نام اول ابتدایی مدارس شاهد

 

زمان ثبت نام اول ابتدایی مدارس شاهد 1400 – 1401

ثبت نام مدارس شاهد برای مقاطع تحصیلی مختلف، در بازه های زمانی متفاوتی انجام می‌شود. دانش آموزانی که قصد ثبت نام در مقطع اول ابتدایی 1400 – 1401 را دارند، بایستی در اول خرداد ماه 1400  تا 25 خرداد 1400 پیش ثبت نام خود را از طریق سامانه پادا انجام دهند. پس از اعلام نتایج اولیه در اواسط خرداد ماه چنانچه شرایط لازم را برای ثبت نام در مدارس شاهد داشته باشند، بایستی در اواخر خرداد ماه، مدارک خود را برای قطعی کردن ثبت نام به صورت حضوری به مدرسه موردنظرشان ارائه دهند.

لازم است اشاره کنیم که اعلام نتایج نهایی و تعیین وضعیت داوطلب جهت قطعی شدن ثبت نام آنها در مدارس شاهد 26 خرداد ماه 1400 و یا 20 تیر ماه 1400 مشخص خواهد شد.

مراحل ثبت نام مدارس شاهد پایه اول ابتدایی
پیش ثبت نام اول ابتدایی 8 الی 25 خرداد 1400
تمدید مهلت ثبت نام تا 31 خرداد ماه 1400 تمدید شد
اعلام نتایج اولیه یک هفته پس از ثبت نام 
بررسی مدارک پس از اعلام نتایج

 

نحوه ثبت نام اول ابتدایی مدارس شاهد 1400 – 1401

دانش آموزان شاهد

متقاضیان ورود به مدارس شاهد در مقطع اول ابتدایی در دو دسته قرار دارند، دسته اول دانش آموزانی هستند که دارای سهیمیه شاهد می‌باشند و از یکی از سهمیه های فرزندان شهدا، آزادگان و جانبازان 50% و بالاتر برخوردارند که برای این دسته از دانش آموزان پیش ثبت نام معنا ندارد و ثبت نام اولیه آنها قطعی تلقی خواهد شد، چراکه اکثر ظرفیت مدارس شاهد به این دسته از داوطلبان اختصاص دارد.

دانش آموزان غیر شاهد

دسته دوم دانش آموزانی هستند که سهمیه شاهد ندارد و دارای اولویت‌های ایثارگری و سایر اولویت ها شامل امتیازات مربوط به حافظان قرآن، امتیازات مربوط به افرادی که مقام اول تا سوم را در مسابقات سالانه قرآن کریم و نهج البلاغه و همینطور مسابقات فرهنگی، ورزشی و علمی کسب کرده اند و … می‌باشد. این دانش آموزان بایستی فرم پیش نویس ثبت نام اولیه خود را در سامانه پادا تکمیل کنند و چنانچه امتیاز لازم را کسب کنند بایستی برای قطعی کردن ثبت نام خود در این مدارس اقدام کنند.

ثبت نام دانش آموزان غیر شاهد در مدارس شاهد در دو مرحله تکمیل فرم پیش ثبت نام به عنوان مرحله موقت و کسب امتیاز و ارائه مدارک به مدرسه شاهد مورد نظر به عنوان مرحله قطعی، انجام می‌شود.

 

بخوانید: ثبت نام میان پایه مدارس شاهد 1400

 

 

راهنما سامانه پادا

داوطلبان برای تکمیل فرم پیش ثبت نام و ثبت نام موقت خود، طبق مراحل زیر پیش بروند.

1️⃣ داوطلبان بایستی به سامانه پرونده الکترونیکی دانش آموزان با عنوان پادا به نشانی اینترنتی ” pada.medu.ir ” مراجعه کنند.

2️⃣ پس از ورود به سامانه بایستی بر روی گزینه ” ثبت نام پایه اول مدارس شاهد ”  کلیک کنند.

 

3️⃣ در صفحه جدید، در کادرهای ایجاد شده اطلاعات خواسته شده شامل کد ملی پدر، شماره همراه پدر، کد ملی مادر و کد ملی دانش آموز  وارد کنید و سپس بر روی گزینه ” جستجو ” کلیک کنید.

 

4️⃣ در این مرحله فرم تقاضانامه اینترنتی نمایش داده می شود که بایستی آن را تکمیل کنید.

5️⃣ پس از اعلام نتایج اولیه همه دانش آموزان (شاهد و غیر شاهد) به مدرسه شاهد مورد نظر به صورت حضوری مراجعه کردهو مدارک لازم را جهت بررسی و تایید به مدرسه تحویل دهند.

