نوشته شده توسط : دانتل

دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده و در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد. اولین قدم در جهت نام نویسی در آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی اطلاع از جزئیات ثبت نام و برگزاری این آزمون می باشد که تمامی آن ها در دفترچه راهنمای ثبت نام درج گردیده است. در ادامه ضمن قرار دادن لینک دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402 اطلاعاتی پیرامون جزئیات مندرج در آن نیز ارائه کرده ایم.

دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ‍۱۴۰۲ همزمان با شروع زمان ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. با توجه به روال سال های گذشته پیش بینی می شود که این دفتزچه اوایل اسفند ماه سال جاری منتشر گردد.

تاکنون زمان دقیق انتشار ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ اعلام نشده است.

پس از انتشار دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی متقاضیان تقریبا یک بازه زمانی یک هفته ای در اختیار دارند تا پس از مطالعه آن، هزینه ثبت نام را پرداخت کرده و مراحل نام نویسی خود را تکمیل نمایند.

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 1402

با توجه به عدم انتشار دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ لینک دریافت آن در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی ( sanjeshp.ir ) فعال نمی باشد. به محض انتشار لینک دانلود دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت لینک دانلود آن را قرار خواهیم داد.

دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

داوطلبان پیش از انجام فرآیند نام نویسی باید دفرتچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت را دانلود کرده و تمامی شرایط و مندرجات موجود در دفترچه را مطالعه نماید. پس از آگاهی از شرایط شرکت در آزمون داوطلبان با مراجعه به سایت سنجش پزشکی می توانند ثبت نام خود را تکمیل نمایند. 

 

شرایط اختصاصی دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

بخشی از دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت به شرایط ثبت نام ارشد وزارت بهداشت می پردازد که در ادامه این شرایط را به صورت موردی آورده ایم:

❌ داوطلبان باید دارای دانشنامه كارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری عمومی گروه پزشکی و یا مدارک بالاتر مرتبط با رشته مورد نظر خود داشته باشند.

❌ دسته ای از داوطلبان که جزو دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی هستند، نیز باید دارای گواهی فارغ التحصیلی خود را حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 1402 دریافت کنند.

❌ داوطلبانی که در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سال گذشته شرکت کرده و در دانشگاه های غیرروزانه پذیرفته شده اند، مجاز به شرکت در کنکور ارشد ۱۴۰۲ نیز هستند.

❌ داوطلبانی که جزو دانشجویان در حال تحصیل هستند، اگر قصد شرکت در کنکور کارشناسی ارشد رشته های علوم پزشکی را دارند، می توانند در این آزمون شرکت کنند، و پس از اعلام نتایج در صورت قبولی در آزمون از دانشگاه قبلی خود انصراف دهند.

 

 

 

مقرارت نظام وظیفه

داوطلبان آقا کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، بایستی در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وضعیت نظام وظیفه عمومی خود را مشخص کنند. طبق دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ مقررات نظام وظیفه عمومی به شرح موارد زیر است : 

⛔ داوطلبانی که جزو مشمولان غایب هستند، مجاز به شرکت در این آزمون و ادامه تحصیل نیستند.

⛔ دسته ای از داوطلبان که جزو فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد هستند و مشمول خدمت سربازی می باشند، مجاز به تحصیل مجدد در این مقطع نمی باشند.

❌دانشجویان اخراجی دانشگاه ها بایستی یا معافیت دائم اخذ کنند و یا دوره خدمت خود را به پایان برسانند، در غیر اینصورت محاز به شرکت در این آزمون نخواهند بود.

✅ هر داوطلب بایستی دوره کارشناسی ارشد را در مدت سنوات مجاز یعنی حداکثر سه سال به پایان برساند.

✅ داوطلبانی که در دانشگاه های مختلف پذیرفته می شوند، بایستی که برای دریافت معافیت تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد به یکی از دفاتر پليس + 10 استانی که دانشگاه در آن واقع است، مراجعه کنند.

 

شرایط مشمولین طرح نیروی انسانی

 دانشجویانی که مشمول قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان می باشند، می توانند قبل از انجام خدمات مربوط به این قانون در مقاطع بالاتر شامل کاردانی به کارشناسی، کارشناسی به کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد به Ph.D اقدام نمایند.

دسته ای از داوطلبان هم که در زمان انجام خدمت قانونی، در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت شرکت کرده و موفق به کسب قبولی می شوند، می توانند برای توقف طرح اقدام کنند و وارد دانشگاه شده و ادامه تحصیل دهند.

متقاضیان رشته های جدول زیر کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، بایستی که حداقل دو سال سابقه کار بالینی با مدرک کارشناسی در بخش های بیمارستانی و بالینی را داشته باشند. 

پرستاری اورژانس مدیریت پرستاری پرستاری مراقبت ھای ویژه
پرستاری مراقبت ھای ویژه نوزادان تكنولوژی آموزشی در علوم پزشكی
 

سهیمه بومی مناطق محروم دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت

30 درصد از ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی در ده قطب آزمایشی به مناطق و استان های محروم اختصاص داده شده است. داوطلبانی که قصد دارند در رشته های ارائه شده در این مناطق انتخاب رشته کنند، بایستی طبق دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت دارای یکی از شرایط زیر باشند:

???? داوطلب بایستی در استان مورد نظر متولد شده باشد و حداقل دو مقطع تحصیلی خود را در یکی از شهرهای حوزه دانشگاه مورد نظر گذرانده باشد.

???? داوطلب بایستی که حداقل سه مقطع تحصیلی را در یکی از شهرهای حوزه دانشگاه مورد تقاضا گذرانده باشد.

???? در صورتی که محل تولد پدر و یا مادر داوطلب در شهر مورد نظر باشد و یا همسرش در آن شهر باشد و خود نیز 5 سال اخیر در یکی از استان های مورد نظر زندگی کرده باشد.

 

 

 

مشاوره دفترچه ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

همانطور که در این مقاله بدان پرداختیم مهم ترین بخش دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت بخش شرایط می باشند. شرایطی که در متن مقاله فوق بخشی از آن ها را آورده ایم. در مقاله ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت (کلیک کنید) تمامی اطلاعات این آزمون را به طور کامل شرح داده ایم.

یک داوطلب در صورتی که علاقه مند به شرکت در این آزمون می باشد، در وهله اول باید بررسی کند که آیا واجدالشرایط می باشد یا خیر و سپس اقدام نماید. بنابراین مطالعه بند های مختلف دفترچه از اهیمت بالایی برخوردار است. در مقاله نحوه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت (کلیک کنید) می توانید مراحل گام به گام ثبت نام را مشاهده کنید.

شما عزیزان اگر دارای شرایط خاصی هستید و پیرامون ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سوالی دارید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصلیی دانتل تماس گرفته و از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی این مرکز استفاده کنید.

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

لینک دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ چه زمانی فعال می گردد

لینک دانلود دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت در اوایل اسفند ماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی ” sanjeshp.ir ” فعال می گردد.

مطابق دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت 1402 آیا در انتخاب رشته امتحانی شرط تجانس رشته وجود دارد؟

بله، داوطلبلن در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت باید رشته ای را انتخاب کنند که متناسب با مدرک تحصیلی شان باشد.

جزئیات دفترچه ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت شامل چه مواردی است؟

شرایط عمومی و اختصاصی، ضوابط مربوط به نظام وظیفه، سهمیه ها، اتباع خارجی، استعداد های درخشان، مقررات دانشگاه های مختلف اشاره کرد.

منبع: دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت



:: برچسب‌ها: دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ در دفترچه ای که تحت عنوان دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور منتشر می شود، درج شده است. داوطلبانی که علاقه مند هستند در این آزمون نام نویسی و شرکت کنند، در صورتی می توانند مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند که در وهله اول واجد الشرایط ثبت نام در این آزمون باشند. با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه سعی کرده ایم شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402 را به طور کامل شرح دهیم.

شرایط ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

❌ داوطلبان بایستی به دین اسلامی و یا یکی از دین هایی که مطابق قانون اساسی کشورمان تعریف شده است، معتقد باشند.

❌ داوطلبان نباید مخالفتی با نظام جمهوری اسلامی ایران و دارای سوء سابقه کیفری و وابستگی به گروه های مخالف داشته باشند.

❌ داوطلب بایستی از سلامت و توانایی جسمی مطابق با رشته ای که انتخاب می کند، برخوردار باشد.

❌ نداشتن اعتیاد به هرگونه مواد مخدر و همینطور هر گونه فساد اخلاقی نیز از دیگر شرایط ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ می باشد.

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 1402

✅ داوطلبان دارای شرایط ثبت نام ارشد وزارت بهداشت در این آزمون بایستی که دارای یکی از مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای عمومی گروه پزشکی باشند. مدارک داوطلبان یا بایستی از دانشگاه های داخل کشور و یا خارج کشور و مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش کشور و یا وزارت علوم باشد.

✅ داوطلبانی که در زمان ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت جزو دانشجویان ترم آخر می باشند، بایستی که حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ماه 1402 فارغ التحصیل شوند.

✅ داوطلبان مجاز هستند متناسب با عنوان مدرک تحصیلی خود اقدام به انتخاب رشته کنند.

✅ داوطلبانی که میانگین نمرات در مدرک کارشناسی آن ها کم تر از 12 است، مجاز به شرکت در این آزمون نیستند.

✅ داوطلبانی که دارای مدرک معادل گواهی اتمام دوره می باشند و همینطور دارندگان مدارک صرفا دارای ارزش استخدامی نیز نمی توانند در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت شرکت کنند.

✅ پذیرفته شدگان دوره های غیر روزانه در آزمون ارشد وزارت بهداشت سال های گذشته برای شرکت در این آزمون بایستی که تا پایان مهلت ثبت نام، از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهند.

✅ دسته ای از داوطلبان که در سال گذشته جزو اسامی پذیرفته شدگان دوره روزانه بوده اند، حتی اگر در دانشگاه محل قبولی ثبت نام نکرده باشند، مجاز به شرکت در آزمون ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ نیستند.

✅ بورسیه تحصیلی به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد اعطا نمی شود.

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت
 

انتقالی و پرداخت شهریه | شرایط ارشد وزارت بهداشت

⚠ داوطلبانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند، چنانچه این مقطع را در دوره روزانه گذرانده باشند، اگر برای ثبت نام از مدرک کارشناسی خود استفاده کنند، در صورت قبولی در دوره روزانه ملزم به پرداخت شهریه هستند.

⚠ شرایط ثبت نام ارشد وزارت بهداشت برای شرکت در برخی از کد رشته محل های ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد، داوطلبان باید حداقل دو سال سابقه کار بالینی در بخش های بیمارستانی داشته باشند. 

⚠ هر گونه انتقال، تغییر رشته و جابجایی محل تحصیل پس از قبولی در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته های گروه پزشکی ممنوع می باشد.

 

شرایط نظام وظیفه عمومی

✅ شرایط ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ داوطلبان یا بایستی دارای کارت پایان خدمت هوشمند و یا کارت معافیت دایم هوشمند. (پزشکی، کفالت، ایثارگران و موارد خاص) باشند.

✅ دسته ای از داوطلبان که متولد 1352 و قبل از آن می باشند، در صورتی که تغییر سن نداده باشند می توانند در این آزمون شرکت کنند.

✅ داوطلبانی که می بایست قبل از اعلام نتایج، اعزام به خدمت شوند؛ می توانند پس از اعزام در صورتی که در این آزمون قبول شوند، ایست خدمت سربازی گرفته و ادامه تحصیل دهند.

✅ داوطلبانی که از زمان فارغ التحصیلی آن ها در مقطع کارشناسی تا پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد، کم تر از یکسال گذشته است و مشمول غیبت نیستند، مجاز به نام نویسی در این آزمون هستند.

✅ طلاب دینی با مدرک کارشناسی و معافیت تحصیلی و دارا بودن دیگر شرایط ثبت نام ارشد وزارت بهداشت می توانند جهت نام نویسی اقدام کنند.

✅ داوطلبانی که جزو مشمولان غایب هستند، نمی توانند جهت ادامه تحصیل اقدام کنند.

✅ دانشجویان اخراجی یا در صورت دریافت پایان خدمت و یا معافیت دائم مجاز به ثبت نام هستند.

✅ سنوات تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر سه سال است.

✅ کارکنان رسمی نیروهای مسلح چنانچه از سازمان مربوطه مدرک اشتغال به خدمت خود را به همراه موافقت جهت ادامه تحصیل دریافت کنند، می توانند در این آزمون شرکت کنند.

✅ داشتن برگه معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت برای مشمولان خدمت وظیفه سربازی به معنای مجاز بودن آن ها جهت ثبت نام می باشد.

 

 

 

شرایط مشمولین طرح نیروی انسانی 

دسته ای از داوطلبان که قصد دارند در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت شرکت کنند و مشمول قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان می باشند. در صورتی که در حین انجام طرح نیروی انسانی خود نیز باشند، دارای شرایط ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 1402 می توانند برای شرکت در آزمون اقدام نمایند.

در صورتی که داوطلبان مشمول طرح نیروی انسانی پس از شرکت در آزمون موفق به کسب نتیجه قبولی شوند، می توانند برای ادامه تحصیل در رشته و دانشگاه محل قبولی اصطلاحا ترخیص شوند. البته لازم است توجه داشته باشید که ادانه تحصیل در برخی از رشته های کارشناسی ارشد وزارت بهداشت نیازمند دو سال سابقه کار بالینی با مدرک کارشناسی در بخش های بیمارستانی و بالینی نیاز است.

 

 

 

مشاوره شرایط ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

در مقاله فوق به شرایط ثبت نام ارشد وزارت بهداشت و مقررات نظام وظیفه اشاره کردیم. این شرایط در واقع مهم ترین شرایطی می باشد که داوطلبان بایستی جهت نام نویسی در آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی دارا باشند.

از مهم ترین مواردی که در این دفترچه درج شده است، سهمیه های موثر در این آزمون و شرایط استفاده از آن ها می باشد. سهمیه های آزاد، سهمیه های رزمندگان و ایثارگران 5 درصد ظرفیت و 25 درصد ظرفیت، سهیمه مربیان، پذیرش بر اساس سهمیه استعداد درخشان به صورت مازاد بر ظرفیت از جمله سهیمه هایی است که در قبولی داوطلبان تاثیر گذار است.

اما لازم است توجه نیز داشته باشید که علاوه بر این شرایط ثبت نام ارشد وزارت بهداشت موارد دیگری شامل شرایط استفاده از سهمیه های مختلف، شرایط استعداد درخشان، اتباع غیر ایرانی، شرایط خاص پذیرش در برخی رشته های و دانشگاه ها و …… نیز در دفترچه درج گردیده است که لازم است برای اطلاع از آن ها دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت را مطالعه کنید.

چنانچه دارای شرایط ثبت نام ارشد وزارت بهداشت خاصی می باشید و می خواهید بدانید که آیا مجاز به ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت هستید یا خیر، می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید و با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی راهنمایی های لازم را مجرب ترین مشاوران تحصیلی دریافت نمایید.

 

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا شرایط معدل نیز از شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ می باشد؟

داوطلبانی که معدل و میانگین نمرات مقطع کارشناسی آن ها کم تر از 12 باشد، نمی توانند در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت شرکت کنند.

داوطلبان از چه طریقی می توانند از شرایط ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ مطلع شوند؟

تمامی شرایط ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت در دفترچه راهنما درج گردیده است.

شرایط ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ در زمینه نظام وظیفه چیست؟

در متن مقاله فوق به موارد نظام وظیفه اشاره کرده ایم.

منبع: شرایط ثبت نام ارشد وزارت بهداشت



:: برچسب‌ها: شرایط ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

رشته های مجاز ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ قبل از شروع مهلت ثبت نام از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور با آدرس الکترونیکی ” sanjeshp.ir ” اعلام می گردد. متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد وزارت بهداشت بایستی که در وهله اول جهت نام نویسی در این آزمون به سایت نامبرده مراجعه کنند و  لیست رشته‌ها را بررسی کنند. چراکه داوطلبان مجاز هستند در رشته امتحانی نام نویسی کنند که مطابق و متناسب با مدرک تحصیلی آن ها باشد. با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه لیست رشته های مجاز کنکور ارشد وزارت بهداشت و شرط تجاس رشته ارشد وزارت بهداشت 1402 را آورده ایم.

رشته های مجاز ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت برای ادامه تحصیل داوطلبانی که در رشته‌های گروه پزشکی در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده و قصد ورود به مقطع کارشناسی ارشد را دارند، برگزار می گردد. بنابراین مرکز سنجش آموزش پزشکی پیش از شروع مهلت ثبت نام ابتدا با انتشار دفترچه ای لیست رشته های مجاز ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ را مشخص می کند.

 

 

این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار است، به طوری که متقاضیان بایستی جهت شرکت در آزمون ارشد رشته‌های گروه پزشکی دارای یکی از مدارک جدول زیر باشند:

رشته های مجاز ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲
پزشکی دامپزشکی ژنتیک
روانشناسی اقتصاد تغذیه بهداشت محیط تغذیه
روانشناسی بالینی مهندسی مکانیک بیوفیزیک
 ایمونولوژی فیزیک مهندسی  شیمی مواد غذایی
ایمنی شناسی حفاظت گیاهان شیمی
فیزیک اقتصاد فوریت های پزشکی
میکروبیولوژی علوم اقتصادی گیاه پزشکی
جغرافیا (با گرایش انسانی) مدیریت مهندسی تکنولوژی طراحی و نقشه کشی صنعتی
زیست شناسی و گرایش های آن زبان عمومی بینایی سنجی
محیط زیست حسابداری مدیریت تلفیق آفات
علوم ارتباطات مهندسی پزشکی علوم آزمایشگاهی
بهداشت محیط مهندسی ایمنی گرایش های کارشناسی اکولوژی انسانی
بهداشت مواد غذایی مدیریت توان بخشی مهندسی کشاورزی
پرستاری مامایی مهندسی شیمی
مهندسی بهداشت حرفه ای کاردرمانی بهداشت مواد غذایی با منشأ دامی
دبیری زیست شناسی فیزیوتراپی آموزش بهداشت
حشره شناسی پزشکی و مبارزه با ناقلین ارتوپدی فنی بهداشت و بازرسی گوشت
مهندسی منابع طبیعی مهندسی فناوری اطلاعات مهندسی تکنولوژی صنایع آرد
مدیریت صنعتی طراحی صنعتی دبیری شیمی
انگل شناسی مدیریت خدمات بهداشتی درمانی علوم نظامی و انتظامی
اتاق عمل علوم اجتماعی دندانپزشکی
اعضای مصنوعی و وسایل کمکی فناوری اطلاعات سلامت داروسازی
علوم تغذیه دفع آفات کشاورزی علوم زیستی
علوم و صنایع غذایی تکنولوژی پزشکی هسته ای ایمنی صنعتی
بهداشت خانواده و جمعیت تکنولوژی پرتودرمانی گفتاردرمانی
بهداشت حرفه ای مشاوره باستان شناسی
بهداشت عمومی روان شناسی کودکان استثنایی تربیت بدنی و علوم ورزشی
مهندسی بهداشت محیط مطالعات ارتباطی و فناوری اطلاعات تکنولوژی صنایع مهندسی روغن خوراکی
شیمی کاربردی شنوایی شناسی حقوق
علوم تشریحی تکنولوژی اتاق عمل فارماکولوژی
بافت شناسی تغذیه خدمات اجتماعی
علوم آزمایشگاهی دامپزشکی جانورشناسی مهندسی صنایع غذایی
بیوشیمی تکنولوژی شیر و فرآورده های لبنی رشته های علوم پایه
هوشبری اداره امور بیمارستان ها بیوالکتریک
علوم تربیتی کودکان استثنایی زیست فناوری (بیوتکنولوژی)
مددکاری اجتماعی امداد و نجات کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی
تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی) مردم شناسی علوم محیط زیست
شنوایی سنجی برنامه ریزی درسی مهندسی آب
صنایع غذایی انفورماتیک پزشکی سم شناسی
فیزیولوژی مهندسی آب و فاضلاب رژیم شناسی
علوم دارویی باکتری شناسی میکروب شناسی
مهندسی هسته ای داروسازی و دامپزشکی مهندسی صنایع شیمیایی
مدیریت امداد در سوانح زیست پزشکی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی
مهندسی مواد رشته علوم پزشکی تکنولوژی آموزشی
مهندسی مدیریت اجرایی  علوم بیولوژی کارشناسی ارشد برنامه ریزی آموزشی
شیمی دارویی دارو شناسی آموزش جامعه نگر در نظام سلامت و سلامت رسانه
مدیریت و برنامه ریزی آموزشی ویروس شناسی برنامه ریزی یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی
بیهوشی میکروب شناسی پزشکی ایمنی شناسی پزشکی
محیط زیست و شیلات رشته های فنی مهندسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
انگل شناسی پزشکی کارشناسی ارشد برنامه ریزی مدیریت آموزشی و محیط زیست

تجانس رشته کنکور ارشد وزارت بهداشت 1402

همانطور که اشاره کردیم لیست رشته های مجاز ارشد وزارت بهداشت 1402 از طریق دفترچه راهنمای ثبت نام در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. 

یکی دیگر از مندرجات این دفترچه پیرامون مدارک تحصیلی و رشته های مجاز ارشد وزارت بهداشت ( تجانس رشته کنکور ارشد وزارت بهداشت ) برای شرکت در هر رشته امتحانی می باشد. در این قسمت از مقاله سعی کرده ایم برخی از رشته‌های پرطرفدار در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت را در کنار مدارک تحصیلی مجاز برای شرکت در آن ها بیاوریم. برای اطلاع از سایر رشته‌ها می توانید دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت را مطالعه کنید.

رشته امتحانی مدرک تحصیلی قابل قبول رشته های مجاز ارشد وزارت بهداشت
اتاق عمل کارشناسی اتاق عمل کارشناسی پرستاری کارشناسی هوشبری
فیزیوتراپی کارشناسی فیزیوتراپی (متقاضیان نباید هیچ گونه معلولیت جسمی داشته باشند)
پرستاری مراقبت های ویژه (دو سال سابقه کار بالینی) کارشناسی پرستاری کارشناسی هوشبری کارشناسی اتاق عمل
مامایی کارشناسی مامایی کارشناسی پرستار ماما
روان شناسی بالینی کارشناسی روان شناسی کارشناسی مشاوره و راهنمایی
علوم تغذیه علوم تغذیه مهندسی کشاورزی گرایش صنایع غذایی مهندسی علوم و صنایع غذایی
زیست شناسی جانوری زیست شناسی عمومی دبیری زیست شناسی (گرایش زیست شناسی عمومی)
پرستاری مامایی بهداشت عمومی
فیزیولوژی علوم آزمایشگاهی بیوشیمی
اقتصاد تغذیه بهداشت مواد غذایی (کلیه گرایش ها به جز گرایش منشأ دامی)
زیست شناسی سلولی و مولکولی (گرایش های بیوشیمی، ژنتیک، بیوتکنولوژی، علوم سلولی مولکولی)
مددکاری اجتماعی (دارای مصاحبه) کارشناسی مددکاری اجتماعی کلیه گرایش های خدمات اجتماعی علوم اجتماعی (گرایش خدمات اجتماعی، تعاون و رفاه اجتماعی، پژوهشگری)
شیمی دارویی بیوشیمی علوم آزمایشگاهی شیمی محض و کاربردی
دبیری شیمی کلیه گرایش های شیمی کارشناسی رشته های داروسازی
ژنتیک انسانی بیوتکنولوژی ژنتیک بیوشیمی
ویروس شناسی ایمنی شناسی انگل شناسی پزشکی
میکروب شناسی تغذیه علوم آزمایشگاهی
دکتری حرفه ای دامپزشکی کارشناسی زیست شناسی (کلیه گرایش ها)
مامایی دکتری عمومی گروه پزشکی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی

 

 

 

مشاوره رشته های مجاز ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

هر داوطلبی که قصد دارد در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت شرکت کند در گام اول باید دفترچه راهنمای ثبت نام را مطالعه کند. از مهم ترین مواردی که علاوه بر لیست رشته های مجاز ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ بایستی در این دفترچه بررسی شود، شرایط شرکت در آزمون می باشد.

در نهایت داوطلبانی مجاز به شرکت در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ هستند که دارای تمامی شرایط مندرج در این دفترچه و شرط تجانس رشته کنکور ارشد وزارت بهداشت باشند. پس از نام نویسی متقاضیان فرصت دارند متناسب با منابع رشته امتحانی‌شان خود را جهت شرکت در این آزمون آماده کنند.

چنانچه هرگونه سوالی پیرامون رشته های مجاز ارشد وزارت بهداشت 1402 و یا به طور کلی نام نویسی در این آزمون دارید، می توانید با صرف زمان و هزینه کم تری با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس حاصل بفرمایید و از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی استفاده کند.

 

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرامی مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید

 

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته های مجاز ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

رشته های مجاز کنکور ارشد وزارت بهداشت از طریق چه سایتی منتشر می گردد؟

رشته های مجاز ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ پیش از شروع مهلت نام نویسی از طریق سایت مرکز سنجش پزشکی sanjeshp.ir منتشر می گردد.

رشته های مجاز ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ در چه تاریخی منتشر می گردد؟<

این لیست رشته در قالب دفترچه راهنمای ثبت نام در اسفند ماه منتشر می شود

تجانس رشته کنکور ارشد وزارت بهداشت شامل چه رشته‌هایی می باشد؟

در متن مقاله فوق در جدولی به طور کامل لیست رشته های مجاز ارشد وزارت بهداشت 1402 را آورده ایم.

منبع: رشته های مجاز ارشد وزارت بهداشت



:: برچسب‌ها: رشته های مجاز ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

لیست ذخیره نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ چه زمانی منتشر می شود؟ پس از انتشار نتایج آزمون برخی از دانش آموزانی که جزو اسامی پذیرفته‌ شدگان در این مدارس هستند، از تحصیل در مدارس نمونه دولتی انصراف می دهند. اینگونه ظرفیت مدارس نمونه دولتی خالی می ماند. در این صورت مدارس نمونه دولتی برای تکمیل ظرفیت خود از لیست ذخیره آزمون مدارس نمونه دولتی استفاده می کنند. به طوری که دانش آموزانی که به عنوان ذخیره اعلام شده‌‌ بودند را جایگزین دانش آموزان انصرافی می کنند. در ادامه این مقاله از سایت دانتل، جزئیات بیشتری از لیست ذخیره آزمون نمونه دولتی 1402 – 1403 را آورده‌ ایم.

لیست ذخیره نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

متقاضیان مدارس نمونه دولتی، باید در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی نهم به دهم شرکت کنند و موفق به کسب حد نصاب قبولی لازم برای تحصیل در این مدارس شوند. لازم به ذکر است که آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم حذف شده‌ است. به طوری که  این مدارس به صورت هیئت امنایی اداره می شوند. به همین دلیل آزمون مدارس نمونه دولتی فقط در دوره متوسطه دوم برگزار می شود.

پس از برگزاری آزمون نمونه دولتی نهم به دهم، اسامی پذیرفته‌ شدگان اعلام می شود. در این زمان برخی از دانش آموزان به دلایل مختلفی از تحصیل در مدارس نمونه دولتی انصراف می دهند. به همین دلیل ممکن است ظرفیت های مدارس نمونه دولتی به طور کامل تکمیل نشود.

به همین دلیل مدارس نمونه دولتی از لیست ذخیره نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ استفاده می کند تا ظرفیت های خالی را تکمیل کند. اینگونه دانش آموزانی که در کارنامه آن ها عنوان ذخیره آزمون نمونه دولتی درج شده‌ است، می توانند در صورت خالی شدن ظرفیت مدارس نمونه دولتی، در این مدارس ثبت نام کنند.

گروه بندی شرکت کنندگان آزمون نمونه دولتی 1402 – 1403

لیست ذخیره آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به طور همزمان با نتایج آزمون این مدارس اعلام می شود. در این قسمت به گروه بندی شرکت کنندگان در آزمون نمونه دولتی پس از اعلام نتایج پرداخته‌ ایم. به طور کلی پس از اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی، دانش آموزانی که در جلسه آزمون حضور داشته اند، در یکی از دسته بندی های زیر قرار می گیرند.

  • دسته اول پذیرفته‌ شدگان: گروه اول پس از اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی، داوطلبانی هستند که موفق به کسب حد نصاب نمره قبولی شده‌ اند. این دسته از داوطلبان باید در موعد مقرر برای ثبت نام به مدرسه محل قبولی مراجعه کنند. برای مشاهده اسامی قبول شدگان نمونه دولتی کلیک کنید.
  • دسته دوم مردود شدگان: گروه دوم پس از اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی، موفق به کسب حد نصاب نمره قبولی نشده اند و جزو مردودی ها به شمار می روند.
  • دسته سوم ذخیره آزمون نمونه دولتی: گروه سوم پس از اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی، موفق به کسب حد نصاب نمره قبولی نشده اند اما جزو مردودی ها نیز به شمار نمی روند. اسامی این دسته از داوطلبان در لیست ذخیره نمونه دولتی منتشر می شود. در صورتی که ظرفیت مدارس نمونه دولتی با پذیرفته‌ شدگان تکمیل نشود، دانش آموزان ذخیره می توانند در این ظرفیت ها نام نویسی نمایند. در صورت خالی ماندن ظرفیت در مدارس نمونه دولتی، با دانش آموزانی که در لیست ذخیره آزمون نمونه دولتی 1402 – 1403 قرار دارند، جهت ثبت نام تماس گرفته‌ می شود.

 

 

زمان اعلام لیست ذخیره آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

بر اساس رویه سال های گذشته، زمان اعلام لیست ذخیره آزمون نمونه دولتی 1402 – 1403 همزمان با اعلام نتایج آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی خواهد بود. بنابراین دانش آموزانی که در جلسه آزمون نمونه دولتی حضور داشته اند، می توانند پس از اعلام نتایج از وضعیت قبولی، عدم قبولی و یا ذخیره نمونه دولتی خود مطلع گردند.

