نوشته شده توسط : دانتل

سایت ثبت نام آزمون دکتری سازمان سنجش sanjesh.org می باشد که تمامی مراحل ثبت نام در آزمون دکتری دوره‌های روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد از طریق آن انجام می شود. سازمان سنجش مجری آزمون دکتری می باشد و تمامی جزئیات مربوط به مراحل مختلف این آزمون از طریق سایت ثبت‌نام برای متقاضیان ورود به این مقطع تحصیلی منتشر می گردد. در ادامه این مطلب سعی کرده ایم اطلاعات کاملی از سایت ثبت نام آزمون دکتری sanjesh.org در آن ارائه کنیم. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: سایت ثبت نام آزمون دکتری

سایت ثبت نام آزمون دکتری 

با افزایش ظرفیت رشته‌های مختلف در مقطع دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد، این مقطع علاقه مندان بسیاری پیدا کرده است. ثبت‌نام آزمون دکترا معمولا هر ساله در نیمه های آذر ماه آغاز می شود و تمامی مراحل نام نویسی آن برای تمامی دانشگاه های سراسری و آزاد از طریق سایت ثبت نام آزمون دکتری ” sanjesh.org ” انجام می گردد. پیشنهاد می کنیم حتما پیش از انحام فرآیند نام نویسی مقاله زیر را مطالعه نمایید

به منظور راهنمایی شما عزیزان در این قسمت از مقاله لینک مستقیم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ را قرار داده ایم. در نظر داشته باشید که این لینک در زمان های مقرری در وبسایت سازمان سنجش فعال می گردد و پس از اتمام مهلت ثبت‌نام، غیر فعال می شود.

به محض آغاز ثبت نام و فعال شدن لینک نام نویسی در این بخش قرار داده می شود.

 

زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

سازمان سنجش هر ساله بازه زمانی را مشخص کرده و در این مدت اقدام به ثبت نام در مقطع دکتری می‌نماید. داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در این مقطع را دارند، بایستی با اطلاع از زمان نام نویسی به سایت ثبت نام آزمون دکتری مراجعه کرده و فرم های ثبت نام را تکمیل نمایند. 

طبق اطلاعیه ها ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ از ۳۰ مهر ماه شروع شده و تا ۶ آبان نیز ادامه خوهاد داشت. در صورت بروز هرگونه تغییر در زمان ثبت نام این مطلب بروزرسانی خواهد شد. شما می‌توانید برای کسب اطلاع سریع در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

 

لینک ورود به  سایت ثبت نام آزمون دکتری | sanjesh.org

نحوه نام نویسی در سایت ثبت نام آزمون دکتری sanjesh.org را به صورت گام به گام برای شما آورده ایم. اگر قصد دارید در یکی از دوره های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد وارد مقطع دکتری شوید، ابتدا بایستی طبق مراحل زیر فرم ثبت نام آزمون دکتری خود را در سامانه سازمان سنجش تکمیل نمایید.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش ” sanjesh.org ” مراجعه کرده و گزینه دکتری تخصصی را انتخاب کنید. 

 

2️⃣ ابتدا لازم است که برای اطلاع از جزئیات این آزمون ” دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۳ ” را دریافت نمایید و بخش های مختلف آن را مطالعه کنید. برای دانلود دفترچه راهنما ثبت نام بر روی عبارت زیر کلیک کنید.

3️⃣ چنانچه طبق اطلاعات دفترچه راهنما واجد الشرایط بودید، می توانید بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. 

4️⃣ بر روی گزینه ” ثبت نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دوره دکتری (Ph.D) سال 1403 ” کلیک کنید.

5️⃣ بر روی گزینه ” خرید کارت ” کلیک نمایید تا هزینه ثبت نام آزمون دکتری 1403 را با خرید کارت اعتباری بپردازید.

6️⃣ پس از ورود مجدد به لینک ثبت‌نام، سریال 12 رقمی ثبت‌‌نام و عبارت امنیتی را وارد کنید.

7️⃣ اطلاعات شناسنامه ای و تحصیلی خواسته شده را وارد کرده و پس از تایید نهایی “ کد پیگیری 16 رقمی ” و ” شماره پرونده 6 رقمی ” را دریافت کنید.

داوطلبان گرامی برای مطالعه راهنما کامل تصویری و گام به گام نام نویسی در سایت ثبت نام آزمون دکتری 1403 مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

مواردی قابل پیگیری از طریق سایت سازمان سنجش

همانطور که اشاره کردیم مسئولیت برگزاری آزمون دکتری بر عهده سازمان سنجش است و تا قبل از اعلام نتایج اولیه، تمامی اطلاعیه های مربوط به گزینش این مقطع در دانشگاه های سراسری و آزاد و پس از اعلام نتایج اولیه مربوط به دانشگاه های سراسری از طریق این وبسایت اعلام می شود. تمامی جزئیات ثبت‌نام آزمون به شرح موارد زیر از طریق سایت ثبت نام آزمون دکتری sanjesh.org در قالب اطلاعیه ای منتشر می گردد.

✅ زمان ثبت‌نام آزمون 

✅دریافت دفترچه راهنما

✅ویرایش ثبت‌نام آزمون 

✅هزینه ثبت‌نام آزمون 

✅خرید کارت اعتباری

✅تکمیل فرم ثبت‌نام برای متقاضیان دوره های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد

 

مشاوره سایت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

آزمون دکتری دارای گزینش دو مرحله ای در تمامی رشته ها و دانشگاه ها می باشد، به طوری که هر داوطلب بایستی پس از شرکت در این آزمون و کسب نمره قبولی لازم، پس از انتخاب رشته در مصاحبه علمی دانشگاه های انتخابی خود نیز شرکت کند. 

توجه داشته باشید که مراحل ثبت‌نام و اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت یکپارچه از سوی سایت ثبت نام آزمون دکتری سنجش اعلام می گردد، اما پس از اعلام نتایج اولیه مسیر دانشگاه های سراسری و آزاد جدا می شود. پس از آن متقاضیان ورود به مقطع دکتری آزاد بایستی به وبسایت سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی “ azmoon.org ” مراجعه کنند.

چنانچه پیرامون ثبت‌نام دکتری سوال و یا ابهامی برایتان وجود دارد و یا در فرایند نام نویسی با مشکلی مواجه شده‌اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مشاوران مجموعه دانتل کو با این مرکز تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سایت ثبت نام دکتری sanjesh.org می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ثبت‌نام آزمون دکترا از طریق چه سایتی انجام می شود؟

    سایت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ سازمان سنجش با آدرس الکترونیکی sanjesh.org می باشد.

  2. آیا دفترچه راهنمای ثبت نام دکتری نیز از طریق وبسایت سازمان سنجش منتشر می گردد؟

    بله، تمامی جزئیات و موارد مربوط به آزمون دکتری از طریق سایت ثبت نام آزمون دکتری یعنی سایت سازمان سنجش منتشر می گردد.

  3. سامانه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد نیز وبسایت سازمان سنجش است؟

    بله، برای ورود به مقطع دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد یک آزمون یکپارچه برگزار می‌گردد. تمامی متقاضیان باید از طریق سایت سازمان سنجش در این آزمون یکپارچه نام نویسی کنند.

    منبع: سایت ثبت نام آزمون دکتری



:: برچسب‌ها: سایت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ یکی از سوالات پرتکرار داوطلبان این آزمون می‌باشد. داوطلبان در هنگام ثبت نام در آزمون باید مدارکی را بارگزاری نمایند تا امکان شرکت در جلسه آزمون نظام مهندسی را داشته باشند. نقص در مدارک مورد نیاز منجر به محرومیت داوطلب از شرکت در آزمون خواهد شد. در این مقاله به بررسی کامل مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1402 پرداخته شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی

 

مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲

فارغ التحصیلان رشته مهندسی که قصد دریافت پروانه فعالیت را دارند، باید در آزمون مهندسی شرکت نمایند. معماران تجربی و کاردان های فنی مهندسی نیز در صورتی که واجد شرایط و مدارک ذکر شده در دفترچه ثبت نام آزمون فنی مهندسی باشند، می‌توانند در این آزمون شرکت نمایند.

آزمون نظام‌مهندسی سه بار در سال برگزار می‌شود و داوطلبان می‌توانند با داشتن شرایط و مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ در هر یک از سه دوره شرکت نمایند. زمان ثبت نام نوبت دوم از ۱۷ مرداد شروع شده و تا ۲۷ مرداد نیز ادامه خواهد داشت.

متقاضایان شرکت در آزمون نظام مهندسی بایستی در هنگام ثبت نام در آزمون، با توجه به آخرین مدرک تحصیلی شان، مدارک لازم برای ثبت نام آزمون و دریافت پروانه اشتغال را در سامانه بارگزاری نمایند.

داوطلبان برای ثبت نام در آزمون باید از مدارک آن اطلاع کامل داشته باشند و با آگاهی کامل فرایند نام نویسی را تکمیل نمایند. به ادامه به طور کامل مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1402 را بررسی خواهیم کرد. 

 

مدارک هویتی

✅عکس 4*3 یا 6*4 با فرمت jpg و اندازه حداقل 200*300 و حداکثر 300*400

✅کد ملی و شماره شناسنامه

✅اطلاعات فردی و اطلاعات شناسایی

✅اطلاعات تحصیلی

✅آدرس محل زندگی

✅اطلاعات تماس از مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ 

✅مدارک مربوط به وضعیت خدمت سربازی برای آقایان

نکته: داوطلبان دارای معلولیت و یا کم بینا و کم شنوا باید مدارک خود را به اداره کل راه و شهرسازی استان تحویل دهند. توجه داشته باشید که تشکیل پرونده در بهزیستی نیز برای این افراد الزامی است. 

 

مدرک تحصیلی

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون نظام مهندسی را دارند باید مدارک مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را داشته باشند. مدارک تحصیلی مورد تایید برای ثبت نام آزمون نظام مهندسی مدرک رشته های عمران، معماری، تاسیسات برقی، تاسیسات مکانیکی، نقشه برداری، شهرسازی و ترافیک می‌باشد. 

 

مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ |‌ سابقه کار 

داوطلبان برای شرکت در آزمون ورود به حرفه مهندسان باید سوابق کاری داشته باشند. در صورتی که تا پایان زمان تعیین شده سنوات کاری به حد معین نرسد، اجازه شرکت در آزمون داده نخواهد شد. حداقل سابقه کاری برای دارندگان مدرک کارشناسی 3 سال، مدرک کارشناسی ارشد 2 سال و مدرک دکتری 1 سال می‌باشد. 

سوابق کاردانی برای آزمون ورود به حرفه مهندسیان برای تمامی رشته های به جز رشته محسابات عمران، چنانچه رشته داوطلب با رشته آزمون یکسان باشد، از زمان دریافت مدرک کاردانی تا زمان دریافت مدرک مهندسی، در ازای هر 5 سال 1 تا 2 سال به سابقه کاری افزوده می‌شود. 

داوطلبان باید با مراجعه به اداره کل راه و شهرسازی استان و دریافت استعلام کتبی، از هم رشته بودن مدرک کاردانی و کارشناسی خود مطمئن شوند تا برای بارگزاری مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ با مشکل مواجه نشوند. 

 

سابقه کار برای معماران تجربی

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون نظام مهندسی به صورت پذیرش بر اساس معماران تجربی را دارند، باید شرایط و مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1402 را داشته باشند. میزان سابقه کار برای معماران تجربی به شرح زیر می‌باشد. 

مدرک پروانه حداقل شرط سنی سابقه تجربی
دیپلم فنی پایه یک 36 سال 18 سال
دیپلم فنی پایه دو 30 سال 12 سال
دیپلم فنی پایه سه 25 سال 7 سال
دیگر موارد پایه یک 37 سال 19 سال
دیگر موارد پایه دو 31 سال 13 سال
دیگر موارد پایه سه 26 سال 8 سال

 

رشته های مجاز به ثبت نام در آزمون نظام مهندسی

همانطور که گفته شد تنها آزمون نظام مهندسی شامل چند رشته اصلی معماری، عمران، نقشه برداری، تاسیسات برقی، تاسیسات مکانیکی، شهرسازی و ترافیک می‌باشد. علاوه بر این موارد داوطلبان با مدارک تحصیلی مرتبط نیز می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

داوطلبان با عدم تجانس رشته تحصیلی اجازه شرکت در آزمون را نخواهند داشت. رشته های مجاز به ثبت نام در آزمون نظام مهندسی به شرح زیر هستند.

 

مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی | رشته های مجاز عمران

از رشته هایی که مجاز به ثبت نام در آزمون نظام مهندسی رشته عمران هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

عمران مرتبط با مهندسی عمران و عمران آب مرتبط با مهندسی عمران – ساختمان و تأسیسات کشاورزی
عمران و ساختمان ساختمان راه و ساختمان
ساختمان سازی سیویل مرتبط با مهندسی عمران و کاربردی
مرتبط با مهندسی عمران و دبیری فنی مرتبط با مهندسی عمران و ساختمان سازی ساختمان سازی
مرتبط با مهندسی عمران و تکنولوژی عمران مرتبط با مهندسی عمران و راهسازی سازه
مرتبط با مهندسی عمران و عملی مرتبط با مهندسی عمران و خط و ابنیه معادل لیسانس مهندسی عمران و عمران

 

رشته های مجاز معماری

از رشته هایی که مجاز به ثبت نام در آزمون نظام مهندسی رشته معماری هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

معماری معماری ( کاربردی – مهندسی عملی ) علمی و کاربردی معماری
معماری و تزئینات داخلی ( فارغ التحصیلان دانشگاه علم و صنعت ) مرتبط با مهندسی معماری، مرمت و احیای بنا های تاریخی معماری سنتی
دبیر فنی معماری مرتبط با مهندسی معماری

 

مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی | رشته های مجاز نقشه برداری

از رشته هایی که مجاز به ثبت نام در آزمون نظام مهندسی رشته نقشه برداری هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

مهندسی نقشه برداری مرتبط با مهندسی نقشه برداری معادل کارشناس مهندسی نقشه برداری

 

رشته های مجاز تاسیسات برقی

از رشته هایی که مجاز به مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ رشته تاسیسات برقی هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

برق خارج از کشور  مهندسی برق و مخابرات دبیری فنی برق قدرت
الکتروتکنیک مهندسی برق و الکترونیک مهندسی برق و کنترل
شبکه های انتقال و توزیع مهندسی برق – کنترل الکترومکانیک برق قبل از سال 60
مرتبط با مهندسی تأسیسات برقی ساختمان برق قدرت معادل کارشناسی مهندسی برق قدرت
مرتبط با مهندسی برق الکترونیک مهندسی تکنولوژی کنترل و ابزار دقیق

 

مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی | رشته های مجاز تاسیسات مکانیکی

از رشته هایی که مجاز به ثبت نام در آزمون نظام مهندسی رشته تاسیسات مکانیکی هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

کارشناسی مهندسی مکانیک (طراحی و جامدات) مکانیک قبل از سال 60 داخل کشور دبیری فنی مکانیک (حرارت و سیالات)
مکانیک خارج از کشور مرتبط با مهندسی تأسیسات مکانیکی ساختمان و شیمی صنایع گاز مرتبط با مهندسی تأسیسات مکانیکی
معادل کارشناسی مهندسی مکانیک (حرارت و سیالات) مرتبط با مهندسی تأسیسات مکانیکی ساختمان و سردخانه الکترومکانیک (مکانیک) قبل از سال 60
مکانیک (حرارت و سیالات)

 

رشته های مجاز به ثبت نام در آزمون نظام مهندسی رشته شهرسازی

از رشته هایی که مجاز به مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ رشته شهرسازی هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

 شهرسازی و طراحی شهری مرتبط با شهرسازی و محوطه سازی و طراحی فضای سبز شهرسازی
مرتبط با شهرسازی و کارشناسی ارشد برنامه ریزی محیط یا محیط زیست مرتبط با شهرسازی شهرسازی و برنامه ریزی شهری
مرتبط با شهرسازی و مهندسی محیط معادل کارشناسی ارشد شهرسازی

 

رشته های مجاز به ثبت نام در آزمون نظام مهندسی رشته ترافیک

از رشته هایی که مجاز به مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی رشته ترافیک هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

معادل کارشناسی مهندسی ترافیک معادل کارشناسی مهندسی ترافیک برنامه ریزی حمل و نقل
راه و ترابری

افرادی که متقاضی دریافت پروانه در رشته های معماری در صلاحیت های (نظارت و اجرا)، عمران در صلاحیت های (نظارت، محاسبات یا اجرا) و تاسیسات مکانیکی و همچنین برقی در صلاحیت های (نظارت، طراحی و اجرا) هستند بایستی در آزمون مربوط به صلاحیت آن رشته به صورت جداگانه شرکت نمایند. 

 

مشاوه در زمینه مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی

داوطلبان باید توجه داشته باشند که اعتبار قبولی در آزمون نظام مهندسی 3 سال است. پذیرفته شدگان باید در این بازه زمانی پروانه اشتغال به کار خود را دریافت نمایند. 

چنانچه هرگونه سوال یا ابهامی در زمینه مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ برای تان وجود دارد و یا در فرایند ثبت نام با مشکلی مواجه شده‌اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی  دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی چیست؟

    از مدارک ثبت نام می‌توان به مدارک هویتی و تحصیلی اشاره کرد که در طول مطلب به طور کامل بررسی شده اند. 

  2. آیا باید تمامی مدارک را در سامانه ثبت نام نظام مهندسی بارگزاری کرد؟

    خیر تنها مدرک برای بارگزاری عکس داوطلب است. سایر مدارک باید به صورت اطلاعات در فرم ثبت نام وارد شوند. 

  3. دارندگان کدام مدارک تحصیلی امکان شرکت در آزمون نظام مهندسی را دارند؟

    لیست شته های اصلی و رشته های مرتبط که امکان شرکت در آزمون را دارند در متن مقاله آورده شده است. 

    منبع: مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی



:: برچسب‌ها: مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

سهمیه بهیاران کنکور سراسری ۱۴۰۳ یکی از سهمیه هایی است که داوطلبان می‌توانند از آن استفاده کرده و در رشته های پرستاری، اتاق عمل و هوشبری پذیرفته شوند. استفاده از این سهمیه شرایط ویژه ای دارد که داوطلبان باید تمامی آن ها را داشته باشند. این سهمیه ۵ درصد از ظرفیت تمامی رشته ها را به خود اختصاص داده است. در این مقاله به بررسی کامل سهمیه بهیاری کنکور سراسری 1403 خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: سهمیه بهیاران کنکور سراسری

سهمیه بهیاران کنکور سراسری ۱۴۰۳

یکی از محبوب ترین و پرمتقاضی ترین رشته های کنکور سراسری، رشته پرستاری است که در گروه پیراپزشکی قرار دارد. سازمان سنجش سهمیه ای را برای علاقه مندان به رشته پرستاری و همچنین اتاق عمل و هوشبری در نظر گرفته است که با عنوان سهمیه بهیاری شناخته می‌شود. متقاضیان واجد شرايط می توانند از سهمیه بهیاری استفاده کرده و شانس خود را در قبولی رشته مورد علاقه شان افزایش دهند.

داوطلبان باید توجه داشته باشند که سهمیه بهیاران کنکور سراسری ۱۴۰۳ تنها به سه رشته پرستاری، اتاق عمل و هوشبری اختصاص دارد و امکان استفاده از آن برای قبولی در سایر رشته ها وجود ندارد. سهمیه بهیاران به 5 درصد ظرفیت رشته محل ها در دانشگاه های سراسری و شهریه پرداز اختصاص دارد.

مشمولان استفاده از سهمیه بهیاران کنکور سراسری 1403

داوطلبانی که دارای مدرک بهیاری و واجد تمامی شرایط ذکر شده در دفترچه راهنما ثبت نام، مشمول استفاده از سهمیه بهیاری در کنکور سراسری هستند. بر اساس قوانین تصویب شده در سال های گذشته این سهمیه برای مدت پنج سال از سال 1400 اعتبار دارد یعنی داوطلبان رشته های پرستاری می توانند تا سال 1404 از این سهمیه استفاده نمایند. همچنین از سال 1402 تا 1406 داوطلبان رشته های اتاق عمل و هوشبری نیز مشمول استفاده از این سهمیه می شوند.

5 درصد از ظرفیت تمامی دوره های دانشگاهی (سراسری و شهریه پرداز) به سهمیه بهیاران کنکور سراسری ۱۴۰۳ اختصاص داده شده است. توجه داشته باشید که کد رشته های ویژه مناطق محروم، بلایای طبیعی و دارای تعهد خدمت کارشناسی پیوسته پرستاری مشمول استفاده از این سهمیه نمی‌باشند.

شرایط استفاده از سهمیه بهیاری

همانطور که گفته شد داوطلبان مشمول سهمیه بهیاری باید شرایطی را داشته باشند تا بتوانند از سهمیه خود استفاده کنند. شرایط استفاده از سهمیه بهیاران کنکور سراسری ۱۴۰۳ به شرح زیر می باشد.

✅داشتن سلامت کامل جسمانی و روانی

✅ارائه گواهی اشتغال به خدمت دولتی یا غیردولتی مورد تایید دفاتر دولتی

✅حداقل سه سال سابقه خدمت پس از دریافت مدرک بهیاری در مراکز دولتی یا غیردولتی

✅داشتن دیپلم بهیاری نظام قدیم و یا جدید همراه با مدرک پیش دانشگاهی دریافت شده تا حداکثر شهریور 1403 و همچنین مدرک نظام جدید

✅کسب حداقل 70 درصد نمره آخرین نفر پذیرفته شده در گزینش

داوطلبان علاقه مند به یکی از سه رشته های پرستاری، اتاق عمل و هوشبری بایستی علاوه بر کامل کردن بند 26 فرم ثبت نام کنکور (بند سهمیه ها) بند 31 را نیز که به سهمیه بهیاری اختصاص دارد، کامل نمایند. توجه داشته باشید که استان محل خدمت باید حتما در فرم ثبت نام درج شود

 

نحوه استفاده از سهمیه بهیاری کنکور سراسری ۱۴۰۳

برای استفاده از سهمیه بهیاری، داوطلبان واجد شرایط باید در هنگام تکمیل فرم ثبت نام، در قسمت سهمیه ها، سهمیه بهیاران را انتخاب نمایند. وارد کردن استان خدمت در استفاده از سهمیه بهیاران کنکور سراسری 1403 حائز اهمیت است.

داوطلبان باید مدارک و گواهی اشتغال خود را از محل خدمت دریافت کرده و در هنگام ثبت نام به دانشگاه محل قبولی خود ارائه دهند. در صورتی که مدرک به دانشگاه تحویل داده نشود، قبولی فرد لغو خواهد شد.

داوطلبانی که مدرک دیپلم بهیاری داشته باشند و در کنکور تجربی شرکت کنند، در جلسه آزمون یک دفترچه مجزا نیز در اختیارشان قرار می‌گیرد که ضریب چهار داشته و در قبولی رشته های پرستاری، اتاق عمل و هوشبری با سهمیه بهیاری به صورت قطعی اعمال اثر می‌کند.

توجه داشته باشید که کسب حداقل 70 درصد از نمره آخرین نفر پذیرفته شده در گزینش آزاد از مهم ترین شرایط استفاده از سهمیه بهیاران کنکور سراسری ۱۴۰۳ می باشد.

 نکات مهم در مورد استفاده از سهمیه بهیاران کنکور سراسری

✅استان محل خدمت داوطلب استان بومی محسوب شده و امکان انتخاب کدرشته محل های دیگر استان ها وجود ندارد. در غیر این صورت قبولی داوطلب تعلیق خواهد شد.

✅طول دوره تحصیل مانند سایر دوره های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته می باشد و طبق آیین نامه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی تعیین خواهد شد.

✅درس های گذرانده شده در دوره بهیاری مشمول معادل سازی نمی شود و دانشجو بایستی تمام واحدهای ارائه شده در رشته قبولی خود را بگذراند.

مشاوره استفاده از سهمیه بهیاران کنکور سراسری ۱۴۰۳

داوطلبان کنکور سراسری که سهمیه بهیاری دارند، در صورت واجد شرایط بودن می توانند از سهمیه خود استفاده کرده و در یکی از رشته های پرستاری، اتاق عمل و هوشبری پذیرفته شوند.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی برای تان وجود دارد و یا در فرایند ثبت نام کنکور سراسری و استفاده از سهمیه با مشکلی مواجه شده اید، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت‌ کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه سهمیه بهیاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. چه افرادی مشمول استفاده از سهمیه بهیاران کنکور سراسری 1402 هستند؟

    داوطلبانی که مدرک بهیاری داشته و حداقل سه سال خدمت کرده باشند، می توانند از این سهمیه استفاده کنند. سایر شرایط در متن مقاله آورده شده است.

  2. آیا سهمیه بهیاران کنکور سراسری ۱۴۰۳ حذف شده است؟

    خیر این سهمیه حذف نشده و داوطلبان واجد شرایط همچنان می توانند از آن استفاده کنند.

  3. شرایط استفاده از سهمیه بهیاری در کنکور سراسری چیست؟

    به شرایط استفاده از این سهمیه به طور کامل در متن مقاله اشاره شده است.

    منبع: سهمیه بهیاران کنکور سراسری



:: برچسب‌ها: سهمیه بهیاران کنکور سراسری ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ یکی از سوالات پرتکرار پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد است که قصد ثبت نام و ادامه تحصیل در این دانشگاه را دارند. هزینه تحصیل در دانشگاه آزاد نسبتا بالاست و به همین دلیل دانشجویان باید به طور کامل از میزان شهریه اطلاع داشته باشند و بر این اساس برای ادامه تحصیل و ثبت نام تصمیم گیری کنند تا در طول تحصیل با مشکل مواجه نشوند. با توجه به اهمیت شهریه دانشگاه آزاد در این مطلب به بررسی کامل نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی 1402-1403 خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی ۱۴۰۲-۱۴۰۳

دانشگاه آزاد یکی از دوره های شهریه پرداز است که تمامی دانشجویان باید در هر ترم تحصیلی شهریه آن را پرداخت کنند. شهریه دانشگاه آزاد به دو بخش ثابت و متغیر تقسیم می‌شود. هر ساله شهریه دانشگاه نسبت به سال گذشته با اندکی افزایش قیمت مواجه می‌شود.

دانشجویان جدید الورود برای ثبت نام در دانشگاه باید از نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی اطلاع داشته باشند و بر این اساس برای نام نویسی و ادامه تحصیل در دانشگاه تصمیم گیری نمایند. در ادامه این مطلب به بررسی کامل نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی 1402-1403 می‌پردازیم.

شهریه ثابت و متغیر دانشگاه آزاد

همانطور که گفته شد شهریه دانشگاه آزاد به دو بخش ثابت و متغیر تقسیم می‌شود و دانشجویان باید هر یک را در زمان مشخصی پرداخت نمایند. شهریه ثابت همانطور که از نام آن پیداست مبلغ ثابت و مشخصی می‌باشد که در طول دوران تحصیل دانشجو تغییری نمی‌کند و افزایش قیمت بر آن اعمال نمی‌شود. هزینه شهریه ثابت را باید قبل از انتخاب رشته پرداخت کرد تا سایت اجازه اخذ واحد را به دانشجو بدهد.

شهریه متغیر نیز شهریه ای است که پس از انتخاب واحد بر با توجه به تعداد واحدها و نظری یا عمل بودن دروس تعیین می‌شود و در هر ترم تحصیلی متفاوت است. شهریه متغیر را باید در پایان ترم تحصیلی و قبل از دریافت کارت ورود به جلسه پرداخت کرد و در غیر این صورت اجازه شرکت در امتحان به دانشجو داده نمی‌شود. پرداخت نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی در سایت آموزشیار می‌باشد.

لیست شهریه دانشگاه آزاد در مقاطع مختلف

دانشگاه آزاد در هرم تحصیلی از دانشجویان خود هزینه ای را با عنوان شهریه دریافت می‌کند. میزان شهریه دانشگاه آزاد نسبت به سایر دوره های دانشگاهی بیشتر است. (البته شهریه دوره‌های پردیس خودگردان از دانشگاه آزاد بیشتر می‌باشد)

شهریه دانشگاه آزاد هر ساله در حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش می‌یابد. نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی هنوز به طور دقیق مشخص نشده است. به منظور کسب اطلاع شما عزیزان در ادامه شهریه دانشگاه آزاد مقاطع مختلف در سال گذشته را آورده ایم. این مبلع در سال جدید افزایش خواهد یافت.

شهریه دانشگاه آزاد در مقطع کاردانی

نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی در این مقطع تحصیلی به شرح زیر می‌باشد.

رشته شهریه (تومان)
رشته های علوم پزشکی 7 الی 8 میلیون
رشته های علوم انسانی 2 الی 3 میلیون و 500 هزار تومان
رشته های علوم پایه 3 میلیون و 800 تا 4 ملیون و 500 هزار تومان
رشته های فنی مهندسی 3 میلیون تا 4 میلیون و 600 هزار تومان
رشته های هنر 3 میلیون تا 3 میلیون و 800 هزار تومان

شهریه دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی

نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی در این مقطع تحصیلی به شرح زیر می‌باشد.

رشته شهریه
رشته های علوم پزشکی کارشناسی پیوسته 8 میلیون تا 9 میلیون و 200 هزار تومان
کارشناسی ناپیوسته 6 میلیون و 900 تا 7 میلیون و 500 هزار تومان
رشته های علوم انسانی کارشناسی پیوسته 4 میلیون تا 5 میلیون و 600 هزار تومان
کارشناسی ناپیوسته 8 میلیون تا 11 میلیون و 100 هزار تومان
رشته های علوم پایه کارشناسی پیوسته 4 میلیون تا 5 میلیون و 700 هزار تومان
کارشناسی ناپیوسته 4 میلیون تا 5 میلیون
رشته های فنی مهندسی کارشناسی پیوسته 4 میلیون و 100 هزار تومان تا 6 میلیون و 700 هزار تومان
کارشناسی ناپیوسته 3 میلیون و 800 هزار تومان تا 5 میلیون
رشته های هنر کارشناسی پیوسته 3 میلیون و 800 هزار تومان تا 4 میلیون و 600 هزار تومان
کارشناسی ناپیوسته 3 میلیون و 500 هزار تومان تا 4 میلیون و 200 هزار تومان

هزینه دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ارشد

نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی در این مقطع تحصیلی به شرح زیر می‌باشد.

رشته شهریه (تومان)
رشته های علوم پزشکی 12 تا 16 میلیون
رشته های علوم انسانی 8 و میلیون 100 تا 11 میلیون و 200 هزار تومان
رشته های علوم پایه 10 میلیون و 400 تا 12 میلیون 200 هزار تومان
رشته های فنی مهندسی 9 میلیون و 700 تا 12 میلیون و 400 هزار تومان
رشته های هنر 7 میلیون تا 9 میلیون و 800 هزار تومان

شهریه دانشگاه آزاد در مقطع دکتری

نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی در این مقطع تحصیلی به شرح زیر می‌باشد.

رشته شهریه (تومان)
رشته های علوم پزشکی 18 تا 20 میلیون و 500 هزار تومان
رشته های علوم انسانی 16 میلیون و 300 تا 19 میلیون و 100 هزار تومان
رشته های علوم پایه 17 میلیون و 100 تا 20 میلیون 600 هزار تومان
رشته های فنی مهندسی 18 میلیون و 200 تا 20 میلیون و 100 هزار تومان
رشته های هنر 16 میلیون تا 20 میلیون و 200 هزار تومان

نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی |‌ شهریه دانشجویان مهمان دانشگاه آزاد

دانشجویانی که به صورت مهمان در یکی از واحدهای دانشگاه آزاد مشغول تحصیل می‌شوند نیز باید شهریه دانشگاه را پرداخت کنند. دانشجویان مهمان باید شهریه ترم تحصیلی خود را به دانشگاه مقصد پرداخت نمایند. دانشجویان مهمان علاوه بر شهریه بایستی هزینه انتقال را نیز پرداخت کنند. این مبلغ باید به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد پرداخت شود.

دانشجویان مهمان رشته های پزشکی (علوم پایه و فیزیوپاتولوژی) باید شهریه ثابت را به دانشگاه مبدا و شهریه متغیر را به دانشگاه مقصد بپردازند. در مقاطع کارورزی و کارآموزی بایستی شهریه متغیر و ۷۵ درصد شهریه ثابت به دانشگاه مقصد پرداخت شود. ۲۵ درصد باقی مانده از شهریه ثابت به دانشگاه مبدا تعلق می‌گیرد.

دانشجویان مهمان در تمام مقاطع و رشته های تحصیلی بایستی ۵۹ درصد شهریه ثابت و متغیر و هزینه جبرانی را به دانشگاه مبدا پرداخت نمایند.

نحوه پرداخت شهریه دانشگاه آزاد در سایت آموزشیار

دانشجویان دانشگاه آزاد باید در هر ترم تحصیلی شهریه خود را بپرازند تا بتوانند انتخاب واحد کرده و در امتحانات نهایی شرکت نمایند. با توجه به اهمیت بسیار زیاد پرداخت شهریه در دریافت خدمت از دانشگاه آزاد، دانشجویان باید از نحوه پرداخت شهریه اطلاع کامل داشته باشند. برای پرداخت نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی باید به سایت آموزشیار مراجعه کرده و طبق مراحل زیر عمل کنید.

1️⃣از طریق آدرس edu.iau.ac.ir وارد سایت آموزشیار دانشگاه آزاد شوید و بر روی گزینه دانشجو کلیک کنید.

2️⃣در پنجره باز شده گزینه پرداخت و سایر خدمات آموزشی را انتخاب نمایید.

3️⃣قوانین را تایید کرده و گزینه تایید مطلب و ورود به سیستم را انتخاب کنید.

4️⃣مجددا تیک گزینه مطالعه قوانین را فعال کرده و روی گزینه تایید مطلب و ورود به سیستم کلیک کنید.

5️⃣نام کاربری، رمز عبور، کد امنیتی را وارد کرده و گزینه ورود به سیستم را انتخاب کنید.

6️⃣رمزی که به تلفن همراه تان ارسال شده است را در کادر وارد کرده و گزینه تایید را بفشارید.

7️⃣در صفحه شخصی خود از منوی سمت راست گزینه ثبت نام دروس دانشجو کلیک کرده و سپس گزینه مدیریت پرداخت ها را کلیک نمایید.

8️⃣در صفحه جدید گزینه پرداخت الکترونیکی شهریه را از پایین صفحه انتخاب کنید.

9️⃣یکی از درگاه های پرداخت را انتخاب کرده و گزینه ادامه را بفشارید.

????مبلغ پرداختی را در کادر وارد کرده و سپس بر روی پرداخت الکترونیکی کلیک کنید.

1️⃣1️⃣اطلاعات کارت بانکی خود را در صفحه پرداخت وارد کرده و در نهایت گزینه پرداخت را بزنید.

تخفیف شهریه دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد یک دانشگاه شهریه پرداز است و تمامی دانشجویان برای ادامه تحصیل ملزم به پرداخت شهریه می‌باشند. اما با این حال برخی از دانشجویان به دلیل داشتن شرایط خاص مثل کسب رتبه در کنکور و المپیاد، داشتن بیماری های خاص، کم درآمد بودن و… تخفیف شهریه دریافت خواهند کرد و می‌توانند هزینه تحصیل خود را کاهش داده و یا حتی رایگان تحصیل کنند. مشمولان تحفیف شهریه دانشگاه آزاد به شرح زیر هستند.

نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی | دانشجویان برتر و ممتاز

دانشجویانی که از نظر درسی، اخلاقی و رفتاری توسط رییس دانشگاه به عنوان دانشجوی برتر شناخته و تایید شوند، می‌توانند از تخفیفات این طرح استفاده کننند. میزان تخفیف نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی برای دانشجویان ممتاز به شرح زیر می‌شود.

مقطع شرایط تخفیف
کاردانی و کارشناسی بیشتر از 18 واحد نبود نمره کمتر از 12 در هیچ یک از دروس

میانگین نمره 17 به بالا برای رشته های مهندسی و پزشکی

میانگین نمره 18 به بالا یرای رشته های کشاورزی و علوم پایه

میانگین نمره 19 به بالا برای رشته های هنر و انسانی

15 درصد تخفیف برای دانشجویان رتبه اول

10 درصد تخفیف برای دانشجویان رتبه دوم و سوم

حداکثر سه ترم تخفیف برای مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و ارشد

‌حداکثر هفت ترم تخفیف برای  مقطع کارشناسی پیوسته

حداکثر ده ترم تخفیف برای مقطه دکتری حرفه ای

کارشناسی ارشد بیشتر از 8 واحد نبود نمره کمتر از 14 در هیچ یک از دروس

میانگین نمره 16 به بالا برای رشته های مهندسی و پزشکی

‌میانگین نمره 17 به بالا یرای رشته های کشاورزی و علوم پایه

میانگین نمره 18 به بالا برای رشته های هنر و انسانی

دکتری حرفه ای بیشتر از 15 واحد نبود نمره کمتر از 14 در هیچ یک از دروس

میانگین نمره ۱۶ برای تمامی دروس

❌دانشجویان دوره دکتری تخصصی و همچنین دانشجویان ترم تابستان مشمول دریافت تخفیف شهریه نمی‌شوند.

❌تعداد واحد های گفته شده در جدول بدون حساب دروس جبرانی و پیش نیاز می‌باشد.

تخفیف خانواده کارکنان و اعضا هیات علمی

خانواده اعضای کارکنان و هیات علمی دانشگاه آزاد می‌توانند از تخفیف نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی بهره مند شوند. میزان تخفیف شهریه برای این دسته از مشمولان به شرح زیر می‌باشد.

مقطع تخفیف
کاردانی و کارشناسی

(حداکثر 4 ترم برای کاردانی پیوسته، ناپیوسته و کارشناسی ناپیوسته و حداکثر 8 ترم برای کارشناسی پیوسته)

20 درصد تخفیف
کارشناسی ارشد تا حداکثر 4 ترم 15 درصد تخفیف
دکتری حرفه ای تا حداکثر 12 ترم 10 درصد تخفیف
دکتری تخصصی تا حداکثر 6 ترم 10 درصد تخفیف

❌قرارداد کارکنان و اعضای هیات علمی بایستی رسمی قطعی یا آزمایشی باشد.

❌دانشجویان واحدهای الکترونیکی، برون مرزی و بین المللی امکان استفاده از این تخفیف را ندارند.

❌رییس واحد یا مرکز آموزشی باید اعطای تخفیف را در هر ترم تایید کند.

❌چنانچه دانشجو از تخفیف استفاده کرده و در آن ترم مشروط شدن امکان استفاده مجدد را نخواهد داشت.

نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی |‌ کارکنان دانشگاه آزاد

کارکنان دانشگاه آزاد که قصد ادامه تحصیل در واحدهای این دانشگاه را دارند، در صورت واجد شرایط می‌توانند از تخفیفات شهریه برخوردار شوند. میزان تخفیف برای کارکنان دانشگاه آزاد به شرح زیر است.

مقطع تخفیف
(حداکثر 4 ترم برای کاردانی پیوسته، ناپیوسته و کارشناسی ناپیوسته و حداکثر 8 ترم برای کارشناسی پیوسته) 30 درصد تخفیف
کارشناسی ارشد تا حداکثر 4 ترم 25 درصد تخفیف
دکتری حرفه ای تا حداکثر 12 ترم 15 درصد تخفیف
دکتری تخصصی تا حداکثر 6 ترم 15 درصد تخفیف

❌کارکنان دانشگاه آزاد برای دریافت تخفیف شهریه باید شرایطی داشته باشند که به صورت زیر می‌باشد.

❌مطابقت رشته تحصیلی و شغل فرد

❌کارمند رسمی قطعی یا رسمی آزمایشی

❌یکی نبودن دانشگاه محل تحصیل و محل کار

❌عدم تحصیل در واحدهای الکترونیک، بین المللی و برون مرزی

❌تایید ریس واحد یا مرکز آموزشی

نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی | نفرات برتر کنکور

دانشجویانی که در کنکور سراسری، کارشناسی ارشد و دکتری رتبه برتر شده باشند، می‌توانند از تخفیفات نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی به صورت زیر استفاده نمایند.

نفرات برتر کارشناسی و دکتری حرفه ای
رشته و مقطع 20 درصد تخفیف 15 درصد تخفیف
کارشناسی فنی مهندسی نفرات 1 تا 15 نفرات 16 تا 30
کارشناسی و دکتری حرفه ای علوم تجربی و کشاورزی نفرات 1 تا 15 نفرات 16 تا 30
کارشناسی علوم انسانی، هنر و زبان خارجی نفرات 1 تا 10 نفرات 11 تا 20
دکتری حرفه ای پزشکی نفرات 1 تا 5 نفرات 6 تا 10

نفرات برتر کنکور کارشناسی ارشد

علاوه بر مقاطع دکتری و کارشناسی، نفرات برتر آزمون کارشناسی ارشد نیز می‌توانند به صورت زیر از تخفیف شهریه استفاده کنند.

تعداد شرکت کنندگان 100 تا 500 نفر 500 تا 1000 نفر بیشتر از 1000 نفر
نفر اول 10 درصد 15 درصد 25 درصد
نفر دوم 8 درصد 10 درصد 15 درصد
نفر سوم 5 درصد 10 درصد 10 درصد

❌دانشجویان دکتری تخصصی مشمول دریافت تخفیف نمی‌شوند.

❌دانشجویان مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری به ترتیب برای 8 ترم، 4 ترم و 10 ترم مجاز به استفاده از تخفیف شهریه هستند.

❌در صورت مشروطی امکان استفاده مجدد از تخفیف شهریه وجود ندارد.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

دانشجویان ممتاز ورزشی

چنانچه دانشجویان موفق به کسب مدال در مسابقات و المپیاد های ورزشی شده باشند، مشمول دریافت تخفیف شهریه هستند. تخفیفات نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی به شرح زیر می‌باشد.

قهرمانی تخفیف شهریه
قهرمانی کشوری (فدراسیون ورزشی) مقام اول 25 درصد

مقام دوم 20 درصد

مقام سوم 15 درصد

قهرمانی استانی دانشگاه آزاد مقام اول 15 درصد

مقام دوم 10 درصد

مقام سوم 5 درصد

مسابقات سراسری دانشگاه آزاد اسلامی، المپیاد دانشجویی کشور مقام اول 30 درصد

مقام دوم 25 درصد

مقام سوم 20 درصد

بازی‌ های کشورهای اسلامی، مسابقات آسیایی، جهانی، ارتش‌ های جهان، دانشجویان آسیا، بازی‌ های ساحلی آسیا، باشگاه های آسیا، رشته‌ های رزمی جهانی مقام اول  50 درصد

مقام دوم 45 درصد

مقام سوم 40 درصد

مسابقات بین‌المللی، غرب آسیا، داخل سالن، مسابقات ساحلی آسیا، پیشکسوتان، مسابقات آسیا، اقیانوسیه، آسیایی جهانی سبک، رشته‌ های رزمی آسیایی مقام اول 35 درصد

مقام دوم 30 درصد

مقام سوم 25 درصد

مسابقات جهانی بزرگسالان مقام اول  55 درصد

مقام دوم 50 درصد

مقام سوم 45 درصد

المپیک و پارالمپیک مقام اول 100 درصد

مقام دوم 90 درصد

مقام سوم 80 درصد

یونیورسیاد، دانشجویان جهان، بازی های آسیایی و پارآسیایی مقام اول 80 درصد

مقام دوم 70 درصد

مقام سوم 60 درصد

❌دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و ارشد برای 4 ترم، کارشناسی پیوسته 8 ترم، دکتری تخصصی 3 ترم و دکتری حرفه ای 3 ترم و دکتری تخصصی 6 ترم می‌توانند از تخفیف شهریه استفاده نمایند.

❌دانشجویانی که شرایط بالا را دارند در صورت فعالیت در باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد علاوه بر تخفیف های فوق، مشمول دریافت 10تا 20 درصد تخفیف دیگر نیز می‌شوند.

❌در صورت کسب قهرمانی در هر ترم تحصیلی امکان استفاده از بالاترین تخفیف نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی را خواهید داشت.

حافظان و قاریان قرآن کریم

در صورتی که دانشجویان موفق به کسب رتبه و مدال در جشنواره های داخلی یا بین المللی حفظ و قرائت  قرآن کریم شده باشند، می‌توانند از تخفیف نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی استفاده نمایند. این دانشجویان برای دریافت تخفیف باید به کانون قرآن و عترت دانشگاه خود درخواست بدهند. در این کانون یک آزمون با عنوان حفظ و ترجمه قرآن برگزار می‌شوند که دانشجویان باید حداقل 80 نمره از 100 نمره را به دست آورند.

در صورت قبولی در آزمون و دریافت تاییدیه می‌تواند از تخفیف شهریه استفاده کرد. دانشجویان تنها یکبار امکان استفاده از تخفیف را دارند اما اگر موفقیت آن ها بالاتر از موارد گفته شده در ادامه باشد، امکان استفاده بیشتر را نیز خواهند داشت. در صورت کسب مدرک از مرکز فعالیت و پژوهش های قرآن و عترت امکان استفاده از شهریه در هر ترم وجود خواهد داشت. تخفیف شهریه حافظان برتر قرآن کریم به شرح زیر می‌باشد.

مسابقه میزان حفظ و ترجمه تخفیف رتبه اول تخفیف رتبه دوم تخفیف رتبه سوم
مسابقات بین‌ المللی 15 جز 20 درصد 15 درصد 10 درصد
20 جز 20 درصد 15 درصد 10 درصد
25 جز 25 درصد 20 درصد 15 درصد
30 جز 30 درصد 25 درصد 20 درصد
مسابقات سراسری دانشگاه آزاد – سطح استان 10 جز 5 درصد
15 جز 10 درصد
20 جز 10 درصد 5 درصد 5 درصد
25 جز 15 درصد 10 درصد 5 درصد
30 جز 20 درصد 15 درصد 10 درصد
مسابقات سراسری دانشگاه آزاد، دانشگاه دولتی، مسابقات کشوری، سازمان اوقاف و امور خیریه 10 جز 10 درصد
15 جز 10 درصد
20 جز 15 درصد 10 درصد 5 درصد
25 جز 20 درصد 15 درصد 10 درصد
30 جز 25 درصد 20 درصد 15 درصد

تخفیف شهریه قاریان قرآن کریم

میزان تخفیف نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی قاریان برتر قرآن کریم به شرح زیر می‌باشد.

مسابقه تخفیف
مسابقات بین‌ المللی رتبه اول 30 درصد

رتبه دوم 25 درصد

رتبه سوم 20 درصد

مسابقات سراسری دانشگاه آزاد، دانشگاه دولتی، مسابقات کشوری، سازمان اوقاف و امور خیریه رتبه اول 20 درصد

رتبه دوم 15 درصد

رتبه سوم 10 درصد

مسابقات سراسری آموزشی قرآن و عترت – سطح استان رتبه اول 15 درصد

رتبه دوم 10 درصد

رتبه سوم 5 درصد

نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی | برگزیدگان مسابقات فرهنگی و هنری

چنانچه دانشجویان در مسابقات فرهنگی هنری شرکت کرده و موفق به کسب مدال شده باشند، مشمول دریافت تخفیف نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد خواهند شد. شرایط و میزان دریافت تخفیف برای این دانشجویان به شرح زیر می‌باشد.

مسابقه تخفیف شهریه
استانی نفر اول  15 درصد تخفیف

نفر دوم 10 درصد تخفیف

نفر سوم 5 درصد تخفیف

کشوری نفر اول 20 درصد تخفیف

نفر دوم 15 درصد تخفیف

نفر سوم10 درصد تخفیف

دانشجویان باشگاه پژوهشگران جوان و انجام های علمی

در صورتی که دانشجویان دانشگاه آزاد در باشگاه پژوهشگران جوان عضو بوده و فعال باشند، در صورت عضویت مستمر مشمول دریافت تخفیف نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی خواهند شد. میزان تخفیف شهریه دانشجویان باشگاه پژوهشگران جوان و انجام های علمی به شرح زیر است.

فعالیت میزان تخفیف شهریه
ارائه طرح های تحقیقاتی مفید 10 درصد تخفیف شهریه
ترجمه و تالیف کتاب 15 درصد تخفیف شهریه
کسب رتبه اول در مسابقات علمی و جشنواره‌ های رسمی کشوری 20 درصد تخفیف شهریه

دارندگان عناوین علمی

افرادی که در مسابقات جهانی و آسیایی شرکت کرده و رتبه های اول تا سوم را  کسب کرده باشند، مشمول دریافت تخفیف شهریه دانشگاه آزاد خواهند بود. میزان تخفیف دارندگان عنوانین علمی به شرح زیر است.

عنوان تخفیف شهریه
مسابقات جهانی رتبه اول 35 درصد تخفیف شهریه

رتبه دوم 30 درصد تخفیف شهریه

رتبه سوم 25 درصد تخفیف شهریه

مسابقات آسیایی رتبه اول 30 درصد تخفیف شهریه

رتبه دوم 25 درصد تخفیف شهریه

رتبه سوم 20 درصد تخفیف شهریه

چند دانشجوی دانشگاه آزاد در یک خانواده

در صورتی که از یک خانواده بیش تر از یک نفر در حال تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی باشند و توانایی مالی برای پرداخت شهریه را نداشته باشند، مشمول دریافت تخفیف نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی می‌شوند. تخفیف شهریه برای این دانشجویان به صورت زیر است.

مقطع 2 نفر 3 نفر بیشتر از 3 نفر
کاردانی و کارشناسی 15 درصد تخفیف 20 درصد تخفیف 25 درصد تخفیف
کارشناسی ارشد 10 درصد تخفیف 15 درصد تخفیف 20 درصد تخفیف
دکتری (حرفه ای و تخصصی) 5 درصد تخفیف 5 درصد تخفیف

دانشجویان دارنده طرح کارآفرینی و اشتغال زایی

به منظور توسعه و پیشرفت، دانشگاه آزاد این امکان را برای دانشجویان دارای طرح کارآفرینی و خود اشتغالی مهیا کرده است تا در صورت داشتن این گونه طرح ها بتوانند از خدمات تخفیف شهریه استفاده نمایند. میزان تخفیف نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی برای این دانشجویان به شرح زیر است.

عنوان تخفیف شهریه
طرح کارآفرینی برگزیده کشوری 30 درصد تحفیف شهریه
طرح کارآفرینی برگزیده استانی 20 درصد تحفیف شهریه
طرح کارآفرینی برگزیده واحد دانشگاهی 10 درصد تحفیف شهریه

دانشجویان دارای بیماری خاص

در صورتی که داشنجویان دانشگاه آزاد دارای بیماری های خاصی همچون سرطان، ام اس، دیابت و غیره باشند، می‌توانند از تخفیف های شهریه دانشگاه آزاد استفاده کنند. میزان تخفیف نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان دارای بیماری های خاص در مقاطع مختلف به شرح زیر است.

مقطع تخفیف شهریه
کاردانی 25 درصد تحفیف شهریه
کارشناسی 25 درصد تحفیف شهریه
کارشناسی ارشد 15 درصد تحفیف شهریه
دکتری (حرفه ای و تخصصی) 10 درصد تحفیف شهریه

نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی | دانشجویان کم درآمد

دانشگاه آزاد برای دانشجویانی که از توانایی مالی کمی برخوردارند، این امکان را فراهم کرده است تا بتوانند از تخفیفات شهریه استفاده کرده و این گونه با سهولت بیشتری به تحصیل در دانشگاه بپردازند. میزان تخفیف شهریه دانشگاه آزاد برای دانشجویان کم در آمد به صورت زیر است.

مقطع تخفیف شهریه
کاردانی 20 درصد تحفیف شهریه
کارشناسی 20 درصد تحفیف شهریه
کارشناسی ارشد 15 درصد تحفیف شهریه
دکتری حرفه ای 10 درصد تحفیف شهریه

❌امکان استفاده از این تخفیف برای دانشجویان مقطع دکتری تخصصی امکان پذیر نیست.

دانشجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد

دانشگاه آزاد برای دانشجویان بی بضاعت که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند، شرایطی را مهیا کرده است تا بتوانند از تخفیف شهریه بهره مند شوند. برای این منظور تصمیم گرفته شده که دانشگاه آزاد بخشی از شهریه این دانشجویان را پرداخت کند. میزان تخفیف نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی برای این دانشجویان مشخص نیست و دانشگاه آزاد هر ساله به طور جداگانه اطلاعیه ای در این خصوص منتشر می‌کند.

دریافت وام دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد این امکان را فراهم کرده است تا دانشجویان بتوانند از دانشگاه وام گرفته و از این طریق هزینه تحصیل خود را بپردازند. وام دانشگاه آزاد برای این است که دانشجویان کم درآمد بتوانند از طریق دریافت وام با سهولت بیشتری شهریه دانشگاه خود را پرداخته کرده و مانعی برای ادامه تحصیل نداشته باشند.

برای دریافت وام، دانشجویان می‌توانند از سایت آموزشیار، سایت صندوق رفاه و همچنین سامانه ساجد اقدام نمایند. مراجعه به بانک مهر ایران و امور فرهنگی دانشگاه نیز از دیگر روش‌های دریافت وام دانشگاه آزاد هستند.

میزان وام دریافتی دانشجویان برای پرداخت نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع مختلف، متفاوت است. این مبلغ در هر سال تغییراتی می‌کند که در صورت اعلام مبالغ جدید این مطلب بروزرسانی خواهد شد. میزان وام دانشگاه آزاد برای پرداخت شهریه به شرح زیر است.

مقطع تحصیلی مبلغ وام دریافتی
کاردانی 1 میلیون و 400 هزار تومان در هر ترم تحصیلی
کارشناسی پیوسته
کارشناسی ناپیوسته
کارشناسی ارشد پیوسته 2 میلیون و 700 هزار تومان در هر ترم تحصیلی
کارشناسی ارشد ناپیوسته
دکتری حرفه ای
دکتری پیوسته
دکتری تخصصی ناپیوسته 6 میلیون و 600 هزار تومان در هر ترم تحصیلی

❌دانشجو برای دریافت وام باید حداقل دو ترم قبولی داشته باشد و در صورت مشروطی این امکان وجود نخواهد داشت.

❌دانشجویان جدید الورود نیز می‌توانند وام دریافت کنند و معدل جز شرایط دریافت وام برای آن ها نیست.

❌دانشجویان برای دریافت وام باید حداقل واحد در ترم تحصیلی را دریافت کرده باشند.

نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی | هزینه خدمات آموزشی و بیمه 

دانشجویان دانشگاه آزاد در ابتدای ثبت نام باید علاوه بر شهریه یک ترم تحصیلی، هزینه دیگری را نیز با عنوان خدمات آموزشی و بیمه پرداخت نمایند. این هزینه برای هر ترم لحاظ نمی‌شود و تنها مختص ترم اول است که تمامی دانشجویان در تمام مقاطی در هنگام باید آن را پرداخت کنند. 

هزینه بیمه و خدمات آموزشی در هر سال افزایش می‌یابد. با توجه به اینکه هنوز هزینه ها و نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی سال جدید اعلام نشده است، در ادامه هزینه بیمه و خدمات آموزشی سال گذشته را آورده ایم. به محض اطلاع رسانی در مورد هزینه ها در سال جدید این قسمت بروزرسانی خواهد شد. 

مقطع هزینه
کاردانی

 1 میلیون و 600 هزار ریال خدمات آموزشی

۵ هزار تومان بیمه

کارشناسی

1 میلیون و 800 هزار ریال خدمات آموزشی

5 هزار تومان بیمه

کارشناسی ارشد

1 میلیون و 800 هزار ریال خدمات آموزشی

5 هزار تومان بیمه

دکتری حرفه ای

1 میلیون و 800 هزار ریال خدمات آموزشی

5 هزار تومان بیمه

دکتری تخصصی

1 میلیون و 950 هزار ریال خدمات آموزشی

5 هزار تومان بیمه

شرایط ویژه ی دانشجویان انصرافی و اخراجی

دانشجویان مشغول به تحصیل برای انصراف از تحصیل در دانشگاه آزاد موظف‌اند که طبق آیین نامه آموزشی، مبلغی را با عنوان هزینه انصراف از دانشگاه ازاد اسلامی به دانشگاه پرداخت کنند. هزینه انصراف از تحصیل دارای بند ها و تبصره هایی است که در این قسمت به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

دانشجویان اخراجی (به استثنای دانشجویانی که به علت عدم مراجعه اخراج شده اند)، دانشجویانی که پیش از اتمام ماه اول تحصیل در دانشگاه ازاد انصراف دهند (به استثنای دانشجویان دکتری) از پرداخت هزینه انصراف معاف هستند. همچنین دانشجویانی که دارای مجوز از سازمان مرکزی باشند نیز از پرداخت شهریه معاف خواهند بود.

مشاوره نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی

دانشجویان دانشگاه آزاد برای تحصیل در این دانشگاه بایستی هزینه ای را با عنوان شهریه در هر ترم تحصیلی پرداخت کنند. شهریه دانشگاه آزاد هر ساله با افزایش قیمت همراه است. دانشجویانی که قصد ثبت نام در این دانشگاه را دارند باید با اطلاع از میزان هزینه ها برای نام نویسی اقدام کنند. 

چنانچه پس از مطالعه این مطلب همچنان سوال و یا ابهامی در زمینه نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی  دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی چقدر است؟

    در این مطلب به بررسی کامل نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی پرداخته شده است. 

  2. آیا شهریه دانشگاه آزاد نسبت به سال قبل افزایش پیدا می‌کند؟

    بله شهریه دانشگاه آزاد در هر سال در حدود 20 تا 25 درصد افزایش قیمت دارد. 

  3. آیا امکان دریافت تخفیف نیز در دانشگاه آزاد وجود دارد؟

    بله دانشجویان واجد شرایط می‌توانند برای دریافت تخفیف شهریه اقدام نمایند. انواع و شرایط تخفیف های شهریه دانشگاه آزاد در مطلب آورده شده است. 

    منبع: نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی



:: برچسب‌ها: نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد اسلامی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲-۱۴۰۳ یکی از سوالات بسیار مهم و پرتکرار پذیرفته شدگان این دانشگاه می‌باشد. دانشگاه آزاد شهریه نسبتا بالایی دارد و در صورت عدم آگاهی از مبلغ دقیق شهریه و افزایش قیمت آن ممکن است دانشجویان در طول دوران تحصیل با مشکل مواجه شوند. به همین دلیل بهتر است که قبل از تصمیم گیری برای ثبت نام اطلاعات کافی در این زمینه کسب نمایید. در این مطلب به بررسی کامل شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1402-1403 خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲-۱۴۰۳

دانشگاه آزاد یکی از دوره های دانشگاهی بسیار محبوب و پرمتقاضی در بین داوطلبان کنکور تمامی مقاطع است. این دانشگاه بیشترین تعداد دانشجو را در کشور دارد و در تمامی مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو پذیرش می‌کند. 

دانشگاه آزاد یکی از دوره های شهریه پرداز است و می‌توان گفت که بین تمامی دوره های شهریه پرداز بیشترین میزان شهریه را دارد. با توجه به سنگین بودن شهریه این دانشگاه بهتر است که دانشجویان جدیدالورود قبل از اقدام برای ثبت نام از شهریه دانشگاه مطلع شوند و بر این اساس تصمیم گیری کنند. شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به شرح جدول زیر است. 

رشته مبلغ
علوم پزشکی 14 میلیون تومان تا 15 میلیون 900 هزار تومان
علوم انسانی 9 میلیون تومان تا 10 میلیون و 850 هزار تومان
فنی مهندسی 8 میلیون 750 هزار تومان تا 10 میلیون 400 هزار تومان
علوم پایه 8 میلیون و 900 هزار تومان تا 9 میلیون و 800 هزار تومان
هنر 8 میلیون تومان تا 10 میلیون و 250 هزار تومان

بر اساس اطلاعیه های منتشر شده در سال جدید شهریه متغییر دانشجویان ورودی سال های گذشته در حدود 20 درصد افزایش می‌یابد. 

شهریه دانشجویان جدیدالورود نیز نسبت به سال گذشته 20 تا 25 درصد افزایش قیمت خواهد داشت. 

دانشجویان ورودی جدید باید علاوه بر پرداخت شهریه در ترم اول هزینه خدمات آموزشی و بیمه را نیز پرداخت کنند که در مجموع در حدود 200 هزار تومان خواهد بود. 

مبالغ گفته شده تقریبی است چراکه شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲-۱۴۰۳ هنوز اعلام نشده است. به محض اطلاع رسانی در این قسمت بروزرسانی خواهد شد. 

 

نحوه محاسبه شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

دانشجویان دانشگاه آزاد باید توجه داشته باشند که شهریه متغیر در هر ترم تحصیلی متفاوت است چراکه بر اساس تعداد واحدهای انتخابی دانشجو در آن ترم مشخص می‌شود. برای محاسبه شهریه متغیر خود در ترم تحصیلی می‌توانید بر اساس فرمول نیز عمل کنید. 

شهریه متغیر: بدهی قبلی + تمام شهریه ثابت + 35% شهریه ثابت

دانشجویان برای اطلاع از شهریه متغیر باید پس از انتخاب واحد به سایت آموزشیار مراجعه کرده و با کلیک بر روی گزینه “وضعیت نهایی مالی دانشجو“ مبلغ دقیق محسابه شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به عنوان شهریه متغیر را مشاهده کنند. مهلت پرداخت شهریه متغیر تا قبل از دریافت کارت ورود به جلسه و مهلت پرداخت شهریه ثابت تا قبل از انتخاب واحد می‌باشد. 

علاوه بر این دانشجویان این دانشگاه باید بدانند که امکان دریافت وام نیز برای دانشجویان وجود دارد. همچنین دانشجویان واجد شرایط مانند دانشجویان ممتاز، کسب رتبه در المپیادهای مختلف، کم درآمد، دارای بیماری های خاص و… مشمول تخفیف شهریه شده و می‌توانند هزینه تحصیل خود را کاهش دهند. 

 

مشاوره شهریه دانشگاه آزاد

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مانند سایر مقاطع تحصیلی این دانشگاه در هر سال در حدود تا 25 درصد افزایش می‌یابد. علاوه بر این دانشجویان ارشد در پایان تحصیل نیز باید هزینه مجزایی را برای پایان نامه پرداخت نمایند. 

داوطلبانی که موفق به کسب قبولی در دانشگاه های سراسری و آزاد نشده اند، می‌توانند شانس خود را برای قبولی در سایر دوره های دانشگاهی همچون پیام نور امتحان کنند. این دانشگاه ها شهریه کمتری داشته و با سهولت بیشتری نیز دانشجو پذیرش می‌کنند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد برای تان وجود دارد و یا در نحوه پرداخت شهریه با مشکلی مواجه شده اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز  مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شهریه کارشناسی‌ارشد دانشگاه آزاد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲-۱۴۰۳ چقدر است؟

    شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در رشته مختلف با یکدیگر متفاوت هستند که در متن به طور کامل به آن ها اشاره شده است. 

  2. آیا شهریه ارشد دانشگاه آزاد در سال جدید بیشتر خواهد شد؟

    بله هر ساله دانشگاه آزاد در حدود 20 تا 25 درصد افزایش قیمت بر شهریه ها اعمال می‌کند. 

  3. آیا امکان دریافت وام از دانشگاه آزاد نیز وجود دارد؟

    بله دانشجویان ارشد دانشگاه آزاد می‌توانند در صورت واجد شرایط بودن اقدام به دریافت وام از این دانشگاه کنند. 

    منبع: شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد



:: برچسب‌ها: شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

شهریه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲-۱۴۰۳ یکی از مهم ترین مواردی است که پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد باید از آن اطلاع داشته باشند تا بر این اساس برای ثبت نام تصمیم گیری کنند. همانطور که می‌دانید شهریه دانشگاه آزاد نسبتا بالاست و مخصوصا در مقطع دکتری مبلغ آن بیشتر نیز می‌شود. عدم آگاهی از مبلغ شهریه می‌تواند مشکلاتی را در حین تحصیل برای دانشجویان به وجود بیاورد. در این مطلب به بررسی کامل شهریه دکتری دانشگاه آزاد 1402-1403 می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: شهریه دکتری دانشگاه آزاد

شهریه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲-۱۴۰۳

دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه آزاد در تمامی مقاطع تحصیلی باید برای هر ترم شهریه پرداخت کنند. شهریه دکتری دانشگاه آزاد به دو بخش شهریه ثابت و متغیر تقسیم می‌شود. مبلغ شهریه ثابت در طول دوران تحصیل تغییری نمی‌کند اما شهریه متغیر با توجه به تعداد واحدهای دانشجو در هر ترم محاسبه می‌شود و در طول دوران تحصیل متفاوت خواهد بود.

شهریه دکتری دانشگاه آزاد مانند شهریه دیگر مقاطع هر ساله توسط مسئولان این دانشگاه تعیین شده و نسبت با سال گذشته در حدود 20 تا 25 درصد افزایش می‌یابد. دانشجویان دانشگاه آزاد باید از میزان شهریه‌دکتری اطلاع داشته باشند تا تصمیم گیری برای ثبت نام را با آگاهی بیشتری انجام دهند.

رشته شهریه
علوم پزشکی 18 میلیون تا 19 میلیون و 600 هزار تومان
علوم انسانی 18 میلیون تا 20 میلیون و 650 هزار تومان
فنی مهندسی 20 میلیون و 550 هزار تومان تا 21 میلیون و 400 هزار تومان
علوم پایه 18 میلیون و 600 تا 20 میلیون و 550 هزار تومان
هنر 19 میلیون و 600 تا 22 میلیون و 200 هزار تومان

 

محاسبه شهریه دکتری دانشگاه آزاد

شهریه دکتری دانشگاه‌آزاد فرمول مشخصی دارد که با توجه به آن تعیین شده و در سامانه آموزشیار قرار می‌گیرد. فرمول محاسبه شهریه دکتری دانشگاه آزاد به شرح زیر است.

شهریه ثابت+ (شهریه متغیر نظری*8)

دانشجویان برای پرداخت شهریه باید تا قبل از اتمام مهلت به سامانه آموزشیار مراجعه کرده و مبلغ دقیق بدهی خود به عنوان شهریه را مشاهده نمایند. شهریه ثابت را باید تا قبل از انتخاب واحد و شهریه متغیر را نیز تا قبل از دریافت کارت ورود به جلسه پرداخت نمایید. 

 

نحوه پرداخت شهریه دانشگاه آزاد

دانشجویان دانشگاه آزاد باید در هر ترم تحصیلی شهریه خود را بپردازند تا بتوانند انتخاب واحد کرده و در امتحانات نهایی شرکت نمایند. با توجه به اهمیت بسیار زیاد پرداخت شهریه در دریافت خدمت از دانشگاه آزاد، دانشجویان باید از نحوه پرداخت شهریه اطلاع کامل داشته باشند. برای پرداخت شهریه دکتری دانشگاه آزاد باید به سایت آموزشیار مراجعه کرده و طبق مراحل زیر عمل کنید.

1️⃣از طریق آدرس edu.iau.ac.ir وارد سایت آموزشیار دانشگاه آزاد شوید و بر روی گزینه دانشجو کلیک کنید.

2️⃣در پنجره باز شده گزینه پرداخت و سایر خدمات آموزشی را انتخاب نمایید.

3️⃣قوانین را تایید کرده و گزینه تایید مطلب و ورود به سیستم را انتخاب کنید.

4️⃣مجددا تیک گزینه مطالعه قوانین را فعال کرده و روی گزینه تایید مطلب و ورود به سیستم کلیک کنید.

5️⃣نام کاربری، رمز عبور، کد امنیتی را وارد کرده و گزینه ورود به سیستم را انتخاب کنید.

6️⃣رمزی که به تلفن همراه تان ارسال شده است را در کادر وارد کرده و گزینه تایید را بفشارید.

7️⃣در صفحه شخصی خود از منوی سمت راست گزینه ثبت نام دروس دانشجو کلیک کرده و سپس گزینه مدیریت پرداخت ها را کلیک نمایید.

8️⃣در صفحه جدید گزینه پرداخت الکترونیکی شهریه را از پایین صفحه انتخاب کنید.

9️⃣یکی از درگاه های پرداخت را انتخاب کرده و گزینه ادامه را بفشارید.

????مبلغ پرداختی را در کادر وارد کرده و سپس بر روی پرداخت الکترونیکی کلیک کنید.

1️⃣1️⃣اطلاعات کارت بانکی خود را در صفحه پرداخت وارد کرده و در نهایت گزینه پرداخت را بزنید.

 

شهریه رساله دکترا دانشگاه آزاد

دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد باید علاوه بر دوره آموزشی، دوره پژوهشی را نیز بگذرانند. تعداد واحدهای این دوره با توجه به رشته تحصیلی تعیین خواهد شد. دانشجویان دکتری بایستی پس از گذراندن واحدهای آموزشی شروع به دوره پژوهشی نمایند. شروع دوره پژوهشی دکتری مستلزم شرکت در آزمون جامع دکتری و قبپلی در آن می‌باشد. تعداد واحدهای دوره پژوهشی در حدود 14 تا 18 واحد می‌باشد. 

دوره پژوهشی دکتری دانشگاه‌آزاد نیز مانند دوره آموزشی شهریه دارد و دانشجویان باید شهریه ثابت و متغیر را بر اساس تعداد واحدهای خود پرداخت نمایند. شهریه دکتری دانشگاه آزاد در دوره پژوهشی نیز مانند شهریه دوره ها و مقاطع دیگر هر ساله در حدود 20 تا 25 درصد نسبت به سال گذشته بیشتر می‌شود. 

 

مشاوره شهریه دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد یکی از دوره های دانشگاهی شهریه پرداز است و تمامی دانشجویان در تمامی مقاطع تحصیلی باید برای تحصیل در این دانشگاه شهریه پرداخت کنند. دانشجویان دوره دکتری علاوه بر شهریه دوره آموزشی بایستی برای دوره پژوهشی یا رساله دکتری نیز شهریه بپردازند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه شهریه دکتری دانشگاه آزاد برای تان وجود دارد یا در مراحل پرداخت شهریه با مشکلی مواجه شده‌اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته داروسازی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. شهریه دکتری دانشگاه آزاد چقدر است؟

    شهریه دکتری با توجه به رشته تحصیلی متفاوت است که در متن به طور کامل به آن اشاره شده است. 

  2. آیا شهریه دکتری تغییر می‌کند؟

    شهریه ثابت در طول دوران تحصیل یکسان است اما شهریه متغیر با توجه به تعداد واحد تغییر می‌کند. 

  3. آیا در صورت پذیرش به صورت استعداد درخشان شهریه دکتری دانشگاه آزاد متفاوت خواهد بود؟

    خیر شهریه رشته های با آزمون و استعداد درخشان دکتری تفاوتی با یکدیگر ندارند. 

    منبع: شهریه دکتری دانشگاه آزاد



:: برچسب‌ها: شهریه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ از سوی سازمان سنجش برای ایجاد فرصت مجدد ثبت نام جهت نام نویسی جاماندگان انجام می شود. با توجه به اینکه سازمان سنجش با اطلاعیه های مختلفی زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت علوم را اطلاع رسانی می کند اما با این حال نیز برخی از داوطلبان از مرحله نام نویسی جا می مانند. برای رفاه حال این دسته از شرکت کنندگان، سازمان سنجش مهلت ثبت‌نام را دو تا سه روز دیگر نیز تمدید می کند. در ادامه این مطلب پیرامون تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری 1403 اطلاعاتی ارائه کرده ایم.

 مهلت ثبت نام دکتری ۱۴۰۳

آزمون دکتری هر ساله توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می گردد. علاقه مندان می توانند در تاریخ هایی که از سوی سایت این سازمان به نشانی اینترنتی sanjesh.org اعلام می شود، نسبت به اعلام علاقه مندی جهت شرکت در این آزمون اقدام کنند.

زمان ثبت نام آزمون دکتری در سال جدید هنوز اعلام نشده است اما پیش بینی می‌شود که مانند سال گذشته در آبان ماه لینک ثبت نام در سایت سنجش فعال شود. به محض مشخص شده تاریخ دقیق ثبت نام در این قسمت از مطلب اطلاع رسانی خواهد شد. شما می‌توانید برای کسب اطلاع سریع از زمان ثبت نام و مهلت ثبت نام آزمون دکتری آزمون دکتری در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

 

تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری 1403

پس از اتمام زمان ثبت‌نام آزمون برخی از داوطلبان به دلیل بی اطلاعی از زمان ثبت نام دکتری موفق به درج اطلاعات شخصی و تحصیلی خود نشده اند و برخی دیگر نیز که مراحل نام نویسی خود را انجام داده اند، خواستار ویرایش اطلاعات خود هستند.

به همین منظور سازمان سنجش پس از اتمام مهلت ثبت‌نام، یک بازه زمانی دو تا سه روزه نیز برای داوطلبان در نظر می گیرد تا جاماندگان از ثبت نام بتوانند مراحل نام نویسی خود را تکمیل کرده و یا اطلاعات خود را ویرایش کنند.

احتمالا برای آزمون دکتری 1403 نیز زمان ثبت‌نام چند روزی تمدید شود، پیرامون تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ نیز اطلاعیه ای منتشر نشده است اما سال گذشته داوطلبان تا اواسط آذر ماه فرصت ثبت‌ نام در آزمون دکتری را داشتند.

به محض اعلام تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری 1403 تاریخ جدید را در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد. شما عزیزان از طریق تماس با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل نیز می توانید اخبار لحظه ای مربوط به آزمون دکتری را دریافت کنید. 

 

ثبت نام جاماندگان آزمون دکتری ۱۴۰۳ 

هر ساله تعدادی از داوطلبان با وجود تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری از نام نویسی جا می مانند. از این رو سازمان سنجش برای این دسته از داوطلبان نیز فرصت مجددی را فراهم آورده است که همه متقاضیان در آزمون ورودی شرکت کنند. 

تا کنون زمان فرصت مجدد جاماندگان آزمون دکتری ۱۴۰۳ اعلام نشده است. به محض اعلام در این بخش از مقاله بروزرسانی خواهد شد.

در سال گذشته سازمان سنجش مهلت نام نویسی را در بازه زمانی ۲ تا ۱۰ روز تمدید کرد تا همه متقاضیان در آزمون شرکت کنند. پیش بینی می شود در سال جاری با توجه به زمان برگزاری آزمون در اسفندماه یک فرصت مجدد نام نویسی در دی ماه برگزار شود. 

 

مهلت ثبت نام آزمون دکتری | نحوه ثبت نام آزمون دکتری 1403 

داوطلبانی که قصد ثبت نام در آزمون دکتری را دارند باید در زمان تعیین شده و یا زمان تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری به سایت سنجش مراجعه کرده و پس از پرداخت هزینه و بارگزاری مدارک، نام نویسی خود را انجام دهند. نحوه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ به شرح زیر می‌باشد. 

1️⃣با جستجو آدرس sanjesh.org وارد سایت سنجش شده و بر روی گزینه دکتری تخصصی کلیک کنید. 

 

2️⃣از منوی سمت راست بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. 

 

3️⃣از بین لینک های فعال گزینه ثبت نام آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ را انتخاب نمایید. 

4️⃣گزینه خرید کارت را انتخاب کرده و سپس با استفاده از کارت بانکی هزینه ثبت نام را پرداخت نمایید. 

5️⃣پس از خرید کارت، شماره سریالی به شما داده می‌شود که باید آن را در هنگام ثبت نام در کادر مربوطه درج نمایید. 

6️⃣در مرحله بعد باید اطلاعات و مدارک خود را بارگزاری نمایید. (در این مرحله نهایت دقت را داشته باشید چراکه در صورت اشتباه ممکن است مشکلات جدی در مراحل بعدی برای تان به وجود بیاید.)

7️⃣در پایان ثبت نام کد رهگیری به شما داده می‌شود که باید آن را تا زمان اعلام نتایج نگه دارید.  

 

مشاوره ثبت نام دکتری ۱۴۰۳

آزمون دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام شده است. ثبت نام این آزمون برای ورود به مقطع دکتری دوره‌های روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان و همینطور دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه انجام می گردد. 

بنابراین اگر متقاضی آزمون دکتری برای ورود به دانشگاه آزاد هستید، باید در آزمونی که توسط سازمان سنجش برگزار می گردد، ثبت نام کرده و شرکت نمایید. لازم به ذکر است که قبل از اتمام مهلت ثبت نام آزمون دکتری 1403 و در بازه زمانی فرصت مجدد ثبت نام نیز مجاز به ثبت نام و یا ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود می باشید.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی برای تان وجود دارد و یا در نحوه ثبت نام آزمون با مشکلی مواجه شده اید، توصیه می‌شود که با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. شما عزیزان می توانید برای دریافت راهنمایی و پاسخ سوالات خود پیرامون ثبت نام آزمون دکتری با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو تماس گرفته و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا مهلت ثبت نام آزمون دکتری تمدید می‌شود؟

    بله، هر ساله به منظور رفاه حال متقاضیان فرصت ثبت‌نام آزمون دکتری در یک بازه زمانی دو تا سه روزه تمدید می شود.

  2. مهلت ثبت نام دکتری ۱۴۰۳ در چه تاریخی می باشد؟

    تاریخ دقیق ثبت نام هنوز مشخص نشده است و به محض اطلاع رسانی در این مطلب قرار خواهد گرفت.

  3. داوطلبان آزمون دکتری بایستی جهت ثبت نام به کدام سایت مراجعه کنند؟

    ثبت نام آزمون از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesh.org ” امکان پذیر می باشد.

    منبع: مهلت ثبت نام آزمون دکتری



:: برچسب‌ها: مهلت ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ کدام اند؟ هر ساله داوطلبان زیادی علاقه مند به تحصیل در مقطع دکتری هستند که برای این امر بایستی در آزمون دکتری که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود، شرکت کنند. اما نکته ای که تمامی متقاضیان بایستی در نظر بگیرند، این است که آیا مدارک لازم برای تکمیل فرم ثبت‌نام را دارند یا خیر. به همین منظور در ادامه این مطلب به ارائه اطلاعاتی پیرامون مدارک لازم برای ثبت نام آزمون دکتری 1403 می پردازیم.

مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

با توجه به توضیحات فوق، لازم است هر داوطلبی مدارک ثبت نام آزمون دکتری 1403 را در سایت سازمان سنجش بارگذاری کند که برای این امر لازم است از پیش مدرک را تهیه نمایند.

نکته ای که تمامی متقاضیان باید در نظر داشته باشند، این است که پیش از شروع تاریخ ثبت نام، دفترچه راهنمای شرکت در آزمون دکتری منتشر می شود و افرادی که مایل به ثبت نام در این آزمون هستند بایستی تمامی شرایط ثبت نام آزمون دکتری دفترچه را به دقت مطالعه کنند و چنانچه واجد شرایط شرکت در این آزمون بودند، مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ را از قبل تهیه کنند.

داوطلبان با توجه به علاقه و رشته تحصیلی خود می توانند در کد رشته محل های ارائه شده در آزمون دکتری شرکت کنند. برای اطلاع از اینکه چه مدارکی نیاز است داوطلبان بایستی به دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ مراجعه کنند. 

 

دسترسی به اطلاعات شخصی

در ابتدا برای تکمیل فرم ثبت نام به اطلاعات شناسنامه ای داوطلب نیاز است که بایستی طبق شناسنامه متقاضی تکمیل شود. این اطلاعات شناسنامه ای به شرح جدول زیر می باشد.

نام نام خانوادگی نام پدر شماره شناسنامه
سریال شناسنامه تاریخ تولد سریال شناسنامه شماره ملی

 

مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ | عکس داوطلب 

عکس داوطلب یکی از مدارک ثبت نام دکتری می باشد. داوطلب متقاضی باید یک قطعه عکس پرسنلی و تمام رخ که به صورت 4*3 یا 4*6 و در سال جاری گرفته شده با فرمت JPG، اسکن کرده باشد و در سایت سازمان سنجش ارسال کنند. شرایط عکس را در ادامه شرح داده ایم.

❌عکس پرسنلی و تمام رخ که به صورت 4*3 یا 4*6

❌فرمت JPG

❌اندازه عکس بین 300 × 200 تا 400 × 300 پیکسل 

❌حداکثر حجم 70 کیلوبایت

❌عکس داوطلب باید باکیفیت، واضح، مشخص 

❌ بدون اثر مهر، منگنه و هر گونه لکه باشد (هیچ وجه اسکن عکس کارت ملی و شناسنامه خود را ارسال نکنند)

❌عکس فاقد حاشیه های زائد

❌عکس رنگی و دارای زمینه سفید

❌برای بانوان مطابق موازین اسلامی و با حجاب و از صورت کامل باشد

چنانچه داوطلبی عکس غیر معتبری را اسکن و ارسال کند، ثبت نامش دچار مشکل شده و پذیرفته نخواهد شد و نمی توانند در کنکور دکتری 1403 شرکت کنند.

 

مدارک ثبت نام آزمون دکتری | کارت اعتباری 

اولین مدارک ثبت نام آزمون دکتری خرید کارت اعتباری و دریافت شماره سریال آزمون می باشد. داوطلبان برای اینکه بتوانند فرآیند ثبت نام را انجام دهند، ابتدا باید برای خرید کارت اعتباری اقدام کنند.

خرید کارت اعتباری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل انجام است. داوطلبان بایستی از طریق این سایت وارد صفحه خرید کارت اعتباری شوند و به وسیله کارت بانکی عضو شبکه شتاب و رمز دوم یا همان رمز اینترنتی سریال 12 رقمی ثبت نام را دریافت کرده و در قسمت خواسته شده وارد کنند.

 

اطلاعات محل سکونت 

برخی اطلاعات محل سکونت داوطلب بایستی در فرم ثبت نام دکتری وارد شود. در جدول زیر اطلاعاتی از محل سکونت داوطلب که نیاز است را آورده ایم.

کد پستی شماره تلفن ثابت شماره تلفن همراه آدرس محل سکونت

 

مدارک ثبت نام آزمون دکتری 1403 | مدارک سهمیه 

تمامی شرکت کنندگانی که در آزمون دکتری شرکت می کنند دارای یک سهیمه مشخص هستند به جز داوطلبانی که سهمیه آزاد دارند. متقاضیان بایستی اطلاعات مربوط به سهمیه خود را از پیش آماده کنند. داوطلبانی که دارای سهمیه رزمندگان و همسر و فرزندان رزمندگان و همینطور جانبازان و ایثارگران 25 و 5 درصدی هستند، بایستی کد 12 رقمی سهمیه خود را از بنیاد ایثارگران دریافت کنند. برای اطلاع از سهمیه های کنکور سراسری مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

 

کد وضعیت نظام وظیفه 

در دفترچه راهنما که تمامی شرایط و مدارک ثبت نام آزمون دکتری درج شده است و پیش از شروع مهلت ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود، برای داوطلبان آقا یک جدول نظام وظیفه در بر دارد.

تمامی داوطلبان آقا بایستی به این جدول نظام وظیفه مراجعه کنند و با توجه به شرایط خود، کد نظام وظیفه شان را استخراج نمایند و  آن را در قسمت مربوط به کدنظام وظیفه فرم ثبت نام دکتری وارد کنند. 

 

مدارک داوطلبان معلول

داوطلبانی که دارای معلولیت هستند و قصد شرکت در آزمون دکتری را دارند، برای استفاده از این سهمیه و داشتن منشی بایستی پیش از شروع ثبت نام به سازمان بهزیستی مراجعه کنند و پرونده تشکیل دهند.

تمامی داوطلبانی که دارای معلولیت هایی از جمله نابینا یا کم بینا، ناشنوا یا کم شنوا و یا معلول جسمی حرکتی می‌باشند، برای شرکت در آزمون نیمه متمرکز ورودی مقطع دکتری باید برای تشکیل پرونده به سازمان بهزیستی مراجعه نمایند.

 

مدارک ثبت نام آزمون دکتری 1403 | فرم معدل 

از دیگر مدارک ثبت نام آزمون دکتری تکمیل فرم معدل برای متقاضیان در حال تحصیل می باشد. فرم معدل در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲ موجود می باشد. داوطلبان آزمون دکتری که دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای هستند، بایستی فرم مخصوص معدل را نیز تکمیل کنند.

دانشجویانی که حداکثر تا ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۳ فارغ التحصیل می‌شوند باید برگه را به دانشگاه محل تحصیل برده و تاییدیه لازم را دریافت کنند. در صورت قبولی داوطلبان باید این فرم را به دانشگاه محل قبولی جدید ارائه دهند. 

 

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1403 

هر ساله قبل از شروع مهلت ثبت نام آزمون دکتری، سازمان سنجش دفترچه راهنما ثبت نام را منتشر کرده و در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد. مطالعه دفترچه راهنمای برای تمامی داوطلبان الزامی است چراکه تمامی اطلاعات مورد نیاز ثبت نام در آن ارائه شده است.

داوطلبان باید توجه داشته باشند که اطلاعات دفترچه ثبت نام هرساله دستخوش تغییراتی می شود پس حتی اگر قبلا در آزمون شرکت کرده و دفترچه را مطالعه کرده اید نیز بایستی مجددا آن را دانلود کرده و به طور کامل مطالعه نمایید. لینک دانلود دفترچه در سایت سنجش منتشر می‌شود. به منظور سهولت کار برای داوطلبان، به محض انتشار دفترچه لینک دانلود آن در این قسمت قرار خواهد گرفت و می‌توانید به صورت مستقیم آن را دانلود نمایید. 

 

مشاوره ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

توصیه می‌شود داوطلبانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، ابتدا فرم پیش نویس ثبت نام دکتری را تکمیل کنند. پیش از تکمیل فرم اصلی، مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ را اسکن کرده و آماده داشته باشید. با مطالعه دفترچه راهنما ثبت نام می‌توانید از تمامی مدارک مورد نیاز مطلع شوید.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی برای تان باقی مانده است و یا پیرامون نام‌نویسی آزمون دکتری و برنامه ریزی برای قبولی در این آزمون نیاز به کمک یک مشاور دارید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو تماس بگیرید تا مشاوران شما را در این راه یاری دهند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مدارک ثبت نام آزمون دکتری 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. مدارک ثبت نام آزمون دکتری 1403 شامل چه مدارکی می باشد؟

    در متن مقاله به تمامی مدارک لازم برای ثبت‌نام اشاره شده و کامل شرح داده ایم.

  2. کارت اعتباری و شماره سریال آزمون را چگونه می توان خریداری کرد؟

    در زمان نام نویسی با مراجعه به سایت سازمان سنجش داوطلبان می توانند این کارت را خریداری کنند.

  3. عکس داوطلب باید دارای چه شرایطی باشد؟

    عکس داوطلبی باید دارای شرایط خاص باشد که در متن مقاله به شرح آن پرداخته ایم.

    منبع: مدارک ثبت نام آزمون دکتری



:: برچسب‌ها: مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور ۱۴۰۳  یکی از مهم ترین سوالات داوطلبانی است که قصد دارند در رشته دیگری به جز رشته تحصیلی خود امتحان دهند. به طور کلی امکان تغییر رشته در کنکور وجود دارد اما شرایطی دارد که داوطلبان باید از آن ها اطلاع داشته باشند. در این مقاله به بررسی کامل نحوه و شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور پرداخته شده است. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید از طریق شماره های درج شده در پایین صفحه با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 منبع: شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور

تغییر گروه آزمایشی کنکور سراسری ۱۴۰۳ 

کنکور سراسری هر ساله در پنج زیر گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان خارجه برگزار می شود. برخی از داوطلبان کنکور که در حال تحصیل در یک زیر گروه آزمایشی هستند، علاقه مندند که در زیرگروه آزمایشی دیگری آزمون بدهند. بسیاری از داوطلبان بر این باورند که چنین امکانی وجود ندارد اما باید گفت که در صورت داشتن شرایط خاص می توان زیر گروه آزمایشی‌کنکور را تغییر داد.

داوطلبان باید در بازه زمانی تعیین شده به سایت سنجش مراجعه کرده و فرم ثبت نام کنکور سراسری را تکمیل نمایند. در صورت عدم اقدام در زمان مشخص، دیگر امکان ثبت نام وجود نخواهد داشت. داوطلبان باید توجه داشته باشند شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور را دارا باشند.

شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور سراسری

داوطلبانی که قصد تغییر گروه آزمایشی‌کنکور خود را دارند، باید از شرایط آن اطلاع کامل داشته باشند و بر این اساس اقدام کنند. شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور سراسری به شرح زیر می‌باشد.

✅داوطلبان برای تغییر گروه آزمایشی کنکور باید در هنگام ثبت نام کنکور سراسری، در فرم ثبت نام گروه آزمایشی مد نظر خود را انتخاب کنند.

✅لزومی به دریافت مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی در زیر گروه آزمایشی مورد نظر نیست و داوطلبان با اتمام پایه دوازدهم در هر یک از رشته ها می‌توانند برای ثبت نام در رشته دیگر اقدام نمایند.

✅در بازه زمانی تعیین شده برای ثبت نام کنکور داوطلبان می توانند به سایت سنجش مراجعه کرده و در فرم ثبت نام، رشته مورد نظر خود را ثبت نمایند. در زمان ویرایش اطلاعات نیز امکان تغییر گروه آزمایشی کنکور وجود دارد.

✅محدودیتی برای تغییر رشته گروه آزمایشی کنکور سراسری وجود ندارد. مثلا داوطلبان در حال تحصیل در رشته تجربی می توانند برای کنکور در رشته ریاضی ثبت نام نمایند.

✅داوطلبان رشته های اصلی ریاضی، تجربی و انسانی در صورت تمایل می توانند در رشته های شناور یعنی هنر و زبان نیز شرکت نمایند.

✅داوطلبان باید در آزمون ترمیم معدل شرکت نمایند.

✅در نهایت داوطلبان در هر گروه آزمایشی که شرکت کرده باشند، باید نمرات یکی از دوره های آزمون را ملاک قرار داده و بر اساس آن انتخاب رشته نمایند.

 

تاثیر سوابق تحصیلی پس از تغییر رشته کنکور سراسری

همانطور که می دانید سوابق تحصیلی بر روی رتبه و تراز داوطلبان تاثیر زیادی دارد و مخصوصا پس از حذف دروس عمومی و اعمال اثر آن ها از طریق نمرات دوره متوسطه، اهمیت سوابق تحصیلی بیش از پیش افزایش یافته است.

حال ممکن است این سوال پیش بیاید که با وجود فارغ التحصیلی در یک رشته دیگر، پس از شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور، سوابق تحصیلی چگونه محاسبه می شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که جای نگرانی وجود ندارد چرا که پس از تغییر رشته، سوابق تحصیلی رشته فارغ التحصیلی داوطلب ثبت شده و محاسبه می شود.

پس در واقع در هر رشته ای که آزمون دهید، معدل و نمرات شما به عنوان سوابق تحصیلی ثبت شده و تاثیر خود را به صورت مثبت اعمال می کند. در صورت عدم وجود سوابق تحصیلی در رشته کنکور، باید در امتحان ترمیم معدل و سابقه تحصیلی شرکت نمایید.

توجه داشته باشید که داوطلبان برای ثبت نام کنکور باید کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کرده و آن را در فرم ثبت نام درج نمایند. دریافت کد سوابق تحصیلی در سال جدید از طریق سایت مای مدیو امکان پذیر می باشد. در صورت تغییر سایت این مقاله بروزرسانی می شود.

نحوه تغییر گروه آزمایشی کنکور

همانطور که گفته شد برای تغییر گروه آزمایشی کنکور نیازی به انجام کار خاصی نیست و افراد واجد شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور می توانند به راحتی رشته خود را تغییر دهند. داوطلبان در صورت نداشتن سابقه تحصیلی باید در آزمون ترمیم معدل شرکت کنند و سپس در فرم ثبت نام کنکور رشته مورد نظر خود را به عنوان گروه آزمایشی کنکور انتخاب نمایند.

محرومیت های کنکور سراسری

داوطلبان مشمول خدمت سربازی در صورتی که معافیت تحصیلی نداشته باشند، باید با توجه به شرایط نظام وظیفه در کنکور شرکت نمایند. در صورتی که مجاز به ثبت نام کنکور باشند امکان تغییر رشته نیز با توجه به شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور برای شان وجود دارد.

طبق رای دیوان عدالت، در صورتی که داوطلب سال گذشته در دانشگاه روزانه قبول شده باشد اما ثبت نام نکرده باشد، بر خلاف سال های گذشته محرومیتی نخواهد داشت و بر اساس شرایط مندرج در دفترچه می تواند در کنکور سال جدید شرکت کند. در صورتی که داوطلبان در امتحانات خرداد و شهریور قبول نشده باشند، امکان ثبت نام در کنکور سراسری را نخواهند داشت.

 

مشاوره شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور 1403

داوطلبان واجد شرایط می توانند در کنکور سراسری ثبت نام کرده و در صورت امکان نسبت به تغییر گروه‌آزمایشی خود اقدام نمایند. این داوطلبان برای ایجاد سوابق تحصیلی باید در آزمون ترمیم معدل شرکت کنند.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی  دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور چیست؟

    به شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور در متن مقاله به طور کامل اشاره شده است.

  2. برای تغییر گروه آزمایشی کنکور چه باید کرد؟

    داوطلبان واجد شرایط برای تغییر رشته باید در فرم ثبت نام کنکور در سایت سنجش رشته مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

  3. آیا تغییر گروه آزمایشی کنکور محرومیت خواهد داشت؟

    خیر داوطلبانی که گروه آزمایشی خود را تغییر داده اند هیچ محرومیتی نخواهند داشت و می توانند سال آینده نیز در کنکور شرکت کنند.

    منبع: شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور



:: برچسب‌ها: شرایط تغییر گروه آزمایشی کنکور ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

مشکل آپلود عکس ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ ممکن است برای بسیاری از داوطلبان که قصد ثبت نام در کنکور را دارند، به وجود آید. تمامی مراحل نام نویسی در کنکور سراسری به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش sanjesh.org انجام می شود. یکی از مراحل نام نویسی در این آزمون آپلود عکس داوطلب با مشخصاتی که از سوی سازمان سنجش تعیین شده است، می باشد. عکس داوطلب بر روی کارت ورود به جلسه این آزمون درج می گردد و در جهت شناسایی چهره داوطلب کاربرد دارد. در صورتی که در آپلود عکس داوطلبی کنکور 1403 به مشکل خورده اید و شرح راهنما ویرایش با نرم افزار فوتوشاپ، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

داوطلبان توجه داشته باشند در صورتی که عکس ثبت نام کنکور دارای شرایط کامل نباشد عکس مورد تایید قرار نخواهد گرفت. 

برای ویرایش عکس از نرم افزار فوتوشاپ استفاده کنید. در صورت نیاز می توانید با کارشناسان مجموعه دانتل تماس گرفته تا عکس ثبت نام کنکور شما طبق شرایط لازم ویرایش نمایند. 

منبع: رفع مشکل آپلود عکس ثبت نام کنکور 

مشکل آپلود عکس ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

کنکور سراسری از آزمون های برگزار شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور می باشد که علاقه مندان به نام نویسی در آن باید در تاریخ های اعلام شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور به پایگاه اینترنتی این سازمان به نشانی اینترنتی “sanjesh.org” مراجعه کنند و مراحل ثبت نام خود را طی کنند.

یکی از این مراحل نام نویسی آپلود عکس ثبت نام کنکور داوطلب در سامانه است. سازمان سنجش آموزش کشور برای عکسی که داوطلب قصد بارگذاری آن را دارد، مشخصاتی تعیین کرده است که متقاضیان باید مطابق با همان عکس داوطلبی کنکور را بارگذاری نمایند. برای اطلاع از دیگر مدارک ثبت‌نام مقاله زیر را مطالعه نمایید.

شرایط عکس ثبت نام کنکور

داوطلبان در زمان ثبت نام کنکور سراسری با مراجعه به سایت سنجش می توانند مراحل نام نویسی خود را انجام داده و مدارک لازم در سایت وارد کنند. یکی از موارد لازم برای بارگزاری در سایت سنجش عکس ثبت نام کنکور داوطلب می باشد. 

عکس داوطلبی کنکور باید دارای شرایط و موارد خاصی باشد. چنانچه عکس داوطلب شرایط لازم را نداشته باشد مورد تایید سازمان سنجش قرار نمی گیرد و ثبت نام داوطلب لغو خواهد شد و تمامی عواقب بر عهده داوطلب می باشد. 

در دفترچه راهنما تمامی مشخصات عکس داوطلبی ذکر شده است. داوطلبان با مطالعه این دفترچه می توانند از شرایط عکس ثبت نام کنکور آگاهی یابند. ازین رو در ادامه تمامی شرایط و موارد لازم برای عکس داوطلبی را جمع آوری کرده و شرح داده‌ایم. 

✅یک عكس پرسنلی با ابعاد 4×3 يا 4×6

✅عکس باید تمام رخ و کاملا واضح باشد.

✅عکس داوطلبی بدون اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.

✅عكس گرفته شده در سال جاری و جدید

✅عکس رنگی و با زمينه سفيد بدون حاشيه های اضافی

✅داوطلب نباید از عینک دودی، کلاه، شال و هر موردی که باعث مخفی کردن صورت کند، استفاده کند.

✅حداکثر سایز 600×300 و حداقل 500×200 پيكسل

✅ حجم عکس می تواند حداكثر 70 كيلوبايت باشد

✅ عکس ثبت نام کنکور باید فرمت JPG باشد

 

چه زمانی در آپلود عکس داوطلبی کنکور مشکل ایجاد می شود

در صورتی که داوطلب عکسی را انتخاب نماید که دارای شرایط فوق نباشد، آپلود عکس ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ با مشکل مواجه می شود. لازم است متقاضیان در نظر داشته باشند که رعایت نکردن حتی یکی از موارد فوق نیز سبب بروز مشکل آپلود عکس داوطلبی ثبت نام کنکور سراسری خواهد شد.

به عنوان مثال اگر داوطلب عکس بی کیفیتی را انتخاب کند، نمی تواند آن را در سامانه بارگذاری نماید؛ چون سایت اجازه آپلود آن را نمی دهد. یا در صورتی که عکس ثبت نام کنکور داوطلب دارای حجم و اندازه متقاوت با اندازه های مشخص شده باشد، امکان بارگذاری آن وجود نخواهد داشت.

از سویی دیگر اسکن عکس باید از خود عکس داوطلب تهیه شود و تهیه اسکن از روی کارت ملی، شناسنامه و دیگر مدارک مورد تایید سازمان سنجش مورد قبولی نمی باشد. همینطور داوطلبان خانم باید یک عکس باحجاب که صورت آن ها کاملا مشخص باشد را انتخاب نمایند.

 

 

چگونه مشخصات عکس داوطلبی کنکور را درست کنم

در صورتی که مشخصات عکسی که انتخاب کرده اید مطابق با آنچه که سازمان سنجش گفته است، نمی باشد؛ می توانید مطابق با مراحل زیر در جهت ویرایش مشخصات و رفع مشکل آپلود عکس ثبت نام کنکور اقدام نمایید. 

1️⃣ برنامه فوتوشاپ (photoshop) را اجرا نمایید.

2️⃣ از منوی file بر روی گزینه open کلیک کنید.

3️⃣ عکس موردنظرتان را انتخاب کنید تا در برنامه فوتوشاپ نمایش داده شود. (عکسی که انتخاب می کنید یک عکس با ابعاد 4×3 يا 4×6، تمام رخ، کاملا واضح، بدون اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه، جدید، رنگی و با زمينه سفيد و بدون حاشيه های اضافی باشد.)

4️⃣ حال از منوی image بر روی گزینه image size کلیک کنید و ابعاد عکس ثبت نام کنکور را تنظیم کنید.

5️⃣ resolotion عکس را کم کنید و در نهایت آن را با ارتفاع 600×300 و عرض 500×200 پيكسل ذخیره نمایید.

6️⃣ در در نهایت به کمک گزینه save as در منوی file، عکس را با فرمت JPG ذخیره کنید. 

???? ارور ” file is empty ” به دلیل نامناسب بودن فایل عکس می باشد. ????

 

نحوه آپلود عکس ثبت نام کنکور 1403

داوطلبان ابتدا باید به سایت سازمان سنجش در زمان ثبت نام کنکور مراجعه نمایند. در اولین گام داوطلب باید کارت اعتباری خریداری نمایید. پس از خریداری کارت اعتباری از طریق سایت سنجش داوطلبان می توانند مراحل ثبت نام را آغاز نمایند. داوطلبان گرانی در مقاله زیر به شرح کامل مراحل و نحوه ثبت نام کنکور پرداخته ایم. برای مشاهده مقاله بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

1️⃣ در مرحله بارگزاری و آپلود عکس ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ طبق تصویری که در ادامه قرار داده ایم، بر روی گزینه انتخاب تصویر کلیک کنید.

2️⃣ فایل عکس خود را در پوشه ای که قرار داده اید انتخاب کنید. پس از انتخاب نام فایل عکس در قسمت No File Selected ظاهر خواهد شد.

3️⃣ بر روی گزینه بارگزاری تصویر کلیک کنید.

4️⃣ در صورتی که فایل مذکور دارای شرایط عکس داوطلبی که پیشتر شرح دادیم باشد، عکس داوطلبی نمایش داده خواهد شد که به منزله تایید عکس می باشد.

آپلود عکس اشتباه در ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

آپلود عکس ثبت نام کنکور درست در سایت ثبت نام کنکور بسیار حائز اهمیت می باشد. در صورتی که متقاضیان عکس اشتباهی را در سامانه بارگذای کنند؛ ممکن است برای شرکت در جلسه کنکور و یا پذیرش در دانشگاه با مشکل مواجه شوند.

عکس داوطلبان بر روی کارت ورود به جلسه آن ها درج می شود و از آن به عنوان تشخیص چهره داوطلبان استفاده می شود. در صورتی که کارت ورود به جلسه عکس نداشته باشد و یا عکس مندرج بر آن با چهره او همخوانی نداشته باشد؛ از ورود او به جلسه امتحان ممانعت به عمل می آید.

مشاوره عکس داوطلبی آزمون سراسری 1403

آپلود عکس در ثبت نام کنکور سراسری از مهم ترین مراحل نام نویسی در این آزمون می باشد. متقاضیانی که عکس خود را به اشتباه در سامانه بارگذاری کرده اند، می توانند در مهلت های اعلام شده توسط سازمان سنجش، نسبت به ویرایش آن اقدام کنند.

متقاضیان برای ویرایش عکس ثبت نام کنکور سراسری باید با به همراه داشتن دو قطعه عکس 4*3 به باجه های رفع نقص مستقر در مراکز استان ها مراجعه کنند و عکسی که به اشتباه در سامانه بارگذاری کرده اند را اصلاح نمایند. لازم است اشاره کنیم آدرس باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور سراسری همزمان با انتشار کارت ورود به جلسه از طریق سایت سنجش اعلام می شود.

شما عزیزان می توانید در خصوص دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون مشکل آپلود عکس ثبت نام کنکور با مشاوران مجرب مرکز مشاوره دانتل از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی در ارتباط باشید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه مشکل آپلود عکس ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید. 

سوالات متداول

عکس بارگذاری شده در سایت سنجش باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

در متن مقاله فوق به مشخصات کاملی که متقاضیان باید مطابق با آن عکس مورد نظر خود را در سامانه بارگذاری کنند، اشاره کرده ایم.

متقاضیان چگونه می توانند مشکل آپلود عکس داوطلبی ثبت نام کنکور را حل کنند؟

متقاضیان می توانند برای ویرایش عکس ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ جهت آپلود در سایت سنجش، از برنامه فوتوشاپ استفاده کنند.

نحوه آپلود عکس ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ در سایت سنجش چگونه است؟

متقاضیان برای آپلود عکس در سایت سنحش می توانند ابتدا بر روی گزینه browse کلیک نمایند و پس از انتخاب عکس مورد نظر آن را در سامانه بارگذاری نمایند. 

منبع: رفع مشکل آپلود عکس ثبت نام کنکور

 


:: برچسب‌ها: رفع مشکل آپلود عکس ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ برای نیمسال اول در تیرماه و برای نیمسال دوم در آذر ماه می‌باشد. هر ساله دانشگاه‌های مختلف از میان متقاضیان واجد الشرایط دانشجویانی را به صورت بدون آزمون پذیرش می‌کنند. دانشگاه‌های علمی‌کاربردی در دو بازه زمانی به صورت بدون کنکور در نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه اقدام به جذب دانشجویان در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته می‌کنند. پذیرش در این مرحله بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی می‌باشد و متقاضیان صرفا با اطلاع از زمان ثبت‌نام می‌توانند مراحل نام‌نویسی خود را تکمیل کنند. در ادامه این مقاله قصد داریم به مهلت ثبت نام علمی کاربردی 1402 و تمدید آن بپردازیم.

زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی مهر ۱۴۰۲ در مقطع کارشناسی ناپیوسته از ۵ تا ۱۱ شهریور ماه (تا 15 شهریور ماه تمدید شد.) و مقطع کاردانی در از ۷ تا ۱۳ شهریور ماه می باشد.

دفترچه راهنما انتخاب رشته کارشناسی ناپیوسته منتشر شد.

مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

زمان ثبت نام مطابق روال سال‌های گذشته، دو بار در سال، یکبار برای ثبت نام در نیمسال اول ورودی مهرماه و یکبار برای نیمسال تحصیلی دوم ورودی بهمن ماه اعلام می‌شود. اعلام مهلت ثبت نام علمی کاربردی ۱۴۰۲ از سوی سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود.

بنابراین متقاضیان باید در مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی مقرر به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و در تاریخ مقرر نام نویسی خود را تکمیل نمایند.

نیمسال تحصیلی زمان ثبت نام 
نیمسال اول مهر ماه کاردانی ۷ تا ۱۳ شهریور
کارشناسی ۵ تا ۱۱ شهریور (تا 15 شهریور تمدید شد)
نیمسال دوم بهمن ماه
کاردانی تیر ماه ۱۴۰۲
کارشناسی مرداد ماه ۱۴۰۲

همانگونه که در جدول فوق نیز مشاهده می‌کنید، مهلت ثبت نام علمی کاربردی 1402 برای ورودی مهر ماه و بهمن ماه با یکدیگر متفاوت است. به عبارتی دیگر ثبت نام بدون کنکور نیمسال اول و دوم در دانشگاه علمی‌کاربردی در دو بازه زمانی مجزا صورت می‌گیرد. زمان ثبت نام در هر نیمسال، در زمان‌هایی نزدیک به شروع نیمسال اول و دوم از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌گردد.

 

زمان ثبت نام ورودی مهر علمی کاربردی

مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ورودی مهرماه ۱۴۰۲ برای مقطع کاردانی تاریخ 31 لغایت الی 7 تیر ماه و برای مقطع کارشناسی تاریخ 14 تیر الی 21 تیرماه اعلام شده است. علاقه‌مندان به نام‌نویسی در دانشگاه علمی‌کاربردی برای ورودی مهر ماه باید در این بازه زمانی به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و مراحل نام‌نویسی خود را تکمیل نمایند.

نیمسال تحصیلی زمان ثبت نام 
نیمسال دوم بهمن ماه
کاردانی ۷ تا ۱۳ شهریور
کارشناسی تا 15 شهریور تمدید شد

مهلت ثبت نام ورودی بهمن علمی کاربردی 

داوطلبانی که از ثبت‌نام دانشگاه علمی‌کاربردی در ورودی مهرماه جامانده‌اند و یا قصد ورود به دانشگاه علمی‌کاربردی از نیمسال تحصیلی دوم را دارند؛ باید اقدام به ثبت نام در دانشگاه علمی‌کاربردی در ورودی بهمن ماه نمایند.

طی سال‌های گذشته، مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ برای نام نویسی در نیمسال تحصیلی دوم، در دهه دوم آذر ماه اعلام می‌گردید. اینگونه داوطلبانی که جزو اسامی پذیرفته‌شدگان بودند، می‌توانستند از بهمن ماه در کلاس‌های درسی خود حضور داشته باشند.

نیمسال تحصیلی زمان ثبت نام 
نیمسال دوم بهمن ماه
کاردانی دی ماه
کارشناسی دی ماه

پیش بینی می‌شود که زمان ثبت نام برای نیمسال تحصیلی دوم، مشابه سال‌های گذشته در اواخر آذر و یا اوایل دی ماه باشد. به محض مشخص شدن زمان ثبت‌نام بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی در نیمسال تحصیلی دوم دانشگاه علمی‌کاربردی، تاریخ دقیق را در این قسمت منتشر می‌کنیم.

تمدید مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1402

بسیاری از داوطلبان که علاقه‌مند به تحصیل در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی‌کاربردی هستند، از ثبت‌نام در این دانشگاه در دوره‌های مهر و بهمن ماه جا می‌مانند.

سازمان سنجش آموزش کشور به منظور مساعدت با این دسته از داوطلبان، زمان ثبت‌نام در این مرحله را تمدید می‌کند. در صورتی که بازه زمانی در نظر گرفته‌شده برای تمدید زمان ثبت‌نام بدون به اتمام برسد، متقاضیان نمی‌توانند مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل کنند. بنابراین توصیه می‌کنیم که حتما از تمدید مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ آن مطلع گردید. اینگونه می‌توانید بدون مشکل مراحل نام‌نویسی خود را تکمیل نمایید.

 

 

تمدید زمان ثبت نام مهر ماه

زمان ثبت‌نام برای نیمسال تحصیلی اول، برای هر دو مقطع کاردانی و کارشناسی تمدید شده‌است. جزئیات مهلت بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ برای نیمسال تحصیلی اول و همینطور تمدید فرصت آن در جدول زیر آورده شده‌است:

مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲
مقطع زمان ثبت نام (مهلت اولیه) تمدید مهلت
مقطع کاردانی تیر ماه ۱۴۰۲ اعلام نشده است
مقطع کارشناسی  تیر ماه ۱۴۰۲ تا 15 شهریور تمدید شد

تمدید زمان ثبت نام بهمن ماه

معمولا در فرصت ثبت‌نام بدون کنکور در بهمن ماه، ظرفیت‌هایی که در نیمسال تحصیلی اول خالی مانده‌اند، توسط علاقه‌مندان و واجدین شرایط برای تحصیل در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در نظر گرفته می‌شوند.

زمان دقیق نام‌نویسی در مرحله تکمیل ظرفیت، تاکنون مشخص نشده است. اما انتظار می‌رود مشابه با سال‌های گذشته، این فرآیند در اواخر آذر ماه و یا اوایل دی ماه باشد. در صورت مشخص شدن محدوده زمانبندی تمدید مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1402 تاریخ دقیق را در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

لازم به ذکر است که مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی فرصتی را در اختیار داوطلبانی قرار می‌دهد که پیش‌تر مراحل نام‌نویسی خود را تکمیل کرده‌اند. این دسته از داوطلبان در این بازه زمانی مجاز به مشاهده و ویرایش کد رشته محل‌های انتخابی و همینطور اطلاعات ثبت‌نامی خود هستند.

 

مشاوره مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

توصیه می‌کنیم داوطلبان قبل از تکمیل مراحل نام‌نویسی خود، ابتدا دفترچه راهنما ثبت‌نام را دریافت کنند. سپس بعد از مشخص‌کردن رشته و مرکز آموزشی‌خود، مدارک لازم را آماده نمایند و در نهایت نیز مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

نکته مهمی که وجود دارد، این است که ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه‌های علمی‌کاربردی فقط در بازه‌های زمانی اعلام شده انجام می‌شود و به عبارتی خارج از مهلت ثبت‌ نام دانشگاه علمی کاربردی 1402 امکان تکمیل فرم ثبت‌نام برای متقاضیان وجود ندارد.

در صورتی که قصد دارید در ثبت نام بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه علمی‌کاربردی شرکت کنید، بایستی که بر اساس دفترچه راهنمای انتخاب رشته، واجدالشرایط باشید. برای اطلاع از شرایط نام نویسی در دانشگاه‌های علمی‌کاربردی و همینطور لیست کد رشته محل‌های ارائه شده، باید دفترچه راهنما منتشر شده را از طریق سایت سنجش دریافت کنید.

در صورتی که در زمینه مهلت ثبت نام علمی کاربردی 1402 سوالات بیشتری دارید، می‌توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در ارتباط باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول 

مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ از چه طریقی اعلام می شود؟

زمان ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود.

ثبت نام ورودی بهمن ماه در چه تاریخی است؟

تاکنون مهلت ثبت نام علمی کاربردی از سوی سایت سنجش اطلاع رسانی نشده است.

آیا فرصت ثبت‌نام دانشگاه علمی‌کاربردی تمدید نیز می‌شود؟

بله، مهلت ثبت نام برای چند روزی از سوی سازمان سنجش تمدید می‌گردد.

منبع: مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی



:: برچسب‌ها: مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

مطالعه اقتصاد کنکور انسانی یکی از چالش های داوطلبان کنکور‌انسانی است چراکه این درس برای اوطلبان ناآشناست و اکثر نمی‌توانند به خوبی با آن ارتباط برقرار کنند. این در حالیست که با اطلاع از روش صحیح مطالعه‌اقتصاد کنکور انسانی می‌توانید هر بخش را به درستی مطالعه کرده و به طور کامل بر آن تسلط پیدا کنید. در این مطلب به بررسی کامل مطالعه‌اقتصاد کنکور انسانی می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: روش صحیح مطالعه اقتصاد کنکور انسانی

اهمیت انتخاب روش صحیح مطالعه اقتصاد کنکور انسانی

اقتصاد یکی از دروس کنکور انسانی است که داوطلبان برای کسب رتبه های برتر باید به آن توجه داشته باشند. درس اقتصاد یک درس بسیار کم حجم است و داوطلبان می‌توانند با صرف زمان کمی بر آن تسلط یافته و درصد بالایی در کنکور کسب نمایند. انتخاب روش صحیح مطالعه اقتصاد کنکور انسانی بسیار حائز اهمیت است. این درس ضریب ۲ دارد و با توجه به کم حجم بودن این درس حتی افراد می‌توانند درصد ۱۰۰ را نیز از این درس به دست آورند.

بهتر است که داوطلبان از روش های صحیح مطالعه اطلاع کامل داشته باشند تا بتوانند در کمترین زمان بیشترین بازدهی را داشته و بهترین عملکرد را در کنکور سراسری داشته باشند. با توجه به اهمیت انتخاب روش صحیح مطالعه اقتصاد کنکور انسانی در این مقاله به بررسی کامل آن می‌پردازیم. 

 

بودجه بندی اقتصاد کنکور انسانی

در کنکور انسانی از درس اقتصاد ۱۵ سوال مطرح می‌شود و داوطلبان باید در مدت ۱۵ دقیقه به این سوالات پاسخ بدهند. پس باید توجه داشته باشید که برای پاسخگویی به سوالات این درس باید تسلط بالایی داشته باشید و توانایی تست زدن سرعتی تان نیز بسیار بالا باشد. بودجه بندی درس اقتصاد برای مطالعه اقتصاد کنکور انسانی به شرح زیر می‌باشد. 

درس بودجه بندی
بازار 2
تولید 2
پول و بانک 2
آشنایی با شاخص اقتصادی 5
فقر و توزیع درآمد 1
اقتصاد ایران 1
اقتصاد بین الملل 2
 

 

روش مطالعه بخش های مفهومی اقتصاد کنکور انسانی

بخش های مفهومی درس اقتصاد شامل فصل هایی همچون توزیع و درآمد، عرضه و تقاضا و… می‌باشد. داوطلبان باید این دروس را به صورت مفهومی مطالعه کنند تا مباحث را یادگرفته و بتوانند به سوالات پاسخ دهند. 

روش صحیح مطالعه اقتصاد کنکور انسانی این است که داوطلبان باید یک مدل سازی ذهنی از مباحث مفهومی داشته باشند تا بتوانند با شناسایی مجهوات، پاسخ هر سوال را پیدا کنند. به همین منظور باید در هنگام مطالعه دروس بر روی هر مفهوم به طور دقیق فکر کنید و آن مفهوم را در ذهن خود نگه دارید. با پاسخ دادن به سوالات تستی تالیفی پس از هر درس می‌توانید یادگیری آن درس را تقویت نمایید. 

 

روش مطالعه بخش های حفظی اقتصاد کنکور انسانی

بخش دیگر و بسیار مهم درس اقتصاد مربوط به مبحث حفظی است. شما باید این مطالب را با دقت کامل مطالعه کرده و تمامی نکات مهم آن را از متن استخراج نمایید. نکات مهم را حتما با استفاده از روش هایی مثل خلاصه برداری یا خط کشیدن مشخص کنید و آن ها را چندین بار مرور کنید. راز موفقیت در یادگیری مباحث حفظی تنها مرور و تکرار است و اینگونه مطالب به حافظه بلند مدت منتقل خواهند شد. 

برای خلاصه برداری و مطالعه اقتصاد کنکور انسانی حداقل دوبار درس را به طور کامل و دقیق مطالعه کنید. سپس بدون کمک گرفتن از کتاب درسی و با استفاده از زبان و اطلاعات خودتان شروع به خلاصه نویسی نمایید. به این صورت می‌توانید هم اطلاعات خود را ارزیابی کرده و هم مطالب را در ذهنتان دسته بندی نمایید.

 

روش مطالعه مسائل اقتصاد کنکور انسانی

و آخرین بخش از درس اقتصاد به مسائل اختصاص دارد که شامل مباحثی همچون تولید ناخالص ملی، محاسبه مالیات، استهلاک درآمد و… می‌شود. تمامی مسائل دارای فرمول اختصاصی خود هستند که باید در حین مطالعه دروس آن ها را به خوبی یاد گرفته و به خاطر بسپارید.

در جلسه آزمون می‌توانید با استفاده از فرمول ها تمامی سوالات مطرح شده از مسائل اقتصاد را پاسخ دهید. پس از مطالعه اقتصاد کنکور انسانی در هر درس تست های تالیفی را پاسخ دهید تا مطالب آموخته شده برای تان تثبیت شود و همچنین بتوانید مهارت خود را در تست زدن را نیز تقویت کنید. سعی کنید مسائل و فرمول های اقتصاد را روزانه مرور کنید تا نحوه حل آن ها به خوبی در ذهن تان جا بیفتد. 

 

نکات مهم مطالعه اقتصاد کنکور انسانی

برای مطالعه درس اقتصاد حتما یک منبع کمک آموزشی خوب برای خود پیدا کنید تا علاوه بر مطالعه درس از روی منبع اصلی یعنی کتاب درسی، بتوانی با مطالعه کتاب کمک آموزشی تسلط خود را افزایش دهید. 

در هنگام برنامه ریزی برای مطالعه اقتصاد کنکور انسانی حتما به بودجه بندی دروس توجه کنید. مطالب پرتکرار را در اولویت قرار داده و مباحث با بودجه بندی کمتر را در اولویت های پایین تر قرار دهید. با توجه به این نکات می‌توانید درصد بسیار خوبی از این درس آسان اما پراهمیت در کنکور انسانی کسب نمایید. 

 

مشاوره کنکور سراسری

درس اقتصاد ممکن است برای برخی از داوطلبان بسیار سخت باشد و نتوانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند. بسیار دیده شده است که به همین دلیل داوطلبان این درس را حذف کرده‌اند و شانس بسیار بالایی را برای کسب درصد عالی از دست داده‌اند. 

شما می‌توانید با کمک گرفتن از مشاوران تحصیلی، روش صحیح مطالعه اقتصاد کنکور انسانی را بیاموزید و در سریع ترین زمان بهترین بازدهی و عملکرد را داشته باشید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی  دانتل کو، مشاوران با تجربه ای هستند که می‌توانند روش های صحیح مطالعه و برنامه ریزی کنکور را به بهترین نحو به شما آموزش دهید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مطالعه اقتصاد کنکور انسانی ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول 

  1. اهمیت مطالعه اقتصاد کنکور انسانی در چیست؟

    این درس حجم بسیار کمی دارد و معمولا بسیاری از داوطلبان  آن را از برنامه خود حذف می‌کنند. در نتیجه می‌توانید با مطالعه این درس و کسب درصد نسبتا خوب رتبه خود را تا حد زیادی بهبود بخشید. 

  2. برای مطالعه مسائل اقتصاد چه باید کرد؟

    مسائل اقتصاد فرمول های اختصاصی خود را دارند که می‌توانید با یادگیری آن ها از عهده حل تمامی مسائل بربیایید. 

  3. بودجه بندی چه تاثیری در مطالعه اقتصاد کنکور انسانی دارد؟

    با اطلاع از بودجه بندی دروس می‌توانید زمان بیشتری را به مباحث پرتکرار اختصاص دهید. 

    منبع: روش صحیح مطالعه اقتصاد کنکور انسانی



:: برچسب‌ها: روش صحیح مطالعه اقتصاد کنکور انسانی ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

فرم مخصوص معدل ثبت نام آزمون دکتری در انتهای دفترچه ثبت‌نام درج شده است و داوطلبان باید این فرم را تکمیل کرده و به عنوان مدرک تا زمان قبولی در آزمون نزد خود نگه دارند. معدل در آزمون کتبی دکتری تاثیری ندارد اما در مرحله مصاحبه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این فرم دو بخش دارد که تکمیل هر بخش آن شرایط خود را دارد. در این مطلب به بررسی کامل فرم مخصوص معدل ثبت‌نام آزمون دکتری  پرداخته ایم. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: فرم مخصوص معدل ثبت نام آزمون دکتری

معدل ثبت نام آزمون دکتری 

داوطلبانی که قصد ثبت نام در مقطع دکتری را دارند باید ابتدا در آزمون دکتری از طریق سایت سنجش ثبت نام کنند. هر ساله قبل از شروع مهلت ثبت نام، دفترچه راهنما در سایت سنجش منتشر می‌شود و تمامی اطلاعات مورد نیاز را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد. 

داوطلبان بایستی علاوه بر تکمیل فرم ثبت نام، فرم مخصوص معدل را نیز تکمیل کنند تا امکان شرکت در آزمون را داشته باشند. داوطلبانی که در حال تحصیل در ترم آخر مقطع کارشناسی ارشد هستند و یا فارغ التحصیل شده‌اند، بایستی به قسمت آخر دفترچه مراجعه کرده و فرم مخصوص معدل ثبت نام آزمون دکتری را تکمیل نمایند. توجه داشته باشید که معدل در مرحله آزمون کتبی تاثیری ندارد و صرفا در مرحله مصاحبه مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

 

فرم مخصوص معدل ثبت نام آزمون دکتری 

همانطور که گفته شد فرم مخصوص معدل ثبت‌نام دکتری در انتهای دفترچه ثبت‌نام آزمون دکتری قرار گرفته است. این فرم چند بخش دارد که در ادامه به معرفی هر یک می‌پردازیم. بخش های مختلف فرم مخصوص معدل ثبت نام آزمون دکتری به شرح زیر هستند. 

قسمت (الف) فرم مخصوص معدل

هر داوطلب باید شخصا این بخش از فرم را تکمیل کند. پس از ثبت‌نام آزمون دکتری یک کد با عنوان شماره پرونده در اختیارتان قرار می‌گیرد که باید آن را در کادر محل درج شماره پرونده در بخش (الف) فرم مخصوص معدل وارد کنید. 

علاوه بر این بایستی سایر اطلاعات شناسنامه ای و تحصیلی خود همچون نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، سال تولد، رشته، سال ورود به دانشگاه، معاونت آموزشی دانشگاه محل تحصیل و نام رشته امتحانی را نیز در فرم درج نمایید. 

 

قسمت (ب) فرم مخصوص معدل

تکمیل این قسمت از فرم مخصوص معدل ثبت نام آزمون دکتری بر عهده معاون آموزشی دانشگاه محل تحصیل داوطلب می‌باشد. معونت آموزشی بایستی نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، سال تولد، نام رشته و میانگین نمرات واحدهای گذرانده شده داوطلب تا پایان شهریور را در فرم وارد کرده و مهر و امضا نماید. 

 

ویرایش معل در فرم ثبت نام 

چنانچه داوطلبان در هنگام ثبت نام و تکمیل فرم مخصوص معدل ثبت نام آزمون دکتری اشتباه کرده و اطلاعات خود را نادرست وارد کنند، می‌توانند در بازه های زمانی تعیین شده به سایت سنجش مراجعه کرده و اطلاعات را ویرایش نمایند. 

امکان ویرایش معدل در زمان اعلام شده توسط سازمان سنجش به منظور ویرایش اطلاعات، در زمان دریافت کارت ورود به جلسه و همچنان در زمان انتخاب رشته دکتری وجود دارد. 

 

نکات مهم در مورد فرم مخصوص معدل ثبت نام آزمون دکتری 

✅داوطلبان آزمون دکتری باید بخش (الف) فرم مخصوص معدل ثبت نام آزمون دکتری  را در دو نسخه کپی گرفته و به منظور تکمیل اطلاعات به معاونت آموزشی دانشگاه محل فارغ التحصیلی (یا دانشگاه محل تحصیل برای دانشجویان ترم آخر) ارائه دهند. 

✅معاونت آموزشی نیز بایستی بخش‌ (ب) فرم مخصوص معدل را تکمیل کرده و یک نسخه از آن را به داوطلب ارائه دهند. تکمیل فرم توسط دانشگاه بسیار حائز اهمیت است چراکه در صورت نیاز دانشگاه باید بتواند معدل داوطلب را استعلام بگیرد.

✅داوطلبان باید فرم مخصوص معدل را نگه دارند و در صورت قبولی آن را به دانشگاه ارائه دهند. 

✅داوطلبان سال آخر کارشناسی ارشد که پس از ثبت نام در آزمون فارغ التحصیل می‌شوند، با همین معدل ثبت نام خواهند شد و نمره کل شان به عنوان ملاک قرار نخواهد گرفت. 

 

مشاوره فرم مخصوص معدل ثبت نام آزمون دکتری 

داوطلبان آزمون دکتری باید فرم مخصوص معدل را که در دو بخش می‌باشد تکمیل کرده و به عنوان مدارک خود به دانشگاه محل قبولی ارائه دهند. یک بخش فرم توسط خود دانشجو و بخش دیگر باید توسط دانشگاه محل فارغ التحصیلی تکمیل شود.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه فرم مخصوص معدل ثبت نام آزمون دکتری  برای تان وجود دارد و یا در هنگام ثبت نام آزمون با مشکل مواجه شده‌اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز  مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه فرم مخصوص معدل ثبت‌نام آزمون دکتری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. فرم مخصوص معدل ثبت نام آزمون دکتری چند بخش دارد؟

    این فرم شامل دو بخش الف و ب است که در طول مطلب به توضیح کامل آن پرداخته شده است. 

  2. بخش (ب) فرم مخصوص معدل ثبت نام آزمون دکتری توسط چه کسی باید تکمیل شود؟

    تکمیل این بخش بر عهده دانشگاه محل فارغ التحصیلی می‌باشد و باید یک نسخه از آن را نیز به داوطلب تحویل دهد. 

  3. آیا در صورت اشتباه در وارد کردن معدل می‌توان آن را اصلاح کرد؟

    بله داوطلبان در زمان دریافت کارت ورود به جلسه و همچنین در زمان انتخاب رشته می‌توانند معدل خود را ویرایش نمایند. 

    منبع: فرم مخصوص معدل ثبت نام آزمون دکتری



:: برچسب‌ها: فرم مخصوص معدل ثبت نام آزمون دکتری ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

نحوه ثبت نام آزمون EPT 1402 را ادامه مقاله به صورت گام به گام شرح داده ایم. دانشجویان مقطع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد که باید مدرک زبان معتبر ارائه دهند، می توانند در آزمون EPT شرکت نمایند. این آزمون توسط دانشگاه آزاد برگزار می شود و مدرک آن مورد تایید است. داوطلبان برای ثبت نام در آزمون EPT باید وارد سایت english.iau.ac.ir شوند و با واریز هزینه ثبت نام، مراحل نام نویسی خود را طی کنند. در ادامه این مطلب راهنمای کاملی از نحوه ثبت نام آزمون EPT شرح داده شده است.

نحوه ثبت نام آزمون EPT 1402

ثبت نام آزمون EPT را فقط داوطلبانی می توانند انجام دهند که دانشجوی دوره دکتری تخصصی دانشگاه ازاد هستند. همانطور که می دانید برای تحصیل در مقطع دکتری تخصصی، ارائه مدرک زبان معتبر الزامی است و دانشجویان دانشگاه آزاد می توانند در آزمون EPT که ویژه این دانشگاه است شرکت نمایند و پس از کسب حدنصاب لازم، مدرک مورد تایید دریافت کنند. ثبت نام آزمون EPT به صورت اینترنتی و در سایت english.iau.ac.ir انجام می گیرد و مطابق مراحل زیر می توانید برای ثبت نام خود اقدام کنید.

✅مراجعه به سایت آزمون EPT به نشانی english.iau.ac.ir

✅وارد کردن شماره دانشجویی

✅وارد کردن اطلاعات لازم 

✅تعیین حوزه امتحانی

✅پرداخت هزینه ثبت نام

✅دریافت ایمیل حاوی شناسه پرداخت

 

راهنما تصویری

در این بخش راهنما تصویری نحوه ثبت نام آزمون EPT 1402 را برای شما شرح داده ایم.

1️⃣ وارد سامانه ثبت نام آزمون ای پی تی به آدرس english.iau.ac.ir شوید

2️⃣ بر روی گزینه “ ثبت نام آزمون EPT ” را انتخاب کنید.

 

3️⃣ بر روی کادر قرمز “ثبت نام در آزمون در مورخ ” کلیک کنی

 

4️⃣ در این مرحله شماره دانشجویی مقطع دکتری خود را وارد و عبارت امنیتی را وارد کنید. 

 

5️⃣ در این مرحله  نحوه ثبت نام آزمون EPT نوع آزمون خود را مشخص کنید.

6️⃣ اطلاعات فردی خود شمال نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، آدرس محل سکونت و شماره تلفن همراه و ثابت و ایمیل خود را به صورت صحیح وارد کنید. برای اینکه احتمال اشتباه کمتر شود ندین بار اطلاعات وارد کرده را بررسی کنید.

7️⃣ در صورت داشتن سهمیه ایثارگری نوع سهمیه خود را انتخاب و کد 12 رقمی مربوطه از سازمان مربوطه دریافت کرده و در کادر مخصوص وارد کنید.

8️⃣ در نهایت کد امنیت را وارد کرده و بر روی “ ثبت نام ” کلیک کنید. 

9️⃣ با انتخاب گزینه ” تایید و پرداخت هزینه آزمون ” وارد درگاه پرداخت هزینه خواهید شد که باید اطلاعات کارت بانکی‌تان را وارد کنید.

1️⃣0️⃣ با ثبت مشخصات کارت بانکی، پرداخت با موفقیت انجام خواهد شد و به سامانه آزمون EPT منتقل خواهید شد. 

1️⃣1️⃣ پس از اینکه هزینه ثبت نام را پرداخت کنید، شناسه مربوط به شما فعال خواهد شد و یک ایمیل حاوی اطلاعات پرداخت به آدرس ایمیل شما ارسال می شود.

 

نکات مهم نحوه ثبت نام آزمون EPT

  • هزینه ثبت نام ازمون EPT در سال 1402 به مبلغ 400 هزار تومان می‌باشد. 
  • لازم به ذکر است که ثبت نام داوطلب زمانی تکمیل و قطعی خواهد شد که هزینه ثبت نام را پرداخت کرده و تایید نهایی را دریافت نماید.
  • هنگام درج اطلاعات خود دقت لازم را داشته باشید و چند بار بررسی کنید که اطلاعات اشتباهی را در سامانه وارد نکرده اید.
  • اگر اطلاعات درج شده در سامانه ثبت نام با مشخصات شما در تضاد باشد، اجازه ورود به جلسه آزمون را نخواهید داشت.
  • پس از پایان مراحل ثبت نام، شناسه پرداخت را از سامانه دریافت کنید که به منزله نهایی بودن ثبت نام شماست.
  • با حذف 4 رقم انتهای شناسه پرداخت می توانید از شماره پرونده خود مطلع شوید.
  • تنها دانشجویان دوره دکتری تخصص امکان ثبت نام در آزمون را خواهند داشت. 

 

زمان ثبت نام آزمون EPT 1402

طبق اطلاعیه ها، آزمون ای پی تی در سال جاری سه بار در سال یعنی در خرداد، مرداد و شهریور برگزار می‌شود. در حال حاضر لینک ثبت نام آزمون شهریور ماه فعال شده و داوطلبان می‌توانند با اطلاع از نحوه ثبت نام آزمون EPT از تاریخ ۸ شهریور شروع به نام نویسی نمایند. مهلت ثبت نام تا ساعت دوازده شب ۱۵ شهریور ادامه خواهد داشت. زمان برگزاری آزمون نیز در ۳۱ شهریور ماه می‌باشد. شما می‌توانید برای کسب اطلاع سریع از سایر اطلاعات مربوط به آزمون EPT در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید.

 

مشاوره ثبت نام آزمون EPT

همانطور که گفته شد، آزمون ای پی تی توسط دانشگاه آزاد برگزار می شود و منابع مطالعاتی نیز از سوی سایت ثبت نام به داوطلبان اطلاع رسانی خواهد شد. ثبت نام آزمونEPT سال 1402 در چندین بازه زمانی می‌باشد که در شهریور ماه نیز از 8 شهریور شروع شده و تا 15 شهریور نیز ادامه خواهد داشت. 

داوطلبان برای شرکت در آزمون EPT و کسب حد نصاب لازم باید منابع امتحانی را مطالعه کنند. این آزمون در مقایسه با آزمون های تافل و آیلتس آسان تر است اما تسلط به دانش زبان عمومی شرط موفقیت در آن است. همچنین برای آزمون EPT توسط دانشگاه آزاد کلاس های آمادگی برگزار می شود که می توانید با شرکت در این کلاس ها و تعیین سطح شدن، با آمادگی بیشتری برای حضور در آزمون اقدام کنید.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه نحوه ثبت نام آزمون EPT برای تان وجود دارد و یا در روند ثبت نام آزمون با مشکلی مواجه شده‌اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه ثبت نام آزمون EPT 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره  91005066-021  تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. نحوه ثبت نام آزمون EPT 1402 به چه صورت است؟

    داوطلبان برای ثبت نام آزمون ای پی تی باید به سایت معرفی شده دانشگاه آزاد مراجعه نمایند و با واریز هزینه ثبت نام، درج مشخصات و بارگذاری عکس خود، مراحل ثبت نام را طی کنند.

  2. برای ثبت نام آزمون ای پی تی باید به کدام سامانه مراجعه کنیم؟

    سایت ثبت نام آزمون ای پی تی به نشانی english.iau.ac.ir می باشد.

  3. هزینه ثبت نام آزمون EPT چقدر است؟

    هزینه ثبت نام آزمون ای پی تی به مبلغ 400 هزار تومان می باشد.

    منبع:  نحوه ثبت نام آزمون EPT 



:: برچسب‌ها: نحوه ثبت نام آزمون EPT 1402 | مراحل ثبت نام ای پی تی دانشگاه آزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

هزینه ثبت نام آزمون EPT سال 1402 باید توسط متقاضیان در زمان ثبت نام در سایت نام نویسی پرداخت شود. دانشگاه آزاد اسلامی به منظور رفاه حال دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد هر ساله آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی را با عنوان آزمون زبان EPT برگزار می کند. داوطلبانی که قصد دارند در این آزمون نام نویسی کرده و شرکت کنند، بایستی که نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام نیز اقدام نمایند. هزینه در نظر گرفته شده جهت ثبت نام در آزمون EPT دانشگاه آزاد مبلغ 400 هزار تومان می باشد. در ادامه اطلاعاتی پیرامون هزینه ثبت نام آزمون EPT 1402 و نحوه پرداخت آن ارائه کرده ایم.

 منبع: هزینه ثبت نام آزمون EPT

هزینه ثبت نام آزمون EPT ۱۴۰۲

هزینه ثبت نام در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی EPT سال 1402 توسط مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مشخص و اعلام می گردد و از طریق سایت english.iau.ac.ir اطلاع رسانی می گردد.

هزینه ثبت نام آزمون EPT در سال ۱۴۰۲ مبلغ 400 هزار تومان می باشد.

طبق آخرین اطلاعیه های منتشر شده از طرق سایت ثبت نام آزمون زبان انگلیسی EPT، متقاضیان بایستی که مبلغ 400 هزار تومان را بابت نام نویسی در این آزمون پرداخت کنند. تا به امروز هزینه‌ی نام نویسی در این آزمون تغییر نکرده است، اما چنانچه مبلغ در نظر گرفته شده برای ثبت نام در آزمون های بعدی افزایش یابد، در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

زمان پرداخت هزینه ثبت نام آزمون EPT 

بر اساس اطلاعیه های منتشر شده آزمون سه بار در سال در ماه های خرداد، مرداد و شهریور برگزار می‌شود. در حال حاضر داوطلبان تنها امکان ثبت نام در آزمون EPT شهریور ماه را دارند که تاریخ برگزاری آن نیز در ۳۱ شهریور می‌باشد. زمان پرداخت هزینه ثبت نام آزمون EPT همزمان با تاریخ ثبت نام آزمون می‌باشد. 

لینک ثبت نام از ۸ شهریور فعال شده و تا ساعت دوازده شب ۱۵ شهریور نیز ادامه خواهد داشت. داوطلبان می‌توانند در این بازه زمانی به سایت مربوطه مراجعه کرده و پس از پرداخت هزینه، نام نویسی خود را تکمیل نمایند. هنوز در مورد تمدید مهلت ثبت نام اطلاعیه ای منتشر نشده است. در صورت تمدید زمان، این مطلب بروزرسانی شده و تاریخ دقیق آن نیز در همین صفحه قرار خواهد گرفت. شما می‌توانید برای کسب اطلاع سریع از جدول زمانبندی آزمون EPT در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

 

 

نحوه پرداخت هزینه ثبت نام آزمون EPT ۱۴۰۲  

در این قسمت از مقاله به نحوه ثبت نام آزمون EPT ۱۴۰۰ و پرداخت هزینه‌ی آزمون اشاره کرده ایم.

1️⃣ به سایت ثبت نام آزمون EPT به نشانی اینترنتی english.iau.ac.ir/ept مراجعه کنید و گزینه EPT را انتخاب نمایید. 

2️⃣ در صورتی که در مهلت نام نویسی در یک دوره از آزمون به سایت نامبرده مراجعه کرده باشید، می توانید بر روی لینک فعال ” ثبت نام در آزمون در مورخ ” کلیک نمایید.

 

3️⃣ در این مرحله باید ” شماره دانشجویی دکتری دانشگاه آزاد ” را به همراه کد امنیتی وارد نمایید و سپس بر روی گزینه ” ورود به مرحله ثبت نام ” کلیک کنید.

 

4️⃣ در این مرحله ابتدا باید یک عکس خود را بارگذاری کرده و سپس نوع آزمون خود را EPT انتخاب نمایید. 

5️⃣ اطلاعات کاربری خود را شامل نام، نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، جنسیت، آدرس ایمیل، شماره تلفن همراه، تلفن ثابت، شماره شناسنامه و و کد ملی خود را وارد کنید.

6️⃣ در این مرحله نوع سهمیه را از میان سهمیه های عادی، رزمنده، جهادگر، آزاده یا همسر یا فرزند، جانباز، همسر و یا فرزند جانباز 25 درصد به بالا و شاهد  وارد کنید.

7️⃣ در نهایت کد امنیتی را وارد کرده و گزینه ” ثبت نام ” را انتخاب کنید.

8️⃣ حوزه امتحانی خود را انتخاب  کنید و به کمک کارت بانکی عضو شبکه شتاب که دارای رمز دوم و رمز پویا است، نسبت به پرداخت هزینه نهایی اقدام کنید.

9️⃣ در صورتی که تمامی مراحل فوق را به درستی تکمیل کنید، اطلاعات پرداخت هزینه‌ی ثبت نام آزمون EPT برایتان نمایش داده می شود و یک ایمیل برای شما ارسال می شود که شامل اطلاعات ثبت نام شما می باشد.

در صورت فعال شدن لینک ثبت نام آزمون EPT راهنمای تصویری را اضافه خواهیم کرد.

 

مشاوره ثبت نام آزمون EPT ۱۴۰۲

پس از پرداخت هزینه ثبت نام آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی EPT و تکمیل مراحل نام نویسی آن در سامانه english.iau.ac.ir/ept بایستی در نظر داشته باشید که باید در مهلت های اعلام شده نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کرده و در مهلت مقرر در جلسه آزمون حضور داشته باشند.

مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو دارای خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی می باشد. در صورتی که پیرامون ثبت نام آزمون زبان EPT سوالی دارید، می‌توانید برای دریافت پاسخ سوالات خود و راهنمایی های لازم با این مرکز تماس حاصل بفرمایید. متخصصان مرکز مشاوره دانتل کو در خدمت شما هستند تا به طور کامل در زمینه هزینه ثبت نام آزمون EPT  و مراحل آن یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون EPT 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. هزینه‌ی ثبت نام آزمون EPT در سال 1402 چقدر است؟

    هزینه‌ی ثبت نام آزمون EPT در سال 1402 مبلغ 400 هزار تومان می باشد.

  2. داوطلبان آزمون EPT برای پرداخت هزینه‌ی ثبت نام بایستی به کدام سامانه مراجعه کنند؟

    داوطلبان آزمون EPT برای پرداخت هزینه‌ی ثبت نام بایستی به سایت ثبت نام آزمون EPT به نشانی اینترنتی english.iau.ac.ir/ept مراجعه کنند.

  3. نحوه پرداخت هزینه‌ی ثبت نام آزمون EPT به چه صورت است؟

    در مقاله بالا به نحوه پرداخت هزینه ثبت نام آزمون EPT اشاره کرده ایم.

    منبع: هزینه ثبت نام آزمون EPT



:: برچسب‌ها: هزینه ثبت نام آزمون EPT ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

انتقالی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ از سایت منادا انجام می گیرد. مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی هر ساله از طریق سامانه monada.iau.ir این فرصت برای دانشجویان تمام دوره های کاردانی تا دکتری تخصصی فراهم می کند تا در صورت درخواست انتقالی یا میهمانی به سایر واحد های دانشگاهی، از طریق سامانه مذکور اقدام نمایند. متقاضیان برای ثبت نام انتقالی دانشگاه آزاد 1402 – 1403 می بایست ابتدا از شرایط ثبت نام مطلع باشند و سپس طبق زمانبندی که اعلام می شود، مدارک لازم را تهیه و در سایت monada.iau.ir بارگذاری نمایند تا درخواست آنها توسط دانشگاه مبدا و مقصد بررسی و موافقت نهایی انجام گیرد.

 منبع: انتقالی دانشگاه آزاد

زمان ثبت نام انتقالی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت نام انتقالی دانشگاه آزاد هر ساله در دو نمیسال برگزار می شود.. زمان ثبت نام نقل و انتقال برای نیمسال اول تحصیلی از 10 تیر ماه تا 10 مرداد ماه می باشد و ثبت نام نیز از طریق سامانه منادا دانشگاه آزاد می‌باشد. البته ممکن است تاریخ در نظر گرفته شده برای ثبت نام تمدید شود، در سال گذشته با وجود آنکه بیشتر از یکماه فرصت برای نام نویسی وجود داشت، اما تا 5 مرداد نیز مهلت مجدد در نظر گرفته شد.

 نیمسال تحصیلی زمان ثبت درخواست
نیمسال اول 10 تیر تا 10 مرداد ۱۴۰۲
نیمسال دوم اعلام نشده است

فرصت ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ برای نیمسال دوم تحصیلی؛ هرسال در نیمه دوم آذرماه و به تاریخ دقیق 15 الی 30 آذرماه می‌باشد و دانشجویان متقاضی باید به سامانه مدیریت نقل و انتقالات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی (منادا) مراجعه و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

ثبت درخواست مهمانی نیمسال اول مهر ۱۴۰۲ در تاریخ ۱۲ شهریور ماه آغاز شد. داوطلبان با مراجعه به سایت آموزشیار درخواست خود را ثبت نام نمایند.

توصیه می‌شود که ثبت نام خود را در همان روزهای اولی که مهلت نام نویسی وجود دارد، انجام دهید تا با اطلاع کامل از تمام مدارک و شرایط انتقالی دانشگاه آزاد درخواست خود را به ثبت برسانید.

 

شرایط ثبت نام انتقالی دانشگاه آزاد 1402 – 1403

همزمان با شروع ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ آیین نامه و شرایط انتقالی دانشگاه آزاد و ضوابط ثبت نام، در سایت منادا قرار داده می‌شود و متقاضیان می‌بایست با مطالعه آن از شرایطی که باید برخوردار باشند، مطلع گردند. شرایط به شرح زیر هستند:

شرایط عمومی

❌ دانشجویان متقاضی نقل و انتقالی دانشگاه آزاد 1402 – 1403 حداقل باید یک ترم از شروع تحصیل آنها در دانشگاه مبدا گذشته باشد به عبارت دیگر دانشجویان ترم یک مجاز به ثبت درخواست انتقالی نمی‌باشند.

❌ مشکلات نظام وظیفه داوطلبان آقا، مشکلات آموزشی، انضباطی و … برای ثبت نام در انتقالی دانشگاه آزاد قابل قبول نیست.

❌ دانشجویانی که بدون کنکور وارد دانشگاه آزاد شده اند، امکان ثبت درخواست انتقالی به دانشگاه های دیگر ندارند و فقط می‌توانند از طریق انصراف از دانشگاه برای ثبت نام در رشته و دانشگاه جدید اقدام نمایند که در این صورت دروس مشترک گذرانده شده، تطیبق داده می‌شود.

❌ دانشجویان دوره‌های ظرفیت خودگردان فقط می‌توانند به واحدهای ظرفیت خودگردان انتقال یابند.

❌ رشته و گرایش درخواستی دانشجو باید در دانشگاه مقصد ارائه شده باشد.

❌ دانشجویان ترم آخر مجاز به ثبت نام در طرح نقل و انتقالات دانشگاه آزاد نیستند.

❌ برای تایید شدن درخواست دانشجو هم باید دانشگاه مبدا و هم دانشگاه مقصد موافقت کند.

❌ هر دانشجو فقط یکبار می‌تواند در مقطعی که تحصیل می‌کند، درخواست انتقالی داشته باشد به عبارت دیگر امکان ثبت درخواست انتقالی در هر مقطع تحصیلی فقط یکبار امکان پذیر می‌باشد.

❌ دانشجویان واحدهای الکترونیکی نمی‌توانند ثبت نام نقل و انتقالی دانشگاه آزاد را انجام دهند.

❌ دانشجویان خارج از کشور امکان دریافت انتقالی به دانشگاه‌های داخل کشور را ندارند.

❌ دانشجویانی که عضو هیئت علمی یا از کارکنان دانشگاه مقصد هستند، نمی‌توانند به آن دانشگاه انتقالی بگیرند.

 

شرایط اختصاصی

✅ دانشجویان دانشگاه آزاد، می توانند پس از ازدواج دائم به محل سکونت و یا محل کار همسر خود انتقالی و یا مهمانی بگیرند.

✅ دانشجویان متاهل دانشگاه آزاد، می توانند در صورت متارکه و جدایی از همسرشان، به محل زندگی خانواده انتقالی و یا مهمانی بگیرند.

✅ دانشجویان زن پس از بچه دار شدن می توانند تا پایان سال اول شیردهی مهمانی دریافت کنند.

✅ دانشجویان با سهمیه آزادگان، اسرا، جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان و همینطور دانشجویان شاهد، مجاز به گرفتن انتقالی دانشگاه آزاد به هر کدام از واحد های دانشگاهی می باشند.

✅ دانشجویان با سهمیه جانبازان 10 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان، رزمندگان دارای حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه تا قبل از تاریخ 24 مهرماه سال 67، مجاز به گرفتن میهمانی به هر کدام از واحد های دانشگاهی می باشند.

✅ دسته ای از دانشجویان که دارای معلولیت جسمی و حرکتی شدید، روشندل و ناشنوایی شدید هستند، از بدو قبولی در دانشگاه آزاد می توانند مهمانی دریافت کنند.

✅ دانشجویانی که مطابق کمسیون پزشکی دارای یک بیماری صعب العلاج مثل ام اس، سرطان، دیالیزی، هموفیلی و… باشند، مجاز به دریافت مهمانی دائم به هریک از واحد های دانشگاهی می باشند. 

✅ دانشجویان زن در طی دوره بارداری مجاز به دریافت مهمانی به هر کدام از واحد های دانشگاه های آزاد می باشند.

✅ در صورتی که بیشتر از یک نفر از افراد تحت تکفل خانواده، همزمان با هم در دانشگاه آزاد پذیرفته شوند، یک نفر یا بیشتر آن ها می توانند به شرط موافقت دانشگاه مبدا و مقد مهمانی خود را دریافت کنند.

✅ دانشجویانی که پس از قبولی در دانشگاه آزاد، پدر یا مادر، همسر و فرزند آن ها فوت کنند، می توانند مهمانی خود را به هر یک از واحد های دانشگاهی دریافت کنند.

✅ فرزندان و همسر کارکنان تمام وقت رسمی و قراردادی و همینطور اعضای هیات علمی تمام وقت رسمی، پیمانی و نیمه وقت دانشگاه آزاد، می توانند در صورت کسب نمره لازم برای ورود به دانشگاه مقصد، مهمانی و یا انتقالی دانشگاه آزاد خود را به دانشگاه محل کار فرد دریافت کند.

✅ دانشجویانی که عضو تیم های ملی فدراسیون های ورزشی بوده اند، می توانند نسبت به دریافت مهمانی اقدام کنند. 

✅ دانشجویانی که در تیم های ورزشی باشگاه فرهنگی عضو هستند، می توانند با تائید معاونت ورزش دانشگاه مهمانی خود را دریافت کنند.

✅ وزراء، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاون های رئیس جمهور، استانداران و سفرا و همینطور همسر و فرزندان آنان، می توانند به محل مأموریت و یا نزدیک ترین شهر به محل کار خود، مهمانی بگیرند.

✅ فارغ التحصیل های دبیرستان های سما که چهار سال آخر تحصیل خود را در این دبیرستان ها تحصیل کرده باشند، می توانند انتقالی دانشگاه آزاد خود را دریافت کنند.

✅ دانشجویان گروه پزشکی دانشگاه آزاد، مجاز به دریافت انتقالی و یا مهمانی نمی باشند. 

 

مدارک لازم برای ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

دانشجویان متقاضی نقل و انتقالی دانشگاه آزاد می‌بایست با توجه به شرایطی که دارند، مدارک انتقالی دانشگاه آزاد را در سامانه منادا بارگذاری کنند که در ادامه این مدارک را ذکر کرده ایم :

شرایط و ماده ها مدارک لازم
طبق ماده ازدواج یا طلاق
  • صفحه اول و دوم شناسنامه خود و همسر (طلاق و ازدواج)
  • سند ازدواج (برای ازدواج)
  • صفحه دوم تا پنج طلاق نامه (برای طلاق)
  • صفحه اول شناسنامه فرزند
طبق ماده سهمیه شاهد و ایثارگری
  • همسر و فرزند شهید : صفحه اول و دوم شناسنامه به علاوه کارت یا معرفی نامه بنیاد شهید و جانبازان
  • آزادگان، همسر و فرزندان آن ها : صفحه اول و دوم شناسنامه به علاوه کارت یا معرفی نامه اداره ایثارگری و جانبازی
  • جانبازان 10 درصد و بالاتر : کارت یا معرفی نامه اداره ایثارگری و جانبازی
  • رزمندگان دارای 6 ماه سابقه فعالیت در جبهه : کارت و معرفی نامه از ارگان ذیربط
طبق ماده دانشجویان باردار، بیمار و معلول
  • عکس صفحه اول و دوم شناسنامه دانشجو
  • مدارک پزشکی مربوط به بیماری
طبق ماده مرحوم شدن پدر، مادر، همسر و فرزند
  • گواهی فوت صادر شده از ثبت احوال
  • عکس صفحه اول و دوم شناسنامه دانشجو و فرد فوت شده
انتقالی دانشگاه آزاد طبق ماده چند دانشجویی
  • گواهی اشتغال به تحصیل (ممهور به مهر اصلی واحد دانشگاه) دانشجویانی که در دیگر واحدها دانشگاه آزاد در حال تحصیل هستند.
  • صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجویان، والدین، همسر
طبق ماده کارکنان و اعضای هیئت علمی
  • آخرین حکم کارگزینی کارمند و یا هیأت علمی
  • معرفی نامه از محل خدمت مبنی بر تمام وقت و رسمی بودن کارمند و عضو هیأت علمی بودن
  • صفحات عقدنامه در صورت دانشجو بودن همسر
  • صفحات اول و دوم شناسنامه (صفحه مربوط به درج مشخصات همسر و فرزندان) دانشجو و والدین او
طبق ماده ورزشکاران و قهرمانان ملی
  • معرفی نامه از سوی فدراسیون مربوطه
  • حکم قهرمانی کشوری یا بین المللی

مهمانی و انتقالی دانشگاه آزاد بر اساس جدول همترازی

  • احراز شرایط مطابق جدول همترازی

میهمانی به استناد ماده 71 قانون خدمات کشوری

  • معرفی نامه با تائید بالاترین مقام سازمان مربوطه
  • صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجو و وزرا یا نمایندگان مجلس یا معاونین رئیس جمهور یا استانداران یا سفرا

انتقالی پذیرفته شدگان فارغ التحصیل دبیرستان های سازمان سما

  • کارنامه قبولی در آزمون برگزار شده برای ورود به دانشگاه
  • کارنامه چهار سال آخر تحصیلی در دبیرستان

 

 

 

راهنمای ثبت نام در سایت منادا monada.iau.ir

همانطورکه در ابتدای مطلب نیز شرح داده شد، برای ثبت درخواست انتقالی دانشگاه آزاد باید وارد سایت منادا به نشانی monada.iau.ir شوید و سپس مطابق راهنمای زیر، مراحل ثبت نام را به انجام رسانید. در ادامه به مراحل ثبت نام در سایت منادا اشاره کرده ایم :

1️⃣ به سامانه منادا با آدرس الکترونیکی ” monada.iau.ir ” مراجعه کنید.

2️⃣ در صفحه اول سامانه منادا شرایط و تعهدات مربوط به نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ نمایش داده می‌شود که لازم است این بخش را به دقت مطالعه کنید و سپس گزینه “تمام مطالب فوق را مطالعه و تایید می نمایم” را فعال و عبارت “تایید و ادامه” را انتخاب کنید.

3️⃣ در قدم بعدی باید کدملی و شماره دانشجویی خود را درج کنید. دانشحویان جدید الورود در این مرحله باید ” شناسه انتخاب رشته ” خود را نیز وارد کنند. در نهایت بر روی گزینه ” ورود ” کلیک کنید.

4️⃣ با ورود به صفحه ثبت نام، اطلاعات کاربری شما نمایش داده می‌شود که باید آنها را کنترل و تایید کنید.

5️⃣ در قدم بعدی درخواست نقل و انتقالات دانشگاه آزاد لازم است ماده انتخابی خود را مشخص کنید و مدارکی که برای آن ماده مورد نیاز است و از قبل تهیه کرده اید، بارگذاری کنید. توجه داشته باشید که پس از انتخاب ماده و تایید کردن، امکان تغییر آن وجود ندارد.

6️⃣ نوع درخواست میهمانی و یا انتقالی دانشگاه آزاد خود را انتخاب کنید.

7️⃣ حال در مرحله هفتم دانشگاه مقصد خود را انتخاب نمایید.

8️⃣ پس از تمام این مراحل در انتها باید هزینه لازم را از طریق کارت بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت کنید.

9️⃣ در مرحله آخر نقل و انتقالات دانشگاه آزاد، کد پیگیری و شماره پرونده ارائه شده توسط سامانه را دریافت نمایید. لازم به ذکر است که عدم دریافت کد پیگیری و شماره پرونده، به معنای ناقص بودن ثبت نام شماست.

 

هزینه انتقالی دانشگاه ازاد

دانشجویانی که ثبت نام نقل و انتقالی دانشگاه آزاد 1402 – 1403 را انجام می‌دهند، می‌بایست از طریق سایت منادا هزینه را پرداخت کنند که برای هر یک از مقاطع تحصیلی متفاوت و به صورت زیر است :

  • کاردانی : 600 هزار تومان
  • کارشناسی : 900 هزار تومان
  • کارشناسی ارشد : 1 میلیون و 500 هزار تومان
  • دکتری : 4 میلیون تومان

همچنین از دانشجویان هزینه بررسی مدارک نقل و انتقالات دانشگاه آزاد نیز دریافت می‌شود که به شرح مبالغ زیر می‌باشد :

  • کاردانی : 32 هزار و 500 تومان
  • کارشناسی : 62 هزار و 500 تومان
  • کارشناسی ارشد : 94 هزار و 500 تومان
  • دکتری : 145 هزار و 500 تومان

 

جدول همترازی نقل و انتقالات دانشگاه آزاد

برخی از دانشجویان دانشگاه آزاد، مطابق شیوه نامه نقل و انتقالات دانشگاه آزاد دارای شرایط لازم برای دریافت مهمانی و یا انتقالی نیستند؛ این دسته از دانشجویان می توانند برای دریافت انتقالی دانشگاه آزاد از جدول همترازی استفاده کنند. 

در نقل و انتقالات دانشگاه آزاد با استفاده از جدول همترازی، نیازی نیست که دانشجو برای ارائه مدارک به دانشگاه های مبدا و مقصد مراجعه کند. در جدول همترازی دانشگاه آزاد، هفت گروه وجود دارد. هر کدام از دانشگاه های آزاد متناسب با سطح آموزشی و جایگاهی که دارند، در یکی از این هفت گروه جای گرفته اند. به این صورت که از بالا به پایین کیفیت دانشگاه ها کم می شود.

هر دانشجو می تواند برای دریافت مهمانی و یا انتقالی دانشگاه آزاد با استفاده از جدول همترازی، درخواست خود را با توجه به دانشگاه مبدا، به دانشگاه های مقصد همتراز و یا پایین تر ارسال نماید.

در صورتی که داوطلب، هزینه نقل و انتقالات را بپردازد و دانشگاه مبدا و مقصد موافقت کند، می تواند انتقالی و یا مهمانی خود را دریافت نماید.

 

نتایج انتقالی دانشگاه آزاد

از آنجایی که درخواست انتقالی دانشگاه آزاد دوبار در سال و برای دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه امکان پذیر است، متقاضیان نیز می توانند نتایج درخواست انتقالی خود را در دو بازه زمانی مجزا دریافت کنند.

نتایج نقل و انتقالی دانشگاه آزاد برای هر نیمسال تحصیلی، پس از دو هفته از اتمام مهلت ثبت درخواست منتشر می شود. 

از آنجایی که تمامی مراحل نقل و انتقالات دانشگاه آزاد از طریق سامانه منادا انجام می شود. دانشجویانی که متقاضی دریافت مهمانی و یا انتقالی دانشگاه آزاد نیز هستند، می توانند برای اطلاع از نتیجه آزمون به سامانه منادا با نشانی اینترنتی ” monada.medu.ir ” مراجعه کنند.

 

مشاوره انتقالی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

دانشجویان دانشگاه آزاد که واجد الشرایط نقل و انتقالات دانشجویی دانشگاه آزاد هستند، باید حتما با اطلاع از زمان در نظر گرفته شده، در مهلت مقرر جهت ثبت درخواست خود اقدام کنند. لازم است اشاره کنیم که خارج از بازه زمانی درنظر گرفته شده، امکان ثبت درخواست انتقالی و یا مهمانی وجود ندارد. 

پس از اتمام مهلت ثبت درخواست انتقالی و یا مهمانی، درخواست ها از سوی دانشگاه مبدا و مقصد بررسی می گردد و در نهایت نتایج از طریق سایت منادا منتشر می شود. حتی اگر یکی از دانشگاه های مبدا و یا مقصد موافقت نکنند؛ دانشجو مجاز به نقل و انتقال نخواهد بود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون نقل و انتقالات دانشگاه آزاد، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتقالی دانشگاه آزاد 1402 – 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ثبت درخواست انتقالی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ از طریق کدام سایت انجام می شود؟

    ثبت درخواست انتقالی از طریق سامانه منادا با نشانی اینترنتی ” monada.medu.ir ” انجام می شود.

  2. شرایط انتقال دانشگاه آزاد شامل چه مواردی می باشد؟

    شرایط انتقالی دانشگاه آزاد شامل شرایط عمومی و اختصاصی می باشد که در متن مقاله فوق به آن ها اشاره کرده ایم.

  3. انتقالی دانشگاه آزاد با جدول همترازی دانشگاه آزاد به چه صورت است؟

    متقاضیانی که مطابق شیوه نامه نقل و انتقالات دانشگاه آزاد، واجد الشرایط نیستند؛ می توانند مطابق جدول همترازی دانشگاه آزاد به دانشگاه های هم سطح و یا پایین تر خود انتقالی بگیرند.

    منبع: انتقالی دانشگاه آزاد



:: برچسب‌ها: انتقالی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

انتقالی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ از سایت منادا انجام می گیرد. مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی هر ساله از طریق سامانه monada.iau.ir این فرصت برای دانشجویان تمام دوره های کاردانی تا دکتری تخصصی فراهم می کند تا در صورت درخواست انتقالی یا میهمانی به سایر واحد های دانشگاهی، از طریق سامانه مذکور اقدام نمایند. متقاضیان برای ثبت نام انتقالی دانشگاه آزاد 1402 – 1403 می بایست ابتدا از شرایط ثبت نام مطلع باشند و سپس طبق زمانبندی که اعلام می شود، مدارک لازم را تهیه و در سایت monada.iau.ir بارگذاری نمایند تا درخواست آنها توسط دانشگاه مبدا و مقصد بررسی و موافقت نهایی انجام گیرد.

 منبع: انتقالی دانشگاه آزاد

زمان ثبت نام انتقالی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت نام انتقالی دانشگاه آزاد هر ساله در دو نمیسال برگزار می شود.. زمان ثبت نام نقل و انتقال برای نیمسال اول تحصیلی از 10 تیر ماه تا 10 مرداد ماه می باشد و ثبت نام نیز از طریق سامانه منادا دانشگاه آزاد می‌باشد. البته ممکن است تاریخ در نظر گرفته شده برای ثبت نام تمدید شود، در سال گذشته با وجود آنکه بیشتر از یکماه فرصت برای نام نویسی وجود داشت، اما تا 5 مرداد نیز مهلت مجدد در نظر گرفته شد.

 نیمسال تحصیلی زمان ثبت درخواست
نیمسال اول 10 تیر تا 10 مرداد ۱۴۰۲
نیمسال دوم اعلام نشده است

فرصت ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ برای نیمسال دوم تحصیلی؛ هرسال در نیمه دوم آذرماه و به تاریخ دقیق 15 الی 30 آذرماه می‌باشد و دانشجویان متقاضی باید به سامانه مدیریت نقل و انتقالات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی (منادا) مراجعه و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

ثبت درخواست مهمانی نیمسال اول مهر ۱۴۰۲ در تاریخ ۱۲ شهریور ماه آغاز شد. داوطلبان با مراجعه به سایت آموزشیار درخواست خود را ثبت نام نمایند.

توصیه می‌شود که ثبت نام خود را در همان روزهای اولی که مهلت نام نویسی وجود دارد، انجام دهید تا با اطلاع کامل از تمام مدارک و شرایط انتقالی دانشگاه آزاد درخواست خود را به ثبت برسانید.

 

شرایط ثبت نام انتقالی دانشگاه آزاد 1402 – 1403

همزمان با شروع ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ آیین نامه و شرایط انتقالی دانشگاه آزاد و ضوابط ثبت نام، در سایت منادا قرار داده می‌شود و متقاضیان می‌بایست با مطالعه آن از شرایطی که باید برخوردار باشند، مطلع گردند. شرایط به شرح زیر هستند:

شرایط عمومی

❌ دانشجویان متقاضی نقل و انتقالی دانشگاه آزاد 1402 – 1403 حداقل باید یک ترم از شروع تحصیل آنها در دانشگاه مبدا گذشته باشد به عبارت دیگر دانشجویان ترم یک مجاز به ثبت درخواست انتقالی نمی‌باشند.

❌ مشکلات نظام وظیفه داوطلبان آقا، مشکلات آموزشی، انضباطی و … برای ثبت نام در انتقالی دانشگاه آزاد قابل قبول نیست.

❌ دانشجویانی که بدون کنکور وارد دانشگاه آزاد شده اند، امکان ثبت درخواست انتقالی به دانشگاه های دیگر ندارند و فقط می‌توانند از طریق انصراف از دانشگاه برای ثبت نام در رشته و دانشگاه جدید اقدام نمایند که در این صورت دروس مشترک گذرانده شده، تطیبق داده می‌شود.

❌ دانشجویان دوره‌های ظرفیت خودگردان فقط می‌توانند به واحدهای ظرفیت خودگردان انتقال یابند.

❌ رشته و گرایش درخواستی دانشجو باید در دانشگاه مقصد ارائه شده باشد.

❌ دانشجویان ترم آخر مجاز به ثبت نام در طرح نقل و انتقالات دانشگاه آزاد نیستند.

❌ برای تایید شدن درخواست دانشجو هم باید دانشگاه مبدا و هم دانشگاه مقصد موافقت کند.

❌ هر دانشجو فقط یکبار می‌تواند در مقطعی که تحصیل می‌کند، درخواست انتقالی داشته باشد به عبارت دیگر امکان ثبت درخواست انتقالی در هر مقطع تحصیلی فقط یکبار امکان پذیر می‌باشد.

❌ دانشجویان واحدهای الکترونیکی نمی‌توانند ثبت نام نقل و انتقالی دانشگاه آزاد را انجام دهند.

❌ دانشجویان خارج از کشور امکان دریافت انتقالی به دانشگاه‌های داخل کشور را ندارند.

❌ دانشجویانی که عضو هیئت علمی یا از کارکنان دانشگاه مقصد هستند، نمی‌توانند به آن دانشگاه انتقالی بگیرند.

 

شرایط اختصاصی

✅ دانشجویان دانشگاه آزاد، می توانند پس از ازدواج دائم به محل سکونت و یا محل کار همسر خود انتقالی و یا مهمانی بگیرند.

✅ دانشجویان متاهل دانشگاه آزاد، می توانند در صورت متارکه و جدایی از همسرشان، به محل زندگی خانواده انتقالی و یا مهمانی بگیرند.

✅ دانشجویان زن پس از بچه دار شدن می توانند تا پایان سال اول شیردهی مهمانی دریافت کنند.

✅ دانشجویان با سهمیه آزادگان، اسرا، جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان و همینطور دانشجویان شاهد، مجاز به گرفتن انتقالی دانشگاه آزاد به هر کدام از واحد های دانشگاهی می باشند.

✅ دانشجویان با سهمیه جانبازان 10 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان، رزمندگان دارای حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه تا قبل از تاریخ 24 مهرماه سال 67، مجاز به گرفتن میهمانی به هر کدام از واحد های دانشگاهی می باشند.

✅ دسته ای از دانشجویان که دارای معلولیت جسمی و حرکتی شدید، روشندل و ناشنوایی شدید هستند، از بدو قبولی در دانشگاه آزاد می توانند مهمانی دریافت کنند.

✅ دانشجویانی که مطابق کمسیون پزشکی دارای یک بیماری صعب العلاج مثل ام اس، سرطان، دیالیزی، هموفیلی و… باشند، مجاز به دریافت مهمانی دائم به هریک از واحد های دانشگاهی می باشند. 

✅ دانشجویان زن در طی دوره بارداری مجاز به دریافت مهمانی به هر کدام از واحد های دانشگاه های آزاد می باشند.

✅ در صورتی که بیشتر از یک نفر از افراد تحت تکفل خانواده، همزمان با هم در دانشگاه آزاد پذیرفته شوند، یک نفر یا بیشتر آن ها می توانند به شرط موافقت دانشگاه مبدا و مقد مهمانی خود را دریافت کنند.

✅ دانشجویانی که پس از قبولی در دانشگاه آزاد، پدر یا مادر، همسر و فرزند آن ها فوت کنند، می توانند مهمانی خود را به هر یک از واحد های دانشگاهی دریافت کنند.

✅ فرزندان و همسر کارکنان تمام وقت رسمی و قراردادی و همینطور اعضای هیات علمی تمام وقت رسمی، پیمانی و نیمه وقت دانشگاه آزاد، می توانند در صورت کسب نمره لازم برای ورود به دانشگاه مقصد، مهمانی و یا انتقالی دانشگاه آزاد خود را به دانشگاه محل کار فرد دریافت کند.

✅ دانشجویانی که عضو تیم های ملی فدراسیون های ورزشی بوده اند، می توانند نسبت به دریافت مهمانی اقدام کنند. 

✅ دانشجویانی که در تیم های ورزشی باشگاه فرهنگی عضو هستند، می توانند با تائید معاونت ورزش دانشگاه مهمانی خود را دریافت کنند.

✅ وزراء، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاون های رئیس جمهور، استانداران و سفرا و همینطور همسر و فرزندان آنان، می توانند به محل مأموریت و یا نزدیک ترین شهر به محل کار خود، مهمانی بگیرند.

✅ فارغ التحصیل های دبیرستان های سما که چهار سال آخر تحصیل خود را در این دبیرستان ها تحصیل کرده باشند، می توانند انتقالی دانشگاه آزاد خود را دریافت کنند.

✅ دانشجویان گروه پزشکی دانشگاه آزاد، مجاز به دریافت انتقالی و یا مهمانی نمی باشند. 

 

مدارک لازم برای ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

دانشجویان متقاضی نقل و انتقالی دانشگاه آزاد می‌بایست با توجه به شرایطی که دارند، مدارک انتقالی دانشگاه آزاد را در سامانه منادا بارگذاری کنند که در ادامه این مدارک را ذکر کرده ایم :

شرایط و ماده ها مدارک لازم
طبق ماده ازدواج یا طلاق
  • صفحه اول و دوم شناسنامه خود و همسر (طلاق و ازدواج)
  • سند ازدواج (برای ازدواج)
  • صفحه دوم تا پنج طلاق نامه (برای طلاق)
  • صفحه اول شناسنامه فرزند
طبق ماده سهمیه شاهد و ایثارگری
  • همسر و فرزند شهید : صفحه اول و دوم شناسنامه به علاوه کارت یا معرفی نامه بنیاد شهید و جانبازان
  • آزادگان، همسر و فرزندان آن ها : صفحه اول و دوم شناسنامه به علاوه کارت یا معرفی نامه اداره ایثارگری و جانبازی
  • جانبازان 10 درصد و بالاتر : کارت یا معرفی نامه اداره ایثارگری و جانبازی
  • رزمندگان دارای 6 ماه سابقه فعالیت در جبهه : کارت و معرفی نامه از ارگان ذیربط
طبق ماده دانشجویان باردار، بیمار و معلول
  • عکس صفحه اول و دوم شناسنامه دانشجو
  • مدارک پزشکی مربوط به بیماری
طبق ماده مرحوم شدن پدر، مادر، همسر و فرزند
  • گواهی فوت صادر شده از ثبت احوال
  • عکس صفحه اول و دوم شناسنامه دانشجو و فرد فوت شده
انتقالی دانشگاه آزاد طبق ماده چند دانشجویی
  • گواهی اشتغال به تحصیل (ممهور به مهر اصلی واحد دانشگاه) دانشجویانی که در دیگر واحدها دانشگاه آزاد در حال تحصیل هستند.
  • صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجویان، والدین، همسر
طبق ماده کارکنان و اعضای هیئت علمی
  • آخرین حکم کارگزینی کارمند و یا هیأت علمی
  • معرفی نامه از محل خدمت مبنی بر تمام وقت و رسمی بودن کارمند و عضو هیأت علمی بودن
  • صفحات عقدنامه در صورت دانشجو بودن همسر
  • صفحات اول و دوم شناسنامه (صفحه مربوط به درج مشخصات همسر و فرزندان) دانشجو و والدین او
طبق ماده ورزشکاران و قهرمانان ملی
  • معرفی نامه از سوی فدراسیون مربوطه
  • حکم قهرمانی کشوری یا بین المللی

مهمانی و انتقالی دانشگاه آزاد بر اساس جدول همترازی

  • احراز شرایط مطابق جدول همترازی

میهمانی به استناد ماده 71 قانون خدمات کشوری

  • معرفی نامه با تائید بالاترین مقام سازمان مربوطه
  • صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجو و وزرا یا نمایندگان مجلس یا معاونین رئیس جمهور یا استانداران یا سفرا

انتقالی پذیرفته شدگان فارغ التحصیل دبیرستان های سازمان سما

  • کارنامه قبولی در آزمون برگزار شده برای ورود به دانشگاه
  • کارنامه چهار سال آخر تحصیلی در دبیرستان

 

 

 

راهنمای ثبت نام در سایت منادا monada.iau.ir

همانطورکه در ابتدای مطلب نیز شرح داده شد، برای ثبت درخواست انتقالی دانشگاه آزاد باید وارد سایت منادا به نشانی monada.iau.ir شوید و سپس مطابق راهنمای زیر، مراحل ثبت نام را به انجام رسانید. در ادامه به مراحل ثبت نام در سایت منادا اشاره کرده ایم :

1️⃣ به سامانه منادا با آدرس الکترونیکی ” monada.iau.ir ” مراجعه کنید.

2️⃣ در صفحه اول سامانه منادا شرایط و تعهدات مربوط به نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ نمایش داده می‌شود که لازم است این بخش را به دقت مطالعه کنید و سپس گزینه “تمام مطالب فوق را مطالعه و تایید می نمایم” را فعال و عبارت “تایید و ادامه” را انتخاب کنید.

3️⃣ در قدم بعدی باید کدملی و شماره دانشجویی خود را درج کنید. دانشحویان جدید الورود در این مرحله باید ” شناسه انتخاب رشته ” خود را نیز وارد کنند. در نهایت بر روی گزینه ” ورود ” کلیک کنید.

4️⃣ با ورود به صفحه ثبت نام، اطلاعات کاربری شما نمایش داده می‌شود که باید آنها را کنترل و تایید کنید.

5️⃣ در قدم بعدی درخواست نقل و انتقالات دانشگاه آزاد لازم است ماده انتخابی خود را مشخص کنید و مدارکی که برای آن ماده مورد نیاز است و از قبل تهیه کرده اید، بارگذاری کنید. توجه داشته باشید که پس از انتخاب ماده و تایید کردن، امکان تغییر آن وجود ندارد.

6️⃣ نوع درخواست میهمانی و یا انتقالی دانشگاه آزاد خود را انتخاب کنید.

7️⃣ حال در مرحله هفتم دانشگاه مقصد خود را انتخاب نمایید.

8️⃣ پس از تمام این مراحل در انتها باید هزینه لازم را از طریق کارت بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت کنید.

9️⃣ در مرحله آخر نقل و انتقالات دانشگاه آزاد، کد پیگیری و شماره پرونده ارائه شده توسط سامانه را دریافت نمایید. لازم به ذکر است که عدم دریافت کد پیگیری و شماره پرونده، به معنای ناقص بودن ثبت نام شماست.

 

هزینه انتقالی دانشگاه ازاد

دانشجویانی که ثبت نام نقل و انتقالی دانشگاه آزاد 1402 – 1403 را انجام می‌دهند، می‌بایست از طریق سایت منادا هزینه را پرداخت کنند که برای هر یک از مقاطع تحصیلی متفاوت و به صورت زیر است :

  • کاردانی : 600 هزار تومان
  • کارشناسی : 900 هزار تومان
  • کارشناسی ارشد : 1 میلیون و 500 هزار تومان
  • دکتری : 4 میلیون تومان

همچنین از دانشجویان هزینه بررسی مدارک نقل و انتقالات دانشگاه آزاد نیز دریافت می‌شود که به شرح مبالغ زیر می‌باشد :

  • کاردانی : 32 هزار و 500 تومان
  • کارشناسی : 62 هزار و 500 تومان
  • کارشناسی ارشد : 94 هزار و 500 تومان
  • دکتری : 145 هزار و 500 تومان

 

جدول همترازی نقل و انتقالات دانشگاه آزاد

برخی از دانشجویان دانشگاه آزاد، مطابق شیوه نامه نقل و انتقالات دانشگاه آزاد دارای شرایط لازم برای دریافت مهمانی و یا انتقالی نیستند؛ این دسته از دانشجویان می توانند برای دریافت انتقالی دانشگاه آزاد از جدول همترازی استفاده کنند. 

در نقل و انتقالات دانشگاه آزاد با استفاده از جدول همترازی، نیازی نیست که دانشجو برای ارائه مدارک به دانشگاه های مبدا و مقصد مراجعه کند. در جدول همترازی دانشگاه آزاد، هفت گروه وجود دارد. هر کدام از دانشگاه های آزاد متناسب با سطح آموزشی و جایگاهی که دارند، در یکی از این هفت گروه جای گرفته اند. به این صورت که از بالا به پایین کیفیت دانشگاه ها کم می شود.

هر دانشجو می تواند برای دریافت مهمانی و یا انتقالی دانشگاه آزاد با استفاده از جدول همترازی، درخواست خود را با توجه به دانشگاه مبدا، به دانشگاه های مقصد همتراز و یا پایین تر ارسال نماید.

در صورتی که داوطلب، هزینه نقل و انتقالات را بپردازد و دانشگاه مبدا و مقصد موافقت کند، می تواند انتقالی و یا مهمانی خود را دریافت نماید.

 

نتایج انتقالی دانشگاه آزاد

از آنجایی که درخواست انتقالی دانشگاه آزاد دوبار در سال و برای دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه امکان پذیر است، متقاضیان نیز می توانند نتایج درخواست انتقالی خود را در دو بازه زمانی مجزا دریافت کنند.

نتایج نقل و انتقالی دانشگاه آزاد برای هر نیمسال تحصیلی، پس از دو هفته از اتمام مهلت ثبت درخواست منتشر می شود. 

از آنجایی که تمامی مراحل نقل و انتقالات دانشگاه آزاد از طریق سامانه منادا انجام می شود. دانشجویانی که متقاضی دریافت مهمانی و یا انتقالی دانشگاه آزاد نیز هستند، می توانند برای اطلاع از نتیجه آزمون به سامانه منادا با نشانی اینترنتی ” monada.medu.ir ” مراجعه کنند.

 

مشاوره انتقالی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

دانشجویان دانشگاه آزاد که واجد الشرایط نقل و انتقالات دانشجویی دانشگاه آزاد هستند، باید حتما با اطلاع از زمان در نظر گرفته شده، در مهلت مقرر جهت ثبت درخواست خود اقدام کنند. لازم است اشاره کنیم که خارج از بازه زمانی درنظر گرفته شده، امکان ثبت درخواست انتقالی و یا مهمانی وجود ندارد. 

پس از اتمام مهلت ثبت درخواست انتقالی و یا مهمانی، درخواست ها از سوی دانشگاه مبدا و مقصد بررسی می گردد و در نهایت نتایج از طریق سایت منادا منتشر می شود. حتی اگر یکی از دانشگاه های مبدا و یا مقصد موافقت نکنند؛ دانشجو مجاز به نقل و انتقال نخواهد بود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون نقل و انتقالات دانشگاه آزاد، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتقالی دانشگاه آزاد 1402 – 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ثبت درخواست انتقالی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ از طریق کدام سایت انجام می شود؟

    ثبت درخواست انتقالی از طریق سامانه منادا با نشانی اینترنتی ” monada.medu.ir ” انجام می شود.

  2. شرایط انتقال دانشگاه آزاد شامل چه مواردی می باشد؟

    شرایط انتقالی دانشگاه آزاد شامل شرایط عمومی و اختصاصی می باشد که در متن مقاله فوق به آن ها اشاره کرده ایم.

  3. انتقالی دانشگاه آزاد با جدول همترازی دانشگاه آزاد به چه صورت است؟

    متقاضیانی که مطابق شیوه نامه نقل و انتقالات دانشگاه آزاد، واجد الشرایط نیستند؛ می توانند مطابق جدول همترازی دانشگاه آزاد به دانشگاه های هم سطح و یا پایین تر خود انتقالی بگیرند.

    منبع: انتقالی دانشگاه آزاد



:: برچسب‌ها: انتقالی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

مطالعه روانشناسی کنکور انسانی یکی از دغدغه های داوطلبان کنکور انسانی است. این درس کم حجم ممکن است در نظر برخی از داوطلبان بی اهمیت به نظر برسد اما کسب درصد بالا در این درس می‌تواند رتبه شما را ارتقا دهد. با اطلاع از روش های صحیح مطالعه روانشناسی می‌توانید با سهولت بیشتری این درس را مطالعه کرده و بیاموزید. در این مطلب به بررسی کامل روش های مطالعه روانشناسی کنکور انسانی می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: روش صحیح مطالعه مطالعه روانشناسی کنکور انسانی

 

درس روانشناسی کنکور انسانی

درس روانشناسی یکی از دروس مهم و تاثیرگذار در کنکور انسانی است که اتفاقا بسیار کم حجم بوده و داوطلبان می‌توانند با مطالعه صحیح این درس، درصد بسیار خوبی در کنکور کسب نمایند. در کنکور ۱۴۰۳ از درس روانشناسی ۱۵ سوال مطرح خواهد شد که داوطلبان باید در ۱۵ دقیقه به آن پاسخ دهند. سوالات روانشناسی معمولا در دو دسته سوالات مفهومی و حفظی قرار دارند. داوطلبان با به کارگیری روش صحیح مطالعه روانشناسی کنکور انسانی می‌توانند به این سوالات پاسخ دهند. 

 

روش مطالعه روانشناسی کنکور برای مطالب حفظی

تقریبا نیمی از مطالب کتاب درسی روانشناسی مربوط به مباحث حفظی است. ممکن است در ابتدا این طور به نظر برسد که مباحث حفظی بسیار راحت هستند و می‌توان با صرف زمان کم این مطالب را یاد گرفت. اما مطالب حفظی درس روانشناسی با خطر فراموشی همراه هستند و در نتیجه داوطلبان تنها با یکبار مطالعه امکان یادگیری کامل مطالب را نخواهند داشت. 

برای کسب تسلط کافی در مباحث حفظی روانشناسی باید مطالب را چندین بار مطالعه کرده و خلاصه نویسی یا جزوه خود را در فواصل زمان مشخص مرور کنید. حل کردن سوالات تستی پس از هر درس نیز به تثبیت یادگیری کمک بسیار زیادی می‌کند. معمولا سوالات روانشناسی کنکور انسانی به نحوی طراحی می‌شود که پاسخ ها بسیار شبیه به هم بوده و داوطلب در هنگام پاسخ دادن دچار شک و تردید شود. در نتیجه بهترین راه یادگیری این مطالب و مطالعه روانشناسی کنکور انسانی مرور و تکرار می‌باشد. 

 

روش مطالعه روانشناسی کنکور برای مطالب مفهومی

چندین سال است که در درس روانشناسی کنکور انسانی سوالات مفهومی زیادی مطرح می‌شود. به همین دلیل داوطلبان باید در هنگام مطالعه روانشناسی کنکور انسانی، مباحث مفهومی را با دقت مطالعه کرده و آن ها را به خوبی یاد بگیرند تا بتوانند به سوالات مفهومی در آزمون پاسخ بدهند. 

بیشترین سوالات مفهومی از دروس و مباحث مربوط به تعارض، واکنش در برابر ناکامی، خطاهای گفتاری، خطاهای ادراکی، انواع حافظه، رشد شناختی، توجه و… می‌باشد. علاوه بر این ممکن است که طراحان سوالات ترکیبی مفهومی-حفظی طراحی کنند. برای مثال مبحث راست دست چپ دست از بهترین مباحث تست خیز برای سوالات ترکیبی می‌باشد. 

 

بهترین راهکارهای مطالعه روانشناسی کنکور انسانی

داوطلبان برای افزایش بازدهی خود در هنگام مطالعه درس روانشناسی می‌توانند از روش های بسیار زیاد و کارآمدی استفاده کنند. این روش ها کمک می‌کنند تا داوطلبان در کمترین زمان، بیشترین بازدهی را داشته باشند و مطالب را به خوبی یادگرفته و به ذهن بسپارند. برخی از مهم ترین و بهترین روش های مطالعه روانشناسی کنکور انسانی به شرح زیر می‌باشد. 

پیش خوانی

قبل از مطالعه عمیق و با دقت هر درس، بهتر است ابتدا یکبار درس را به صورت روزنامه وار پیشخوانی کنید تا با اصل مطلب و عناوین هر فصل آشنا شوید. در هنگام پیش خوانی می‌توانید مطالبی را که به نظرتان مهم می‌رسد علامت بزنید تا در هنگام مطالعه عمیق، دقت بیشتری در این مباحث داشته باشید.

مطالعه روانشناسی کنکور انسانی | خلاصه نویسی و مرور

همانطور که گفته شد بخش بسیار زیادی از مباحث درس روانشناسی حفظی هستند. به همین دلیل ممکن است با بیشتر شدن حجم اطلاعات، برخی از مطالب از ذهن تان فراموش شود. برای جلوگیری از فراموشی و انتقال اطلاعات به حافظه بلند مدت، باید در فواصل زمانی مشخص مطالب را مرور کنید.

پس از مطالعه روانشناسی کنکور انسانی در هر درس و یادگیری کامل، مطالب را به زبان خودتان خلاصه نویسی کنید؛ این گونه مطالب آموخته شده در ذهنتان دسته بندی شده و می‌توانید برای مرور کردن نیز از آن ها استفاده کنید.

تست بزنید

در طول مطالعه روانشناسی کنکور انسانی به هیچ عنوان از  تست زدن غافل نشوید. پس از هر درس سوالات تالیفی را پاسخ دهید. این گونه مطالب یادگرفته شده در ذهنتان تثبیت می‌شود. علاوه بر این با تست زدن می‌توانید مهارت خود در این زمینه را نیز تقویت کنید. توجه داشته باشید که در کنکور مدیریت زمان بسیار حائز اهمیت است و شما تنها با تست زدن می‌توانید این مهارت را بیاموزید. 

 

ضریب درس روانشناسی در کنکور انسانی

در سال گذشته کنکور سراسری تغییرات بسیار زیادی کرد که از آن ها می‌توان به حذف دروس عمومی و زیرگروه ها اشاره کرد. در سال های گذشته داوطلبان باید با توجه به ضریب زیرگروه مورد نظر خود، برای قبولی در رشته مورد علاقه شان مطالعه می‌کردند. 

اما در سال ۱۴۰۲ زیرگروه ها از کنکور حذف شدند و از این پس ضریب تمامی دروس برای تمامی رشته‌ها یکسان می‌باشد. ضریب درس روانشناسی کنکور انسانی ۲ می‌باشد. با توجه به کم حجم بودن این درس، داوطلبان با مطالعه روانشناسی کنکور انسانی می‌توانند رتبه خود را ارتقا دهند. 

 

بودجه بندی درس روانشناسی 

با اطلاع از بودجه بندی درس روانشناسی می‌توانید به نحوی برنامه ریزی کنید که زمان بیشتری را به مطالب پرتکرار و پر اهمیت تر اختصاص دهید. جدول بودجه بندی درس روانشناسی کنکور انسانی به شرح زیر می‌باشد. 

درس ضریب
روانشناسی رشد 4
روانشناسی، تعریف و روش مورد مطالعه 7
انگیزه و نگرش 1
احساس توجه و ادراک 1
تصمیم گیری  2
روانشناسی سلامت 1

 

میزان ساعت مطالعه روانشناسی کنکور انسانی

یکی از مهم ترین سوالات داوطلبان در مورد مطالعه روانشناسی کنکور انسانی، مربوط به میزان ساعت مطالعه است. همانطور که گفته شد روانشناسی یک درس کم حجم است و تنها یک کتاب برای مطالعه دارد. در نتیجه نیازی نیست که داوطلبان زمان زیادی را برای آن صرف کنند.

شما می‌توانید با مطالعه دو ساعت در هفته بر محتوای این کتاب تسلط پیدا کنید و درصد خوبی در آزمون به دست آورید. شما می‌توانید برای دریافت برنامه ریزی دقیق با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

 

مشاوره کنکور سراسری

ممکن است طراحان سوال کنکور سراسری اقدام به طرح سوالات غافلگیرانه کنند. یعنی از بخش هایی سوال طرح کنند که اکثر داوطلبان آن ها را بی اهمیت شمرده و مطالعه نکرده اند. پس بهتر است که تمامی بخش های کتاب درسی را با دقت کامل مطالعه کنید تا در جلسه آزمون با مشکلی در این زمینه مواجه نشوید. 

چنانچه هر گونه سوال و یا ابهامی در مورد مطالعه روانشناسی کنکور انسانی برای تان وجود دارد و یا در زمینه برنامه ریزی و آمادگی کنکور با مشکل مواجه شده‌اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مطالعه روانشناسی کنکور انسانی ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. بهترین روش مطالعه روانشناسی کنکور انسانی چیست؟

    برای مطالعه درس روانشناسی می‌‌توانید از روش هایی همچون پیش خوانی و خلاصه نویسی استفاده کنید که در متن مقاله به طور کامل به آن ها پرداخته شده است.

  2. ضریب درس روانشناسی چند است؟

    پس از تغییرات کنکور و حذف زیرگروه ها، ضریب ۲ برای درس روانشناسی در تمامی رشته ها در نظر گرفته شده است.

  3. آیا تغییرات کنکور بر درس روانشناسی نیز تاثیر گذاشته است؟

    بله در سال های گذشته از درس روانشناسی ۲۰ سوال طرح می‌شد اما از این پس ۱۵ سوال خواهد بود. 

    منبع: روش صحیح مطالعه مطالعه روانشناسی کنکور انسانی



:: برچسب‌ها: روش صحیح مطالعه مطالعه روانشناسی کنکور انسانی ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

استعلام تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد برای فارغ التحصیلان این دانشگاه به صورت اینترنتی انجام می شود. افرادی که قصد استخدام در مراکز و ارگان های مختلف را دارند، برای دریافت استعلام مدرک دانشگاه آزاد خود باید به سایت estelam.iau.ir مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهند. در این مطلب به بررسی کامل استعلام تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد پرداخته شده است. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 منبع: استعلام تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد

استعلام تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد سامانه ای را راه‌اندازی کرده است که از طریق آن دانش آموختگان و فارغ التحصیلان می توانند از طریق آن مدرک تحصیلی خود را استعلام بگیرند.

هدف از راه اندازی سامانه استعلام مدرک دانشگاه آزاد این است که از سودجویی برخی از افراد در زمینه جعل مدرک فارغ التحصیلی جلوگیری به عمل آید. تمامی مدارک دانشگاه آزاد یک کد اختصاصی دارند که امکان جعل آن به هیچ عنوان وجود ندارد.

فارغ التحصیلان می توانند با مراجعه به سایت estelam.iau.ir و به صورت اینترنتی تاییدیه تحصیلی مدرک خود را دریافت نمایند. برای استعلام تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد کد ملی و شماره شناسنامه لازم است.

 

ورود به سایت استعلام مدرک دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد چندین سامانه دارد که هریک هدفی دارند و در جهت تامین نیازهای دانشجویان راه اندازی شده اند. سایت استعلام تاییدیه‌تحصیلی دانشگاه آزاد نیز یکی از سایت های تحت نظارت این دانشگاه است و دانشجویان می توانند در جهت دریافت مدرک تحصیلی خود و استعلام مدرک دانشگاه آزاد آن به این سامانه با آدرس estelam.iau.ir مراجعه کنند.

فارغ التحصیلانی که قصد استخدام در یک مرکز و یا ارگان را دارند، می توانند از طریق این سامانه و بدون نیاز به مراجعه حضوری استعلام تاییدیه تحصیلی خود را دریافت کنند. ارگان‌های مختلف با دراختیار داشتن اطلاعات فرد می توانند به صورت مستقیم وارد سایت شده و استعلام تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد را انجام دهند.

 

نحوه استعلام مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد از سایت estelam.iau.ir

افراد فارغ التحصیل از دانشگاه آزاد برای استعلام مدرک تحصیلی خود بایستی به سایت estelam.iau.ir  مراجعه نمایند. نحوه دریافت استعلام تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد از سامانه به صورت زیر می باشد.

1️⃣با جستجو آدرس estelam.iau.ir در مرورگر وارد سایت استعلام تاییدیه تحصیلی شوید.

2️⃣بر روی گزینه ثبت نام در سامانه کلیک کنید. 

 

3️⃣در صفحه ثبت نام تمامی اطلاعات لازم را در کادر های مربوطه وارد کنید و اطلاعات را ثبت نمایید.

4️⃣به صفحه اصلی استعلام مدرک دانشگاه آزاد برگردید و مجددا با وارد کردن کد ملی و شماره شناسنامه وارد صفحه بعدی شوید.

5️⃣بر روی گزینه عملیات کلیک کرده و سپس گزینه درخواست تاییدیه دانشنامه و یا گواهی موقت را انتخاب کنید.

6️⃣شماره تایید سازمان مرکزی به همراه نام سازمان یا ارگان گیرنده را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ثبت کلیک کنید.

7️⃣گزینه ایجاد پرونده را انتخاب کرده و سپس هزینه استعلام مدرک دانشگاه آزاد را پرداخت کنید.

8️⃣پس از پرداخت وارد صفحه اصلی خواهید شد و باید منوی عملیات و سپس پیگیری درخواست ها را انتخاب کنید.

9️⃣بر روی گزینه دریافت تایید مدرک کلیک کرده و در صورت عدم مغایرت در اطلاعات گزینه را انتخاب کنید.

????در نهایت می توانید استعلام تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد خود را دریافت کرده و پرینت بگیرید.

????توجه داشته باشید که دریافت گواهینامه موقت از این سامانه تنها برای فارغ التحصیلان قبل از سال 1385 امکان پذیر است.

‌????در صورت مغایرت در اطلاعات، می‌توانید از طریق سیستم پشتیبان، ساپ و همچنین بخش سیستم من در صفحه شخصی، درخواست مغایرت را ثبت کرده و مدرک تحصیلی خود را بارگزاری نمایید.

????فارغ التحصیلان رشته بدون کنکور نیز می‌توانند استعلام تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد خود را از این سایت دریافت کنند.

 

نحوه بررسی و ثبت مدرک تحصیلی آزاد

علاوه بر استعلام تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد، فارغ التحصیلان می توانند درخواست ثبت دانشنامه خود را نیز در همین سامانه انجام دهند. افرادی که پس از استعلام مدرک دانشگاه آزاد مغایرتی را در اطلاعات خود مشاهده کرده اند، می تواند طبق مراحل زیر درخواست خود را ثبت کنند.

1️⃣در صفحه اصلی سایت در بالای صفحه بر روی گزینه درخواست ثبت دانشنامه کلیک کنید.

2️⃣تمامی اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و در آخر عکس 4*3 و مدرک تحصیلی خود را نیز به صورت اسکن شده بارگزاری نمایید و درخواست خود را ثبت کنید.

 

مشاوره استعلام تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد

فارغ التحصیلانی که قصد استخدام در ارگان ها و مراکز مختلف را دارند، می توانند با مراجعه به سایت estelam.iau.ir  تاییدیه تحصیلی خود را دریافت کنند. در صورتی که هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه استعلام تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد برایتان وجود دارد و یا در مراحل دریافت آن با مشکل مواجه شده اید، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه استعلام مدرک دانشگاه آزاد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. برای استعلام تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد چه باید کرد؟

    برای این منظور می توانید به سایت estelam.iau.ir مراجعه کرده و تاییدیه مدرک خود را دریافت نمایید.

  2. به منظور دریافت تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد چه باید کرد؟

    راهنمای کامل دریافت استعلام مدرک دانشگاه آزاد در مطلب آورده شده است و می توانید آن را مطالعه نمایید.

  3. اطلاعات لازم برای استعلام مدرک تحصیلی آزاد چیست؟

    برای ورود به سایت باید کد ملی و شماره شناسنامه خود را وارد نمایید.

    منبع: استعلام تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد



:: برچسب‌ها: استعلام تاییدیه تحصیلی دانشگاه آزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

انتخاب واحد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ برای ترم های تحصیلی مهر، بهمن و تابستان در زمان معین انجام می‌شود. دانشجویان برای تحصیل در ترم جدید بایستی شهریه ثابت را پرداخت کرده و سپس با مراجعه به سامانه آموزشیار برای اخذ واحدهای جدید اقدام نمایند. در هنگام انتخاب واحد ممکن است با مشکلات و خطاهایی در سایت مواجه شوید که باید از نحوه برطرف کردن آن ها اطلاع داشته باشید. در این مطلب به بررسی کامل انتخاب واحد دانشگاه آزاد پرداخته شده است. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: انتخاب واحد دانشگاه آزاد

 

انتخاب واحد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد برای تحصیل در هرم ترم تحصیلی جدید بایستی در فرایند انتخاب‌واحد شرکت کرده و واحدهای درسی ارائه شده در آن ترم را مطابق با برنامه زمانی خود اخذ نمایند.

دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای انتخاب واحد باید به سایت آموزشیار مراجعه نمایند و پس از پرداخت شهریه انتخاب واحد را انجام دهند. انتخاب واحد دانشگاه آزاد در هر سال سه بار برای نیمسال های تحصیلی مهر، بهمن و تابستان انجام می شود.

 

زمان انتخاب واحد دانشگاه آزاد 1402 – 1403

دانشجویان پس از پرداخت شهریه ثابت در سامانه آموزشیار می توانند برای انتخاب واحد اقدام کنند. انتخاب‌واحد دانشگاه آزاد در زمان معینی انجام می‌شود. در جدول زمان بندی دانشجویان در دسته های مختلف قرار گرفته و بر این اساس می توانند انتخاب واحد خود را انجام دهند.

در هنگام انتخاب واحد دانشجویان باید به دروس پیش نیاز و هم نیاز و همچنین سقف دروس انتخابی توجه داشته باشند. جدول زمانبندی انتخاب واحد دانشگاه آزاد به شرح زیر می باشد.

نیسمال تحصیلی زمان انتخاب واحد زمان حذف و اضافه زمان شروع کلاس ها
نیمسال تحصیلی مهر 8 تا 23 شهریور 1 تا 6 مهر  25 شهریور
نیمسال تحصیلی بهمن 7 تا 18 شهریور 28 تا 3 اسفند 21 بهمن
ترم تابستان 16 تا 21 تیر امکان حذف و اضافه وجود ندارد 23 تیر

 

نحوه انتخاب واحد دانشگاه آزاد

همانطور که گفته شد انتخاب واحد در سامانه آموزشیار انجام می شود. دانشجویان پس از پرداخت شهریه باید در زمان تعیین شده وارد سایت شده و انتخاب واحد را انجام دهند. توجه داشته باشید که امکان مراجعه به سایت و انتخاب واحد در زمانی غیر از زمان تعیین شده وجود ندارد. برای انتخاب واحد دانشگاه آزاد باید طبق مراحل زیر پیش بروید.

1️⃣با جستجو نشانی edu.iau.ac.ir وارد سامانه آموزشیار شوید و بر روی گزینه دانشجو کلیک کنید.

2️⃣گزینه ورود دانشجویان (انتخاب واحد/حذف و اضافه) را انتخاب کنید. 

3️⃣تیک گزینه مطالعه موارد فوق را تایید کرده و بر روی گزینه ورود کلیک کنید

4️⃣در صفحه جدید نام کاربری، رمز عبور و کد تصویر را وارد کرده و بر روی گزینه ورود به سیستم کلیک کنید.

5️⃣رمزی که در برنامه آی گپ ارسال شده است را در کادر درج کرده و سپس بر روی گزینه تایید کلیک نمایید.

6️⃣در صفحه شخصی خود ابتدا برای درخواست انتخاب واحد بر روی گزینه درخواست/مجوز کلیک کنید و مراحل را طی نمایید.

7️⃣بر روی گزینه انتخاب واحد کلیک کرده و کد واحد های مورد نظر خود را وارد نمایید.

????توجه داشته باشید که برای انتخاب دروس عمومی باید گزینه انتخاب کلاس درس از دانشکده دانشجو را انتخاب کرده و برای انتخاب دروس اختصاصی نیز بر روی گزینه انتخاب کلاس درس از دروس رشته دانشجو کلیک کنید.

 

دسترسی به کد دروس برای انتخاب واحد دانشگاه آزاد

همانطور که در بالا گفته شد، دانشجویان برای انتخاب واحد باید لیست دروس ارائه شده در ترم تحصیلی جدید را دریافت کنند تا از روز و ساعت کلاس و همچنین کد دروس برای انتخاب واحد مطلع شوند.

برای دریافت لیست دروس ارائه شده باید پس از ورود به سایت آموزشیار و صفحه شخصی خود، از منوی سمت راست بر روی گزینه برنامه ریزی آموزشی کلیک کنید.

 

انتخاب واحد دانشگاه آزاد برای دانشجویان جدید الورود

دانشجویان جدید الورود برای ثبت نام در دانشگاه باید به سامانه آموزشیار مراجعه کنند در واقع علاوه بر مراجعه حضوری بخشی از روند ثبت نام نیز در سایت آموزشیار انجام می‌شود. پس از تکمیل ثبت نام دانشجویان می توانند برای انتخاب واحد دانشگاه آزاد نیز اقدام نمایند.

البته اکثر دانشگاه های آزاد انتخاب‌واحد دانشجویان جدید الورود در ترم اول را خودشان انجام می دهند و در حدود 16 تا 19 واحد اخذ می کنند. برای انتخاب واحد در ترم های بعدی نیز دانشجویان باید طبق مراحل بالا پیش بروند.

 

سقف مجاز انتخاب واحد دانشگاه آزاد

دانشجویان باید توجه داشته باشند که انتخاب واحد سقف مشخصی دارد و نمی توان به اختیار خود بسیار کم یا بسیار زیاد واحد برداشت. سقف انتخاب واحد دانشگاه آزاد درحالت نرمال به مقطع تحصیلی بستگی دارد.

حداقل و حداکثر تعداد واحد مجاز در مقطع کارشناسی به ترتیب 14 و 24 واحد، در مقطع ارشد 9 و 14 واحد و در مقطع دکتری 6 و 10 واحد می باشد.

 

حذف و اضافه دانشگاه آزاد

پس از پایان مهلت انتخاب واحد، زمانی با عنوان حذف و اضافه در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد تا بتوانند دروس انتخابی خود را حذف کرده و با واحد های جدیدی را اخذ نمایند. معمولا مهلت انتخاب واحد در دهه اول ماه شروع نیمسال تحصیلی است.

زمان دقیق حذف و اضافه دانشگاه آزاد در جدول بالا آورده شده است. نکته بسیار مهم در مورد انتخاب واحد دانشگاه آزاد و حذف و اضافه این است که ترم تابستان حذف و اضافه ندارد. روند و مراحل حذف و اضافه دانشگاه آزاد مانند روند انتخاب‌واحد می باشد که در بالا توضیح داده شد.

 

مشکلات و ارور های احتمالی سایت در هنگام انتخاب واحد

در هنگام انتخاب واحد دانشگاه آزاد ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید. این مشکلات و ارورها بسیار رایج هستند و تقریبا تمامی دانشجویان در طول دوران تحصیل خود با آن ها مواجه می شوند. برای انتخاب واحد باید از این مشکلات و نحوه برطرف کردن آن ها اطلاع داشته باشید. مشکلات و ارورهای احتمالی سایت آموزشیار در حین انتخاب واحد به شرح زیر هستند.

 

غیر فعال بودن گزینه ها

ممکن است پس از ورود به سایت و صفحه شخصی خود متوجه شوید که گزینه های مربوط به انتخاب واحد غیر فعال هستند. این مساله معمولا به دلیل بدهکاری اتفاق می افتد. پس از پرداخت کامل شهریه این مشکل برطرف خواهد شد.

 

جست و جوی درس

برای انتخاب واحد دانشگاه آزاد باید کد درس را در سایت جستجو کرده و سپس درس مورد نظر خود را انتخاب نمایید. همچنین می‌توانید عنوان درس را نیز در قسمت جستجو وارد کنید تا درس برای تان نمایش داده شود. در صورتی که درس پیدا نشد، کلمه مورد نظر خود را در ابزار تبدیل متن آموزشیار با نشانی amozeshyar.info/change وارد کنید تا فرمت متن را اصلاح کند و سپس مجددا جستجو را انجام دهید. 

 

انتخاب واحد دانشگاه آزاد |‌ نبودن درس در دروس دانشجو

ممکن است در حین جستجو درس خطای “درس مورد نظر جزء دروس رشته دانشجو نمی‌ باشد” را مشاهده کنید. این خطا از طرف آموزش دانشگاه است و برای اصلاح آن باید به دانشگاه مراجعه کرده و یا با بخش آموزش تماس بگیرید. 

 

انتخاب واحد دانشگاه آزاد |‌عدم محاسبه شهریه

خطای عدم محسابه شهریه زمانی نشان داده می‌شود که برای پرداخت شهریه اقدام نکرده باشید و هنوز بدهکار باشید. برخی مواقع ممکن است شما شهریه را پرداخت کرده باشید اما مبلغ بسیار جزئی به عنوان بدهی باقی مانده باشد که باید آن را نیز پرداخت کنید تا بدهی صفر شود. 

 

انتخاب واحد اولیه ثبت نشده لطفا به آموزش مراجعه نمایید

ممکن است در حین انتخاب واحد دانشگاه آزاد با این عبارت مواجه شوید. این خطا به این معناست که انتخاب های اولیه شما در هنگام انتخاب واحد به درستی ثبت نشده‌اند. همنطور که در متن خطا گفته شده است برای حل آن باید با آموزش دانشگاه تماس بگیرید. 

 

وضعیت ترمی باید عادی باشد

وضعیت هایی همچون مرخصی، حذف ترم، محروم شدن از تحصیل، عدم مراجعه و… جز موقعیت های غیرعادی هستند که در هنگام انتخاب واحد ترم جدید باعث بروز مشکل می‌شوند. برای انتخاب واحد دانشگاه آزاد باید به آموزش مراجعه کنید تا شرایط عادی را برای تان ثبت کنند. 

 

عدم رعایت پیش نیاز و تداخل ساعت

اگر شرط دروس پیش نیاز و هم نیاز را رعایت نکرده باشید و یا دروس انتخابی از نظر زمانی با یکدیگر تداخل داشته باشند، سایت ارور می‌دهد. 

 

انتخاب بیش از سقف واحد مجاز

در صورتی که تعداد واحدهای انتخابی تان از سقف مجاز که در بالا گفته شد بیشتر شود، این ارور نمایش داده می‌شود. همچنین در صورتی که دانشجو در ترم گذشته مشروط شده باشد نیز سقف واحد محدودی برای انتخاب واحد دانشگاه آزاد دارد. 

 

مشاوره انتخاب واحد دانشگاه آزاد

دانشجویانی که واحد های عقب افتاده دارند یا می‌خواهند که در زمان کوتاه تری فارغ التحصیل شوند، می‌توانند برای ترم تابستان انتخاب واحد کرده و دروس مورد نظر خود را بگذرانند. توجه داشته باشید که در ترم تابستان تنها دروس عمومی ارائه می‌شود. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه انتخاب واحد دانشگاه آزاد برای تان وجود دارد و یا در مراحل انتخاب‌واحد با مشکلی مواجه شده‌اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب‌واحد دانشگاه آزاد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. انتخاب واحد دانشگاه آزاد چه زمانی انجام می‌شود؟

    انتخاب‌واحد دانشگاه آزاد در سه ترم تحصیلی انجام می‌شود که هر یک جدول زمانبندی خود را دارند. در طول مقاله زمان دقیق انتخاب واحد آورده شده است. 

  2. برای انتخاب‌واحد دانشگاه آزاد چه باید کرد؟

    انتخاب واحد در سامانه آموزشیار انجام می‌شود. داوطلبان برای انتخاب واحد باید در زمان تعیین شده به سایت آموزشیار مراجعه نمایند. 

  3. در صورت غیرفعال بودن گزینه ها در منوی آموزشیار چه باید کرد؟

    غیرفعال بودن گزینه های انتخاب واحد معمولا به دلیل بدهی می‌باشد. پس از پرداخت کامل شهریه گزینه ها فعال می‌شوند. 

    منبع: انتخاب واحد دانشگاه آزاد



:: برچسب‌ها: انتخاب واحد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام آزمون نظام مهندسی هر ساله در سه نوبت برگزار می‌شود و داوطلبان می‌توانند برای ثبت‌نام در هر دوره اقدام نمایند. ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق سامانه معاونت مسکن و ساختمال وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود. داوطلبان برای ثبت نام در آزمون باید شرایط و مدارکی را داشته باشند. در این مقاله به بررسی کامل ثبت‌نام آزمون نظام مهندسی می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

منبع: ثبت نام آزمون نظام مهندسی 

ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲

آزمون نظام مهندسی هر ساله توسط سازمان نظام مهندسی برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این آزمون شناسایی نیروهای ماهر برای اعطا پروانه کسب و ایجاد برآورده کردن قوانین نظام مهندسی و کنترل ساختمان می‌باشد. 

داوطلبان برای ثبت نام آزمون نظام مهندسی می‌توانند در زمان تعیین شده به سامانه مراجعه کرده و پس از بارگزاری مدارک، ثبت نام خود را انجام دهند. رشته های آزمون نظام مهندسی به شرح زیر می‌باشند. 

????صلاحیت های (نظارت و اجرا)

????عمران صلاحیت های نظارت، محاسبات، اجرا، ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی و طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان

????تاسیسات مکانیکی صلاحیت ها (اجرا، طراحی و نظارت)

????تاسیسات برقی صلاحیت های (اجرا، طراحی و نظارت) شهرسازی، نقشه بردازی و ترافیک

 

زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1402

آزمون نظام مهندسی در سال سه بار برگزار شده و تاریخ دقیق ثبت‌نام و برگزاری هر نوبت آزمون از طرف سازمان نظام مهندسی که مجری برگزاری آزمون است تعیین شده و اطلاع رسانی می‌شود. در حال حاضر زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی در نوبت دوم از 17 تیر تا 23 مرداد می‌باشد. مهلت ثبت نام آزمون تا 27 مرداد تمدید شده است. 

در حال حاضر اطلاعیه ای در مورد زمان ثبت‌نام آزمون نظام مهندسی در نوبت سوم منتشر نشده است. به محض اطلاع رسانی این مطلب بروزرسانی شده و تاریخ دقیق آن در این صفحه قرار خواهد گرفت. 

 

شرایط ثبت نام امتحان نظام مهندسی

اوطلبان برای ثبت‌نام آزمون نظام مهندسی باید شرایطی را دارا باشند که مهم ترین آن مدرک تحصیلی و سابقه کار حرفه ای با توجه به مدرک می‌باشد. از شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

✅3 سال سابقه کار حرفه ای برای افراد دارای مدرک کارشناسی

✅2 سال سابقه کار حرفه ای برای افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد

✅1 سال سابقه کار حرفه ای برای افراد دارای مدرک دکتری

✅5 سال سابقه کار حرفه ای برای افراد دارای مدرک فنی مورد تایید وزارت علوم 

✅6 سال سابقه کار حرفه ای برای افراد دارای مدرک فنی مورد تایید وزارت خانه ها و مراکز دولتی

✅سابقه کاری کاردانی غیر از رشته عمران (محاسبات) و معماری (طراحی)، در صورت هم رشته بودن با رشته آزمون، از تاریخ فارغ التحصیلی کاردانی تا زمان ادریافت مدرک مهندسی به ازای هر پنج سال کامل، یک سال و یا دو سال به سنوات مهندسی اضافه می‌شود. 

✅اگر داوطلب در تاریخ معین ذکر شده در دفترچه موفق به دریافت سنوات نشوند، اجازه شرکت در آزمون را نخواهد داشت و قبولی او نیز مردود خواهد بود. 

✅آقایان برای دریافت پروانه اشغال باید کارت پایان خدمت نظام وظیفه داشته باشند. 

 

شرایط سابقه کار برای معماران تجربی

معماران تجربی نیز می‌توانند در آزمون نظام مهندسی شرکت کنند اما باید شرایطی را دارا باشند. این شرایط به صورت زیر هستند. 

مدرک سابقه کار تجربی حداقل شرط سنی
دیپلم فنی 18 سال  36 سال
دیپلم فنی 12 سال  30 سال
دیپلم فنی 7 سال  25 سال
دیگر موارد 19 سال 37 سال
دیگر موارد 13 سال  31 سال
دیگر موارد 8 سال 8 سال

 

مدارک و رشته های تحصیلی مرتبط با آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی شامل چند رشته اصلی یعنی معماری، عمران، برق ترافیک، مکانیک، نقشه برداری و شهرسازی می‌باشد. اما افرادی که مدارک تحصیلی مرتبط داشته باشند، اجازه شرکت در آزمون و دریافت پروانه اشتغال را خواهند داشت. مدارک و رشته های تحصیلی مرتبط با ثبت نام آزمون نظام مهندسی به شرح زیر می‌باشد. 

رشته معماری: دبیری فنی معماری، معماری سنتی، مهندسی معماری، مرمت و احیای بناهای تاریخی

‌رشته عمران: مهندسی عمران آب، مهندسی عمران ساختمان سازی، مهندسی عمران عملی، مهندسی عمران دبیری فنی، مهندسی عمران ساختمان، مهندسی عمران کاربردی، مهندسی عمران تکنولوژی عمران، مهندسی عمران روستایی، مهندسی عمران راه سازی، مهندسی عمران خط و ابنیه

رشته شهرسازی: شهرسازی محوطه سازی و طراحی فضای سبز، شهرسازی طراحی شهری،  مهندسی محیط شهرسازی، کارشناس ارشد برنامه‌ ریزی محیط یا محیط‌ زیست

رشته تاسیسات برقی: مهندسی برق مخابرات، مهندسی تکنولوژی کنترل و ابزار دقیق، دبیری فنی برق (قدرت) ، مهندسی برق کنترل

‌رشته تاسیسات مکانیکی: معادل کارشناسی تاسیسات مکانیکی (حرارت و سیالات)، دبیری فنی مکانیک (حرارت و سیالات)، کارشناسی مهندسی مکانیک (طراحی و جامدات)

رشته ترافیک: راه و ترابری، معادل کارشناسی مهندسی ترافیک

رشته نقشه برداری:‌ معادل کارشناسی مهندسی نقشه‌ برداری

 

دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲

داوطلبان برای ثبت نام در آزمون باید دفترچه ثبت نام را دانلود کرده و آن را مطالعه نمایند. به طور معمول دفترچه ثبت‌نام آزمون نظام مهندسی چند روز قبل از شروع مهلت ثبت‌نام منتشر می‌شود و داوطلبان می‌توانند نسبت به دانلود آن اقدام نمایند. در سال ۱۴۰۲ دفترچه ثبت نام در ۱۷ مرداد ماه منتشر شد. شما می‌توانید دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی را به صورت مستقیم از طریق لینک زیر دریافت نمایید. 

 

راهنما ثبت نام آزمون نظام مهندسی

همنطور که گفته شد ثبت‌نام آزمون نظام مهندسی به صورت اینترنتی انجام می‌شود. برای نام نویسی داوطلبان باید به سایت معاونت مسکن و ساختمال وزارت راه و شهرسازی مراجعه کرده و هزینه ثبت نام را نمایند. برای سهولت کار در این بخش راهنمای ثبت نام آزمون نظام مهندسی را آورده ایم. 

1️⃣با جستجو آدرس inbr.ir وارد سامانه معاونت مسکن و ساختمال وزارت راه و شهرسازی شوید. 

2️⃣در صفحه اصلی سایت بر روی گزینه سامانه آزمون های ورود به حرفه کلیک کنید.

3️⃣در صفحه جدید گزینه ثبت نام آزمون ۱۴۰۲ را انتخاب نمایید. 

4️⃣شماره تلفن همراه فعال خود را وارد کرده و روی گزینه ورود کلیک کنید.

5️⃣اطلاعات فردی خواسته شده را وارد کرده و سپس گزینه ادامه را انتخاب کنید. 

6️⃣در نهایت باید با توجه به رشته تحصیلی خود کارت ثبت نام آزمون را خریداری کنید. 

7️⃣به صفحه پرداخت منتقل خواهید شد و باید با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود هزینه را پرداخت کنید. 

 

مشاوره آزمون نظام مهندسی

داوطلبان دریافت پروانه اشتغال به کار و ورود به حرفه مهندسان باید در آزمون نظام مهندسی شرکت نمایند. این آزمون سه بار در سال برگزار می‌شود و داوطلبان می‌توانند با پرداخت هزینه و تکمیل اطلاعات در آن نام نویسی نمایند. 

چنانچه پس از مطالعه این مطلب همجنان سوال یا ابهامی در زمینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. چه زمانی می‌توان برای ثبت نام آزمون نظام مهندسی اقدام کرد؟

    تاریخ دقیق ثبت‌نام دوره دوم آزمون نظام مهندسی به طور کامل در متن مقاله آورده شده است. 

  2. برای ثبت نام آزمون نظام مهندسی چه باید کرد؟

    ثبت نام آزمون به صورت اینترنتی بوده و تمامی مراحل آن به طور کامل در متن مقاله ارائه شده است. 

  3. کدام رشته ها می‌توانند در آزمون مهندسی ثبت نام کنند؟

    به طور کلی چند رشته اصلی در آزمون وجود دارد اما افراد دارای مدارک مرتبط نیز می‌توانند در آزمون شرکت کنند که این رشته های در متن مقاله ذکر شده است. 

    منبع: ثبت نام آزمون نظام مهندسی



:: برچسب‌ها: ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۳ مخصوص داوطلبان آقا می باشد. داوطلبان آقا که قصد شرکت در کنکور سراسری و البته انتخاب رشته های با آزمون و همینطور ورود به دانشگاه به صورت آزمون را دارند بایستی پیش از ثبت نام کنکور دفترچه راهنمای ثبت نام را دریافت کنند و علاوه بر مطالعه شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در آن، شرایط و ضوابط مربوط به نظام وظیفه را نیز مطالعه کنند که دارای معافیت و کد نظام وظیفه عمومی باشند. در ادامه به ارائه مطالبی پیرامون وضعیت نظام وظیفه پشت کنکوری ها و دریافت کد نظام وظیفه عمومی کنکور سراسری 1403 می‌پردازیم.

 منبع: کد نظام وظیفه کنکور سراسری

کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۳

سازمان سنجش آموزش کشور که مسئول برگزاری آزمون‌های سراسری در تمامی زیرگروه ها است، در زمان ثبت نام از داوطلبان آقا می‌خواهد با توجه به شرایط نظام وظیفه خود، کد نظام وظیفه کنکور را که از پیش تعریف شده است را در فرم ثبت نام وارد کنند. 

هر داوطلب می‌تواند کد نظام وظیفه کنکور سراسری 1403 خود را با توجه به لیستی که در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری وجود دارد، بدست آورد. در واقع هر شماره در این دفترچه بیان کننده شرایط خاصی از داوطلب می‌باشد که در فرم ثبت نام برای ادامه تحصیل قرار می‌گیرد. در ادامه مطلب به بررسی و توضیحات هر یک از کد های نظام وظیفه کنکور سراسری خواهیم پرداخت.

داوطلبان دارای سهمیه ایثارگری در زمان تکمیل فرم ثبت نام باید یک کد 12 رقمی را وارد کنند. این کد از طریق سایت ارگان مربوطه یا به صورت حضوری قابل دریافت می باشد.

لیست کد های نظام وظیفه کنکور سراسری 1403

در دفترچه راهنما ثبت نام برای هر وضعیت یک داوطلب آقا از نظر نظام وظیفه یک کدی تعریف شده است که بایستی هر داوطلب با توجه به شرایط خود یکی از این کدها را در کادر مربوط به کد نظام وظیفه کنکور در فرم ثبت نام وارد نماید.

در ادامه جدولی را ارائه کرده ایم که شامل این کدها همراه با تعاریفشان می‌باشد و داوطلبان آقا بایستی به دقت آن ها را مطالعه کنند و کد نظام وظیفه کنکور خود را مشخص کنند.

کد توضیح وضعیت کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۳
 1 دارا بودن كارت پايان خدمت هوشمند
2 دارا بودن كارت معافيت دائم هوشمند (كفالت، پزشكي، ايثارگران و موارد خاص)
3  مشمولان داراي برگ معافيت موقت هولوگرام دار بدون غيبت (پزشكي، كفالت) در مدت اعتبار آن
تبصره: در صورت قبولي اين افراد بايد مجوز لازم جهت ثبت نام در دانشگاه را از معاونت وظيفه عمومي محل استقرار دانشگاه اخذ نمايند.
4 مشمولان محصل سال آخر دوره متوسطه كه در سال تحصيلي ۱۴۰۳ معافيت تحصيلي دانش آموزي اخذ نموده و تا 1403/06/31 در سنوات مجاز تحصيلي (حداكثر تا 20 سالگي تمام) فارغ التحصيل مي شوند.
5

دانش آموزاني كه قبل از سن مشموليت (قبل از 18 سالگي تمام) موفق به دريافت ديپلم نظام آموزشي جديد 6-3-3 شده باشند، به شرط نداشتن غيبت

توضيح: دانش آموزاني كه در سن 17 سالگي و قبل از سن مشموليت موفق به دريافت ديپلم مي شوند، چنانچه حداكثر تا شش ماه پس از رسيدن به سن مشموليت ( 18 سالگي تمام) وارد دانشگاه شوند، مجاز به ادامه تحصيل مي باشند؛ در غير اين صورت به دليل ورود به غيبت، مجاز به ادامه تحصيل نخواهند بود؛ مگر اينكه در مهلت شش ماه، خود را معرفي كرده و بدون غيبت به خدمت اعزام و يا داراي برگ اعزام بدون غيبت باشند.

6 كاركنان وظيفه (سربازان در حال خدمت) بدون غيبت اوليه داراي مدرك پيش دانشگاهي و يا ديپلم نظام آموزشي جديد 6-3-3 حضوري و پيوسته (دانش آموزان عادي) به شرطي كه در مقطع كارشناسي و بالاتر پذيرفته شوند.
7 كاركنان وظيفه اي كه خدمت دوره ضرورت آنان تا تاريخ 1403/06/31 به پايان ميرسد (اين دسته از افراد بايد به هنگام ثبت نام در دانشگاه، گواهي يا كارت پايان خدمت ارائه نمايند).
8 كاركنان پايور شاغل در نيروهاي مسلح با ارائه گواهي اشتغال به خدمت و موافقت از اداره نيروي انساني سازمان مربوط براي ادامه تحصيل باید این کد نظام وظیفه کنکور را انتخاب کنند.
9 دانشجويان انصرافي درصورتيكه در سنوات اوليه تحصيلي، موضوع تبصره 1 ماده 33 قانون، انصراف داده و همچنين از تاريخ انصراف آنان در دانشگاه و رشته قبلي تا زمان پذيرش در دانشگاه و رشته جديد بيش از يك سال سپري نشده باشد. مضافاً مشروط به اينكه قبلاً (از تاريخ 1390/8/22 به بعد) از امتياز يك بار انصراف استفاده نكرده باشند.
10 فارغ التحصيلان مقطع كارداني فقط مي توانند در رشته هايي در مقطع كارشناسي پيوسته تحصيل نمايندكه برابر اعلام وزارتخانه هاي علوم و بهداشت، آن رشته (رشته تحصيلي مقطع كارداني)، مقطع كارشناسي ناپيوسته بالاتر ندارد.
 

 

معافیت تحصیلی دانش آزمون پس از فارغ التحصیلی

دانش آموزانی که مدرک دیپلم خود را در ۱۷ سالگی یا قبل تر اخذ نموده اند، می توانند تا حداکثر شش ماه پس از رسیدن به سن مشمولیت که 18 سال تمام می باشد، در صورت پذیرش در دانشگاه منع نظام وظیفه نخواهند داشتن می توانند ادامه تحصیل دهند. 

چنانچه قبولی داوطلبان در دانشگاه بیش از این مهلت 6 ماهه می باشد، داوطلبان باید پیش از به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کرده و اعزام به خدمت خود را انجام دهند. در این صورت در زمان مراجعه به دانشگاه پذیرفته شده داوطلبان می توانند با تحویل برگه اعزام به خدمت بدون غیبت خود ثبت نام نهایی را انحام دهند و معافیت تحصیلی را دریافت کنند.  

نکات نظام‌ ظیفه داوطلبان

✅ داوطلبان آقا که دارای کد نظام وظیفه کنکور 4 می‌باشند یعنی کسانی هستند که قبل از شروع 18 سالگی وارد دانشگاه می‌شوند. این گروه از داوطلبان که مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را در سن کمتر از حد معمول دریافت کرده اند، در صورتی مجاز به ادامه تحصیل و ورود به دانشگاه هستند که حداكثر تا شش ماه پس از رسيدن به سن مشموليت، یعنی 18 سالگی تمام وارد دانشگاه شوند.

چنانچه داوطلبی در این بازه زمانی اقدام به ثبت نام در دانشگاه نکرد؛ مجاز به ادامه تحصیل نیست و باید خود را از طريق يكی از دفاتر پليس +10 به وظيفه عمومی معرفی نماید.

✅ داوطلبان با کد نظام وظیفه کنکور 6 که سربازان در حال خدمت هستند و در موعد مقرر نیز به خدمت اعزام شده اند و بدون غیبت می‌باشند در صورت قبولی در مقطع كارشناسی و بالاتر، جهت ادامه تحصيل می‌توانند ایست خدمت بگیرند.

 

شرایط معافیت تحصیلی

✅ آن دسته از داوطلبانی که غیبت در سربازی دارند. در صورت قبولی و پذیرفته شدن در دانشگاه نیز قبولی آن ها لغو خواهد شد و هیچگونه معافیت تحصیلی برای آن ها صادر نخواهد شد.

✅ داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده و تاريخ اعزام به خدمت آنها قبل از اعلام نتایج قبولی در دانشگاه است، باید طبق مقررات زمان اعزام به سربازی خود را تمدید کند چرا که در غير اين صورت به دليل غيبت، مجاز به ادامه تحصيل نخواهند بود. این داوطلبان پس از اعلام نتایج و قبولی، می‌توانند معافیت تحصیلی گرفته و وارد دانشگاه شوند. 

✅ ایست خدمت فقط برای پذیرفته شدگان مقاطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی ارشد و دکتری صادر می شود و داوطلبانی که در دوره کاردانی پذیرفته می شوند نمی توانند از ایست خدمت استفاده کنند.

✅ دانشجویان اخراجی در صورتی می توانند دوباره دانشجو شوند که کارت پایان خدمت یا معافیت دائم داشته باشند. یک مورد استثنا برای آن دسته از داوطلبانی است که اخراجی آن ها قبل از سن مشمولیت باشد. این افراد باید کد نظام وظیفه کنکور 1 یا 2 را انتخاب نمایند.

✅ سربازان وظیفه در صورت قبولی و نداشتن غیبت، ایست خدمت خواهند خورد و امکان ادامه تحصیل در حین خدمت برای آن ها وجود ندارد.

مشاوره دریافت کد نظام وظیفه ثبت نام کنکور

داوطلبان پس از قبولی در دانشگاه، باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و نسبت به ثبت درخواست و تایید معافیت تحصیلی خود اقدام کنند. چنانچه پذیرفته شدگان معافیت تحصیلی خود را در این دفاتر انجام ندهند، در صورت قبولی نیز از ادامه تحصیل آن ها ممانعت خواهد شد.

دانشجویان فارغ التحصیل در مقاطع پایی تر از دوره قبولی خود یعنی مقطع کارشناسی پیوسته (یا كارشناسی ارشد پیوسته یا دكتری پیوسته) در صورتی مجاز به ادامه تحصیل هستند که سقف سنوات مجاز در مقطع تحصیلی فارغ التحصیلی خود را رد نکرده باشند. کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۳ این افراد 12 می باشد.

مدت زمان سنوات تحصیل برای دانشجویان در هر مقطع به صورت زیر می باشد:

مقطع کاردانی کارشناسی پیوسته كارشناسی ارشد پیوسته دكتری پیوسته 
مدت 2.5 سال  5 سال 6 سال 8 سال

در صورت هر گونه ابهام درباره وضعیت نظام وظیفه خود و راهنمایی برای آن دسته داوطلبانی محروم یا مجاز به تحصیل در دانشگاه نیستند می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

چگونه می توان کد نظام وظیفه کنکور را دریافت کرد؟

در متن مقاله تمامی کد نظام وظیفه کنکور در دفترچه راهنما را قرار داده ایم.

داوطلبانی که دارای کارت معافیت دائم هستند باید کدام کد را انتخاب کنند؟

با توجه جدول کدهای نظاام وظیفه باید عدد 2 را انتخاب کنند.

آیا امکان تحصیل همزمان با سربازی وجود دارد؟

خیر داوطلبان در صورت قبولی در دانشگاه و داشتن شرایط لازم از خدمت ترخیص خواهند شد.

منبع: کد نظام وظیفه کنکور سراسری



:: برچسب‌ها: کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ در دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت درج گردیده است و از این طریق به اطلاع همه متقاضیان می رسد. داوطلبانی که علاقه مند به شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت هستند، در صورتی که دارای شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت می توانند در زمان های در نظر گرفته شده برای این امر، مراحل نام نویسی خود را در سایت سازمان سنجش آموزش پزشکی پشت سر بگذارند. در ادامه اطلاعات کاملی از شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1403 ارائه کرده ایم.

منبع: شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 

 

شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

شرایط عمومی ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403 به شرح موارد زیر می باشد.

✅ به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان به رسمیت شناخته شده در قانون اساس جمهوری اسلامی ایران معتقد باشند.

✅ هیچ گونه دشمنی و مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران نداشته باشند.

✅ داوطلب باید از سلامت و توانایی جسمی به تناسب رشته انتخابی برخوردار باشد.

✅ نداشتن اعتیاد به مواد مخدر نیز از الزامات است.

✅ داوطلب باید قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را بپذیرد.

✅ به هیچ تشکیلات، احزاب و گروه های محارب و ملحد متصل نباشند و از آن ها هواداری نیز نکنند.

✅ داوطلب نباید پیشینه كیفری داشته و یا به فساد اخلاقی نیز شهرت داشته باشد.

 

شرایط اختصاصی ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

✅ برای ثبت نام در آزمون دکتری وزارت بهداشت متقاضیان بایستی دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دكتری حرفه ای در یکی از رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و علوم آزمایشگاهی مرتبط با رشته ثبت نامی در این آزمون باشند.

✅ داوطلبانی که جزو اسامی پذیرفته شدگان نهایی دوره های روزانه و شهریه پرداز در آزمون دكتری تخصصی وزارت بهداشت سال گذشته باشند، چه در صورتی که در دانشگاه محل قبولی خود ثبت نام کرده باشند و چه ثبت نام نکرده باشند، نمی توانند در آزمون سال جاری شرکت کنند.

توجه داشته باشید که در سال های گذشته پذیرفته شدگان دوره روزانه و شهریه پرداز از ثبت نام در آزمون سال جاری محروم بودند اما این قاون در حال حاضر لغو شده است و تمامی داوطلبان پذیرفته شده امکان ثبت نام در آزمون سال گذشته را نیز خواهند داشت.

✅ از شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت این است که داوطلبانی که جزو دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای هستند، بایستی که تا تاریخ 1403/6/31 فارغ التحصیل شوند.

✅ داوطلبانی که دارای طرح نیروی انسانی هستند، بایستی که در آزمون دکتری وزارت بهداشت ثبت نام کنند و چنانچه در حین انجام طرح نیروی انسانی در آزمون پذیرفته شوند، امکان ترخیص برای ادامه تحصیل آن ها فراهم خواهد بود.

 

شرایط استفاده از سهیمه 

سهمیه آزاد: تمامی داوطلبان مجاز به استفاده از آن هستند و 70 درصد از ظرفیت هر کد رشته محل به سهمیه آزاد اختصاص دارد.

سهمیه دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان: دسته از از داوطلبان که مطابق قوانین مندرج در سایت مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی واجد شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ باشند، بایستی از معاونت دانشگاه گواهی نامه مربوطه را نیز دریافت نمایند.

سهمیه رزمندگان بسیجی: داوطلبانی که جزو  رزمندگان بسیجی، جهادگران کشاورزی و رزمندگان ستاد کل نیروهای مسلح با مدت حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه هستند، می توانند برای استفاده از سهمیه مربوطه برای دریافت کد پیگیری 12 رقمی به سازمان های نیروی مسلح مراجعه نمایند.

سهمیه ایثارگران: در سهمیه ایثارگران 25 درصد ظرفیت، 25 درصد از ظرفیت هر کد رشته محل به به همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثران، آزادگان و همسر و فرزندان آنان و جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسران و فرزندان آن ها اختصاص دارد و در سهمیه ایثارگران 5 درصد ظرفیت، 5 درصد از ظرفیت هر کد رشته محل به جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آن ها، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه اختصاص دارد.

(داوطلبانی که دارای سهیمه ایثارگران هستند در صورتی در یک کد رشته محل دعوت به مصاحبه خواهند شد که حداقل 70 درصد از تراز آخرین نفر قبولی با سهمیه آزاد را کسب کنند. این مورد برای داوطلبان با سهیمه رزمندگان نیز بدین صورت است که حداقل باید 80 درصد تراز آخرین نفر قبولی را کسب کنند)

شرایط نظام وظیفه

✅ از شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت این است که متقاضیان بایستی که دارای کارت پایان خدمت هوشمند باشند.

✅داشتن کارت معافیت دائم هوشمند شامل موارد خاص، کفالت، پزشکی، ایثارگران نیز مورد قبول است.

✅داوطلبانی که دارای  شرایط معافیت سنی می باشند (متولدین نیمه اول سال 1349 و قبل از آن، به شرط آن که تغییر سن نداده باشند) و یا دارای مدرک دکتری پزشکی متولد 1347 و ماقبل آن هستند.

✅داوطلبانی که تاریخ اعزام به خدمت آن ها پس از زمان پذیرش و ثبت نام در دانشگاه می باشد و دارای برگه آماده به خدمت بدون غیبت هستند.

✅دسته ای از داوطلبان که تحصیل در مقطع دکتری آن ها بیش از سنوات مجاز به طول بیانجامد، نمی‌توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند.

✅دسته از داوطلبان که جزو سربازان در حال خدمت بدون غیبت اولیه هستند و دارای مدرک دکتری عمومی می باشند، می توانند در صورت قبولی در دانشگاه ، با ارائه گواهی اشتغال به خدمت از یگان مربوطه و صدور مجوز تحصیل از سوی دفاتر پلیس + 10  از خدمت سرابازی ترخیص شوند بااین شرط که از از معافیت پزشکی برخوردار باشند.

✅دسته ای از داوطلبان که دارای برگه معافیت موقت بدون غیبت هستند، بایستی جهت ادامه تحصیل معافیت تحصیلی دریافت کنند.

✅دسته از داوطلبان که دارای تعهد خدمت به سازمان ها و یا وزارتخانه ها هستند، در صورتی که گواهی اشتغال به خدمت و موافقت بالاترین مقام اجرایی سازمان مربوطه را داشته باشند، می توانند جهت ادامه تحصیل اقدام کنند.

تحصیل همزمان با سربازی امکان پذیر نیست. چنانچه فردی در دانشگاه قبول شود و دارای غیبت اولیه نباشد پس از قبولی در دانشگاه می تواند ایست خدمت سربازی بگیرد.

 

شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت | شرایط مشمولین طرح نیروی انسانی 

دسته ای از داوطلبان که قصد دارند در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت شرکت کنند و مشمول قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان می باشند در صورتی که در حین انجام طرح نیروی انسانی خود نیز باشند، می توانند برای شرکت در آزمون اقدام نمایند.

در صورتی که داوطلبان مشمول طرح نیروی انسانی پس از شرکت در آزمون موفق به کسب نتیجه قبولی شوند، می‌توانند برای ادامه تحصیل در رشته و دانشگاه محل قبولی اصطلاحا ترخیص شوند. البته باید توجه داشته باشید که ادامه تحصیل در برخی از رشته های کارشناسی ارشد وزارت بهداشت نیازمند دو سال سابقه کار بالینی با مدرک کارشناسی در بخش های بیمارستانی و بالینی نیاز است.

 

دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

هر ساله سازمان سنجش پزشکی قبل از شروع زمان ثبت نام، دفترچه راهنما را منتشر می‌کنند و داوطلبان می‌توانند آن را دریافت نمایند. در دفترچه راهنما تمامی اطلاعات مورد نیاز داوطلبان همچون شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت، نحوه، زمان، هزینه ثبت نام و… درج شده است. 

مندرجات دفترچه هر ساله تغییر می‌کند پس حتی داوطلبانی که قبلا در آزمون شرکت کرده اند نیز بایستی در سال جدید دفترچه را به طور کامل مطالعه کرده و بر این اساس اقدام به نام نویسی در آزمون نمایند. به محض انتشار دفترچه در سایت سنجش پزشکی، لینک دانلود آن در این صفحه قرار خواهد گرفت و شما می‌توانید آن را به صورت مستقیم در این مصفحه از سایت دانتل کو دانلود نمایید. 

 

مشاوره شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

یکی از نکاتی که بایستی بدان توجه داشته باشید این است که داشتن مدرک زبان انگلیسی از شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1403 حذف شده است. اما متقاضیان برای شرکت در جلسه مصاحبه بایستی مدرک زبان را ارائه دهند. 

این دسته از متقاضیان می توانند در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی MHLE که توسط وزارت بهداشت در کشور برگزار می شود، شرکت کنند. برای اطلاع از زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت کلیک کنید.

چنانچه قصد دارید در آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403 شرکت کنید و می خواهید اطلاعات بیشتری پیرامون این آزمون داشته باشید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو تماس حاصل بفرمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1403 شامل چه شرایطی می باشد؟

    شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ شامل شرایط عمومی و اختصاصی می باشد که در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری وزات بهداشت درج گردیده است و در متن مقاله فوق نیز بدان اشاره کرده ایم.

  2. آیا طبق شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1403 متقاضیان مجاز به شرکت در دو رشته امتحانی می باشند؟

    بله، متقاضیان مجاز به شرکت در دو رشته امتحانی در آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ می باشند.

  3. چه افرادی از ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1403 محروم هستند؟

    قانون محرومیت از آزمون دکتری برداشته شده است و از این پس تمامی داوطلبان حتی در صورت پذیرفته شدن در آزمون سال گذشته مجاز به ثبت نام در آزمون سال آینده خواهند بود. 

    منبع: شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت



:: برچسب‌ها: شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

سایت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ در واقع سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور با آدرس sanjeshp.ir می باشد. داوطلبانی که مطابق با مدرک تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد خود مایل به شرکت در این آزمون هستند، بایستی مطابق زمانبندی اعلام شده از سوی سایت نامبرده که معمولا در بهمن ماه می باشد، نسبت به تکمیل مراحل نام نویسی خود اقدام کنند. لازم به ذکر است متقاضیان علاوه بر ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت، بایستی جهت پیگیری و تکمیل دیگر مراحل نیز به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه کنند. در ادامه سعی کرده ایم اطلاعات کاملی از سایت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1403 ارائه کنیم.

 منبع: سایت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

سایت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هر ساله آزمونی را تحت عنوان آزمون دکتری وزارت بهداشت برگزار می نماید که مختص فارغ التحصیلان و دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی ارشد رشته های گروه های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، دندانپزشکی و داروسازی می باشد.

متقاضیانی که علاقه مند به شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت هستند، ابتدا بایستی با اطلاع از زمان ثبت نام، به صورت اینترنتی از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور (sanjeshp.ir ) مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند.

نکته ای که متقاضیان بایستی بدان توجه داشته باشند، این است که این آزمون به صورت یکپارچه برای ورود به دوره‌های روزانه و شهریه پرداز دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد برگزار می گردد. لازم به ذکر است سایت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت یعنی سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی مجری آزمون دکتری وزارت بهداشت است و تمامی اطلاعیه های مربوط به دیگر مراحل این آزمون نیز از طریق سایت sanjeshp.ir منتشر می شود.

نحوه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

نحوه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۱ در سایت سنجش پزشکی به شرح موارد زیر است.

1️⃣ وارد سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی اینترنتی “ sanjeshp.ir ” شوید.

2️⃣ از منوی سمت راست سایت بر روی گزینه ” دکتری تخصصی ph.D ” کلیک کنید.

 

3️⃣ در این مرحله بر روی گزینه ” ارسال مدارک – ثبت نام جدید ” کلیک کنید.

4️⃣ مجدد گزینه ” ارسال مدارک – ثبت نام جدید ” را انتخاب نمایید. 

5️⃣ درصفحه جدید سایت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت کد ملی خود را وارد کرده و پس از انتخاب گزینه ” ادامه ” بر روی لینک ” پرداخت الکترونیکی ” کلیک نمایید.

6️⃣ اطلاعات خواسته شده شامل نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه، نام پدر، ایمیل، شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” ثبت اطلاعات و ادامه خرید اعتبار ” کلیک کنید.

7️⃣ پس از رویت هزینه قابل پرداخت، گزینه ” تایید و پرداخت ” را انتخاب کنید تا وارد سامانه پرداخت الکترونیکی شوید.

8️⃣ در این مرحله به درگاه پرداخت الکترونیکی بانک موردنظر انتقال داده می شوید که باید اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را وارد نمایید و در نهایت بر روی گزینه ” پرداخت ” کلیک کنید.

 

تکمیل فرم ثبت نام

9️⃣ پس از پرداخت هزینه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۱ مجدد به صفحه اصلی بازگردید و بر روی  گزینه ” ارسال مدارک – ثبت نام جدید ” کلیک کنید. سپس کد ملی خود را برای ورود به سامانه ثبت نام، در کادر مربوطه درج نمایید.

???? این مرحله از سایت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت، مرحله بارگذاری مدارک لازم می باشد. برای بارگذاری مدارک، لازم است که نوع سند ارسالی خود را از طریق منوی کشویی مربوطه انتخاب کنید و سپس فایل اسکن شده تمام مدارک مورد نیاز را آپلود کنید. در نهایت بر روی گزینه “ صفحه بعد ” کلیک کنید.

1️⃣1️⃣ فرم تقاضانامه اینترنتی آزمون دکتری وزارت بهداشت شامل سه فرم مجزا  ” مشخصات فردی ” ، “ مشخصات تحصیلی ” و ” مشخصات سهمیه‌ای ” است که بایستی با اطلاعات فردی، تحصیلی و سهمیه ای که با آن در این آزمون شرکت کرده اید، تکمیل شود. 

 

مشخصات فردی

در این فرم باید اطلاعات فردی شامل نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، محل صدور، جنس، تاهل، تابعیت، دین، داوطلب چپ دست، کد ملی، تاریخ تولد، استان محل تولد، شهر/شهرستان محل تولد، آدرس محل سکونت، کدپستی 10 رقمی، شماره تلفن همراه، تلفن ثابت، پست الکترونیک، وضعیت نظام وظیفه و نوع معلولیت و… . مطابق تصویر زیر درج شود.

سایت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت | مشخصات تحصیلی

در این فرم بایستی اطلاعات تحصیلی شامل وضعیت تحصیل در زمان ثبت نام، مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی كارشناسی ارشد یا دكتری حرفه ای، رشته تحصیلی کارشناسی، تاریخ شروع به تحصیل كارشناسی ارشد یا دكتری حرفه ای، تاریخ فراعت از تحصیل كارشناسی ارشد یا دكتری حرفه ای، معدل مقطع دوره كارشناسی ارشد یا دكتری حرفه ای، دانشگاه محل تحصیل دوره كارشناسی ارشد یا دكتری حرفه ای، شهر محل امتحان، نوع دوره شامل دکتری تخصصی یا دکتری پژوهشی ، نام رشته امتحانی اول، نام رشته امتحانی دوم، نوع مدرک زبان، نمره زبان، تاریخ آزمون زبان و … مطابق تصویر زیر درج شود.

مشخصات سهمیه‌ای

در این فرم در سایت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت باید اطلاعات مربوط به سهمیه شامل  سهمیه رزمندگان، ایثارگری و مربیان و … درج شود.

پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده، در نهایت می توانید  ” کد پیگیری ثبت نام ” و ” کد پرداخت ” را از سامانه دریافت کنید. لازم است تا انتهای فرآیند ثبت نام این کد ها را نزد خود نگه دارید.

 

نکات مهم سایت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

✅ثبت نام آزمون دکتری به صورت اینترنتی انجام می‌شود و داوطلبان باید مدارک و اطلاعات خود را در سایت سنجش پزشکی بارگزاری کنند. 

✅تمامی داوطلبان ملزم به پرداخت شهریه در سایت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت هستند و در غیر این صورت امکان ثبت نام وجود نخواهد داشت. 

✅داوطلبانی که قصد ثبت نام در دو رشته امتحانی را دارند، بایستی برای هر یک به صورت جداگانه هزینه پرداخت نمایند. 

✅در زمان تمدید مهلت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت، داوطلبان می‌توانند وارد سامانه شده و اطلاعات خود را ویرایش کنند. 

✅کارت ورود به جلسه آزمون نیز در سایت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت یعنی سامانه سنجش پزشکی منتشر می‌شود. 

 

مشاوره سایت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

متقاضیان می توانند پس از تکمیل مراحل نام نویسی خود در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی، در مهلت مقرر کارت ورود به جلسه خود را دریافت کرده و برای شرکت در جلسه آماده شوند. 

پذیرش در رشته های ارائه شده در مقطع دکتری وزارت بهداشت به صورت نیمه متمرکز می باشد و داوطلبانی که پس از انتخاب رشته، موفق به کسب حدنصاب نمره قبولی شده باشند، می توانند در جلسه مصاحبه شرکت کنند. برای پیگیری تمامی اخبار و اطلاعیه های مربوط به آزمون دکتری بایستی به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور مراجعه کنید.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی برایتان به وجود آمد و یا در هنگام ثبت نام با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

برای دریافت مشاوره در زمینه سایت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره  02191005066  تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. سایت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ کدام است؟

    سایت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1403 سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjeshp.ir ” می باشد.

  2. نحوه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به چه صورت است؟

    به نحوه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1403 در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی در متن مقاله فوق اشاره کرده‌ایم.

  3. متقاضیان چه زمانی می توانند به سایت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ مراجعه کرده و مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند؟

    زمان ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1403 تاکنون مشخص نیست، اما پیش بینی می شود همانند سال‌های گذشته در بهمن ماه باشد.

    منبع: سایت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت



:: برچسب‌ها: سایت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

هزینه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ یکی از مراحل ثبت نام در این آزمون می باشد که متقاصیان بایستی به صورت اینترنتی از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور انجام دهند. پرداخت هزینه نام نویسی در آزمون دکتری وزارت بهداشت با خرید کارت اعتباری از سایت sanjeshp.ir با کارت بانکی عضو شبکه شتاب امکان پذیر است که در ادامه به زمان پرداخت، نحوه پرداخت و میزان هزینه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403 اشاره کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: هزینه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

 

هزینه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ 

هر ساله پس از انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام دکتری وزارت بهداشت میزان هزینه ثبت نام نیز مشخص می شود. لینک پرداخت هزینه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت همزمان با انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام و همینطور فعال شدن لینک نام نویسی در آزمون دکتری وزارت بهداشت در سایت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت به نشانی ” sanjeshp.ir ” فعال می گردد. 

هزینه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۳
هزینه ثبت نام + پیامک اعلام نشده است.
هزینه ثبت نام با تاخیر جاماندگان اعلام نشده است.

اگر داوطلبی قصد دارد در دو کد رشته امتحانی در آزمون دکتری وزارت بهداشت شرکت کند، بایستی که دو کارت اعتباری خریداری نماید و در واقع هزینه هر رشته امتحانی را به صورت مجزا بپردازد. داوطلبان مجاز به شرکت در حداکثر دو کد رشته امتحانی می باشند و در نهایت می توانند برای دو رشته امتحانی هزینه مدنظر را پرداخت کرده و کارت اعتباری خریداری کنند.

در نظر داشته باشید برای ورود به مقطع دکتری رشته های علوم پزشکی در دانشگاه های سراسری و آزاد یک آزمون یکپارچه برگزار می گردد، بنابراین داوطلبان فقط بایستی یک کارت اعتباری خریداری کنند.

در حال حاضر هزینه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت به صورت دقیق مشخص نشده است اما پیش بینی می‌شود که نسبت به سال گذشته با افزایش قیمت همراه باشد. (سال گذشته هزینه ثبت نام 208 هزار و 500 تومان بود) به محض اطلاع رسانی در مورد هزینه ثبت نام در سال جدید این مطلب بروزرسانی شده و مبلغ به صورت دقیق در این صفحه درج خواهد شد. 

 

زمان پرداخت هزینه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1403

لینک پرداخت هزینه ثبت نام همزمان با شروع مهلت نام نویسی در سایت سنجش پزشکی فعال می‌شود و داوطلبان در همین بازه زمانی و قبل از نام نویسی می‌توانند برای پرداخت هزینه اقدام نمایند. در حال حاضر سازمان سنجش اطلاعیه‌ای در مورد زمان شروع نام نویسی و زمان پرداخت هزینه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت منتشر نکرده است اما انتظار می‌رود که مانند سال گذشته در شهریور ماه باشد. 

به محض اطلاع رسانی در مورد زمان ثبت نام این مطلب بروزرسانی شده و تاریخ دقیق آن در این صفحه قرار خواهد گرفت. شما می‌توانید برای کسب اطلاع سریع از جدول زمانبندی آزمون دکتری وزارت بهداشت در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

 

نحوه پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

همانطور که اشاره کردیم پرداخت هزینه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1403 به صورت اینترنتی و از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی با آدرس الکترونیکی “ sanjeshp.ir ” امکان پذیر می باشد. در ادامه مراحل گام به گام نحوه پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ را  ارائه کرده ایم که می توانید در مهلت مقرر مطابق مراحل زیر هزینه ثبت نام در این آزمون را بپردازید.

1️⃣ وارد سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور  به نشانی اینترنتی “ sanjeshp.ir ” شوید.

2️⃣ از منوی سمت راست سایت بر روی گزینه ” دکتری تخصصی ph.D ” کلیک کنید.

 

3️⃣ در این مرحله بر روی گزینه ” ارسال مدارک – ثبت نام جدید ” کلیک کنید.

4️⃣ مجدد گزینه ” ارسال مدارک – ثبت نام جدید ” را انتخاب نمایید. 

5️⃣ درصفحه جدید کد ملی خود را وارد کرده و پس از انتخاب گزینه “ ادامه ” بر روی لینک ” پرداخت الکترونیکی ” کلیک نمایید. (داوطلبان غیر ایرانی بایستی که در این مرحله به جای کد ملی، کد اتباع خارجی را وارد کنند)  

6️⃣ اطلاعات خواسته شده شامل نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه، نام پدر، ایمیل، شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” ثبت اطلاعات و ادامه خرید اعتبار ” کلیک کنید.

7️⃣ پس از رویت هزینه قابل پرداخت، گزینه ” تایید و پرداخت ” را انتخاب کنید.

8️⃣ در این مرحله از پرداخت هزینه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت به درگاه پرداخت الکترونیکی بانک موردنظر انتقال داده می شوید که لازم است اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را وارد نمایید و در نهایت بر روی گزینه ” پرداخت ” کلیک کنید.

پس از فعال شدن لینک خرید کارت ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403، راهنمای تصویری را به طور کامل اضافه خواهیم کرد.

 

مشاوره ثبت نام آزمون دکتري وزارت بهداشت ۱۴۰۳

در سال های گذشته بدین صورت بوده است که آزمون دکتری وزارت بهداشت برای گروه های امتحانی مختلف در بازه‌های زمانی مجزایی برگزار می شد. بنابراین اگر می خواهید در این آزمون در دو گروه امتحانی و دو رشته مجزا شرکت کنید، بایستی پس از طی مراحل فوق ابتدا هزینه شرکت در رشته اول را بپردازید و سپس مجدد هزینه شرکت در رشته دوم را پرداخت کنید.

پس از پرداخت هزینه نام نویسی و تکمیل مراحل ثبت نام، متقاضیان می توانند اطلاعیه های مرکز سنجش آموزش پزشکی را دنبال کنند تا به موقع کارت ورود به جلسه خود را دریافت کرده و در جلسه آزمون حضور داشته باشند.

در صورتی که هرگونه سوال و یا ابهامی برای تان وجود دارد و یا در مراحل ثبت نام و پرداخت هزینه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت با مشکلی مواجه شده‌اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه هزینه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره  02191005066  تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. هزینه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ چقدر است؟

    این مبلغ در سال گذشته مبلغ 205 هزار تومان بوده است که احتمالا برای سال آینده با کمی افزایش همراه باشد.

  2. آیا برای شرکت در دو رشته امتحانی از آزمون دکتري وزارت بهداشت باستی دو هزینه ثبت نام به صورت مجزا پرداخت کرد؟

    بله، داوطلبانی که قصد دارند در دو رشته امتحانی از آزمون دکتري وزارت بهداشت شرکت کنند بایستی که دو کارت اعتباری ثبت نام خریداری کنند.

  3. نحوه پرداخت هزینه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1403 به چه صورت است؟

    پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دکتري وزارت بهداشت 1403 از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور با آدرس الکترونیکی “sanjeshp.ir ” امکان پذیر است که به مراحل پرداخت آن در متن مقاله اشاره کرده ایم.

    منبع: هزینه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت



:: برچسب‌ها: هزینه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

لیست رشته های دکتری وزارت بهداشت برای داوطلبان این آزمون بسیار حائز اهمیت است. داوطلبان برای انتخاب رشته بایستی از رشته های دکتری اطلاع کامل داشته باشند و بر این اساس فرم انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند. با توجه به محدود بودن ظرفیت های کنکور دکتری، توصیه می شود که داوطلبان برای انتخاب رشته از مشاوران تحصیلی کمک بگیرند. در این مقاله به بررسی لیست رشته های دکتری وزارت بهداشت می پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 منبع: لیست رشته های دکتری وزارت بهداشت

ثبت نام دکترا وزارت بهداشت ۱۴۰۳

داوطلبانی که قصد شرکت در رشته‌های گروه پزشکی در مقطع دکتری را دارند، بایستی در زمان تعیین شده برای شرکت در آزمون نام نویسی کنند. در صورت کسب رتبه حد نصاب پس از انتشار کارنامه اولیه، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند باید کد رشته محل های مورد نظر خود را در فرم انتخاب رشته وارد کنند.

اطلاع از لیست رشته های دکتری وزارت بهداشت در این زمان بسیار حائز اهمیت است و به داوطلبان کمک می کند تا با آگاهی بیش‌تری انتخاب های خود را اولویت بندی نمایند. لیست رشته ها همراه با ظرفیت هر رشته در زمان انتخاب رشته در دفترچه راهنما منتشر خواهد شد. با توجه به اهمیت رشته‌های دکتری وزارت بهداشت در این مقاله به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت.

 

لیست رشته های دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲

داوطلبانی که از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده اند و یا در ترم آخر ارشد هستند در صورت واجد ‌شرایط بودن، می توانند برای ثبت نام در رشته های دکتری وزارت بهداشت اقدام کنند.

سازمان سنجش پزشکی هر ساله لیست رشته های دکتری را در سامانه منتشر می کند و داوطلبان می توانند با توجه به ظرفیت هر رشته، کد رشته محل آن را در فرم انتخاب رشته خود درج نمایند. در سال جاری رشته‌های دکتری وزارت بهداشت تغییراتی کرده است که داوطلبان بایستی حتما از آن ها اطلاع داشته‌باشند.

برای مثال رشته داروسازی از لیست رشته های دکتری وزارت بهداشت جدا شده است و آزمون آن به صورت مجزا و مستقل برگزار می شود. رشته‌هایی همچون دکتری ژنتیک و علوم پایه جز رشته هایی هستند که داوطلبان کنکور وزارت‌بهداشت می توانند آن ها را با رعایت شرط تجانس رشته ها انتخاب کنند.

داوطلبان باید توجه داشته باشند که برخی از رشته ها جز رشته های پژوهشی دکتری هستند و باید در هنگام انتخاب رشته به این مساله توجه شود. لیست رشته های دکتری وزارت بهداشت در دفترچه انتخاب رشته ارائه می شود. دفترچه انتخاب رشته سال ۱۴۰۳ هنوز منتشر نشده است اما به منظور آگاهی شما متقاضیان گرامی لیست رشته ها در سال گذشته را آورده ایم.

لیست رشته های دکتری وزارت بهداشت

دکتری ارگونومی دکتری اعضا مصنوعی و وسایل کمکی دکتری انگل شناسی پزشکی دکتری ایمنی شناسی پزشکی
دکتری اپیدمیولوژی دکتری تخصصی اقتصاد سلامت دکتری انفورماتیک پزشکی دکتری آموزش پزشکی
دکتری اخلاق پزشکی دکتری آموزش بهداشت و ارتقا سلامت دکتری آمار زیستی دکتری باکتری شناسی پزشکی
دکتری بافت شناسی پزشکی دکتری بهداشت حرفه ای دکتری بهداشت روانی دکتری بهداشت محیط
دکتری بینایی سنجی دکتری بیوشیمی بالینی دکتری بیولوژی تولید مثل دکتری پرستاری
دکتری پزشکی مولکولی دکتری پروتئومیکس کاربردی دکتری تاریخ علوم پزشکی دکتری تخصصی بهداشت باروری
دکتری بهداشت و ايمني مواد غذايي دکتری توکسین های میکروبی دکتری حشره شناسی پزشکی دکتری خون شناسی آزمایشگاهی و علوم انتقال خون
دکتری روانشناسی بالینی دکتری روانشناسی نظامی دکتری زیست پزشکی سامانه ای دکتری زیست فناوری پزشکی
دکتری ژنتیک پزشکی دکتری سالمند شناسی دکتری سلامت در بلایا و فوریت ها دکتری سلامت و رفاه اجتماعی
دکتری سیاست های غذا و تغذیه دکتری سیاستگذاری سلامت دکتری شنوایی شناسی دکتری طب سنتی ایرانی
دکتری طب سوزنی دکتری علوم اعصاب دکتری علوم بیومدیکال مقایسه ای دکتری علوم و صنایع غذایی
دکتری علوم و فناوری های تصویربرداری پزشکی – گرایش تصویربرداری عصبی دکتری فارماکولوژی پزشکی دکتری فیزیک پزشکی دکتری فیزیوتراپی
دکتری فیزیولوژی پزشکی دکتری فیزیولوژی ورزشی دکتری قارچ شناسی دکتری کاردرمانی
دکتری کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی دکتری گفتاردرمانی دکتری مامایی دکتری مددکاری اجتماعی
دکتری مشاوره توانبخشی دکتری مطالعات اعتیاد دکتری مدیریت اطلاعات سلامت دکتری مدیریت خدمات بهداشتی درمانی
دکتری مهندسی پزشکی بیوالکتریک دکتری مهندسی پزشکی رباتیک دکتری نانوفناوری پزشکی دکتری یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی

 

کد رشته محل های دکترا وزارت بهداشت

متقاضیان پس از شرکت در آزمون جامع دکتری وزارت‌بهداشت، درصورت کسب رتبه حد نصاب و مجاز شدن به انتخاب رشته، بایستی فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کرده و کدرشته محل ها را با اولویت صحیح در فرم وارد نمایند.

هر ساله در هنگام شروع مهلت انتخاب رشته، دفترچه راهنمای انتخاب رشته نیز در سایت سنجش پزشکی منتشر می شود. در این دفترچه علاوه بر لیست رشته های دکتری وزارت بهداشت و کد رشته محل‌ها، شرایط و ضوابط انتخاب رشته ، نحوه، زمان، هزینه و… نیز درج می شود و مطالعه آن برای تمامی داوطلبان الزامی است.

ظرفیت رشته های دکتری وزارت بهداشت بسیار محدود است به همین دلیل داوطلبان باید به خوبی از کدرشته محل های مختلف اطلاع داشته و به درستی فرم انتخاب رشته را تکمیل نمایند. شما می توانید برای انتخاب رشته صحیح و افزایش شانس قبولی خود با مشاوران تحصیلی دانتل کو مشورت نمایید.

 

مشاوره رشته های دکترا وزارت بهداشت

داوطلبان کنکور دکتری پس از شرکت در آزمون می توانند برای انتخاب رشته اقدام کرده و در صورت واجد شرایط بودن برای جلسه مصاحبه دعوت شوند. رشته های دکتری وزارت بهداشت هر ساله از طریق دفترچه انتخاب رشته در سایت سنجش پزشکی منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

داوطلبان برای انتخاب رشته بایستی حداقل 30 درصد از نمره کل آزمون و حداقل 50 درصد از میانگین نمره کل سایر داوطلبان را به دست بیاورند. در این صورت می توانند با رعایت شرط تجانس، کد رشته محل های مورد نظر خود را در فرم انتخاب رشته وارد کنند.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی برایتان وجود دارد و یا در فرایند انتخاب رشته با مشکلی مواجه شده اید، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته های دکتری وزارت بهداشت می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. برای اطلاع از لیست رشته های دکتری وزارت بهداشت چه باید کرد؟

    لیست رشته ها در سایت سنجش پزشکی منتشر می شود و داوطلبان در زمان تعیین شده با مراجعه به این سایت از رشته ها مطلع خواهند شد.

  2. رشته های دکتری وزارت بهداشت چه زمانی منتشر می شود؟

    لیست رشته ها همزمان با شروع مهلت انتخاب رشته منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

  3. ظرفیت کد رشته محل های دکتری چقدر است؟

    ظرفیت رشته های دکتری بسیار محدود است و ظرفیت دقیق آن در دفترچه انتخاب رشته مشخص شده است.

    منبع: لیست رشته های دکتری وزارت بهداشت



:: برچسب‌ها: لیست رشته های دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۳ مخصوص داوطلبان آقا می باشد. داوطلبان آقا که قصد شرکت در کنکور سراسری و البته انتخاب رشته های با آزمون و همینطور ورود به دانشگاه به صورت آزمون را دارند بایستی پیش از ثبت نام کنکور دفترچه راهنمای ثبت نام را دریافت کنند و علاوه بر مطالعه شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در آن، شرایط و ضوابط مربوط به نظام وظیفه را نیز مطالعه کنند که دارای معافیت و کد نظام وظیفه عمومی باشند. در ادامه به ارائه مطالبی پیرامون وضعیت نظام وظیفه پشت کنکوری ها و دریافت کد نظام وظیفه عمومی کنکور سراسری 1403 می‌پردازیم.

 منبع: کد نظام وظیفه کنکور سراسری 

 

کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۳

سازمان سنجش آموزش کشور که مسئول برگزاری آزمون‌های سراسری در تمامی زیرگروه ها است، در زمان ثبت نام از داوطلبان آقا می‌خواهد با توجه به شرایط نظام وظیفه خود، کد نظام وظیفه کنکور را که از پیش تعریف شده است را در فرم ثبت نام وارد کنند. 

هر داوطلب می‌تواند کد نظام وظیفه کنکور سراسری 1403 خود را با توجه به لیستی که در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری وجود دارد، بدست آورد. در واقع هر شماره در این دفترچه بیان کننده شرایط خاصی از داوطلب می‌باشد که در فرم ثبت نام برای ادامه تحصیل قرار می‌گیرد. در ادامه مطلب به بررسی و توضیحات هر یک از کد های نظام وظیفه کنکور سراسری خواهیم پرداخت.

داوطلبان دارای سهمیه ایثارگری در زمان تکمیل فرم ثبت نام باید یک کد 12 رقمی را وارد کنند. این کد از طریق سایت ارگان مربوطه یا به صورت حضوری قابل دریافت می باشد.

 

لیست کد های نظام وظیفه کنکور سراسری 1403

در دفترچه راهنما ثبت نام برای هر وضعیت یک داوطلب آقا از نظر نظام وظیفه یک کدی تعریف شده است که بایستی هر داوطلب با توجه به شرایط خود یکی از این کدها را در کادر مربوط به کد نظام وظیفه کنکور در فرم ثبت نام وارد نماید.

در ادامه جدولی را ارائه کرده ایم که شامل این کدها همراه با تعاریفشان می‌باشد و داوطلبان آقا بایستی به دقت آن ها را مطالعه کنند و کد نظام وظیفه کنکور خود را مشخص کنند.

کد توضیح وضعیت کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۳
 1 دارا بودن كارت پايان خدمت هوشمند
2 دارا بودن كارت معافيت دائم هوشمند (كفالت، پزشكي، ايثارگران و موارد خاص)
3  مشمولان داراي برگ معافيت موقت هولوگرام دار بدون غيبت (پزشكي، كفالت) در مدت اعتبار آن
تبصره: در صورت قبولي اين افراد بايد مجوز لازم جهت ثبت نام در دانشگاه را از معاونت وظيفه عمومي محل استقرار دانشگاه اخذ نمايند.
4 مشمولان محصل سال آخر دوره متوسطه كه در سال تحصيلي ۱۴۰۳ معافيت تحصيلي دانش آموزي اخذ نموده و تا 1403/06/31 در سنوات مجاز تحصيلي (حداكثر تا 20 سالگي تمام) فارغ التحصيل مي شوند.
5

دانش آموزاني كه قبل از سن مشموليت (قبل از 18 سالگي تمام) موفق به دريافت ديپلم نظام آموزشي جديد 6-3-3 شده باشند، به شرط نداشتن غيبت

توضيح: دانش آموزاني كه در سن 17 سالگي و قبل از سن مشموليت موفق به دريافت ديپلم مي شوند، چنانچه حداكثر تا شش ماه پس از رسيدن به سن مشموليت ( 18 سالگي تمام) وارد دانشگاه شوند، مجاز به ادامه تحصيل مي باشند؛ در غير اين صورت به دليل ورود به غيبت، مجاز به ادامه تحصيل نخواهند بود؛ مگر اينكه در مهلت شش ماه، خود را معرفي كرده و بدون غيبت به خدمت اعزام و يا داراي برگ اعزام بدون غيبت باشند.

6 كاركنان وظيفه (سربازان در حال خدمت) بدون غيبت اوليه داراي مدرك پيش دانشگاهي و يا ديپلم نظام آموزشي جديد 6-3-3 حضوري و پيوسته (دانش آموزان عادي) به شرطي كه در مقطع كارشناسي و بالاتر پذيرفته شوند.
7 كاركنان وظيفه اي كه خدمت دوره ضرورت آنان تا تاريخ 1403/06/31 به پايان ميرسد (اين دسته از افراد بايد به هنگام ثبت نام در دانشگاه، گواهي يا كارت پايان خدمت ارائه نمايند).
8 كاركنان پايور شاغل در نيروهاي مسلح با ارائه گواهي اشتغال به خدمت و موافقت از اداره نيروي انساني سازمان مربوط براي ادامه تحصيل باید این کد نظام وظیفه کنکور را انتخاب کنند.
9 دانشجويان انصرافي درصورتيكه در سنوات اوليه تحصيلي، موضوع تبصره 1 ماده 33 قانون، انصراف داده و همچنين از تاريخ انصراف آنان در دانشگاه و رشته قبلي تا زمان پذيرش در دانشگاه و رشته جديد بيش از يك سال سپري نشده باشد. مضافاً مشروط به اينكه قبلاً (از تاريخ 1390/8/22 به بعد) از امتياز يك بار انصراف استفاده نكرده باشند.
10 فارغ التحصيلان مقطع كارداني فقط مي توانند در رشته هايي در مقطع كارشناسي پيوسته تحصيل نمايندكه برابر اعلام وزارتخانه هاي علوم و بهداشت، آن رشته (رشته تحصيلي مقطع كارداني)، مقطع كارشناسي ناپيوسته بالاتر ندارد.

 

 

 

 

معافیت تحصیلی دانش آزمون پس از فارغ التحصیلی

دانش آموزانی که مدرک دیپلم خود را در ۱۷ سالگی یا قبل تر اخذ نموده اند، می توانند تا حداکثر شش ماه پس از رسیدن به سن مشمولیت که 18 سال تمام می باشد، در صورت پذیرش در دانشگاه منع نظام وظیفه نخواهند داشتن می توانند ادامه تحصیل دهند. 

چنانچه قبولی داوطلبان در دانشگاه بیش از این مهلت 6 ماهه می باشد، داوطلبان باید پیش از به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کرده و اعزام به خدمت خود را انجام دهند. در این صورت در زمان مراجعه به دانشگاه پذیرفته شده داوطلبان می توانند با تحویل برگه اعزام به خدمت بدون غیبت خود ثبت نام نهایی را انحام دهند و معافیت تحصیلی را دریافت کنند. 

 

نکات نظام‌ ظیفه داوطلبان

✅ داوطلبان آقا که دارای کد نظام وظیفه کنکور 4 می‌باشند یعنی کسانی هستند که قبل از شروع 18 سالگی وارد دانشگاه می‌شوند. این گروه از داوطلبان که مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را در سن کمتر از حد معمول دریافت کرده اند، در صورتی مجاز به ادامه تحصیل و ورود به دانشگاه هستند که حداكثر تا شش ماه پس از رسيدن به سن مشموليت، یعنی 18 سالگی تمام وارد دانشگاه شوند.

چنانچه داوطلبی در این بازه زمانی اقدام به ثبت نام در دانشگاه نکرد؛ مجاز به ادامه تحصیل نیست و باید خود را از طريق يكی از دفاتر پليس +10 به وظيفه عمومی معرفی نماید.

✅ داوطلبان با کد نظام وظیفه کنکور 6 که سربازان در حال خدمت هستند و در موعد مقرر نیز به خدمت اعزام شده اند و بدون غیبت می‌باشند در صورت قبولی در مقطع كارشناسی و بالاتر، جهت ادامه تحصيل می‌توانند ایست خدمت بگیرند.

 

شرایط معافیت تحصیلی

✅ آن دسته از داوطلبانی که غیبت در سربازی دارند. در صورت قبولی و پذیرفته شدن در دانشگاه نیز قبولی آن ها لغو خواهد شد و هیچگونه معافیت تحصیلی برای آن ها صادر نخواهد شد.

✅ داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده و تاريخ اعزام به خدمت آنها قبل از اعلام نتایج قبولی در دانشگاه است، باید طبق مقررات زمان اعزام به سربازی خود را تمدید کند چرا که در غير اين صورت به دليل غيبت، مجاز به ادامه تحصيل نخواهند بود. این داوطلبان پس از اعلام نتایج و قبولی، می‌توانند معافیت تحصیلی گرفته و وارد دانشگاه شوند.

✅ ایست خدمت فقط برای پذیرفته شدگان مقاطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی ارشد و دکتری صادر می شود و داوطلبانی که در دوره کاردانی پذیرفته می شوند نمی توانند از ایست خدمت استفاده کنند.

✅ دانشجویان اخراجی در صورتی می توانند دوباره دانشجو شوند که کارت پایان خدمت یا معافیت دائم داشته باشند. یک مورد استثنا برای آن دسته از داوطلبانی است که اخراجی آن ها قبل از سن مشمولیت باشد. این افراد باید کد نظام وظیفه کنکور 1 یا 2 را انتخاب نمایند.

✅ سربازان وظیفه در صورت قبولی و نداشتن غیبت، ایست خدمت خواهند خورد و امکان ادامه تحصیل در حین خدمت برای آن ها وجود ندارد.

مشاوره دریافت کد نظام وظیفه ثبت نام کنکور

داوطلبان پس از قبولی در دانشگاه، باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و نسبت به ثبت درخواست و تایید معافیت تحصیلی خود اقدام کنند. چنانچه پذیرفته شدگان معافیت تحصیلی خود را در این دفاتر انجام ندهند، در صورت قبولی نیز از ادامه تحصیل آن ها ممانعت خواهد شد.

دانشجویان فارغ التحصیل در مقاطع پایی تر از دوره قبولی خود یعنی مقطع کارشناسی پیوسته (یا كارشناسی ارشد پیوسته یا دكتری پیوسته) در صورتی مجاز به ادامه تحصیل هستند که سقف سنوات مجاز در مقطع تحصیلی فارغ التحصیلی خود را رد نکرده باشند. کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۳ این افراد 12 می باشد.

مدت زمان سنوات تحصیل برای دانشجویان در هر مقطع به صورت زیر می باشد:

مقطع کاردانی کارشناسی پیوسته كارشناسی ارشد پیوسته دكتری پیوسته 
مدت 2.5 سال  5 سال 6 سال 8 سال

در صورت هر گونه ابهام درباره وضعیت نظام وظیفه خود و راهنمایی برای آن دسته داوطلبانی محروم یا مجاز به تحصیل در دانشگاه نیستند می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

چگونه می توان کد نظام وظیفه کنکور را دریافت کرد؟

در متن مقاله تمامی کد نظام وظیفه کنکور در دفترچه راهنما را قرار داده ایم.

داوطلبانی که دارای کارت معافیت دائم هستند باید کدام کد را انتخاب کنند؟

با توجه جدول کدهای نظاام وظیفه باید عدد 2 را انتخاب کنند.

آیا امکان تحصیل همزمان با سربازی وجود دارد؟

خیر داوطلبان در صورت قبولی در دانشگاه و داشتن شرایط لازم از خدمت ترخیص خواهند شد.

منبع: کد نظام وظیفه کنکور سراسری 



:: برچسب‌ها: کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

زمان ثبت نام آزمون EPT 1402 هر ساله توسط دانشگاه آزاد اعلام می شود. مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد نیر برای دانشجویان دانشگاه آزاد که فاقد مدرک زبان انگلیسی هستند، آزمون EPT را برگزار می کند. تمامی داوطلبانی که در مقطع دکتری در حال تحصیل هستند و قصد ثبت نام در آزمون زبان انگلیسی و دریافت مدرک معتبر را دارند، می توانند با اطلاع از تاریخ نام نویسی آزمون EPT نسبت به ثبت نام به موقع در این آزمون اقدام کنند. البته لازم است اشاره کنیم که این آزمون طی چند دوره از سال برگزار می شود. در ادامه اطلاعاتی پیرامون زمان ثبت نام EPT سال 1402 ارائه کرده ایم.

 منبع: زمان ثبت نام آزمون EPT

زمان ثبت نام آزمون EPT 1402

آزمون EPT توسط مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در طول یک سال در چندین دوره برگزار می شود. تمامی داوطلبان که خود جزو دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد هستند، می توانند در این آزمون نام نویسی و شرکت کنند. 

زمان ثبت نام آزمون EPT دوره مرداد ماه در تاریخ 9 الی 15 مرداد ماه 1402 می باشد.

دانشگاه آزاد  تاریخ ثبت نام و برگزاری یک دوره از آزمون زبان انگلیسی EPT در سامانه نامبرده مشخص می کند. داوطلبان می توانند با اطلاع از زمان ثبت نام نسبت به ثبت نام در تاریخ و دوره مدنظر خود اقدام کنند. چنانچه متقاضیان از ثبت نام در یک دوره جا بمانند بایستی منتظر اعلام زمان ثبت نام دوره بعد باشند.

نوع آزمون شروع ثبت نام پایان ثبت نام تاریخ برگزاری آزمون
زبان انگلیسی EPT  9 مرداد ماه 1402  15 مرداد ماه 1402  27 مرداد ماه 1402
زبان انگلیسی EPT 8 شهریور 1402 15 شهریور 1402 31 شهریور 1402

 

 

 

شهرهای حوزه برگزاری آزمون مرداد ماه ۱۴۰۲

آزمون EPT در هر دوره در چند شهر برگزار می شود. دانشگاه در زمان ثبت نام آزمون EPT شهرهای حوزه برگزاری را نیز را منشتر می کند. 

شهرهای دوره مرداد ماه ۱۴۰۲ به شرح زیر می باشد:

 تهران , تبریز , مشهد , اهواز , اصفهان , شیراز , کرمانشاه , رشت , کرمان , اردبیل , کرج , ساری , یزد , همدان , ارومیه , قزوین , گرگان , اراک , زاهدان و بوشهر جمعا ۲۰ حوزه برگزار خواهد شد.

 

سوالات و منابع آزمون EPT

منابع آزمون EPT تقریبا مشابه با آزمون TOFEL می باشد و داوطلبان با مطالعه منابع تافل می توانند نمره قبولی لازم را کسب کنند. 

✅ 504 Essential Words

✅ Words You Need to Know 1100

✅ Barron’s Essential Words for TOEFL

✅ Longman Preparation for the TOEFL (The Paper – based)

✅ TOEFL Reading Flash (2001)

تعداد سوالات آزمون در زمان ثبت نام آزمون EPT تعیین می شود و تعداد آن 100 سوال می باشد و داوطلبان برای پاسخگویی سوالات این آزمون 140 دقیقه زمان خواهند داشت. بخش بندی سوالات آزمون EPT به صورت زیر می باشد.

عنوان تعداد سوالات
واژگان 25 سوال تستی
دستور زبان 40 سوال تستی
خواندن و درک متون 20 سوال تستی
درک مطلب متن با کلمات حذف شده (cloze) 15 سوال تستی.

 

نحوه ثبت نام آزمون EPT

داوطلبان در زمان ثبت نام EPT 1402 باید به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی english.iau.ac.ir مراجعه کرده و مراحل ثبت نام و پرداخت هزینه نام نویسی را تکمیل و در نهایت با ارسال ایمیل دارای شناسه پرداخت به ایمیل وارد شده در هنگام نام نویسی نام نویسی شما تکیمل خواهد شد. 

✅ مراجعه به سایت آزمون EPT دانشگاه آزاد

✅ ورود به بخش نام نویسی در زمان ثبت نام آزمون EPT

✅ تکمیل مراحل ثبت نام

✅ پرداخت هزینه ثبت نام 

✅ دریافت ایمیل حاوی شناسه پرداخت

 

مشاوره زمان ثبت نام EPT 1402

داوطلبانی که در آزمون زبان انگلیسی سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد ثبت نام و شرکت می کنند، بایستی چند روز قبل از برگزاری آزمون به سامانه آزمون EPT مراجعه کنند و کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند تا بدون وجود مشکلی وارد جلسه شده و آزمون خود را پشت سر بگذارند.

 شما متقاضیان گرامی برای دریافت کارت ورود به جلسه خود به اطلاعاتی شامل شماره پرونده نیاز دارید که اگر آن را گم و یا فراموش کرده اید، می توانید با مشاوران مرکز دانتل تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان ممکن اطلاعات شما را بازبابی و در اختیار شما داوطلبین گرامی قرار دهند و یا از طریق تلفن گویا 0214743 نسبت به بازیابی آن اقدام کنید.

چنانچه پیرامون زمان ثبت نام آزمون EPT سال 1402 سوالی دارید، می توانید از طریق تماس با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل پاسخ سوال خود را دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان ثبت نام آزمون EPT 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. زمان ثبت نام آزمون EPT 1402 در چه تاریخی می باشد؟

    در متن مقاله جدول زمانبندی نام نویسی آزمون EPT را قرار داده ایم.

  2. چه کسانی در تاریخ ثبت نام آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی EPT، مجاز به ثبت نام و شرکت در این جلسه آزمون هستند؟

    داوطلبانی که جزو دانشجویان دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی می باشند، مجاز به شرکت در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی EPT برگزار شده توسط سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد می باشند.

  3. آیا هر داوطلب فقط مجاز به شرکت در یک دوره از آزمون EPT می باشد؟

    خیر، متقاضیان می توانند در صورت عدم کسب قبولی در یک دوره از آزمون EPT در دوره بعدی شرکت کنند و محدودیتی در این مورد وجود ندارد.

    منبع: زمان ثبت نام آزمون EPT



:: برچسب‌ها: زمان ثبت نام آزمون EPT 1402 ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام آزمون EPT 1402 برای داوطلبانی که قصد ورود به مقطع دکتری را در دانشگاه آزاد دارند، حائز اهمیت است. داشتن مدرک زبان انگلیسی برای ورود به مقطع دکتری دانشگاه آزاد الزامی نیست؛ اما متقاضیان بایستی که برای شرکت در آزمون جامع دکتری حتما در این آزمون شرکت کنند و مدرک زبان مورد تایید دانشگاه آزاد دریافت کنند. آزمونی که دانشگاه آزاد برای دانشجویان دانشگاه آزاد برگزار میکند، آزمون زبان با عنوان EPT می باشد که مخفف عبارت English Proficiency Test است. در ادامه این مطلب اطلاعات کاملی از زمان، شرایط و نحوه ثبت نام EPT 1402 ارائه کرده ایم.

ثبت نام آزمون EPT 1402

دانشجویان مقطع دکتری ملزم به اخذ مدرک زبان انگلیسی می باشند. دانشگاه آزاد برای دانشجویان مقطع دکتری خود آزمون زبان ویژه ای تحت عنوان آزمو EPT تعیین کرده است که این دانشجویان در حال تحصیل برای فارغ التحصیلی در مقطع دکتری نیاز به کسب نمره قبولی و اخذ مدرک خود می باشند. دانشجویام برای ثبت نام آزمون EPT باید به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه و ثبت نام خود را انجام دهند.

زمان ثبت نام آزمون EPT 1402

ثبت نام آزمون EPT چند بار در سال انجام می گیرد و تاریخ دقیق ثبت نام از سوی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به داوطلبان اطلاع رسانی خواهد شد. زمان ثبت نام آزمون EPT سال 1402 را در جدول زیر قرار داده ایم.

زمان ثبت نام آزمون EPT دوره مرداد ماه در تاریخ 9 الی 15 مرداد ماه 1402 می باشد.

به طور معمول ثبت نام ازمون ای پی تی حدود دو هفته الی 20 روز قبل از برگزاری آن انجام می شود مثلا اگر ازمون در 20 خردادماه برگزار شود ثبت نام تا اوایل خردادماه ادامه دار خواهد بود. زمانبندی دقیق ثبت نام و برگزاری ازمون از طریق سایت english.iau.ac.ir در اختیار داوطلبان قرار می گیرد که البته امکان تغییر در تاریخ های اعلام شده نیز وجود دارد.

نوع آزمون شروع ثبت نام پایان ثبت نام تاریخ برگزاری آزمون
زبان انگلیسی EPT  9 مرداد ماه 1402  15 مرداد ماه 1402  27 مرداد ماه 1402
زبان انگلیسی EPT 8 شهریور 1402 15 شهریور 1402 31 شهریور 1402
هزینه ثبت نام آزمون EPT سال 1402 به مبلغ 225 هزار تومان می باشد. اگر پس از واریز هزینه شناسه پرداخت را دریافت نکنید، ثبت نام شما ناقص خواهد بود.

شهرهای حوزه برگزاری آزمون مرداد ماه ۱۴۰۲

آزمون EPT در هر دوره در چند شهر برگزار می شود. دانشگاه در زمان ثبت نام آزمون EPT شهرهای حوزه برگزاری را نیز را منشتر می کند. 

شهرهای دوره مرداد ماه ۱۴۰۲ به شرح زیر می باشد:

شهرهای تهران ، تبریز، مشهد ، اهواز ، اصفهان ، شیراز، کرمانشاه، رشت ، کرمان ، اردبیل ، کرج ، ساری یزد، همدان، ارومیه، قزوین، گرگان، خرم آباد، اراک، زاهدان و بوشهر جمعا ۲۱ حوزه برگزار خواهد شد.

راهنما ثبت نام EPT سال 1402

نحوه ثبت نام آزمون EPT بدین صورت است که داوطلبان ابتدا باید وارد سامانه english.iau.ac.ir شوند و شماره دانشجویی خود را درج نمایند. سپس عکس پرسنلی خود را بارگذاری نمایند، مشخصات خواسته شده را درج کنند، هزینه ثبت نام آزمون EPT را پرداخت نمایند و در نهایت شناسه پرداخت را از سامانه دریافت کنند که به معنای موفقیت آمیز بودن ثبت نام است.

1️⃣ ابتدا به سایت english.iau.ac.ir مراجعه کنید.

2️⃣ سپس بر روی گزینه ” ثبت نام در آزمون ” کلیک کنید.

3️⃣ در مرحله بعدی می بایست شماره دانشجویی مقطع دکتری خود را به همراه کد امنیتی، در کادر نمایش داده شده وارد کنید. پس از درج اطلاعات خواسته شده در بخش های تعیین شده، گزینه “ ورود به مرحله ثبت نام ” را انتخاب نمایید.

4️⃣ در صفحه بعدی ثبت نام آزمون EPT ابتدا لازم است عکس پرسنلی خود را با استانداردهای قرار داده شده بارگزاری کرده و سپس نوع آزمون (EPT) را انتخاب کنید.

5️⃣  در قسمات اطلاعات کاربری تمام اطلاعات خواسته شده از جمله اطلاعات فردی و آدرس ایمیل و شماره تلفن همراه و ادرس محل سکونت خود را در فرم ثبت نام را به صورت دقیق تکمیل نمایید.

6️⃣ داوطلبان نوع سهمیه خود را که شامل سهمیه های عادی، رزمنده، جهادگر، آزاده یا همسر یا فرزند، جانباز ، همسر و یا فرزند جانباز 25 درصد به بالا و شاهد می باشد را درج نمایید. دانشجویان لازم است کد رهگیری 12 رقمی ایثارگری خود را نیز وارد کنند. 

7️⃣ در این مرحله ثبت نام آزمون EPT پس از وارد کردن اطلاعات کامل و درج کد امنیتی در بخش خواسته شده، گزینه ” ثبت نام ” را انتخاب کنید.

8️⃣ در این مرحله باید حوزه امتحانی خود را مشخص کنید. در صفحه اطلاعات وارد شده در مراحل قبل، برای شما نمایش داده می شود. در صورت صحت اطلاعات بر روی تایید و پرداخت هزینه کلیک کنید.

پرداخت هزینه ثبت نام EPT

نکته ای که ابتدا باید به آن توجه کنید شما برای تایید ثبت نام EPT و پرداخت هزینه زمان 30 دقیقه تعیین شده و باید تمامی مراحل را در این زمان انجام به تکیمل کنید.

1️⃣ پس از مراحل فوق باید هزینه ثبت نام را از طریق کارت بانکی عضو شبکه شتاب در سامانه پرداخت نمایید.

2️⃣ پس از کنترل کردن تمام اطلاعات خود که وارد فرم ثبت نام کرده اید، بر روی گزینه “ تایید و پرداخت هزینه آزمون ” کلیک نمایید.

3️⃣ با انتخاب گزینه “ تایید و پرداخت هزینه آزمون ” وارد درگاه پرداخت هزینه ثبت نام آزمون EPT خواهید شد که باید اطلاعات کارت بانکی تان را وارد کنید.

4️⃣ با ثبت مشخصات کارت بانکی، پرداخت با موفقیت انجام خواهد شد و به سامانه آزمون ای پی تی منتقل خواهید شد.

5️⃣ پس از اینکه هزینه ثبت نام را پرداخت کنید، شناسه مربوط به شما فعال خواهد شد و یک ایمیل حاوی اطلاعات پرداخت به آدرس ایمیل شما ارسال می شود.

شرایط ثبت نام آزمون EPT 1402

شرکت و ثبت نام آزمون EPT شرایط خاصی ندارد جز اینکه داوطلب باید دانشجوی مقطع دکتری تخصصی یا عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد باشد. مدرک آزمون ای پی تی فقط برای دانشگاه ازاد مورد تایید است و دانشگاه های سراسری ازمون های زبان مختص به خود را دارند.

همچنین مدرک آزمون ای پی تی برای دانشگاه های آزاد داخل کشور معتبر است و با استفاده از این مدرک نمی توانید در دانشگاه های خارج از کشور تحصیل کنید.

نمره قبولی آزمون EPT 

آزمون EPT شامل نمره قبولی و مردودی است و داوطلبی که نتواند حدنصاب لازم را به دست آورد، مردود خواهد شد. حداکثر نمره در آزمون EPT نمره 100 است و به سوالات با پاسخ اشتباه نمره منفی تعلق نمی یابد

نوع سهمیه داوطلب نمره قبولی
داوطلبان عادی 50 نمره 
داوطلبان دارای سهمیه شاهد 40 نمره 
داوطلبان دارای سهمیه ایثارگران 35 نمره 

منابع و سوالات آزمون EPT 

آزمون ای پی تی از 100 سوال تشکیل شده است که شامل 4 بخش با بودجه بندی های زیر می باشد. 

واژگان 25 سوال تستی
دستور زبان 40 سوال تستی
خواندن و درک متون 20 سوال تستی
درک مطلب متن با کلمات حذف شده (cloze) 15 سوال تستی.

مشاوره ثبت نام ای پی تی

زمان برگزاری آزمون تقریبا 10 روز پس از آخرین روز ثبت نام EPT می باشد. کارت ورود به جلسه آزمون معمولا 2 روز قبل از زمان برگزاری منتشر و داوزلبان باید نسبت به دریافت آن اقدام کنند. 

هر ساله ثبت نام آزمون EPT در چند دوره انجام می شود و داوطلبان محدودیتی از نظر تعداد دفعات شرکت در این آزمون را نخواهند داشت. آن دسته از داوطلبانی که پس از اعلام نتایج آزمون EPT نمره قبولی دریافت می کنند گواهی از سمت دانشگاه آزاد مبنی بر قبولی در آزمون ای پی تی اعطا میگردد. مدت زمان اعتبار زبان EPT  2 سال می باشد.

در این مطلب راهنمای کاملی از ثبت نام و زمان برگزاری آزمون EPT ارائه شد. شما داوطلبان عزیز برای دریافت پاسخ سوالات خود و بهره مندی از مشاوره شرکت در این ازمون، می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون ای پی تی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. ثبت نام آزمون ای پی تی در چه تاریخی انجام می شود؟

    در متن مقاله به زمان ثبت نام و برگزاری دوره های مختلف این آزمون اشاره شده است.

  2. برای ثبت نام آزمون ای پی تی باید به کدام سامانه مراجعه کنیم؟

    سامانه ثبت نام آزمون ای پی تی به نشانی english.iau.ac.ir می باشد.

  3. تاریخ برگزاری آزمون EPT چه زمانی است؟

    در متن مقاله زمان برگزاری هر یک از دوره ها را اعلام کرده ایم.

    منبع: ثبت نام آزمون EPT



:: برچسب‌ها: ثبت نام آزمون EPT 1402 ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

تمدید مهلت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ‍۱۴۰۳ توسط مرکز سنجش پزشکی به منظور ثبت نام دسته‌ای از داوطلبان که از نام نویسی در مهلت مقرر جامانده‌اند، در دو بازه زمانی مجزا انجام می شود. همچنین داوطلبانی که مراحل ثبت نام خود را در زمان های مشخص انجام داده‌اند، می توانند درصورتی که فرم تقاضانامه آن ها نیاز به ویرایش دارد، در این بازه زمانی اقدام کنند. در ادامه اطلاعات کاملی از تمدید مهلت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1403 ارائه کرده ایم.

 منبع: مهلت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

 

 

مهلت ثبت نام دکتري وزارت بهداشت ۱۴۰۳

 

تاکنون مرکز سنجش آموزش پزشکی مهلت ثبت نام آزمون دکتري وزارت بهداشت ۱۴۰۳ را اعلام نکرده است، اما پیش بینی می شود که این فرآیند مطابق سال های گذشته در شهریور ماه انجام شود. تمامی متقاضیان بایستی در این بازه زمانی به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور مراجعه کنند و مراحل نام نویسی خود را در این سامانه انجام دهند. به محض اعلام زمان دقیق ثبت نام آزمون دکتري، این مقاله نیز بروزرسانی خواهد شد. 

زمان ثبت نام آزمون دکتری 1403 اعلام نشده است. به محض اعلام در این بخش از مقاله بروزرسانی خواهد شد.

شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از تمدید مهلت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ و دریافت اخبار لحظه ای با مشاوران مرکز مشاوره تحصلیی دانتل کو نیز تماس حاصل بفرمایید.

 

تمدید مهلت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ‍1403

 پس از اتمام زمان ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲ هستند داوطلبانی که دیرتر از زمان ثبت‌نام مطلع شده و نتوانسته اند مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند. مرکز سنجش آموزش پزشکی به منظور رفاه حال این دسته از داوطلبان بلافاصله پس از اتمام فرصت نام نویسی، یک بازه زمانی دو تا سه روزه را نیز جهت نام نویسی جاماندگان در نظر می گیرد.

متقاضیان مقطع دکتری رشته های علوم پزشکی مجاز هستند که در زمان تمدید مهلت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1403 نسبت به ثبت نام و درج اطلاعات فردی و تحصیلی خود اقدام کنند. به محض مشخص شدن زمان دقیق آن در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

فرصت مجدد ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ‍۱۴۰۳

علاوه بر مهلت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت و تمدید مهلت آن در شهریور ماه، یک فرصت دیگر به عنوان فرصت آخر در اختیار علاقه مندان به تحصیل در رشته‌های پزشکی قرار می گیرد. چنانچه داوطلبی در این مرحله نیز جا بماند، فرصت دیگری جهت نام نویسی در این آزمون نخواهد داشت.

فرصت مجدد ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت در اواخر اردیبهشت ماه می باشد. در این بازه زمانی مجدد لینک ثبت نام این آزمون در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور ” sanjeshp.ir ” فعال می گردد.

تاکنون تاریخ دقیق فرصت مجدد ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403 از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر نشده است. اما به محض دریافت اخبار جدید تاریخ دقیق را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

نکات مهم مهلت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

✅داوطلبان برای ثبت نام آزمون بایستی هزینه آن را پرداخت کنند و در غیر این صورت مجاز به ثبت نام نخواهند بود. 

✅در هر بازه زمانی که اقدام به ثبت نام کردید، دفترچه را ابتدا مطالعه کنید تا به طور کامل از تمامی شرایط و ضوابط مطلع شوید. 

✅در صورتی که قصد ثبت نام در دو رشته را دارید، باید برای هر یک از آن ها به صورت جداگانه هزینه پرداخت کنید. 

✅سعی کنید که ثبت نام خود را در ساعات پایانی انجام ندهید چراکه در صورت اتمام تمدید مهلت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت دیگر به هیچ عنوان امکام نام نویسی در این آزمون را نخواهید داشت. 

 

مشاوره قبولی در آزمون دکترا

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که تاریخ‌هایی که به عنوان زمان ثبت نام دکتري اعلام می شود، فرصتی را در اختیار دو دسته از داوطلبان به شرح موارد زیر قرار می دهد.

 دسته اول: داوطلبانی که در زمان مقرر اعلام شده جهت ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت موفق به تکمیل مراحل نام نویسی نشده‌اند، می توانند از طریق لینک ثبت نام فعال شده جهت نام نویسی اقدام کنند.

✅ دسته دوم: داوطلبانی که در مهلت‌های اعلام شده نام نویسی خود را انجام داده‌اند، اما برخی اطلاعات خود را به درستی وارد نکرده اند. این دسته از داوطلبان می توانند در زمان تمدید ثبت نام و یا فرصت مجدد نام نویسی نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

مطالب ارائه شده مطالب کاملی از تمدید مهلت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ بود، چنانچه پیرامون آن سوالی دارید یا ابهامی برایتان وجود دارد، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تمدید مهلت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ‍1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. تمدید مهلت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ چه تاریخی می باشد؟

    تاریخ ثبت نام مشخص نیست، اما احتمالا همانند سال های گذشته در نیمه های شهریور باشد.

  2. آیا تاریخ ثبت نام آزمون تمدید نیز می شود؟

    بله بلافاصله پس از اتمام زمان ثبت نام، لینک نام نویسی در یک بازه زمانی دو تا سه روزه دیگر نیز فعال می باشد.

  3. فرصت مجدد ثبت نام دکتري وزارت بهداشت 1403 چه زمانی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد؟

    فرصت مجدد ثبت نام طبق روال سال های گذشته در اواخر شهریور ماه در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

    منبع: مهلت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت



:: برچسب‌ها: مهلت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

مدارک ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ اطلاعاتی می باشد که هر داوطلب بایستی به منظور وارد کردن اطلاعات درست در سامانه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت با آدرس الکترونیکی (sanjeshp.ir ) وارد نماید. شما متقاضیان گرامی می توانید قبل از ورود به سایت مدارکی از جمله کارت ملی، شناسنامه، عکس و … آماده کنید تا پس از ورود به سایت مراحل ثبت نام خود را با سرعت بیشتری انجام دهید. در ادامه این مطلب اطلاعات کاملی از مدارک ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1403 را ارائه کرده ایم. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: مدارک ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

مدارک ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

سوالی که اغلب متقاضیان آزمون دکتری وزارت بهداشت دارند، این است که مدارک ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ شامل چه مدارکی می باشد. مهم ترین مدارکی که متقاضیان در زمان ثبت نام آزمون 1403 نامبرده بدان احتیاج دارند و بایستی در سامانه بارگذاری کنند، به شرح موارد زیر می باشد. 

✅ رسید پرداخت الکترونیکی هزینه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403 (پرداخت این هزینه به صورت اینترنتی و از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی امکان پذیر می باشد.)

✅ عکس 4 * 3 (عکس اسکن شده داوطلب بایستی که بدون مهر باشد)

✅ اسکن کارت ملی و شناسنامه از مدارک ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

✅ ارائه كد رهگیری 12 رقمی ویژه ی متقاضیان استفاده از سهمیه ی رزمندگان (داوطلبان دارای سهمیه شاهد و ایثارگر نیازی به ارائه ندارند)

✅ فارغ التحصیلان بایستی که اصل دانشنامه دوره كارشناسی ارشد و یا دكتری عمومی و یا گواهی موقت فراغت از تحصیل ارائه دهند. 

✅ فارغ التحصیلان بایستی اصل گواهی معدل دوره تحصیلی و دانشجویان ترم آخر گواهی معدل ترم های گذرانده شده را ارائه دهند. (توجه داشته باشید که چنانچه در مدرک تحصیلی داوطلب، معدل قید شده باشد نیازی نیست گواهی معدل خود را ارائه دهد و همینطور اگر داوطلب معدل خود را ارائه ندهد، امتیاز مربوط به آن صفر در نظر گرفته خواهد شد)

✅ دانشجویان ترم آخر بایستی فرم شماره یک را تکمیل کرده و به صورت امضا شده و مهر خورده ارائه دهند.

✅ داوطلبان آقا بایستی مدرکی که نشان دهنده وضعیت نظام وظیفه عمومی آن ها می باشد را ارائه دهند.

✅ داوطلبانی که دارای معلولیت هستند، بایستی گواهی معلولیت خود را بارگذاری نمایند.

✅ فرم ثبت نام اینترنتی آزمون دکتری وزارت بهداشت نیز بایستی تکمیل گردد.

مدارک مورد پذیرش دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

همانطور که می‌دانید داوطلبان آزمون دکتری برای ثبت نام و پذیرش در این مقطع بایستی مدرک تحصیلی مرتبط داشته باشند و رشته انتخابی دکتری با مقطع قبلی با یکدیگر متجانس باشند. سازمان سنجش پزشکی هر ساله قبل از شروع ثبت نام آزمون، لیست مدارک تحصیلی مورد پذیرش دکتری وزارت بهداشت را ارائه می‌دهد. داوطلبان باید با کسب اطلاع از این مدارک ثبت نام دکتری وزارت بهداشت، اقدامات لازم برای ثبت نام آزمون را انجام دهند.

لیست مدارک در سایت سنجش پزشکی منتشر می‌شود. در حال حاضر سازمان سنجش اطلاعیه ای در این مورد برای ثبت نام دکتری 1403 منتشر نکرده است. به محض اطلاع رسانی این مطلب بروزرسانی شده و می‌توانید لیست مدارک مورد پذیرش را به صورت مستقیم از این صفحه دانلود نمایید. همچنین شما می‌توانید برای کسب اطلاع سریع در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

مشاوره ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

نکته ای که متقاضیان بایستی در نظر داشته باشند این است که اطلاعات خود را به درستی در سامانه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت وارد کنند. به همین دلیل می توانند قبل از مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی، مدارک ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1403 را آماده کنند تا پس از ورود به سایت، اطلاعات خواسته شده را مطابق با مدارکی که در اختیار دارند وارد نمایند.

توجه داشته باشید که مدرک ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ جهت انجام درست نام نویسی بسیار حائز اهمیت است و داوطلبانی که اطلاعات خود را به درستی در سامانه بارگذاری نکنند، نمی توانند کارت ورود به جلسه آزمون دکتری وزات بهداشت را دریافت کنند. در صورتی که هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه مدارک ثبت نام دکتری وزارت بهداشت برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مدارک ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. مدارک ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ چیست؟

    به منظور ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1403 مدارکی از جمله اسکن کارت ملی و شناسنامه و… نیاز است که داوطلبان بایستی مطابق متن مقاله فوق اشاره شده است.

  2. متقاضیان آزمون دکتری وزارت بهداشت بایستی مدرک خود را در کدام سامانه بارگذاری کنند؟

    متقاضیان آزمون دکتری وزارت بهداشت بایستی جهت ثبت نام مدارک‌لازم را در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی اینترنتی “sanjeshp.ir ” مراجعه کنید.

  3. آیا دانشجویان ترم آخر مقطع کارشناسی ارشد مدرک دیگری را علاوه بر مدارک‌ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳، بایستی آماده کنند؟

    دانشجویان ترم آخر مقطع کارشناسی ارشد بایستی علاوه بر مدرک لازم جهت ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت، گواهی معدل ترم های گذرانده شده و فرم شماره یک که مربوط به دانشجویان ترم آخر می باشد را با امضا و مهر برای ثبت نام آماده کنند.

    منبع: مدارک ثبت نام دکتری وزارت بهداشت



:: برچسب‌ها: مدارک ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

حذفیات کنکور انسانی ۱۴۰۳ یکی از مهم ترین سوالات داوطلبان کنکور سراسری در این زیر گروه آزمایشی می‌باشد. از مهم ترین فاکتورهای تاثیر گذار در قبولی کنکور سراسری برنامه ریزی درسی اصولی و آمادگی کافی می‌باشد. داوطلبان باید از حذفیات کنکور اطلاع کامل داشته باشند تا مدت زمان و انرژی زیادی را صرف مطالع مطالب حذف شده نکنند. در این مطلب به بررسی کامل حذفیات کنکور انسانی 1403 پرداخته شده است. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: حذفیات کنکور انسانی

حذفیات کنکور انسانی ۱۴۰۳ | دروس اختصاصی

هر ساله سازمان سنجش بخشی از مطالب کنکور سراسری در زیرگروه های مختلف را حذف می‌کند و این حذفیات را در یک اطلاعیه منتشر کرده و در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد.

داوطلبان کنکور سراسری بایستی از حذفیات کنکور به طور کامل اطلاع داشته باشند و بر این اساس برنامه ریزی درس خود را تنظیم کنند. عدم اطلاع از حذفیات کنکور باعث اتلاف وقت و انرژی داوطلبان می‌شود و عملکرد آن ها را نیز در جلسه آزمون کاهش می‌دهد. حذفیات کنکور انسانی 1403 به شرح زیر هستند. 

حذفیات درس عربی، زبان قرآن

بخش های حذفی کنکور انسانی ۱۴۰۳ در این درس به شرح زیر می‌باشد. 

درس حذفیات
عربی ۱

بخش بحث العلمی

  • ذكر صيغه فعل به صورت للغائب، للمخاطبین…. (به جای اصطلاح  للغائب، اصطلاح  مفرد مذكر غائب ذكر شود.)
عربی ۲
  • بخش (البحث العلمي)
  • بخش (للمطالعة) صفحات 57 و 58
عربی ۳
  • بخش (خوب است بدانيم) صفحه 18
  • تشخيص اسلوب حصر

 

حذفیات کنکور انسانی | حذفیات درس فلسفه و منطق

حذفیات‌کنکور انسانی 1403 در این درس به شرح زیر می‌باشد. 

درس حذفیات
فلسفه ۱
  • پاورقی ها و مطالعه آزاد
  • فعالیت های درون متن که با علامت * مشخص شده اند.
  • مطالبی که در حاشیه کتاب آمده‌است.
فسلفه ۲
  • پاورقی ها و مطالعه آزاد
  • مطالبی که در حاشیه کتاب آمده است.
  • فعالیت های درون متن که با علامت * مشخص شده اند.
منطق
  • پاورقی ها و حکایت ها
  • پیرابند های آبی ستاره دار
  • عناوین بخش ها
  • آنچه در این بخش می خوانیم
  • فرهنگ اصطلاحات
  • دروس ۹ و ۱۰

 

حذفیات درس جامعه شناسی

حذفیات کنکور انسانی ۱۴۰۳ در این درس به شرح زیر می‌باشد. 

درس حذفیات
جامعه شناسی ۱
  • دروس 9 و 10
  • بخوانیم و بدانیم صفحات 4 ، 8 ، 11 ، 109 و 126 
جامعه شناسی ۲
  • مطالب بخوانیم و بدانیم و ببینیم و بدانیم

 

حذفیات درس تاریخ

حذفیات کنکور انسانی 1403 در این درس به شرح زیر می‌باشد. 

درس حذفیات
تاریخ ۱
  • عنوان های بیشتر بدانیم و یک توضیح
  • مطالب مندرج در جدول
  • مطالب مندرج در نمودارهای خط زمان، نقشه ها و تصاویر تاریخی و سایر نمودارها
تاریخ ۲
  • تمامی فعالیت ها به ویژه فعالیت های بررسی شواهد و مدارک
  • دروس 13، 14 و 15 
تاریخ ۳
  • عنوان های بیشتر بدانیم و یک توضیح
  • مطالب مندرج در نمودارهای خط زمان، نقشه ها و تصاویر تاریخی و سایر نمودارها
  • تمامی فعالیت ها به ویژه فعالیت های بررسی شواهد و مدارک
  • مطالب مندرج در جدول یا ترام های رنگی

 

حذفیات کنکور انسانی | حذفیات درس جغرافیا

حذفیات‌کنکور انسانی ۱۴۰۳ در این درس به شرح زیر می‌باشد. 

درس حذفیات
جغرافیا ۲ و جغرافیا ۳ (کاربردی)
  • بیشتر بدانیم ، بیندیشیم ، برای مطالعه‌ها
  • توضیحات و زیرنویس‌ها ، نقشه‌ها و مدل‌ها
  • آمار و ارقام مندرج در جدول‌ها و نمودارها و واژه نامه‌های پیوست کتاب

 

حذفیات درس علوم و فنون ادبی

حذفیات کنکور انسانی 1403 در این درس به شرح زیر می‌باشد. 

درس حذفیات
علوم و فنون ادبی
  • خودارزیابی ها 
  • کارگاه‌های تحلیل متن

 

حذفیات کنکور انسانی | حذفیات درس روانشناسی

حذفیات‌کنکور انسانی ۱۴۰۳ در این درس به شرح زیر می‌باشد. 

درس حذفیات
روانشناسی
  • بخش های برای مطالعه
  • پانویس های انگلیسی

 

حذفیات درس ریاضی و آمار

حذفیات کنکور انسانی 1403 در این درس به شرح زیر می‌باشد. 

درس حذفیات
ریاضی و آمار ۱
  • مطالب بخوانیم و بدانیم و ببینیم و بدانیم
ریاضی و آمار ۲
  • بخش خواندنی های کتاب
  • درس دوم (سری های زمانی) از فصل سوم 
    صفحات 63 تا 73
ریاضی و آمار ۳
  • بخش خواندنی های کتاب

 

حذفیات درس اقتصاد

حذفیات کنکور انسانی ۱۴۰۳ در این درس به شرح زیر می‌باشد. 

درس حذفیات
اقتصاد
  • بخش موقعیت در اول هر درس، بیشتر بدانیم، شهد و شکر، درس زندگی، گفتگو در کلاس، فعالیت‌ها
  • درس های 14-13-12-2 

 

حذفیات دروس عمومی کنکور انسانی 1403

در سال های گذشته داوطلبان باید علاوه بر دروس اختصاصی، دروس عمومی را نیز مطالعه می‌کردند و سازمان سنجش نیز در اطلاعیه حذفیات کنکور انسانی، بخش های حذفی دروس عمومی را نیز ارائه می‌کرد 

اما در سال گذشته و طی تغییرات کنکور سراسری، دروس عمومی به طور کامل از کنکور حذف شدند و از این پس داوطلبان باید تمام تمرکز خود را بر روی دروس اختصاصی بگذارند. تاثیر دروس عمومی از طریق سوابق تحصیلی اعمال می‌شود و داوطلبان دیگر نیازی به مطالعه این دروس در سال کنکور نخواهند داشت.

مشاوره کنکور سراسری

داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند، باید از تمامی نکات همچون حذفیات کنکور انسانی و بودجه بندی کنکور مطلع شوند و بر این اساس برنامه ریزی کرده و مطالعه نمایند. اطلاع از این نکات برای داوطلبان بسیار حائز اهمیت است و باعث بهبود بازدهی و عملکرد آن ها می‌شود. 

چنانچه در مورد برنامه ریزی کنکور سراسری ابهام یا سوالی دارید و یا با مشکلی در این زمینه مواجه شده‌اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز  مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

برای دریافت مشاوره در زمینه حذفیات‌کنکور انسانی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. حذفیات کنکور انسانی در دروس عمومی چیست؟

    دروس عمومی به طور کامل از کنکور حذف شده اند و دیگر نیازی به مطالعه هیچ یک از درس های عمومی نیست. 

  2. حذفیات کنکور انسانی در دروس تخصصی چیست؟

    در متن مقاله تمامی حذفیات در دروس اختصاصی کنکور‌انسانی را آورده‌ایم. 

  3. حذفیات کنکور سراسری در کدام بخش دفترچه ارائه می‌شود؟

    حذفیات کنکور در یک اطلاعیه جداگانه از سایت سنجش منتشر می‌شود و ارتباطی با دفترچه راهنما ثبت نام ندارد. 

    منبع: حذفیات کنکور انسانی



:: برچسب‌ها: حذفیات کنکور انسانی ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ کدام اند؟ مجموعه شرایط و مقرراتی که برای ثبت نام کنکور سراسری وجود دارد. در دفترچه راهنمای ثبت‌نام در جهت راهنمایی به متقاضیان کنکور درج می‌شوند. متقاضیان قبل از ثبت نام کنکور سراسری ابتدا باید شرایط ثبت نام کنکور و قوانین را بررسی کرده و سپس اقدام کنند. از طرفی برای تمام دانشگاه‌های روزانه، غیر روزانه و آزاد یک آزمون مشترک برگزار می‌شود. مجموعه شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری 1403 درادامه مقاله گردآوری و بررسی شده است.

 منبع: شرایط ثبت نام کنکور سراسری

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

با توجه به تغییرات اعمالی در نحوه و قوانین برگزاری کنکور سراسری در این مقاله به بررسی شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ خواهیم پرداخت. با توجه به این تغییرات، آزمون سراسری ۲ بار در سال برگزار خواهد شد. رتبه کسب شده داوطلب برای ۲ سال ذخیره می گردد. از دیگر تغییرات درصد تاثیر نمرات سوابق تحصیلی و حذف زیرگروه ها می باشد. 

تمامی شرایط ثبت نام کنکور سراسری 1403 را درادامه به صورت کامل شرح داده ایم. برای راهنما کامل نام نویسی پیشنهاد می کنیم حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

شرایط عمومی ثبت نام کنکور 1403

یک سری از شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ شرایطی ثابت و مشترک برای تمامی داوطلبان کنکور هستند. شرایط عمومی را در ادامه شرح داده شده است.

✅اعتقاد داوطلب به دین اسلام و یا یکی از ادیان مورد تائید جمهوری اسلامی

✅عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی

✅عدم اعتیاد به مواد مخدر

✅نداشتن سوءسابقه کیفری

✅عدم احراز فساد اخلاقی

✅عدم سابقه در رابطه با عضویت در سازمان‌ها و گروه‌های غیر قانونی

 

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

شرایط ثبت نام کنکور سراسری 1403 عمدتاً مربوط به مدارک تحصیلی داوطلبان است. بدین ترتیب داوطلبانی که دارای یکی از مدارک تحصیلی زیر باشند می‌توانند در آزمون کنکور سراسری ثبت نام و شرکت کنند.

❌دارندگان مدرک دیپلم چهارساله نظام متوسطه قدیم می‌توانند در کنکور سراسری شرکت کرده و شانس خود برای پذیرش را بیازمایند.

❌متقاضیانی که دارای مدرک دیپلم نظام جدید و مدرک پیش دانشگاهی باشند، قادر هستند در کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت نام کنند.

❌داوطلبانی که دارای مدرک کاردانی معتبری هستند و یا تا پایان شهریورماه 1403 مدرک کاردانی خود را دریافت می‌کنند، دارای شرایط ثبت نام کنکور و شرکت در آزمون می باشند.

❌دانش آموزان سال دوازدهم نظام جدید در صورتی که تا پایان شهریور ماه 1403 فارغ‌التحصیل شوند. اجازه شرکت در آزمون و انتخاب رشته را خواهند داشت. البته داوطلبان پایه یازدهم به صورت آزمایشی در این آزمون شرکت کنند.

❌ متقاضیانی که موفق به اخذ پذیرش در نیمسال دوم تحصیلی شوند. درصورتی که تحصیلات خود را تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۳ به طور کامل به اتمام برسانند. می‌توانند در مقطع کارشناسی ادامه تحصیل دهند.

 

سهمیه‌های کنکور سراسری

در این بخش از مقاله شرایط ثبت نام کنکور سراسری به بررسی سهمیه ها خواهیم پرداخت. داوطلبان دارای سهمیه مجاز به استفاده از امتیازات خود در آزمون کنکور سراسری هستند. 3 نوع سهمیه برای متقاضیان کنکور سراسری به شرح زیر تعیین شده است:

1️⃣ سهمیه مناطق: سهمیه مناطق کنکور سراسری با توجه به امکانات تحصیلی شهرهای مختلف تعیین می‌شوند. شهرهای بزرگ و برخوردار از امکانات تحصیلی رایگان از جمله شهر تهران به عنوان منطقه 1 شناخته می‌شوند. سایر شهرها نیز با توجه به ویژگی‌های تحصیلی به عنوان مناطق 1 یا 2 یا 3 شناخته می‌شوند.

2️⃣ سهمیه ایثارگران: به دو بخش سهمیه ایثارگری بالای 25 درصد و ایثارگران پایین 5 درصد تقسیم می‌شود. 25 درصد از ظرفیت هر کدرشته مختص دارندگان سهمیه ایثارگری 25 درصد و 5 درصد نیز مختص دارندگان سهمیه سهمیه ایثارگری 5 درصد است. 

3️⃣ سهمیه رزمندگان: جهادگران و رزمندگان بسیجی و ستاد کل نیروهای مسلح که سابقه 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه داشته‌اند. می‌توانند از امتیاز سهمیه رزمندگان در صورت داشتن شرایط ثبت نام کنکور سراسری استفاده کنند.

4️⃣ سهمیه خانواده شهدا: سهمیه خانواده شهدا به پدر، مادر، خواهر و برادر شهید اختصاص داده می شود. میزان تخصیص ظرفیت هر کدرشته محل به این داوطلبان، با توجه به تعداد متقاضیان تعیین می گردد.

5️⃣ سهمیه بهیاران: پنج درصد از ظرفیت کدرشته محل روزانه پرستاری به داوطلبان با سهمیه بهیاری اختصاص دارد.

6️⃣ سهمیه مناطق سیل زده: 5 درصد مازاد به داوطلبان مناطق سیل‌زده همانند داوطلبان مناطق زلزل زده، اختصاص پیدا می کند. سهمیه مناطق سیل‌زده فقط در دانشگاه‌های استان آسیب دیده لحاظ می گردد.

شرایط نظام وظیفه

داوطلبان آقایی که قصد ثبت نام در کنکور سراسری دارند، می‌بایست تکلیف روشنی در رابطه با نظام‌ وظیفه داشته باشند. این دسته از داوطلبان جهت ثبت نام در آزمون سراسری نیاز به درج کد نظام وظیفه خود در فرم ثبت نام را دارند. شرایط ثبت نام کنکور سراسری داوطلبان آقا در رابطه با وضعیت نظام وظیفه خود دارند عبارتند از:

????دارا بودن کارت پایان خدمت هوشمند

????کارت معافیت دائم از خدمت

????کارت معافیت موقت از خدمت

????داشتن سن 46 و یا بیشتر که موفق به دریافت کارت معافیت سنی شده‌اند.

????دیپلم و دوره تحصیلی به صورت پیوسته و حضوری حداکثر تا سن 20 سالگی به پایان برسانند.

????پذیرش داوطلب در مقطع کارشناسی یا بالاتر برای متقاضیانی که مشغول به خدمت نظام وظیفه هستند.

????دسته ای از داوطلبان که جزو کارکنان پایور شاغل در نیروهای مسلح هستند، می توانند با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و دریافت موافقت اداره نیروی انسانی سازمان، ادامه تحصیل دهند. 

????دانشجویان انصرافی به شرطی که بیش از یک سال از انصراف آنان نگذشته و دارای دیگر شرایط ثبت نام کنکور باشند

????دسته از علاقه مندان به شرکت در کنکور سراسری که جزو مشمولین غایب هستند، نمی توانند تا قبل از مشخص شدن وضعیت نظام وظیفه شان، ادامه تحصیل دهند.

????دسته ای از داوطلبان که جزو دانشجویان انصرافی و مشمولین خدمت سربازی هستند، باید ابتدا وضعیت نظام وظیفه خود را با دریافت کارت پایان خدمت سربازی و یا کارت معافیت مشخص کنند. در غیر اینصورت شرایط ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ را نداشته و مجاز به ادامه تحصیل نیستند.

???? داوطلبانی که جزو فارغ التحصیلان مقطع کاردانی هستند و مشمول خدمت سربازی می باشند، مجاز به نام نویسی در کنکور سراسری نیستند و فقط می توانند در کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته شرکت کنند. 

شرایط اتباع خارجی

اتباع خارجی مجاز به ثبت نام می باشند. براساس دفترچه راهنما، شرایط ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ اتباع خارجی با شرایطی همراه می‌باشد، که در ادامه شرح داده‌ایم:

???? تنها دسته ای از اتباع غیر ایرانی مجاز به ثبت نام در کنکور سراسری هستند که دارای اقامت قانونی کشور جمهوری اسلامی ایران باشند.

???? داوطلبان غیر ایرانی مجاز به انتخاب کد‌رشته محل‌هایی که مجاز به تردد در آن نمی باشند، نیستند. داوطلبان چنانچه کد رشته محل‌های مناطق غیر مجاز به تردد را انتخاب کنند، قبولی وی رد و مردود اعلام می شود.

????داوطلبان غیرایرانی که کدرشته‌محل های مناطق غیر مجاز انتخاب کرده‌اند. پس از قبولی می توانند مطابق کارنامه سبز خود، در اولین کدرشته محل در منطقه مجاز خود ادامه تحصیل دهند.

???? داوطلبان غیرایرانی و خارجی، مجاز به انتخاب کد رشته محل‌های دارای تعهد استخدام نمی باشند.

???? اتباع غیرایرانی دارای شرایط ثبت نام کنکور سراسری 1403 حتی در صورت پذیرفته شدن در دوره روزانه دانشگاه سراسری، باید به میزان 80 درصد از شهریه دوره نوبت دوم دانشگاه محل قبولی شهریه بپردازند.

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ | دانشجوی انصرافی

???? دانشجویان اخراجی یا انصرافی حق ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۳ را دارند. البته این داوطلبان می‌بایست با محل دانشگاه قبلی خود تسویه حساب کرده و محدودیت خاصی برای ثبت نام نداشته باشند.

???? پذیرفته شدگان نهایی دوره روزانه کنکور 1403 دارای شرایط ثبت نام کنکور می باشند و محرومیتی ندارند.

???? دانشجویان در حال تحصیل در دوره روزانه، همانند دیگر دوره‌ها پس از قبولی در دانشگاه جدید می توانند در هنگام ثبت‌نام از مقطع قبلی انصراف دهند. این دسته از داوطلبان دیگر نیاز نیست پیش از اتمام مهلت ثبت‌نام از مقطع خود انصراف دهند. 

???? دانشجویان دوره‌های غیر روزانه دانشگاه سراسری، می‌توانند بدون انصراف از دانشگاه محل قبولی در کنکور سراسری ۱۴۰۳ شرکت کنند. ثبت نام نهایی در کدرشته محل قبولی جدید، نیازمند این است که متقاضیان از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهند.

???? دسته ای از داوطلبان که جزو دانشجویان انصرافی هستند، می توانند برای شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۳ بند 32 تقاضانامه کنکور سراسری را علامت بزنند.

???? داوطلبان در صورتی که از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهند. مجاز به ادامه تحصیل در رشته قبلی (انصرافی) خود نخواهند بود. 

 

شرایط ثبت نام کنکور با دیپلم غیر مرتبط و تاثیر سوابق تحصیلی

در این بخش به این سوال می پردازیم که آیا با دیپلم غیر مرتبط، مثلا با دیپلم ریاضی یا انسانی می توان در کنکور تجربی شرکت کرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله می توانید شرکت کنید. 

در شرایط ثبت نام کنکور هیچگونه تجانس رشته‌ای وجود ندارد و همه داوطلبان با هر مدرک دیپلم در هر گروه آزمایشی که مایل می باشند می توانند شرکت کنند. نکته اصلی تاثیر سوابق تحصیلی 50 درصدی می باشد. طبق اطلاعیه های سازمان سنجش تمامی داوطلبانی که از سال ۸۴ به بعد دیپلم خود را اخذ کرده اند، تاثیر 50 درصدی قطعی (مثبت یا منفی) در کنکور خواهند داشت.

داوطلبان دارای دیپلم غیر مرتبط می ممکن است تاثیر سوابق تحصیلی منفی داشته باشند. لذا داوطلبان واجد شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ باید در ترمیم معدل خود درس هایی که نمره ندارند را انتخاب کرده و امتحان دهند.

به طور مثال اگر یک داوطلب دارای مدرک دیپلم ریاضی می باشد و خواهان شرکت در کنکور تجربی می باشد، به دلیل نداشتن نمراتی دروسی مانند زیست شناسی نمره این داوطلب صفر می باشد و تاثیر سوابق تحصیلی در این درس منفی شود.

 

شرایط تحصیل مجدد

بخشی از دفترچه ثبت نام کنکور به بررسی شرایط ثبت نام کنکور سراسری و تحصیل مجدد می پردازد. در ادامه این شرایط ثبت نام کنکور 1403 را ارائه کرده ایم:

✅ دسته ای از داوطلبان کنکور سراسری که جزو دانشجویان دوره های غیر روزانه شامل نوبت دوم، پیام نور، غیر انتفاعی، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد اسلامی هستند، دارای شرایط ثبت نام کنکور و مجاز اند بدون انصراف از دانشگاه محل قبولی در کنکور سراسری ۱۴۰۳ شرکت کنند. شرط تحصیل مجدد این دسته از داوطلبان در کدرشته محل جدید پس از اطمینان از قبولی، از محل تحصیل خود انصراف دهند.

✅ داوطلبانی که جزو فارغ التحصیلان مقاطع كارشناسی ارشد ناپيوسته و پيوسته و دكتری عمومی پزشكی، دندانپزشكی، داروسازی و دكتری حرفه ای دامپزشكی هستند. می توانند بدون محدودیت در انتخاب دوره، از طریق کنکور سراسری در مقطع دكتری عمومی رشته‌های پزشكی، دندانپزشکی و داروسازی تحصیل کنند.

✅ فارغ‌التحصیلان مقطع کاردانی رشته اپتیک، می‌توانند پس از ثبت‌نام در کنکور تجربی و کسب رتبه و تراز لازم، در مقطع کارشناسی پیوسته بینایی سنجی، ادامه تحصیل دهند.

شرایط ثبت نام مجدد در کنکور سراسری 1403

برخی از داوطلبان که سابقه تحصیل در دانشگاه را داشته ولی مایل به ثبت نام مجدد هستند باید درنظر داشته باشند که مقررات خاصی پیش روی خود دارند و در صورت داشتن شرایط ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ مجاز به شرکت مجدد می باشند. 

  • داوطلبان مشغول به تحصیلی در دوره روزانه می توانند در کنکور سراسری شرکت کنند. پس از قبولی هنگام ثبت نام دانشگاه می توانند از مقطع قبلی خود انصراف دهند.
  • فارغ‌التحصیلان مقطع کاردانی رشته‌های گروه پزشکی در صورت اتمام کامل تحصیلات خود تا پایان شهریورماه برای نیمسال اول و تا پایان بهمن ماه برای نیمسال دوم، مجاز به ثبت نام کنکور سراسری هستند. این افراد باید خدمات قانونی خود را به اتمام رسانند. گواهی پایان طرح نیروی انسانی را تا تاریخ مجاز دریافت کنند.
  • امتیازی نیز برای پذیرفته‌شدگان رشته‌های پزشکی، دامپزشکی و داروسازی درنظر گرفته شده است. پذیرفته‌شدگان این سه رشته درصورت داشتن طرح اجباری می‌توانند ابتدا ادامه تحصیل دهند. سپس طرح تعهد خدمت خود را بگذرانند. این امتیاز تنها برای قبولی همین رشته صدق می‌کند.

شرایط شرکت داوطلبان دارای مدرک کاردانی

داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش هستند. برای ادامه تحصیل در مقطع کاردانی پیوسته نیازمند مدرک کاردانی یا پیش دانشگاهی هستند. البته تعدادی از داوطلبان رشته‌های نظری دارای شرایط ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ که دارای مدرک کاردانی هستند. می توانند از طریق مدرک کاردانی خود در آزمون سراسری شرکت کنند.

توجه داشته باشید برای درصورت شرکت در آزمون سراسری مدرک کاردانی دیگر تاثیر سوابق تحصیلی برای شما لحاظ نشده و البته در مزان ثبت‌نام باید اطلاعات ازم مدرک کاردانی را ثبت کنید.

 

شرکت داوطلبان یازدهمی در کنکور سراسری ۱۴۰۳

داوطلبان کلاس یازدهمی که در سال جاری مدرک دیپلم خود را در سال بعد اخذ می کنند نیز در صورت دارا بود دیگر شرایط ثبت نام کنکور سراسری مجاز به شرکت در این آزمون هستند. این دسته از داوطلبان بیشتر باید به صورت آزمون آزمایشی در کنکور شرکت کنند. 

با توجه به تغییرات قوانین کنکور در صورت کسب رتبه مورد لازم این رتبه برای ۲ سال برای داوطلب ذخیره می شود. پس از اخد مدرک دیپلم پیش از اتمام ۲ سال می توانند با رتبه‌ی کسب شده انتخاب رشته خود را انجام دهد. سپس وارد دانشگاه شوند.

 

مشاوره شرایط ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

داوطلبان برای دریافت کد سوابق تحصیلی باید به سایت دریافت کد سوابق تحصیلی ” my.medu.ir ” مراجعه کنند و معدل کتبی و نهایی خود را در فرم ثبت نام درج کنند. دانش آموزان درحال تحصیل در زمان انتخاب رشته باید معدل پایانی خود را ثبت و تصحیح کنند. 

داوطلبان اتباع خارجی جهت ثبت نام باید کد 13 رقمی اتباع خارجی خود را اخد و در فرم ثبت نام درج کنند. چنانچه شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مشاوران مجموعه دانتل استفاده کنید و در کم ترین زمان و با کم ترین هزینه پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام کنکور سراسری 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

متقاضیان از چه طریقی می توانند از شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ مطلع شوند؟

سازمان سنجش از طریق انتشار دفترچه راهنما شرایط ثبت نام کنکور را به داوطلبان اطلاع رسانی می کند.

آیا شرایط ثبت نام کنکور به صورت مجزا از شرایط ورود به دانشگاه آزاد است؟

آزمون سراسری به صورت یکپارچه برای دانشگاه های سراسری و آزاد برگزار می شود، بنابراین شرایط ثبت‌نامبرای آن ها مشترک است.

شرایط تحصیل مجدد شامل چه مواردی است؟

در متن مقاله فوق به شرایط تحصیل مجدد به صورت کامل اشاره کرده ایم.

منبع: شرایط ثبت نام کنکور سراسری



:: برچسب‌ها: شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

مدارک ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ کدام اند؟ در طی ثبت نام کنکور سراسری، داوطلبان احتیاج به اطلاعات خاصی دارند تا فرم های ثبت نام را بر اساس آن پر کنند. از همین رو بهتر است قبل از اقدام به ثبت نام، این مدرک تهیه و آماده شده باشد. آماده سازی مدرک ثبت نام موجب تسریع فرایند ثبت نام خواهد شد. با توجه به ادغام آزمون کنکور برای دانشگاه­‌های سراسری و دانشگاه آزاد، متقاضیان هر دو دانشگاه نیاز به این مدارک خواهند داشت. در این مقاله به بررسی جزئیات مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری 1403 که در طول فرایند ثبت نام به آن­ها نیاز است، پرداخته شده است. 

 منبع: مدارک ثبت نام کنکور سراسری

مدارک ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

متقضایان باید مدارک ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ را در زمان نام نویسی آماده کرده تا کراحل ثبت نام انجام داده و این فرآیند را به اتمام برسانند. این مدارک شامل مدرک فردی و عکس داوطلب، مدرک تحصیلی، تکمیل فرم های لازم و خرید سریال ثبت نام 12 رقمی می باشد. در ادامه به بررسی و شرح تک به تک مدارک ثبت نام کنکور سراسری 1403 خواهیم پرداخت.

 

مدارک فردی ثبت نام کنکور سراسری 1403

مدارک ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ شامل مدارک تحصیلی و فردی است. یک مجموعه از مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری 1403 شامل مدارک فردی داوطلب است. به طور کلی مدرک فردی ثبت نام آزمون سراسری عبارتند از:

????مشخصات شناسنامه­ ای: اطلاعات شناسنامه ­ای دربرگیرنده اطلاعات شخصی داوطلب از جمله نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، کدملی، سریال شناسنامه است.

???? عکس داوطلبی: داوطلبان برای ثبت نام در کنکور سراسری نیاز دارند تا عکس داوطلبی خود را اسکن کرده و در محل درخواستی بارگذاری کنند. عکس داوطلبی می‌بایست دارای استانداردهای مشخصی باشد.

????اطلاعات محل سکونت: درج آدرس دقیق محل سکونت و کد پستی محل زندگی داوطلب در مدارک ثبت نام کنکور سراسری ضروری است.

????اطلاعات سهمیه‌ای: داوطلبانی که دارای سهمیه ­ای خاص از جمله سهمیه ایثارگری و یا رزمندگان هستند، بایستی کد پیگیری 12 رقمی را در فرم ثبت نام کنکور سراسری ثبت کنند.

????اطلاعات نظام وظیفه­‌ای برای داوطلبان آقا: داوطلبان آقا موظف هستند تا اطلاعات مربوط به وضعیت نظام وظیفه خود را در فرم ثبت نام مشخص کنند.

???? تشکیل پرونده برای داوطلبان معلول: داوطلبان معلول و دارای وضعیت جسمانی خاص، برای شرکت در آزمون سراسری ابتدا باید به سازمان بهزیستی مراجعه کرده و تشکیل پرونده دهند تا اطلاعات جسمانی آنها در این سازمان ثبت شود.

????اطلاعات داوطلبان غیرایرانی: یکی از مدارک ثبت نام کنکور سراسری برای متقاضیان شرکت کنندخ در کنکور سراسری که تابعیت غیر ایرانی دارند، درج کد پیگیری 13 رقمی مربوط به خود در فرم ثبت نام می باشد.

 

استانداردهای تعریف شده برای عکس داوطلبی

عکس داوطلبی بایستی دارای استانداردهای خاص باشد. در ادامه ویژگی­ هایی عکس داوطلبی که یکی از مدارک ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ می باشد شرح داده شده است.

✅عکس باید تمام رخ 4*3 و یا 4*6 باشد.

✅عکسی که در محل درخواستی بارگذاری می‌شود لازم است دارای ابعاد 400*300 و یا 300*200 باشد.

✅تصویر اسکن باید دارای فرمت JPG باشد.

✅عکس داوطلبی بایستی فاقد لکه، مهر، جای منگنه باشد.

✅این عکس باید جدید که در سال جاری تهیه شده باشد.

✅عکس‌های داوطلبی که از روی کارت ملی، شناسنامه یا هر مدرک دیگر اسکن و بارگذاری می‌شوند. بدون شک مشکلی برای ثبت نام داوطلبان ایجاد خواهد کرد.

مدارک ثبت نام کنکور | فرم های ثبت نام 

1️⃣ فرم شماره 1: همه داوطلبان کنکور 1403 (به جز آن دسته از داوطلبانی که در بخش های مرکزی شهرهای تهران، بخش كن شهر تهران، بخش تجريش شهر شميرانات، بخش لواسانات شهر شميرانات، اصفهان، تبريز، شيراز و مشهد فارغ التحصیل شده اند) باید نسبت به تکمیل فرم شماره یک ثبت نام آزمون سراسری اقدام کنند. برای دانلود این فرم که یکی از مدارک ثبت نام کنکور می باشد، بر روی عبارت دانلود فرم شماره 1 زیر کلیک کنید.

 

2️⃣ فرم شماره 2: این فرم مخصوص آن دسته از داوطلبانی است که در دوره روزانه دانشگاه های سراسری تحصیل می کنند و قصد انصراف از تحصیل را دارند می باشد. این داوطلبان باید فرم شماره 2 را پر کرده و آن را به آموزش دانشگاه خود تحویل دهند. برای دانلود این فرم که یکی دیگر از مدارک ثبت نام کنکور می باشد، بر روی عبارت دانلود فرم شماره 2 زیر کلیک کنید.

 

مدارک تحصیلی ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳

علاوه بر مدارک فردی، مدارک تحصیلی نیز نقش مهمی در ثبت‌نام دارند. نکته مهم در رابطه با مدارک تحصیلی این است که اطلاعات مربوط به مدارک ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ می‌بایست به صورت دقیق و درست در فرم ثبت نام کنکور درج شوند. 

❌معدل کل دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 و یا دیپلم نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی و یا دیپلم نظام قدیم و یا دیپلم فنی و حرفه ای و یا کاردانش

❌نمره و معدل کتبی نهایی پایه دوازدهم نظام آموزشی جدید 3-3-6 و یا سال سوم نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی و یا دیپلم نظام قدیم

❌تاریخ اخذ مدرک دیپلم

❌معدل کل دوره پیش دانشگاهی و تاریخ اخذ مدرک

❌معدل کل فارغ التحصیلی مقطع کاردانی

❌تعیین وضعیت دانش آموزی و یا فارغ التحصیلی

           ???? داوطلبان نظام جدید: کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم

           ???? داوطلبان نظام قدیم: کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی

❌ تعیین وضعیت تحصیلی: دانشجویان انصرافی، دانشجویان دوره روزانه، دانشجویان دوره غیرروزانه و دانشجویان اخراجی دانشگاه‌ها

❌ وضعیت فارغ التحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد ویا بالاتر دانشگاه ها

 

کدهای تحصیلی، نظام وظیفه و منطقه

موارد دیگر کدهای لازم مدارک ثبت نام کنکور سراسری که در ادامه پرداخته ایم:

  • کدبخش محل تولد موجود در جدول شماره 7 راهنمای کنکور سراسری
  • کد منطقه تحصیلی و یا ناحیه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک دیپلم
  • کد دانش آموزی مقطع دیپلم دانش آموزان فارغ التحصیل سال 1384 تا 1397 موجود در قسمت بالای کارنامه دبیرستان درج شده است. 
  • کد عنوان دیپلم پایه دوازدهم نظام آموزشی 3-3-6 موجود در مدرک دیپلم
  • کد بخش محل اخذ مدرک سال دوم دبیرستان
  • کد بخش محل اخذ مدرک دیپلم
  • کد منطقه و یا ناحیه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی
  • کد دانش آموزی مقطع پیش دانشگاهی
  • کد دو رقمی عنوان مدرک پیش دانشگاهی 
  • کد بخش محل اخذ مدرک دوره پیش دانشگاهی
  • کد محل اشتغال به کار
  • کد استان و کد بخش محل اقامت
  • کد نظام وظیفه کنکور موجود در دفترچه

 

خرید سریال کارت اعتباری | مدارک ثبت نام کنکور

ثبت نام کنکور سراسری برای متقاضیان این آزمون به شرط پرداخت هزینه ثبت نام امکان پذیر خواهد بود. به عبارت دیگر، شماره سریال ثبت نام کنکور سراسری یکی از مهمترین مدارک ثبت نام کنکور سراسری 1403 به شمار می‌رود. پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری به شکل اینترنتی و از طریق خرید کارت اعتباری انجام می‌گیرد. با خرید کارت اعتباری، یک شماره سریال 12 رقمی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که از طریق این شماره سریال دسترسی به فرم‌های ثبت نام فراهم می‌شود.

داوطلبان دانشگاه آزاد نیازی به پرداخت هزینه جداگانه ندارند.

 

آیا برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ کارت ملی لازم است

داوطلبان در زمان نام نویسی نیازی به ارائه کارت ملی نمی باشد. داوطلبان در زمان تکمیل فرم ثبت‌نام در سایت سنجش یکی از اطلاعات لازم کدملی داوطلب می باشد. کد ملی شخص همان شماره شناسنامه می باشد. هرچند که کارت ملی از اصلی ترین مدارک ثبت نام کنکور می باشد اما در زمان نام نویسی فقط وارد کردن کد ملی کافی می باشد. چنانچه شخص در دانشگاه پذیرفته شود. باید در زمان مراجعه حضوری کارت ملی خود را ارائه دهد.

 

مشاوره مدارک لازم ثبت نام کنکور سراسری 1403

در زمان انتشار دفترچه راهنما ثبت نام آزمون سراسری، داوطلبان با مطالعه این دفترچه می توانند مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ را دانسته و مراحل ثبت نام خود را به صورت کامل انجام دهند.

در انتهای دفترچه ثبت نام کنکور یک فرم پیش نویس قرار داده است. توصیه می شود داوطلبان قبل از ثبت نام این اطلاعات خود را یادداشت کرده تا احتمال خطا و اشتباده وارد کردن اطلاعات به کمترین میزان برسد. چنانچه به هر صورتی در هنگام نام نویسی اطلاعات و مدارک ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ را به صورت اشتباه وارد کرده اید می توانید در زمان تمدید مهلت ثبت نام و زمان در یافت کارت ورود به جلسه (به صورت اینترنتی یا مراجعه به باجه های رفع نقص کنکور سراسری) نسبت به ویرایش و اصلاح این اطلاعات اقدام کنید.

داوطلبان تنها در صورتی می‌توانند وارد دانشگاه شوند که تحصیلات مقطع جاری خود را تا پایان شهریورماه 1403 به طور کامل به اتمام رسانده و فارغ التحصیل شده باشند. (برای ورودی بهمن داوطلبان باید تا پیش از زمان ثبت نام فارغ التحصیل شده باشند)

شما عزیزان در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه مدارک ثبت نام کنکور سراسری می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید و همینطور می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی ثبت نام خود را در سایت سازمان سنجش به مشاوران مجموعه دانتل بسپارید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 سوالات متداول

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ چه مدارکی می باشد؟

در متن مقاله تمامی مدارک ثبت نام کنکور 1403 را شرح داده ایم.

آیا برای ثبت نام آزمون سراسری کارت ملی لازم می باشد؟

داوطلبان برای نام نویسی به شماره ملی درج شده به کارت ملی نیازمندند

️ سریال کارت ثبت‌نام کنکور سراسری را از چه طریقی می توان تهیه کرد؟

داوطلبان در زمان ثبت نام با پرداخت هزینه ثبت‌نام می توانند این کارت را از سایت سنجش خریداری کنند.
منبع: مدارک ثبت نام کنکور سراسری



:: برچسب‌ها: مدارک ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط تطبیق واحد دانشگاه پیام نور یکی از سوالات پرتکرار دانشجویانی است که قصد تغییر رشته در این دانشگاه را دارند. دانشجویان دانشگاه پیام نور می‌توانند در واحد دانشگاهی خود تغییر رشته دهند و در صورت دارا بودن شرایط، دروس خود را معادل سازی کنند تا از گذراندن مجدد دروس تکراری معاف شوند. معادل سازی شرایطی دارد که دانشجویان باید از آن ها آگاه باشند و بر این اساس برای تغییر رشته اقدام کنند. در این مطلب به بررسی شرایط معادل سازی دروس دانشگاه پیام نور  پرداخته شده است. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 منبع: شرایط تطبیق واحد دانشگاه پیام نور

شرایط تطبیق واحد دانشگاه پیام نور

بسیاری از دانشجویان مدتی پس از تحصیل در یک رشته به دلایل مختلف همچون عدم علاقه به رشته درسی و یا نامناسب بودن بازار کار تصمیم به تغییر رشته خود می گیرند. پس از تغییر رشته برخی از دروس در رشته جدید تکراری هستند و دانشجو در رشته قبلی آن ها را گذرانده است.

در این صورت بر اساس قانون شرایط تطبیق واحد دانشگاه پیام نور دانشجو می تواند نمره دروس قبلی خود را در کارنامه رشته جدید ثبت کرده و از گذراندن دروس تکراری معاف شود. معادل سازی دروس شرایطی دارد که دانشجویان باید آن ها را دارا باشند. در ادامه به بررسی شرایط معادل سازی دروس دانشگاه پیام نور می پردازیم.

 

شرایط معادل سازی دروس دانشگاه پیام نور

همانطور که گفته شد دانشجویان پس از تغییر رشته در دانشگاه پیام نور می توانند دروس خود را معادل سازی کنند. از مهم ترین شرایط معادل سازی دروس دانشگاه پیام نور می توان به موارد زیر اشاره کرد.

✅در صورت تغییر رشته در دانشگاه پیام نور تنها مجاز به معادل سازی دروس هم نام هستید.

✅در صورتی که دانشگاه قبلی شما مورد تایید وزارت علوم باشد، امکان معادل سازی دروس رشته قبلی را در دانشگاه پیام نور خواهید داشت.

✅محتوای دروس مشترک در هر دو رشته باید حداقل 80 درصد با یکدیگر تطابق داشته باشند.

✅سقف مجاز شرایط تطبیق واحد دانشگاه پیام نور حداکثر 50 درصد از دروس گذرانده شده در دانشگاه قبلی است.

✅نمره دروس رشته قبلی باید حداقل 10 باشد و دانشجو موفق به قبولی در آن درس شده باشد.

✅امکان معادل سازی دروس در دوره های کوتاه مدت پیام نور، پودمانی و علمی کاربردی وجود دارد.

✅دروس معادل سازی شده تنها در میانگین کل اعمال می شوند.

✅تعداد واحد دروس باید یکسان باشند یعنی امکان تطبیق واحد دروس 3 واحدی و  2 واحدی وجود ندارد.

✅از شرایط معادل سازی دروس دانشگاه پیام نور این است که دانشجویان کارشناسی پیوسته با مدرک کاردانی باید مدرک پیش دانشگاهی نیز داشته باشند.

 

شرایط تطبیق واحد دانشگاه پیام نور در رشته های با آزمون

✅دانشجویانی که در کنکور سراسری شرکت کرده و از این طریق در دانشگاه پیام نور پذیرفته شده اند، برای تغییر رشته باید 12 واحد غیر جبرانی بگذرانند.

✅رشته مورد نظر دانشجو برای تغییر رشته باید در در آن واحد پیام نور ارائه شده باشد.

✅دانشجو باید رتبه و تراز حد نصاب رشته جدید را در کنکور سراسری (در سال پذیرش رشته قبلی) کسب کرده باشد.

✅دانشجو باید زمان و سنوات کافی برای پاس کردن دروس باقی مانده پس از تطبیق واحد دانشگاه پیام نور را در رشته جدید داشته باشد و در غیر این صورت امکان معادل سازی وجود ندارد.

✅موافقت مرکز شورای آموزشی استان با تغییر رشته الزامی است.

✅امکان تغییر رشته تنها یکبار وجود دارد.

 

شرایط تطبیق واحد دانشگاه پیام نور در رشته های بدون آزمون

دانشجویان دانشگاه پیام نور که به‌صورت بدون آزمون وارد دانشگاه شده اند و قصد تغییر رشته دارند، علاوه بر شرایط بالا باید سایر شرایط معادل سازی دروس دانشگاه پیام نور در رشته های بدون آزمون را نیز داشته باشند که به شرح زیر می باشد.

✅کسب حداقل معدل 12 در حداقل 12 واحد درسی برای دانشجویان هنر و انسانی الزامی است. این دانشجویان تنها امکان تغییر رشته در همان واحد آموزشی دارند.

✅کسب معدل 12 در حداقل 12 واحد درسی برای دانش‌جویان ریاضی و تجربی نیز الزامی است. در این صورت می توانند در تمامی رشته های واحد آموزشی اقدام به تغییر رشته نمایند.

✅دانشجویان رشته های معماری، شهرسازی و مهندسی ابتدا مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تایید می توانند تغییر رشته و تطبیق واحد دانشگاه پیام نور دهند.

 

نحوه معاد سازی دروس دانشگاه پیام نور

معادل سازی دروس دانشگاه پیام نور به صورت اینترنتی انجام می شود. شما باید درخواست تطبیق واحد دانشگاه پیام نور را از طریق سامانه گلستان ثبت نمایید. مراحل معادل سازی به شرح زیر می باشد.

1️⃣سامانه گلستان را در مرورگر جستجو کرده و وارد سایت شوید.

2️⃣ رمزعبور و نام کاربری خود را درج کرده و وارد پرتال شخصی خود شوید.

3️⃣گزینه درخواست جدید را جهت تطبیق واحد دانشگاه پیام نور انتخاب نمایید.

4️⃣گزینه ثبت و معادل سازی دروس را انتخاب کنید.

5️⃣گزینه ایجاد را انتخاب کنید تا جدول درسی را مشاهده نمایید.

6️⃣با اطلاع از شرایط معادل سازی دروس دانشگاه پیام نور کارنامه خود در دانشگاه مبدا را وارد کنید تا تمامی اطلاعات همچون ترم اخذ، کد درس و… نشان داده شود.

7️⃣پس از ثبت تمامی دروس گزینه بازگشت را انتخاب کنید تا به صفحه اول بازگردید.

8️⃣در صفحه جدید ریز نمرات را نیز بارگزاری کنید و در صورت اطمینان از درستی اطلاعات بر روی گزینه تایید کلیک کنید.

9️⃣درخواست‌ تطبیق واحد دانشگاه پیام نور شما ارسال شده و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

هزینه تطبیق واحد دانشگاه پیام نور

معادل سازی و تطبیق واحد دانشگاه پیام نور رایگان نیست و دانشجویان باید هزینه ای را برای آن پرداخت کنند. هزینه معادل سازی با توجه به رشته و مقطع تحصیلی تعیین می شود. به طور کلی شهریه متغیر هر واحد درسی در آن نیمسال تحصیلی برای معادل سازی نیز محاسبه می شود. چنانچه در محاسبه هزینه و شرایط معادل سازی دروس دانشگاه پیام نور دچار مشکل شده اید، می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو صحبت نمایید.

 

مشاوره معادل سازی دروس دانشگاه پیام نور

دانشجویانی که قصد تطبیق واحد دانشگاه پیام نور را دارند، باید با توجه به شرایط و ضوابط آن اقدام نمایند. شرایط معادل‌سازی دروس دانشگاه پیام نور در رشته های با آزمون و بدون آزمون متفاوت است.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه شرایط معادل سازی دروس دانشگاه پیام نور برای تان وجود دارد و یا در نحوه درخواست تطبیق واحد با مشکل مواجه شده اید، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط معادل سازی دروس دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. شرایط معادل سازی دروس دانشگاه پیام نور چیست؟

    شرایط تطبیق واحد دانشگاه پیام نور به طور کامل در متن آورده شده است.

  2. معادل سازی دروس دانشگاه پیام نور در چه سایتی انجام می شود؟

    دانشجویان برای معادل سازی باید به سامانه جامع گلستان مراجعه کنند.

  3. آیا معادل سازی هزینه ای دارد؟

    بله دانشجویان دانشگاه پیام نور برای معادل سازی باید هزینه پرداخت کنند که به جزئیات آن در متن آورده شده است.

    منبع: شرایط تطبیق واحد دانشگاه پیام نور



:: برچسب‌ها: شرایط تطبیق واحد دانشگاه پیام نور ,
:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور برگزار می گردد. این آزمون به صورت یکپارچه برای ورود به دوره های روزانه، شهریه پرداز و آزاد برگزار می شود و متقاضیان با شرکت در آزمون دکتري وزارت بهداشت می‌توانند برای ورود به هر یک از این دانشگاه‌ها انتخاب رشته کنند. علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت “sanjeshp.ir ” مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند. در این مقاله به بررسی زمان ، شرایط و مدارک و نحوه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1403 و سایر مراحل مرتبط با آن پرداخته شده است.

 منبع: ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

 

دسته ای از علاقه مندان که قصد دارند در آزمون دکتری وزارت بهداشت نام نویسی و شرکت کنند، بایستی در تاریخ هایی که از سوی سایت این مرکز اعلام می گردد، نسبت به نام نویسی اقدام نمایند. تاکنون زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403  اعلام نشده است اما پیش بینی می شود که مطابق سال های گذشته در اواخر بهمن ماه و یا اوایل اسفند ماه این فرآیند انجام شود.

 زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

بازه زمان ثبت نام دکتری وزارت بهداشت بازه‌ای محدود و تقریباً 10 روزه است. دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۱ نیز در همین بازه در دسترس داوطلبان قرار می‌گیرد. به متقاضیان توصیه می‌شود که قبل از اتمام بازه زمانی تعیین شده، نسبت به ثبت نام آزمون دکتري وزارت بهداشت اقدام کنند.

تا کنون زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ اعلام نشده است.

البته احتمال تمدید زمان ثبت نام آزمون دکترا وزارت بهداشت نیز وجود دارد. افرادی که مایل به ثبت نام و شرکت در آزمون وزارت بهداشت هستند و از ثبت نام آنجا مانده‌اند، می‌توانند در فرصت تمدید شده ثبت نام خود را تکمیل کنند.  

شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

ثبت نام دکتری وزارت بهداشت شرایطی دارد که داوطلبان باید قبل از اقدام به ثبت نام د تکمیل فرم نام نویسی از آن ها اطلاع کامل داشته باشند. شرایط ثبت نام دکترا وزارت بهداشت به دو بخش عمومی و اختصاصی تقسیم می شود که به شرح زیر هستند.

✅اعتقاد به دین اسلام یا ادیان تایید

✅عدم مخالفت با جمهوری اسلامی

✅عدم عضویت و وابستگی به گروه های محارب

✅عدم اعتیاد به مواد مخدر و سابقه کیفری

✅داشتن سلامت جسمانی متناسب با رشته انتخابی

 

شرایط عمومی ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

✅داوطلب باید دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای (پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، دامپزشکی و علوم آزمایشگاهی) باشد و در صورت اشتغال به تحصیل نیز تا پایان شهریور 1402 فارغ التحصیل شود.

✅داوطلبان می توانند در یکی از دوره های دکتری تخصصی یا پژوهشی شرکت کنند و همچنین امکان ثبت نام در حداکثر دو رشته که در نوبت متفاوت برگزار می شوند را دارند.

✅محرومیت از ثبت نام در سال گذشته لغو شد و از این پس پذیرفته شدگان دوره های روزانه و شهریه پرداز نیز در صورت عدم ثبت نام نهایی در دانشگاه و یا انصراف می توانند در آزمون شرکت کنند.

✅داوطلبان درحال تحصیل در دوره های دکتری تخصصی، پژوهشی و دستیاری پزشکی مجاز به ثبت نام در آزمون نیستند.

✅از شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت این است که رشته امتحانی با رشته فارغ التحصیلی باید تجانس داشته باشد.

✅داوطلبان می توانند قبل از شروع طرح نیروی انسانی و یا در حین آن در آزمون شرکت کنند. در صورت قبولی در آزمون ترخیص از طرح امکان پذیر می باشد.

✅ارائه مدرک زبان در هنگام ثبت نام آزمون الزامی نیست اما برای مصاحبه بایستی حتما مدرک را ارائه دهید.

 

شرایط نظام وظیفه برای ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

داوطلبان آقا که قصد ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت را دارند، علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی گفته شده در بالا، باید شرایط نظام وظیفه را نیز دارا باشند. این شرایط به شرح زیر هستند.

✅داشتن کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت دائم

✅افراد واجد شرایط معافیت سنی عنایت مقام رهبری می توانند ثبت نام دکتری وزارت بهداشت را انجام داده و پس از قبولی کارت معافیت خود را ارائه دهند.

✅متولدین قبل از سال 1352 (به شرط عدم تغییر سن) معافیت داشته و می توانند در آزمون ثبت نام کنند.

✅مشمولانی که قبل از قبولی در دانشگاه، تاریخ اعزام به خدمت داشته‌اند، در صورت ترخیص شدن با قوانین نظام وظیفه می‌توانند به ادامه تحصیل بپردازند و در غیر این صورت مجاز به ثبت نام نیستند. 

✅در صورتی که مدت تحصیل در مقاطع قبلی بیشتر از سنوات تحصیلی مجاز شده باشد، امکان استفاده از معافیت تحصیلی مجدد و ثبت نام آزمون را ندارند. 

✅افراد دارای تعهد خدمت به وزارتخانه ها و سایر سازمان ها، بایستی گواهی اشتغال به خدمت و موافقت بالاترین مقام اجرایی آن سازمان را ارائه دهند. 

✅افراد دارای معافیت موقت در صورت پایان اعتبار، اجازه ثبت نام و ادامه تحصیل را ندارند. 

✅سربازان در حین خدمت دارنده مدرک دکتری حرفه ای یا کارشناسی در صورت عدم غیب اولیه می‌توانند بعد قبولی به یگان مربوطه مراجعه کرده و مجوز تحصیلی را از پلیس 10+ دریافت نمایند.  

✅سربازانی که خدمت آنان تا ۳۰ دی ۱۴۰۲ تمام می‌شود، می‌توانند در آزمون ثبت نام کرده و در صورت قبولی کارت پایان خود خود را ارائه دهند. 

✅مشمولان خدمت سربازی که عضو هیئت علمی هستند، در صورت قبولی و دارا بودن شرایط می‌توانند ترخیص از خدمت خود را دریافت کنند. 

 

دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1403

داوطلبان باید قبل از اقدام به ثبت نام، دفترچه راهنما را دانلود و مطالعه نمایند تا به طور کامل از شرایط و ضوابط ثبت نام آزمون مطلع شوند. دفترچه در بازه زمانی تعیین شده در سایت سنجش پزشکی با آدرس sanjeshp.ir منتشر شده و داوطلبان می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام نمایند.

مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام دکتری وزارت بهداشت برای داوطلبان الزامی است چراکه در غیر این صورت ممکن است در هنگام ثبت نام با مشکل مواجه شوند. به محض انتشار دفترچه در سایت سنجش پزشکی، لینک دانلود آن در این صفحه قرار می‌گیرد و شما می‌توانید به صورت مستقیم آن را دانلود نمایید. برای کسب اطلاع سریع از زمانبندی آزمون دکتری وزارت بهداشت می‌توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

نحوه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

همانطور که اشاره کردیم ثبت نام آزمون دکتری رشته های علوم پزشکی 1403 به صورت اینترنتی و از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور انجام می شود. داوطلبان باید در زمان هایی که به عنوان مهلت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ‍۱۴۰۱ اعلام می گردد، جهت نام نویسی در این آزمون اقدام نمایند.  

1️⃣آدرس سایت سازمان سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی اینترنتی ” sanjeshp.ir ” را در مرورگر خود جستجو نمایید و وارد صفحه اصلی آن شوید.

2️⃣در این مرحله لازم است بر روی گزینه “ دکتری تخصصی Ph.D ” از منوی سمت راست سایت کلیک کنید.

3️⃣بر روی گزینه ” ارسال مدارک – ثبت نام جدید ” کلیک کنید. 

4️⃣مجدد گزینه ” ارسال مدارک – ثبت نام جدید ” را انتخاب نمایید. 

 

پرداخت هزینه ثبت نام

5️⃣درصفحه جدید کد ملی خود را وارد کرده و پس از انتخاب گزینه ” ادامه ” بر روی لینک ” پرداخت الکترونیکی ” کلیک نمایید. (داوطلبان غیر ایرانی بایستی که در این مرحله به جای کد ملی، کد اتباع خارجی را وارد کنند)  

6️⃣اطلاعات خواسته شده شامل نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه، نام پدر، ایمیل، شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” ثبت اطلاعات و ادامه خرید اعتبار ” کلیک کنید.

7️⃣پس از رویت هزینه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۱ قابل پرداخت، گزینه ” تایید و پرداخت ” را انتخاب کنید.

8️⃣در این مرحله به درگاه پرداخت الکترونیکی بانک موردنظر انتقال داده می شوید که لازم است اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را وارد نمایید و در نهایت بر روی گزینه ” پرداخت ” کلیک کنید.

 

تکمیل مراحل نام نویسی

9️⃣پس از پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت بایستی که بار دیگر گزینه ” ارسال مدارک – ثبت نام جدید ” را انتخاب کنید و کد ملی خود را در کادر مربوطه درج نمایید تا وارد سامانه ثبت نام شوید.

????در این مرحله بایستی که مدارک خود را بارگذاری نمایید و سپس نوع سند ارسالی خود را از طریق منوی کشویی مربوطه انتخاب کرده و فایل اسکن شده تمام مدارک مورد نیاز را آپلود کنید. در نهایت گزینه ” صفحه بعد ” را انتخاب نمایید. 

1️⃣1️⃣فرم تقاضانامه اینترنتی آزمون دکتری وزارت بهداشت را تکمیل کنید. این فرم شامل سه فرم مجزا  ” مشخصات فردی ” ، ” مشخصات تحصیلی ” و ” مشخصات سهمیه‌ای ” است. پس از تکمیل این سه قسمت در نهایت  ” کد پیگیری ثبت نام ” و ” کد پرداخت ” را دریافت کنید.

به محض فعال شدن لینک ثبت نام راهنمای تصویری را اضافه خواهیم کرد.

 تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام 

همانطور که اشاره کردیم پس از پرداخت هزینه نام نویسی آزمون دکتری وزارت بهداشت متقاضیان بایستی فرم اینترنتی نام نویسی این آزمون که شامل سه مرحله می باشد را تکمیل کنند. این سه مرحله عبارتند از:

مشخصات فردی: اولین بخش در تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام دکتری وزارت بهداشت، فرم مربوط به مشخصات فردی است. برای تکمیل فرم مشخصات فردی، اطلاعات شخصی متقاضی مورد نیاز است. برخی از این اطلاعات عبارتند از: اطلاعات شناسنامه و کارت ملی، وضعیت تأهل، آدرس محل سکونت، شماره تلفن متقاضی، وضعیت نظام وظیفه، وضعیت سلامت جسمانی و روانی و… .

مشخصات تحصیلی: در دومین بخش از فرم اینترنتی ثبت نام آزمون وزارت بهداشت، اطلاعات تحصیلی متقاضی درج می‌شوند. مهمترین اطلاعاتی که در این مرحله مورد نیاز هستند عبارتند از: وضعیت تحصیل در زمان ثبت نام، معدل مقطع پیشین داوطلب، دانشگاه محل تحصیلی مقطع پیشین داوطلب، نام محل و رشته امتحانی و… .

مشخصات سهمیه‌ای: آخرین بخش از فرم اینترنتی ثبت نام آزمون وزارت بهداشت شامل وضعیت سهمیه داوطلب است. متقاضیانی که دارای سهمیه رزمندگان، ایثارگری و مربیان هستند، می‌توانند وضعیت آن را در این بخش مشخص کنند.

 

مدارک ثبت نام

یکی از مواردی که در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتري وزارت بهداشت 1403 درج گردیده است، مدارک لازم جهت نام نویسی در این آزمون می باشد. داوطلب باید مدارک ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت را به صورت اسکن شده و به شکل اینترنتی ارائه دهد.

✅ فایل اسکن عکس داوطلبی 4*3 مطابق با ویژگی های گفته شده

✅ فایل اسکن شناسنامه 

✅ فایل اسکن کارت ملی

✅ فایل اسکن مدرک فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی

✅ فایل اسکن گواهی وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان آقا

✅ فایل اسکن مدرک معتبر برای استفاده از سهمیه ایثارگران و رزمندگان

✅ فایل اسکن معرفی نامه بری داوطلبان استعدادهای درخشان

✅ فایل اسکن حکم کارگزینی برای اعضای هیئت علمی

✅ فایل اسکن فرم شماره 1 برای دانشجویان ترم آخری

✅ اگر داوطلب دارای معلولیت شامل کم بینایی، نابینایی، کم شنوایی، ناشنوایی و معلولیت جسمی حرکتی است و قصد دارد این مورد نیز در آزمون دکتری وزارت بهداشت لحاظ شود، بایستی که گواهی مربوطه را از سازمان بهزیستی استان ذیربط دریافت کرده و فایل اسکن شده و مدارک مربوط به آن را نیز در سامانه بارگذاری نماید.

 

مراحل بعد از ثبت نام

نام نویسی آزمون دکتری وزارت بهداشت، اولین قدم برای ورود به مقطع دکتری در رشته‌های گروه علوم پزشکی می باشد. پس از اتمام مراحل متقاضیان بایستی مطابق اطلاعیه های منتشر شده از سوی مرکز سنجش پزشکی جهت شرکت در دیگر مراحل اقدام کنند. در ادامه به صورت کلی به این مراحل اشاره کرده ایم.

1️⃣شرکت در آزمون: متقاضیان بایستی با دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403، در جلسه آزمون حضور داشته باشند. کارت ورود به جلسه چند روز قبل از برگزاری آزمون منتشر می گردد.

2️⃣مشاهده نتایج اولیه: نتایج اولیه آزمون دکتری وزارت بهداشت از طریق سایت سنجش پزشکی منتشر می‌شود. در این مرحله تراز و رتبه اکتسابی شرکت کنندگان مشخص می‌شود.

3️⃣انتخاب رشته: از اعلام نتایج اولیه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت متقاضیان وارد مرحله انتخاب رشته می شوند که بایستی براساس دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1403 فرم انتخاب رشته خود را پر کنند. 

4️⃣اعلام نتایج انتخاب رشته: سازمان سنجش پزشکی پس از بررسی فرم‌های انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت، نتیجه آن را منتشر می‌کند. داوطلبانی که موفق به کسب حدنصاب نمره قبولی شوند در این مرحله دعوت به مصاحبه خواهند شد.

5️⃣مصاحبه: آزمون دکتری وزارت بهداشت به صورت نیمه متمرکز انجام می‌گیرد. افرادی که در مرحله قبلی پذیرفته شده و دعوت به مصاحبه می‌شوند، در این مرحله می‌بایست در مصاحبه حضور داشته باشند. زمان مصاحبه از قبل تعیین شده و به اطلاع متقاضی می‌رسد.

6️⃣تکمیل ثبت نام: پس از اینکه داوطلبان در مصاحبه دکتری وزارت بهداشت شرکت می‌کنند، وضعیت نهایی پذیرش آنان مشخص می‌شود. افرادی که موفق به کسب نمره قبولی در مصاحبه می‌شوند، می‌بایست ثبت نام خود را تکمیل کنند.

 

مشاوره ثبت نام دکتري وزارت بهداشت ۱۴۰۳

همزمان با فعال شدن لینک سایت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۱ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی متقاضیان می توانند دفترچه راهنمای ثبت نام در این آزمون را نیز دریافت کنند تا از تمامی جزئیات مربوط به این آزمون مطلع شوند. 

از دیگر موارد مهمی که پیرامون ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ وجود دارد و در این دفترچه قید شده است، شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۱ می باشد که از مهم ترین آن ها می توان به رعایت شرط تجانس رشته امتحانی با رشته فارغ التحصیلی داوطلب اشاره کرد. در مقاله فوق اطلاعات کاملی پیرامون دکتری وزارت بهداشت 1403 ارائه کرده ایم، چنانچه پیرامون آن سوالی دارید، می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 سوالات متداول

  1. مهلت ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ چه زمانی می باشد؟

    تاکنون زمان دقیق ثبت نام دکتري وزارت بهداشت ۱۴۰۳ از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام نشده است، اما احتمالا مشابه سال های گذشته در اواخر بهمن و یا اوایل اسفندماه باشد.

  2. نحوه ثبت نام دکتري وزارت بهداشت 1403 به چه صورت است؟

    نحوه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1403 به صورت اینترنتی از طریق سایت sanjeshp.ir امکان پذیر است.

  3. برای شرکت در آزمون دکتري وزارت بهداشت 1403 چه مدارکی لازم است؟

    در متن مقاله فوق به مدارک لازم جهت نام نویسی در آزمون دکتری رشته های گروه پزشکی اشاره کرده ایم.

    منبع: ثبت نام دکتری وزارت بهداشت



:: برچسب‌ها: ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

کارت ورود به جلسه آزمون MSRT چند روز قبل برگزاری آزمون در هر دوره منتشر می شود. دریافت کارت ورود به جلسه برای داوطلبان الزامی است چراکه حوزه امتحانی در کارت مشخص می شود و بدون ارائه آن امکان ورود به جلسه وجود نخواهد داشت. داوطلبان برای دریافت کارت باید در زمان تعیین شده به سایت مربوطه مراجعه نمایند. در این مطلب به بررسی کامل کارت‌ورود به جلسه آزمون MSRT می پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 منبع: کارت ورود به جلسه آزمون MSRT

کارت ورود به جلسه آزمون MSRT

داوطلبان آزمون دکتری برای پذیرش در این مقطع باید مدرک زبان انگلیسی معتبر داشته باشند و آن را در جلسه مصاحبه شفاهی ارائه دهند تا امتیاز کافی برای قبولی به آن ها تعلق گیرد.

داوطلبان می توانند مدارک زبان بین المللی همچون آیلتس و تافل را برای مقطع دکتری ارائه دهند اما علاوه بر این موارد، آزمون های استاندارد داخلی نیز وجود دارند که داوطلبان می‌توانند در آن ها شرکت کرده و مدرک خود را دریافت نمایند.

آزمون MSRT  یکی از آزمون های زبان است که داوطلبان می توانند از طریق سامانه سجاد در آن ثبت نام نمایند. پس از ثبت نام در آزمون داوطلبان باید برای شرکت در جلسه امتحان، کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند.

کارت ورود به جلسه آزمون MSRT، مجوز شرکت در آزمون است و در آن اطلاعات مهمی همچون زمان دقیق و حوزه امتحان مشخص شده است. با توجه به اهمیت دریافت کارت ورود به جلسه آزمونMSRT در این مقاله به بررسی کامل آن می پردازیم.

 

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون MSRT

کارت‌ورود به جلسه آزمون MSRT مدت کوتاهی قبل از برگزاری آزمون یعنی در حدود 3 تا 4 روز قبل در سامانه سجاد منتشر می‌شود و داوطلبان می توانند برای دریافت آن به این سایت مراجعه کنند.

در هر حال کارت ورود به جلسه‌آزمون MSRT مرداد ماه منتشر شده است و داوطلبان می توانند برای دریافت آن اقدام نمایند. زمان انتشار کارت ورود به جلسه آزمون شهریور ماه هنوز مشخص نشده است و به محض اطلاع رسانی تاریخ دقیق آن در این صفحه قرار خواهد گرفت. شما می توانید برای کسل اطلاع سریع از زمان انتشار کارت ورود به جلسه آزمون MSRT در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون MSRT

داوطلبان می بایست در بازه زمانی زمانی تعیین شده به سایت سجاد مراجعه کرده و کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند. نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون MSRT به صورت کلی به شرح زیر می باشد.

✅ورود به سایت سجاد

✅ورود به صفحه شخصی با نام کاربری و رمز عبور

✅کلیک بر روی گزینه آزمون زبان

✅کلیک بر روی لینک دریافت کارت ورود به جلسه

✅دانلود کارت و چاپ آن

 

راهنمای تصویری دریافت کارت ورود به جلسه آزمون MSRT

در این قسمت به منظور سهولت کار برای شما داوطلبان گرامی راهنمای تصویری دریافت کارت ورود به جلسه آورده شده است.

1️⃣با جستجو آدرس portal.saorg.ir وارد سایت سجاد شوید و بر روی گزینه ورود کلیک کنید.

2️⃣نام کاربری و رمز عبور خود را در کادر درج کنید.

3️⃣بر روی گزینه آزمون زبان کلیک کنید.

4️⃣از منوی سمت راست بر روی گزینه دریافت کارت کلیک کنید.

5️⃣با استفاده از گزینه چاپ کارت خود را دریافت کرده و نسخه چاپی آن را در جلسه آزمون با خود به همراه ببرید.

 

مرحله پس از دریافت کارت ورود به جلسه آزمون

در حدود 10 روز پس از برگزاری امتحان و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون MSRT، نتایج منتشر ‌شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. متقاضیان می توانند با ورود به سایت سجاد نتایج خود را مشاهده نمایند. نمره قبولی این آزمون 50 می باشد اما برخی از دانشگاه ها ممکن است نمره بیشتری را مد نظر داشته باشند.

 

مشاوره کارت ورود به جلسه آزمون MSRT

داوطلبانی که در آزمون MSRT ثبت نام کرده اند، چند روز قبل برگزاری آزمون باید با مراجعه به سایت سجاد کارت‌ورود به جلسه آزمون خود را دریافت نمایند.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون MSRT و یا نحوه ثبت نام آزمون برای تان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه آزمون MSRT می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. کارت ورود به جلسه آزمون MSRT چه زمانی منتشر می شود؟

    کارت ورود به جلسه معمولا چند روز قبل برگزاری آزمون منتشر می شود.

  2. برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون MSRT چه باید کرد؟

    کارت ورود به جلسه در سایت سجاد قرار می گیرد و داوطلبان می توانند در بازه زمانی تعیین شده برای دریافت آن اقدام نمایند.

  3. برای دریافت کارت به چه اطلاعاتی نیاز است؟

    در هنگام ورود به سایت سجاد داوطلبان باید نام کاربری و رمز عبوری که در هنگام ثبت نام مشخص کرده اند را وارد نمایند.

    منبع: کارت ورود به جلسه آزمون MSRT



:: برچسب‌ها: کارت ورود به جلسه آزمون MSRT ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

زمان ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ توسط سامانه سنجش پزشکی اعلام می شود. لازمه شرکت در آزمون انجام ثبت نام اینترنتی در مهلت تعیین شده است. نام نویسی در سایت سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir انجام می‌گیرد. تمامی اطلاعیه‌های مربوط به زمانبندی ثبت‌نام، برگزاری و انتخاب رشته این آزمون از طریق سایت مذکور به اطلاع داوطلبان رسانده می‌شود. داوطلبان باید با پیگیری اطلاعیه‌های منتشر شده، از زمان ثبت‌نام مطلع گردند تا با نام نویسی در مهلت مقرر، از شرکت در آزمون جا نمانند. در این مقاله به زمان ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1403 پرداخته‌ایم.

منبع: زمان ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 

 

زمان ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

متقاضیان آزمون دکترا وزارت‌بهداشت باید در زمانی که مرکز سنجش پزشکی تعیین می‌کند، ثبت نام خود را در سایت ” sanjeshp.ir ” انجام دهند. در سال گذشته زمان ثبت نام دکتری وزارت بهداشت از 15 اسفند آغاز شده و داوطلبان حدود یک هفته فرصت داشتند که جهت ثبت‌نام اینترنتی و بارگذاری مدارک لازم، به سایت سنجش پزشکی مراجعه نمایند.

تاکنون تاریخ ثبت‌نام آزمون دکتری وزارت‌بهداشت ۱۴۰۳ اعلام نشده است.

برای امسال هنوز اطلاعیه دقیقی مبنی بر زمان ثبت‌نام اعلام نشده است. اما با توجه به روال سال‌های گذشته، می‌توان پیش بینی کرد که در اسفند ماه سایت باز شده و حداکثر 10 روز نیز مهلت ثبت نام خواهد بود. به محض دریافت اخبار جدید در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

داوطلبان گرامی برای مطالعه و آگاهی تمامی نکات لازم برای شرکت در این آزمون توصیه می‌کنیم حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

تمیدید زمان ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1403

معمولا پس از اتمام زمان نام نویسی آزمون دکتری وزارت بهداشت، عده ای از داوطلبان به دلیل بی اطلاعی از تاریخ ثبت‌نام آزمون یا کامل نبودن مدارکشان موفق به نام نویسی نمی‌شوند. سازمان سنجش پزشکی برای این دسته از داوطلبان فرصت مجددی را جهت نام نویسی درنظر می‌گیرد 

تاکنون اطلاعیه‌ای در مورد تمدید مهلت ثبت نام در این آزمون منتشر نشده است.

لازم به ذکر است که در مهلت نام نویسی دکتری وزارت بهداشت علاوه بر اینکه سایت برای ثبت‌نام جدید فعال است، داوطلبانی که قبلا ثبت‌نام کرده اند نیز می‌توانند در صورت لزوم وارد سایت شده و فرم ثبت‌نام خود را دریافت و ویرایش نمایند.

 

نحوه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

داوطلبانی که قصد ثبت نام در آزمون دکترا وزارت بهداشت 1403 را دارند، باید در زمان تعیین شده به سایت سنجش پزشکی مراجعه کرده و مراحل نام نویسی را تکمیل نمایند. نحوه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت به شرح زیر می‌باشد. 

1️⃣در زمان ثبت نام دکتری وزارت بهداشت با جستجو آدرس sanjeshp.ir وارد سایت سنجش پزشکی شوید.

2️⃣از منوی سمت راستی بر روی گزینه “دکتری تخصصی ph.D – دکتری تخصصی ph.D” کلیک کنید. 

3️⃣گزینه ارسال مدارک-ثبت نام جدید را انتخاب نمایید. 

4️⃣مجددا بر روی گزینه ارسال مدارک- ثبت نام جدید کلیک کنید. 

5️⃣ملیت خود را انتخاب کرده و کد ملی خود را در کادر درج کنید و روی گزینه ادامه کلیک نمایید. 

6️⃣بر روی گزینه پرداخت الکترونیکی کلیک نمایید. 

7️⃣تیک گزینه مربوط به آزمون مورد نظر خود را فعال کرده و گزینه ادامه را انتخاب کنید. 

8️⃣بر روی گزینه پرداخت هزینه ثبت نام کلیک کنید. 

9️⃣اطلاعات خواسته شده را تکمیل کرده و بر روی گزینه ثبت اطلاعات و ادامه خرید اعتبار کلیک کنید. 

????در صفحه جدید اطلاعات تحصیلی را تکمیل کرده و کد رهگیری خود را دریافت نمایید. 

مشاوره ثبت نام در آزمون دکتری

همزمان با شروع زمان ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ دفترچه‌ای نیز تحت عنوان دفترچه دکتری وزارت بهداشت که در برگیرنده شرایط و ضوابط شرکت می‌باشد، در سایت سنجش پزشکی منتشر شده و در دسترس داوطلبان قرار می‌گیرد. هر یک از داوطلبان می‌بایست پیش از اقدام به ثبت‌نام و واریز هزینه، به سایت مراجعه و دفترچه را دانلود و مطالعه فرمایند.

اطلاع از شرایط ثبت نام بر همه داوطلبان لازم است حتی داوطلبانی که یکبار در این آزمون شرکت کرده اند نیز باید دفترچه را مطالعه کنند زیرا هرسال تغییراتی در شرایط و ضوابط اعمال می‌شود. در مقاله زیر تمامی شرایط لازم برای شرکت متقاضیان در این آزمون را شرح داده ایم. برای مشاهده مقاله بر روی لینک زیر کلیک کنید.

ثبت نام آزمون در زمان ثبت نام دکتری وزارت بهداشت در سایت سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir انجام می‌گیرد. لینک ثبت‌نام نیز در اولین روز درنظر گرفته شده فعال خواهد شد. شما متقاضیان گرامی جهت کسب اطلاعات بیشتر از نحوه برگزاری آزمون و شرایط لازم شرکت در آزمون می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. زمان ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ در چه تاریخی می باشد؟

    زمان نام نویسی در آزمون احتمالا همانند سال های گذشته در اسفندماه خواهد بود. در متن مقاله تاریخ دقیق اعلام می شود.

  2. آیا امکان تمدید ثبت‌نام در صورت جاماندن از نام نویسی در آزمون وجود دارد؟

    بله هر ساله سازمان سنجش پزشکی مهلت نام نویسی را چند روز تمدید خواهد کرد.

  3. داوطلبان برای نام نویسی و شرکت در آزمون باید به کدام سایت مراجعه کند؟

    داوطلبان برای ثبت نام در آزمون باید در زمان ثبت نام دکتری وزارت بهداشت به سایت سنجش پزشکی sanjeshp.ir مراجعه کنند.

    منبع: زمان ثبت نام دکتری وزارت بهداشت



:: برچسب‌ها: زمان ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ در قالب یک دفترچه برای تمامی دوره های روزانه و شهریه پرداز دانشگاه‌های سراسری و آزاد از سوی سایت sanjeshp.ir منتشر می گردد. مسئولیت برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت بر عهده مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور می باشد که همزمان با شروع مهلت نام نویسی در این آزمون لینک دانلود دفترچه را نیز در اختیار داوطلبان قرار می دهد تا برای اطلاع از جزییات برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت نسبت به مطالعه آن اقدام کنند.

منبع؛ دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 

دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

دفترچه ثبت نام آزمون دکتري وزارت بهداشت 1403 به صورت همزمان و یا چند روز قبل از شروع مهلت نام نویسی در این آزمون از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور منتشر خواهد شد. تاکنون مرکز سنجش پزشکی زمان ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۱ و همینطور انتشار دفترچه راهنما را مشخص نکرده است اما پیش بینی می شود که این دفترچه طبق روال سال های گذشته در  اردیبهشت ماه منتشر شود.

تا کنون دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ منتشر نشده است.

چنانچه دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403 منتشر شود، متقاضیان یک هفته مهلت دارند تا ضمن مطالعه کامل دفترچه و اطلاع از شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۱ جهت پرداخت هزینه و تکمیل مراحل نام نویسی اقدام کنند. هر داوطلب مجاز است مطابق عنوان رشته کارشناسی ارشد خود، حداکثر در دو مجموعه رشته ای که تاریخ برگزاری آن ها باهم متفاوت می باشد، شرکت نماید.

 

زمان انتشار دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

دفترچه ثبت نام آزمون دکترا وزارت بهداشت سال ۱۴۰۲ در ۳۱ شهریور ماه منتشر شد اما فاصله بین ثبت نام تا انتشار دفترچه نسبتا طولانی شد و لینک ثبت نام در ۹ مرداد فعال شد. با توجه به فاصله بسیار زیاد بین انتشار دفترچه و شروع ثبت نام ممکن است در سال ۱۴۰۳ تغییراتی در زمان انتشار دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت داده شود. 

تاکنون هیچ اطلاعیه ای در مورد زمان انتشار دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت منتشر نشده است. به محض اطلاع رسانی این مطلب بروزرسانی شده و تاریخ دقیق آن در این صفحه قرار خواهد گرفت. برای کسب اطلاع سریع از جدول زمان بندی آزمون دکتری می‌توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

 

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403

همانطور که گفتیم تمامی علاقه مندان به تحصیل در دوره های روزانه و شهریه پرداز دانشگاه های سراسری و آزاد بایستی دفترچه ای که از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر می شود را دریافت و مطالعه کنند. تاکنون که در مهلت ثبت نام این آزمون قرار نداریم، لینک دریافت آن در سایت sanjeshp.ir فعال نیست و اطلاعیه ای هم پیرامون آن منتشر نشده است.

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

 به محض انتشار لینک دانلود دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1403 مطلب را بروزرسانی کرده و لینک دانلود آن را در این صفحه قرار خواهیم داد.

 

جزئیات دفترچه دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳

یکی از مواردی که ما مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل بر آن تاکید داریم این است که حتما دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتري وزارت بهداشت 1403 مطالعه شود و دلیل آن نیز اهمیت اطلاع از مندرجات مهم این دفترچه می باشد. مهم ترین مواردی که در دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت نامبرده درج شده است، به شرح موارد زیر می‌باشد. 

✅ شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام

✅ سهمیه های موثر در آزمون دکتری 

✅ مدارک مورد نیاز 

✅ زمان بندی مربوط به ثبت نام و برگزاری مراحل مختلف این آزمون

✅ شرایط خاص پذیرش در برخی رشته ها و دانشگاه ها

✅ اطلاعات مربوط به گواهی مدارک زبان انگلیسی

✅ منابع آزمون

✅ فرم پیش نویس ثبت نام

 

دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت | شرایط اختصاصی ثبت نام 

❌ داوطلبان باید دارای دانشنامه كارشناسی ارشد در رشته های مرتبط و یا دکتری حرفه ای در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و علوم آزمایشگاهی باشند.

❌ دسته ای از داوطلبان که جزو دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی ارشد هستند، بایستی گواهی فارغ التحصیلی خود را حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 1403 دریافت کنند، در غیر اینصورت در صورت قبولی نیز قبولی آن ها لغو خواهد شد.

❌ ارائه پایان نامه کارشناسی ارشد در زمان شرکت در مصاحبه دکتری وزارت بهداشت الزامی است.

❌ داوطلبان آزمون دکتری پروهشی بایستی دو مقاله تحقیق اصیل که در مجلات علمی و پژوهشی معتبر منتشر و نمایه شده باشد را ارائه دهند.

❌ داوطلبان نباید در حال تحصیل در دوره های دکتری تخصصی (Ph.D) و دستیاری تخصصی در کلیه مؤسسات آموزشی و تحقیقاتی کشور باشند.

❌ داشتن مدارک زبان انگلیسی برای شرکت در و ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ نیاز نیست اما دارای امتیاز مثبت در مرحله مصاحبه خواهد بود.

 

مقرارت وظیفه عمومی 

✅داوطلبان بایستی مطابق با شرایط دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت، دارای کارت پایان خدمت هوشمند و یا كارت معافیت دائم هوشمند (كفالت، پزشکی، ایثارگران و موارد خاص) باشند.

✅دسته ای از داوطلبان که دانشجوی سال آخر مقطع دکتري عمومی می باشند بایستی كه تا تاریخ 31 شهریور 1403 مطابق سنوات مجاز فارغ التحصیل شوند.

✅داوطلبانی که دارای برگه معافیت موقت بدون غیبت (پزشکی، كفالت و …) هستند، تا اتمام مدت اعتبار آن مجاز به ثبت نام در این آزمون می باشند.

✅کارکنان وظیفه که جزو سربازان حین خدمت می باشند، در صورتی که دارای مدرک دکتری عمومی بوده و فاقد غیبت اولیه نیز باشند، مجاز به شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت خواهند بود.

بهتر است اگر دارای شرایط خاصی هستید برای اطلاع از مقررات نظام وظیفه عمومی مربوط به آن به دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ مراجعه نمایید و یا با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو تماس بگیرید.

 

شرایط مشمولین طرح نیروی انسانی 

آن دسته از داوطلبان که در زمان انجام طرح نیروی انسانی، در آزمون دکتري وزارت بهداشت شرکت کرده و موفق به کسب قبولی می شوند، می توانند برای توقف طرح اقدام کنند و وارد دانشگاه شده و ادامه تحصیل دهند.

توجه داشته باشید که بر اساس دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت، داوطلبان تنها مجاز به ثبت نام در رشته هایی هستند که مرتبط با مدرک تحصیلی آن ها باشد. در این صورت داوطلبان می‌توانند با آگاهی از سرفصل های آزمون و تنظیم برنامه ریزی صحیح شروع به مطالعه و آمادگی برای آزمون نمایند. 

 

مشاوره ثبت نام دکتري رشته های علوم پزشکی 1403

بخش شرایط ثبت نام آزمون دکتري وزارت بهداشت در دفترچه از مهم ترین مندرجات آن می باشد که مطالعه آن ها نیازمند صرف وقت و دقت است. علاقه مندان در قدم اول بایستی با بررسی شرایط متوجه شوند که آیا واجدالشرایط می باشد یا خیر و سپس اقدام نماید. بنابراین مطالعه بند های مختلف دفترچه از اهیمت بالایی برخوردار است.

شما عزیزان اگر دارای شرایط خاصی هستید و پیرامون ثبت نام در آزمون دکتری و یا دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت سوالی دارید، می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصلیی دانتل تماس گرفته و از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی این مرکز استفاده کنید.

 برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1403 چه زمانی منتشر می گردد؟

    تاکنون زمان انتشار دفترچه‌ی ثبت نام دکتري وزارت بهداشت ۱۴۰۳ مشخص نمی باشد و به محض اطلاع رسانی در این صفحه قرار خواهد گرفت. 

  2. دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 1403 از طریق کدام سایت منتشر می شود؟

    دفترچه‌ی ثبت نام دکتري وزارت بهداشت ۱۴۰۳ از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور با آدرس الکترونیکی “sanjeshp.ir ” منتشر می گردد.

  3. جزئیات دفترچه ثبت نام آزمون دکتري وزارت بهداشت 1403 شامل چه مواردی است؟

    از مهم ترین جزئیات دفترچه‌ی ثبت نام آزمون دکتري وزارت بهداشت ۱۴۰۳ می توان به شرایط عمومی و اختصاصی، ضوابط مربوط به نظام وظیفه، سهمیه ها، شرایط خاص برخی رشته ها و دانشگاه های مختلف، شرایط ثبت نام دانشگاه آزاد، زمان برگزاری آزمون و … اشاره کرد.

    منبع؛ دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت



:: برچسب‌ها: دفترچه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

زمان ثبت نام آزمون MSRT از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری اعلام می گردد. تمامی داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون دکتری وزارت علوم که توسط وزارت علوم برگزار می گردد را در دانشگاه های سراسری دارند، برای ورود به مقطع دکتری نیازمند مدرک زبان انگلیسی هستند. این دسته از داوطلبان می توانند در آزمون داخلی تعیین سطح زبان انگلیسی MSRT که هر ساله در چندین دوره برگزار می شود، شرکت کنند. در ادامه اطلاعاتی پیرامون نحوه و تاریخ ثبت نام آزمون MSRT ۱۴۰۲ ارائه کرده ایم.

زمان ثبت نام آزمون MSRT نوبت شهریور ماه ۱۴۰۲ در تاریخ ۷ تا ۲۱ شهریور ماه می باشد.

 منبع: زمان ثبت نام آزمون MSRT

 

زمان ثبت نام آزمون MSRT 1402

آزمون MSRT در یک سال در چندین دوره برگزار می گردد، که هر داوطلب و متقاضی شرکت در آزمون زبان MSRT می تواند متناسب با سطح آمادگی خود بدون محدودیت در دوره های مختلف این آزمون ثبت نام کرده و پس از کسب امتیاز لازم مدرک زبان انگلیسی خود را دریافت نماید. در جدول زیر زمان ثبت نام آزمون MSRT در هر نوبت را قرار داده ایم.

تقویم زمان ثبت نام آزمون MSRT سال ۱۴۰۲
شروع ثبت نام پایان ثبت نام برگزاری آزمون اعلام نتایج
5 تیرماه  14 تیرماه  24 تیرماه  1 مرداد
7 شهریور ماه 21 شهریور ماه 31 شهریور ماه 9 مهر

لازم است توجه داشته باشید که اطلاع از تاریخ ثبت نام آزمون MSRT دارای حائز اهمیت می باشد. چراکه هر حوزه دارای ظرفیت محدود و مشخصی است و پس از تکمیل ظرفیت، مهلت ثبت نام آزمون MSRT نیز زودتر از موعد اعلام شده به پایان می رسد و اگر داوطلب از این ثبت نام جا بماند بایستی منتظر اعلام زمان ثبت نام آزمون MSRT در دوره های بعدی باشد.

نحوه نام نویسی در تاریخ ثبت نام آزمون MSRT

پس از اعلام زمان ثبت نام آزمون MSRT در سال داوطلبانی که علاقه مند به ثبت نام در آزمون ارزیابی و تعیین سطح زبان انگلیسی MSRT هستند و واجد الشرایط نیز می باشند، می توانند پس از پرداخت هزینه ثبت نام آزمون MSRT نسبت به تکمیل  فرم اینترنتی و نام نویسی در این آزمون اقدام نمایند.

برای ثبت نام در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی MSRT  سه مرحله اصلی وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم و شما می توانید مطابق مراحل ارائه شده جهت تکمیل مراحل ثبت نام آزمون MSRT عمل کنید.

 

مرحله اول: ثبت نام عمومی در سامانه سجاد

متقاضیان در مرحله اول بایستی که ثبت نام عمومی خود را در سامانه سجاد انجام دهند. داوطلبانی که قبلا در این سامانه ثبت نام آزمون MSRT کرده اند، نیازی به ثبت نام مجدد نیست، درغیراین صورت بایستی که طبق مراحل زیر اقدام کنند.

1️⃣ وارد سامانه سجاد به نشانی اینترنتی ” portal.saorg.ir ” شوید. 

2️⃣ در زمان ثبت نام آزمون MSRT بر روی گزینه ” ثبت نام ” از منوی بالای صفحه کلیک کنید.

3️⃣ فرم ثبت نام آزمون MSRT را با اطلاعات خواسته شده شامل تابعیت، نام، نام خانوادگی، کد ملی، تاریخ تولد، شماره موبایل، پست الکترونیک، رمز عبور و… تکمیل نمایید.

4️⃣ نام کاربری و رمز عبور به نشانی پست الکترونیکی که وارد کرده اید، ارسال می گردد می توانید پس از گذشت 24 ساعت از این ثبت نام وارد صفحه ثبت نام آزمون شوید.

 

مرحله دوم: ثبت اطلاعات شخصی و تایید اطلاعات 

مرحله دوم ثبت نام آزمون MSRT (آزمون ارزیابی و تعیین سطح زبان انگلیسیMSRT) ثبت اطلاعات شخصی و انتظار برای تایید اطلاعات در سامانه سجاد می باشد که در این مرحله نیز اگر در آزمون های قبلی شرکت کرده اید و اطلاعات خود را ثبت و تایید کرده اید، نیازی به گذراندن این مرحله ندارید. در غیر این صورت برای ثبت اطلاعات شخصی و انتظار برای تایید اطلاعات در سامانه سجاد مطابق مراحل زیر اقدام نمایید.

1️⃣ پس از ثبت نام آزمون MSRT اولیه در سامانه سجاد، مجدد وارد سامانه شده و به منوی ” آزمون زبان ” بروید.

2️⃣ در منوی سمت راست و در قسمت مشخصات فردی بر روی گزینه ” ثبت اطلاعات شخصی ” کلیک کنید و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

3️⃣ در این مرحله زمان ثبت نام آزمون MSRT بایستی که منتظر تایید اطلاعات خود از سوی مسئول مربوطه در مرکز آزمون بمانید.

 

توجه

✅ تایید اطلاعات در ساعات اداری در روزهای شنبه تا چهارشنبه در ساعات 8 الی 16 انجام می شود.

✅ چنانچه مدارک ثبت نام آزمون MSRT شما دارای نواقصی باشد، از طریق همین سامانه اعلام می شود که بایستی آن را اصلاح کرده و مجدد ارسال نمایید. 

✅ در قسمت پیشخوان آزمون زبان  وضعیت ” تایید ” یا ” عدم تایید ” اطلاعات شما قابل مشاهده است.

✅ لیست رشته ها ثبت نام آزمون MSRT مطابق با لیست رشته سازمان سنجش و وزارت بهداشت است.

✅ در نظر داشته باشید که تا زمانی که اطلاعات شما تایید نگردد، نمی توانید در زمان ثبت نام آزمون زبان MSRT وارد سامانه شوید.

مرحله سوم: ورود به سامانه

در نهایت و در مرحله سوم، چنانچه دو مرحله قبلی را پشت سر بگذارید، می در زمان ثبت نام آزمون MSRT طبق مراحل زیر عمل کنید. فقط در نظر داشته باشید که از زمان شروع ثبت نام، شما می توانید طبق جدول تقویم آزمون وارد سامانه مربوطه شوید.

1️⃣ وارد سامانه ثبت نام آزمون MSRT به نشانی اینترنتی” msrttest.saorg.ir ” شوید.

2️⃣ هزینه مربوط به ثبت نام را پرداخت نمایید و فرم اینترنتی ثبت نام را تکمیل کنید.

پس از برگزاری آزمون شما می توانید از طریق همین سایت از نتیجه و عملکرد خود نیز مطلع گردید.

توجه

❌ امکان تغییر حوزه قبل و بعد از پرداخت هزینه ثبت نام آزمون MSRT وجود دارد. چنانچه در حوزه مقصد ظرفیت خالی هست، می توانید حوزه را تغییر دهید.

❌ چنانچه ظرفیت حوزه ای تکمیل شده باشد، امکان افزایش ظرفیت نخواهد بود، بنابراین ثبت نام خود را در روزهای ابتدایی زمان ثبت نام آزمون MSRT و قبل از تکمیل ظرفیت انجام دهید.

❌ توجه داشته باشید که در صورت عدم پرداخت مبلغ توسط دیگر داوطلبان یا تغییر حوزه توسط آنها ظرفیت آزاد می شود. 

 

مشاوره زمان ثبت نام آزمون MSRT ۱۴۰۲ 

در زمان ثبت نام آزمون MSRT 1402 که از سوی سامانه سجاد اعلام می گردد، تمامی داوطلبانی که می خواهد در مقطع دکتری وارد دانشگاه های سراسری شوند، می توانند مطابق مراحل فوق جهت ثبت نام آزمون MSRT اقدام نمایند. همانطور که گفتیم ثبت نام در آزمون زبان MSRT دارای هزینه می باشد ک متقاضیان بایستی که مبلغ 1,200,000 ریال را از طریق درگاه اینترنتی با کارت بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت کنند.

مشاوران مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در تمامی مراحل ثبت نام آزمون MSRT وزارت بهداشت می توانند با خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی سوالات شما را پاسخ دهند.می توانید برای دریافت راهنمایی بیشتر پیرامون تاریخ ثبت نام آزمون MSRT همین حالا تماس حاصل بفرمایید.

 

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان ثبت نام آزمون MSRT می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. زمان ثبت نام آزمون MSRT در سال 1402 در چه تاریخی می باشد؟

    در متن مقاله تاریخ ثبت نام آزمون MSRT تمامی دوره ها را قرار داده ایم.

  2. متقاضیان جهت ثبت نام آزمون MSRT بایستی به کدام سامانه مراجعه کنند؟

    متقاضیان جهت ثبت نام آزمون MSRT باید به سامانه سجاد “portal.saorg.ir” مراجعه کنند.

    منبع: زمان ثبت نام آزمون MSRT



:: برچسب‌ها: زمان ثبت نام آزمون MSRT 1402 ,
:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 شهريور 1402 | نظرات ()