 

اعلام نتایج ثبت نام مدارس شاهد 

تمامی دانش آموزانی که قصد ورود به مدرسه شاهد را در مقطع اول ابتدایی داشته و طبق مراحل گفته شده در متن فوق، فرم پیش ثبت نام مدارس شاهد را تکمیل کرده باشند، می‌توانند پس از یک بازه زمانی یک تا دو هفته پس از ثبت نام، مجدد به سامانه پادا مراجعه کنند و نتایج خود را دریافت کنند.

دانش آموزانی که طبق اعلام نتایج اولی، امتیاز لازم را برای ورود به مقطع ابتدایی در مدارس شاهد کسب کرده باشند، بایستی برای قطعی کردن ثبت نام خود به صورت حضوری به مدرسه مورد نظر مراجعه کنند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

شرایط ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی 1400 – 1401

نکته ای که پیرامون شرایط ورود به مقطع اول ابتدایی در مدارس شاهد وجود دارد این است که داوطلبان مدارس شاهد در دو دسته دانش آموزان شاهد و دانش آموزان غیر شاهد قرار دارند که  شرایط عمومی برای هر دو دسته از متقاضیان یکسان است اما شرایط اختصاصی وابسته به وضعیت و امتیاز دانش آموز می باشد. دانش آموزان پایه اول ابتدایی که متقاضی ورود به مدارس شاهد هستند با سهمیه شاهد و غیر شاهد  بایستی که دارای شرایط عمومی زیر باشتد.

✅ دانش آموز بایستی دارای صلاحیت اخلاقی و رفتاری باشد.

✅ دانش آموز اول ابتدایی در مدرسه شاهد بایستی شئونات و پوشش مناسب با دوره تحصیلی خود را رعایت کند. ( با عنوان مثال دانش آموزان دختر بایستی حجاب خود را حفظ کنند)

✅ خانواده دانش آموز نیز بایستی پایبند به حفظ شئونات و ارزش های اسلامی و تربیت دینی باشند.

✅ مقررات و آئین نامه های انضباطی، تربیتی و آموزشی مدارس شاهد بایستی توسط دانش آموز رعایت گردد.

✅ دانش آموز بایستی درخواست پیش ثبت نام خود را در یکی از مدرسه های نزدیک محل سکونت خود داشته باشد. ( ثبت نام فرزندان فرهنگیان در محدودا محل کار والدین از طریق دریافت مجوز از شاهد منطقه امکان پذیر می باشد.)

 

برای اطلاع و مشاهده نحوه امتیاز بندی مدارس شاهد 1400 کلیک کنید.

 

 

مشاوره ثبت نام اول ابتدایی مدارس شاهد 1400 – 1401

همانطور که در مطلب فوق چندین بار اشاره کردیم، امکان تحصیل در مدارس شاهد برای دو دسته از داوطلبان شاهد و غیر شاهد فراهم می باشد. ثبت نام داوطلبان شاهد در این مدارس قطعی است اما داوطلبان غیر شاهد بایستی که طبق جدول امتیاز بندی موفق به کسب امتیاز لازم برای ورود به این مدارس شوند.

دانش آموزات شاهد در صورت پذیرفته شدن در مدرسه شاهد هیچ هزینه ای به عنوان شهریه پرداخت نخواهند کرد، اما دانش آموزان غیر شاهد که موفق به کسب امتیاز لازم و ورود به این مدارس می شوند، بایستی که در ابتدای هر سال شهریه خود را پرداخت کنند. شهریه دریافتی در مدارس شاهد سراسر کشور وابسته به کیفیت مدرسه، نوع استان و شهرستان، خدمات و امکانات آموزشی و رفاهی ارائه شده در مدرسه است، چنانچه دانش آموز اول ابتدایی دارید و تصمیم بر انجام پیش ثبت نام او را در مدارس شاهد گرفته اید، می توانید با مشاوران مرکزمشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران این مرکز دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه پیش ثبت نام اول ابتدایی مدارس شاهد 1400 – 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

چنانچه دانش آموزی قصد ثبت نام در مقطع اول ابتدایی مدارس شاهد را داشته باشد، بایسیت چگونه عمل کند؟

ابتدا باید در سامانه پادا ثبت نام نموده و پس از پذیرش به صورت حضوری به مدرسه مربوطه مراجعه کند.

متقاضیان جهت ثبت نام اول ابتدایی مدارس شاهد 1400 – 1401 در چه تاریخی اقدام کنند؟

زمان پیش ثبت نام مدارس شاهد از 12 خرداد تا 25 خرداد می باشد.

پیش ثبت نام ابتدایی مدارس شاهد از چه ساتی انجام می شود؟

پیش ثبت نام اول ابتدایی مدارس شاهد 1400 – 1401 از طریق سامانه پادا انجام می گیرد.

منبع: ثبت نام اول ابتدایی مدارس شاهد




:: برچسب‌ها: ثبت نام اول ابتدایی مدارس شاهد ,
:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: