نوشته شده توسط : دانتل

تاریخ جدید ثبت نام آزمون MSRT ۱۴۰۰ از اعلام شد. تمامی داوطلبان تحصیل در دوره های تحصیلات تکمیلی نیاز به یک مدرک زبان انگلیسی دارند. دانشجویان مقطع دکتری که به دنبال دریافت یک مدرک زبان انگلیسی هستند، می‌توانند در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی MSRT که سطح علمی مناسبی قرار دارد و مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری ایران است، شرکت کنند اما باید توجه داشته باشند که مدرک این آزمون فقط در دانشگاه های داخل کشور مورد تایید است. در ادامه به ارائه اطلاعاتی پیرامون زمان برگزاری و نحوه ثبت نام آزمون MSRT سال 1400 می‌پردازیم.

منبع: ثبت نام آزمون MSRT

 

زمان ثبت نام آزمون MSRT ۱۴۰۰

 آزمون تعیین سطح MSRT به تعداد 10 بار در یک سال توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود که داوطلبان می‌توانند با توجه به شرایط و سطح آمادگی خود در هرکدام که بخواهند شرکت کنند. در ادامه تقویم زمان ثبت نام آزمون MSRT ۱۴۰۰ را ارایه کرده ایم. داوطلبان باید توجه داشته باشند به دلیل اینکه هر حوزه دارای ظرفیت محدود و مشخصی است برای ثبت نام به موقع و جلوگیری از تکمیل ظرفیت، ثبت نام آزمون MSRT ۱۴۰۰ خود را در روزهای ابتدایی انجام دهند، چراکه برگزاری این آزمون نیازمند شرایط خاصی همچون سیستم صوتی می‌باشد و امکان افزایش ظرفیت در هیچ حوزه ای وجود ندارد.

تقویم زمان بندی آزمون MSRT سال ۱۴۰۰
شروع ثبت نام پایان ثبت نام برگزاری آزمون اعلام نتایج
۸ شهریور ماه 9 شهریور ماه 26 شهریور ماه 4 مهر ماه

 

شهر محل برگزاری آزمون 

طبق اطلاعیه وزارت علوم شهرهایی که آزمون تاریخ ۲۶ شهریور ماه 1400 در آن برگزار می شود موارد زیر می باشد:

تهران-دانشگاه علم و صنعت ايران , اهواز-دانشگاه شهيد چمران , مشهد-دانشگاه امام رضا ع , بابلسر-دانشگاه مازندران , زاهدان-دانشگاه سيستان و بلوچستان , فارس-دانشگاه علوم پزشکي شيراز , همدان-دانشگاه بوعلي سينا , قم-دانشگاه باقر العلوم , اصفهان-دانشگاه اصفهان , کرمانشاه -دانشگاه رازي , کرمان-موسسه آموزش عالي کرمان-کرمان , اراک-دانشگاه صنعتي اراک , اردبيل-دانشگاه محقق اردبيلي , يزد-موسسه آموزش عالي امام جواد ع , بيرجند-دانشگاه بيرجند , خرم آباد-دانشگاه لرستان , سنندج-دانشگاه کردستان , قزوين-دانشگاه بين المللي امام خميني ره , ايلام-دانشگاه ايلام , گرگان-دانشگاه علوم کشاورزي و منابع طبيعي , کاشان-دانشگاه کاشان , سمنان-دانشگاه سمنان , بندر عباس-دانشگاه هرمزگان , مشهد-دانشگاه فردوسي , رشت-دانشگاه گيلان

 

نحوه ثبت نام آزمون MSRT ۱۴۰۰

متقاضیان دریافت مدرک تعیین سطح MSRT ، کافی است طبق مراحل زیر پیش بروند تا روند ثبت نام آزمون MSRT سال ۱۴۰۰ خود را تکمیل کنند.

1️⃣ ثبت نام آزمون MSRT ۱۴۰۰ ازطریق  سامانه آزمون زبان MSRT قابل انجام است، بنابراین متقاضیان بایستی به سایت سامانه آزمون زبان MSRT به نشانی اینترنتی ” portal.saorg.ir ” مراجعه کنند.

2️⃣ در این مرحله وارد سامانه امور دانشجویان خواهید شد که با انتخاب گزینه ” جهت ثبت نام آزمون زبان MSRT  از طریق لینک انتقال به سامانه آزمون زبان MSRT اقدام نمایید ” به سامانه آزمون زبان MSRT دسترسی پیدا خواهید کرد.

3️⃣ بر روی گزینه ” ثبت نام ” از سایت نام نویسی کلیک کنید و چنانچه قبلا در سایت ثبت نام کرده اید بر روی گزینه ” ورود به سایت ” کلیک کنید و پس از وارد کردن شناسه کاربری و رمز عبور وارد صفحه شخصی خود شوید.

 

نکته: متقاضیان توجه داشته باشند که ساختن پروفایل و ارسال پیام در روزها و ساعات اداری ممکن است.

 

 

ثبت نام در سایت

4️⃣ پس از کلیک بر روی گزینه ثبت نام، صفحه جدیدی ایجاد می‌شود که بایستی  پس از مطالعه مندرجات آن بر روی عبارت “ با قوانین گفته شده موافق هستم ” کلیک کنید و سپس در صفحه جدید اطلاعات و مشخصات فردی خود را از جمله نام و نام خانوادگی، کد ملی، تاریخ تولد، شماره موبایل و پست الکترونیک خود را وارد کنید.

همینطور بایستی در کادر مربوط به رمز عبور یک رمز عبور برای خود تعیین کنید تا برای ورود به پرتال از آن استفاده نمایید. مراحل بعدی در قالب جدول زیر شرح داده شده است.

دریافت کد فعالسازی 5️⃣ پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده به شماره تلفنی که وارد کرده اید، یک کد فعالسازی از طریق تماس یا پیامک ارسال می‌شود که پس از وارد کردن آن، بایستی بر روی گزینه ارسال کلیک کنید.
اطلاعات تکمیلی 6️⃣ دراین مرحله اطلاعات تکمیلی از جمله نام پدر، شماره شناسنامه، سریال شناسنامه، وضعیت تاهل، جنسیت و وضعیت شاهد و ایثارگری خود را مشخص کنید.
بارگذاری مدارک 7️⃣ در این مرحله باید در کادرهای مربوطه یک قطعه عکس پرسنلی، تصویر کلیه صفحات شناسنامه و تصویر پشت و رو کارت ملی خود را بارگذاری کنید و سپس بر روی گزینه ” بعدی ” کلیک نمایید.
اطلاعات مقاطع تحصیلی 8️⃣ در این مرحله بایستی، اطلاعات مقاطع تحصیلی خود را وارد کنید و پس از کلیک بر روی ” بعدی “،  سامانه نام کاربری که همان کد ملی شماست و رمز عبور انتخابی خودتان را به آدرس پست الکترونیکی که ورد کرده اید ارسال می‌کند.

 

ورود به سامانه

9️⃣ مجدد به صفحه اول بازگردید و بر روی گزینه ” ورود ” کلیک کنید و به کمک نام کاربری و رمز عبور خود وارد پروفایل شخصی خود شوید.



:: برچسب‌ها: ثبت نام آزمون MSRT ,
:: بازدید از این مطلب : 523

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱  کدام اند؟ مجموعه شرایط و مقرراتی که برای ثبت نام کنکور سراسری وجود دارد، در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ در جهت راهنمایی دادن به متقاضیان کنکور درج می‌شوند. متقاضیان قبل از ثبت نام کنکور سراسری ابتدا باید شرایط و قوانین را بررسی کرده و سپس اقدام کنند. از طرفی برای تمام دانشگاه‌های روزانه، غیر روزانه و آزاد یک آزمون مشترک برگزار می‌شود. در این مقاله مجموعه شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری 1401 گردآوری و بررسی شده است.

منبع: شرایط ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

 

شرایط عمومی ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

یک سری از شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ شرایطی ثابت و مشترک برای تمامی داوطلبان کنکور هستند. این دسته از شرایط، شرایط عمومی ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ نامیده می‌شوند. در ادامه رایج‌ترین شرایط عمومی ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ شرح داده شده است.

✅ اعتقاد داوطلب به دین اسلام و یا یکی از ادیان مورد تائید جمهوری اسلامی

✅ عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی

✅ عدم اعتیاد به مواد مخدر

✅ نداشتن سوءسابقه کیفری

✅ عدم احراز فساد اخلاقی

✅ عدم سابقه در رابطه با عضویت در سازمان‌ها و گروه‌های غیر قانونی

 

زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ عمدتاً مربوط به مدارک تحصیلی داوطلبان است. بدین ترتیب داوطلبانی که دارای یکی از مدارک تحصیلی زیر باشند می‌توانند در آزمون کنکور سراسری  ثبت نام و شرکت کنند.

  • ❌ دارندگان مدرک دیپلم چهارساله نظام متوسطه قدیم می‌توانند در کنکور سراسری شرکت کرده و شانس خود برای پذیرش را بیازمایند.
  • ❌ متقاضیانی که دارای مدرک دیپلم نظام جدید و مدرک پیش دانشگاهی باشند، قادر هستند در کنکور سراسری 1401 ثبت نام کنند.
  • ❌ داوطلبانی که دارای مدرک کاردانی معتبری هستند و یا تا پایان شهریورماه 1401 مدرک کاردانی خود را دریافت می‌کنند، مجاز هستند تا در کنکور سراسری شرکت کنند.
  • ❌ دانش آموزان سال دوازدهم نظام جدید در صورتی که تا پایان شهریورماه 1401 فارغ‌التحصیل شوند، حق شرکت در کنکور سراسری و انتخاب رشته را خواهند داشت.
  • ❌ متقاضیانی که موفق به اخذ پذیرش در نیمسال دوم تحصیلی شوند، درصورتی که تحصیلات خود را تا پایان بهمن ماه 1401 به طور کامل به اتمام برسانند، می‌توانند وارد دانشگاه شده و در مقطع کارشناسی ادامه تحصیل دهند.

بخوانید: مدارک لازم برای ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

 

 

شرایط ثبت نام مجدد در کنکور سراسری ۱۴۰۱

برخی از داوطلبان که سابقه تحصیل در دانشگاه را داشته ولی مایل به ثبت نام مجدد در کنکور سراسری 1401 هستند باید درنظر داشته باشند که مقررات خاصی پیش روی خود دارند و تنها طبق این مقررات مجاز به شرکت مجدد در کنکور سراسری هستند. 

  • داوطلبانی که سال گذشته در کنکور سراسری شرکت کرده و پذیرفته شده‌اند اما ثبت نام خود را نهایی نکرده‌اند، حق ثبت نام مجدد در دوره‌های روزانه را نخواهند داشت. این دسته از داوطلبان تنها می‌توانند متقاضی ورود به یکی از رشته‌های دوره‌های غیر روزانه و یا دانشگاه آزاد باشند.
  • فارغ‌التحصیلان مقطع کاردانی رشته‌های گروه پزشکی در صورت اتمام کامل تحصیلات خود تا پایان شهریورماه برای نیمسال اول و تا پایان بهمن ماه برای نیمسال دوم، مجاز به ثبت نام کنکور سراسری هستند. قابل تأکید است که این دسته از افراد بایستی خدمات قانونی خود را حتماً به اتمام رسانده و گواهی پایان طرح نیروی انسانی را تا تاریخ ذکر شده دریافت کرده باشند.
  • دانشجویان اخراجی یا انصرافی حق ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۱  را دارند. البته این داوطلبان می‌بایست با محل دانشگاه قبلی خود تسویه حساب کرده و محدودیت خاصی برای ثبت نام نداشته باشند.
  • امتیازی نیز برای پذیرفته شدگان رشته‌های پزشکی، دامپزشکی و داروسازی درنظر گرفته شده است. پذیرفته شدگان این سه رشته در صورت داشتن طرح اجباری می‌توانند ابتدا ادامه تحصیل داده و سپس طرح تعهد خدمت خود را بگذرانند. قابل ذکر است که این امتیاز تنها برای پذیرفته شدگان همین دسته رشته صدق می‌کند.

 

سهمیه‌های کنکور سراسری ۱۴۰۱

همانطورکه می‌دانیم، داوطلبان دارای سهمیه مجاز به استفاده از امتیازات خود در آزمون کنکور سراسری هستند. انواع سهمیه‌هایی که برای متقاضیان کنکور سراسری تعیین شده است سه نوع هستند:

  1. سهمیه مناطق: سهمیه مناطق در کنکور سراسری با توجه به امکانات تحصیلی شهرهای مختلف تعیین می‌شوند. شهرهای بزرگ و برخوردار از امکانات تحصیلی رایگان از جمله شهر تهران به عنوان منطقه 1 شناخته می‌شوند. سایر شهرها نیز با توجه به ویژگی‌های تحصیلی به عنوان مناطق 2 یا 3 شناخته می‌شوند.
  2. سهمیه ایثارگران: سهمیه ای که برای ایثارگران تعیین شده است به دو بخش سهمیه ایثارگران بالای 25 درصد و ایثارگران پایین 25 درصد تقسیم می‌شود. 25 درصد از ظرفیت هر کدرشته مختص دارندگان سهمیه ایثارگری 25 درصد و 5 درصد نیز مختص دارندگان سهمیه سهمیه ایثارگری 5 درصد است. برای دریافت کد ایثارگری کلیک کنید.
  3. سهمیه رزمندگان: جهادگران و رزمندگان بسیجی و ستاد کل نیروهای مسلح که سابقه 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه داشته اند، می‌توانند از امتیازاتی که برای آنان درنظر گرفته شده استفاده کنند.

 

شرایط نظام وظیفه  

داوطلبان آقایی که قصد ثبت نام در کنکور سراسری دارند، می‌بایست تکلیف روشنی در رابطه با نظام‌ وظیفه داشته باشند. این دسته از داوطلبان جهت ثبت نام در آزمون سراسری نیاز به درج کد نظام وظیفه کنکور ۱۴۰۱ خود در فرم ثبت نام کنکور را دارند. مقرراتی که داوطلبان آقا در رابطه با وضعیت نظام وظیفه خود دارند عبارتند از:

  • دارا بودن کارت پایان خدمت هوشمند
  • دارا بودن کارت معافیت دائم از خدمت
  • دارا بودن کارت معافیت موقت از خدمت
  • داشتن سن 46 و یا بیشتر که موفق به دریافت کارت معافیت سنی شده‌اند.
  • اتمام دوره تحصیلی به صورت پیوسته و حضوری حداکثر تا سن 20 سالگی
  • پذیرفته شدن داوطلب در مقطع کارشناسی یا بالاتر برای متقاضیانی که مشغول به خدمت نظام وظیفه هستند.
  • دانشجویان انصرافی به شرطی که بیش از یک سال از انصراف آنان نگذشته باشد.

 

مشاوره ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

داوطلبان برای دریافت کد سوابق تحصیلی باید به سایت دریافت کد سوابق تحصیلی ” dipcode.medu ” مراجعه کنند و معدل کتبی و نهایی خود را در فرم ثبت نام درج کنند. دانش آموزانی که در حال تحصیل هستند در زمان انتخاب رشته باید معدل پایانی خود را ثبت و تصحیح کنند. یرای دریافت کد دانش آموزی کلیک کنید.

داوطلبان اتباع خارجی جهت ثبت نام باید کد 13 رقمی اتباع خارجی خود را اخد و در فرم ثبت نام درج کنند. چنانچه شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مشاوران مجموعه دانتل  استفاده کنید و در کم ترین زمان و با کم ترین هزینه پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

بخوانید: نحوه ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

 

 

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

 

منبع: شرایط ثبت نام کنکور ۱۴۰۱



:: برچسب‌ها: شرایط ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 412
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

زمان ثبت نام آزمون MSRT ۱۴۰۰ از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری اعلام می گردد. تمامی داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون دکتری وزارت علوم که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می گردد را در دانشگاه های سراسری دارند، برای ورود به مقطع دکتری نیازمند مدرک زبان انگلیسی هستند. این دسته از داوطلبان می توانند در آزمون داخلی تعیین سطح زبان انگلیسی MSRT که هر ساله در چندین دوره برگزار می شود، شرکت کنند. در ادامه اطلاعاتی پیرامون تاریخ و نحوه ثبت نام MSRT 1400 ارائه کرده ایم.

منبع: زمان ثبت نام آزمون MSRT

 

زمان ثبت نام آزمون MSRT ۱۴۰۰

آزمون MSRT در یک سال در چندین دوره برگزار می گردد، که هر داوطلب و متقاضی شرکت در آزمون زبان MSRT می تواند متناسب با سطح آمادگی خود بدون محدودیت در دوره های مختلف این آزمون ثبت نام کرده و پس از کسب امتیاز لازم مدرک زبان انگلیسی خود را دریافت نماید. برای اطلاع از زمان ثبت نام دوره های بعدی آزمون MSRT بایستی منتظر اطلاعیه های جدید سامانه سجاد باشیم.

تقویم زمان بندی آزمون MSRT سال ۱۴۰۰
شروع ثبت نام پایان ثبت نام برگزاری آزمون اعلام نتایج
۸ شهریور ماه 9 شهریور ماه 26 شهریور ماه 4 مهر ماه

لازم است توجه داشته باشید که اطلاع از زمان ثبت نام آزمون MSRT 1400 دارای حائز اهمیت می باشد. چراکه هر حوزه دارای ظرفیت محدود و مشخصی است و پس از تکمیل ظرفیت، مهلت ثبت نام نیز زودتر از موعد اعلام شده به پایان می رسد و اگر داوطلب از این ثبت نام جا بماند بایستی منتظر اعلام زمان ثبت نام در دوره های بعدی باشد.

 

نحوه ثبت نام آزمون MSRT ۱۴۰۰

پس از اعلام زمان ثبت نام در دوره جدید آزمون MSRT  در سال 1400 داوطلبانی که علاقه مند به ثبت نام در آزمون ارزیابی و تعیین سطح زبان انگلیسی MSRT هستند و واجد الشرایط نیز می باشند، می توانند پس از پرداخت هزینه ثبت نام، نسبت به تکمیل  فرم اینترنتی و نام نویسی در این آزمون اقدام نمایند.

برای ثبت نام در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی MSRT  سه مرحله اصلی وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم و شما می توانید مطابق مراحل ارائه شده جهت تکمیل مراحل ثبت نام خود در این آزمون عمل کنید.

 

مرحله اول: ثبت نام عمومی در سامانه سجاد

متقاضیان در مرحله اول بایستی که ثبت نام عمومی خود را در سامانه سجاد انجام دهند. داوطلبانی که قبلا در این سامانه ثبت نام کرده اند، نیازی به ثبت نام مجدد نیست، درغیراین صورت بایستی که طبق مراحل زیر اقدام کنند.

1️⃣ وارد سامانه سجاد به نشانی اینترنتی ” portal.saorg.ir ” شوید. 

2️⃣ بر روی گزینه ” ثبت نام ” از منوی بالای صفحه کلیک کنید.

3️⃣ فرم ثبت نام را با اطلاعات خواسته شده شامل تابعیت، نام، نام خانوادگی، کد ملی، تاریخ تولد، شماره موبایل، پست الکترونیک، رمز عبور و… تکمیل نمایید.

4️⃣ نام کاربری و رمز عبور به نشانی پست الکترونیکی که وارد کرده اید، ارسال می گردد می توانید پس از گذشت 24 ساعت از این ثبت نام وارد صفحه ثبت نام آزمون شوید.

 

مرحله دوم: ثبت اطلاعات شخصی و تایید اطلاعات 

مرحله دوم ثبت نام در آزمون ارزیابی و تعیین سطح زبان انگلیسیMSRT ثبت اطلاعات شخصی و انتظار برای تایید اطلاعات در سامانه سجاد می باشد که در این مرحله نیز اگر در آزمون های قبلی شرکت کرده اید و اطلاعات خود را ثبت و تایید کرده اید، نیازی به گذراندن این مرحله ندارید. در غیر این صورت برای ثبت اطلاعات شخصی و انتظار برای تایید اطلاعات در سامانه سجاد مطابق مراحل زیر اقدام نمایید.

1️⃣ پس از ثبت نام اولیه در سامانه سجاد، مجدد وارد سامانه شده و به منوی ” آزمون زبان ” بروید.

2️⃣ در منوی سمت راست و در قسمت مشخصات فردی بر روی گزینه ” ثبت اطلاعات شخصی ” کلیک کنید و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

3️⃣  در این مرحله بایستی که منتظر تایید اطلاعات خود از سوی مسئول مربوطه در مرکز آزمون بمانید.

 

توجه

✅ تایید اطلاعات در ساعات اداری در روزهای شنبه تا چهارشنبه در ساعات 8 الی 16 انجام می شود.

✅ چنانچه مدارک شما دارای نواقصی باشد، از طریق همین سامانه اعلام می شود که بایستی آن را اصلاح کرده و مجدد ارسال نمایید. 

✅ در قسمت پیشخوان آزمون زبان  وضعیت ” تایید ” یا ” عدم تایید ” اطلاعات شما قابل مشاهده است.

✅ لیست رشته ها مطابق با لیست رشته سازمان سنجش و وزارت بهداشت است.

✅ در نظر داشته باشید که تا زمانی که اطلاعات شما تایید نگردد، نمی توانید جهت ثبت نام آزمون زبان MSRT وارد سامانه شوید.

 

مرحله سوم: ورود به سامانه

در نهایت و در مرحله سوم، چنانچه دو مرحله قبلی را پشت سر بگذارید، می توانید برای ثبت نام در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی MSRT در مهلت مقرر، اقدام نمایید. کافی است طبق مراحل زیر عمل کنید. فقط در نظر داشته باشید که از زمان شروع ثبت نام، شما می توانید طبق جدول تقویم آزمون وارد سامانه مربوطه شوید.

1️⃣ وارد سامانه ثبت نام به نشانی اینترنتی” msrttest.saorg.ir ” شوید.

2️⃣ هزینه مربوط به ثبت نام را پرداخت نمایید و فرم اینترنتی ثبت نام را تکمیل کنید.

پس از برگزاری آزمون شما می توانید از طریق همین سایت از نتیجه و عملکرد خود نیز مطلع گردید.

 

توجه

❌ امکان تغییر حوزه قبل و بعد از پرداخت هزینه ثبت نام وجود دارد. چنانچه در حوزه مقصد ظرفیت خالی هست، می توانید حوزه را تغییر دهید.

❌ چنانچه ظرفیت حوزه ای تکمیل شده باشد، امکان افزایش ظرفیت نخواهد بود، بنابراین ثبت نام خود را در روزهای ابتدایی و قبل از تکمیل ظرفیت انجام دهید.

❌ توجه داشته باشید که در صورت عدم پرداخت مبلغ توسط دیگر داوطلبان یا تغییر حوزه توسط آنها ظرفیت آزاد می شود. 

 

مشاوره زمان ثبت نام آزمون MSRT ۱۴۰۰

در زمان ثبت نام آزمون MSRT 1400 که از سوی سامانه سجاد اعلام می گردد، تمامی داوطلبانی که می خواهد در مقطع دکتری وارد دانشگاه های سراسری شوند، می توانند مطابق مراحل فوق جهت ثبت نام اقدام نمایند. همانطور که گفتیم ثبت نام در آزمون زبان MSRT دارای هزینه می باشد ک متقاضیان بایستی که مبلغ 1,200,000 ریال را از طریق درگاه اینترنتی با کارت بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت کنند.

مشاوران مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در تمامی مراحل ثبت نام آزمون تعیین سطح زبان انگلیسیMSRT  وزارت بهداشت می توانند با خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی سوالات شما را پاسخ دهند.می توانید برای دریافت راهنمایی بیشتر پیرامون زمان ثبت نام آزمون MSRT 1400 همین حالا تماس حاصل بفرمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه آزمون MSRT می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

زمان ثبت نام آزمون MSRT در سال 1400 در چه تاریخی می باشد؟

آزمون زبان MSRT در چندین دوره برگزار می گردد که آخرین دوره آن در 18 تیر ماه 1400 بوده است و به محض اعلام زمان ثبت نام دیگر دوره های آزمون MSRT در سال 1400 در این مقاله از سایت دانتل اطلاع رسانی خواهیم کرد.

متقاضیان جهت ثبت نام آزمون MSRT بایستی به کدام سامانه مراجعه کنند؟

متقاضیان جهت ثبت نام آزمون MSRT باید به سامانه سجاد “portal.saorg.ir” مراجعه کنند.

آیا برگزاری آزمون MSRT در تیرماه لغو شده است؟

بله، به دلیل اوج بیماری کرونا در کشورمان، برگزاری آزمون MSRT در تیرماه لغو شده است که به محض اعلام زمان جدید برگزاری این آزمون در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

 

منبع: زمان ثبت نام آزمون MSRT



:: برچسب‌ها: زمان ثبت نام آزمون MSRT ,
:: بازدید از این مطلب : 557
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم کنکور ۱۴۰۱ برای آن دسته از داوطلبانی که مدرک دیپلم خود را از سال ۹۸ به بعد دیپلم گرفته اند از سامانه dipcode قابل دریافت است. سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان ورودی دانشگاه ها، از طریق سایت دریافت سوابق تحصیلی به نشانی ” dipcode.medu.ir ” یک کد با عنوان سوابق تحصیلی در اختیار داوطلبان پایه دوازدهم قرار می‌دهد. در ادامه به نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم کنکور سراسری 1401 می‌پردازیم. 

منبع: دریافت کد تحصیلی پایه دوازدهم

 

زمان دریافت کد سوابق تحصیلی داوطلبان پایه دوازدهم کنکور ۱۴۰۱

داوطلبان درحال تحصیل در پایه دوازدهم، بایستی منتظر اعلام مدرسه خود برای دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۱ باشند. در بازه ای نزدیک به ثبت نام کنکور در اواخر‌ دی و یا اوایل بهمن ماه داوطلبان می‌توانند نسبت به دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم کنکور ۱۴۰۱ خود اقدام کنند. برای دریافت کد نظام وظیفه کنکور کلیک کنید.

پیش از اقدام نیز بهتر است داوطلبان اطلاعاتی همچون کد دانش آموزی و کد منطقه تحصیلی محل تحصیل و اخذ مدرک دیپلم خود را آماده کنند، چراکه برای گرفتن کد سوابق تحصیلی مورد نیاز است. برای مشاهده و دریافت کد دانش آموزی کلیک کنید.

 

راهنمای دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم در کنکور ۱۴۰۱

تمامی داوطلبان پایه دوازدهم کنکور ۱۴۰۱ برای دریافت کد سوابق تحصیلی خود باید طبق مراحل زیر پیش بروند.

1️⃣ داوطلبان بایستی در ابتدا به سایت سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق‌ تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها به نشانی اینترنتی ” dipcode.medu.ir ” مراجعه کنند.

 

2️⃣در صفحه ایجاد شده، پس از خواندن متن نمایش داده شده بایستی طبق تصویر زیر بر روی گزینه ” برای مشاهده سوابق و دریافت کد سوابق تحصیلی اینجا کلیک کنید” کلیک نمایند.

 

3️⃣ در صفحه پیش رو که طبق تصویر زیر می باشد، دانش آموزان باید اطلاعاتی شامل کد دانش آموزی، کد منطقه، کد مقطع و تاریخ تولد خود را در بخش های تعیین شده وارد کنند و سپس بر روی گزینه ” تایید ” کلیک کنند.

 

 

تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۱

سازمان سنجش آموزش کشور برای ثبت نام داوطلبان، بایستی به سوابق تحصیلی آنها، دسترسی داشته باشد. به منظور جلوگیری از وارد کردن دستی ریزنمرات، سازمان جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان ورود به دانشگاه ها، اقدام به جمع آوری این اطلاعات کرده است و آنها را در قالب یک کد با عنوان سوابق تحصیلی در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد.

بنابراین سوابق تحصیلی در واقع ریز نمرات امتحانات کتبی داوطلبان در رشته‌های علوم تجربی، ریاضی و علوم انسانی می‌باشد. علاوه بر درصدهای اکتسابی داوطلبان، سوابق تحصیلی متقاضیان کنکور سراسری نیز با تاثیر مستقیم 30 درصد، در نمره نهایی موثر است. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم کنکور ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: دریافت کد تحصیلی پایه دوازدهم



:: برچسب‌ها: دریافت کد تحصیلی پایه دوازدهم ,
:: بازدید از این مطلب : 554
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

یکی از شرایط شرکت در آزمون کنکور سراسری، وارد کردن کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی در فرم ثبت نام کنکور سراسری 1400 است که لازمه دریافت این کد از سایت سازمان جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها، وارد کردن کد دانش آموزی می‌باشد. داوطلبانی که کد دانش آموزی خود را فراموش کرده و بدان دسترسی ندارند، در صورتی که حداقل یکبار در کنکور سراسری شرکت کرده باشند، می‌توانند نسبت به بازیابی کد دانش آموزشی خود اقدام کنند. در ادامه این مقاله به دریافت کد دانش آموزی با کد ملی می‌پردازیم. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

منبع: دریافت کد دانش آموزی

 

دریافت کد دانش آموزی

هر دانش آموزی شاغل به تحصیل در مدارس زیرمجموعه آموزش و پرورش دارای یک شماره مشخص کننده است. اطلاعات دانش آموزان در آموزش و پرورش ثبت شده است. مواردی همچون امتحانات نهایی، دریافت کد سوابق تحصیلی و انجام بسیاری از کارهای اداری آموزش و پروش نیاز به پرونده شخصی برای هر دانش آموز دارد.

علاوه بر بایگانی مدرسه، اطلاعات دانش آموزان در سازمان آموزش و پرورش منطقه تحصیلی ثبت می‌شود تا شناخت دانش آموزان راحت صورت پذیرد. همچنین انجام کارهای اداری دانش آموزان بوسیله این کد صورت می‌پذیرد.

 

بخوانید: دریافت کد منطقه تحصیلی

 

 

کاربرد | دریافت کد سوابق تحصیلی

داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم در رشته‌های نظری علوم تجربی، ریاضی و علوم انسانی هستند و مدرک دیپلم خود را از سال 84 به بعد و مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال 91 به بعد دریافت کرده اند، مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق‌ تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری به نشانی اینترنتی ” dipcode.medu.ir ” می‌باشند. کد سوابق تحصیلی اطلاعات و ریز نمرات دروس داوطلبان را در اختیار سازمان سنجش قرار می‌دهد. برای دریافت کد نظام وظیفه کنکور سراسری 1400 کلیک کنید.

داوطلبان نظام جدید نیز با توجه به حذف دوره پیش دانشگاهی می‌توانند، کد سوابق تحصیلی دیپلم خود را از طریق همین سایت دریافت کنند. فقط داوطلبان باید توجه داشته باشند که دریافت کد سوابق تحصیلی مشروط به وارد کردن اطلاعاتی همچون شماره دانش آموزی می‌باشد.

دانش آموزان می‌توانند ازطریق مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی خود به این کد دسترسی پیدا کنند اما چنانچه داوطلبی به کد دانش‌آموزی خود دسترسی نداشته باشند و در صورتی که قبلا نیز در کنکور سراسری ثبت نام کرده باشد و اطلاعات او در سازمان سنجش موجود باشد می‌تواند از طریق سایت سنجش، نسبت به بازیابی کد دانش آموزی به کمک وارد کردن کد ملی اقدام کند.

 

بخوانید: کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم کنکور 1400

 

 

نحوه دریافت کد دانش آموزی با کد ملی

داوطلبان برای دریافت کد دانش آموزی خود با کد ملی، کافیست طبق مراحل زیر پیش بروند.

  • مرحله اول: داوطلبان بایستی به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کرده و گزینه ” سراسری ” را از منوی رنگی سمت چپ سایت انتخاب کنند.
  • مرحله دوم:  در این مرحله داوطلبان باید بر روی گزینه ” سوابق تحصيلی دانش آموزان – وضعيت نمرات ارسالی از آموزش و پرورش ” کلیک کنند.
  • مرحله سوم:  در صفحه ایجاد شده، چند کادر پیش روی شماست. از کادر دوم استفاده کنید و با وارد کردن اطلاعاتس شامل نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه و کد امنیتی، کد دانش اموزی خود را دریافت کنید.

 

بخوانید: ثبت نام کنکور

 

 

برای دریافت مشاوره در نحوه دریافت شماره دانش آموزی آموزش پرورش می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: دریافت کد دانش آموزی



:: برچسب‌ها: دریافت کد دانش آموزی ,
:: بازدید از این مطلب : 519
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

زمان ثبت نام کنکور  سراسری ۱۴۰۱ معمولا در بهمن ماه می باشد. هر ساله سازمان سنجش آموزش کشور مجری کنکور سراسری می باشد. ثبت نام کنکور سراسری به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور ” sanjesh.org ” انجام می شود. ثبت نام کنکور سراسری یکپارچه برای دانشگاه های سراسری و آزاد در پنج زیر گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان به صورت همزمان انجام می گردد که متقاضیان می توانند در یکی از زیرگروه های اصلی به همراه یکی از زیرگروه های شناور شامل هنر و یا زبان شرکت نمایند. داوطلبان بایستی که از زمان دقیق ثبت نام آزمون سراسری 1401 مطلع باشند

منبع: زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

 

زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

معمولا ثبت نام کنکور سراسری در طول سالیان گذشته در بهمن ماه انجام می شود. تاکنون سازمان سنجش آموزش کشور زمان ثبت نام کنکور سراسری 1401 و انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام این آزمون را اعلام نکرده است. اگر بخواهیم طبق روال سال های گذشته صحبت کنیم متقاضیان می توانند در زمان های اعلام شده که معموله در اواخر بهمن ماه می باشد، مراحل ثبت نام خود را حداکثر  در ده روز تکمیل کنند.

 

تا کنون زمان دقیق ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ اعلام نشده است.

 

 

تمدید مهلت ثبت نام ۱۴۰۱

برخی از متقاضیان کنکور سراسری ۱۴۰۱ که علاقه مند به ثبت نام در کنکور سراسری می باشند، اما به دلیل عدم آگاهی از زمان دقیق ثبت نام از این مرحله جا مانده اند، می توانند در زمان هایی که سازمان سنجش به عنوان تمدید مهلت ثبت نام اعلام می نماید، در این مرحله ثبت نام خود را انجام دهند.

داوطلبانی هم که در زمان اعلام شده جهت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ مراحل نام نویسی خود را انجام داده اند، می توانند در زمان تمدید مهلت زمان ثبت نام این آزمون اطلاعات وارد شده خود را ویرایش کنند.

در سال گذشته زمان مجدد ثبت نام این آزمون در اسفند ماه بوده است که یک بازه زمانی سه روزه در اختیار داوطلبان قرار گرفت. سازمان سنجش تاکنون زمان تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری 1401 را اعلام نکرده است، اما به محض دریافت اخبار جدید، در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

مراحل ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

همانطور که اشاره کردیم ثبت نام آزمون سراسری به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود، متقاضیان می توانند در زمان ثبت نام آزمون سراسری مطابق مراحل زیر اقدام کنند و در آزمون مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند.

1️⃣ مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “ sanjesh.org “

2️⃣ دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1401 و مطالعه دقیق مندرجات و بخش های مختلف آن

3️⃣ بررسی شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری و رفتن به مراحل بعدی در صورت واجد الشرایط بودن

4️⃣ آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت نام

5️⃣ خرید کارت اعتباری با پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری 1401

6️⃣ تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام و دریافت کد رهگیری ثبت نام 

 

مشاوره زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

دسته ای از داوطلبان که در هیچ کدام از بازه های زمانی در نظر گرفته شده جهت ثبت نام کنکور سراسری موفق به ثبت نام  کنکور سراسری نشده اند. می توانند با پرداخت هزینه و سپس خرید کارت اعتباری از طریق سایت سازمان سنجش و سیستم پاسخگویی سازمان سنجش، درخواست ثبت نام در این آزمون را داشته باشند. برای اطلاع از زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل نیز تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان ثبت نام کنکور 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ چه تاریخی می باشد؟

سازمان سنجش آموزش کشور زمان دقیق ثبت نام کنکور 1401 را اعلام نکرده است، اما پیش بینی می شود که در اواخر بهمن ماه باشد.

آیا زمان ثبت نام کنکور 1401 تمدید نیز می شود؟

بله، هر ساله پس از اتمام مهلت ثبت نام آزمون، سازمان سنجش در یک بازه زمانی مجزا در اسفند ماه نیز مهلت ثبت نام کنکور 1401 را تمدید نیز می نماید.

نحوه ثبت نام کنکور 1401 به چه صورت می باشد؟

در متن مقاله فوق به نحوه ثبت نام کنکور 1401 اشاره کرده ایم.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۱



:: برچسب‌ها: زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 598
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ هر ساله به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور با آدرس الکترونیکی ” sanjesh.org ” انجام می شود. داوطلبانی که قصد ورود به دانشگاه های سراسری و آزاد را در رشته های با آزمون دارند، بایستی که در کنکور سراسری برگزار شده توسط این سازمان، نام نویسی و شرکت کنند. شرکت در کنکور سراسری نیازمند این است که متقاضیان اطلاعات کاملی از زمان، نحوه، شرایط، مدارک و … ثبت نام کنکور 1401 داشته باشند، که در ادامه پیرامون هر کدام اطلاعات کاملی ارائه کرده ایم.

منبع: ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

 

زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

هرسال ثبت نام کنکور در بازه زمانی اعلامی از سوی سازمان سنجش صورت می‌گیرد. زمان ثبت نام در سال های مختلف اندکی تفاوت دارد. تاکنون سازمان سنجش آموزش کشور اطلاعیه ای پیرامون زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ منتشر نکرده است، اما پیش بینی می شود طبق روال سال های گذشته در اواسط بهمن ماه انجام شود. در سال گذشته ثبت نام کنکور 1400 از 12 بهمن ماه آغاز و تا 18 بهمن ادامه داشت.

 

تا کنون زمان دقیق ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ اعلام نشده است.

 

در سال گذشته علاوه بر تمدید چند روزه ثبت نام پس از اتمام مهلت در نظر گرفته شده در بهمن ماه، سازمان سنجش فرصت مجددی را در اسفند ماه نیز در اختیار شرکت کنندگان قرار داد. با توجه به اینکه تاکنون اطلاعیه ای پیرامون زمان دقیق ثبت نام آزمون سراسری 1401 و تمدید مهلت در نظر گرفته شده منتشر نشده است، به محض دریافت اخبار جدید، در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

بخوانید: دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

 

 

نحوه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

اشاره کوتاهی کردیم که جهت ورود به رشته های با آزمون در هر دانشگاهی شما ملزم به شرکت در کنکور سراسری می باشید، ثبت نام کنکور سراسری 1401 از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. در ادامه مراحل زیر نحوه ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ را قرار داده ایم.

 

 

راهنما گام به گام

در ادامه مراحل ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ از طریق این سامانه را به طور کامل آورده ایم.

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” شوید و از منوی رنگی سمت راست سایت بر روی گزیته ” سراسری ” کلیک کنید.

2️⃣ بر روی لینک فعال ” ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۱ ” کلیک نمایید.

3️⃣ از منوی سمت راست سایت بر روی گزینه “ خرید سریال ثبت نام ” کلیک کنید.

4️⃣ نوع سریال ثبت نام خود را متناسب با گروه آزمایشی انتخاب کنید. (در نظر داشته باشید در این مرحله بایستی اگر قصد انتخاب دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور را نیز دارید، برای آن ها نیز سریال علاقه مندی جداگانه تهیه نمایید)

5️⃣ برای پرداخت هزینه جهت خرید سریال ثبت نام، اطلاعات شخصی خواسته شده و کارت بانکی عضو شبکه شتاب که رمز پویای آن فعال باشد را وارد نمایید و هزینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ مربوطه را بپردازید و در نهایت شماره پیگیری پرداخت را دریافت کنید.

6️⃣ مجدد به صفحه اول بازگردید و پس از انتخاب گزینه ” تایید و ادامه – گام بعدی ” سریال ثبت نام را که خریده اید را وارد کنید.

7️⃣ در این مرحله فرم تقاضانامه نمایش داده خواهد شد که لازم است پس از بارگذاری عکس خود،  آن را با اطلاعات شخصی، تحصیلی تکمیل کنید.

8️⃣ در نهایت فرم ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ خود را چندین بار بررسی کنید و سپس بر روی گزینه ” تایید نهایی ” کلیک کنید و سپس شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام را دریافت نمایید.

 

به محض فعال شدن لینک ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۱ راهنمای تصویری را نیز به مطالب فوق اضافه خواهیم کرد.

 

 

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

ثبت نام در کنکور  سراسری ۱۴۰۱ شامل برخی شرایط عمومی و اختصاصی می باشد که داوطلبانی که قصد نام نویسی در کنکور سراسری را دارند، بایستی که واجد این شرایط باشند. در ادامه به شرایط ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ اشاره کرده ایم.

✅ داوطلبان برای شرکت در کنکور سراسری بایستی که دارای دیپلم چهار ساله نظام قدیم آموزش متوسطه و یا مدرک دوره پیش دانشگاهی باشند.

✅ داوطلبان کنکور سراسری ملزم به فارغ التحصیلی و اخذ مدرک تا تاریخ 31 شهریور ماه می باشند.

✅ دسته ای از داوطلبان که جزو فارغ التحصیلان مقطع کاردانی رشته های پزشکی هستند، بایستی که حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ماه و یا 31 بهمن ماه 1400 مدرک مربوط به خدمات قانونی خود را دریافت کنند، چراکه در زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ ارائه گواهی پایان دوره طرح نیروی انسانی الزامی است.

✅ دسته ای از داوطلبان که جزو دانشجویان دوره روزانه دانشگاه های سراسری هستند، بایستی که تا تاریخ 25 اسفند ماه 1400 از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهند.

✅ داوطلبانی که در کنکور سراسری 1400 در یکی از کد رشته محل های دوره روزانه پذیرفته شده اند، در آزمون سال جاری مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه نیستند.

✅ داوطلبان آقا بایستی که دارای گواهی پایان خدمت سربازی و یا معافیت دائم و یا موقت باشند.

✅ اگر داوطلبی در کنکور سراسری 1400 در کد رشته غیر روزانه پذیرفته شده باشد، برای شرکت در کنکور سراسری نیازی نیست که از محل تحصیل خود انصراف دهند.

 

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

لازم است داوطلبان قبل از آغاز زمان ثبت نام کنکور از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ مطلع شوند. گردآوری مدارک لازم پیش از موعد ثبت نام می‌تواند باعث آرامش روانی داوطلبان گردد. (برای آگاهی کامل از مدارک ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ کلیک کنید)

❌ شماره سریال کارت اعتباری

❌ کد سوابق تحصیلی (برای دریافت کد سوابق تحصیلی ۱۴۰۱ دیپلم و پیش دانشگاهی dipcode.medu.ir کلیک کنید)

❌ کارت ملی و شناسنامه

❌ فایل عکس اسکن شده

❌ کد منطقه / کد پستی محل سکونت (برای مشاهده و دریافت کد منطقه تحصیلی کلیک کنید.)\

❌ کد بخش محل تولد / کد منطقه یا ناحیه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک دیپلم

❌ کد دانش آموزی مقطع دیپلم (برای مشاهده و دریافت کد دانش آموزی کلیک کنید.)

❌ کد عنوان دیپلم / کد عنوان مدرک پیش دانشگاهی (برای مشاهده کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم کنکور ۱۴۰۱ کلیک کنید.)

❌ معدل کل دیپلم و معدل کتبی نهایی و تاریخ ز اخذ مدرک دیپلم

❌ کد نظام وظیفه کنکور ۱۴۰۱ برای داوطلبان مرد

❌ کد پیگیری 12 رقمی سهمیه ایثارگران (برای دریافت دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش و سپاه کلیک کنید.)

❌ کد 13 رقمی اتباع خارجی برای داوطلبان غیرایرانی

❌ شماره تلفن همراه / تلفن ثابت

 

داوطلبان برای دریافت کد سوابق تحصیلی باید به سایت سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی ” dipcode.medu.ir ” مراجعه نمایند.

 

 

اطلاعات معدل و سوابق تحصیلی

✅ معدل کل دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 و یا دیپلم نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی و یا دیپلم نظام قدیم و یا دیپلم فنی و حرفه ای و یا کاردانش

✅ معدل کتبی نهایی پایه دوازدهم نظام آموزشی جدید 3-3-6 و یا سال سوم نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی و یا دیپلم نظام قدیم

✅ معدل کل دوره پیش دانشگاهی و تاریخ اخذ مدرک 

✅ معدل کل فارغ التحصیلی مقطع کاردانی 

✅ سال، ماه و روز اخذ مدرک دیپلم

✅ تعیین وضعیت دانش آموزی و یا فارغ التحصیلی 

✅ تعیین وضعیت تحصیلی: دانشجویان انصرافی، دانشجویان دوره روزانه، دانشجویان دوره غیرروزانه و دانشجویان اخراجی دانشگاه‌ها

✅ وضعیت فارغ التحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد ویا بالاتر دانشگاه ها

 

بخوانید: ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

 

 

مشاوره ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۱

شما عزیزانی که قصد دارید در آزمون سراسری ۱۴۰۱ نام نویسی کنید، بایستی در زمان ثبت نام چند نکته را در نظر داشته باشید. 

1️⃣ در زمان ثبت نام در آزمون سراسری شرط تجانس رشته وجود ندارد و شما عزیزان می توانید بدون در نظر گرفتن مدرک تحصیلی خود، درگروه آزمایشی امتحانی مورد علاقه خود نام نویسی و شرکت کنید.

2️⃣ هر داوطلب می تواند علاوه بر شرکت در یکی از  گروه های تجربی، ریاضی و انسانی در یک یا هر دو گروه آزمایشی شناور هنر و زبان نیز شرکت نماید.

3️⃣ داوطلبان برای ثبت نام در دو یا سه گروه آزمایشی اصلی و شناور بایستی که هزینه ثبت نام هر زیرگروه آمایشی را جداگانه بپردازند.

4️⃣ ثبت نام در چند زیرگروه آزمایشی در یک نوبت انجام می شود و برای همگی آن ها یک شماره پرونده 7 رقمی و یک کد رهگیری 16 رقمی در اختیار داوطلب قرار می گیرد.

شما عزیزان در صورت داشتن هر گونه سوال می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید و همینطور می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی ثبت نام خود را در سایت سازمان سنجش به مشاوران مجموعه دانتل بسپارید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول 

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ در چه تاریخی انجام می شود؟

سازمان سنجش آموزش کشور تاکنون تاریخ ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ را مشخص نکرده است، اما احتمالا طبق روال هر سال در بهمن ماه انجام شود.

نحوه ثبت نام آزمون سراسری 1401 به چه صورت است؟

ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۱ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور بصورت یکپارچه برای دانشگاه سراسری و آزاد انجام می شود، مراحل ثبت نام در این سایت، گام به گام در مقاله فوق ارائه گردیده است.

شرایط ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۱ شامل چه مواردی می باشد؟

طبق دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون سراسری، متقاضیان بایستی که دارای برخی شرایط عمومی و اختصاصی باشند که در متن مقاله فوق درج شده است.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

منبع: ثبت نام کنکور ۱۴۰۱



:: برچسب‌ها: ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 652
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۱ مخصوص داوطلبان آقا می باشد. داوطلبان آقا که قصد شرکت در کنکور سراسری و البته انتخاب رشته های با آزمون و همینطور ورود به دانشگاه به صورت آزمون را دارند بایستی پیش از ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ دفترچه راهنمای ثبت نام را دریافت کنند و علاوه بر مطالعه شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در آن، شرایط و ضوابط مربوط به نظام وظیفه را نیز مطالعه کنند که دارای معافیت و کد نظام وظیفه عمومی باشند. در ادامه به ارائه مطالبی پیرامون وضعیت نظام وظیفه پشت کنکوری ها و دریافت کد نظام وظیفه عمومی کنکور سراسری 1401 می‌پردازیم.

منبع: کد نظام وظیفه کنکور

 

کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۱

سازمان سنجش آموزش کشور که مسئول برگزاری آزمون‌های سراسری در تمامی زیرگروه ها است، در زمان ثبت نام از داوطلبان آقا می‌خواهد با توجه به شرایط نظام وظیفه خود، کد نظام وظیفه ای را که از پیش تعریف شده است را در فرم ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ وارد کنند. برای دریافت دریافت کد ایثارگری کلیک کنید.

هر داوطلب می‌تواند کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۱ خود را با توجه به لیستی که در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری وجود دارد، بدست آورد در واقع هر کد در این دفترچه بیان کننده شرایط خاصی از داوطلب می‌باشد که در فرم ثبت نام برای ادامه تحصیل قرار می‌گیرد.

 

لیست کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۱

در دفترچه کنکور سراسری، برای هر وضیعیت یک داوطلب آقا از نظر نظام وظیفه یک کدی تعریف شده است که بایستی هر داوطلب با توجه به شرایط خود یکی از این کدها را در کادر مربوط به کد نظام وظیفه در فرم ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ وارد نماید.

در ادامه جدولی را ارائه کرده ایم که شامل این کدها همراه با تعاریفشان می‌باشد و داوطلبان آقا بایستی به دقت آن ها را مطالعه کنند و کد نظام وظیفه خود را مشخص کنند.

کد توضیح وضعیت کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۱
 1 تمامی داوطلبان آقا که دارای کارت پایان خدمت هوشمند هستند.
2 تمامی داوطلبان آقا که دارای کارت معافیت هوشمند هستند.
3 تمامی داوطلبان آقا که دارای برگ معافیت موقت هولوگرام دار در مدت اعتبار آن هستند و بدون غیبت سربازی می‌باشند.
4 تمامی داوطلبان آقا که متولد سال 54 و پیش از آن هستند در صورتی که در کدرشته محلی قبول شوند بایستی در زمان ثبت نام، کارت معافیت دائم هوشمند که طبق معافیت سنی عنایت مقام معظم رهبری می باشد را ارائه کنند.
5 دانش آموزان مقطع دوازدهم که مشغول به تحصیل هستند و تا شهریور همان سال آزمون فارغ التحصیل می‌شوند. برای مشاهده نحوه دریافت کد دانش آموزی کلیک کنید.

6

تمامی داوطلبان آقا که دارای مدرک دیپلم و یا دارای مدرک پیش دانشگاهی هستند در صورتی که دوره تحصیل خود را به صورت پیوسته و حضوری حداکثر تا 20 سال بگذرانند و غیبت سربازی نیز نداشته باشند.
7 کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۱ برای تمامی داوطلبان آقا که قبل از 18 سالگی وارد دانشگاه شوند.
8 سربازان در حال خدمت که هیچ گونه غیبت اولیه ای نداشته اند و دارای مدرک پیش دانشگاهی حضوری و پیوسته هستند و در مقطع کارشناسی و یا بالاتر پذیرفته شده اند.
9 سربازانی دوره خدمتشان حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ماه سالی که آزمون دارند، پایان یابد.
10

کد 10 مختص طلاب علوم دینی دارای مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی هستند و دارای معافیت تحصیلی حوزه می‌باشند. ادامه تحصیل این داوطلبان در صورتی مجاز است که مرکز مدیریت حوزه های علمیه یا مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و یا اصفهان تایید کنند که طلبه می‌تواند هم زمان با تحصیل در حوزه، به تحصیل دانشگاهی نیز مشغول شود.

هر زمان که حوزه علمیه، معافیت تحصیلی طلبه ای را پایان یافته اعلام کند، ادامه تحصیل داوطلب در دانشگاه، در صورتی امکان پذیر است که سازمان نظام وظیفه عمومی برای او صدور گواهی معافیت تحصیلی دانشگاهی صادر کند. این داوطلبان باید در هر ترم موافقت نامه حوزه علمیه مربوطه را به هنگام ثبت نام ارائه دهند.

11 کارمندان پایور که در نیروهای مسلح مشغول به کار هستند و گواهی اشتغال به خدمت آنها، از سوی سازمان مربوطه برای ادامه تحصیل تایید شده است.
12 دانشجویان انصرافی در سقف سنوات تحصیلی اولیه، که از زمان انصراف آنها در رشته و دانشگاه سابق تا تاریخ پذیرش در دانشگاه و رشته جدید ، بیش از یک سال، سپری نشده باشد.

بخوانید: کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم کنکور ۱۴۰۱

 

 

نکات نظام‌وظیفه داوطلبان

✅ داوطلبان آقا که دارای کد نظام وظیفه 7 می‌باشند یعنی کسانی هستند که قبل از شروع 18 سالگی وارد دانشگاه می‌شوند. این گروه از داوطلبان که مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را در سن کمتر از حد معمول دریافت کرده اند، در صورتی مجاز به ادامه تحصیل و ورود به دانشگاه هستند که حداكثر تا شش ماه پس از رسيدن به سن مشموليت، یعنی 18 سالگی تمام وارد دانشگاه شوند.

 

چنانچه داوطلبی در این بازه زمانی اقدام به ثبت نام در دانشگاه نکرد؛ مجاز به ادامه تحصیل نیست و باید خود را از طريق يكی از دفاتر پليس +10 به وظيفه عمومی معرفی نماید.

 

✅ داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده و تاريخ اعزام به خدمت آنها قبل از اعلام نتایج قبولی در دانشگاه است، باید طبق مقررات زمان اعزام به سربازی خود را تمدید کند چرا که در غير اين صورت به دليل غيبت، مجاز به ادامه تحصيل نخواهند بود. این داوطلبان پس از اعلام نتایج و قبولی، می‌توانند معافیت تحصیلی گرفته و وارد دانشگاه شوند.

✅ داوطلبان با کد نظام وظیفه 8 که سربازان در حال خدمت هستند و در موعد مقرر نیز به خدمت اعزام شده اند و بدون غیبت می‌باشند در صورت قبولی در مقطع كارشناسی و بالاتر، جهت ادامه تحصيل می‌توانند ایست خدمت بگیرند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

بخوانید: کد 13 رقمی اتباع خارجی

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کد نظام وظیفه کنکور سراسری ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: کد نظام وظیفه کنکور



:: برچسب‌ها: کد نظام وظیفه کنکور ,
:: بازدید از این مطلب : 702
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

دریافت کد پیگیری ۱۲ رقمی ایثارگری ارتش و سپاه ثبت نام کنکور ۱۴۰۰ از سامانه آجا امکان پذیر می باشد. طبق شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری 1400، از سهمیه‌های تاثیرگذار در کنکور سراسری سهمیه ایثارگران 5 درصد و 25 درصد می‌باشد و داوطلبانی که متقاضی استفاده از سهمیه کنکور سراسری ۱۴۰۰ هستند، می‌بایست در زمان تکمیل فرم ثبت نام کنکور، کدپیگیری 12 رقمی مربوط به سهمیه خود را که از ارگان ذیربط دریافت نموده اند، وارد کنند و در غیراین‌صورت سهمیه برای آنها اعمال نخواهد شد. در ادامه این مطلب، نحوه دریافت کد ایثارگری ارتش و سپاه برای ثبت نام کنکور سراسری 1401 شرح داده ایم. 

بخوانید: مدارک ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰

منبع: دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری

 

دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری | ارتش

برای دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری نیروهای مسلح در سهمیه کنکور ۱۴۰۰ باید به وبسایت رسمی ارتش جمهوری اسلامی ایران به آدرس aja.ir مراجعه کنید و از منوی سمت راست سامانه وارد بخش ” کدرهگیری ایثارگران ” شوید.

از قسمت کد رهگیری ایثارگران باید یکی از گزینه‌های ایثارگران پایور یا نظام وظیفه را انتخاب کنید.

 

در این مرحله کدملی، شماره کارگزینی و شماره کارت را درج کنید. درصورتی که شماره پرسنلی شما کمتر از نه (9) رقم است در ابتدای آن به تعداد کسری هر رقم یک عدد صفر قرار دهید. برای مثال اگر کد پایوری شما 63013407 باشد به شکل (063013407) باید وارد شود.

 

همچنین جهت دریافت کدرهگیری کارکنان نظام وظیفه نیز باید کدملی خود را وارد کنید. این بخش صرفا برای ایثارگرانی است که دارای کارت ایثار بوده و سابقه 6 ماه حضور در مناطق عملیاتی (بازه زمانی 1359/06/31 تا 1367/05/27) دارند.

 

 

دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری | سپاه

سامانه دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری سپاه برای ثبت نام در کنکور سراسری به نشانی isaar.ir می‌باشد و داوطلبانی که متقاضی استفاده از سهمیه خود هستند، باید پس از مراجعه به این سامانه مطابق تصویر زیر وارد بخش “خدمات پرکاربرد” شوند.

 

سپس از بخش خدمات الکترونیک عمومی گزینه ” استعلام ایثارگر یا وابسته “ را انتخاب کنید.

 

در مرحله آخر باید کدملی شخص مورد نظر را درج کنید تا کد ایثارگری صادر شود.

 

پس از درج کدملی و کلیک بر روی استعلام یکی از دو پیام زیر را از سامانه دریافت می‌کنید :

  1. شما مجاز به استفاده از این سهمیه می‌باشید که در این صورت باید کد 12 رقمی ارائه شده را یادداشت کنید.
  2. تقاضای شما در حال بررسی می‌باشد که لازم است حداقل 15 روز منتظر بمانید تا کد صادر شود اگر پس از 15 روز کدی دریافت نکردید، باید به بنیاد مربوطه مراجعه و مشکل خود را پیگیری کنید.

 

شرایط استفاده کد ۱۲ رقمی ایثارگری

5 درصد ظرفیت کل هر رشته ای در هردانشگاهی مختص به داوطلبان دارای سهمیه 5 درصد ایثارگران می‌باشد.

سهمیه 5 درصدی ایثارگران شامل جانبازان پایین تر از 25 درصد و همسر و فرزندان آنها، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه

25 درصد ظرفیت هر رشته محل نیز به داوطلبان دارای سهمیه 25 درصد ایثارگران اختصاص دارد.

سهمیه 25 درصدی ایثارگران شامل همسر و فرزندان شهدا، آزادگان همسر و فرزندان آنها، جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنها

داوطلبان برای استفاده از سهمیه خود در قدم اول باید طبق آنچه شرح داده شد کد ۱۲ رقمی ایثارگری را دریافت و در فرم ثبت نام درج کنند و سپس در جلسه کنکور شرکت نمایند تا برای آنها رتبه جداگانه ای با عنوان رتبه در سهمیه ایثارگران اعلام شود.

داوطلبانی که از سهمیه ایثارگران استفاده می‌کنند، حداقل باید 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در هر رشته و دانشگاهی را به دست آورند تا مجاز به استفاده از سهمیه ایثارگری شوند. برای دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

نکات مهم پایانی

  • کد پیگیری ۱۲ رقمی ایثارگری و رزمندگان برای هر آزمون متفاوت است و اگر برای بار دوم در کنکور شرکت می‌کنید، باید کد جدیدی را دریافت کنید.
  • داوطلبانی که با کمک سهمیه رزمندگان و ایثارگری یکبار در دانشگاه روزانه قبول شده اند، برای بار دوم مجاز به استفاده از این سهمیه نیستند.

بخوانید: دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری سهمیه کنکور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری



:: برچسب‌ها: دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ در واقع فرصت مجددی است که سازمان سنجش در اختیار متقاضیان کنکور سراسری 1401 قرار می دهد تا چنانچه نتوانسته اند در مهلت‌های مقرری که جهت ثبت نام این آزمون در نظر گرفته شده بود، مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند، در این بازه زمانی مراحل ثبت نام خود را انجام دهند. هر ساله معمولا زمان ثبت نام کنکور تمدید می شود، ولی بهتر است داوطلبان با امید تمدید این زمان ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند. 

منبع: تمدید مهلت ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

 

آخرین مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

معمولا هر ساله زمان ثبت نام کنکور سراسری در بهمن ماه می باشد و یک بازه زمانی 7 الی 10 روزه است. بسیاری از متقاضیان به دلایل مختلفی شامل نقص مدارک، عدم اطلاع از زمان ثبت نام و … موفق به ثبت نام در این بازه زمانی نمی شوند. سازمان سنجش به منظور رفاه حال این دسته از متقاضیان علاوه بر تمدید تاریخ ثبت نام، یک فرصت مجدد نام نویسی در کنکور سراسری نیز در نظر می گیرد.

سازمان سنجش آموزش کشور تاکنون اطلاعیه ای پیرامون تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ اعلام نکرده است، اما پیش بینی می شود مطابق سال های گذشته در بهمن ماه انجام گیرد. اطلاع به موقع از زمان ثبت نام باعث می شود که نام نویسی خود را در روزهای ابتدایی انجام دهید.

 

تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

همانطور که اشاره کردیم، سازمان سنجش پیش از اتمام مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۱۴۰۱ این زمان را چند روز دیگر تمدید می کند. معمولا این زمان در نظر گرفته شده بلافاصله پس از اتمام زمان ثبت نام کنکور است و ضمن اینکه فرصت مجددی را در اختیار متقاضیانی قرار می دهد که از ثبت نام جامانده اند،  فرصت ویرایش اطلاعات را نیز در اختیار دیگر داوطلبانی که در زمان های مقرر ثبت نام خود را انجام داده اند، قرار خواهد داد.

تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری  ۱۴۰۱ نیز در بهمن ماه می باشد و بدین صورت است که در ساعات پایانی ثبت نام این آزمون، 2 الی 3 روز دیگر نیز به عنوان مهلت تمدید ثبت نام کنکور سراسری در نظر گرفته می شود. تاکنون سازمان سنجش اطلاعیه ای پیرامون تمدید مهلت ثبت نام کنکور 1401، منتشر نکرده است اما به محض اعلام کردن، تاریخ جدید را در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

چنانجه از متقاضیانی هستید که در زمان تمدید زمان ثبت نام کنکور سراسری نیز موفق به ثبت اطلاعات خود نشده اید، نگران نباشید چراکه می توانید در فرصت مجدد ثبت نام کنکور سراسری برای شرکت در این آزمون اقدام کنید.

 

فرصت مجدد ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

فرصت مجدد ثبت نام کنکور 1401 معمولا هر ساله در اسفند ماه در نظر گرفته می شود. این بازه زمانی در واقع آخرین فرصتی است که در اختیار جاماندگان از ثبت نام قرار می گیرد. تاکنون سازمان سنجش پیرامون فرصت مجدد ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ نیز اطلاعیه ای منتشر نکرده است، به محض اعلام شدن، زمان دقیق در این قسمت اطلاع رسانی خواهد شد.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات دقیق و لحظه ای پیرامون کنکور سراسری 1401 با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل در ارتباط باشید با اطلاع قبلی از زمان های ثبت نام و دیگر مراحل این آزمون، از هیچ مرحله ای جا نمانید.

 

بخوانید: ثبت نام جاماندگان کنکور ۱۴۰۱

 

 

مشاوره کنکور سراسری ۱۴۰۱

اشاره کردیم زمان هایی که به عنوان تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ و یا فرصت مجدد ثبت نام در این آزمون در نظر گرفته می شود، ضمن اینکه فرصت ثبت نام را در اختیار جاماندگان قرار می دهد، فرصتی برای ویرایش اطلاعات کسانی است که مراحل ثبت نام خود را انجام داده اند.

نکاتی که داوطلبان این آزمون بایستی حتما بدان توجه داشته باشند این است که اطلاعات درج شده در فرم نام نویسی کنکور سراسری بایستی دقیق و مطابق با اطلاعات شناسنامه و تحصیلی داوطلب باشد، چراکه سازمان سنجش در صورت دریافت اطلاعاتی که با اطلاعات اصلی مغایرت دارد، در هر مرحله از این آزمون داوطلب را حذف خواهد کرد.

بنابراین بهتر است پس از ثبت اطلاعات خود و چندین بار بررسی در صورتی که مغایرتی مشاهده کردید، در این زمان های در نظر گرفته شده، جهت ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایید.

چنانچه پیرامون تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مشاوران مجموعه دانتل  استفاده کنید و در کم ترین زمان و با کم ترین هزینه پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا زمان در نظر گرفته شده جهت ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ تمدید نیز می شود؟

بله، سازمان سنجش معمولا در روزهای پایانی مهلت ثبت نام کنکور 1401، مهلت نام نویسی در این آزمون را چند روزی تمدید می کند.

فرصت مجدد ثبت نام کنکور 1401، چه زمانی می باشد؟

معمولا در اسفند ماه، سازمان سنجش فرصت مجدد ثبت نام کنکور 1401 را از طربق سایت “sanjesh.org ” فراهم می نماید.

تمدید زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ چه تاریخی می باشد؟

تاکنون سازمان سنجش پیرامون تمدید زمان ثبت نام کنکور 1401 اطلاعیه ای منتشر نکرده است، اما مطابق هر سال یک بازه زمانی پس از اتمام تاریخ ثبت نام در نظر گرفته می شود.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: تمدید مهلت ثبت نام کنکور ۱۴۰۱



:: برچسب‌ها: تمدید مهلت ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ معمولا در آذر ماه می باشد. داوطلبانی که مایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های سراسری، آزاد و دوره‌های مختلف هستند، بایستی در کنکور سراسری کارشناسی ارشد که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود، شرکت کنند. لازمه شرکت در کنکور کارشناسی ارشد 1401 ثبت نام به موقع در تاریخ های تعیین شده برای این آزمون می‌باشد.

منبع: زمان ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱

 

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

هرسال سازمان سنجش از طریق سایت به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” جدول زمان‌بندی مربوط به تاریخ ثبت نام و برگزاری آزمون کارشناسی ارشد را منتشر می‌کند تا داوطلبان برای مطالعه و انجام کارهای تحصیلی مرتبط به این آزمون از قبل برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.

 

پیش بینی می شود زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ در آذر ماه باشد.

 

در سال گذشته زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد از 16 آذر شروع و تا 23 آذر ادامه داشت. تا کنون اطلاعیه درباره زمان دقیق ثبت نام کنکور کاشناسی ارشد ۱۴۰۱ منتشر نشده است. به محض انتشار اخبار در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

بخوانید: مدارک لازم ثبت نام ارشد ۱۴۰۱

 

 

تمدید مهلت ثبت نام

در سالهای گذشته شاهد تمدید مهلت ثبت نام برای جاماندگان از ثبت نام ارشد ۱۴۰۱ بوده ایم، پیش بینی می‌شود طبق روال هرسال این بازه زمانی به مدت چند روز تمدید شود اما بهتر است داوطلبان در زمان‌های تعیین شده، نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام خود در این آزمون اقدام کنند و به دنبال تمدید مهلت ثبت نام نباشند. برای دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

خالی از لطف نیست که اشاره کنیم همزمان با تمدید ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ مهلتی برای داوطلبانی که ثبت نام خود را انجام داده اند اما مایل به ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ارشد هستند نیز قرار می‌گیرد. تا کنون اطلاعیه ای از سوی سازمان سنجش، مبنی بر تمدید مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، منتشر نشده است اما به محض دریافت اخبار جدید، این مقاله نیز بروزرسانی خواهد شد.

 

بخوانید: نحوه ثبت نام ارشد ۱۴۰۱

 

 

مشاوره زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

با مشخص شدن تاریخ ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ داوطلبانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند بایستی در تاریخ‌های گفته شده درمتن فوق، ابتدا به سایت سنجش مراجعه و سپس دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد را دانلود و سعی کنند تمامی نکات و موارد ذکر شده در آن را به دقت مطالعه کنند.

پس از بررسی شرایط و ضوابط درج شده در دفترچه ثبت نام ارشد ۱۴۰۱ در صورتی که واجد شرایط ثبت نام ارشد ۱۴۰۱ بودند، نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام کنکور ارشد و سپس دریافت سریال اعتباری اقدام کنند.

داوطلبان پس از دریافت سریال کارت اعتباری می‌توانند به سامانه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد مراجعه کرده و با  درج اطلاعات فردی و تحصیلی در فرم پیش نویس ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1401 فرآیند ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

 

دریافت کد رهگیری به منزله ثبت قطعی ثبت نام داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد می‌باشد.

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: زمان ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱



:: برچسب‌ها: زمان ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 340
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ معمولا در آذر ماه انجام می شود. متقاضیان شرکت در کنکور ارشد 1401 باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش، در آزمون ۱۴۰۱ ثبت نام نمایند. گزینش دانشجویان کلیه دوره‌های تحصیلی شامل روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد، از طریق نتایج این آزمون انجام می‌شود. بدین معنی که داوطلبان ورود به مقطع کارشناسی ارشد، چه متقاضی تحصیل در دانشگاه های دولتی باشند و چه دانشگاه آزاد را مدنظر داشته باشند، باید در این آزمون شرکت کنند. آزمون کارشناسی ارشد برای تمام دانشگاه ها به صورت یکپارچه برگزار می‌شود. زمان و شرایط و نحوه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1401 در ادامه عنوان می‌شود.

منبع: ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱

 

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

با توجه به اینکه متقاضیان در سال گذشته در اواسط آذر ماه، مراحل نام نویسی خود را از طریق سایت ” sanjesh.org ” انجام شد، پیش بینی می شود طبق روال سال های گذشته، زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ در اواسط آذرماه باشد و متقاضیان بتوانند مراحل نام نویسی خود را در این سامانه تکمیل کنند.

 

تاکنون زمان نام نویسی آزمون کارشناسی ارشد 1401 را اعلام نشده است.

 

 سازمان سنجش هر ساله یک بازه زمانی یک هفته ای را جهت نام نویسی کنکور کارشناسی ارشد در نظر می گیرد، اما برخی از متقاضیان به دلیل اطلاع نداشتن از آن، از تکمیل مراحل نام نویسی جا می مانند. این دسته از متقاضیان می توانند در فرصت مجددی که سازمان سنجش برای جاماندگان درنظر می گیرد، نسبت به نام نویسی در این آزمون اقدام کنند. 

 

نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ 

طبق فلوچارت زیر اولین مرحله دریافت و دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ می باشد. هر داوطلب مطابق برعلاقه‌مندی خود نهایتا در دو رشته مجاز به ثبت نام می‌باشد. کلیه دارندگان مدارک کارشناسی مجاز به ثبت نام در آزمون می‌باشند. داوطلبان باید برای انجام نام نویسی مراحل زیر پیگیری نمایند.

 

 

 

راهنما گام به گام ثبت نام

در ادامه به شرح راهنما و نحوه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ می پردازیم:

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس ” sanjesh.org ” مراجعه نمایید.

2️⃣ از منوی رنگی سمت راست سایت بر روی گزینه “ کارشناسی ارشد ” کلیک کنید.

3️⃣ بر روی لینک فعال ” سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1401 ” کلیک کنید.

4️⃣ بر روی گزینه “ خرید سریال ثبت نام ” از منوی سمت راست سایت کلیک کنید. 

5️⃣ با کلیک بر روی این گزینه، صفحه ای برایتان نمایش داده می شود که شامل دو گزینه است. گزینه اول ” سریال ثبت نام کارشناسی ارشد 1401 ” و گزینه دوم ” سریال علاقه مندی رشته های پیام نور یا غیر انتفاعی آزمون ارشد 1401 ” می باشد.

6️⃣ اطلاعات خواسته شده شامل نام، نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت و همراه را در کنار پست الکترونیک خود وارد کنید و سپس گزینه ” تایید و ادامه ” را انتخاب نمایید.

7️⃣ در صفحه جدید تیک گزینه “ ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری را یادداشت نموده ام ”  را  فعال کنید و سپس بر روی گزینه ” ادامه روند پرداخت ” کلیک نمایید. 

8️⃣ اطلاعات  کارت بانکی را وارد کرده و سپس بر روی ” پرداخت ” کلیک کنید. پس از پرداخت هزینه ثبت نام، سریال کارت اعتباری خریداری شده را یادداشت نمایید.

9️⃣ بر روی لینک ” ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1401 ” و سپس ” ثبت نام مجدد ” کلیک کنید. در نهایت اطلاعات کارت اعتباری را برای ورود به پنل کاربری اختصاصی ثبت نام وارد نمایید.



:: برچسب‌ها: ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 325

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

مدارک لازم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ را در ادامه مورد بررسی قرار  خواهیم داد. ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد هرسال آذرماه انجام می‌گیرد و داوطلبان متقاضی تحصیل در رشته های دوره کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد، به شرط ارائه مدرک فارغ التحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای و همچنین دارا بودن سایر شرایط ثبت نام کنکور ارشد می‌توانند ثبت نام این آزمون را در سایت سنجش انجام دهند و سپس با حضور در حوزه امتحانی و اعلام نتایج، در فرایند انتخاب رشته نیز شرکت کنند. برای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد لازم است مدارک و اطلاعاتی را به سایت سنجش ارائه دهید. 

منبع: مدارک ثبت نام کنکور ارشد

 

مدارک لازم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد لازم است از طریق مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام، از مدارک لازم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ اطلاع یابند و پیش از شروع ثبت نام تمام مدارک و اطلاعات مورد نیاز را در دسترس داشته باشند.

 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام ارشد

 

 

کارت اعتباری ثبت نام

اولین مرحله ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، تهیه کارت اعتباری ثبت نام است. داوطلبان باید با واریز هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، کارت اعتباری مربوط به آزمون ارشد را تهیه نمایند و با شماره سریال پرداخت 12 رقمی که در پایان واریز هزینه ارائه می‌شود، مراحل ثبت نام خود را آغاز نمایند.

همچنین متقاضیان انتخاب رشته در دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی باید کارت اعتباری جداگانه ای را برای این دو دانشگاه تهیه نمایند و سریال پرداختی را در فرم ثبت نام درج کنند.

 

مدارک لازم ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ | اسکن عکس داوطلب

در اولین قدم برای تکمیل فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، باید عکس پرسنلی داوطلب با مشخصات زیر در سامانه بارگذاری شود. در صورتی که عکس یکی از مشخصات زیر را نداشته باشد، سایت سنجش آن را قبول نمی‌کند. در ضمن اگر از عکس سالهای قبل خود استفاده کنید ممکن است برای حضور در آزمون مشکلی ایجاد شود.

4*3 یا 4*6 تمام رخ در سال جاری گرفته شده باشد فرمت jpg
حداقل اندازه 300 × 200 و حداکثر اندازه 400 × 300 کاملا واضح و بدون اثر مهر و منگنه عکس رنگی و دارای زمینه سفید حداکثر حجم 70 کیلو بایت

 

تشکیل پرونده داوطلبان دچار معلولیت در سازمان بهزیستی

داوطلبانی که شامل یکی از موارد معلولیت زیر می‌باشند، لازم است با مراجعه به سازمان بهزیستی تشکیل پرونده دهند تا در صورت لزوم در جلسه آزمون امکانات لازم در اختیار آنها قرار داده شود. در صورتی که این دسته از داوطلبان در سازمان بهزیستی پرونده نداشته باشند، ممکن است در زمان برگزاری آزمون با مشکلی مواجه شوند پس هر چه سریع تر نسبت به تشکیل پرونده اقدام نمایید.

کم بینایی نابینایی کم شنوایی
ناشنوایی معلولیت جسمی و حرکتی

 

مدارک لازم ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ | کد پیگیری سهمیه

اگر شرایط استفاده از سهمیه های رزمندگان و ایثارگری را دارید، می‌بایست برای اعمال سهمیه خود در آزمون کارشناسی ارشد، به ارگان‌های مربوطه مراجعه و کد پیگیری 12 رقمی سهمیه خود را دریافت کنید. کد پیگیری می‌بایست در فرم پیش نویس ثبت نام کنکور ارشد 1400 درج شود در غیر این صورت سهمیه اعمال نخواهد شد.

 

کد پیگیری سهمیه های 5 درصدی و 25 درصدی هر آزمون متفاوت است و اگر سال قبل کد دریافت کرده اید، برای کنکور 1401 باید کد جدیدی را در فرم درج نمایید.

 

 

فرم مربوط به معدل دانشجویان کارشناسی

دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی که تا 31 شهریور ماه ۱۴۰۱ فارغ التحصیل می‌شوند، می‌بایست با فرم مربوط به معدل دوره کارشناسی را از دفترچه راهنمای ثبت نام استخراج و سپس تکمیل نمایند. پس از تکمیل فرم لازم است آن را به مهر و تایید دانشگاه خود برسانید.

 

مدارک لازم ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ | فرم ثبت نام

علاوه بر موارد فوق، بیشتر اطلاعات لازم مربوط به فرم ثبت نام است. باید قبل از اقدام به پرداخت هزینه و دریافت فرم ثبت نام اصلی، فرم تقاضانامه پیش نویس که در دفترچه راهنما ثبت نام کنکور ارشد موجود است را تکمیل نمایید تا از اطلاعات لازم آگاهی یابید. این اطلاعات به شرح موارد زیر می‌باشند:

  • شماره شناسنامه
  • سری و سریال شناسنامه
  • تاریخ تولد
  •  کد ملی
  • کد محل تولد
  • کد محل صدور شناسنامه
  •  کد نظام وظیفه داوطلبان آقا
  • کد پیگیری 13 رقمی مربوط به اتباع غیرایرانی
  •  کد رشته مقطع کارشناسی
  • کد موسسه مقطع کارشناسی
  • کد رشته امتحانی اول (اصلی)
  • کد رشته امتحانی دوم (شناور)
  • کد و نام شهرستان برای تعیین حوزه امتحانی
  •  نشانی دقیق
  • کد پستی
  •  تلفن ثابت
  • تلفن همراه
  • پست الکترونیک

اگر در پیداکردن هرکدام از کدهای موردنیاز به مشکل برخورد کردید، صفحه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دارای قسمت‌هایی تحت عنوان جستجوی کد است. با جستجو در این باکس ها می‌توانید به کد خود دسترسی پیدا کنید. علاوه بر آن مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل آماده پاسخگویی سوالات شما در این زمینه هستند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مدارک لازم برای ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: مدارک ثبت نام کنکور ارشد



:: برچسب‌ها: مدارک ثبت نام کنکور ارشد ,
:: بازدید از این مطلب : 531
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ از طرف سازمان مرکزی سنجش تعیین می‌شوند. به طور کلی مجموعه شرایط و ضوابط مربوط به ثبت نام کنکور ارشد و سایر جزئیات مربوط به این آزمون گرداوری شده و در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد درج می‌شوند. با توجه به اینکه کنکور ارشد برای دانشگاه‌های سراسری و آزاد به طور مشترک برگزار می‌شود، شرایط ثبت نام در این آزمون برای تمام متقاضیان سراسری و آزاد نیز مشترک هستند. البته نیز در رابطه با رشته‌ها و دانشگاه‌های مختلف وجود دارد که پرداختن به آن‌ها الزامی است. در این مقاله کلیاتی در رابطه با شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1401 ارائه شده است.

منبع: شرایط ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱

 

شرایط عمومی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

برخی از شرایط و ضوابط ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ شرایطی هستند که بدون استثنا میان تمام متقاضیان مشترک هستند. مهم‌ترین شرایط عمومی ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ عبارتند از:

✅ اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان مورد تأیید جمهوری اسلامی

✅ عدم داشتن خصومت با نظام جمهوری اسلامی ایران

✅ عدم دارا بودن سابقه‌های کیفری

✅ نداشتن فساد اخلاقی

✅ متعهد بودن به شئونات شغلی و تحصیلی

 

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱

در کنار شرایط عمومی، مجموعه‌ای از شرایط اختصاصی نیز وجود دارد که داوطلبان ملزم به رعایت آن‌ها هستند. در ادامه مجموعه شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ شرح داده شده است.

✅ داوطلبان باید دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد باشند تا در آزمون کنکور ارشد 1401 ثبت نام کنند.

✅ متقاضیانی که در حال تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی هستند، می‌توانند در آزمون ارشد شرکت کنند. این دسته از متقاضیان می‌بایست تحصیلات خود را تا پایان شهریورماه ۱۴۰۰ به اتمام رسانده و گواهی مقطع کارشناسی خود را دریافت کنند.

⛔داوطلبانی که در حال تحصیل در یکی از مقاطع تحصیلی ارشد و یا دکتری هستند، تنها در صورت انصراف از تحصیل می‌توانند در کنکور ارشد 1401 شرکت کنند. مهلت انصراف از تحصیل این دسته از داوطلبان تا پایان زمان ثبت نام کنکور ارشد است.

⛔ افرادی که در کنکور ارشد 1400 شرکت کرده و در دوره روزانه پذیرفته شده باشند، حق ثبت نام در کنکور ارشد سراسری را نخواهند داشت.

⛔ افرادی که در کنکور ارشد 1400 شرکت کرده و در دوره‌های غیرروزانه پذیرفته شوند، در صورت انصراف از تحصیل، محدودیتی برای ثبت نام کنکور ارشد نخواهند داشت.

❌افرادی که در کنکور ارشد شرکت می‌کنند، می‌بایست دارای معدل بالای 12 برای مقطع کارشناسی باشند.

❓❗ فارغ التحصیلان رشته‌های پزشکی می‌بایست وضعیت روشنی در رابطه با طرح تعهد به خدمت داشته باشند.

❌ داوطلبانی که در دوره‌های روزانه پذیرفته شوند، در صورت نیاز می‌بایست متعهد به گذراندن دوره خدمت اشتغال برابر با طول تحصیل خود باشند.

❌ افرادی که دارای مدرک دبیری هستند، جهت ثبت نام در کنکور ارشد موظف به دریافت موافقت نامه کتبی و بی قید و شرط از وزارت آموزش و پرورش هستند.

 

بخوانید: نحوه ثبت نام کنکور ارشد

 

 

شرایط تحصیل مجدد

به طور معمول کنکور ارشد برای سنجش و پذیرش متقاضیان دارای مدرک کارشناسی برگزار می‌شود. اما افرادی که دارای مدارک تحصیلی بالاتر باشند نیز شرایط تحصیل مجدد در ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ را دارند. این دسته از داوطلبان بایستی تحصیلات خود در سایر مقاطع و یا در سایر رشته‌ها را به اتمام رسانده باشند. دانشجویان در حال تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری نیز در صورت انصراف قطعی می‌توانند در آزمون ارشد ۱۴۰۱  ثبت نام کنند.

در سال‌های گذشته افرادی که برای بار دوم در دوره‌های روزانه کارشناسی ارشد پذیرفته می‌شدند، ملزم به پرداخت شهریه برای ادامه تحصیل بودند. اما با توجه به اعتراضاتی که نسبت به این قانون ایجاد شد، این شرط حذف شده و تحصیل مجدد در مقطع کارشناسی ارشد دوره‌های روزانه رایگان انجام می‌شود. ناگفته نماند که این دسته از متقاضیان نباید محرومیت یا منعی برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر داشته باشند. برای  مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

شرایط استفاده از سهمیه 

متقاضیان ثبت نام کنکور ارشد در صورت داشتن سهمیه رزمندگان و ایثارگران می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند. به طور کلی شرایط استفاده از سهمیه در ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ بدین شرح است:

سهمیه رزمندگان: سهمیه رزمندگان، جهادگران و اعضای نیروهای مسلح که دارنده 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه هستند، محفوظ است.

سهمیه ایثارگران: 5 درصد از ظرفیت هر کد رشته به « جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان» اختصاص دارد. علاوه بر این 25 درصد از ظرفیت هر کد رشته نیز مختص «جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان»، «همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر» و «آزادگان و همسر و فرزندان آنان» است.

 

شرایط نظام وظیفه داوطلبان آقا

داوطلبان آقا در صورتی می‌توانند در کنکور ارشد ۱۴۰۱ ثبت نام کنند که وضعیت مشخصی در رابطه با نظام وظیفه خود داشته باشند. با توجه به شرایط نظام وظیفه داوطلبان آقا برای ثبت نام آزمون ارشد ۱۴۰۱ افراد واجد شرایط زیر می‌توانند در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهند:



:: برچسب‌ها: شرایط ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 316

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ کدام اند؟ در طی ثبت نام کنکور سراسری، داوطلبان احتیاج به مدارک و اطلاعات خاصی دارند تا فرم های ثبت نام را بر اساس آن پر کنند. از همین رو بهتر است قبل از اقدام به ثبت نام، این مدارک تهیه و آماده شده باشد. آماده سازی مدارک ثبت نام موجب تسریع فرایند ثبت نام خواهد شد. با توجه به ادغام آزمون کنکور برای دانشگاه­های سراسری و دانشگاه آزاد، متقاضیان هر دو دانشگاه نیاز به این مدارک خواهند داشت. در این مقاله به بررسی جزئیات مدارک مورد نیاز ثبت نام کنکور سراسری 1401 که در طول فرایند ثبت نام به آن­ها نیاز است، پرداخته شده است. 

منبع: مدارک ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

 

مدارک ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ 

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ شامل مدارک تحصیلی و فردی است. یک مجموعه از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کنکور سراسری شامل مدارک فردی داوطلب است. به طور کلی مدارک فردی ثبت نام کنکور سراسری عبارتند از:

اطلاعات شناسنامه­ ای: اطلاعات شناسنامه ­ای دربرگیرنده اطلاعات شخصی داوطلب از جمله نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، کدملی، سریال شناسنامه است.

عکس داوطلبی: داوطلبان برای ثبت نام در کنکور سراسری نیاز دارند تا عکس داوطلبی خود را اسکن کرده و در محل درخواستی بارگذاری کنند. عکس داوطلبی می‌بایست دارای استانداردهای مشخصی باشد.

اطلاعات محل سکونت: درج آدرس دقیق محل سکونت و کد پستی محل زندگی داوطلب در فرم ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ ضروری است.

اطلاعات سهمیه ­ای: داوطلبانی که دارای سهمیه ­ای خاص از جمله سهمیه ایثارگری و یا رزمندگان هستند، بایستی کد پیگیری 12 رقمی را در فرم ثبت نام کنکور سراسری ثبت کنند. برای دریافت کد 12 رقمی ایثارگری کلیک کنید.

اطلاعات نظام وظیفه­ ای برای داوطلبان آقا: داوطلبان آقا موظف هستند تا اطلاعات مربوط به وضعیت نظام وظیفه خود را در فرم ثبت نام مشخص کنند.

تشکیل پرونده برای داوطلبان معلول: داوطلبان معلول و دارای وضعیت جسمانی خاص، برای شرکت در آزمون سراسری ابتدا باید به سازمان بهزیستی مراجعه کرده و تشکیل پرونده دهند تا اطلاعات جسمانی آنها در این سازمان ثبت شود.

اطلاعات داوطلبان غیرایرانی: متقاضیان شرکت در کنکور سراسری در صورتی که تابعیت غیر ایرانی داشته باشند، می‌بایست کدپیگیری 13 رقمی مربوط به خود را در فرم ثبت نام درج کنند.  برای دریافت کد 13 رقمی اتباع خارجی کلیک کنید.

 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام کنکور

 

 

استانداردهای تعریف شده برای عکس داوطلبی

عکس داوطلبی بایستی دارای استانداردهای خاص باشد. در ادامه ویژگی­ هایی که یک عکس داوطلبی نیاز دارد شرح داده شده است.

✅ عکس باید تمام رخ 4*3 و یا 4*6 باشد.

✅ عکسی که در محل درخواستی بارگذاری می‌شود لازم است دارای ابعاد 400*300 و یا 300*200 باشد.

✅ عکس اسکن شده می‌بایست دارای فرمت JPG باشد.

✅ عکس داوطلبی بایستی فاقد لکه، مهر، جای منگنه باشد.

✅ این عکس باید جدید بوده و در سال جاری تهیه شده باشد.

✅ عکس‌های داوطلبی که از روی کارت ملی، شناسنامه یا هر مدرک دیگر اسکن شده و بارگذاری می‌شوند، بدون شک مشکلی برای ثبت نام داوطلبان ایجاد خواهد کرد.

 

مدارک تحصیلی ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

علاوه بر مدارک فردی، مدارک تحصیلی نیز نقش مهمی در ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ دارند. نکته مهم در رابطه با مدارک تحصیلی این است که اطلاعات مربوط به این مدارک می‌بایست به صورت دقیق و درست در فرم ثبت نام درج شوند. 

❌ معدل کل دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 و یا دیپلم نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی و یا دیپلم نظام قدیم و یا دیپلم فنی و حرفه ای و یا کاردانش

❌ معدل کتبی نهایی پایه دوازدهم نظام آموزشی جدید 3-3-6 و یا سال سوم نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی و یا دیپلم نظام قدیم

❌ تاریخ اخذ مدرک دیپلم

❌ معدل کل دوره پیش دانشگاهی و تاریخ اخذ مدرک

❌ معدل کل فارغ التحصیلی مقطع کاردانی

❌ تعیین وضعیت دانش آموزی و یا فارغ التحصیلی

❌ دریافت کد سوابق تحصیلی ۱۴۰۱

❌ تعیین وضعیت تحصیلی: دانشجویان انصرافی، دانشجویان دوره روزانه، دانشجویان دوره غیرروزانه و دانشجویان اخراجی دانشگاه‌ها

❌ وضعیت فارغ التحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد ویا بالاتر دانشگاه ها

 

کدهای تحصیلی، نظام وظیفه و …

  • کدبخش محل تولد موجود در جدول شماره 7 راهنمای کنکور سراسری
  • کد منطقه تحصیلی و یا ناحیه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک دیپلم
  • کد دانش آموزی مقطع دیپلم دانش آموزان فارغ التحصیل سال 1384 تا 1397 موجود در قسمت بالای کارنامه دبیرستان درج شده است. 
  • کد عنوان دیپلم پایه دوازدهم نظام آموزشی 3-3-6 موجود در مدرک دیپلم (برای مشاهده کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم کنکور ۱۴۰۱ کلیک کنید.)
  • کد بخش محل اخذ مدرک سال دوم دبیرستان
  • کد بخش محل اخذ مدرک دیپلم
  • کد منطقه و یا ناحیه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی
  • کد دانش آموزی مقطع پیش دانشگاهی
  • کد دو رقمی عنوان مدرک پیش دانشگاهی 
  • کد بخش محل اخذ مدرک دوره پیش دانشگاهی
  • کد محل اشتغال به کار
  • کد استان و کد بخش محل اقامت
  • کد نظام وظیفه کنکور ۱۴۰۱ موجود در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری

 

بخوانید: سایت دریافت کد سوابق تحصیلی

 

 

پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری

ثبت نام کنکور سراسری برای متقاضیان این آزمون به شرط پرداخت هزینه ثبت نام امکان پذیر خواهد بود. به عبارت دیگر، شماره سریال ثبت نام کنکور سراسری یکی از مهمترین مدارک ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ به شمار می‌رود. پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری به شکل اینترنتی و از طریق خرید کارت اعتباری انجام می‌گیرد. با خرید کارت اعتباری شماره سریالی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که از طریق این شماره سریال دسترسی به فرم‌های ثبت نام فراهم می‌شود.

 

داوطلبان تنها در صورتی می‌توانند وارد دانشگاه شوند که تحصیلات مقطع جاری خود را تا پایان شهریورماه به طور کامل به اتمام رسانده باشند. (برای ورودی بهمن داوطلبان باید تا پیش از زمان ثبت نام فارغ التحصیل شده باشند)

 

شما عزیزان در صورت داشتن هر گونه سوال می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید و همینطور می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی ثبت نام خود را در سایت سازمان سنجش به مشاوران مجموعه دانتل بسپارید.

 

بخوانید: شرایط ثبت نام کنکور

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مدارک لازم ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: مدارک ثبت نام کنکور ۱۴۰۱



:: برچسب‌ها: مدارک ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ کدام اند؟ هر ساله داوطلبان زیادی علاقه مند به تحصیل در مقطع دکتری هستند که برای این امر بایستی در آزمون دکتری 1401 که توسط سازمان سنجش آمورش کشور، برگزار می شود، شرکت کنند. اما نکته ای که تمامی متقاضیان بایستی در نظر بگیرند، اینست که آیا مدارک لازم برای تکمیل فرم ثبت نام را دارند یا خیر. به همین منظور در ادامه این مطلب به ارائه اطلاعاتی پیرامون مدارک لازم و مورد نیاز ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ می پردازیم.

منبع: مدارک ثبت نام آزمون دکتری

 

مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱

با توجه به توضیحات فوق، لازم است هر داوطلبی، مدارک لازم برای تکمیل فرآیند ثبت نام را در سایت سازمان سنجش بارگذاری کند؛ که برای این امر لازم است از پیش مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ را تهیه کنند.

نکته ای که تمامی متقاضیان باید در نظر داشته باشند این است که پیش از شروع تاریخ ثبت نام، دفترچه راهنمای شرکت در آزمون دکتری منتشر می شود و افرادی که مایل به ثبت نام در این آزمون هستند بایستی تمامی شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ دفترچه را به دقت مطالعه کنند و چنانچه واجد شرایط شرکت در این آزمون بودند، مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ را از قبل تهیه کنند.

داوطلبان با توجه به علاقه و رشته تحصیلی خود می توانند در کد رشته محل های ارائه شده در آزمون دکتری 1401 شرکت کنند. برای اطلاع از اینکه چه مدارک هایی نیاز است داوطلبان بایستی به دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ مراجعه کنند. 

 

بخوانید: زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱

 

 

دسترسی به اطلاعات شخصی

در ابتدا برای تکمیل فرم ثبت نام به اطلاعات شناسنامه ای داوطلب نیاز است که بایستی طبق شناسنامه متقاضی تکمیل شود. این اطلاعات شناسنامه ای به شرح جدول زیر می باشد.

نام نام خانوادگی نام پدر شماره شناسنامه
سریال شناسنامه تاریخ تولد سریال شناسنامه شماره ملی

 

عکس داوطلب 

داوطلب متقاضی ثبت نام در آزمون دکتری بایستی یک قطعه عکس پرسنلی و تمام رخ که به صورت 4*3 یا 4*6 و در سال جاری گرفته شده باشد با فرمت JPG، اسکن کرده و در سایت سازمان سنجش ارسال کنند. 

داوطلبان باید توجه داشته باشند تا اندازه عکس ارسالی بین 300 × 200 تا 400 × 300 پیکسل و حداکثرحجم عکس 70 کیلوبایت باشد و آن را در سایت ارسال کنند. عکس داوطلب باید بسیار باکیفیت، واضح، مشخص و بدون اثر مهر، منگنه و هر گونه لکه باشد و همینطور عکس فاقد حاشیه های زاید باشد.

عکس های ارسالی داوطلبان باید رنگی و دارای زمینه سفید بوده، و برای بانوان مطابق موازین اسلامی و با حجاب و از صورت کامل باشد و داوطلبان سعی کنند از عکس اصلی خود اسکن بگیرند و به هیچ وجه اسکن عکس کارت ملی و شناسنامه خود را ارسال نکنند. لازم به ذکر است چنانچه داوطلبی عکس غیر معتبری را اسکن و ارسال کنند، ثبت نامش دچار مشکل شده و پذیرفته نخواهد شد و نمی توانند در کنکور دکتری 1401 شرکت کنند.

 

بخوانید: نحوه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱

 

 

کارت اعتباری 

داوطلبان برای اینکه بتوانند فرم پیش نویس ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ را دریافت کنند، ابتدا باید برای خرید کارت اعتباری اقدام کنند. خرید کارت اعتباری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل انجام است و داوطلبان بایستی از طریق این سایت وارد صفحه خرید کارت اعتباری شده و به وسیله کارت های بانکی عضو شبکه شتاب و رمز دوم یا همان رمز اینترنتی سریال 12 رقمی ثبت نام را دریافت کرده و در قسمت های خواسته شده وارد کنند.

 

بخوانید: ویرایش ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱

 

 

اطلاعات محل سکونت 

برخی اطلاعات محل سکونت داوطلب بایستی در فرم ثبت نام دکتری وارد شود. در جدول زیر اطلاعاتی از محل سکونت داوطلب که نیاز است را آورده ایم

کد پستی شماره تلفن ثابت شماره تلفن همراه آدرس محل سکونت

 

مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ | مدارک سهمیه 

تمامی شرکت کنندگانی که در آزمون دکتری شرکت می کنند دارای یک سهیمه ای می باشند به جز داوطلبانی که دارای سهمیه آزاد هستند بایستی اطلاعات مربوط به سهمیه خود را از پیش آماده کنند.

داوطلبانی که دارای سهمیه رزمندگان و همسر و فرزندان رزمندگان و همینطور جانبازان و ایثارگران 25 و 5 درصدی هستند، بایستی کد 12 رقمی سهمیه خود را از بنیاد ایثارگران دریافت کنند.

 

مدارک ثبت نام دکتری | کد وضعیت نظام وظیفه 

در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری که پیش از شروع مهلت ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود، برای داوطلبان آقا یک جدول نظام وظیفه در بر دارد.

تمامی داوطلبان آقا بایستی به این جدول نظام وظیفه مراجعه کنند و با توجه به شرایط خود، کد نظام وظیفه خود را استخراج کنند و در قسمت مربوط به کدنظام وظیفه، فرم ثبت نام دکتری وارد کنند.

 

بخوانید: هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱

 

 

مدارک داوطلبان معلول

داوطلبانی که دارای معلولیت هستند و قصد شرکت در آزمون دکتری را دارند برای اینکه بتوانند از این سهیمه استفاده کنند و منشی داشته باشند بایستی پیش از شروع ثبت نام به سازمان بهزیستی مراجعه کنند و پرونده تشکیل دهند.

تمامی داوطلبانی که دارای معلولیت هایی از جمله نابینا یا کم بینا، ناشنوا یا کم شنوا و یا معلول جسمی حرکتی می باشند، برای شرکت در آزمون نیمه متمرکز ورودی مقطع دکتری باید برای تشکیل پرونده به سازمان بهزیستی مراجعه کنند.

 

مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ | فرم معدل 

داوطلبان آزمون دکتری که دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای هستند، بابستی فرم مخصوص معدل را  نیز تکمیل کنند.

داوطلبانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند توصیه میشود ابتدا فرم پیش نویس ثبت نام دکتری را تکمیل کنند و پیش از تکمیل فرم اصلی، مدارک لازم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ را اسکن کرده و آماده داشته باشند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: مدارک ثبت نام آزمون دکتری



:: برچسب‌ها: مدارک ثبت نام آزمون دکتری ,
:: بازدید از این مطلب : 677
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ چه مواردی می باشد؟ متولیان برگزاری آزمون دکتری نیز شرایطی برای شرکت کنندگان لحاظ نموده اند. شرایط فوق الذکر در دفترچه راهنمای آزمون 1401درج شده است. ضروری است داوطلبان پیش از اقدام به ثبت نام در آزمون از مندرجات دفترچه آگاه شوند. برای تسهیل دسترسی داوطلبان، شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام دکتری ۱۴۰۱ در ادامه ارائه می‌شود. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید

منبع: شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱

 

شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱

برای ثبت نام در آزمون دکتری شرایط خاصی تعریف شده است. شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ به دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی تقسیم بندی می‌شود. شرایط عمومی برای تمام داوطلبان یکسان است. شرایط اختصاصی با توجه به وضعیت متقاضیان خواهد بود. داوطلبان باید از داشتن شرایط عمومی و اختصاصی اطمینان حاصل نمایند. در غیر این صورت در هر مرحله ای که عدم احراز شرایط مشخص گردد، داوطلب از ادامه مسیر محروم می‌شود.

 

بخوانید: زمان ثبت نام دکتری ۱۴۰۱

 

 

شرایط عمومی ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱

شرایط عمومی باید در مورد داوطلبان به طور کامل احراز شود. شرایط عمومی ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ عبارتند از:

❌به اسلام و یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اعتقاد داشته باشند.

❌ملزم بودن به احکام عملی اسلام در مورد ایشان محرز گردد.

❌نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران عناد نداشته باشند.

❌سابقه عضویت در ساواک و فراماسونری و اعقاب آنها نداشته باشند.

❌عدم فساد اخلاقی در مورد ایشان محرز باشد.

❌به اعمال خلاف شئون اشتهار نداشته باشند.

 

شرایط اختصاصی ثبت نام

داوطلبان باید با توجه به وضعیت خود، از احراز شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ اطمینان به عمل آورند.

✅ ارائه دادن مدرک ارشد یا دكترای عمومی و یا تحصیل در سال آخر مقاطع مذکور

✅ طلاب حوزه‌های علمیه كه دوره سطح 3 را پاتمام رسانده باشند و یا تا تاریخ 1401/6/31 فارغ التحصیل شوند، می‌توانند در یكی از كدرشته های امتحانی مرتبط گروه علوم انسانی ثبت نـام نمایند. در صورت پذیرفته شدن باید دروس پیش‌نیاز مربوطه را مطالعه کنند.

✅ دانشجویان دكتری تخصصی که تا اتمام مهلت ثبت نام از تحصیل انصراف نداده باشند، مجاز به ثبت نام نمی‌باشـند.

✅ پذیرفته شدگان نهایی دوره های روزانـه آزمون دكتری سال 99 به هیچ وجه مجاز به ثبت نام در آزمون نیستند.

✅ فارغ التحصیلان باید معدل دوره كارشناسی و كارشناسی ارشد یا دكترای عمومی خـود را در تقاضـانامه وارد نمایند .

✅ داوطلبانی كه نهایتا تا تاریخ 1401/6/31 فارغ التحصیل می‌شوند باید معـدل دوره كارشناسـی و میـانگین نمـرات واحدهای درسی گذرانده شده كارشناسی ارشد یا دكترای خود را حداكثر تا تاریخ 99/6/31 در تقاضانامه وارد نمایند. این گروه باید فرم معدل موجود در دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۱ را نیز تکمیل نمایند. لازم است فرم مربوطه از طریق دانشگاه تائید و در صورت قبولی به مؤسسه محل قبولی ارائه شود .

✅ با توجه به تعهدات آموزش رایگان، پذیرفته شدگان باید برابر طول مدت تحصیل دوره دكتری تعهد خدمت بدهند تا در محلـی كـه وزارت علوم مشخص می‌نماید خدمت کنند .

✅ کسانی که از فرصت‌های صندوق رفاه دانشجویان استفاده نموده، می‌توانند با دادن تضمین كافی، تعهدات خود را به زمان اتمام مقطع جدید انتقال دهند.

✅ متقاضیان استفاده از مأموریت آموزشی باید قوانین مربوطه را لحاظ نمایند. صرفا پذیرش در آزمون به معنای موافقت با مأموریت آموزشی نیست .

✅ رشته امتحانی انتخابی داوطلبان باید متجانس با رشته تحصیلی مقطع كارشناسی ارشد و یا دكتری عمومی آنها باشد.

 

بخوانید: نحوه ثبت نام دکتری ۱۴۰۱

 

 

مشاوره ثبت نام 

☑ فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های گروه پزشكی، پیش از ثبت نام توجه داشته باشند كه از نظر تعهد خدمت به وزارت بهداشت، وضعیت مشخصی داشته باشند. متقاضی نباید منع ثبت نام از نظر وزارت مذكور داشته باشند.

☑ متقاضیان شاغل در وزارت خانه ها، سازمان های دولتی باید موافقت محل كار خود را جهت ادامه تحصیل دریافت کنند.

☑ دارندگان مدرک معادل، باید شرایط «آیین نامه شركت دارندگان مدارک معادل و غیر رسمی در آزمون های ورودی مقاطع بالاتر» را احراز نمایند.

☑ متقاضیان مشغول به تحصیل در سال آخر كه تا 1401/6/31 در دوره كارشناسی ارشد و یا دكتـرای عمـومی فارغ التحصـیل می‌شـوند، در زمان دریافت كارت آزمون، می‌توانند نسبت به درج معدل فارغ التحصیلی اقدام نمایند .

☑ معدل متقاضیان باید بالاتر از 14 باشد.

 

بخوانید: مدارک لازم ثبت نام دکتری ۱۴۰۱

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام آزمون دکتری 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱



:: برچسب‌ها: شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ را ادامه بند به بند بررسی خواهیم کرد. در انتهای دفترچه ثبت نام و در صفحه آخر یک فرم با عنوان پیش نویس تقاضانامه ثبت نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دوره دکتری (Ph.D) قرار دارد که داوطلبان می‌توانند پیش از اقدام به ثبت نام اینترنتی در سایت سازمان سنجش، یکبار این فرم را تکمیل کنند و از آنچه که قرار است در این فرم وارد کنند اطلاع یابند. در ادامه این مطلب به ارائه اطلاعاتی پیرامون بندهای فرم پیش نویس ثبت نام دکتری و نحوه تکمیل آن می‌پردازیم.

منبع: فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱

 

فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱

لازمه شرکت در آزمون دکتری و ورود به دانشگاه های سراسری و آزاد و ادامه تحصیل در مقطع دکتری، شرکت در آزمونی است که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود. داوطلبانی که قصد ثبت نام در آزمون دکتری را دارند بایستی نسبت به تکمیل فرم ثبت نام در سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی “ sanjesh.org ” در زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ ، اقدام کنند.

بهتر است داوطلبان پیش از ثبت نام قطعی در سایت مربوطه از فرم پیش نویس ثبت نام آزمون دکتری موجود در انتهای دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱، پرینت بگیرند و به منظور جلوگیری از بروز خطا و اشتباه، ابتدا با طیف خاطر و دقت بالا آن را تکمیل کنند و سپس وارد سایت نمایند چرا که در صورت وجود اشتباه، امکان ویرایش وجود نخواهد داشت.

 

بخوانید: نحوه ثبت نام دکتری

 

 

تصویر فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری معمولا یک هفته پیش از شروع ثبت نام این آزمون از طریق سایت سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” منتشر می‌شود، تاکنون اطلاعیه ای مبنی بر انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دکتری Ph.D منتشر نگردیده است اما به محض دریافت اخبار جدید، این مطلب نیز بروزرسانی خواهد شد.

در تصویر زیر، فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ نیمه متمرکز ورودی دکتری Ph.D را مشاهده می‌کنید، این فرم طبق تصویر زیر دارای 38 بند می‌باشد که بایستی داوطلبان به دقت آنها را تکمیل نمایند.

 

 

بندهای فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱

در پیش نویس تقاضانامه ثبت نام آزمون ورودی نیمه متمرکز دوره دکتری تخصصی (Ph.D) داوطلبان می‌توانند اطلاعات خود را وارد کنند که انجام این کار باعت می‌شود در زمان تکمیل اینترنتی فرم در سایت سازمان سنچش استرس نداشته باشند و از روی پیش نویس از قبل تکمیل شده، اطلاعات را وارد کنند. در ادامه تمامی 38 بندی که در فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ بایستی تکمیل شود را شرح داده ایم.

 

اطلاعات شخصی

از بند اول تا نهم داوطلبان بایستی با وارد کردن دستی نام خانوادگی، نام، نام پدر، شماره شناسنامه، سری و سریال شناسنامه، تاریخ تولد، کد ملی این بخش را تکمیل کنند و داوطلبان توجه داشته باشند اطلاعات شخصی خود را مطابق شناسنامه خود وارد کنند.

همینطور بایستی جنسیت خود را از بین دو گزینه زن و مرد و دین خود را از بین گزینه های اسلام، مسیحی، کلیمی و زرتشتی انتخاب کنند و تیک آن را فعال نمایند.

 

 

فرم ثبت نام آزمون دکتری 1400 | سهمیه داوطلب

هر داوطلبی که در آزمون دکتری 1400 شرکت می‌کند، دارای یک سهمیه ای می‌باشد که بایستی در بند دهم سهیمه ای که از آن استفاده می‌کند را تعیین کند.

چنانچه داوطلبی هیچ کدام از سهمیه های خاص خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان، رزمندگان را نداشته باشد بایستی گزینه آزاد را انتخاب نماید.

در بند 11 نیز داوطلبان با سهمیه های گفته شده، بایستی مدت حضور داوطلبانه در جبهه را به ماه وارد کرده و همینطور در بند 12 نیز باید داوطلبانی که از سهمیه های گفته شده استفاده می‌کنند، کد پیگیری 12 رقمی کارت ایثارگری فردی که از کارت او استفاده می‌کنند را وارد کنند.

 

 

اطلاعات مربوط به محل تولد و اتباع خارجی

در این قسمت داوطلبان بایستی ابتدا در بند 13، محل تولد خود را و در بند 14 محل صدور شناسنامه خود را وارد کنند.

داوطلبان آقا بایستی در بند 15، با توجه به جدول نظام وظیفه مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دوره دکتری تخصصی 1401 و وضعیت خدمت سربازی شان، کد نظام وظیفه خود را وارد کنند.

داوطلبانی که جزو اتباع خارجی هستند ابتدا باید کشور خود را از بین گزینه های افغانستان، پاکستان، ترکیه، عراق، لبنان، هند و یا سایر کشور ها انتخاب کرده و کد پیگیری 12 رقمی مربوط به اتباع خارجی را در کادر مربوطه مطابق تصویر زیر وارد کند.

 

 

فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ | داوطلبان با معلولیت

در این قسمت و در بند 17 داوطلبانی که دارای معلولیت هستند بایستی نوع معلولیت خود را از بین گزینه های نابینا، کم بینا، ناشنوا، کم شنوا و جسمی حرکتی انتخاب کنند.

در بخش بعدی نیز برای داوطلبانی که دارای معلولیت هستند، امکان انتخاب گزینه های با توجه به نوع و میزان معلولیت برای شرکت در جلسه آزمون وپاسخگویی به سوالات ” نیاز به منشی دارم ” و “ نیاز به منشی ندارم ” قرار داده شده است که داوطلبان باید یکی از آنها را انتخاب کنند.

نکته : داوطلبانی که دارای معلولیت هستند و می‌خواهند یکی از گزینه‌های معلولیت را انتخاب کنند، باید حتما در سازمان بهزیستی پرونده داشته باشند چنانچه اقدام به تشکیل پرونده در سازمان بهزیستی نکرده اند، بایستی پیش از تکمیل فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ نسبت به تشکیل پرونده خود اقدام کنند.

 

بخوانید: ویرایش ثبت نام دکتری

 

 

اطلاعات مربوط به داوطلبان چپ دست

در بند 18 فرم پیش نویس دکتری 1401 داوطلبانی که چپ دست هستند می‌توانند با انتخاب گزینه چپ دست هستم، صندلی مخصوص داوطلبان چپ دست را در جلسه آزمون دریافت کنند.

اطلاعات مربوط به وضعیت تحصیلی و یا فارغ التحصیلی

در این قسمت و در بند 19،  داوطلبان بایستی تعیین کنند از نظر تحصیلی در چه موقعیتی قرار دارند و از بین گزینه‌های تصویر زیر یکی از با توجه به شرایط خود انتخاب کنند.

 

 

اطلاعات مربوط به گروه امتحانی

در بند 20، داوطلب باید تعیین کند در کدام یک از گروه‌های امتحانی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، دامپزشکی و زبان می‌خواهد آزمون بدهد.

در بند 21 نیز بایستی کد و نام رشته امتحانی استخراج شده از دفترجه راهنمای ثبت نام به صورت دستی وارد کرده و همینطور در بند 22 نیز زبان خارجی رشته امتحانی خود را از بین گزینه های انگلیسی، فرانسه، آلمانی، روسی و عربی انتخاب کند.

 

 

اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی

در این قسمت داوطلبان بایستی در بندهای 23 تا 26 کدرشته تحصیلی، کد موسسه، تاریخ دقیق اخذ درک و معدل مقطع کاردانی و کارشناسی و همینطور در بندهای 27 تا 30 کدرشته تحصیلی، کد موسسه، تاریخ دقیق اخذ درک و معدل مقطع کارشناسی و در بندهای 31 تا 34 کدرشته تحصیلی، کد موسسه، تاریخ دقیق اخذ درک و معدل مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی خود را که همگی مربوط به سوابق تحصیلی آنها می‌باشد را وارد کنند.

 

بندهای 35 و 36 مربوط به مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌باشد که مایل به استفاده از سهمیه مربیان در آزمون نیمه متمرکز دوره دکتری هستند.

لازم به ذکر است اعضای هیات علمی دانشگاه های وابسته به وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی نمی‌توانند از این دو بند استفاده کنند.

 

اطلاعات مربوط به حوزه و محل سکونت و تماس

در آخر نیز داوطلب بایستی كد و نام شهرستان محل اقامت خود را در بند 40، نشانی محل اقامت خود را در بند 41، كدپستی، تلفن ثابت، تلفن همراه و آدرس پست الكترونیكی را در بندهای 41 تا 44 تکمیل نماید.

نکته: داوطلبان باید شماره تلفن همراه و پست الکترونیکی را نیز وارد کنند تا آخرین مرحله آزمون اعلام نتایج دکتری، اخبار مربوطه را از طریق آنها دریافت کنند. داوطلبان توجه داشته باشند امکان ویرایش اطلاعات وارده وجود ندارد پس با دقت کافی باید فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ تکمیل شود.

 

 

فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ | تایید اطلاعات

در انتها و پس ازتکمیل تمامی گزینه‌های فوق، داوطلبان بایستی تیک گزینه ” اینجانب ضمن مطالعه كلیه شرایط و ضوابط این دفترچه راهنما، با آگاهی كامل فرم تقاضانامه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ را تكمیل و تمام اطلاعات درج شده را تأیید می نمایم ” را فعال کنند.  برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

بخوانید: هزینه ثبت نام دکتری

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه فرم ثبت نام دکتری 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

منبع: فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱



:: برچسب‌ها: فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ اعلام شد. تمامی فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد که مایل به ادامه تحصیل در مقطع دکتری می‌باشند، بایستی برای ورود به دانشگاه های دولتی و آزاد در تمامی رشته ها، در آزمونی که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود، شرکت کنند. شرکت در آزمون دکتری 1401 برای داوطلبان هزینه ای در بردارد که در ادامه این مطلب به ارائه اطلاعاتی پیرامون میزان و نحوه پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ می‌پردازیم.

منبع: هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱

 

هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱

لازم به ذکر است داوطلبان برای اینکه بتوانند به فرم ثبت نام دکتری ۱۴۰۱ دسترسی پیدا کنند تا در جهت تکمیل آن اقدام کنند، ابتدا بایستی کارت اعتباری تهیه نمایند، چرا که برگزاری این آزمون و بررسی پاسخبرگ های داوطلبان هزینه‌بر است. کارت اعتباری از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی “ sanjesh.org ” و به صورت اینترنتی قابل دریافت بوده و ملزم به پرداخت می‌باشد.

داوطلبان توجه داشته باشند که برای انتخاب رشته در هر یک از دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و همینطور دانشگاه آزاد فقط یکبار در زمان ثبت نام باید مبلغ را پرداخت کنند و هرکدام بصورت مجزا هزینه‌ای در بر نخواهد داشت.

 

بخوانید: نحوه ثبت نام دکتری ۱۴۰۱

 

 

میزان هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱

تمامی داوطلبان برای شرکت در یک کد رشته امتحانی بایستی پیش از تکمیل فرم ثبت نام دکتری 1401 با پرداخت هزینه تعیین شده، نسبت به دریافت کارت اعتباری اقدام کنند. سازمان سنجش آموزش کشور، هرسال پیش از شروع زمان مقرر ثبت نام کنکور دکتری، میزان هزینه خرید کارت اعتباری ۱۴۰۱ را اعلام می‌کند،

 

در سال 1400 هزینه‌ی ثبت نام در آزمون دکتری 1,508,500 ریال بود.

 

با توجه به اینکه زمان ثبت نام آزمون دکتری آذرماه سال 1401 می باشد تاکنون اخبار جدیدی از مبلغ ثبت نام آزمون دکتری در اختیار نداریم اما به محض دریافت اخبار جدید این مطلب را بروزرسانی خواهیم کرد. برای آزمون دکتری سال 1401 این مبلغ افزایش خواهد یافت.

 

نحوه پرداخت 

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ و در پی آن تهیه کارت اعتباری از طریق سایت سازمان سنجش ” sanjesh.org ” قابل انجام است.

1️⃣ به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنند.

2️⃣ از منوی سمت چپ سایت بر روی گزینه ” خرید کارت اعتباری ” کلیک نمایند.

 

3️⃣ متقاضیان گزینه ” سریال ثبت نام آزمون دکتری 1400 ”  را انتخاب کرده و بر روی گزینه ” تایید و ادامه ” کلیک کنند.

 

4️⃣ در این قسمت صفحه ای برای داوطلب ایجاد می‌شود که بایستی اطلاعاتی همچون نام و نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت و شماره تلفن همراه و پست الکترونیک را وارد کنند.

 

5️⃣ در این مرحله داوطلبان پس از انتخاب گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام ” وارد درگاه پرداخت اینترنتی و پرداخت مبلغ ثبت نام توسط کارت بانکی عضو شبکه شتاب مبلغ را پرداخت کنند. 

 

 

داوطلبان چنانچه تمامی مراحل گفته شده در متن فوق را به درستی انجام دهند و با موفقیت به پایان برسانند، سیستم یک کد پیگیری 12 رقمی را به آنها ارائه می‌دهد که بایستی برای تکمیل و ادامه روند ثبت نام در دکتری 1401 آن را نگه دارند.

 

بخوانید: ویرایش ثبت نام دکتری ۱۴۰۱

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون دکتری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱



:: برچسب‌ها: هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 314
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ اعلام شد. تمامی فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد که مایل به ادامه تحصیل در مقطع دکتری می‌باشند، بایستی برای ورود به دانشگاه های دولتی و آزاد در تمامی رشته ها، در آزمونی که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود، شرکت کنند. شرکت در آزمون دکتری 1401 برای داوطلبان هزینه ای در بردارد که در ادامه این مطلب به ارائه اطلاعاتی پیرامون میزان و نحوه پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ می‌پردازیم.

منبع: هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱

 

هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱

لازم به ذکر است داوطلبان برای اینکه بتوانند به فرم ثبت نام دکتری ۱۴۰۱ دسترسی پیدا کنند تا در جهت تکمیل آن اقدام کنند، ابتدا بایستی کارت اعتباری تهیه نمایند، چرا که برگزاری این آزمون و بررسی پاسخبرگ های داوطلبان هزینه‌بر است. کارت اعتباری از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی “ sanjesh.org ” و به صورت اینترنتی قابل دریافت بوده و ملزم به پرداخت می‌باشد.

داوطلبان توجه داشته باشند که برای انتخاب رشته در هر یک از دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و همینطور دانشگاه آزاد فقط یکبار در زمان ثبت نام باید مبلغ را پرداخت کنند و هرکدام بصورت مجزا هزینه‌ای در بر نخواهد داشت.

 

بخوانید: نحوه ثبت نام دکتری ۱۴۰۱

 

 

میزان هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱

تمامی داوطلبان برای شرکت در یک کد رشته امتحانی بایستی پیش از تکمیل فرم ثبت نام دکتری 1401 با پرداخت هزینه تعیین شده، نسبت به دریافت کارت اعتباری اقدام کنند. سازمان سنجش آموزش کشور، هرسال پیش از شروع زمان مقرر ثبت نام کنکور دکتری، میزان هزینه خرید کارت اعتباری ۱۴۰۱ را اعلام می‌کند،

 

در سال 1400 هزینه‌ی ثبت نام در آزمون دکتری 1,508,500 ریال بود.

 

با توجه به اینکه زمان ثبت نام آزمون دکتری آذرماه سال 1401 می باشد تاکنون اخبار جدیدی از مبلغ ثبت نام آزمون دکتری در اختیار نداریم اما به محض دریافت اخبار جدید این مطلب را بروزرسانی خواهیم کرد. برای آزمون دکتری سال 1401 این مبلغ افزایش خواهد یافت.

 

نحوه پرداخت 

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ و در پی آن تهیه کارت اعتباری از طریق سایت سازمان سنجش ” sanjesh.org ” قابل انجام است.

1️⃣ به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنند.

2️⃣ از منوی سمت چپ سایت بر روی گزینه ” خرید کارت اعتباری ” کلیک نمایند.

 

3️⃣ متقاضیان گزینه ” سریال ثبت نام آزمون دکتری 1400 ”  را انتخاب کرده و بر روی گزینه ” تایید و ادامه ” کلیک کنند.

 

4️⃣ در این قسمت صفحه ای برای داوطلب ایجاد می‌شود که بایستی اطلاعاتی همچون نام و نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت و شماره تلفن همراه و پست الکترونیک را وارد کنند.

 

5️⃣ در این مرحله داوطلبان پس از انتخاب گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام ” وارد درگاه پرداخت اینترنتی و پرداخت مبلغ ثبت نام توسط کارت بانکی عضو شبکه شتاب مبلغ را پرداخت کنند. 

 

 

داوطلبان چنانچه تمامی مراحل گفته شده در متن فوق را به درستی انجام دهند و با موفقیت به پایان برسانند، سیستم یک کد پیگیری 12 رقمی را به آنها ارائه می‌دهد که بایستی برای تکمیل و ادامه روند ثبت نام در دکتری 1401 آن را نگه دارند.

 

بخوانید: ویرایش ثبت نام دکتری ۱۴۰۱

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون دکتری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱



:: برچسب‌ها: هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

آیا ویرایش ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ امکان پذیر است؟ ثبت نام آزمون دکتری 1401 هر ساله اوایل آذرماه انجام می‌گیرد و به داوطلبان واجد شرایط حدود یک هفته فرصت داده می‌شود که با مراجعه به سایت سازمان سنجش ثبت نام خود را انجام دهند. برای ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری، دفترچه ای توسط سایت سنجش منتشر می‌شود که داوطلبان باید با مطالعه دفترچه ثبت نام آزمون دکتری در جریان تمام شرایط ثبت نام دکتری قرار گیرند اما با وجود توصیه های زیادی که می‌شود، بسیاری از داوطلبان به دلیل عدم اطلاع از این شرایط، ثبت نام خود را به درستی انجام نمی‌دهند و خواستار ویرایش فرم ثبت نام هستند. در این مقاله به زمان و نحوه ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری پرداخته ایم.

منبع: ویرایش ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱

 

زمان ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱

داوطلبان آزمون دکتری سراسری 1401 که در مهلت اعلام شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور ثبت نام خود را انجام داده اند، 4 نوبت فرصت دارند که فرم ثبت نام را دریافت و ویرایش نمایند. در ادامه به بررسی آن ها پرداخته ایم.

 

هر یک از داوطلبان مجازند که حداکثر 5 بار فرم ثبت نام خود را ویرایش ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ کنند.

 

 

ویرایش ثبت نام دکتری ۱۴۰۱ | زمان ثبت نام

از اولین روز درنظر گرفته شده برای ثبت نام تا ساعت 24 آخرین روز، داوطلبان می‌توانند فرم ثبت نام را دریافت و پس از رفع اشکالات، آن را دوباره در سامانه سنجش بارگذاری کنند. زمان ثبت نام آزمون دکتری در تاریخ 2 آذر 99 شروع شد و تا تاریخ 9 آذر 99 متقاضیان می توانند اقدام به ثبت نام کنند.

 

زمان تمدید مهلت ثبت نام

معمولا پس از اتمام مهلت ثبت نام، تعدادی از داوطلبان هستند که به دلیل بی اطلاعی از زمان ثبت نام، موفق به نام نویسی و تکمیل فرم ثبت نام نمی‌شوند. به همین دلیل سازمان سنجش مهلت ثبت نام را برای مدت محدود تمدید می‌کند تا علاوه بر ثبت نام متقاضیان جدید، داوطلبانی که قبلا فرم را تکمیل کرده اند نیز فرصت اطلاعات ویرایش ثبت نام دکتری ۱۴۰۱ را داشته باشند.

 

زمان مهلت مجدد ثبت نام

چند ماه پس از زمان اولیه ثبت نام ازمون دکتری، سازمان سنجش برای آخرین بار فرصت مجددی را برای ثبت نام جاماندگان درنظر می‌گیرد و در این فرصت چند روزه، داوطلبانی که قبلا ثبت نام کرده اند، می‌توانند فرم ثبت نام را از سایت دریافت و اصلاح نمایند. برای دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

 

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون

آخرین فرصت ویرایش ثبت نام دکتری ۱۴۰۱ حین دریافت کارت ورود به جلسه آزمون است. داوطلبان پس از دریافت کارت ورود به جلسه، چنانچه مغایرتی را مشاهده نمودند می‌بایست به سایت سنجش مراجعه و اصلاحات لازم را اعمال نمایند. لازم به ذکر است که  زمان دریافت کارت ورود به جلسه فقط امکان ویرایش بعضی از اطلاعات مثل معدل فارغ التحصیلی فراهم است. در صورتی که بر روی کارت ورود به جلسه در عکس، نوع سهمیه، جنسیت و … اطلاعات اشتباه درج شده باشد، داوطلب باید به باجه‌های رفع نقص مراجعه نماید.

داوطلبان آزمون دکتری که به تازگی از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده اند توجه داشته باشند که حین دریافت کارت ورود به جلسه حتما با دریافت فرم ثبت نام، معدل فارغ التحصیلی خود را اصلاح کنند.

 

بخوانید: هزینه ثبت نام آزمون دکتری

 

 

نحوه ویرایش ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱

برای ویرایش فرم ثبت نام آزمون دکتری سراسری و دانشگاه ازاد ۱۴۰۱ می‌بایست به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نمایید و مراحل زیر را ادامه دهید:

1️⃣ از منوی سمت راست سایت بر روی گزینه “ دکتری تخصصی ” کلیک کنید.

2️⃣ از میان گزینه‌های موجود در صفحه دکتری تخصصی، لینک فعال “ ثبت نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دکتری (phd) سال 1401 ” را انتخاب کنید.

3️⃣ سپس از منوی سمت راست سایت بر روی گزینه ” ویرایش اطلاعات ” کلیک کنید.

4️⃣ در مرحله بعدی بایستی شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام خود را که در زمان ثبت نام سامانه به شما ارائه داده است را درج کنید.

5️⃣ پس از این مراحل، فرم ثبت نام برای شما نمایش داده می‌شود که لازم است پس از اعمال تغییرات، ثبت نهایی را بزنید تا تغییرات اعمال شده ثبت شوند.

 

داوطلبانی که شماره پرونده و یا کدپیگیری ثبت نام خود را فراموش کرده اند، می‌توانند از طریق ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش این اطلاعات را بازیابی کنند.

 

 

مشاوره ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱

✅ لازم است مجددا تاکید کنیم که، دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی ارشد که در تاریخ 31 شهریورماه 1401 فارغ التحصیل می‌شوند، باید در زمان دریافت کارت ورود به جلسه معدل فارغ التحصیلی خود را در فرم ثبت نام آزمون دکتری درج کنند.

✅ همانطورکه کمی بالاتر نیز گفته شد، امکان ویرایش برخی اطلاعات کارت ورود به جلسه فقط از طریق مراجعه حضوری به باجه های رفع نقص سازمان سنجش آموزش کشور فراهم است. اطلاعات قابل ویرایش ثبت نام دکتری ۱۴۰۱ در باجه های رفع نقص شامل جنسیت (بند 3)، معلوليت (بند 7)، زبان خارجی (بند 13) و اشکال در عکس داوطلب می‌باشند.

✅ داوطلبانی که پس از اتمام زمان دریافت کارت ورود به جلسه، متوجه اشتباهی در کارت ورود به جلسه خود شوند، تنها می‌توانند از طریق ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش درخواست اصلاح کارت ورود به جلسه خود را داشته باشند.

 

بخوانید: نحوه ثبت نام دکتری

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ویرایش ثبت نام دکتری ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

منبع: ویرایش ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱



:: برچسب‌ها: ویرایش ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

هر ساله دانشگاه های مختلفی از میان واجدین شرایط دانشجویانی را به صورت بدون آزمون پذیرش می کنند که در سال های اخیر شاهد ارائه رشته های بدون آزمون در دانشگاه‌های سراسری، آزاد و علمی کاربردی بوده ایم. دانشگاه‌های علمی کاربردی در دو بازه زمانی مهر و بهمن ماه از میان متقاضیان مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته بر اساس سوابق تحصیلی دانشچو می پذیرد. لازمه ثبت نام بدون آزمون این دانشگاه‌ها اطلاع از زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ورودی مهر و بهمن ماه 1400 می‌باشد که در ادامه به این موضوع پرداخته ایم.

منبع: زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400

 

زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400

 ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی، دو بار در سال و به منظور پذیرش دانشجو در دو نیمسال اول (ورودی مهر ماه) و نیمسال دوم (ورودی بهمن ماه) انجام می گردد و از آنجایی که از طریق سازمان سنجش انجام می شود، متقاضیان بایستی در تاریخ‌های مشخصی که مجدد از سوی این سازمان اعلام می گردد، به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنند و پس از دریافت دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400، از کد رشته محل های ارائه شده مطلع گردند.

 

ثبت نام داشنگاه علمی کاربردی در تاریخ 24 مرداد ماه 1400 آغاز و تا 31 مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

 

همانطور که اشاره کوتاهی کردیم ثبت نام دانشگاه‌های علمی‌کاربردی به منظور پذیرش بدون آزمون متقاضیان در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می شود. تاریخ های اعلام شده جهت ثبت نام علمی‌کاربردی برای این دو نیمسال از یکدیگر مجزا است و معمولا در زمان هایی نزدیک به شروع نیمسال اول و دوم از سوی سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه هایی منتشر می شود.

بخوانیدمدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400

 

زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی | ورودی مهر

زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 تا کنون از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد، داوطلبان از تاریخ 24 تا 31 مرداد ماه می توانند با مزراجعه به سایت سنجش نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. برای اطلاع از سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 کلیک کنید.

 

زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی | ورودی بهمن

داوطلبانی که از ثبت نام علمی کاربردی ورودی مهرماه جامانده اند یا به طور کلی قصد ورود به را در ورودی بهمن ماه و نیمسال دوم دارند، بایستی در ثبت نام علمی کاربردی ورودی بهمن ماه شرکت کنند.

در سال های گذشته متقاضیان در دهه دوم دی ماه توانستند ثبت نام علمی کاربردی خود را برای ورودی بهمن ماه، انجام دهند. در خصوص ثبت نام علمی کاربردی 1400 در نیمسال دوم نیز سازمان سنجش اطلاعیه ای منتشر نکرده است، اما پیش بینی می شود همانند سال های گذشته، در دی ماه این فرصت در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

چنانچه سازمان سنجش آموزش کشور، اطلاعیه های مربوط به زمان ثبت نام دانشگاه‌های علمی‌کاربردی 1400 در نیمسال دوم و مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی را اعلام کرد، در این قسمت از مقاله قرار خواهیم داد.

 

تاکنون زمان مشخصی از سوی سازمان سنجش ثبت نام نیمسال اول ورودی بهمن دانشگاه علمی کاربردی مشخص نشده است.

 

 

مشاوره پذیرش دانشگاه علمی کاربردی 

چنانچه قصد شرکت در ثبت نام بدون آزمون علمی‌کاربردی را دارید، بایستی بدانید که آیا طبق دفترچه راهنمای انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی شرایط شرکت را دارید و یا به اصطلاح واحد شرایط می باشید یا خیر.

برای اطلاع از شرایط ثبت نام دانشگاه های علمی کاربردی و البته اطلاع از کد رشته محل های ارائه شده بایستی دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 منتشر شده از سایت سازمان سنجش را به دقت مطالعه کنید.

شما متقاضیان عزیز می توانید برای دریافت پاسخ سوالاتتان و همینطور دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی و نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 و چینش الویت ها با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس حاصل بفرمایید.

بخوانیدهزینه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا دانشگاه علمی کاربردی برای ورودی بهمن ماه نیز در مقاطع تحصیلی مختلف دانشجو می پذیرد؟

بله، دانشگاه‌های علمی کاربردی به منظور ثبت نام جاماندگان از ورودی مهر ماه، در بهمن ماه نیز در مثاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشجو جذب می نماید.

ثبت نام دانشگاه‌های علمی کاربردی 1400 در چه تاریخی انجام می شود؟

تا کنون تاریخ مشخصی برای ثبت نام علمی کاربردی 1400 مشخص نشده است، اما در متن مقاله به زمان تخمینی اشاره کرده ایم.

معمولا بازه زمانی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی چند روزه است؟

معمولا برای ثبت نام دانشگاه‌های علمی کاربردی یک بازه زمانی یک هفته ای در نظر گرفته می شود.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400



:: برچسب‌ها: زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 690
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰  کدام رشته ها هستند؟ متقاضیان ثبت نام در دانشگاه‌های علمی کاربردی می‌توانند در خواست ثبت نام در دو مقطع کاردانی و کارشناسی را داشته باشند. برای ثبت نام مقطع کاردانی داشتن دیپلم کافی است. برای ثبت نام در مقطع کارشناسی داشتن مدرک پیش دانشگاهی و یا دیپلم نظام قدیم ضروری است. البته دارندگاه مدرک کاردانی نیز مجاز به ثبت نام در مقطع کارشناسی می‌باشند. متقاضیان امکان تحصیل در همه رشته‌ها را در این دانشگاه ندارند. در ادامه برای اطلاع علاقه‌مندان، لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی ارائه می شود.

منبع: رشته های دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰

 

 لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰

دانشجویان برای ادامه تحصیل در دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌توانند در مقطع کاردانی و یا کارشناسی ثبت نام نمایند. انتخاب بین کاردانی و یا کارشناسی بسته به تمایل فرد متقاضی دارد. البته دارندگان مدرک دیپلم مجاز به انتخاب رشته‌های مقطع کارشناسی نمی باشند.

دانشگاه علمی کاربردی در دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰ خود رشته‌های ارائه شده را در چهار گروه دسته بندی کرده است. عناوین زیر گروه‌ها عبارتند از: صنعت، مدیریت و خدمات،  کشاورزی و فرهنگ و هنر. رشته‌های ارائه شده در مقطع کاردانی و کارشناسی مشترک می باشد. برای اطلاع داوطلبان، رشته‌های ارائه شده برای هر زیرگروه به تفکیک عنوان می شود.

 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰

 

 

رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰ | صنعت

در ادامه به بررسی رشته های دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰ در زیر گروه صنعت خواهیم پرداخت.

کاردانی فنی کنترل، ارتباطات داده های مخابرات، انتقال رادیویی مخابرات، کابل و فیبر نوری مخابرات، بازرسی جوش سازه های فلزی، مخابرات مترو، جوشکاری، ریخته گری طلا و جواهر، ورق کاری طلا و جواهر، کنترل فنی کیفیت خودروها، کنترل فنی قطعه های الکترونیکی، گازرسانی، فنی مهندسی لوازم خانگی، تاسیسات مکانیکی ساختمان ها، مکانیک ماشین افزار،

مکانیک نیروگاه های حرارتی، مکانیک خودرو، نقشه کشی صنعتی، مکانیک توربین های گازی، مونتاژ سیستم های مکانیکی، مکانیک مترو، پمپ و کمپرسورها، تجهیزات ثابت فرایندی، بازساری رایانه ای، شبکه های کامپیوتر، تعمیر و نگهداری تجهیزات دفاعی، فناوری اطلاعات، خدمات الکترونیکی شهر، رسانه در زیر گروه IT، سیستم های کامپیوتری، نرم افزار های کامپیوتری زیر شاخه برنامه سازی کامپیوتر، شهرسازی، راه آهن،

عمران زیر شاخه امور پیمان ها، ترافیک شهری در گروه عمران، تونل سازی در گروه عمران، خطوط مترو و ابنیه در زیر گروه عمران، سازه های آبی، سازه های پیش ساخته در زیر گروه عمران، سازه های مترو در زیر گروه عمران، عمران – شبکه و تصفیه خانه های فاضلااب،  نقشه برداری مسیر در زیر گروه عمران، منابع آب های زیر زمین، نگهداری و مرمت ساختمان، معماری روستایی، معماری شهری، بتن در امور عمرانی،

نقشه برداری کارگاهی، ممیزی انرژی ساختمان، تولید سرامیک، کنترل کیفیت سیمان های ساختمانی، استخراجات معدنی، ایمنی فرودگاهی زمینی،کار و حفاظت فنی ایمنی، ایمنی مترو، فنی تجهیزات پزشکی اتاق عمل، تجهیزات آزمایشگاه تشخیص پزشکی، فنی تجهیزات پزشکی کنترل عفونی و استریلیزاسیون، صنایع دارویی کنترل کیفیت دارو، انتقال خون نجوه نگهداری و انتقال، تولید دارو، خلبانی PPL، دسیپچری پرواز، لجستیک قطعات خودرویی، شیمی آزمایشگاهی، تولید و فرآوری نفت، شیمی غذایی، تولید مبلمان، تولید آلومینیوم متالوژی، ریخته گری متالوژی، آسانسور و پله برقی، ابزار دقیق، تعمیر و نگهداری هواپیما، نساجی، تولید فرش های ماشینی

 

 

زیر گروه مدیریت و خدمات

در ادامه به بررسی رشته های دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰ در زیر گروه مدیریت و خدمات خواهیم پرداخت.

مهمانداری هواپیما، دارویاری، امور تعاون، امور حج و زیارت، امور دهیاری و شوراها، بهداشت واحد های صنفی، مدیریت خدمات پس از فروش خودرو ها، امور اداری در زیر گروه مدیریت، مدیریت تشریفات، امور دفتری و مدیریت، بهره وری واحدهای صنفی، سرپرستی مجتمع های تجاری، مدیریت محله ها، تاکسیرانی، ثبت احوال، مشاوره حقوقی اصناف، معاضدت قضایی حقوق، ضابطین قضایی حقوق، حقوق ثبتی، خدمات قضایی حقوق، دستیاری قضایی خقوق، شورای حل اختلاف، نگارش حقوقی در زیر گروه حقوق، اصلاح و تربیت، کودکیاری، مددکاری خانواده، مددکاری کودک، مددکاری سالمندان، مشارکت های مردمی، مطب داری، تربیت مربی پیش دبستانی، تربیت مربی مهدکودک، امداد و نجات، خدمات بندری، جمع آوری اطلاعات نظامی، حفاظت اطلاعات سازمانی، عملیات ویژه انتظامی، کاردانی حرفه ای امور بانکی، امور بورس، امور بیمه، بازاریابی، بازرگانی امور گمرکی، انبارداری، حسابداری دولتی، حسابداری مالیاتی، حسابرسی، مدیریت کسب و کار، تربیت بدنی، کاردانی حرفه ای آرایش زنانه، پیرایش مردانه

 

رشته های دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰ | کشاورزی

در ادامه به بررسی رشته های دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰ در زیر گروه کشاورزی خواهیم پرداخت.

آبخیزداری، احیا مناطق بیابانی، تولید نهال و بذر، جنگلداری، حفاظت از محیط زیست، مرتعداری، تولید برنج، تولید چغندر قند، تولید دانه های روغنی، تولید گندم، تولیدات زراعی، پرورش توت فرنگی، تولید سبزیجات، تولید قارچ، تولید مرکبات، تولید نهال، باغبانی، فرآوری پسته، تولید خرما، تولید زیتون، تولیدات باغی، تولیدات گلخانه ای، گل و گیاه زینتی، گیاهان دارویی، گیاه پزشکی، بهداشت دام، بهداشت یاری دامپزشکی، علوم آزمایشگاهی دامپزشکی، پرورش زنبور، پرورش طیور، پرورش گاو، بهداشت آبزیان، شیلات، پرورش میگو، پرورش آبزیان زینتی، بهره برداری آبزیان، مکانیک شناور های صیادی، توسعه روستایی، انتقال و توزیع آب کشاورزی، فرآورده های بیولوژیک، فرآورده های لبنی، فرآورده های گوشتی، مکانیزاسیون کشاورزی

 

زیر گروه فرهنگ و هنر 

در ادامه به بررسی رشته های دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰ در زیر گروه فرهنگ و هنر خواهیم پرداخت.

امور فرهنگی، ویراستاری، کتابداری، امور موزه، تبلیغات، روابط عمومی، تربیت مربی قرآن کریم، فرهنگ کودک و نوجوان، مداحی، خبرنگاری، مترجمی زبان اسپانیایی، مترجمی زبان انگلیسی، مترجمی زبان فرانسوی، چاپ و نشر کتاب، صنایع دستی، فرشبافی، مصنوعات چوبی، طراحی کیف و کفش، تراش سنگ های قیمتی، ملیله سازی، معماری داخلی، خوشنویسی، عکاسی، گرافیک و امور گرافیکی، نقاشی، نقاشی ایرانی، نقاشی دیواری، دوخت لباس،کاردانی طراحی لباس، آشپزی، گردشگری، هتلداری، انیمیشن،تدوین فیلم های سینمایی، تصویربردار،تهیه جلوه های ویژه، صدابرداری، فیلم سازی، فیلم نامه نویسی، رشته عماسی خبری، کارگردانی،آواز ایرانی موسیقی،نوازندگی سازهای ایرانی، بازیگری، کاردانی حرفه ای نوازندگی ساز، طراحی صحنه

 

برای دریافت مشاوره در زمینه لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید. 

 

 

منبع: رشته های دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰



:: برچسب‌ها: رشته های دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰ ,
:: بازدید از این مطلب : 612
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰ منتشر شد و در ادامه می توانید این دفترچه را دانلود کنید. این دانشگاه برای دو مقطع تحصیلی کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند. سنجش و پذیرش دانشگاه علمی کاربردی به شکل بدون کنکور و براساس امتیازاتی است که داوطلبان در طول تحصیل خود کسب کرده‌اند.  متقاضیان برای اینکه از جزئیات ورود به دانشگاه علمی کاربردی آگاه شوند، می‌بایست اقدام به دریافت دفترچه ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی 1400 کنند. 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰ 

منبع: دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰

 

دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰

ثبت نام داوطلبان برای ورود به دانشگاه های علمی کاربردی بر عهده سازمان سنجش می باشد. این سازمان همزمان با شروع بازه زمانی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی برای هر نیمسال تحصیلی دفترچه‌ای را با عنوان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 (نیمسال اول یا ورودی مهرماه یا نیمسال دوم و ورودی بهمن ماه) منتشر می کند.

 

دفترچه نیمسال اول | ورودی مهرماه

زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰ در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته از تاریخ ۲۴ مرداد ماه شروع و تا ۳۱ مرداد ادامه خواهد داشت. سازمان سنجش دفترچه‌ی انتخاب رشته را نیز منتشر کرد که ادامه لینک دانلود آن را قرار داده ایم.

 

 

دفترچه کاردانی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی مهر ۱۴۰۰

دفترچه کارشناسی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی مهر ۱۴۰۰

 

 

 

دفترچه نیمسال دوم | ورودی بهمن ماه

در سال های گذشته داوطلبان در بازه زمانی دی ماه می توانستند دفترچه‌ی انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی نیمسال دوم را دریافت و مطالعه کنند و سپس در جهت انتخاب رشته اقدام نمایند. سازمان سنجش آموزش کشور از زمان انتشار دفترچه‌ی دانشگاه علمی کاربردی بهمن 1400 اطلاعیه ای منتشر نکرده است، اما پیش بینی می شود طبق رویه سال های گذشته در دی ماه این دفترچه منتشر گردد.

 

 

دفترچه ثبت نام کاردانی دانشگاه علمی کاربردی بهمن ۱۴۰۰

دفترچه ثبت نام کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی بهمن ۱۴۰۰

 

 

 

محتوای دفترچه ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی ۱۴۰۰

این دفترچه شامل جزئیاتی در رابطه با شرایط ثبت نام و ورود به دانشگاه‌ است. این دفترچه شامل بخش‌های مختلفی است که هر کدام اطلاعاتی مهم و کاربردی را به داوطلب منتقل می‌دهند. به طور کلی محتوا شامل موارد زیر است:

  • مقدمه: بخش مقدمه اطلاعاتی کلی در مورد دانشگاه‌های علمی کاربردی ارائه می‌دهد.
  • شرایط سنجش و پذیرش دانشجو: در این بخش تمام شرایط لازم برای پذیرش دانشجو با جزئیات کامل شرح داده شده‌اند.
  • شرح روش پذیرش دانشجو: در این بخش نحوه پذیرش داوطلبان و موارد دخیل در این امر از جمله معدل داوطلب، سهمیه‌های خاص و… برای متقاضیان مشخص شده است.
  • ثبت نام: در بخش ثبت نام داوطلب با چگونگی ثبت نام اینترنتی آشنا می‌شود.
  • انتخاب رشته: در بخش انتخاب رشته راهنمایی‌های لازم جهت داشتن یک انتخاب رشته مناسب و درست برای داوطلبان آورده شده است.
  • لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی: در این قسمت رشته‌هایی که امکان ثبت نام در آن‌ها وجود دارد در قالب جدول درج شده‌اند.
  • فرم‌ها: در آخرین قسمت از  این دفترچه نمونه فرم‌هایی که داوطلب در طول ثبت نام با آن‌ها مواجه می‌شود، ثبت شده‌اند.

 

رشته‌های ارائه شده در دفترچه ثبت نام علمی کاربردی ۱۴۰۰

هر داوطلبی مجاز است تا تنها در رشته‌ای ثبت نام کند که نام و کد آن در لیست رشته‌های ارائه شده در دفترچه‌ی راهنما وجود داشته باشد. لازم به توضیح است که دفترچه‌ی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی برای دو مقطع کاردانی و کارشناسی به صورت مجزا منتشر می‌شود. از همین رو هر یک از این مقاطع تحصیلی دارای رشته‌های مختلف خواهند بود.

با توجه به تغییراتی که ممکن است هر ساله در لیست رشته‌های ارائه شده دانشگاه علمی کاربردی ایجاد شود، بهتر است قبل از ثبت نام به بررسی این لیست پرداخت. داوطلبان پس از دسترسی به لیست رشته‌های ارائه شده در دفترچه‌ی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی می‌بایست رشته‌های مورد علاقه خود را اولویت بندی کرده و شانس پذیرش خود را در این رشته‌ها بیازمایند. 

بخوانیدنحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰ [/box]

 

مشاوره ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی

چنانچه قصد شرکت در ثبت نام بدون آزمون دانشگاه های علمی کاربردی را دارید، بایستی ابتدا دفترچه‌ی دانشگاه علمی کاربردی را از طریق سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 مربوطه دانلود نمایید و چنانچه دارای شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰ بودید، مرال ثبت نام خود را طی کنید.

برای اطلاع از جزئیات ثبت نام دانشگاه های علمی کاربردی در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه 1400 و همینطور تکمیل مراحل ثبت نامت خود می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا دفترچه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی فقط کدرشته محل های بدون کنکور درج گردیده است؟

بله، دانشگاه علمی کاربردی فقط به صورت بدون آزمون اقدام به پذیرش دانشجو می کند.

دفترچه علمی کاربردی از طریق چه سایتی منتشر خواهد شد؟

این دفترچه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر و در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. مجومعه دانتل به محض انتشار این دفترچه آن در همین مقاله قرار داده و در دسترس شما عزیزان خواهد بود.

آیا دفترچه ثبت نام نیمسال اول و دوم به صورت مجزا منتشر خواهند شد؟

بله، دفترچه راهنمای ثبت نام در بازه نزدیک به ثبت نام مهر و بهمن، به صورت مجزا از یکدیگر منتشر خواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰



:: برچسب‌ها: دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰ ,
:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

شهریه دانشگاه علمی کاربردی سال ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ اعلام شد. دانشگاه جامع علمی کاربردی انتخاب بسیاری از علاقه‌مندان به تحصیلات تکمیلی است. این دانشگاه به دلیل تسهیل کردن شرایط تحصیل برای افراد شاغل، محبوب متقاضیان ویژه خود است. همچنین در بین دانشگاه‌هایی که شهریه دریافت می‌کنند، میزان شهریه‌ی پرداختی دانشجویان در این دانشگاه کمتر می باشد. در ادامه جدول میزان شهریه دانشگاه علمی کاربردی 1400 – 1401 را قرار داده ایم.

منبع: شهریه دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰

 

شهریه دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ 

یکی از موارد مهم برای تصمیم‌گیری و انتخاب دانشگاه برای ادامه تحصیل، میزان شهریه پرداختی توسط دانشجو است. دانشگاه جامع علمی کاربردی نیزهمانند دانشگاه آزاد و یا دانشگاه غیرانتفاعی شهریه‌پرداز محسوب می‌شود. البته میزان آن با توجه به محل پذیرش، رشته و دوره پذیرش متغییر می باشد. داوطلبان برای اطلاع از نرخ شهریه‌ی دانشگاه علمی کاربردی باید به جدول شماره 1  دفترچه پذیرش هر دوره مراجعه نمایند. افزایش شهریه علمی کاربردی به صورت سالانه است. همچنین میزان افزایش شهریه 10 تا 20 درصد بالاتر از شهریه سال گذشته است.

 

شهریه مقطع کاردانی

برای سهولت دسترسی داوطلبان جدول شماره یک دفترچه پذیرش مقطع کاردانی در سال 1399، میزان هزینه دانشگاه علمی کاربردی ارائه می شود. قیمت‌ها به ریال می باشد.

جدول شهریه ثابت  کاردانی:

گروه آموزشی صنعت کشاورزی مدیریت و خدمات اجتماعی فرهنگ وهنر
شهریه ثابت 6.916.312 5.386.775 4.819.517 5.730.434

 

جدول شهریه متغییر کاردانی :

گروه آموزشی دروس عمومی دروس تخصصی
واحد نظری واحد عملی واحد نظری واحد آزمایشگاهی واحد کارگاهی کارورزی
صنعت 267.531 437.952 381.549 610.479 661.408 1.324.986
کشاورزی 267.531 437.952 286.037 416.448 495.931 1.324.986
مدیریت و خدمات اجتماعی 267.531 437.952 243.763 399.013 443.430 1.154.781
فرهنگ و هنر 267.531 437.952 291.968 437.952 486.667 1.267.378

 

شهریه مقطع کارشناسی

برای سهولت دسترسی داوطلبان جدول شماره یک دفترچه پذیرش مقطع کارشناسی مقدار شهریه دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ ارائه می شود. قیمت‌ها به ریال می باشد.

جدول شهریه ثابت کارشناسی:

گروه آموزشی صنعت کشاورزی مدیریت و خدمات اجتماعی فرهنگ وهنر
شهریه ثابت 7.049.896 5.533.049 4.902.615 5.833.933

 

جدول شهریه متغییر کارشناسی:

گروه آموزشی دروس عمومی دروس تخصصی
واحد نظری واحد عملی واحد نظری واحد آزمایشگاهی واحد کارگاهی کارورزی
صنعت 291.968 477.403 391.067 626.642 677.271 1.324.986
کشاورزی 291.968 477.403 298.894 435.651 515.133 1.324.986
مدیریت و خدمات اجتماعی 291.968 477.403 249.293 410.104 454.490 1.154.781
فرهنگ و هنر 291.968 477.403 301.072 450.091 498.806 1.267.378

 

نکاتی پیرامون شهریه دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ 

1- میزان شهریه ثابت علمی کاربردی در کل دوره بدون تغییر باقی می ماند.

2- شهریه متغییر دانشگاه هر سال تغییر می کند. 

3- امكان افزايش ميزان شهريه ثابت و متغير حداكثر تا ميزان 25% نسبت به جدول فوق وجود دارد.

4- پانزده درصد کل شهریه ثابت و متغییر هر دوره مربوط به حق نظارت دانشگاه است. 

5- شهریه‌ی مناطق آزاد یک و نیم برابر سایر مناطق کشور است. دانشجویان بومی از این قاعده مستثنی هستند.

6- پرداخت وام امکان پذیر می باشد.

7-  اگر دانشجویی پس از پایان یافتن زمان حذف و اضافه اقدام به انصراف از تحصیل نماید، شهریه آن ترم به وی عودت داده نمی شود.

 

بخوانید: ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دانشگاه علمی کاربردی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید. 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: شهریه دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰



:: برچسب‌ها: شهریه دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰ ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰ در تاریخ ۲۴ مرداد ماه آغاز شد. دانشگاه علمی کاربردی در بسیاری از رشته‌ها و مقاطع کاردانی (براساس معدل دیپلم) و کارشناسی ناپیوسته (براساس معدل کاردانی) به­ صورت بدون کنکور دانشجو می‌پذیرد. برای اطلاع از لیست رشته­ های علمی کاربردی می­‌توانید به  مقاله لیست رشته‌­های دانشگاه علمی کاربردی مراجعه فرمایید. ما در این مقاله سعی داریم زمان ، شرایط ، مدارک و نحوه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1400 را به ­صورت کامل برای شما توضیح دهیم.

منبع: ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰

 

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰

دانشگاه علمی‌کاربردی هرساله در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در دوره­‌های ترمی در دو نوبت، ورودی مهر و بهمن اقدام به پذیرش دانشجو می­‌کند. نام نویسی در این دانشگاه به­ صورت کاملا اینترنتی برای ترم مهر فقط از طریق سایت سازمان سنجش انجام می ­گیرد. لازم است اشاره کنیم که ممکن است نام نویسی بدون کنکور دانشگاه علمی‌کاربردی برای ورودی بهمن ماه به صورت حضوری انجام شود. در ادامه زمان ثبت نام علمی کاربردی ۱۴۰۰ را قرار داده ایم.

مقطع زمان ثبت نام 
کاردانی ورودی مهر 1400 24 الی 31 مرداد ماه 1400
کارشناسی ناپیوسته ورودی مهر 1400 24 الی 31 مرداد ماه 1400
کاردانی ورودی بهمن 1400 نیمه های بهمن ماه
کارشناسی ناپیوسته ورودی بهمن 1400 نیمه های بهمن ماه

 

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰

دانشگاه علمی کاربردی به منظور اطلاع رسانی جزئیات نام نویسی دفترچه‌ای را با عنوان دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰ برای هر دو نیمسال تحصیلی همزمان با شروع ثبت نام این دوره ها منتشر می کند. دفترچه بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی منتشر شده در مهر ماه شامل اطلاعات مهمی از جمله زمان، نحوه، شرایط، مدارک، هزینه و لیست کد رشته محل های ارائه شده می باشد.

دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه علمی‌کاربردی که در بهمن ماه منتشر می گردد، فقط شامل کد رشته های دانشگاه علمی کاربردی ارائه شده است چراکه پذیرش در این نیمسال بر اساس سوابق تحصیلی به صورت حضوری در محل دانشگاه صورت می گیرد.

 

دانلود دفترچه دوره کاردانی

در این قسمت از مقاله به منظور راهنمایی شما عزیزان لینک دانلود دفترچه‌های انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه علمی‌کاربردی در سال های گذشته را در مقطع کاردانی قرار داده ایم.

 

دانلود دفترچه ثبت نام کاردانی دانشگاه علمی کاربردی مهر ۱۴۰۰

دانلود دفترچه ثبت نام کاردانی دانشگاه علمی کاربردی بهمن ۱۴۰۰

 

 

دانلود دفترچه دوره کارشناسی

برای دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته بدون آزمون کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی 1400 بر روی لینک های داخل جدول کلیک کنید.

 

دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی مهر ۱۴۰۰

دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ناپیوسته علمی‌کاربردی بهمن ۱۴۰۰

 

 

 

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰

✅ مراجعه به سایت انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰ ” sanjesh.org “

✅ دانلود دفترچه علمی کاربردی در مقطع مورد نظر خود و مطالعه کامل آن

✅ انتخاب کدرشته محل های مورد علاقه و یادداشت آن

✅ پرداخت هزینه ثبت نام دانشگاه علمی‌کاربردی ۱۴۰۰ و دریافت شماره سریال ۱۲ رقمی (کارشناسی 68.000 تومان و کاردانی 54.000 تومان)

✅ تکمیل فرم ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه علمی‌کاربردی 

✅دریافت کدپیگیری ثبت نام

 

بخوانیدنحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰

 

 

راهنما تصویری

1️⃣مراجعه به سایت سازمان سنجش sanjesh.org و انتخاب بخش مربوط به جامع علمی کاربردی

 

2️⃣ بر روی عبارت ” ثبت‌ نام پذیرش دوره مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای(ناپیوسته) نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی- کاربردی مهر ماه سال 1400 ” کلیک کنید.

 

3️⃣ برو روی عبارت تایید و ادامه – گام بعدی کلیک کنید.

 

4️⃣ در این مرحله ابتدا کارت اعتباری انتخاب رشته بدون کنکور علمی کاربردی را خریداری کرده و شماره سریال ثبت نام آن را در کارد زیر وارد کرده و به سوال تصادفی پاسخ داده و وارد سیستم می شوید

 

5️⃣ پس از تکمیل فرم انتخاب رشته و تایید نهایی، شماره پرونده و کد پیگیری خود را دریافت و ذخیره می کنید که در آینده به آن ها احتیاج خواهید داشت.

 

متقاضیان ورودی مهر ماه در مقطع کاردانی 30 انتخاب و مقطع کارشناسی 20 انتخاب می توانند داشته باشند.

 

 

نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰ | بهمن ماه

مراحل ذکر شده مربوط به انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه علمی‌کاربردی ورودی مهر می باشد؛ داوطلبان متقاضی تحصیل در ترم بهمن تنها یک انتخاب خواهند داشت و پس از دانلود و مطالعه دفترچه می بایست هزینه را پرداخت کرده و بصورت حضوری به دانشگاه مراجعه نمایند. در صورت هرگونه اشکال می توانید با مشاوران تحصیلی دانتل تماس گرفته تا شما را در امر انتخاب رشته دانشگاه علمی‌کاربردی یاری دهند.

 

متقاضیان ورودی ترم بهمن ماه فقط یک انتخاب خواهند داشت.

 

 

 

شرایط پذیرش

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه جامع علمی‌کاربردی دارای شرایط عمومی و اختصاصی می‌باشد. متقاضیان پذیرش در این دانشگاه باید از شرایط آگاه داشته باشند. در ادامه شرایط ثبت نام علمی کاربردی ۱۴۰۰ در دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته این دانشگاه را آورده ایم.

مقطع شرایط
کاردانی مدرک دیپلم 3 ساله نظام جدید در کلیه رشته­ های نظری، هنرستان و یا کاردانش
مدرک دیپلم 4 ساله نظام قدیم
داوطلبانی که قصد پذیرش در ورودی مهر 1400 را دارند حداکثر تا مهر 1400 و داوطلبانی که قصد پذیرش در ترم بهمن 1400 را دارند حداکثر باید تا بهمن 1400 مدرک دیپلم خود را اخذ کرده باشند.
کارشناسی ناپیوسته  مدرک کاردانی (فوق دیپلم)
مدرک معادل کاردانی در هرکدام از دانشگاه‌‌‌‌های مورد تایید وزارت علوم و آموزشگاه­های مورد تایید آموزش و پرورش
داوطلب باید تا قبل از تاریخ ثبت نام دوره کارشناسی بدون کنکور دانشگاه‌های علمی‌کاربردی فارغ التحصیل شده باشد.

 

بخوانیدمدارک دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰

 

 

پیگیری ثبت نام

چنانچه پس از درج اطلاعات و بارگذاری مدارک خود در سایت سنجش، به منظور ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی دو مقطع تحصیلی مهر و بهمن ماه، قصد پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰ خود را داشتید، می توانید از طریق سایت جامع پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی‌کاربردی به نشانی اینترنتی ” uast.ac.ir ” اقدامات لازم را انجام دهید.

 

بخوانیدشهریه علمی کاربردی 

 

 

زمان اعلام نتایج

پس از گذشته یک بازه زمانی یک هفته تا ده روزه از اتمام مهلت ثبت نام بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰ به صورت اینترنتی در سایت سازمان سنچش، نتایج نهایی نیز مجدد از طریق همین سایت به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” منتشر می گردد. داوطلبان پس از کسب قبولی در کد رشته محل انتخابیشان بایستی جهت تکمیل مراحل ثبت نام به صورت حضوری به دانشگاه محل قبولی خود مراجعه کنند. برای مشاهده اسامی پذیرفته شدگان دانشگاه علمی کاربردی کلیک کنید.

نام نویسی بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی بهمن ماه 1400 نیز اگر به صورت حضوری باشد، از طریق دانشگاه اطلاع رسانی خواهد شد.

 

بخوانیداعلام نتایج دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۱ 

 

 

مشاوره قبولی در دانشگاه علمی کاربردی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات کاملی از دانشگاه علمی‌کاربردی برایتان ارائه کنیم. چنانچه قصد شرکت بدون آزمون را در نیمسال تحصیلی مهر و بهمن در مقاطع کاردانی و کارشناسی دارید، می توانید از طریق مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل اقدام کنید. در صورت هرگونه اشکال می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس گرفته تا شما را در امر انتخاب رشته دانشگاه علمی‌کاربردی یاری دهند. برای با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

بخوانیدثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۰

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور علمی‌کاربردی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

ثبت نام بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی علمی‌کاربردی برای نیم سال اول و دوم در چه تاریخی است؟

تاریخ دقیق ثبت نام بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی دانشگاه علمی‌کاربردی برای نیمسال اول و دوم مشخص نیست اما به زمان تقریبی در متن مقاله اشاره کردیم.

هزینه انتخاب رشته و نام نویسی در دانشگاه علمی کاربردی چقدر است؟

هزینه نام نویسی در دانشگاه علمی‌کاربردی در سال گذشته برای مقاطع کاردانی 54.000 تومان و برای مقطع کارشناسی ناپیوسته 68.000 تومان می باشد.

چگونه می توان در سایت سازمان سنجش در نام نویسی بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی شرکت کرد؟

به نحوه نام نویسی بدون آزمون در دانشگاه علمی کاربردی در متن مقاله اشره شده است.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

منبع: ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰



:: برچسب‌ها: ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۰ ,
:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ متقاضیانی که کد رشته محل های مورد علاقه خود را در فرم انتخاب رشته کارشناسی ارشد درج کرده بودند، می توانند از نتایج این مرحله نیز مطلع شده و در صورتی که جزو اسامی پذیرفته شدگان هستند، جهت تکمیل مراحل نام نویسی خود اقدام نمایند. در این مرحله سازمان سنجش همانند دیگر مراحل کارشناسی ارشد، مسئولیت اعلام نتایج نهایی را بر عهده دارد، در ادامه به زمان و نحوه اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400 اشاره کرده ایم.

منبع: نتایج انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۰

 

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

سازمان سنجش آموزش کشور مجری آزمون ارشد برای تمامی علاقه مندان به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می باشد. پس از اتمام مهلت انتخاب رشته این آزمون، فرم انتخاب رشته تمامی شرکت کنندگان در این مرحله را بررسی می کند و سپس نتیجه نهایی را منتشر می کند. متقاضیان با دریافت نتیجه خود در این مرحله می توانند از وضعیت قبولی و یا عدم قبولی خود مطلع گردند.

 

تا کنون زمان دقیق انتشار نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400 اعلام نشده است.

 

 

توجه

چنانچه جزو داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد هستید و در این انتخاب رشته این آزمون شرکت کرده اید، می توانید با اطلاع از زمان دقیق اعلام نتایج به موقع از نتیجه آزمون خود مطلع گردید و چنانچه در یکی از الویت های خود پذیرفته شده بودید، جهت ثبت نام نهایی در آن رشته و دانشگاه اقدام کنید و در فرصتی که در اختیار دارید با آرامش مدارک لازم را مهیا کنید.

به همین منظور شما می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل، با مشاوران مجرب این مرکز در ارتباط باشید تا از اخبار لحظه ای مربوط به کنکور کارشناسی ارشد و زمان دقیق اعلام نتیجه انتخاب رشته این آزمون مطلع گردید.

 

نحوه دریافت نتیجه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

تمامی اطلاعیه های مربوط به آزمون کارشناسی ارشد از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور با آدرس الکترونیکی “sanjesh.org” منتشر می گردد. متقاضیان لازم است در زمان هایی که از سوی این سازمان اعلام می گردد، به سایت مربوطه مراجعه کنند و از طریق لینک فعال اعلام نتیجه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400 از نتیجه خود مطلع گردند.

برای مشاهده مقاله چگونگی دریافت شماره پرونده و کد رهگیری کلیک کنید.

 

مشاوره اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد، داوطلبانی که جزو اسامی پذیرفته شدگان هستند، می توانند با در دست داشتن مدارک لازم برای ثبت نام نهایی به دانشگاه محل قبولی خود مراجعه کنند. زمانبندی حضور در دانشگاه ها توسط سایت اختصاصی خود دانشگاه اعلام می گردد.

بایستی در نظر داشته باشید که زمان در نظر گرفته شده جهت ثبت نام نهایی داوطلبان پذیرفته شده بسیار محدود می باشد بنابراین اطلاع سریعتر از زمان اعلام نتایج انتخاب رشته باعث می شود که متقاضیان با آرامش خاطر و بدون استرس مدارک لازم را تهیه کرده و برای قطعی کردن ثبت نام خود به دانشگاه مورد نظر مراجعه نمایند.

داوطلبانی که پس از اعلام نتایج موفق به کسب نتیجه قبولی نمی شوند، می توانند خود را برای شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت آماده کنند.البته لازم است توجه داشته باشید که تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد در صورتی که برگزار گردد، متقاصیان مجاز به شرکت در آن هستند.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400 و همینطور پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی ارشد با مشاوران مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل بفرمایید.

 

بخوانید: اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۰ 

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

نتیجه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400 چه زمانی منتشر می گردد؟

زمان دقیق اعلام نتیجه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400 مشخص نیست، اما با توجه به تاریخ برگزاری و انتخاب رشته این آزمون، احتمال دارد این مرحله شهریور ماه منتشر گردد.

نحوه اعلام نتیجه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400، به چه صورت است؟

نتیجه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400 به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش ” sanjeshp.ir ” منتشر می گردد.

متقاضیانی که پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد، جزو اسامی پذیرفته شدگان هستند، بایستی چه اقداماتی انجام دهند؟

بایستی جهت تکمیل مراحل ثبت نام خود در دانشگاه محل قبولی شان اقدام کنند. زمان بندی حضور در دانشگاه محل قبولی، از طریق سایت اختصاصی هر دانشگاه اعلام می گردد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: نتایج انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۰



:: برچسب‌ها: نتایج انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۰ ,
:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

کارنامه سبز ارشد ۱۴۰۰ پس از اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد از طریق سازمان سنجش آموزش کشور برای تمامی شرکت کنندگان در مرحله انتخاب رشته منتشر می گردد. داوطلبانی که پس از مجاز شدن به انتخاب رشته، در این مرحله کد رشته محل های مورد علاقه خود را در فرم انتخاب رشته درج کرده اند، در صورتی که پس از اعلام نتایج نهایی مایل باشند می تواند کارنامه سبز خود را نیز دریافت کرده و وضعیت رتبه خود و آخرین رتبه قبولی در کد رشته محل های انتخابی خود مطلع گردند. در ادامه اطلاعاتی پیرامون زمان و نحوه مشاهده کارنامه سبز ارشد 1400 ارائه کرده ایم.

