رتبه قبولی شنوایی شناسی کنکور 98
نوشته شده توسط : دانتل

از رشته های خاص و پرمتقاضی کنکور سراسری تجربی رشته شنوایی شناسی است که همچون برخی رشته های این آزمون دارای ظرفیت بسیار محدودی در دوره روزانه و پردیس خودگردان برخی از دانشگاه های سراسری می‌باشد. در واقع دانشگاه های پیام نور، غیرانتفاعی و حتی آزاد در رشته شنوایی شناسی ظرفیتی ندارند. بنابراین علاقه مندان به این رشته باید در کنار کسب رتبه و تراز لازم، به انتخاب رشته خود نیز توجه داشته باشند که می‌توانند برای این منظور از رتبه‌های قبولی رشته شنوایی شناسی در کنکور سال های گذشته استفاده کنند. در ادامه این مطلب آخرین رتبه و تراز قبولی رشته شنوایی شناسی کنکور 98 را ارائه کرده ایم. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته شنوایی شناسی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: رتبه قبولی شنوایی شناسی کنکور 98

 

آخرین رتبه قبولی شنوایی شناسی کنکور 98 | روزانه

نکته ای که در رشته شنوایی شناسی بسیار پررنگ است، ظرفیت محدود این رشته در دوره روزانه دانشگاه های سراسری است، به طوری که رشته شنوایی شناسی در مجموع و در دو دوره روزانه و پردیس خودگردان دانشگاه های سراسری ارائه دهنده رشته شنوایی شناسی، مجموعا 150 صندلی ظرفیت دارد.

دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، علوم پزشکی شیراز، علوم پزشکی اصفهان، علوم پزشکی ایران، علوم پزشکی تبریز، علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، علوم پزشکی بابل و علوم پزشکی همدان در سالهای گذشته این رشته را ارائه کرده اند، که قبولی رشته شنوایی شناسی در هر کدام از این دانشگاه ها می‌تواند با توجه به درجه علمی دانشگاه، سهمیه داوطلب و ... متفاوت باشد؛ علاقه مندان به رشته شنوایی شناسی می‌توانند برای انتخاب رشته شنوایی شناسی 98 مطلع شوند.

بخوانید: انتخاب رشته کنکور 1400

 

سهمیه ایثارگری | 25 درصد ظرفیت

همانطورکه اشاره کردیم آخرین رتبه قبولی رشته شنوایی شناسی با توجه به سهمیه داوطلب تعیین می‌شود. سهمیه ایثارگری 25 درصد ظرفیت یکی از این سهمیه ها است که رتبه سهمیه ای داوطلب را مشخص می‌کند. تیم مشاوره مرکز مشاوره تحصیلی دانتل در حال بررسی آخرین رتبه قبولی رشته شنوایی شناسی کنکور 98 در سهمیه ایثارگران 25 درصد ظرفیت هستند که به محض تکمیل اطلاعات در این قسمت از مقاله قرار داده خواهد شد.

 

سهمیه ایثارگری | 5 درصد ظرفیت

سهمیه دیگر، سهمیه ایثارگری 5 درصد ظرفیت می‌باشد، که آخرین رتبه قبولی شنوایی شناسی در دوره روزانه دانشگاه های سراسری کنکور 99 در سهمیه ایثارگری 5 درصد ظرفیت به شرح جدول زیر است:

دانشگاه رتبه در سهمیه
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان 2693

 

منطقه یک | رتبه قبولی شنوایی شناسی کنکور 98

اکثر داوطلبان در کنکور سراسری تجربی، دارای سهمیه مناطق هستند که با توجه به محل اخذ مدرک‌شان در یکی از سهمیه های منطقه یک، منطقه دو و منطقه سه قرار می‌گیرند. در این قسمت از مقاله به آخرین رتبه قبولی شنوایی شناسی کنکور 98 در دوره روزانه دانشگاه های سراسری و به تفکیک سهمیه ها پرداخته ایم.

دانشگاه رتبه در سهمیه
دانشگاه علوم پزشکی ایران 2489
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان 2932
دانشگاه علوم پزشکی شیراز 3639
دانشگاه علوم پزشکی اراک 4295

 

منطقه دو | رتبه قبولی شنوایی شناسی کنکور 98

دانشگاه رتبه در سهمیه
دانشگاه علوم پزشکی شیراز 4512
دانشگاه علوم پزشکی بابل 4619
دانشگاه علوم پزشکی زاهدان 7000

 

منطقه سه | رتبه قبولی شنوایی شناسی کنکور 98

دانشگاه رتبه در سهمیه
دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی 1892
دانشگاه علوم پزشکی اراک 4176
دانشگاه علوم پزشکی زاهدان 5825

بخوانید: رتبه قبولی در انتخاب رشته

 

مشاوره انتخاب رشته شنوایی شناسی

آمار شرکت کنندگان کنکور سراسری تجربی هرساله تعداد بیشتری نسبت به دیگر زیرگروه ها دارد و تقریبا می‌توان گفت تعداد زیادی از داوطلبان کنکور سراسری، شرکت کنندگان در زیرگروه آزمایشی تجربی هستند. گاها برخی از علاقه مندان رشته شنوایی شناسی دچار این اضطراب هستند که آیا از میان این شرکت کنندگان در ظرفیت محدود رشته شنوایی شناسی، شانس قبول شدن دارند یا خیر.

قبول شدن در رشته شنوایی شناسی در دانشگاه های ارائه دهنده به عوامل مختلفی همچون دوره روزانه یا پردیس خودگردان بودن، دانشگاه محل انتخابی، رتبه اکتسابی داوطلب، سهمیه و ... بستگی دارد، اما پس از برگزاری کنکور سراسری تنها چیزی که دارای اهمیت است و می‌تواند به داوطلب شانس قبولی بدهد انتخاب رشته است.

اگر داوطلب متناسب به رتبه ای که کسب کرده است انتخاب رشته درستی داشته باشد، می‌تواند بهترین نتیجه را کسب کند، اما شاید یک داوطلب کنکوری برای انجام انتخاب رشته، به قدر کافی تجربه نداشته باشد و بهتر است از یک مشاور تحصیلی نیز کمک بگیرد. مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل در این زمینه می توانند به شما داوطلبان عزیز کمک کنند تا یک انتخاب رشته اصولی انجام دهید.

بخوانید: مشاوره انتخاب رشته کنکور 1400

 

سوالات متداول

  • رشته شنوایی شناسی در کدام یک از دانشگاه های سراسری ارائه می‌گردد؟

رشته شنوایی شناسی در تعداد محدودی از دانشگاه های سراسری که در متن مقاله به آنها اشاره کردیم، ارائه می‌گردد.

  • متقاضیان رشته شنوایی شناسی می‌توانند برای انتخاب رشته از آخرین رتبه شنوایی شناسی کنکور 98 بهره ببرند؟

بله، علاقه مندان به رشته شنوایی شناسی می‌توانند برای انجام هر چه بهتر انتخاب رشته از آخرین رتبه قبولی شنوایی شناسی دانشگاه های کنکور 98 سراسری بهره مند شوند.

  • محدوده رتبه قبولی رشته شنوایی شناسی در دوره روزانه دانشگاه های سراسری چند است؟

محدوده رتبه‌های قبولی رشته شنوایی شناسی در دانشگاه های مختلف، با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌گردد، که در متن مقاله به آنها اشاره کردیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته شنوایی شناسی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: رتبه قبولی شنوایی شناسی کنکور 98

 




:: برچسب‌ها: رتبه قبولی شنوایی شناسی کنکور 98 ,
:: بازدید از این مطلب : 443
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: