نوشته شده توسط : دانتل

شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به برق چیست؟ تمامی دانشجویانی که در رشته‌ مهندسی معماری در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند، در صورتی که دارای برخی شرایط و ضوابط باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ در این مقطع اقدام کنند. اما دانشجویان باید در نظر داشته‌ باشند که تغییر رشته‌ دادن‌ از رشته‌ مهندسی معماری و ورود به رشته‌ برق نیازمند داشتن برخی شرایط می باشد. از مهم ترین این شرایط می توان به گذراندن حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم واحدهای دوره کارشناسی و همینطور موافقت دانشگاه مبداء و مقصد اشاره کرد. اگر مایل هستید از شرایط و نحوه تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به برق مطلع شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آیا امکان تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به برق وجود دارد

برخی از دانشجویان، پس از ورود به دانشگاه و حاضر شدن در کلاس درس رشته‌ مهندسی معماری ، کم کم به این نتیجه‌ می رسند که رشته‌‌ ای که در حال تحصیل در آن هستند، برایشان مناسب نیست. این دسته از دانشجویان یا به دلیل عدم علاقه‌ مندی به رشته و یا به دلایل دیگری از جمله ورود به بازار کار در رشته‌ های زیرمجموعه برق مایل هستند انصراف از مقطع فعلی خود هستند.

خوشبختانه شرایط تغییر رشته‌ مهندسی معماری به برق برای دانشجویان در حال تحصیل وجود دارد. به طوری که در صورت واجدالشرایط بودن می توانند تغییرات مثبتی را در آینده تحصیلی و شغلی خود ایجاد کنند. که در رشته‌ مورد علاقه‌ شان تحصیل نمایند.

متقاضیان تغییر رشته‌ از روانشاسی به برق باید از شرایط لازم که توسط وزارت علوم تعیین شده‌ است، برخودار باشد. تا اینگونه بتوانند رشته‌ تحصیلی خود را تغییر داده‌ و وارد رشته‌ برق شوند. در صورت تشابه واحد های درسی این دو رشته، امکان معادل سازی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ مهندسی معماری برای رشته‌ برق نیز وجود دارد.

شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به برق

یکی از الزامات تغییر رشته‌ برخورداری از شرایط لازم است. به طوری که متقاضیان باید دارای شرایط و ضوابط در نظر گرفته‌ شده‌ توسط وزارت علوم باشند تا بتوانند در رشته‌ جدید تحصیل کنند. در ادامه به مهم ترین شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به برق مندرج در آئین نامه تغییر رشته‌، پرداخته‌‌ایم:

  • متقاضیان تغییر رشته‌، باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحد های رشته‌ مهندسی معماری را گذرانده‌ باشند.
  • نمره‌ اکتسابی متقاضی در آزمون سراسری، باید بیشتر از آخرین نفر پذیرفته‌‌ شده‌‌ در رشته‌ برق در همان دانشگاه و همان سال پذیرش باشد. به عبارتی بر اساس کارنامه سبز کنکور سراسری باید نمره‌ قبولی در رشته‌ برق دانشگاه مورد نظر را کسب کرده‌ باشد.
  • شورای آموزشی دانشگاه های مبداء و مقصد بایستی که با درخواست تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به برق دانشجو موافقت کند.
  • بر اساس سنوات مجاز تحصیل، دانشجوی رشته‌ مهندسی معماری ، باید با تغییر رشته‌ و ورود به رشته‌ برق زمان کافی برای گذراندن واحدهای درسی رشته‌ جدید را داشته باشد.

 

 

 

نکات مهم تغییر رشته‌ مهندسی معماری به برق

تمامی دانشجویان در صورتی که دارای شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به برق باشند و بتوانند موافقت دانشگاه خود را برای تغییر رشته‌ کسب کنند، می توانند اقدامات لازم را برای تحصیل در رشته‌ برق انجام دهند. اما توصیه می شود که متقاضیان در این زمینه به برخی نکات شامل موارد زیر توجه داشته باشند:

  • تمامی دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی فقط یکبار مجاز به تغییر رشته‌ هستند. بنابراین اگر واقعا به رشته‌ مهندسی معماری علاقه‌ ای ندارید و نمی توانید آینده تحصیلی و شغلی خود را با آن متصور شوید. همینطور از سویی دیگر به انتخاب رشته‌ برق اطمینان دارید، اقدام به تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به برق نمایید. 
  • در صورتی که با درخواست تغییر رشته‌ مهندسی معماری به برق موافقت شود، دانشجو باید در اولین فرصت در رشته‌ جدید ثبت نام کند. پس از تکمیل مراحل ثبت نام در رشته‌ برق امکان بازگشت به رشته‌ قبلی وجود نخواهد داشت.
  • در صورتی که دانشجویان رشته‌ مهندسی معماری و متقاضی تغییر رشته‌ به برق در موعد مقرر در رشته‌ جدید ثبت نام نکنند، به منزله انصراف آن ها از تحصیل خواهد بود.
  • متقاضیان باید برای تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به برق حداقل 6 هفته پیش از شروع نیمسال تحصیلی به دفتر آموزش دانشگاه در محل تحصیل خود مراجعه نمایند.
 

شرایط معادل سازی دروس پس از تغییر رشته‌

از مهم ترین موضوعات در تغییر رشته‌‌ از مهندسی معماری به برق معادل سازی دروس مشترک بین دو رشته‌‌ مهندسی معماری و برق است که دانشجو آنها را در رشته‌‌ اول پشت سر گذاشته‌ است. به طوری که متقاضیان می توانند این دروس را معادل سازی کنند و یا تطبیق بدهند تا مجبور به گذراندن مجدد آن ها در رشته‌ برق نشوند.

بر اساس آئین نامه معادل سازی، شرایط معادل سازی و پذیرش دروسی که دانشجو قبلا آن ها را گذرانده‌ است، شامل موارد زیر می باشد:

  • محتوای آموزشی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ مهندسی معماری باید با محتوای آموزشی دروس در رشته‌ برق یکسان باشد.
  • نمره دروس پاس شده‌ در رشته‌ مهندسی معماری نباید کمتر از 12 باشد.
  • معادل سازی و تطبیق واحد توسط گروه آموزشی دانشگاه مقصد انجام می شود.
  • نمرات دروس گذرانده‌ شده‌ و پذیرفته‌ شده‌ از دانشجو برای رشته‌ جدید، صرفا در محاسبه میانگین کل دانشجو در نظر گرفته‌ می شود.
  • به ازای هر 20 واحد از دروس پذیرفته‌ شده‌، یک نیمسال تحصیلی از حداکثر مدت مجاز تحصیل داوطلب کم می شود.

نحوه تغییر رشته از مهندسی معماری به برق

تغییر رشته از طریق دانشگاه های مبدا و مقصد انجام انجام می شود. به این صورت دانشجو ابتدا به آموزش دانشگاه خود مراجعه کرده و فرم های لازم را دریافت می کند. پس از آماده کردن مدارک لازم به صورت حضوری در بازه زمانی ۲ ماه پیش از شروع نیمسال تحصیلی به این مدارک را به دانشگاه مبدا تحصیل تحصیل دهد. 

در صورت تایید مدارک از سوی دانشگاه مبدا و مقصد و موافقت مدیر گروه دانشجو از طریق واحد آموزش می توانید در رشته جدید انتخاب واحد انجام دهد. 

 

تغییر رشته از طریق کارنامه سبز

اگر جزو داوطلبان کنکور سراسری هستید و در رشته‌ مهندسی معماری پذیرفته‌ شده‌ اید، امکان تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به برق با استفاده از کارنامه سبز کنکور سراسری برایتان وجود دارد. این موضوع در شرایطی امکان پذیر است که کد رشته‌ محل های مرتبط با رشته‌ برق را در الویت هایی پایین تر از رشته‌ مهندسی معماری و محل قبولی خود درج کرده‌ باشید.

ضمن اینکه باید بر اساس کارنامه سبز رتبه شما از رتبه آخرین نفر قبولی در رشته‌ برق در دانشگاه مورد نظر، کمتر باشد. در این صورت می توانید درخواست تغییر رشته‌ مهندسی معماری به برق خود را ثبت کنید. چنانچه دانشگاه مبدا و مقصد موافقت نمایند، از همان ابتدا می توانید در رشته‌‌ برق نحصیل نمایید.

 

مشاوره تغییر رشته از مهندسی معماری به برق

داوطلبان باید توجه داشته باشند که پس از تغییر رشته دیگر امکان بازگشت به رشته قبلی خود را نخواهند داشت. از سوی دیگر تغییر رشته می تواند در آینده کاری و زندگی نیز تاثیرات بسزایی داشته باشند. پس توصیه می کنیم داوطلبان با داشتن آگاهی کامل و مشاره گرفتن از متخصصان در این زمینه اقدام به تغییر رشته نمایند. 

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله پیرامون شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به برق سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دریافت کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط  تغییر رشته‌ مهندسی معماری به برق  می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید

 

 

سوالات متداول

آیا تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به برق در مقطع کارشناسی امکان پذیر می باشد؟

بله، در صورتی که متقاضیان دارای شرایط تغییر رشته‌ مهندسی معماری به برق دارای باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ اقدام کنند.

دانشجویان برای تغییر رشته باید چند واحد از رشته‌ مهندسی معماری را پشت سرگذاشته باشند؟

دانشجویان رشته‌‌ مهندسی معماری برای تغییر رشته‌‌ به برق باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحدهای رشته‌ مهندسی معماری را پشت سر گذاشته‌ باشند.

آیا در زمان تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به برق امکان معادلسازی دروس مشابه وجود دارد ؟

بله، در صورتی که دانشجو دروس مشترک میان رشته‌ مهندسی معماری و برق را در هنگام تحصیل در رشته‌ مهندسی معماری پشت سرگذاشته باشد.

منبع:  تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به برق



:: برچسب‌ها: شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به برق ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به برق چیست؟ تمامی دانشجویانی که در رشته‌ مهندسی شیمی در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند، در صورتی که دارای برخی شرایط و ضوابط باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ در این مقطع اقدام کنند. اما دانشجویان باید در نظر داشته‌ باشند که تغییر رشته‌ دادن‌ از رشته‌ مهندسی شیمی و ورود به رشته‌ برق نیازمند داشتن برخی شرایط می باشد. از مهم ترین این شرایط می توان به گذراندن حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم واحدهای دوره کارشناسی و همینطور موافقت دانشگاه مبداء و مقصد اشاره کرد. اگر مایل هستید از شرایط و نحوه تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به برق مطلع شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آیا امکان تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به برق وجود دارد

برخی از دانشجویان، پس از ورود به دانشگاه و حاضر شدن در کلاس درس رشته‌ مهندسی شیمی ، کم کم به این نتیجه‌ می رسند که رشته‌‌ ای که در حال تحصیل در آن هستند، برایشان مناسب نیست. این دسته از دانشجویان یا به دلیل عدم علاقه‌ مندی به رشته و یا به دلایل دیگری از جمله ورود به بازار کار در رشته‌ های زیرمجموعه برق مایل هستند انصراف از مقطع فعلی خود هستند.

خوشبختانه شرایط تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به برق برای دانشجویان در حال تحصیل وجود دارد. به طوری که در صورت واجدالشرایط بودن می توانند تغییرات مثبتی را در آینده تحصیلی و شغلی خود ایجاد کنند. که در رشته‌ مورد علاقه‌ شان تحصیل نمایند.

متقاضیان تغییر رشته‌ از روانشاسی به برق باید از شرایط لازم که توسط وزارت علوم تعیین شده‌ است، برخودار باشد. تا اینگونه بتوانند رشته‌ تحصیلی خود را تغییر داده‌ و وارد رشته‌ برق شوند. در صورت تشابه واحد های درسی این دو رشته، امکان معادل سازی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ مهندسی شیمی برای رشته‌ برق نیز وجود دارد.

شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به برق

یکی از الزامات تغییر رشته‌ برخورداری از شرایط لازم است. به طوری که متقاضیان باید دارای شرایط و ضوابط در نظر گرفته‌ شده‌ توسط وزارت علوم باشند تا بتوانند در رشته‌ جدید تحصیل کنند. در ادامه به مهم ترین شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به برق مندرج در آئین نامه تغییر رشته‌، پرداخته‌‌ایم:

  • متقاضیان تغییر رشته‌، باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحد های رشته‌ مهندسی شیمی را گذرانده‌ باشند.
  • نمره‌ اکتسابی متقاضی در آزمون سراسری، باید بیشتر از آخرین نفر پذیرفته‌‌ شده‌‌ در رشته‌ برق در همان دانشگاه و همان سال پذیرش باشد. به عبارتی بر اساس کارنامه سبز کنکور سراسری باید نمره‌ قبولی در رشته‌ برق دانشگاه مورد نظر را کسب کرده‌ باشد.
  • شورای آموزشی دانشگاه های مبداء و مقصد بایستی که با درخواست تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به برق دانشجو موافقت کند.
  • بر اساس سنوات مجاز تحصیل، دانشجوی رشته‌ مهندسی شیمی ، باید با تغییر رشته‌ و ورود به رشته‌ برق زمان کافی برای گذراندن واحدهای درسی رشته‌ جدید را داشته باشد.
 

نکات مهم تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به برق

تمامی دانشجویان در صورتی که دارای شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به برق باشند و بتوانند موافقت دانشگاه خود را برای تغییر رشته‌ کسب کنند، می توانند اقدامات لازم را برای تحصیل در رشته‌ برق انجام دهند. اما توصیه می شود که متقاضیان در این زمینه به برخی نکات شامل موارد زیر توجه داشته باشند:

  • تمامی دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی فقط یکبار مجاز به تغییر رشته‌ هستند. بنابراین اگر واقعا به رشته‌ مهندسی شیمی علاقه‌ ای ندارید و نمی توانید آینده تحصیلی و شغلی خود را با آن متصور شوید. همینطور از سویی دیگر به انتخاب رشته‌ برق اطمینان دارید، اقدام به تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به برق نمایید. برای اطلاع از زمان اعلام نتایج کنکور کلیک کنید.
  • در صورتی که با درخواست تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به برق موافقت شود، دانشجو باید در اولین فرصت در رشته‌ جدید ثبت نام کند. پس از تکمیل مراحل ثبت نام در رشته‌ برق امکان بازگشت به رشته‌ قبلی وجود نخواهد داشت.
  • در صورتی که دانشجویان رشته‌ مهندسی شیمی و متقاضی تغییر رشته‌ به برق در موعد مقرر در رشته‌ جدید ثبت نام نکنند، به منزله انصراف آن ها از تحصیل خواهد بود.
  • متقاضیان باید برای تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به برق حداقل 6 هفته پیش از شروع نیمسال تحصیلی به دفتر آموزش دانشگاه در محل تحصیل خود مراجعه نمایند.
 

شرایط معادل سازی دروس پس از تغییر رشته‌

از مهم ترین موضوعات در تغییر رشته‌‌ از مهندسی شیمی به برق معادل سازی دروس مشترک بین دو رشته‌‌ مهندسی شیمی و برق است که دانشجو آنها را در رشته‌‌ اول پشت سر گذاشته‌ است. به طوری که متقاضیان می توانند این دروس را معادل سازی کنند و یا تطبیق بدهند تا مجبور به گذراندن مجدد آن ها در رشته‌ برق نشوند.

بر اساس آئین نامه معادل سازی، شرایط معادل سازی و پذیرش دروسی که دانشجو قبلا آن ها را گذرانده‌ است، شامل موارد زیر می باشد:

  • محتوای آموزشی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ مهندسی شیمی باید با محتوای آموزشی دروس در رشته‌ برق یکسان باشد.
  • نمره دروس پاس شده‌ در رشته‌ مهندسی شیمی نباید کمتر از 12 باشد.
  • معادل سازی و تطبیق واحد توسط گروه آموزشی دانشگاه مقصد انجام می شود.
  • نمرات دروس گذرانده‌ شده‌ و پذیرفته‌ شده‌ از دانشجو برای رشته‌ جدید، صرفا در محاسبه میانگین کل دانشجو در نظر گرفته‌ می شود.
  • به ازای هر 20 واحد از دروس پذیرفته‌ شده‌، یک نیمسال تحصیلی از حداکثر مدت مجاز تحصیل داوطلب کم می شود.

نحوه تغییر رشته از مهندسی شیمی به برق

تغییر رشته از طریق دانشگاه های مبدا و مقصد انجام انجام می شود. به این صورت دانشجو ابتدا به آموزش دانشگاه خود مراجعه کرده و فرم های لازم را دریافت می کند. پس از آماده کردن مدارک لازم به صورت حضوری در بازه زمانی ۲ ماه پیش از شروع نیمسال تحصیلی به این مدارک را به دانشگاه مبدا تحصیل تحصیل دهد. 

در صورت تایید مدارک از سوی دانشگاه مبدا و مقصد و موافقت مدیر گروه دانشجو از طریق واحد آموزش می توانید در رشته جدید انتخاب واحد انجام دهد. 

 

تغییر رشته از طریق کارنامه سبز

اگر جزو داوطلبان کنکور سراسری هستید و در رشته‌ مهندسی شیمی پذیرفته‌ شده‌ اید، امکان تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به برق با استفاده از کارنامه سبز کنکور سراسری برایتان وجود دارد. این موضوع در شرایطی امکان پذیر است که کد رشته‌ محل های مرتبط با رشته‌ برق را در الویت هایی پایین تر از رشته‌ مهندسی شیمی و محل قبولی خود درج کرده‌ باشید.

ضمن اینکه باید بر اساس کارنامه سبز رتبه شما از رتبه آخرین نفر قبولی در رشته‌ برق در دانشگاه مورد نظر، کمتر باشد. در این صورت می توانید درخواست تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به برق خود را ثبت کنید. چنانچه دانشگاه مبدا و مقصد موافقت نمایند، از همان ابتدا می توانید در رشته‌‌ برق نحصیل نمایید

 

مشاوره تغییر رشته از مهندسی شیمی به برق

داوطلبان باید توجه داشته باشند که پس از تغییر رشته دیگر امکان بازگشت به رشته قبلی خود را نخواهند داشت. از سوی دیگر تغییر رشته می تواند در آینده کاری و زندگی نیز تاثیرات بسزایی داشته باشند. پس توصیه می کنیم داوطلبان با داشتن آگاهی کامل و مشاره گرفتن از متخصصان در این زمینه اقدام به تغییر رشته نمایند. 

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله پیرامون شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به برق سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دریافت کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط  تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به برق  می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به برق در مقطع کارشناسی امکان پذیر می باشد؟

بله، در صورتی که متقاضیان دارای شرایط تغییر رشته‌ مهندسی شیمی به برق دارای باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ اقدام کنند.

دانشجویان برای تغییر رشته باید چند واحد از رشته‌ مهندسی شیمی را پشت سرگذاشته باشند؟

دانشجویان رشته‌‌ مهندسی شیمی برای تغییر رشته‌‌ به برق باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحدهای رشته‌ مهندسی شیمی را پشت سر گذاشته‌ باشند.

آیا در زمان تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به برق امکان معادلسازی دروس مشابه وجود دارد ؟

بله، در صورتی که دانشجو دروس مشترک میان رشته‌ مهندسی شیمی و برق را در هنگام تحصیل در رشته‌ مهندسی شیمی پشت سرگذاشته باشد.

منبع: تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به برق



:: برچسب‌ها: شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی شیمی به برق ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام مدارس شاهد ارومیه ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ همزمان با دیگر مدارس شاهد در سراسر کشور از طریق سایت پادا pada.medu.ir انجام می شود. برای ورود به مدارس شاهد هیچ آزمونی برگزار نمی شود اما دانش آموزان و علاقه مندان به تحصیل در مدارس شاهد، در پایه های اول ابتدایی، هفتم (متوسطه اول) و دهم (متوسطه دوم) باید از طریق سایت پادا پیش ثبت نام اینترنتی خود را انجام دهند. ثبت نام میان پایه ها در مدارس شاهد نیز به صورت حضوری و با مراجعه به مدرسه شاهد مورد نظر امکان پذیر است. در ادامه این مطلب اطلاعات جامعی از ثبت نام شاهد ارومیه 1402 – 1403 ارائه کرده ایم.

 منبع: ثبت نام شاهد ارومیه

ثبت نام مدارس شاهد ارومیه ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت نام در سه پایه اول ابتدایی، متوسطه اول (هفتم) و متوسطه دوم (دهم) مدارس شاهد در سراسر کشور به صورت اینترنتی و از طریق سایت پادا انجام می شود. مهلت ثبت نام شاهد ارومیه در هر کدام از این سه مقطع در بازه های زمانی جداگانه‌ای اعلام می شود. دانش آموزانی که دارای سهمیه شاهد هستند، با ثبت نام اینترنتی در مقاطع نامبره می توانند وارد مدارس شاهد شوند اما دانش آموزان غیر شاهد باید منتظر اعلام نتایج باشند. 

ثبت نام اینترنتی در سامانه پادا برای دانش آموزان غیر شاهد یک ثبت نام موقتی است. دانش آموزانی که مطابق جدول امتیاز بندی موفق به کسب امتیاز لازم و شرایط علمی آن ها احراز شود. پس از اعلام نتایج می توانند برای قطعی کردن ثبت نام مدارس شاهد ارومیه ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ مراجعه کنند.

زمان ثبت نام شاهد ارومیه 1402 – 1403

اشاره کوتاهی کردیم که مهلت پیش ثبت نام شاهد ارومیه برای سه مقاطع اصلی اول ابتدایی، هفتم متوسطه اول و دهم متوسطه دوم در بازه‌های زمانی جداگانه ای اعلام می گردد. اما معمولا زمان ثبت نام مدارس شاهد ارومیه به صورت هماهنگ کشوری است. بنابراین دانش آموزان می توانند در بازه‌های زمانی اعلام شده و همزمان با دیگر شهرها، از طریق سایت ثبت نام مدارس شاهد مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند. 

برای اطلاع از تاریخ ثبت نام مدارس شاهد در پایه‌های مختلف مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

زمان ثبت نام مدارس شاهد معمولا در اوایل تابستان وبرای هر پایه به صورت جداگانه می باشد. متقاضیان هر پایه تحصیلی در بازه زمانی تعیین شده با مراجعه به سایت پادا نام نویسی خود را تکمیل می کنند. معمولا روند ثبت نام مدارس شاهد ارومیه به صورت می‌باشد که ابتدا پایه اول ابتدایی نام نویسی خود را انجام می‌دهند.

سپس پایه های هفتم و دهم در مهلت ثبت نام شاهد ثبت نام می‌کنند و در انتها متقاضیان میان پایه با مراجعه به سایت پادا ثبت نام خود را انجام خواهد داد.

 

شرایط ثبت نام مدارس شاهد ارومیه

مطابق دفترچه راهنما شرایط ثبت نام شاهد ارومیه (دانش آموزان شاهد و غیر شاهد) به شرح موارد زیر است:

✅دارا بودن صلاحیت اخلاقی و رفتاری

✅رعایت شئونات و پوشش مناسب با دوره تحصیلی و سن دانش آموزان ( رعایت حجاب برتر دانش آموزان دختر)

✅اعتقاد به ارزش های اسلامی و تربیت دینی 

✅رعایت مقررات و آئین نامه های انضباطی، تربیتی و آموزشی مدارس شاهد توسط دانش آموز

✅نزدیک بودن مدرسه انتخابی به محل سکونت دانش آموز

✅بهره مندی فرزندان جانبازان زیر 25 درصد، از 40 درصد تخفیف شهریه در مدارس شاهد

شرایط علمی 

علاوه بر شرایطی که در قسمت فوق، به آنها اشاره کردیم دانش آموزان غیر شاهد باید دارای برخی شرایط علمی ثبت نام مدارس شاهد ارومیه و ورود به پایه تحصیلی موردنظرشان باشند. شرایط علمی ثبت نام شاهد ارومیه (دانش آموزان غیرشاهد) سال تحصیلی 1402 – 1403 به شرح موارد زیر است:

????اول ابتدایی: پذیرش دانش آموزان غیر شاهد در مقطع اول ابتدایی بر اساس میزان امتیازی که بر اساس جدول امتیازبندی کسب می‌کنند، انجام می شود.

????پایه هفتم متوسطه اول: دانش آموزان غیر شاهد برای ورود به مقطع هفتم و دوره متوسطه اول، باید موفق به کسب نمره خیلی خوب در تمامی دروس و کسب حداکثر یک نمره خوب و مابقی خیلی خوب در امتحانات خرداد ماه ششم ابتدایی شوند.

????پایه دهم متوسطه دوم: دانش آموزان غیر شاهد برای ورود به مقطع دهم و دوره متوسطه دوم ، باید موفق به کسب حداقل معدل کل 17 در امتحانات خرداد ماه پایه نهم و حداقل نمره سالانه 15 در همه دروس نهم شوند

 

جدول امتیاز بندی شاهد ارومیه ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

همانطور که اشاره کردیم برای ورود به مدارس شاهد هیچ گونه آزمونی برگزار نمی شود. اما از میان تمامی علاقه مندان و متقاضیان فقط داوطلبانی می توانند در این مدارس ثبت نام کنند. مطابق با جدول امتیاز بندی درج شده در دفترچه ثبت نام مدارس شاهد، موفق به کسب امتیاز لازم شوند. در صورتی که می خواهید از نحوه امتیاز بندی ثبت نام مدارس شاهد ارومیه مطلع شوید، می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

مراحل ثبت نام در سایت مدارس شاهد ارومیه

پیش ثبت نام مدارس شاهد ارومیه در مقاطع اول ابتدایی، هفتم (متوسطه اول) و دهم (متوسطه دوم) و میان پایه به صورت اینترنتی و از طریق سایت پادا انجام می شود. دانش آموزان شاهد و غیرشاهد که علاقه مند به تحصیل در مقاطع مختلف هستند، ابتدا ” دفترچه ثبت نام شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ” را مطالعه کنند. 

راهنما تصویری

1️⃣ به سایت ثبت نام شاهد پادا به نشانی اینترنتی ” pada.medu.ir ” مراجعه کنید.

2️⃣در صفحه ایجاد شده، بر روی گزینه ” ثبت نام مدارس شاهد ” کلیک نمایید.

3️⃣ در این مرحله دانش آموزان باید ملیت خود را انتخاب کنند.

4️⃣ کد ملی دانش آموز، کدملی پدر و مادر وی نیز را در این قسمت از سایت ثبت نام مدارس شاهد وارد کرده و بر روی جستجو کلیک کنید.

5️⃣ در این مرحله ثبت نام شاهد ارومیه داوطلبان باید مشخصات فردی دانش آموز را به صورت کامل یادداشت کنند.

6️⃣ اطلاعات تکمیلی نظیر دین و شغل والدین دانش آموز و وضعیت جسمانی دانش آموز را یادداشت کنید

7️⃣ آدرس محل سکونت خود را در فرم ثبت نام مدارس شاهد ارومیه وارد کنید.

8️⃣ مشخصات پدر یا سرپرست دانش آموز را وارد کنید.

9️⃣ مشخصات مادر دانش آموز در این بخش از سایت ثبت نام مدارس شاهد ارومیه وارد شود.

1️⃣0️⃣ شهر و ناحیه محل سکونت خود را انتخاب و مدرسه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

1️⃣1️⃣ دانش آموزان شاهد بر اساس جدول امتیاز بندی مدرسه خود را وارد کنید.

در لینک زیر فرم امیتاز بندی ثبت نام مدارس شاهد را به صورت فایل قرار داده ایم برای دانلود این فرم کلیک کنید.

1️⃣2️⃣ در نهایت پس از انجام مراحل بر روی گزینه ” ثبت و اعتبار سنجی ” کلیک کنید.

 

مشاوره ثبت نام مدارس شاهد ارومیه ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از سال گذشته ثبت نام میان پایه مدارس شاهد ارومیه نیز همانند سایر مقاطع از طریق سایت پادا انجام گرفت و دیگر نیازی به مراجعه حضوری والدین و دانش آموز به مدرسه مورد جهت نام نویسی نمی باشد. 

متقاضیان ثبت نام مدارس شاهد ارومیه نام نویسی آنها به منزله ثبت نام قطعی می باشد و با ارائه مدارک مربوطه می توانند در این مدارس به تحصیل بپردازند. دانش آموزان غیرشاهد در صورت کسب امیتاز لازم و کافی می توانند در این مدارس پذیرش بگیرند و این نام نویسی اینترنتی به منزله ثبت نام قطعی نمی باشد. 

همه داوطلبان پس از قبولی در مدرسه انتخابی خود باید در زمان مشخص همراه با مدارک لازم به صورت حضوری به مدرسه مراجعه کرده و نام نویسی خود را قطعی کنند. در صورتی که هر گونه سوال پیرامون ثبت نام شاهد ارومیه دارید، می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مجموعه مشاوره تحصیلی دانتل پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینهثبت نام مدارس شاهد ارومیه 1402 – 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

ثبت نام مدارس شاهد ارومیه ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به چه صورت است؟

ثبت نام شاهد ارومیه در همه پایه ها به صورت اینترنتی و از طریق سایت پادا انجام می شود.

متقاضیان در چه تاریخی باید جهت ثبت نام مدارس شاهد ارومیه در سایت پادا اقدام کنند؟

تاریخ ثبت نام شاهد ارومیه در پایه های مختلف معمولا در خرداد ماه می باشد.

نحوه ثبت نام مدارس شاهد به چه صورت است؟

در متن مقاله فوق نحوه ثبت نام در سایت پادا را توضیح داده ایم.

منبع: ثبت نام شاهد ارومیه



:: برچسب‌ها: ثبت نام مدارس شاهد ارومیه ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام مدارس شاهد خرم آباد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ همزمان با دیگر مدارس شاهد در سراسر کشور از طریق سایت پادا pada.medu.ir انجام می شود. برای ورود به مدارس شاهد هیچ آزمونی برگزار نمی شود اما دانش آموزان و علاقه مندان به تحصیل در مدارس شاهد، در پایه های اول ابتدایی، هفتم (متوسطه اول) و دهم (متوسطه دوم) باید از طریق سایت پادا پیش ثبت نام اینترنتی خود را انجام دهند. ثبت نام میان پایه ها در مدارس شاهد نیز به صورت حضوری و با مراجعه به مدرسه شاهد مورد نظر امکان پذیر است. در ادامه این مطلب اطلاعات جامعی از ثبت نام شاهد خرم آباد 1402 – 1403 ارائه کرده ایم.

 منبع: ثبت نام شاهد خرم آباد

ثبت نام مدارس شاهد خرم آباد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت نام در سه پایه اول ابتدایی، متوسطه اول (هفتم) و متوسطه دوم (دهم) مدارس شاهد در سراسر کشور به صورت اینترنتی و از طریق سایت پادا انجام می شود. مهلت ثبت نام شاهد خرم آباد در هر کدام از این سه مقطع در بازه های زمانی جداگانه‌ای اعلام می شود. دانش آموزانی که دارای سهمیه شاهد هستند، با ثبت نام اینترنتی در مقاطع نامبره می توانند وارد مدارس شاهد شوند اما دانش آموزان غیر شاهد باید منتظر اعلام نتایج باشند. 

ثبت نام اینترنتی در سامانه پادا برای دانش آموزان غیر شاهد یک ثبت نام موقتی است. دانش آموزانی که مطابق جدول امتیاز بندی موفق به کسب امتیاز لازم و شرایط علمی آن ها احراز شود. پس از اعلام نتایج می توانند برای قطعی کردن ثبت نام مدارس شاهد خرم آباد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ مراجعه کنند.

زمان ثبت نام شاهد خرم آباد 1402 – 1403

اشاره کوتاهی کردیم که مهلت پیش ثبت نام شاهد خرم آباد برای سه مقاطع اصلی اول ابتدایی، هفتم متوسطه اول و دهم متوسطه دوم در بازه‌های زمانی جداگانه ای اعلام می گردد. اما معمولا زمان ثبت نام مدارس شاهد خرم آباد به صورت هماهنگ کشوری است. بنابراین دانش آموزان می توانند در بازه‌های زمانی اعلام شده و همزمان با دیگر شهرها، از طریق سایت ثبت نام مدارس شاهد مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند. 

برای اطلاع از تاریخ ثبت نام مدارس شاهد در پایه‌های مختلف مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

زمان ثبت نام مدارس شاهد معمولا در اوایل تابستان وبرای هر پایه به صورت جداگانه می باشد. متقاضیان هر پایه تحصیلی در بازه زمانی تعیین شده با مراجعه به سایت پادا نام نویسی خود را تکمیل می کنند. معمولا روند ثبت نام مدارس شاهد خرم آباد به صورت می‌باشد که ابتدا پایه اول ابتدایی نام نویسی خود را انجام می‌دهند.

 

شرایط ثبت نام مدارس شاهد خرم آباد

مطابق دفترچه راهنما شرایط ثبت نام شاهد خرم آباد (دانش آموزان شاهد و غیر شاهد) به شرح موارد زیر است:

✅دارا بودن صلاحیت اخلاقی و رفتاری

✅رعایت شئونات و پوشش مناسب با دوره تحصیلی و سن دانش آموزان ( رعایت حجاب برتر دانش آموزان دختر)

✅اعتقاد به ارزش های اسلامی و تربیت دینی 

✅رعایت مقررات و آئین نامه های انضباطی، تربیتی و آموزشی مدارس شاهد توسط دانش آموز

✅نزدیک بودن مدرسه انتخابی به محل سکونت دانش آموز

✅بهره مندی فرزندان جانبازان زیر 25 درصد، از 40 درصد تخفیف شهریه در مدارس شاهد

شرایط علمی 

علاوه بر شرایطی که در قسمت فوق، به آنها اشاره کردیم دانش آموزان غیر شاهد باید دارای برخی شرایط علمی ثبت نام مدارس شاهد خرم آباد و ورود به پایه تحصیلی موردنظرشان باشند. شرایط علمی ثبت نام شاهد خرم آباد (دانش آموزان غیرشاهد) سال تحصیلی 1402 – 1403 به شرح موارد زیر است:

????اول ابتدایی: پذیرش دانش آموزان غیر شاهد در مقطع اول ابتدایی بر اساس میزان امتیازی که بر اساس جدول امتیازبندی کسب می‌کنند، انجام می شود.

????پایه هفتم متوسطه اول: دانش آموزان غیر شاهد برای ورود به مقطع هفتم و دوره متوسطه اول، باید موفق به کسب نمره خیلی خوب در تمامی دروس و کسب حداکثر یک نمره خوب و مابقی خیلی خوب در امتحانات خرداد ماه ششم ابتدایی شوند.

????پایه دهم متوسطه دوم: دانش آموزان غیر شاهد برای ورود به مقطع دهم و دوره متوسطه دوم ، باید موفق به کسب حداقل معدل کل 17 در امتحانات خرداد ماه پایه نهم و حداقل نمره سالانه 15 در همه دروس نهم شوند.

 

جدول امتیاز بندی شاهد خرم آباد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

همانطور که اشاره کردیم برای ورود به مدارس شاهد هیچ گونه آزمونی برگزار نمی شود. اما از میان تمامی علاقه مندان و متقاضیان فقط داوطلبانی می توانند در این مدارس ثبت نام کنند. مطابق با جدول امتیاز بندی درج شده در دفترچه ثبت نام مدارس شاهد، موفق به کسب امتیاز لازم شوند. در صورتی که می خواهید از نحوه امتیاز بندی ثبت نام مدارس شاهد خرم آباد مطلع شوید، می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

مراحل ثبت نام در سایت مدارس شاهد خرم آباد

پیش ثبت نام مدارس شاهد خرم آباد در مقاطع اول ابتدایی، هفتم (متوسطه اول) و دهم (متوسطه دوم) و میان پایه به صورت اینترنتی و از طریق سایت پادا انجام می شود. دانش آموزان شاهد و غیرشاهد که علاقه مند به تحصیل در مقاطع مختلف هستند، ابتدا ” دفترچه ثبت نام شاهد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ” را مطالعه کنند

راهنما تصویری

1️⃣ به سایت ثبت نام شاهد پادا به نشانی اینترنتی ” pada.medu.ir ” مراجعه کنید.

2️⃣در صفحه ایجاد شده، بر روی گزینه ” ثبت نام مدارس شاهد ” کلیک نمایید.

3️⃣ در این مرحله دانش آموزان باید ملیت خود را انتخاب کنند.

4️⃣ کد ملی دانش آموز، کدملی پدر و مادر وی نیز را در این قسمت از سایت ثبت نام مدارس شاهد وارد کرده و بر روی جستجو کلیک کنید.

5️⃣ در این مرحله ثبت نام شاهد خرم آباد داوطلبان باید مشخصات فردی دانش آموز را به صورت کامل یادداشت کنند.

6️⃣ اطلاعات تکمیلی نظیر دین و شغل والدین دانش آموز و وضعیت جسمانی دانش آموز را یادداشت کنید

7️⃣ آدرس محل سکونت خود را در فرم ثبت نام مدارس شاهد خرم آباد وارد کنید.

8️⃣ مشخصات پدر یا سرپرست دانش آموز را وارد کنید.

9️⃣ مشخصات مادر دانش آموز در این بخش از سایت ثبت نام مدارس شاهد خرم آباد وارد شود.

1️⃣0️⃣ شهر و ناحیه محل سکونت خود را انتخاب و مدرسه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

1️⃣1️⃣ دانش آموزان شاهد بر اساس جدول امتیاز بندی مدرسه خود را وارد کنید.

در لینک زیر فرم امیتاز بندی ثبت نام مدارس شاهد را به صورت فایل قرار داده ایم برای دانلود این فرم کلیک کنید.

1️⃣2️⃣ در نهایت پس از انجام مراحل بر روی گزینه ” ثبت و اعتبار سنجی ” کلیک کنید.

 

مشاوره ثبت نام مدارس شاهد خرم آباد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

از سال گذشته ثبت نام میان پایه مدارس شاهد خرم آباد نیز همانند سایر مقاطع از طریق سایت پادا انجام گرفت و دیگر نیازی به مراجعه حضوری والدین و دانش آموز به مدرسه مورد جهت نام نویسی نمی باشد. 

متقاضیان ثبت نام مدارس شاهد خرم آباد نام نویسی آنها به منزله ثبت نام قطعی می باشد و با ارائه مدارک مربوطه می توانند در این مدارس به تحصیل بپردازند. دانش آموزان غیرشاهد در صورت کسب امیتاز لازم و کافی می توانند در این مدارس پذیرش بگیرند و این نام نویسی اینترنتی به منزله ثبت نام قطعی نمی باشد. 

همه داوطلبان پس از قبولی در مدرسه انتخابی خود باید در زمان مشخص همراه با مدارک لازم به صورت حضوری به مدرسه مراجعه کرده و نام نویسی خود را قطعی کنند. در صورتی که هر گونه سوال پیرامون ثبت نام شاهد خرم آباد دارید، می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مجموعه مشاوره تحصیلی دانتل پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینهثبت نام مدارس شاهد خرم آباد 1402 – 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

ثبت نام مدارس شاهد خرم آباد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به چه صورت است؟

ثبت نام شاهد خرم آباد در همه پایه ها به صورت اینترنتی و از طریق سایت پادا انجام می شود.

متقاضیان در چه تاریخی باید جهت ثبت نام مدارس شاهد خرم آباد در سایت پادا اقدام کنند؟

تاریخ ثبت نام شاهد خرم آباد در پایه های مختلف معمولا در خرداد ماه می باشد.

نحوه ثبت نام مدارس شاهد به چه صورت است؟

در متن مقاله فوق نحوه ثبت نام در سایت پادا را توضیح داده ایم.

منبع: ثبت نام شاهد خرم آباد



:: برچسب‌ها: ثبت نام مدارس شاهد خرم آباد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ مدتی پس از برگزاری آزمون های نوبت اول دی ماه و نوبت تیر ماه به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. تمامی داوطلبان می توانند به منظور آگاهی از عملکرد خود و وضعیت مجاز بودن و یا نبودن برای انتخاب رشته جهت ورود به دانشگاه های سراسری و آزاد، کارنامه اولیه خود را دریافت و مورد بررسی قرار دهند. متقاضیان پس از دریافت نتیجه اولیه خود، متناسب با مندرجات کارنامه‌شان مجاز هستند در انتخاب رشته دوره های روزانه و غیرروزانه شرکت کنند. به منظور اطلاع از نحوه دریافت نتایج اولیه کنکور 1402 در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

نتیجه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ (نوبت دی ماه ۱۴۰۱) هم اکنون در 9 اسفندماه اعلام شد.

 منبع: نتایج اولیه کنکور سراسری

نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲

پس از برگزاری آزمون سراسری در زیرگروه های آزمایشی مختلف داوطلبان می توانند به منظور اطلاع از عملکرد خود در جلسه به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و با وارد کردن اطلاعات فردی، نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ خود را دریافت نمایند.

کارنامه اولیه‌ای که در این مرحله برای متقاضیان منتشر می شود، دربردارنده اطلاعات مهمی شامل جزئیات مرتبط با جواب آزمون شامل وضعیت مجاز بودن، رتبه و تراز علمی، درصد اکتسابی داوطلب در هر کدام از سرفصل های امتحانی می باشد. 

در واقع متقاضیان مجاز هستند مطابق با مندرجات کارنامه اولیه خود، در انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد شرکت کنند. همینطور شرکت کنندگان پس از اتمام مهلت انتخاب رشته نیز می توانند از نتایج نهایی و پذیرش و یا عدم پذیرش خود مطلع گردند. 

کلیه شرکت کنندگان در آزمون سراسری و متقاضی دوره های روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، غیر انتفاعی و پیام نور و دانشگاه آزاد طی این مرحله می توانند از نتایج اولیه کنکور 1402 خود مطلع شوند. چراکه به منظور ورود به تمامی دانشگاه ها، کنکور سراسری در قالب یک آزمون یکپارچه برگزار می گردد. برای اطلاع از زمان نتایج نهایی و نکات مهم مقاله زیر را مطالعه کنید.

 

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1402

معمولا اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ پس از گذشت یک بازه زمانی یک ماهه از برگزاری آزمون اعلام می شود. در سال گذشته جواب کنکور سراسری در تاریخ 9 اسفند ماه منتشر شد. 

کارنامه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ منتشر شد 

تاکنون زمان اعلام نتایج کنکور سراسری 1402 از سوی سایت سنجش اعلام نشده است، اما پیش بینی می شود همانند سال گذشته در نیمه اول مرداده ماه منتشر شده و در اختیار شرکت کنندگان قرار بگیرد. به محض مشخص شدن اعلام نتیجه آزمون، تاریخ جدید را در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

نحوه مشاهده و دریافت نتایج اولیه کنکور سراسری 1402

اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می گردد. متقاضیان به منظور اطلاع نتیجه آزمون مراحل زیر را طی کنند:

✅ ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org

✅ ورود به بخش سراسری از منوی رنگی تعبیه شده در سمت راست سایت

✅ کلیک بر روی لینک فعال اعلام نتایج کنکور سراسری 1402

✅ وارد کردن اطلاعات فردی و ثبت نامی خواسته شده

✅ دریافت و مشاهده کارنامه اولیه

 

راهنمای تصویری نحوه دریافت 

در این قسمت به منظور راهنمایی شرکت کنندگان، راهنمای تصویری نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ را ارائه کرده ایم:

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید. از منوی پایین سایت بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک نمایید.

2️⃣ از منوی سمت راست سایت بر روی گزینه ” اعلام نتایج ” کلیک نمایید.

3️⃣ چنانچه در تاریخ های اعلام شده از سوی سایت سازمان سنجش اقدام کرده باشید، می توانید بر روی لینک فعال ” كارنامه اعلام نتایج نوبت اول آزمون سراسری سال 1402 ” کلیک نمایید. 

4️⃣ بر روی گزینه ” کارنامه اعلام نتايج نوبت اول آزمون سراسری سال 1402 (لطفاً کلیک کنید) ” کلیک کنید.

5️⃣ پس از ورود به صفحه اعلام نتایج، به منظور دسترسی به نتایج اولیه کنکور 1402 سامانه سه روش در اختیار شما قرار می دهد. 

        ❌ روش اول: شماره داوطلبی + شماره شناسنامه + سال تولد + کد امنیتی 

        ❌ روش دوم: شماره پرونده + کد رهگیری + شماره شناسنامه + کد امنیتی 

        ❌ روش سوم: شماره پرونده + شماره سریال + شماره شناسنامه + کد امنیتی 

6️⃣ پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده در یکی از روش های فوق می توانید نتیجه اولیه خود را دریافت کنید.

داوطلبانی که اطلاعات ثبت نامی خود را فراموش کرده اند و نمی توانند در این مرحله نتیجه خود را مشاهده کنند، می توانند به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش مراجعه کرده و نسبت به بازیابی اطلاعات خود اقدام کنند.
 

ثبت اعتراض به نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ گروهی از داوطلبان نسبت به آن اعتراض دارند. این دسته از داوطلبان می توانند درخواست خود را به منظور بررسی مجدد نمره در سایت سنجش ارسال کنند.

متقاضیان به منظور ثبت درخواست اعتراض به نتایج اولیه کنکور یا باید از طریق سیستم پاسخگویی سایت سنجش اقدام نمایند و یا به سامانه darkhast.sanjesh.org که در جهت رسیدگی به درخواست داوطلبان راه اندازی شده است، مراجعه کنند. در صورتی که راه دوم را انتخاب کنید برای دریافت نتیجه باید به سایت با آدرس اینترنتی rahgiri.sanjesh.org مراجعه نمایید.

 

زمان انتخاب رشته داوطلبان شرکت کننده

همانگونه که می دانیم کنکور سراسری دو بار در سال برگزار خواهد شد. اما توجه به داشته باشید که انتخاب رشته فقط یکبار و در مرداد ماه برگزار می شود. پس داوطلبانی که آزمون نوبت دی ماه شرکت کرده اند باید تا مرداد ماه منتظر بمانند و بر اساس نتایج اولیه کنکور سراسری کنکور نوبت دی ماه ۱۴۰۱ در انتخاب رشته شرکت کنند. 

البته توجه داشته باشید در صورت تمایل در آزمون نوبت تیر ماه ۱۴۰۲ نیز در صورت تمایل شرکت کنید و محدودیتی از شرکت کردن در نوبت های بعدی وجود ندارد. همه داوطلبانی که حداقل در یکی از آزمون های نوبت اول یا دوم سال ۱۴۰۲ و یا هر دو آزمون شرکت کرده اند، در صورت مجاز بودن طبق کارنامه اولیه می توانند در مرحله انتخاب رشته شرکت کنند. 

آن دسته از داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نکرده یا در صورت شرکت در کنکور سراسری (چه مجاز به انتخاب رشته باشد یا غیرمجاز) می توانند در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد شرکت کنند و شانس خود برای قبولی در رشته و دانشگاه مورد نظر امتحان نمایند.

 

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1402 متقاضیانی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته شده اند، مجاز هستند در مرحله انتخاب رشته شرکت کنند. برای این کار توصیه می شود ابتدا دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دریافت و مطالعه کنند. متقاضیان در این مرحله مجاز هستند 150 کد رشته محل از دوره های روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان را در فرم انتخاب رشته درج کنند.

باید متذکر شویم انتخاب رشته رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد در سایت سازمان سنجش انجام می گیرد.

دسته ای از داوطلبان که دارای کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد در کارنامه اولیه کنکور سراسری هستند، می توانند در صورت تمایل برای شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد به سایت سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.iau.ac.ir ” مراجعه کنند. برای مطالعه کامل راهما انتخاب رشته دانشگاه آزاد مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

چنانچه در جهت بررسی کارنامه نتایج اولیه کنکور و قدم گذاشتن در مرحله پیچیده و تخصصی انتخاب رشته، نیازمند راهنمایی هستید، می توانید از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کمک بگیرید. برای ارتباط با گروه کارشناسان از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید. البته پیشنهاد می شود مقاله زیر که راهنما کامل انتخاب رشته کنکور می باشد حتما مطالعه نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

نتایج اولیه آزمون چه زمانی منتشر می گردد؟

تاکنون تاریخ دقیق اعلام جواب اولیه کنکور سراسری مشخص نشده است اما احتمالا در نیمه اول مرداد ماه باشد.

نحوه اعلام نتیجه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ چگونه است؟

جواب اولیه کنکور به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می گردد.

برای دریافت نتایج اولیه کنکور به چه اطلاعاتی نیاز می باشد؟

متقاضیان برای دریافت اینترنتی جواب اولیه کنکور سراسری به اطلاعات ثبت نامی خود شامل شماره پرونده، شماره داوطلبی و کد رهگیری ثبت نام نیاز دارند.

منبع: نتایج اولیه کنکور سراسری



:: برچسب‌ها: نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ در دو بازه زمانی خواهد بود. با توجه به اینکه کنکور سراسری در دو نوبت و در دی ماه و تیرماه برگزار می شود، نتایج اولیه نیز در دو بازه زمانی اعلام می شود. نتایج اولیه کنکور سراسری در نوبت دی ماه در نیمه دوم اسفند ماه و نتایج اولیه کنکور سراسری برای نوبت تیرماه در نیمه دوم مرداد ماه اعلام می گردد. متقاضیان برای دریافت کارنامه اولیه خود، می توانند به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند. در ادامه همراه ما باشید تا با جزئیات بیشتری از زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1402 آشنا شویم.

نتیجه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ (نوبت دی ماه ۱۴۰۱) هم اکنون در 9 اسفندماه اعلام شد.

 منبع: زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲

پس از برگزاری کنکور سراسری شرکت کنندگان در جلسه آزمون می توانند برای مشاهده نتیجه در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲ به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی “sanjesh.org” مراجعه کنند. نتایج اولیه کنکور خود را در قالب یک کارنامه دریافت نمایند. 

با توجه به اینکه کنکور سراسری 1402 در دو بازه زمانی در دی ماه 1402 و تیرماه 1402 برگزار می گردد، اعلام نتایج اولیه نیز برای این آزمون در دو بازه زمانی مجزا صورت خواهد گرفت. 

کنکور سراسری برای دانشگاه های سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام شده‌ است، متقاضیان تحصیل در رشته های با آزمون در دانشگاه های سراسری و آزاد که در این آزمون شرکت کرده‌ اند، در نظر داشته‌ باشید که زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1402 نیز به صورت یکپارچه اعلام خواهد شد. پس از مشخص شدن وضعیت علمی داوطلبان، متقاضیان می توانند به صورت مجزا اقدام به تکمیل انتخاب رشته‌ دانشگاه های سراسری و آزاد نمایند.

 

زمان اعلام نتایج اولیه نوبت اول (دی ماه) کنکور سراسری 1402

نوبت اول برگزاری کنکور سراسری 1402 در دی ماه 1401 می باشد. داوطلبانی که در کنکور سراسری دی ماه ثبت نام و شرکت کرده اند، می توانند نتایج اولیه کنکور را در نیمه دوم اسفند ماه و در قالب نمرات خام دریافت نمایند.

کارنامه کنکور منتشر شده‌ در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ در بر دارنده رتبه و تراز داوطلبان می باشد. متقاضیان با استفاده از نتایج اولیه خود می توانند در مرداد ماه سال 1402 اقدام به انتخاب رشته‌ نمایند. انتخاب رشته‌ داوطلبانی که در کنکور سراسری نوبت اول و دی ماه شرکت کرده اند، همزمان با انتخاب رشته‌ شرکت کنندگان در کنکور سراسری نوبت دوم و مرداد ماه می باشد.

تاکنون زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲ برای نوبت اول و کنکور دی ماه اعلام نشده است. اما پیش بینی می شود که متقاضیان بتوانند در نیمه دوم اسفند ماه کارنامه اولیه خود را دریافت کنند.

داوطلبانی که بر اساس نتایج اولیه کنکور سراسری 1402 مجاز به انتخاب رشته‌ هستند، می توانند برای تکمیل مرحله انتخاب رشته‌ دانشگاه های سراسری باید به سایت sanjesh.org برای تکمیل فرم انتخاب رشته‌ دانشگاه آزاد باید به سایت azmoon.org  مراجعه کنند.

 

زمان اعلام نتایج اولیه نوبت دوم (تیر ماه) کنکور سراسری ۱۴۰۲

پس از برگزاری کنکور سراسری در تیرماه، سازمان سنجش آموزش کشور، پاسخبرگ تمامی داوطلبان و شرکت کنندگان در این آزمون را بررسی می کند و سپس کارنامه اولیه را برای تمامی متقاضیان در دانشگاه های سراسری و آزاد منتشر می کند.

زمان اعلام نتایج اولیه نوبت دوم کنکور سراسری 1402 در نیمه دوم مرداد ماه است. در صورتی که تاریخ دقیق اعلام نتایج کنکور سراسری تیرماه 1402 از سوی سایت سنجش اعلام شود، زمان دقیق را در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

تمامی شرکت کنندگان در زیرگروه های آزمایشی مختلف می توانند در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند و اقدام به دریافت نتایج اولیه کنکور خود نمایند. کارنامه اولیه منتشر شده‌ برای شرکت کنندگان در کنکور سراسری، در بر دارنده اطلاعاتی شامل رتبه، نمره آزمون، درصد های هر درس و … می باشد.

 

نحوه دریافت نتایج اولیه کنکور سراسری 1402

متقاضیانی که در کنکور سراسری دی و تیر ماه شرکت کرده اند، باید برای دریافت نتایج اولیه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند. دریافت نتایج نوبت اول و نوبت دوم کنکور سراسری در بازه‌ زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری از سوی سایت سنجش امکان پذیر است.

  • به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesh.org” مراجعه کنید.
  • از منوی سمت راست سایت بر روی گزینه “سراسری” کلیک کنید.
  • بر روی لینک فعال “کارنامه اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری سال 1402” کلیک نمایید.
  • برای مشاهده نتایج اولیه کنکور از یکی از روش های پیشنهادی سامانه استفاده کنید و اطلاعات خواسته‌ شده‌ در آن را وارد نمایید.

راهنما تصویری

در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲ داوطلبانی که قصد دریافت کارنامه خود را دارند، می توانند طبق مراحل زیر پیش بروند و نتایج کنکور را مشاهده نمایند.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید. از منوی پایین سایت بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک نمایید.

2️⃣ از منوی سمت راست سایت بر روی گزینه ” اعلام نتایج ” کلیک نمایید

3️⃣ چنانچه در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ اقدام کرده باشید، می توانید بر روی لینک فعال ” كارنامه اعلام نتایج نوبت اول آزمون سراسری سال 1402 ” کلیک نمایید. 

4️⃣ بر روی گزینه ” کارنامه اعلام نتايج نوبت اول آزمون سراسری سال 1402 (لطفاً کلیک کنید) ” کلیک کنید.

 

روش های دریافت کارنامه

  1. روش اول: برای رویت کارنامه از طریق روش اول، نیاز به اطلاعاتی شامل شماره شناسنامه، سال تولد و شماره داوطلبی می باشد، پس از وارد کردن این اطلاعات ،عبارت امنیتی را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” جستجو ” کلیک نمایید.
  2. روش دوم: برای رویت کارنامه از طریق روش دوم، نیاز به اطلاعاتی شامل شماره پرونده، کد رهگیری 16 رقمی ثبت نام و شماره شناسنامه می باشد. پس از وارد کردن این اطلاعات، عبارت امنیتی را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” جستجو ” کلیک نمایید.
  3. روش سوم: در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲ برای رویت کارنامه، نیاز به اطلاعاتی شامل شماره پرونده، شماره شناسنامه و شماره سریال شناسنامه می باشد. پس از وارد کردن این اطلاعات، عبارت امنیتی را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” جستجو ” کلیک نمایید.
 

مشاوره انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲

باتوجه به اینکه داوطلبان در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور 1402 بسرعت وارد فرآیند انتخاب رشته می شوند، باید که اطلاعات کافی از رشته مورد تقاصا و دانشگاه مدنظر خود داشته باشند تا بتوانند به درستی الویت های خود را در فرم انتخاب رشته درج کنند. چینش صحیح الویت ها شاید برای یک داوطلب کنکور در زمان کم استرس زا باشد، به همین دلیل توصیه ما این است که علاوه بر استفاده از آخرین رتبه های قبولی سال های گذشته از مشاور باتجربه ای نیز کمک بگیرید. در مقاله زیر می توانید راهنما کامل انتخاب رشته را مطالعه نمایید.

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل چندین سال است که در زمینه مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته فعال هستند، بنابراین می توانند بدون صرف هزینه زیاد و در کم ترین زمان با این مرکز تماس گرفته و یک انتخاب رشته هوشمندانه داشته باشید که در نهایت منجر به کسب نتیجه قبولی گردد. برای اطلاع از ثبت نام بدون کنکور کلیک کنید

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ از طریق کدام سایت صورت می گیرد؟

نتایج اولیه کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesh.org” انجام می شود.

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ چه تاریخی است ؟

زمان اعلام نتایج اولیه نوبت اول کنکور سراسری در نیمه دوم اسفند ماه و نتایج اولیه نوبت دوم کنکور سراسری در نیمه مرداد ماه اعلام می شود.

متقاضیان برای دریافت نتایج اولیه کنکور سراسری به چه اطلاعاتی نیاز دارند ؟

نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری و همینطور اطلاعات مورد نیاز برای دریافت این نتایج را در متن مقاله فوق آورده‌ ایم.

منبع: زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری



:: برچسب‌ها: زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حقوق چیست؟ تمامی دانشجویانی که در رشته‌ مهندسی معماری در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند، در صورتی که دارای برخی شرایط و ضوابط باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ در این مقطع اقدام کنند. اما دانشجویان باید در نظر داشته‌ باشند که تغییر رشته‌ دادن‌ از رشته‌ مهندسی معماری و ورود به رشته‌ حقوق نیازمند داشتن برخی شرایط می باشد. از مهم ترین این شرایط می توان به گذراندن حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم واحدهای دوره کارشناسی و همینطور موافقت دانشگاه مبداء و مقصد اشاره کرد. اگر مایل هستید از شرایط و نحوه تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حقوق مطلع شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آیا امکان تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حقوق وجود دارد

برخی از دانشجویان، پس از ورود به دانشگاه و حاضر شدن در کلاس درس رشته‌ مهندسی معماری ، کم کم به این نتیجه‌ می رسند که رشته‌‌ ای که در حال تحصیل در آن هستند، برایشان مناسب نیست. این دسته از دانشجویان یا به دلیل عدم علاقه‌ مندی به رشته و یا به دلایل دیگری از جمله ورود به بازار کار در رشته‌ های زیرمجموعه حقوق مایل هستند انصراف از مقطع فعلی خود هستند.

خوشبختانه شرایط تغییر رشته‌ مهندسی معماری به حقوق برای دانشجویان در حال تحصیل وجود دارد. به طوری که در صورت واجدالشرایط بودن می توانند تغییرات مثبتی را در آینده تحصیلی و شغلی خود ایجاد کنند. که در رشته‌ مورد علاقه‌ شان تحصیل نمایند.

متقاضیان تغییر رشته‌ از روانشاسی به حقوق باید از شرایط لازم که توسط وزارت علوم تعیین شده‌ است، برخودار باشد. تا اینگونه بتوانند رشته‌ تحصیلی خود را تغییر داده‌ و وارد رشته‌ حقوق شوند. در صورت تشابه واحد های درسی این دو رشته، امکان معادل سازی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ مهندسی معماری برای رشته‌ حقوق نیز وجود دارد.

شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حقوق

یکی از الزامات تغییر رشته‌ برخورداری از شرایط لازم است. به طوری که متقاضیان باید دارای شرایط و ضوابط در نظر گرفته‌ شده‌ توسط وزارت علوم باشند تا بتوانند در رشته‌ جدید تحصیل کنند. در ادامه به مهم ترین شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حقوق مندرج در آئین نامه تغییر رشته‌، پرداخته‌‌ایم:

  • متقاضیان تغییر رشته‌، باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحد های رشته‌ مهندسی معماری را گذرانده‌ باشند.
  • نمره‌ اکتسابی متقاضی در آزمون سراسری، باید بیشتر از آخرین نفر پذیرفته‌‌ شده‌‌ در رشته‌ حقوق در همان دانشگاه و همان سال پذیرش باشد. به عبارتی بر اساس کارنامه سبز کنکور سراسری باید نمره‌ قبولی در رشته‌ حقوق دانشگاه مورد نظر را کسب کرده‌ باشد.
  • شورای آموزشی دانشگاه های مبداء و مقصد بایستی که با درخواست تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حقوق دانشجو موافقت کند.
  • بر اساس سنوات مجاز تحصیل، دانشجوی رشته‌ مهندسی معماری ، باید با تغییر رشته‌ و ورود به رشته‌ حقوق زمان کافی برای گذراندن واحدهای درسی رشته‌ جدید را داشته باشد.
 

نکات مهم تغییر رشته‌ مهندسی معماری به حقوق

تمامی دانشجویان در صورتی که دارای شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حقوق باشند و بتوانند موافقت دانشگاه خود را برای تغییر رشته‌ کسب کنند، می توانند اقدامات لازم را برای تحصیل در رشته‌ حقوق انجام دهند. اما توصیه می شود که متقاضیان در این زمینه به برخی نکات شامل موارد زیر توجه داشته باشند:

  • تمامی دانشجویان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی فقط یکبار مجاز به تغییر رشته‌ هستند. بنابراین اگر واقعا به رشته‌ مهندسی معماری علاقه‌ ای ندارید و نمی توانید آینده تحصیلی و شغلی خود را با آن متصور شوید. همینطور از سویی دیگر به انتخاب رشته‌ حقوق اطمینان دارید، اقدام به تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حقوق نمایید. برای اطلاع از زمان اعلام نتایج کنکور کلیک کنید.
  • در صورتی که با درخواست تغییر رشته‌ مهندسی معماری به حقوق موافقت شود، دانشجو باید در اولین فرصت در رشته‌ جدید ثبت نام کند. پس از تکمیل مراحل ثبت نام در رشته‌ حقوق امکان بازگشت به رشته‌ قبلی وجود نخواهد داشت.
  • در صورتی که دانشجویان رشته‌ مهندسی معماری و متقاضی تغییر رشته‌ به حقوق در موعد مقرر در رشته‌ جدید ثبت نام نکنند، به منزله انصراف آن ها از تحصیل خواهد بود.
  • متقاضیان باید برای تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حقوق حداقل 6 هفته پیش از شروع نیمسال تحصیلی به دفتر آموزش دانشگاه در محل تحصیل خود مراجعه نمایند.
 

شرایط معادل سازی دروس پس از تغییر رشته‌

از مهم ترین موضوعات در تغییر رشته‌‌ از مهندسی معماری به حقوق معادل سازی دروس مشترک بین دو رشته‌‌ مهندسی معماری و حقوق است که دانشجو آنها را در رشته‌‌ اول پشت سر گذاشته‌ است. به طوری که متقاضیان می توانند این دروس را معادل سازی کنند و یا تطبیق بدهند تا مجبور به گذراندن مجدد آن ها در رشته‌ حقوق نشوند.

بر اساس آئین نامه معادل سازی، شرایط معادل سازی و پذیرش دروسی که دانشجو قبلا آن ها را گذرانده‌ است، شامل موارد زیر می باشد:

  • محتوای آموزشی دروس گذرانده‌ شده‌ در رشته‌ مهندسی معماری باید با محتوای آموزشی دروس در رشته‌ حقوق یکسان باشد.
  • نمره دروس پاس شده‌ در رشته‌ مهندسی معماری نباید کمتر از 12 باشد.
  • معادل سازی و تطبیق واحد توسط گروه آموزشی دانشگاه مقصد انجام می شود.
  • نمرات دروس گذرانده‌ شده‌ و پذیرفته‌ شده‌ از دانشجو برای رشته‌ جدید، صرفا در محاسبه میانگین کل دانشجو در نظر گرفته‌ می شود.
  • به ازای هر 20 واحد از دروس پذیرفته‌ شده‌، یک نیمسال تحصیلی از حداکثر مدت مجاز تحصیل داوطلب کم می شود.

نحوه تغییر رشته از مهندسی معماری به حقوق

تغییر رشته از طریق دانشگاه های مبدا و مقصد انجام انجام می شود. به این صورت دانشجو ابتدا به آموزش دانشگاه خود مراجعه کرده و فرم های لازم را دریافت می کند. پس از آماده کردن مدارک لازم به صورت حضوری در بازه زمانی ۲ ماه پیش از شروع نیمسال تحصیلی به این مدارک را به دانشگاه مبدا تحصیل تحصیل دهد. 

در صورت تایید مدارک از سوی دانشگاه مبدا و مقصد و موافقت مدیر گروه دانشجو از طریق واحد آموزش می توانید در رشته جدید انتخاب واحد انجام دهد. 

 

تغییر رشته از طریق کارنامه سبز

اگر جزو داوطلبان کنکور سراسری هستید و در رشته‌ مهندسی معماری پذیرفته‌ شده‌ اید، امکان تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حقوق با استفاده از کارنامه سبز کنکور سراسری برایتان وجود دارد. این موضوع در شرایطی امکان پذیر است که کد رشته‌ محل های مرتبط با رشته‌ حقوق را در الویت هایی پایین تر از رشته‌ مهندسی معماری و محل قبولی خود درج کرده‌ باشید.

ضمن اینکه باید بر اساس کارنامه سبز رتبه شما از رتبه آخرین نفر قبولی در رشته‌ حقوق در دانشگاه مورد نظر، کمتر باشد. در این صورت می توانید درخواست تغییر رشته‌ مهندسی معماری به حقوق خود را ثبت کنید. چنانچه دانشگاه مبدا و مقصد موافقت نمایند، از همان ابتدا می توانید در رشته‌‌ حقوق نحصیل نمایید.

 

مشاوره تغییر رشته از مهندسی معماری به حقوق

داوطلبان باید توجه داشته باشند که پس از تغییر رشته دیگر امکان بازگشت به رشته قبلی خود را نخواهند داشت. از سوی دیگر تغییر رشته می تواند در آینده کاری و زندگی نیز تاثیرات بسزایی داشته باشند. پس توصیه می کنیم داوطلبان با داشتن آگاهی کامل و مشاره گرفتن از متخصصان در این زمینه اقدام به تغییر رشته نمایند. 

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله پیرامون شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حقوق سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دریافت کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط  تغییر رشته‌ مهندسی معماری به حقوق می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حقوق در مقطع کارشناسی امکان پذیر می باشد؟

بله، در صورتی که متقاضیان دارای شرایط تغییر رشته‌ مهندسی معماری به حقوق دارای باشند، می توانند نسبت به تغییر رشته‌ اقدام کنند.

دانشجویان برای تغییر رشته باید چند واحد از رشته‌ مهندسی معماری را پشت سرگذاشته باشند؟

دانشجویان رشته‌‌ مهندسی معماری برای تغییر رشته‌‌ به حقوق باید حداقل یک ششم و حداکثر دو سوم از واحدهای رشته‌ مهندسی معماری را پشت سر گذاشته‌ باشند.

آیا در زمان تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حقوق امکان معادلسازی دروس مشابه وجود دارد ؟

بله، در صورتی که دانشجو دروس مشترک میان رشته‌ مهندسی معماری و حقوق را در هنگام تحصیل در رشته‌ مهندسی معماری پشت سرگذاشته باشد.

منبع: شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حقوق



:: برچسب‌ها: شرایط تغییر رشته‌ از مهندسی معماری به حقوق ,
:: بازدید از این مطلب : 399
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 فروردين 1397 | نظرات ()