منبع: کارنامه سبز ارشد

 

زمان انتشار کارنامه سبز ارشد ۱۴۰۰

کارنامه سبز کارشناسی ارشد معمولا هر ساله پس از زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400 منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. تاکنون سازمان سنجش آموزش کشور اطلاعیه ای مبنی بر زمان اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1400 و انتشار کارنامه سبز منتشر نکرده است.

 

تاکنون زمان دقیق انتشار کارنامه سبز ارشد ۱۴۰۰ اعلام نشده است.

 

هر ساله نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد در شهریور ماه اعلام می گردد، بنابراین پیش بینی می شود که کارنامه سبز ارشد 1400 در اواسط شهریور ماه برای متقاضیان قابل دریافت باشد. چنانچه زمان دقیق انتشار کارنامه مشخص شود، در این قسمت می توانید از آن مطلع شوید. همینطور شما عزیزان می توانید برای دریافت اخبار لحظه ای مربوط به کنکور کارشناسی ارشد با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس حاصل بفرمایید.

 

نحوه دریافت کارنامه سبز ارشد ۱۴۰۰

برای دریافت کارنامه نهایی کارشناسی ارشد را دارید، باید مراحل زیر را طی کنید:

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه نمایید.

2️⃣ از منوی رنگی سمت راست سایت گزینه ” کارشناسی ارشد ” انتخاب کنید.

 

 

3️⃣ بر روی لینک فعال ” سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد سال 1400 ” کلیک نمایید.

 

 

4️⃣ بر روی لینک ” ورود به سیستم ” کلیک کنید.

 

5️⃣ از دو روش جستجو کارنامه برای شما نمایش می دهد. 

  1. شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 
  2.  شماره پرونده، کد ملی و سال تولد

 

6️⃣ در این مرحله  گزینه ” مشاهده کارنامه نهایی کارشناسی ارشد ” را انتخاب کنید و پس از وارد شدن به صفحه اعلام نتایج شده، کارنامه خود را دریافت نمایید.

 

برای دریافت کارنامه سبز ارشد دانشگاه آزاد بایستی که به سایت سنجش دانشگاه آزاد ” azmoon.org ” مراجعه نمایید.

 

 

اطلاعات مندرج در کارنامه سبز ارشد ۱۴۰۰

کارنامه سبز حاوی مشخصات ثبت نامی، کدرشته های انتخابی، رتبه و آخرین رتبه قبولی در سهمیه می‌باشد. کد رشته های موجود در کارنامه سبز، همان کدهای انتخابی داوطلب است که در فرم انتخاب رشته درج نموده است. در هر سطر کارنامه می‌توان ترتیب علاقه مندی، کد رشته انتخابی، رتبه داوطلب، رتبه آخرین فرد پذیرفته شده و نتیجه را مشاهده نمود.

علامت (*) در ستون نتیجه مشخص کننده رشته محلی است که داوطلب در آن پذیرفته شده است. اغلب داوطلبانی که در رشته محل های اولویت بعدی خود پذیرفته شده اند و از رشته محل قبولی خود راضی نیستند، اقدام به ثبت اعتراض در سامانه پرسش و پاسخ می‌نمایند. این گروه سعی در ایجاد تغییر در شرایط خود دارند و درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته را در سامانه ثبت می‌نمایند. همچنین اطلاعات به دست آمده از این کارنامه می‌تواند راهنمایی برای مرحله تکمیل ظرفیت باشد. برای اطلاع از نحوه اعتراض به نتایج نهایی ارشد ۱۴۰۰ کلیک کنید.

کارنامه رشته های دارای آزمون عملی و یا پروژه دارای بخش سومی نیز می‌باشد. در این بخش نمره فعالیت عملی آورده شده است. رتبه داوطلبان این رشته ها پس از لحاظ کردن نمره عملی محاسبه شده است.

 

بخوانید: نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

 

 

مشاوره کنکور ارشد ۱۴۰۰

از سال گذشته پذیرش و ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور 1400 ، جایگزین مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد شده است. داوطلبانی که پس از اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد موفق به کسب نتیجه دلخواه نشده اند، می توانند به کمک کارنامه ارشد 1400 و اطلاع از میزان شانس قبولی در انتخاب هایشان، جهت شرکت در انتخاب رشته کد رشته محل های ارائه شده در این مرحله اقدام نمایند.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون کارنامه ارشد و همینطور پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی ارشد با مشاوران مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل بفرمایید.

 

بخوانید: اعتراض به نتایج کنکور ارشد 99

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دریافت کارنامه ارشد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

کارنامه سبز ارشد 1400 شامل چه مندرجاتی می باشد؟

شامل وضعیت قبولی داوطلبان در تمامی کد رشته هایی است که در فرم انتخاب رشته خود درج کرده اند.

کارنامه سبز ارشد 1400 چه زمانی منتشر شده و در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد؟

طبق روال سال های گذشته کارنامه ارشد 1400 پس از اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد سال جاری منتشر می گردد، به محض اعلام زمان دقیق اطلاع رسانی خواهیم کرد.

متقاضیانی که در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کرده اند، چگونه می توانند کارنامه ارشد 1400 خود را دریافت نمایند؟

شما عزیزان می توانید از طریق مراحل ارائه شده در مطلب فوق کارنامه خود را دریافت کنید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: کارنامه سبز ارشد



:: برچسب‌ها: کارنامه سبز ارشد ,
:: بازدید از این مطلب : 421
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

زمان ثبت نام آزمون MSRT ۱۴۰۰ از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری اعلام می گردد. تمامی داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون دکتری وزارت علوم که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می گردد را در دانشگاه های سراسری دارند، برای ورود به مقطع دکتری نیازمند مدرک زبان انگلیسی هستند. این دسته از داوطلبان می توانند در آزمون داخلی تعیین سطح زبان انگلیسی MSRT که هر ساله در چندین دوره برگزار می شود، شرکت کنند. در ادامه اطلاعاتی پیرامون تاریخ و نحوه ثبت نام MSRT 1400 ارائه کرده ایم.

منبع: زمان ثبت نام آزمون MSRT ۱۴۰۰

 

زمان ثبت نام آزمون MSRT ۱۴۰۰

آزمون MSRT در یک سال در چندین دوره برگزار می گردد، که هر داوطلب و متقاضی شرکت در آزمون زبان MSRT می تواند متناسب با سطح آمادگی خود بدون محدودیت در دوره های مختلف این آزمون ثبت نام کرده و پس از کسب امتیاز لازم مدرک زبان انگلیسی خود را دریافت نماید. برای اطلاع از زمان ثبت نام دوره های بعدی آزمون MSRT بایستی منتظر اطلاعیه های جدید سامانه سجاد باشیم.

 

آزمون MSRT در تاریخ در 18 تيرماه 1400 به دلیل بیماری کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی لغو شد.

 

به محض اعلام زمان ثبت نام آزمون MSRT 1400 در دوره های بعدی این مطلب بروزرسانی شده و تاریخ ثبت نام را اطلاع رسانی خواهیم کرد. لازم است توجه داشته باشید که اطلاع از زمان ثبت نام آزمون MSRT 1400 دارای حائز اهمیت می باشد. چراکه هر حوزه دارای ظرفیت محدود و مشخصی است و پس از تکمیل ظرفیت، مهلت ثبت نام نیز زودتر از موعد اعلام شده به پایان می رسد و اگر داوطلب از این ثبت نام جا بماند بایستی منتظر اعلام زمان ثبت نام در دوره های بعدی باشد.

 

نحوه ثبت نام آزمون MSRT ۱۴۰۰

پس از اعلام زمان ثبت نام در دوره جدید آزمون MSRT  در سال 1400 داوطلبانی که علاقه مند به ثبت نام در آزمون ارزیابی و تعیین سطح زبان انگلیسی MSRT هستند و واجد الشرایط نیز می باشند، می توانند پس از پرداخت هزینه ثبت نام، نسبت به تکمیل  فرم اینترنتی و نام نویسی در این آزمون اقدام نمایند.

برای ثبت نام در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی MSRT  سه مرحله اصلی وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم و شما می توانید مطابق مراحل ارائه شده جهت تکمیل مراحل ثبت نام خود در این آزمون عمل کنید.

 

مرحله اول: ثبت نام عمومی در سامانه سجاد

متقاضیان در مرحله اول بایستی که ثبت نام عمومی خود را در سامانه سجاد انجام دهند. داوطلبانی که قبلا در این سامانه ثبت نام کرده اند، نیازی به ثبت نام مجدد نیست، درغیراین صورت بایستی که طبق مراحل زیر اقدام کنند.

  • 1️⃣ وارد سامانه سجاد به نشانی اینترنتی ” portal.saorg.ir ” شوید. 
  • 2️⃣ بر روی گزینه ” ثبت نام ” از منوی بالای صفحه کلیک کنید.
  • 3️⃣ فرم ثبت نام را با اطلاعات خواسته شده شامل تابعیت، نام، نام خانوادگی، کد ملی، تاریخ تولد، شماره موبایل، پست الکترونیک، رمز عبور و… تکمیل نمایید.
  • 4️⃣ نام کاربری و رمز عبور به نشانی پست الکترونیکی که وارد کرده اید، ارسال می گردد می توانید پس از گذشت 24 ساعت از این ثبت نام وارد صفحه ثبت نام آزمون شوید.

 

مرحله دوم: ثبت اطلاعات شخصی و تایید اطلاعات 

مرحله دوم ثبت نام در آزمون ارزیابی و تعیین سطح زبان انگلیسیMSRT ثبت اطلاعات شخصی و انتظار برای تایید اطلاعات در سامانه سجاد می باشد که در این مرحله نیز اگر در آزمون های قبلی شرکت کرده اید و اطلاعات خود را ثبت و تایید کرده اید، نیازی به گذراندن این مرحله ندارید. در غیر این صورت برای ثبت اطلاعات شخصی و انتظار برای تایید اطلاعات در سامانه سجاد مطابق مراحل زیر اقدام نمایید.

  • 1️⃣ پس از ثبت نام اولیه در سامانه سجاد، مجدد وارد سامانه شده و به منوی ” آزمون زبان ” بروید.
  • 2️⃣ در منوی سمت راست و در قسمت مشخصات فردی بر روی گزینه ” ثبت اطلاعات شخصی ” کلیک کنید و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.
  • 3️⃣  در این مرحله بایستی که منتظر تایید اطلاعات خود از سوی مسئول مربوطه در مرکز آزمون بمانید.

1️⃣

توجه

✅ تایید اطلاعات در ساعات اداری در روزهای شنبه تا چهارشنبه در ساعات 8 الی 16 انجام می شود.

✅ چنانچه مدارک شما دارای نواقصی باشد، از طریق همین سامانه اعلام می شود که بایستی آن را اصلاح کرده و مجدد ارسال نمایید. 

✅ در قسمت پیشخوان آزمون زبان  وضعیت ” تایید ” یا ” عدم تایید ” اطلاعات شما قابل مشاهده است.

✅ لیست رشته ها مطابق با لیست رشته سازمان سنجش و وزارت بهداشت است.

✅ در نظر داشته باشید که تا زمانی که اطلاعات شما تایید نگردد، نمی توانید جهت ثبت نام آزمون زبان MSRT وارد سامانه شوید.

 

مرحله سوم: ورود به سامانه

در نهایت و در مرحله سوم، چنانچه دو مرحله قبلی را پشت سر بگذارید، می توانید برای ثبت نام در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی MSRT در مهلت مقرر، اقدام نمایید. کافی است طبق مراحل زیر عمل کنید. فقط در نظر داشته باشید که از زمان شروع ثبت نام، شما می توانید طبق جدول تقویم آزمون وارد سامانه مربوطه شوید.

  • 1️⃣ وارد سامانه ثبت نام به نشانی اینترنتی” msrttest.saorg.ir ” شوید.
  • 2️⃣ هزینه مربوط به ثبت نام را پرداخت نمایید و فرم اینترنتی ثبت نام را تکمیل کنید.

پس از برگزاری آزمون شما می توانید از طریق همین سایت از نتیجه و عملکرد خود نیز مطلع گردید.

 

توجه

❌ امکان تغییر حوزه قبل و بعد از پرداخت هزینه ثبت نام وجود دارد. چنانچه در حوزه مقصد ظرفیت خالی هست، می توانید حوزه را تغییر دهید.

❌ چنانچه ظرفیت حوزه ای تکمیل شده باشد، امکان افزایش ظرفیت نخواهد بود، بنابراین ثبت نام خود را در روزهای ابتدایی و قبل از تکمیل ظرفیت انجام دهید.

❌ توجه داشته باشید که در صورت عدم پرداخت مبلغ توسط دیگر داوطلبان یا تغییر حوزه توسط آنها ظرفیت آزاد می شود. 

 

مشاوره زمان ثبت نام آزمون MSRT ۱۴۰۰

در زمان ثبت نام آزمون MSRT 1400 که از سوی سامانه سجاد اعلام می گردد، تمامی داوطلبانی که می خواهد در مقطع دکتری وارد دانشگاه های سراسری شوند، می توانند مطابق مراحل فوق جهت ثبت نام اقدام نمایند. همانطور که گفتیم ثبت نام در آزمون زبان MSRT دارای هزینه می باشد ک متقاضیان بایستی که مبلغ 1,200,000 ریال را از طریق درگاه اینترنتی با کارت بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت کنند.

مشاوران مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در تمامی مراحل ثبت نام آزمون تعیین سطح زبان انگلیسیMSRT  وزارت بهداشت می توانند با خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی سوالات شما را پاسخ دهند.می توانید برای دریافت راهنمایی بیشتر پیرامون زمان ثبت نام آزمون MSRT 1400 همین حالا تماس حاصل بفرمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه آزمون MSRT می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

زمان ثبت نام آزمون MSRT در سال 1400 در چه تاریخی می باشد؟

آزمون زبان MSRT در چندین دوره برگزار می گردد که آخرین دوره آن در 18 تیر ماه 1400 بوده است و به محض اعلام زمان ثبت نام دیگر دوره های آزمون MSRT در سال 1400 در این مقاله از سایت دانتل اطلاع رسانی خواهیم کرد.

متقاضیان جهت ثبت نام آزمون MSRT بایستی به کدام سامانه مراجعه کنند؟

متقاضیان جهت ثبت نام آزمون MSRT باید به سامانه سجاد “portal.saorg.ir” مراجعه کنند.

آیا برگزاری آزمون MSRT در تیرماه لغو شده است؟

بله، به دلیل اوج بیماری کرونا در کشورمان، برگزاری آزمون MSRT در تیرماه لغو شده است که به محض اعلام زمان جدید برگزاری این آزمون در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: زمان ثبت نام آزمون MSRT ۱۴۰۰



:: برچسب‌ها: زمان ثبت نام آزمون MSRT ۱۴۰۰ ,
:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

زمان ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می گردد. آزمون دکتری زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توسط سازمان سنجش آموزش کشور به صورت یکپارچه برای دانشگاه های سراسری و آزاد برگزار می گردد. داوطلبانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، بایستی که با اطلاع از زمان ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد 1401، مراحل نام نویسی خود را در سایت سازمان سنجش تکمیل نمایند. در ادامه این مطلب اطلاعاتی پیرامون زمان نام نویسی در آزمون دکتری 1401 ارائه کرده ایم.

منبع: زمان ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

 

زمان ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

در سال های اخیر، آزمون دکتری دانشگاه آزاد با دانشگاه های سراسری ادغام شده است. داوطلبانی که جزو دانشجویان ترم آخر دوره کارشناسی ارشد و یا فارغ التحصیلان این مقطع باشند، می توانند در آزمون دکتری برگزار شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور نام نویسی و شرکت کنند.

 

تا کنون تاریخ دقیق ثبت نام دکتری دانشگاه ازاد 1401 اعلام نشده است.

 

سازمان سنجش آموزش کشور زمان ثبت نام دکتری را اعلام می نماید. تاکنون این سازمان پیرامون زمان ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد 1401 اطلاعیه ای منتشر نکرده است، اما پیش بینی می شود که طبق روال سال های گذشته از اواسط آذرماه آغاز شود. 

به محض اعلام زمان ثبت نام آزمون دکتری 1401 از سوی سازمان سنجش، زمان دقیق را در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

تمدید مهلت ثبت نام

معمولا سازمان سنجش به منظور رعایت حال کسانی که علاقه مند به ثبت نام در آزمون دکتری هستند، اما به دلایل مختلفی از مرحله ثبت نام جامانده اند، می توانند در زمان هایی که سازمان سنجش به عنوان تمدید مهلت ثبت نام اعلام می کند، مراحل ثبت نام خود را در این بازه زمانی انجام دهند.

تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه ازاد ۱۴۰۱ مهلت مجددی را نیز در اختیار داوطلبانی قرار می دهد که ثبت نام خود را انجام داده اند، اما متوجه شده اند برخی اطلاعات خود را به اشتباه وارد کرده اند، می توانند اطلاعات خود را ویرایش کنند.

تا به امروز سازمان سنجش پیرامون تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری 1401 نیز اطلاعیه ای منتشر نکرده است که چنانچه اعلام گردد این مقاله نیز بروزرسانی خواهد شد. شما عزیزان می توانید از طریق تماس تلفنی با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل نیز از زمان ثبت نام و تمدید مهلت ثبت نام دکتری دانشگاه ازاد 1401 نیز مطلع گردید.

 

مشاوره زمان ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

همزمان با فعال شدن لینک ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد، لینک دریافت دفترچه ای با عنوان دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور آزمون دکتری نیز از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesh.org ” منتشر می گردد. 

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون دکتری دانشگاه های سراسری و ازاد را دارند، بهتر است قبل از هر اقدامی این دفترچه را به دقت مطالعه کنند و پس از اطلاع از شرایط و ضوابط شرکت در این آزمون، مراحل نام نویسی خود را در سایت سازمان سنجش تکمیل کنند. 

برای جلوگیری از خطاهای احتمالی می توانید ابتدا از فرم پیش نویس انتهای دفترچه ثبت نام آزمون دکتری را تکمیل نمایند و همینطور مدارک لازم را نیز تهیه کنید و سپس وارد سایت sanjesh.org شوید و ثبت نام خود را در آزمون دکتری دانشگاه ازاد انجام دهید.

چنانچه پیرامون زمان و نحوه ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد 1401، سوالی دارید، مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان ثبت نام دکتری دانشگاه ازاد 1401، می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

زمان ثبت نام دکتری دانشگاه ازاد 1401 چه تاریخی می باشد؟

زمان ثبت نام دکتری دانشگاه ازاد 1401 مشخص نمی باشد، اما پیش بینی می شود که این بازه زمانی در اوایل آذر ماه باشد.

ثبت نام دکتری دانشگاه ازاد 1401 از طریق چه سایتی انجام می شود؟

ثبت نام دکتری دانشگاه ازاد 1401 همزمان با دانشگاه های سراسری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesh.org ” انجام می شود.

آیا داوطلبان می توانند پس از ثبت نام دکتری دانشگاه ازاد 1401 اطلاعات خود را نیز ویرایش کنید؟

بله، پیش از اتمام مهلت ثبت نام دکتری دانشگاه ازاد 1401 متقاضیان می توانند اطلاعات خود را ویرایش کنند و اگر خطایی در اطلاعات خود داشته باشند، در مهلت مقرر نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: زمان ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱



:: برچسب‌ها: زمان ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 379
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری ۱۴۰۱ همزمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری دکتری از طرف سازمان مرکزی سنجش منتشر می‌شود. در سال‌های اخیر با توجه به ادغام آزمون دکتری سراسری و آزاد، یک دفترچه‌ی راهنمای ثبت نام مشترک منتشر می‌شود. دفترچه راهنمای ثبت نام دکتری ۱۴۰۱ تمام نکات و اطاعات مربوط به ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. در این مقاله جزئیات مرتبط با زمان انتشار ، نحوه دریافت و دانلود دفترچه ثبت نام کنکور دکتری سراسری 1401 شرح داده شده است.

منبع: دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱

 

زمان انتشار دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱

دفترچه‌ی ثبت نام آزمون دکتری با هدف ارائه راهنمایی‌های لازم به متقاضیان ثبت نام آزمون دکتری طراحی و منتشر گردید. بدین ترتیب ضروری است که این دفترچه‌ی قبل از ثبت نام آزمون دکتری به دست متقاضیان برسد. درسال گذشته ثبت نام آزمون دکتری 1400 در تاریخ 2 آذر ماه شروع شد و متقاضیان می توانند تا تاریخ ۹ آذر ماه نسبت به ثبت نام در آزمون دکتری 1400 اقدام نمایند. 

تا کنون اطلاعیه در خصوص زمان ثبت نام دکتری ۱۴۰۱ منتشر نشده است اما پیش بینی می شود دفترچه‌ی در آذر منتشر و در اختیار داوطلبان قرار گیرد.

 

دفترچه‌ی ثبت نام آزمون دکتری 1401 در آذر ماه منتشر خواهد شد.

 

 

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری از طریق سایت سازمان سنجش منتشر نگردیده است در صورت انتشار این این دفترچه لینک دانلود آن را  برای شما داوطلبان گرامی قرار خواهیم و برای دانلود دفترچه‌ی کافیست بر روی آن کلیک کنید. 

با توجه به منتشر نشدن دفترچه‌ی ثبت نام دکترا سال 1401 در ادامه دفترچه‌ی ثبت نام دکترا سال ۱۴۰۰ را قرار داده ایم و با کلیک بر روی آن می توانید آن را دانلود و مطالعه نمایید.

 

 

دانلود دفترچه‌ی ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۰

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱

 

 

 

محتوای دفترچه‌ی ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱

هریک از داوطلبان با اجرای مراحل ذکر شده قادر خواهند بود تا به فایل pdf دفترچه‌ی ثبت نام آزمون دکتری دسترسی داشته و محتوای آن را مورد مطالعه قرار دهند. این دفترچه‌ی شامل بخش‌هایی است که اطلاعات و شرایط ثبت نام دکتری 1400 را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد. در ادامه بخش‌های مختلف محتوای دفترچه‌ی ثبت نام آزمون دکتری سراسری معرفی شده‌اند.

 

فرم مخصوص معدل و تعداد واحدهای گذرانده دانشجویان سال آخر

علاوه بر دارندگان مدارک کارشناسی ارشد و دکتری عمومی، دانشجویان سال آخر کارشناسی ارشد و دکتری عمومی نیز می‌توانند در آزمون دکتری تخصصی شرکت کنند. در این قسمت از دفترچه‌ی ثبت نام آزمون دکتری، فرمی برای تعیین معدل و تعداد واحدهای گذرانده شده برای دانشجویان سال آخر کارشناسی ارشد یا دکتری عمومی ارائه شده است.

آخرین بخش از دفترچه‌ی ثبت نام آزمون دکتری دربرگیرنده فرم پیش‌نویس ثبت نام آزمون دکتری است. در این قسمت فرم پیش نویس تقاضانامه ثبت نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دکتری سال 1401 ارائه شده است که متقاضیان نمونه آن را در طول ثبت نام آزمون دکتری 1401 تکمیل خواهند کرد. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

بخوانید: نحوه ثبت نام دکتری ۱۴۰۱

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون دکتری 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱



:: برچسب‌ها: دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

بهترین منابع کنکور تجربی ۱۴۰۱ کدامند ؟ از کنکور 1400 و پس از آن، شاهد برگزاری یک آزمون مشترک برای هر دو گروه خواهیم بود که مبنای طراحی سوالات نیز، کتاب‌های درسی نظام جدید خواهند بود. بنابراین اطلاع از تغییرات کتاب‌های درسی و همچنین منابع درسی و کمک آموزشی برای هر دو دسته از داوطلبان خصوصا داوطلبان نظام قدیم اهمیت بسیاری دارد و باید در برنامه ریزی کنکور، این موضوع را لحاظ کنند. در ادامه قصد داریم شما را با منابع کنکور سراسری تجربی آشنا سازیم. برای مشاهده منابع کنکور سراسری ۱۴۰۱ کلیک کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام کنکور کلیک کنید.

 

منبع: منابع کنکور تجربی ۱۴۰۱

 

منابع دروس عمومی کنکور سراسری تجربی ۱۴۰۱

کنکور سراسری تجربی شامل 4 درس عمومی به شرح زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، فرهنگ و معارف اسلامی و زبان انگلیسی با ضرایب دروس متفاوت می‌باشد. همانطورکه در ابتدا نیز اشاره شد، مبنای طراحی سوالات کنکور 1401 کتاب‌های درسی نظام جدید می‌باشد بنابراین داوطلبان باید کتاب‌های درسی و کمک آموزشی زیر را تهیه کنند. برای مشاهده و اطلاع از بودجه بندی دروس عمومی کنکور سراسری ۱۴۰۱ و بهترین منابع دروس عمومی کنکور ۱۴۰۱ کلیک کنید.

زبان و ادبیات فارسی

از درس زبان و ادبیات فارسی، 25 سوال با ضریب 4 در کنکور سراسری مطرح می‌شود. بیشترین تست‌های این درس مربوط به بخش قرابت معنایی است و داوطلبان باید تمرکز ویژه ای در این بخش داشته باشند. درس زبان و ادبیات فارسی شامل 3 کتاب به شرح زیر می‌باشد:

  • فارسی 1 دهم – سال چاپ 98
  • فارسی 1 یازدهم – سال چاپ 99
  • فارسی 1 دوازدهم – سال چاپ 1400

برای درس زبان و ادبیات فارسی، منبع اول مطالعه خود کتاب درسی و سپس منابع کمک آموزشی استاندارد است که ما به شما دو کتاب ادبیات جامع خیلی سبز و نشر الگو را پیشنهاد می‌کنیم و با تهیه یکی از این دو کتاب، دیگر نیازی به تهیه کتاب مکمل تستی یا آموزشی نخواهید داشت.

زبان عربی

از درس زبان عربی نیز 25 سوال مطرح می‌شود و بیشترین سوالات نیز از بخش ترجمه و تعریب است که هر داوطلب می‌تواند با کمی تمرین، تسلط کافی را در حل تست‌های این بخش به دست آورد. کتاب‌های درسی پیشنهادی سازمان سنجش برای درس عربی در کنکور 1400، به صورت زیر هستند:

  • عربی، زبان قرآن 1 دهم – سال چاپ 98
  • عربی، زبان قرآن 2 یازدهم – سال چاپ 99
  • عربی، زبان قرآن 3 دوازدهم  – سال چاپ 1400

اگر در درس زبان عربی نیاز به تهیه کتاب کمک آموزشی دارید، توصیه می‌کنیم یکی از کتاب‌های سیر تا پیاز مهر و ماه یا عربی کامل گاج را تهیه کنید زیرا این کتاب‌ها ضمن داشتن درسنامه جامع و روان، تست‌های تالیفی استاندارد و کنکوری را نیز دارند و مهارت شما را در این درس به خوبی افزایش می‌دهند.

فرهنگ و معارف اسلامی

منابع کنکور تجربی درس دین و زندگی شامل 25 سوال در کنکور تجربی است که سوالات از کتاب‌های زیر مطرح می‌شوند.

  • دین و زندگی 1 دهم – سال چاپ 98
  • دین و زندگی 2  یازدهم – سال چاپ 99
  • دین و زندگی 3 دوازدهم  – سال چاپ 1400

علاوه بر کتاب‌های درسی، اگر به دنبال منبع کمک آموزشی جامعی هستید که علاوه بر داشتن درسنامه جامع، تست های استاندارد نیز داشت باشد، می‌توانید کتاب جامع گاج را تهیه کنید.

زبان انگلیسی

منابع کنکور تجربی 1400 در درس زبان انگلیسی نیز همانند سایر دروس عمومی، باید سه کتاب را مطالعه کنید که شرح زیر هستند :

  •  زبان انگلیسی 1 دهم – سال چاپ 98
  •  زبان انگلیسی 2  یازدهم – سال چاپ 99
  •  زبان انگلیسی 3 دوازدهم  – سال چاپ 1400

در این درس تنها منبع کمک آموزشی پیشنهادی ما به شما کتاب زبان انگلیسی دکتر شهاب اناری از انتشارات مبتکران است. درسنامه کامل، تست‌های تالیفی و استاندارد، بررسی نکات تست خیز کنکور، پاسخنامه جامع و .. از ویژگی‌های مثبت این کتاب است که شما را از تهیه هر کتاب دیگری بی‌نیاز می‌کند.

منابع کنکور دروس تخصصی سراسری تجربی ۱۴۰۱

دروس اختصاصی کنکور تجربی شامل 5 درس زمین شناسی، زیست شناسی، ریاضیات، فیزیک و شیمی می‌باشد که پر اهمیت ترین درس، درس زیست شناسی است. البته ضرایب دروس در زیرگروه‌های مختلف متفاوت است مثلا در زیر گروه یک، درس زیست شناسی و در زیر گروه دو درس‌های زمین شناسی و شیمی اهمیت بیشتری دارند و شما باید با توجه به اینکه هدفتان چیست و به قبولی در چه رشته فکر می‌کنید، اهمیت دروس را تعیین کنید. برای مشاهده بهترین منبع تست کنکور تجربی ۱۴۰۱ کلیک کنید.

در ادامه ضمن معرفی کتاب‌های مطالعاتی هر یک از دروس، برای هر درس چند کتاب کمک آموزشی نیز معرفی می کنیم که می‌توانید به دلخواه و با توجه به توانمندی که دارید، آنها را تهیه نمایید.

بخوانید:  کتب کمک درسی کنکور تجربی ۱۴۰۱ 

زمین شناسی

زمین شناسی درسی است که کمتر مورد توجه داوطلبان قرار می‌گیرد زیرا ضریب کمی را به خود اختصاص داده است اما لازم است بدانید که اگر به قبولی در رشته‌های زیر گروه دو مثل داروسازی فکر می‌کنید، باید مطالعه این درس را نیز در برنامه ریزی درسی خود بگنجانید. در کنکور 1400 برای درس زمین شناسی فقط یک کتاب مورد سوال قرار می‌گیرد که مربوط به سال یازدهم است بنابراین شما می‌توانید با صرف زمان لازم در این درس، درصد بالایی را به دست آورید.

کتاب‌های کمک آموزشی مورد تایید مشاوران دانتل در درس زمین شناسی، کتاب زمین شناسی انتشارات خیلی سبز و انتشارات مهر و ماه است که از ویژگی‌های مثبت این دو کتاب می‌توان به جامع بودن درسنامه ها و تست ها اشاره کرد.

بخوانید:  روش صحیح مطالعه زمین شناسی کنکور تجربی ۱۴۰۱ 

ریاضیات

ریاضی جزو دروسی است که فقط با تمرین و تکرار زیاد می‌توانید به تسلط لازم برسید بنابراین حداقل هفته 5 ساعت به این درس اختصاص دهید تا بتوانید به درصدی که می‌خواهید، برسید. سه کتاب زیر منبع اصلی طراحی 30 سوال ریاضیات کنکور تجربی است.

  • ریاضیات 1 دهم – سال چاپ 98
  • ریاضیات 2  یازدهم – سال چاپ 99
  • ریاضیات 3 دوازدهم  – سال چاپ 1400

همچنین برای تهیه منابع کمک آموزشی می‌توانید از کتاب‌های انتشارات مهر و ماه و آبی قلم چی استفاده کنید. البته کتاب مهر و ماه جامع تر است و در کتاب آبی قلم چی درسنامه ها خلاصه تر هستند و بیشتر برای تست زدن و تمرین بیشتر مناسب است.

بخوانید:  روش صحیح مطالعه ریاضی کنکور تجربی ۱۴۰۱ 

زیست شناسی

منابع کنکور تجربی ۱۴۰۱ منبع طراحی 55 سوال زیست شناسی کنکور تجربی سه کتاب زیست شناسی 1، 2 و 3 سال دهم، یازدهم و دوازدهم است و سوالات به صورت ترکیبی و مفهومی مطرح می‌شوند. برای این درس کتاب‌های کمک آموزشی بسیاری وجود دارند که هر کدام نقاط ضعف و قوتی دارند اما کتاب اصلی برای مطالعه، کتاب درسی است و پس از تسلط کامل به کتاب، تهیه کتاب کمک آموزشی توصیه می‌شود.

از بین تمام کتاب‌های کمک آموزشی موجود، پیشنهاد به شما مجموعه کتاب‌های فاگوزیست یا خیلی سبز است البته انتشارات دیگری همچون گاج و نشرالگو نیز در این درس مناسب هستند اما طبق تجربه اکثر رتبه های برتر، برای بیشتر داوطلبان فهم مطالب و نوع نوشتار کتاب‌های فاگوزیست و خیلی سبز آسانتر است در واقع درسنامه های روان این کتاب ها باعث ترغیب داوطلبان برای تهیه آنها می‌شود. علاوه بر درسنامه روان و جامع، تست‌های تالیفی و کنکوری نیز از ویژگی‌های مثبت این دو کتاب است.

بخوانید:  روش صحیح مطالعه زیست شناسی کنکور تجربی ۱۴۰۱ 

شیمی

شیمی کنکور تجربی شامل 35 سوال از سه کتاب شیمی 1، شیمی 2 و شیمی 3 است و پس از درس زیست شناسی، بیشترین ضریب را در زیر گروه ها دارد. برای درس شیمی، انتشارات مبتکران بسیار قوی عمل کرده است و در هر سطحی که هستید از ضعیف تا قوی، می‌توانید کتاب مبتکران شیمی را تهیه و از درسنامه‌های پر از نکات تست خیز بهره مند شوید. در کنار درسنامه های کامل و مفید، تست های استاندار نیز در این کتاب بسیار زیاد است.

بخوانید:  روش صحیح مطالعه شیمی کنکور تجربی ۱۴۰۱ 

فیزیک

منابع کنکور تجربی ۱۴۰۱ درس فیزیک 30 سوال از کنکور تجربی را به خود اختصاص داده است که مبنای طراحی سوالات این درس سه کتاب فیزیک 1 دهم، فیزیک 2 یازدهم و فیزیک 3 دوازدهم است. برای این درس منابع کمک آموزشی مناسب  کتاب های گاج نقره ای، خیلی سبز و نشرالگو هستند اما هر کدام نقاط ضعف و قوتی دارند.

بخوانید:  روش صحیح مطالعه فیزیک کنکور تجربی ۱۴۰۱ 

مثلا کتاب گاج نقره ای بیشتر تست محور است و اگر به دنبال کتابی هستید که درسنامه کاملی داشته باشد، این کتاب مناسب شما نیست و یا کتاب نشرالگو تست های سخت تری دارد و داوطلبی که تسلط کافی در فیزیک دارد، می تواند از این کتاب برای تمرین و تسلط بیشتر استفاده کند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

بخوانید: بودجه بندی کنکور سراسری تجربی ۱۴۰۱ 

برای دریافت مشاوره در زمینه منابع کنکور سراسری تجربی 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: منابع کنکور تجربی ۱۴۰۱



:: برچسب‌ها: منابع کنکور تجربی ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 501
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

بهترین منابع کنکور سراسری هنر ۱۴۰۱ کدامند ؟ با یکپارچه شدن ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ هنر، برای داوطلبان نظام قدیم و جدید از سال 1400 به بعد، داوطلبانی که مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم نیز دارند و مایل به شرکت در کنکور سراسری هنر هستند، باید مطابق با دروس نظام جدید مطالعه کنند. بنابرابن با توجه به اهمییت منابع کنکور سراسری و به همین منظور در ادامه این مقاله به منابع کنکور سراسری هنر می پردازیم. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

منبع: منابع کنکور هنر ۱۴۰۱

 

منابع دروس عمومی کنکور سراسری هنر ۱۴۰۱

سوالات کنکور سراسری هنر در دو دفترچه مجزا که شامل دفترچه دروس عمومی و دفترچه دروس تخصصی است، به داوطلبان آزمون سراسری هنر ارائه می‌شود.

دفترچه دروس عمومی کنکور هنر، همانند کنکور دیگر زیرگروه ها، از سوالات چهار درس زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، فرهنگ و معارف اسلامی و زبان انگلیسی تشکیل شده است که در ادامه منابع هر کدام معرفی شده است.

درس زبان و ادبیات فارسی

سوالات درس زبان و ادبیات فارسی در 25 تست برای داوطلبان کنکور هنر طراحی می‌گردد که در نمره نهایی داوطلب با ضریب 4، محاسبه می‌شود و منابع طراحان این سوالات، از کتاب‌های درسی جدول زیر، می‌باشد.

نام درس کد کتاب سال تدرس سال چاپ کتاب
فارسی 1 110201 دهم 97
فارسی 2 111201 یازدهم 98
فارسی 3 112201 دوازدهم 99

با توجه به اینکه منبع سوالات درس زبان و ادبیات فارسی کنکور هنر، کتاب درسی است اما پیشنهاد مشاوران دانتل استفاده از کتب کمک درسی نیز به عنوان مکمل کتاب درسی همچون ادبیات موضوعی میکرو طبقه بندی گاج و یا کتاب نشر الگو می‌باشد.

درس زبان عربی

سوالات درس زبان عربی کنکور هنر با 25 تست در دفترچه عمومی کنکور هنر طرح می‌شود و دارای ضریب 2 نیز هست. منابع طراحان سوالات درس زبان عربی کنکور هنر، کتاب‌های مندرج در جدول زیر می‌باشد.

نام درس کد کتاب سال تدریس سال چاپ کتاب
عربی، زبان قرآن 1 110206 دهم 97
عربی، زبان قرآن 2 111206 یازدهم 98
عربی، زبان قرآن 3 112206 دوازدهم 99

پیشنهاد مشاوران دانتل برای درس عربی کنکور هنر، یکی از کتاب‌های سیر تا پیاز مهر و ماه یا عربی کامل گاج می‌باشد.

درس فرهنگ و معارف اسلامی

سهم درس فرهنگ و معارف اسلامی 25 تست از سوالات دفترچه عمومی کنکور هنر می‌باشد که منبع طراحی آنها کتاب‌های موجود در جدول زیر است.

نام درس کد کتاب سال تدریس  سال چاپ کتاب
دین و زندگی 1 110204 دهم 97
دین و زندگی 2 111204 یازدهم 98
دین و زندگی 3 112204 دوازدهم 99

کتاب کمک آموزشی جامع دین و زندگی | میکرو طبقه بندی گاج با توضیح خط به خط مطالب کتاب درسی و همینطور آوردن تست‌های تالیفی و تست‌های کنکور سراسری در یک مجموعه، می‌تواند مطالعه داوطلبان در درس دین و زندگی کنکور هنر را تکمیل کند.

درس زبان انگلیسی

برای درس زبان انگلیسی کنکور هنر، 25 سوال که دارای ضریب 2 است، طراحی می‌شود و سوالات این بخش نیز از کتاب‌های درسی زیر هستند.

نام درس کد کتاب سال تدریس سال چاپ کتاب
انگلیسی 1 110230 دهم 97
انگلیسی 2 111230 یازدهم 98
انگلیسی 3 112230 دوازدهم 99

کتاب کمک آموزشی مبتکران به تالیف دکتر شهاب اناری با داشتن یک کتابچه نیز برای یادگیری زبان انگلیسی، فرصت تکرار و تمرین مطالب را برای داوطلب فراهم می‌آورد و در جهت یادگیری بهتر، منبع خوبی می‌باشد.

منابع دروس تخصصی کنکور سراسری هنر ۱۴۰۱

داوطلبان پس از تکمیل دفترچه عمومی کنکور هنر، باید به سراغ دفترچه تخصصی بروند که شامل دروس درک عمومی هنر، ترسیم فنی، خلاقیت تصویری و تجسمی، خلاقیت نمایشی، خلاقیت موسیقی و خواص مواد است که در ادامه قصد داریم منابع سوالات هر یک را شرح دهیم.

درس درک عمومی هنر

منبع طراحان کنکور سراسری، برای طراحی سوالات درس تخصصی کنکور هنر، کتابهای درسی می‌باشد که اسامی آنها در جدول زیر آورده شده است.

داوطلبان می‌توانند علاوه بر کتاب درسی، به عنوان مکملی که حاوی تست نیز می‌باشد از کتاب‌های آموزشی همچون کتاب هنر در گذر زمان،  تاریخ هنر، کتاب آبی درک عمومی هنر از انتشارات کانون قلم چی، کتاب درک عمومی هنر از انتشارات راه اندیشه استفاده کنند.

نام درس کد کتاب رشته سال تدریس
آشنایی با بناهای تاریخی 210628 نقشه کشی معماری پایه دهم
عکاسی 2 211618 گرافیک پایه یازدهم
عکاسی 1 210644 سینما ، نقاشی ، گرافیک پایه دهم
کارگاه طراحی نقوش سنتی 1 359/77 صنایع دستی ، چاپ دستس ، مرمت آثار فرهنگی پایه دهم
آشنایی با صنایع دستی ایران 359/30 صنایع دستی پایه دهم
پایه و اصول صفحه آرایی 212620 گرافیک پایه دوازدهم

درس ترسیم فنی

درس ترسیم فنی از دیگر درس‌های تخصصی کنکور هنر می‌باشد که داوطلبان بایستی بدان توجه داشته باشند، لازم به ذکر است منابع تست‌های کنکور سراسری این درس، در جدول زیر آورده شده است.

پیشنهاد مشاوران دانتل برای کتاب‌های کمک درسی، استفاده از یکی از منابع آزمونها و مفاهیم ترسیم فنی کنکور هنر، کتاب آبی ترسیم فنی انتشارات کانون قلم چی و ترسیم فنی از انتشارات راه اندیشه می‌باشد.

نام درس کد کتاب رشته سال تدریس
نقشه برداری 212628 نقشه کشی معماری پایه دوازدهم
کاربرد رایانه در نقشه کشی معماری 212664 نقشه کشی معماری پایه دوازدهم
ترسیم فنی و نقشه کشی 210626 نقشه کشی معماری پایه دهم

درس خلاقیت تصویری و تجسمی

سومین درس در دفترچه سوالات تخصصی کنکور هنر، تست‌های درس خلاقیت تصویری و تجسمی می‌باشد و طراحان با بهره گیری از مطالب کتاب درسی که در جدول زیر آورده شده است، سوالات آن را طرح می‌کنند.

داوطلبان کنکور هنر، پس از تسلط بر مطالب کتاب درسی، می‌توانند برای تسلط بیشتر تست کار کنند که در حال حاضر کتاب‌های مبانی هنرهای تجسمی و مبانی طراحی گرافیک از منابع کمک درسی موجود در بازار در این زمینه می‌باشد.

نام درس کد کتاب رشته سال تدریس
طراحی 1 210638 سینما ، نقاشی ، گرافیک ،نقشه کشی معماری ، نمایش پایه دهم
طراحی 2 211644 نقاشی و گرافیک پایه یازدهم
حجم سازی 212638 نقاشی و گرافیک پایه دوازدهم
خط در گرافیک 212621 گرافیک پایه یازدهم
مبانی تصویر سازی 212619 گرافیک پایه دوازدهم
کارگاه نقاشی 211648 نقاشی و گرافیک پایه یازدهم
مبانی هنر های تجسمی 210639 سینما پایه دهم
حجم شناسی و ماکت شناسی 212627 نقشه کشی معماری پایه دوازدهم
طراحی اندام و لباس 498/8 طراحی و دوخت پایه یازدهم

درس خلاقیت نمایشی

منبع طرح تست‌های درس خلاقیت نمایشی از دروس تخصصی کنکور هنر، کتاب‌های مندرج در جدول زیر می‌باشد که داوطلبان پس از کسب تسلط در آنها می‌توانند به سراغ کتاب‌های کمک آموزشی همچون کتاب خلاقیت تصویری و تجسمی از انتشارات راه اندیشه،  کتاب تاریخ سینما به تالیف مسعود مهرابی و کتاب خلاقیت نمایشی از انتشارات راه اندیشه بروند.

نام درس کد کتاب رشته سال تدریس
اصول و مبانی ماسک و گریم 212625 نمایش پایه دوازدهم
اصول و مبانی طراحی صحنه 211624 نمایش پایه یازدهم

درس خلاقیت موسیقی

از دیگر دروس تخصصی کنکور هنر، درس خلاقیت موسیقی می‌باشد که منبع آن مانند سایر دروس کتاب‌های درسی داوطلبان، است که در جدول زیر به طور کامل به آن‌ها اشاره شده است.

کتاب‌های تئوری موسیقی به تالیف مصطفی کمال پور تراب، کتاب ساز شناسی به تالیف پرویز منصوری و خلاقیت موسیقی از انتشارات راه اندیشه از سری کتاب‌های معتبر و کارآمد کمک درسی در این زمینه می‌باشد.

نام درس کد کتاب رشته سال تدریس
ساز شناسی ایرانی 210658 موسیقی جهانی پایه دهم
شناخت ساز های ارکستر سمفونیک 1 ( سازه های زهی ارشه ای ) 210660 موسیقی نوازندگی سازایرانی و جهانی پایه دهم
شناخت ساز های ارکستر سمفونیک 1 ( سازه های بادی و ضربی ) 211664 موسیقی نوازندگی سازایرانی و جهانی پایه یازدهم
مبانی نظری و ساختار موسیقی ایرانی 210659 موسیقی و مبانی آهنگ سازی و موسیقی نوازندگی ساز ایرانی و جهانی پایه دهم

درس خواص مواد

درس خواص مواد که تنها منبع طرح تست‌های آن کتاب شناخت مواد و مصالح پایه دهم می‌باشد از دیگر دروس تخصصی کنکور هنر است که داوطلبان می‌توانند برای تست زدن از کتاب کمک درس خواص مواد از انتشارات کانون قلمچی استفاده کنند.

نام درس کد کتاب رشته سال تدریس
شناخت مواد و مصالح 210627 نقشه کشی معماری پایه دهم

برای دریافت مشاوره در زمینه منابع کنکور سراسری هنر ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: منابع کنکور هنر ۱۴۰۱



:: برچسب‌ها: منابع کنکور هنر ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 789
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

آیا بودجه بندی دروس عمومی کنکور سراسری ۱۴۰۱ را می دانید ؟ داوطلبانی که قصد ثبت نام کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ را در هرکدام یک از پنج زیرگروه ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان خارجی را دارند، می‌توانند به کمک بودجه بندی دروس که یکی از ابزارهای برنامه ریزی می‌باشد، برای دروس عمومی خود یک برنامه دقیق بچینند و بتوانند به تسلط مورد نیاز در هر مبحث برسند. به همین منظور در ادامه این مطلب قصد داریم بودحه بندی دروس عمومی کنکور سراسری را ارائه دهیم. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

منبع: بودجه بندی دروس عمومی کنکور ۱۴۰۱

 

بودجه بندی دروس عمومی کنکور سراسری ۱۴۰۱

داوطلبان باید پیش از برنامه ریزی برای مطالعه هر درس، از آنچه که قرار است مطالعه کنند اطلاعات کافی داشته باشند، به عنوان مثال لازمه مطالعه درس زبان و ادبیات فارسی این است که بدانیم از هر مبحث چه تعداد سوال در کنکور خواهد آمد، چراکه با روشن شدن این مسئله الویت بندی ها مشخص می شود. برای مباحث با بودجه بندی بیشتر مسلما باید زمان مطالعه بیشتری نیز اختصاص داد.

بنابراین طبق توضیحات بالا، اهمییت بودجه بندی در برنامه ریزی تحصیلی برای کنکور غیرقابل انکار است و داوطلبان باید سعی کنند به آن توجه ویژه ای داشته باشند. لازم به ذکر است با توجه به اینکه از سال آینده، یعنی کنکور 1400 به بعد فقط یک کنکور با توجه به کتابهای درسی نظام جدید برگزار می‌شود، در ادامه نیز بودجه بندی را فقط برای کنکور براساس دروس عمومی نظام جدید ارائه کرده ایم.

 

بخوانید: بهترین منابع دروس عمومی کنکور ۱۴۰۱

 

 

درس زبان و ادبیات فارسی

اولین سوالات از دفترچه دروس عمومی، مربوط به درس زبان و ادبیات فارسی است که در مجموع دارای 25 سوال می باشد و داوطلبان باید طی 15 دقیقه، به آن ها پاسخ دهند.

درس زبان و ادبیان فارسی شامل مباحث واژگان، املا، زبان فارسی، تاریخ ادبیات، آرایه های ادبی و قرابت معنایی می باشد، همانطور که در جدول بودجه بندی درس زبان و ادبیات زیر مشاهده می کنید، مبحث قرابت معنایی دارای بیشترین بودنه بندی است به طوری که هرساله 9 سوال از آن مطرح می شود، بنابراین نیاز به زمان بیشتری برای مطالعه نیز دارد.

مبحث 1400 99 98
واژگان 3 3 3
املا 3 3 3
زبان فارسی 4 5 5
تاریخ ادبیات 2 3 1
آرایه های ادبی 4 3 4
قرابت معنایی 8 9 9

 

بودجه بندی دروس عمومی کنکور ۱۴۰۱ | زبان عربی

از دیگر دروس عمومی در دفترچه سوالات عمومی برای داوطلبان در هر کدام یک از پنج زیرگروه علوم تجربی، ریاضی، علوم انسانی، هنر و زبان خارجی، درس زبان عربی می باشد که داوطلبان باید به 25 سوال از آن پاسخ دهند.

مباحث مورد سوال درس زبان عربی در کنکور سراسری شامل مباحث ترجمه و مفاهیم، معنی کلمات، درک مطلب، تحلیل صرفی، حرکت گذاری، جمع و قواعد می باشد، که طبق جدول زیر بخش ترجمه و مفاهیم بیشترین بودجه بندی را دارا می باشد. داوطلبان بایستی در یک برنامه ریزی آگاهانه و بلند مدت بتوانند تمامی مباحث درس زبان عربی را پوشش دهند و به مباحث با بودجه بندی بیشتر، توجه بیشتری نیز داشته باشند.

مبحث 1400
ترجمه و مفاهیم 10
مفهوم لغات 1
درک مطلب 4
تحلیل صرفی 3
حرکت گذاری 1
جمع مکسر-متضاد-مترادف 1
قواعد 5

 

فرهنگ و معارف اسلامی

سوالات بخش فرهنگ و معارف اسلامی نیز در مجموع  25 سوال می باشد که سازمان سنجش بودجه بندی کلی آن را به صورت جدول زیر اعلام کرده است.

سوالات درس فرهنگ و معارف اسلامی از کتابهای پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم طرح می‌شود و طبق جدول زیر دارای بودجه بندی یکسانی نیز می‌باشند.

پایه تحصیلی 1400
پایه دهم 9
پایه یازدهم 8
پایه دوازدهم 8

 

بودجه بندی دروس عمومی کنکور ۱۴۰۱ | زبان انگلیسی

آخرین درس دفترچه عمومی در تمامی زیرگروه ها، درس زبان انگلیسی می باشد که سهم این درس از 100 سوال دروس عمومی، نیز 25 سوال است.

مباحث درس زبان انگلیسی شامل واژگان، گرامر، Cloze Test و درک مطلب یا Reading می باشد، که طبق بودجه بندی درس زبان انگلیسی در جدول زیر، واژگان و درک مطلب دارای بودجه بندی بیشتری نسبت به سایر مباحث هستند و باید با یک برنامه ریزی بلند مدت به تسلط کافی در آنها رسید.

مبحث 1400 99
واژگان 8 8
گرامر 4 4
Cloze Test 5 5
درک مطلب (Reading) 8 8

 

 

بخوانید: منابع کنکور ۱۴۰۱

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه بودجه بندی دروس عمومی کنکور سراسری 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: بودجه بندی دروس عمومی کنکور ۱۴۰۱



:: برچسب‌ها: بودجه بندی دروس عمومی کنکور ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام آزمون EPT ۱۴۰۰ برای داوطلبانی که قصد ورود به مقطع دکتری را در دانشگاه آزاد دارند، حائز اهمیت است. داشتن مدرک زبان انگلیسی برای ورود به مقطع دکتری دانشگاه آزاد الزامی نیست؛ اما متقاضیان بایستی که برای شرکت در آزمون جامع دکتری حتما در این آزمون شرکت کنند و مدرک زبان مورد تایید دانشگاه آزاد دریافت کنند. آزمونی که دانشگاه آزاد برای دانشجویان دانشگاه آزاد برگزار میکند، آزمون زبان با عنوان EPT می باشد که مخفف عبارت English Proficiency Test است. در ادامه این مطلب اطلاعات کاملی از زمان، شرایط و نحوه ثبت نام آزمون EPT 1400 ارائه کرده ایم.

منبع: ثبت نام آزمون EPT ۱۴۰۰

 

زمان ثبت نام آزمون EPT ۱۴۰۰

ثبت نام آزمون EPT چند بار در سال انجام می گیرد و تاریخ دقیق ثبت نام از سوی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به داوطلبان اطلاع رسانی خواهد شد. زمان ثبت نام آزمون EPT سال 1400 از تاریخ 29 اردیبهشت ماه الی 7 خردادماه بوده است و متقاضیان برای ثبت نام حدود یک هفته فرصت دارند.

شروع ثبت نام پایان ثبت نام تاریخ برگزاری آزمون
29 اردیبهشت 1400 7 خرداد 1400 21 خرداد 1400
14 تير 1400 21 تیر 1400 15 مراد 1400

به طور معمول ثبت نام ازمون EPT حدود دو هفته الی20 روز قبل از برگزاری آن انجام می شود مثلا اگر ازمون در 20 خردادماه برگزار شود ثبت نام تا اوایل خردادماه ادامه دار خواهد بود. زمانبندی دقیق ثبت نام و برگزاری ازمون EPT از طریق سایت english.iau.ac.ir در اختیار داوطلبان قرار می گیرد که البته امکان تغییر در تاریخ های اعلام شده نیز وجود دارد.

 

نحوه ثبت نام آزمون EPT سال ۱۴۰۰

نحوه ثبت نام آزمون EPT بدین صورت است که داوطلبان ابتدا باید وارد سامانه english.iau.ac.ir شوند و شماره دانشجویی خود را درج نمایند. سپس عکس پرسنلی خود را بارگذاری نمایند، مشخصات خواسته شده را درج کنند، هزینه ثبت نام آزمون EPT را پرداخت نمایند و در نهایت شناسه پرداخت را از سامانه دریافت کنند که به معنای موفقیت آمیز بودن ثبت نام است.

1️⃣ از سمت چپ سامانه english.iau.ac.ir صفحه گزینه ” سامانه ثبت نام آزمون EPT ” را انتخاب کنید.

2️⃣ سپس بر روی گزینه ” ثبت نام در آزمون ” کلیک کنید.

3️⃣ در مرحله بعدی می بایست شماره دانشجویی مقطع دکتری خود را به همراه کد امنیتی، در کادر نمایش داده شده وارد کنید.

4️⃣ پس از درج اطلاعات خواسته شده در بخش های تعیین شده، گزینه “ ورود به مرحله ثبت نام ” را انتخاب نمایید.

5️⃣ در صفحه بعدی، ابتدا لازم است عکس پرسنلی خود را وارد کنید

6️⃣ سپس نوع آزمون (EPT) را زیر انتخاب کرده و تمام اطلاعات خواسته شده در فرم ثبت نام را به طور دقیق تکمیل نمایید.

7️⃣ نوع سهمیه خود را که شامل سهمیه های عادی، رزمنده، جهادگر، آزاده یا همسر یا فرزند، جانباز ، همسر و یا فرزند جانباز 25 درصد به بالا و شاهد می باشد را درج نمایید.

8️⃣ در بخش بعدی باید اطلاعات تماس و اطلاعات تحصیلی خود را تکمیل کنید.

9️⃣ پس از وارد کردن اطلاعات کامل و درج کد امنیتی در بخش خواسته شده، گزینه “ثبت نام” را انتخاب کنید.



:: برچسب‌ها: ثبت نام آزمون EPT ۱۴۰۰ ,
:: بازدید از این مطلب : 425

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

زمان انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۰ داوطلبانی که مطابق کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه، شهریه پرداز و همینطور دانشگاه آزاد شده باشند، می توانند وارد فرآیند انتخاب رشته شده و کد رشته محل های مورد علاقه خود را وارد فرم انتخاب رشته کنند. تکمیل مراحل انتخاب رشته فقط در بازه زمانی امکان پذیر می باشد که از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی به عنوان زمان انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1400 اعلام شده باشد.

منبع: زمان انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۰

 

زمان انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۰

پس از برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که مجری آن مرکز سنجش آموزش پزشکی می باشد، برای تمامی شرکت کنندگان یک کارنامه اولیه منتشر می شود. در زمان اعلام نتایج اولیه، هر داوطلب می تواند پس از دریافت کارنامه اولیه خود، چنانچه مجاز به انتخاب رشته در رشته های گروه پزشکی شده باشد، وارد مرحله انتخاب رشته شود.

 

زمان انتخاب رشته آزمون دکتری سنجش پزشکی در تاریخ ۱۷ مرداد ماه اعلام خواهد شد.

 

متقاضیان برای انجام یک انتخاب رشته درست و اصولی بایستی در ابتدا دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۰ که همزمان با آغاز ثبت نام انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت از سوی سایت انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۰ sanjeshp.ir منتشر می شود را دریافت و به دقت مطالعه کنند. داوطلبان پس از پشت سر گذاشتن مرحله انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت، وارد مرحله دوم این آزمون یعنی مصاحبه علمی و ارزیابی علمی و بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری خواهند شد.

 

تمدید مهلت انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۰

مرکز سنجش آموزش پزشکی پس از اتمام مهلت انتخاب رشته دکترا وزارت بهداشت، مهلت چند روزه ای را جهت انتخاب رشته متقاضیان که از این مرحله جامانده اند، در نظر می گیرد. همینطور تمدید مهلت انتخاب رشته وزارت بهداشت فرصت مجددی را در اختیار داوطلبانی قرار می دهد که ثبت نام خود را انجام داده اند و قصد دارند فرم انتخاب رشته خود را ویرایش کنند، قرار می دهد.

 

مشاوره زمان انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۰

به منظور راهنمایی متقاضیان آزمون دکترا وزارت بهداشت و همینطور قرار دادن اطلاعات و جزییات مربوط به مرحله انتخاب رشته وزارت بهداشت، مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به طور همزمان با فعال شدن لینک انتخاب رشته در سایت (sanjeshp.ir )، لینک دانلود انتخاب رشته دکترا وزارت بهداشت را نیز قرار می دهد که شامل مندرجاتی مهمی از جمله شرایط، انواع سهمیه ها، نحوه گزینش داوطلبان، لیست رشته محل ها به همراه مناطق آمایشی می باشد.

داوطلبان توجه داشته باشند که الویتی را در فرم انتخاب رشته درج کنند که در آن ها حد نصاب نمره قبولی را کسب کرده باشند، چراکه در غیر اینصورت دعوت به مصاحبه نخواهند شد. اگر قصد انجام یک انتخاب رشته اصولی و آگاهانه را دارید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید و راهنمایی های لازم جهت انجام یک انتخاب رشته اصولی را دریافت نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته دکترا وزارت بهداشت می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

تاریخ انتخاب رشته دکترا وزارت بهداشت چه تاریخی می باشد؟

زمان دقیق انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت معمولا در مرداد ماه می باشد. در متن مقاله زمان دقیق اشاره شده است

دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت چه زمانی منتشر خواهد شد؟

دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت همزمان با فعال شدن لینک انتخاب رشته دکتری و چند رو پس از اعلام نتایج اولیه منتشر خواهد شد.

آیا تاریخ انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت تمدید نیز خواهد شد؟

بله، ممکن است پس از اتمام تاریخ انتخاب رشته دکترا وزارت بهداشت مهلت در نظر گرفته شده چند روزی تمدید شود.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: زمان انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۰



:: برچسب‌ها: زمان انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۰ ,
:: بازدید از این مطلب : 363
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

بهترین منابع کنکور ریاضی ۱۴۰۱ کدامند ؟ تمامی داوطلبان باید توجه داشته باشند که تا کنکور سراسری سال 99، برای داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید دو کنکور مجزا برگزار می‌شد اما از سال 1400 به بعد برای هر دو گروه از داوطلبان یک کنکور و مطابق با دروس نظام جدید برگزار می‌شود. داوطلبانی که به دنبال شرکت در کنکور سراسری ریاضی در سال آینده هستند پیش از مطالعه باید از منایع کنکور ریاضی مطلع باشند و مطابق آن درس بخوانند به همین منظور در ادامه این مطلب به منابع کنکور سراسری ریاضی می‌پردازیم. برای مشاهده و مطالعه کتب کمک درسی کنکور ریاضی ۱۴۰۱ کلیک کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام کنکور کلیک کنید.

منبع: منابع کنکور ریاضی ۱۴۰۱

 

منابع دروس عمومی کنکور سراسری ریاضی ۱۴۰۱

کنکور سراسری ریاضی از دو دفترچه دروس عمومی و دروس تخصصی تشکیل شده است که دفترچه دروس عمومی خود متشکل از چهار درس زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، فرهنگ و معارف اسلامی و زبان انگلیسی می باشد که داوطلبان باید توجه داشته باشند طبق منابع این دروس، مطالعه کنند. برای مشاهده بودجه بندی دروس عمومی کنکور سراسری ۱۴۰۱ و بودجه بندی کنکور سراسری ریاضی ۱۴۰۱ کلیک کنید.

بخوانید: بهترین منبع دروس عمومی کنکور ۱۴۰۱ 

 زبان و ادبیات فارسی

درس زبان و ادبیات فارسی با ضریب 4، بیشترین ضریب را در میان دروس عمومی کنکور ریاضی دارد که باید بدان توجه بیشتری شود. سهم این درس از سوالات دفترچه عمومی 25 سوال است که بیشتر آن را سوالات قرابت معنایی تشکیل می‌دهد. این سوالات از کتاب‌های درسی جدول زیر، طرح می‌شوند.

نام درس کد کتاب سال تدرس سال چاپ کتاب
فارسی 1 110201 دهم 97
فارسی 2 111201 یازدهم 98
فارسی 3 112201 دوازدهم 99

داوطلبان کنکور ریاضی برای تسلط بیشتر بر مباحث درس زبان و ادبیات فارسی می‌توانند از کتب کمک درسی همچون ادبیات موضوعی میکرو طبقه بندی گاج و یا کتاب نشر الگو استفاده کنند.

زبان عربی

سهم زبان عربی نیز از سوالات دفترچه عمومی، 25 سوال با ضریب  2 می‌باشد که بیشتر سوالات آن مربوط به بخش ترجمه و تعریب می‌باشد. منابع طراحان سوالات درس زبان عربی کنکور ریاضی، کتاب های جدول زیر می‌باشد.

نام درس کد کتاب سال تدریس سال چاپ کتاب
عربی، زبان قرآن 1 110206 دهم 97
عربی، زبان قرآن 2 111206 یازدهم 98
عربی، زبان قرآن 3 112206 دوازدهم 99

داوطلبان برای تسلط بیشتر در مباحث درس عربی، در کنار مطالعه کتاب درسی می‌توانند از کتب کمک آموزشی به عنوان مکمل بهره بگیرند. پیشنهاد مشاوران دانتل یکی از کتاب‌های سیر تا پیاز مهر و ماه یا عربی کامل گاج می‌باشد.

فرهنگ و معارف اسلامی

درس فرهنگ و معارف اسلامی نیز با ضریب 3، در کنکور سراسری ریاضی، 25 تست را به خود اختصاص داده است که برای کسب موفقیت باید بدان نیز توجه شود. سوالات این درس عمومی از کتاب های موجود در جدول زیر طرح می‌شود.

نام درس کد کتاب سال تدریس  سال چاپ کتاب
دین و زندگی 1 110204 دهم 97
دین و زندگی 2 111204 یازدهم 98
دین و زندگی 3 112204 دوازدهم 99

داوطلبان چنانچه مایل باشند می‌توانند برای مطالعه توضیح خط به خط کتاب درسی دین و زندگی و همینطور حل تست‌های تالیفی و تست‌های کنکور سراسری سال‌های گذشته از کتاب جامع دین و زندگی | میکرو طبقه بندی گاج استفاده کنند.

زبان انگلیسی

25 سوال از دروس عمومی نیز مربوط به درس زبان انگلیسی می‌باشد که با ضریب 2 در نمره داوطلب محاسبه می شود. سوالات این بخش نیز از کتاب‌های درسی زیر طرح می‎شود.

نام درس کد کتاب سال تدریس سال چاپ کتاب
انگلیسی 1 110230 دهم 97
انگلیسی 2 111230 یازدهم 98
انگلیسی 3 112230 دوازدهم 99

داوطلبان باید توجه داشته باشند که یادگیری زبان نیازمند تکرار و تمرین می‌باشد به همین دلیل وجود یک کتاب کمک آموزشی همچون مبتکران به تالیف دکتر شهاب اناری می‌توانند تسلط خوبی را به آنها بدهد.

منابع دروس تخصصی کنکور سراسری ریاضی ۱۴۰۱

دفترچه دروس تخصصی کنکور ریاضی، از دروس ریاضیات، فیزیک و شیمی تشکیل شده است و هر دارای ضرایب بیشتری نسبت به دروس عمومی می‌باشند.

بخوانید: بهترین منبع تست کنکور ریاضی ۱۴۰۱ 

ریاضیات

مهمترین درس تخصصی داوطلبان کنکور ریاضی، درس ریاضیات می‌باشد که خود متشکل از دروس آمار و احتمال، هندسه یک، هندسه دو، هندسه سه، ریاضیات گسسته، حسابان یک و حسابان دو می‌باشد که داوطلبان برای قبولی در رشته‌های فنی مهندسی، باید بدان توجه ویژه ای داشته و تمامی مطالب را مطالعه کنند.

سوالات این درس تخصصی از کتاب‌های درسی زیر طراحی می‌شود، اما داوطلبان برای کسب رتبه مناسب باید از کتاب‌های کمک آموزشی همچون نشرالگو و خیلی سبز نیز استفاده کنند.

بخوانید: روش صحیح مطالعه ریاضیات کنکور ریاضی ۱۴۰۱ 

نام کتاب  کد کتاب سال تدریس کتاب سال چاپ کتاب
هندسه 1 110213 پایه دهم 97
هندسه 2 111213 پایه یازدهم 98
آمار و احتمال 111215 پایه یازدهم 98
حسابان 1 111214 پایه یازدهم 98
حسابان 2 112214 پایه دوازدهم 99
هندسه 3 112213 پایه دوازدهم 99
ریاضیات گسسته 112215 پایه دوازدهم 99

منابع کنکور سراسری ریاضی | فیزیک

از دیگر دروس تخصصی کنکور ریاضی، درس فیزیک می‌باشد و در زیرگروه یک و دو، ضریب 3 و در زیرگروه سه، ضریب دو را به خود اختصاص  داده است. سوالات این درس تخصصی از کتابهای درسی زیر طراحی می‌شوند.

بخوانید: روش صحیح مطالعه فیزیک کنکور ریاضی ۱۴۰۱ 

نام کتاب کد کتاب سال تدریس سال چاپ کتاب
فیزیک 1 110209 پایه دهم 97
فیزیک 2 111209 پایه یازدهم 98
فیزیک 3 112209 پایه دوازدهم 99

داوطلبان برای این درس منابع کمک آموزشی مناسب  کتاب‌های گاج نقره ای، خیلی سبز و نشرالگو را می‌توانند تهیه و مطالعه کنند.

منابع کنکور سراسری ریاضی | شیمی

آخرین سوالات از دفترچه دروس اختصاصی کنکور ریاضی به سوالات درس شیمی اختصاص دارد که از آن 35 سوال با ضریب 3 در زیر گروه یک و با ضریب 2 در زیر گروه دو و سه طرح می‌شود. سوالات این درس از کتاب های درسی زیر طرح خواهد شد.

بخوانید: روش صحیح مطالعه شیمی کنکور ریاضی ۱۴۰۱ 

نام کتاب کد کتاب سال تدریس سال چاپ کتاب
شیمی 1 110210 پایه دهم 97
شیمی 2 111210 پایه یازدهم 98
شیمی 3 112210 پایه دوازدهم 99

در حال حاضر بهترین کتاب کمک آموزشی برای درس شیمی کنکور ریاضی، کتاب مبتکران می‌باشد که دارای درسنامه، تست‌های تالیفی و تست‌های کنکور سراسری سال گذشته است و مطالعه آن می‌تواند در کسب درصد بالا در درس شیمی به داوطلبان در سطح مختلف آموزشی، کمک کند. در این مقاله به بررسی منابع کنکور سراسری ۱۴۰۱ رشته ریاضی پرداختیم. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه منابع کنکور سراسری ریاضی 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: منابع کنکور ریاضی ۱۴۰۱



:: برچسب‌ها: منابع کنکور ریاضی ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 652
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام در کنکور سراسری، آغاز راه پیش روی دانش آموزانی است که قصد تحصیل در آموزش عالی را دارند. شاید ثبت نام در کنکور سراسری برای برخی از داوطلبان مبهم و دشوار به نظر برسد. متقاضیان می‌توانند پیش از شروع زمان‌بندی اعلامی برای ثبت نام، با فرآیند آن آشنا شوند. کسب اطلاعات دقیق و صحیح در این زمینه بسیار راهگشا خواهد بود. داوطلبان کنکور می‌توانند تمام اطلاعات مورد نیاز خود همچون زمان ، شرایط و مدارک لازم ثبت نام کنکور سراسری 1401 مطالعه نمایند.

 

منبع: ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

 

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

ثبت نام کنکور سراسری از طریق سایت رسمی سازمان سنجش و آموزش کشور صورت می‌گیرد. کلیه متقاضیان شرکت در کنکور سراسری دانشگاه دولتی و آزاد باید در سایت سازمان سنجش ثبت نام نمایند. آزمون کنکور در پنج گروه آزمایشی برگزار می‌شود. داوطلبان باید براساس علاقه مندی خود یکی از گروه های ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان خارجی را انتخاب نمایند.

درانتخاب گروه آزمایشی، نیازی به حفظ تجانس با رشته تحصیلی نیست. گروه های ریاضی، تجربی و انسانی، گروه اصلی هستند. گروه های آزمایشی هنر و زبان خارجی شناور تلقی می‌شوند. داوطلبان مجاز هستند منحصرا در یکی از گروه­های اصلی ثبت نام نمایند. داوطلبان در صورت تمایل می‌توانند یک یا دو گروه شناور را علاوه بر گروه آزمایشی اصلی خود انتخاب نمایند.به طور کلی، داوطلبان می‌توانند یک تا سه گروه را برای آزمون کنکور خود انتخاب کنند. به عنوان مثال داوطلب می‌تواند در سه گروه تجربی، هنر و زبان ثبت نام کند.

بخوانید: ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱

ثبت نام در کنکور مختص رشته محل های با آزمون است. داوطلبان می‌توانند برای ادامه تحصیلات خود در آموزش عالی از رشته های بدون آزمون نیز استفاده کنند. اما اگر فردی به دنبال قبولی در رشته های پرطرفدار و دانشگاه های پرمتقاضی است، حتما باید در کنکور شرکت نماید. متقاضیان برای ثبت نام به آدرس sanjesh.org مراجعه نمایند.

بخوانید: دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

هرسال ثبت نام کنکور در بازه زمانی اعلامی از سوی سازمان سنجش صورت می‌گیرد. زمان ثبت نام در سال های مختلف اندکی تفاوت دارد. اما به طور تقریبی می‌توان گفت که ثبت نام در بهمن ماه انجام می‌شود. طبق آخرین اطلاعیه سازمان سنجش، ثبت نام کنکور 1400 از 12 بهمن ماه آغاز و تا 18 بهمن ادامه خواهد داشت. برای مشاهده و دریافت فرم ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ کلیک کنید.

پس از پایان یافتن مهلت ثبت نام، فرصت مجددی برای کسانی که موفق به ثبت نام نشده اند در نظر گرفته می‌شود. تمدید مهلت ثبت نام غالبا صورت می‌گیرد. اما به کلیه داوطلبان توصیه می‌شود که ثبت نام خود را موکول به روزهای آخر ننمایند. در زمان تمدید مهلت ثبت نام، داوطلبانی که ثبت نام کرده اند نیز مجاز به ویرایش اطلاعات خود هستند.

بخوانید: ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

شرایط ثبت نام

ثبت نام نمودن در کنکور دارای شرایط و ضوابط مخصوصی است. لازم است داوطلبان پیش از آغاز فرآیند ثبت نام، از قوانین مطلع شوند. اطلاع از قوانین مانع بروز مشکلات بعدی خواهد شد. تنها داوطلبانی مجاز به ثبت نام در کنکور هستند که حائز تمام شرایط اعلامی باشند. شرایط ثبت نام را می‌توان به دو بخش شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تقسیم نمود.

بخنوانید: شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

شرایط عمومی ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

  • اعتقاد داشتن به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی تصریح شده در قانون اساسی از شروط عمومی ثبت نام می‌باشد.
  • عدم احراز عناد نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران برای متقاضیان ضروری است.
  • متقاضیان نباید سابقه عضویت در سازمان های غیر قانونی، فراماسونری و اعقاب آنها داشته باشند.
  • داشتن سوء پیشینه مانع از احراز شرایط عمومی خواهد بود.
  • عدم احراز فساد اخلاقی جزء ضروریات است.
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر الزامی است.

شرایط اختصاصی ثبت نام

  • لازمه شرکت در کنکور، داشتن گواهینامه دوره پیش دانشگاهی یا نظام آموزشی جدید که تا تاریخ31/6/1400 دریافت شود، می‌باشد.
  • متقاضی نباید دانشجو پذیرفته شده دوره روزانه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در سال 99 باشد.
  • پذیرفته شدگان دوره های روزانه سال 99 در صورت تمایل به ثبت نام در کنکور 1400، تنها مجاز به انتخاب دوره های غیر روزانه هستند.
  • دانشجویان مشغول به تحصیل در دوره های شبانه، مجازی، خود گردان، پیام نور و دانشگاه آزاد، بدون نیاز به انصراف از تحصیل مجاز به ثبت نام در کنکور هستند.
  • دارندگان مدرک کاردانی و یا کاردانی پیوسته و آن دسته از داوطلبانی که تا تاریخ 1401/6/31 در مقطع کاردانی فارغ التحصیل می‌شوند، مجاز به ثبت نام در کنکور هستند.
  • فارغ التحصیلان رشته های مورد نیاز وزارت بهداشت در مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد باید تا تاریخ 1401/6/31 و یا 1400/11/30 خدمات خود را به اتمام برسانند تا مجاز به شرکت در کنکور باشند. این گروه در صورت پذیرفته شدن در مقطع دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی می‌توانند خدمات قانونی خود را پس از به پایان رسیدن دوره جدید به انجام رسانند.
  • دانش آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد در صورت نداشتن ممنوعیت تحصیل از نظر سازمان نظام وظیفه و تعهد خدمت به ارگان خاص، می‌توانند در کنکور شرکت نمایند. برای دریافت کد نظام وظیفه کلیک کنید.

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

لازم است داوطلبان قبل از آغاز زمان ثبت نام کنکور از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام مطلع شوند. گردآوری مدارک لازم پیش از موعد ثبت نام می‌تواند باعث آرامش روانی داوطلبان گردد. لیست مدارک مورد نیاز عبارتست از:

داوطلبان برای دریافت کد سوابق تحصیلی باید به سایت سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها به آدرس dipcode.medu.ir مراجعه نمایند.

بخوانید: مدارک ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

راهنمای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

برای ثبت نام در کنکور سراسری باید به سایت سازمان سنجش مراجعه نمود. داوطلبان باید پیش از ورود به صفحه ثبت نام، هزینه ثبت نام را پرداخت نمایند. لذا خرید کارت اعتباری جزء گام‌های نخستین جهت ثبت نام می‌باشد. چنانچه داوطلبی متقاضی شرکت در چند گروه آزمایشی باشد، باید به تعداد گروه های مورد نظر خود کارت اعتباری تهیه نماید. به طور کلی برای ثبت نام در کنکور 1400 باید گام های زیر را طی نمود:

 

در حال حاضر لینک ثبت نام در سایت سازمان سنجش در دسترس نیست. در اولین فرصت پس از آغاز زمان ثبت نام کنکور، راهنمای تصویری ثبت نام نیز در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. در مقاله نحوه و راهنما تصویری ثبت نام کنکور سراسری 1400 به بررسی کامل و قدم قدم ثبت نام کنکور پرداخته ایم برای مشاهده بر روی لینک زیر کلیک کنید.

بخوانید: نحوه و راهنما تصویری ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

مشاوره ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

ثبت نام کنکور سراسری، اولین مرحله شرکت در این آزمون و از مهم ترین مراحل است. اشتباه در ورود اطلاعات و یا نقص در ثبت نام؛ باعث ایجاد مشکل در مراحل بعدی ثبت نام می شود. توصیه دانتل به داوطلبان کسب اطلاعات کافی درمورد نکات ثبت نام است. آگاهی بر مسائل مختلف مربوط به ثبت نام به داوطلبان کمک می‌کند تا این مرحله را به بهترین شکل سپری کنند. مطالعه این نکات از طریق سایت دانتل قابل مطالعه است. همچنین مشاورین دانتل آمادگی همراهی داوطلبان در همه مراحل را دارند. توصیه می کنیم برای مسائل و مشکلات خود با مشاورین تحصیلی دانتل تماس بگیرید. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

بخوانید: ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام کنکور 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

توجه داشته باشید که این اطلاعات با توجه به سال قبل ثبت نام کنکور سراسری پر شده است و به محظ شروع ثبت نام اطلاعات این صفحه به روز رسانی خواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: ثبت نام کنکور ۱۴۰۱



:: برچسب‌ها: ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 664
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

روش صحیح مطالعه ریاضیات کنکور ریاضی ۱۴۰۱ به چه صورت می باشد؟ از درس ریاضیات 55 سوال در کنکور سراسری ریاضی طرح می‌شود و داوطلبان برای هر سوال تقریبا 94 ثانیه مهلت پاسخگویی دارند. کسانی می‌توانند درصد بالایی در درس ریاضیات کسب کنند که تسلط بالایی داشته باشند. این تسلط از آگاهی بر روش صحیح خواندن ریاضیات کنکور ریاضی 1401 بوجود می آید که در ادامه به این موضوع می‌پردازیم. 

منبع: روش صحیح مطالعه ریاضی

 

روش صحیح مطالعه ریاضیات کنکور ریاضی ۱۴۰۱

درس ریاضیات کنکور سراسری بر اساس دروس نظام جدید از درس‌های حسابان 1، حسابان 2، هندسه 1، هندسه 2، هندسه 3، آمار و احتمال و ریاضیات گسسته تشکیل شده است که مجموعا 55 سوال در کنکور ریاضی دارند. داوطلبانی می‌توانند درصد بالایی را در حل این سوالات بدست آورند که تسلط زیادی بر مباحث درس ریاضی داشته باشند و با دیدن هر سوال، راه حل و فرمول ها را بیاد آورند و روتین سوالات را حل کنند. برای مشاهده منابع کنکور۱۴۰۱ کلیک کنید.

اما سوالی که برای داوطلبان به وجود می آید این است که چگونه درس بخوانیم و چه میزان تست بزنیم تا به مرحله ای برسیم که برای سوالات ریاضی تسلط کافی را بدست آوریم برای یافتن پاسخ این سوالات باید با روش صحیح مطالعه ریاضیات کنکور ریاضی ۱۴۰۱ آشنا بود. برای مشاهده و مطالعه کتب کمک درسی کنکور ریاضی ۱۴۰۱  کلیک کنید.

 

برنامه ریزی و توجه به بودجه بندی دروس

داوطلبان کنکور ریاضی در وهله اول باید به این نکته توجه داشته باشند که هر کدام از درس‌های زیرمجوعه درس ریاضیات، بیشتر از شنیدن و خواندن نیاز به تکرار و تمرین بر روی کاغد دارد. بنابراین داوطلبان باید در برنامه ریزی مطالعاتی خود 20 درصد از کل ساعت مطالعه هفتگی خود را به درس ریاضیات اختصاص بدهند. برای مشاهده بودجه بندی دروس عمومی کنکور سراسری ۱۴۰۱ کلیک کنید.

پیش از مطالعه داوطلبان بایستی به سراغ بودجه بندی کنکور سراسری ریاضی ۱۴۰۱ بروند و برای خود مشخص کنند که چه مباحثی برایشان در الویت است، مسلما مباحث با تعداد سوالات بیشتر در کنکور سراسری، دارای بودجه بندی بیشتری نیز می‌باشد.

 

روش صحیح مطالعه ریاضیات کنکور ریاضی ۱۴۰۱ | رعایت مباحث پیش نیاز و هم نیاز 

مباحث درس ریاضیات، مباحث مرتبطی هستند که باید پله به پله آن را فراگرفت. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم برای مثال در درس ریاضیات، سوالاتی از کتابهای حسابان 1 و حسابان 2 طرح می شود.داوطلبان اگر می‌خواهند مطالب درس حسابان 2 را در کمترین زمان و با بیشترین بازدهی یاد بگیرند باید درس حسابان 1 را از پیش به خوبی مطالعه کرده و از آن تست‌های کافی حل کرده باشند.

چرا که گاها یک مبحث در درس پایه بالاتر دارای پیش نیازی از مبحثی از پایه پایین تر است که داوطلب باید بلد باشد. رعایت این اصل نیز میزان تسلط بر مباحث را افزایش می‌دهد.

 

حل سوالات کتاب درسی

درس ریاضی مجموعه ای از فرمول ها، اشکال و اعلام و روشهای مختلف برای حل سوالات است. داوطلبان ممکن است وقتی برای بار اول با آنها روبه رو می‌شوند، دچار ابهاماتی شوند. برای به اصطلاح جاافتادن مبحث جدید، داوطلبان بایستی از اشکال و سوالات کتاب آغاز کنند.

حل سوالات و تمرین‌های کتاب درسی، تا حد زیادی مفهوم مبحث را برای داوطلب روشن می‌سازد اما مسلط به مبحث نمی کند و در واقع 50 درصد از مسیر طی می‌شود.

 

بخوانید: مطالعه فیزیک کنکور ریاضی ۱۴۰۱  

 

 

روش صحیح مطالعه ریاضیات کنکور ریاضی ۱۴۰۱ | تست‌های آموزشی

داوطلبان بعد از فراگیری مباحث جدید و حل سوالات کتاب درسی و کسب یادگیری نسبی بایستی به سراغ تست‌های آموزشی بروند. بدین صورت که داوطلبان بایستی از کتب کمک درسی ریاضی ۱۴۰۱ استفاده کنند و در مبحث مورد نظر چند تست آموزشی حل کنند. برای مشاهده منابع کنکور ریاضی ۱۴۰۱ کلیک کنید.

هر کجا راه حل را بلد نبودند می‌توانند به پاسخنامه رجوع کنند و حتما با نکات و روشهای حل جدیدی در گزینه‌ها و صورت سوال و پاسخنامه مواجه می‌شوند که می‌توانند آنها را در دفترچه جداگانه ای با عنوان دفترچه نکات یادداشت کنند. تست‌های آموزشی، یک دید کلی از سبک سوالات به داوطلبان می‌دهد و آنها را برای حل تست‌های زمان دار آماده می‌کند.

 

بخوانید: مطالعه شیمی کنکور ریاضی ۱۴۰۱ 

 

 

تست‌های زمان دار

پس از حل سوالات آموزشی، داوطلبان بایستی تست‌های زمان‌دار خود را حل کنند. بدین صورت که بایستی تعدادی تست از هر مبحث که مدنظرشان هست، انتخاب کنند و سپس یک زمان معین را نیز برای آن درنظر بگیرند و سعی کنند در زمان مشخص به تست‌ها پاسخ دهند و در حین حل سوالات به پاسخنامه نیز رجوع نکنند و اگر زمان به پایان رسید، پاسخگویی را متوقف کنند و درصد بگیرند.

اگر درصد بالایی کسب کردند یعنی به تسلط لازم برای حل سوالات رسیدند اما اگر درصد کسب کرده پایین باشد باید تست‌های آموزشی بیشتری حل کنند.

 

بخوانید: منابع دروس عمومی کنکور ۱۴۰۱

 

 

روش صحیح مطالعه ریاضیات کنکور ریاضی ۱۴۰۱ | هدفگذاری

داوطلبان باید پس از حل سوالات هر مبحث، با توجه به درصدهای کسب شده، بر هر درس هدفگذاری کنند که چه میزان در حل سوالات تسلط دارند. این هدفگذاری شما را به درصد بالا در کنکور نزدیک‌تر می‌سازد.

هدفگذاری یعنی مطالعه صحیح و با برنامه ریزی، تست زنی، استراحت و مرور مطالب. هر کدام از این مولفه ها در قالب هدفگداری محقق می شوند. داوطلبانی که هدفگذاری دارند با خیال راحت تری دوران کنکور را سپری می کنند و از شانس بیشتری برای موفقیت برخوردارند.

 

ابزارهای مطالعه

داوطلبان باید تمامی ابزارهای مطالعه را، پیش از شروع مطالعه آماده کنند. پیشتهاد مشاوران دانتل استفاده از یک کتاب کمک آموزشی شامل درسنامه و تست‌های تالیفی و کنکور سراسری، در کنار کتاب درسی است.

اکثر داوطلبان در یادگیری درس ریاضیات با مشکل مواجه هستند که می‌توانند برای یادگیری بیشتر از DVD های آموزشی و کتابچه‌های همراه و همینطور تدریس خصوصی استفاده کنند. البته بهتر است پیش از تصمیم گیری در مورد انتخاب ابزار مطالعه مناسب از خودتان و نقاط ضعف و قوتی که دارید شناخت کافی داشته باشید. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل های زیر تماس بگیرید.

 

بخوانید: منابع تستی کنکور ریاضی ۱۴۰۱

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه روش صحیح مطالعه ریاضیات کنکور ریاضی ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: روش صحیح مطالعه ریاضی



:: برچسب‌ها: روش صحیح مطالعه ریاضی ,
:: بازدید از این مطلب : 660
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

منابع کمک درسی کنکور ریاضی ۱۴۰۱ کدام اند؟ داوطلبان بسیاری با شرکت در کنکور ریاضی، برای رسیدن به صندلی رشته‌های پرطرفدار در دانشگاه‌های دولتی معتبر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند اما فقط عده‌ای موفق می‌شوند. موفقیت در کنکور سراسری به عوامل مختلفی همچون برنامه و منابعی که داوطلب استفاده می‌کند، بستگی دارد بنابراین باید وسواس خاصی در انتخاب منابع کنکور سراسری ۱۴۰۱ به خرج دهند. به همین منظور در ادامه این مطلب به معرفی کتب کمک درسی کنکور ریاضی 1401 می‌پردازیم. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

منبع: منابع کمک درسی کنکور ریاضی ۱۴۰۱

 

کتاب کمک درسی کنکور ریاضی ۱۴۰۱

داوطلبان کنکور ریاضی ابتدا باید تمامی چیزهایی که مطالعه آنها را کامل می کند، تهیه کنند چرا که مطالعه کتب درسی به تنهایی کافی نیست و حتما باید از کتب کمک درسی و منابع کنکور ریاضی ۱۴۰۱ به عنوان مکمل استفاده کنند و به کمک آنها به تسلط کافی در مباحث برسند.

اگر داوطلبان کنکور ریاضی در کنار یک برنامه اصولی و با گذاشتن وقت برای مطالعه و تسلط بر کتب درسی، منایع باکیفیت از اساتید معتبر نیز تهیه کنند حتما موفق خواهند شد و به هدف خود خواهند رسید.

 

کتاب کمک درسی کنکور ریاضی ۱۴۰۱ | دروس عمومی

برای دروس عمومی کنکور ریاضی، کتب کمک درسی متنوعی از انتشارات مختلف در بازار موجود می‌باشد، اما همانطورکه گفته شد داوطلبان بایستی با کسب اطلاعات و با توجه به نیاز خود بهترین منبع را برای خود تهیه کنند و سعی کنند آنچه را که می‌خواهند خریداری کنند چراکه تعدد منابع خود باعث ایجاد درگیری فکری و عقب ماندن از برنامه ریزی تحصیلی خواهد شد. برای مشاهده بودجه بندی دروس عمومی کنکور ۱۴۰۱ و بودجه بندی کنکور ریاضی ۱۴۰۱ کلیک کنید.

به همین منظور در ادامه این مطلب بهترین کتب کمک درسی، دروس عمومی کنکور ریاضی را معرفی کرده ایم.

 

درس زبان و ادبیات فارسی

داوطلبان کنکور ریاضی که قصد دارند درس زبان و ادبیات فارسی را به صورت موضوعی محور، مطالعه کنند می‌توانند از کتاب‌هایی که موضوعی مباحث را شرح می‌دهند همچون ” نشر الگو “، ” ادبیات موضوعی گاج “، ” لقمه مهر و ماه ” و ” نشر دریافت به قلم هامون سبطی ” استفاده کنند. فقط باید توجه داشته باشند که این کتب برای هر موضوع یک جلد جداگانه دارند که بایستی همه را تهیه کنند.

و اما داوطلبانی که قصد دارند ادبیات را به صورت درس به درس مطالعه کنند، می‌توانند از ” کتاب ادبیات جامع خیلی سبز ” و یا ” کتاب نشر الگو ” که مباحث زبان و ادبیات فارسی را درس محور، ارائه داده است استفاده کنند.

نام کتاب انتشارات توضیحات
ادبیات جامع کنکور  خیلی سبز
  • درسنامه درس به درس کامل
  • تست تالیفی و کنکور گذشته
  • نداشتن بخش آرایه ادبی
ادبیات موضوعی گاج
  • درسنامه خلاصه
  • تست تالیفی و کنکور گذشته کامل
  • مناسب برای منبع دوم و تست زنی 
کتاب تک مبحثی دکتر هامون سبطی (3جلد) نشر دریافت
  • هر کتاب مربوط به یک مبحث
  • درسنامه کامل
  • تست تالیفی و کنکور گذشته
کتاب تک مبحثی (5 جلد) نشر الگو
  • هر کتاب مربوط به یک مبحث
  • درسنامه کامل و روان
  • نکات کلیدی در آخر کتاب
  • تست تالیفی و کنکور گذشته

 

درس دین و زندگی

کتاب کمک درسی ” دین و زندگی کامل جامع کنکور جلد بانک تست سری میکرو طلایی کنکور 1400 از انتشارات گاج ”  شامل تست‌های تالیفی و تست‌های کنکور سراسری داخل و خارج در سالهای گذشته، به همراه پاسخ تشریحی است و همینطور دربردازنده پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم می‌باشد.

داوطلبان برای دستیابی به درصد بالا در درس دین و زندگی کنکور ریاضی می‌توانند از آن بهره ببرند همینطور سری میکروطبقه‌بندی این انتشارات شامل درسنامه نیز می‌باشد.

داوطلبانی که فقط به دنبال منبعی هستند که فقط تست‌های کنکور سالهای گذشته را در درس دین و زندگی به همراه تعداد محدودی تست تالیفی داشته باشد می‌تواند کتاب “دین و زندگی کنکور آبی قلم چی” را تهیه کنند.

نام کتاب انتشارات توضیحات
 جامع دین و زندگی گاج
  • درسنامه کامل
  • خلاصه درسنامه آخر کتاب جهت مرور سریع
  • جلد دوم پاسخانمه تشریحی
  • تست تالیفی و کنکور
جامع دین و زندگی (2 جلد سوال و پاسخنامه) سفیر خرد
  • درسنامه کامل
  • سوالات تستی و پاسخانه کلیدی
  • تست تالیفی و کنکور گذشته
دین و زندگی خیلی سبز
  • دین زندگی 2 و3
  • درسنامه نسبتا کامل
  • پاسخنامه تشریحی داخل سایت خیلی سبز
  • تست تالیفی و کنکور
خط ویژه دین و زندگی گاج
  • حجم کم
  • دارای نکات کلیدی
  • مناسب داوطلبانی که وقت کمی دارند
آیات و نکات دین و زندگی گاج
  • کتاب تکمیلی دین و زندگی گاج
  • دارای 1000 تست تالیفی و کنکور
جامع دین و زندگی  نشر الگو
  • درسنامه
  • تست تالیفی و کنکور
  • پاسخنامه تشریحی 
آبی دین و زندگی قلم چی
  • دارای درسنامه
  • تست تالیفی و کنکور
  • پاسخنامه تشریحی داخل سایت 
دین و زندگی همگامان
  • درسنامه خلاصه
  • به عنوان منبع دوم

 

درس زبان عربی

برخی داوطلبان کنکور ریاضی در درس عربی ضمن داشتن پایه قوی، تمایل به کسب درصد بالا در این درس را نیز دارند که کتاب “بانک تست عربی کنکور | سیر تا پیاز از انتشارات مهر و ماه” برایشان گزینه مناسبی است، چرا که این کتاب جامع شامل عربی 1، 2 و 3 می‌باشد و از لحاظ تست‌های تالیفی در سطح بالایی قرار دارد و مطالعه آن می‌تواند درصد بالایی به داوطلبان سخت کوش بدهد.

اما برخی دیگر به دنبال درصد نسبتا متوسط و خوبی در زبان عربی کنکور تجربی هستند که کتاب کمک آموزشی “عربی کامل گاج” را به آنها پیشنهاد می‌کنیم.

نام کتاب انتشارات توضیحات
عربی کامل گاج
  • درسنامه کامل
  • تست تالیفی و کنکور
  • بررسی متون عربی کنکور
  • خلاصه درسنامه آخر کتاب جهت مرور سریع
عربی سفید گاج
  • درسنامه کامل
  • برای داوطلبان سطح پیشرفته
  • تست تالیفی و کنکور
عربی جامع تخته سیاه
  • درسنامه متوسط
  • تست تالیفی و کنکور
عربی جامع خیلی سبز
  • درسنامه کامل و روان
  • پاسخ تشریحی کامل
فوت و فن عربی  خیلی سبز
  • برای داوطلبان سطح پیشرفته
  • تست تالیفی و کنکور

 

درس زبان انگلیسی

بخش اصلی در درس زبان انگلیسی لغات است. بنابراین داشتن یک منبع برای تسلط بر لغات زبان انگلیسی، همچون “کتاب لغات گاج (word focus)” می‌تواند در کسب درصد مناسب در این درس موثر باشد.

برای یادگیری دیگر مباحث و قواعد زبان انگلیسی کنکور ریاضی، پیشنهاد مشاوران دانتل کتاب “درک متن انگلیسی به زبان ساده از انتشارات مبتکران”  و به قلم دکتر شهاب اناری و یا کتاب “جامع زبان انگلیسی مبتکران” می‌باشد .

نام کتاب انتشارات توضیحات
زبان انگلیسی جامع کنکور (شهاب اناری) مبتکران
  • درسنامه کامل روان
  • واژگان مهم و اصلی
  • درک مطلب
  • تست تالیفی و کنکور
درک مطلب انگلیسی به زبان ساده مبتکران
  • درسنامه مخصوص درک مطلب
  • مناسب کلوز تست و ریدینگ
جامع زبان خیلی سبز
  • درسنامه کامل
  • واژگان
  • درک مطلب
  • تست تالیفی و کنکور
جامع میکرو زبان کنکور + کتابچه واژگان گاج
  • درسنامه کامل و روان
  • واژگان (دسته بندی بر اساس تکرار در کنکور
  • تیپ بندی تست ها
  • تست تالیفی و کنکور
زبان کنکور (رضا کیاسالار) شبقره
  • درسنامه 
  • تست تالیفی و کنکور (سطح متوسط
و نترسیم از متن (رضا کیاسالار) شبقره
  • کتاب مخصوص ریدینگ
  • کتاب مکمل

 

کتاب کمک درسی کنکور ریاضی ۱۴۰۱ | دروس اختصاصی

در این قسمت از متن سعی کرده ایم بهترین کتب کمک درسی موجود در بازار که مورد تایید اساتید کنکور سراسری است برای دروس تخصصی کنکور ریاضی را معرفی کنیم. همچنین داوطلبان سالهای گذشته کنکور سراسری که در بین نفرات برتر قرار داشتند از این منابع استفاده کرده اند.

 

بخوانید: بهترین منبع تست کنکور ریاضی ۱۴۰۱ 

 

 

درس ریاضیات

درس ریاضیات مهم‌ترین درس برای داوطلبان کنکور ریاضی می‌باشد که قبولی در رشته های فنی و مهندسی، نیازمند کسب درصد بالا در این درس است. درس ریاضیات کنکور ریاضی متشکل از دروس ریاضی 2، آمار، حسابان، حساب دیفرانسیل و انتگرال، هندسه 1 و 2، هندسه تحلیلی و جبرخطی و جبر و احتمال می‌باشد.

داوطلبان بایستی برای تمامی این دروس کتب کمک درسی تهیه کنند و از آنجا که ضریب این درس بالا است تمامی آنها را مطالعه کنند، در ادامه در جدول زیر، برای هر کدام کتب کمک درسی معرفی شده است.

ا ریاضی دهم نردبام خیلی سبز + حسابان یازدهم تست نشر الگو یا حسابان یازدهم نردبام خیلی سبز+ حسابان دوازدهم تست نشر الگو یا حسابان دوازدهم نردبام خیلی سبز

دروس امتحانی کتب کمک درسی
ریاضیات  تست نشر الگو (ریاضی دهم – حسابان یازدهم و دوازدهم)
نردبام خیلی سبز (ریاضی دهم – حسابان یازدهم و دوازدهم)
حساب دیفرانسیل و انتگرال انتشارات تخته سیاه
سه بعدی نشر الگو (ریاضی دهم – حسابان یازدهم و دوازدهم)
سیر تا پیاز گاج (ریاضی دهم – حسابان یازدهم و دوازدهم)
لقمه طلایی تکنیک های محاسبات سریع ریاضی کنکور مهر و ماه
حسابان جامع میکروطبقه بندی گاج (جلد یک و دو)
گسسته گسسته دوازدهم تست نشر الگو 
گسسته دوازدهم انتشارات خوشخوان
ریاضیات گسسته و جبر و احتمال انتشارات نشرالگو
گسسته میکرو طبقه بندی گاج
هندسه هندسه تست نشر الگو (دهم ، یازدهم و دوازدهم)
هندسه جامع انتشارات مهر و ماه
هندسه سیر تا پیاز گاج (دهم ، یازدهم و دوازدهم)

 

بخوانید: روش مطالعه ریاضیات کنکور ریاضی ۱۴۰۱ 

 

 

درس فیزیک

درس فیزیک از دروس تخصصی مهم کنکور ریاضی است که داوطلبان برای قبولی در رشته های پرطرفدار حتما باید بدان توجه کنند. پیشنهاد مشاوران دانتل برای داوطلبانی که نیازمند تشریح مباحث و درسنامه هستند، کتاب میکروطبقه بندی گاج و پس از آن برای داوطلبانی که تنها به یک کتاب تست و درسنامه مختصر در درس فیزیک احتیاج دارند کتاب نشر الگو می‌باشد.

فیزیک 1 و 2 و 3 تست نشر الگو
فیزیک پایه جامع و دوازدهم خیلی سبز
فیزیک کامل کنکور میکرو طلایی جلد 1و 2 گاج

 

بخوانید: روش صحیح مطالعه فیزیک کنکور ریاضی ۱۴۰۱ 

 

 

درس شیمی

درس شیمی کنکور ریاضی، انتشارات بسیاری اقدام به تالیف منابع و کتب کمک درسی کنکور ریاضی ۱۴۰۱ کرده اند اما یکی از کتاب‌های پرفروش، کتاب مبتکران می‌باشد که ضمن ارائه درسنامه کامل برای داوطلبان، حاوی تست‌های تالیفی و تست‌های کنکور سراسری سالهای گذشته نیز می‌باشد که داوطلبان با صرف وقت کافی برای مطالعه جلدهای آن می‌توانند به درصد بالایی از درس شیمی در کنکور سراسری دست یابند.

شیمی خیلی سبز (دهم، یازدهم و دوازدهم)
پرسش های چهار گزینه شیمی مبتکران (دهم، یازدهم و دوازدهم)
شیمی کامل کنکور میکرو طلایی گاج + درسنامه 

 

 

بخوانید: روش صحیح مطالعه شیمی کنکور ریاضی ۱۴۰۱ 

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه منابع کمک درسی کنکور ریاضی ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: منابع کمک درسی کنکور ریاضی ۱۴۰۱



:: برچسب‌ها: منابع کمک درسی کنکور ریاضی ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 مرداد 1400 | نظرات ()