در نظر داشته باشید که نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی در هر استان به صورت جداگانه منتشر می گردد. اینگونه داوطلبان می توانند پس از حدود 10 الی 15 روز پس از برگزاری این آزمون، به سایت ثبت نام و اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی استان محل زندگی خود مراجعه کنند. تا اینگونه از وضعیت قبولی و یا مردودی خود مطلع گردند. 

همانگونه که اشاره کردیم، پس از اعلام نتایج، برخی از شرکت کنندگان به عنوان ذخیره آزمون نمونه دولتی 1402 – 1403 اعلام می شوند. در واقع در اختیار این دسته از متقاضیان فرصت مجددی قرار داده‌ می شود. به طوری که در صورت وجود ظرفیت خالی، بتوانند اقدام به نام نویسی در مدارس نمونه دولتی نمایند.

لیست ذخیره آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ همزمان با اعلام نتایج این آزمون در سایت های مرتبط با آموزش و پرورش هر استان منتشر می گردد. بنابراین متقاضیان جهت دریافت این لیست می توانند آن را از همان قسمت کارنامه نمونه دولتی دریافت و بررسی کنند. بنابراین برای دریافت لیست ذخیره نمونه دولتی بایستی که از زمان اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی نهم به دهم اطلاع داشته باشید.

 

 

نحوه پذیرش لیست ذخیره نمونه دولتی 1402 – 1403

بر اساس قوانین و مقرراتی که برای مدارس نمونه دولتی تعریف شده‌ است، لیست ذخیره آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به طور همزمان با اعلام نتایج آزمون اعلام می شود. دانش آموزانی که نام آن ها در لیست ذخیره وجود دارد، تحت شرایط خاصی می توانند در مدارس نمونه دولتی تحصیل کنند.

مراحل پذیرش ذخیره نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

پس از برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و همینطور اعلام نتایج این آزمون، برخی از پذیرفته‌ شدگان قطعی در مدارس نمونه دولتی، از ثبت نام در این مدارس انصراف می دهند. این تصمیم می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برخی از داوطلبان به دلیل تغییر شهر محل زندگی، قبولی همزمان در مدارس تیزهوشان و یا عدم علاقه به رشته‌ ای که در آن پذیرفته‌ شده‌ اند، اقدام به انصراف می کنند.

در این صورت مدارس نمونه دولتی، دانش آموزانی که به عنوان ذخیره‌ نمونه دولتی اعلام شده‌ اند را با این دسته از دانش آموزان جایگزین می کند. با جایگزینی دانش آموزان ذخیره به جای دانش آموزان انصرافی، ظرفیت مدارس نمونه دولتی نیز تکمیل می شود.

لازم است اشاره کنیم که اگر پذیرفته‌ شدگان قطعی مدارس نمونه دولتی در بازه های زمانی مقرر جهت تکمیل مراحل ثبت نام خود، به مدارس نمونه دولتی مراجعه نکنند، به معنای انصراف آن ها خواهد بود. به طوری که یکی از دانش آموزان لیست ذخیره آزمون نمونه دولتی 1402 – 1403 جایگزین آن ها می شود.

 

 

 

مشاوره قبولی در مدارس نمونه دولتی

پس از اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ دسته‌ ای از متقاضیان که در آزمون ورودی پذیرفته نشده‌‌ اند، می توانند نسبت به نتایج آزمون اعتراض کنند. این دسته از دانش آموزان در صورت داشتن دلایل منطقی می توانند درخواست تجدید نظر داشته باشند. در این صورت ممکن است که نام آن ها در لیست ذخیره آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ قرار بگیرد. اینگونه شانس ورود به مدارس نمونه دولتی را پیدا می کنند.

چنانچه پس از مطالعه این مقاله، در مورد لیست ذخیره نمونه دولتی 1402 – 1403 سوالی دارید، می توانید پاسخ سوالات خود را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل دریافت کنید. برای دریافت مشاوره و پاسخ سوالات خود از طریق برقراری تماس با با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در ارتباط باشید.

 

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه لیست ذخیره نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

لیست ذخیره آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ چیست؟

دانش آموزانی که موفق به کسب حد نصاب نمره قبولی لازم در مدارس نمونه دولتی نشده اند اما جزو اسامی مردود شدگان نیز نیستند، در لیست ذخیره آزمون نمونه دولتی 1402 – 1403 قرار می گیرند.

لیست ذخیره آزمون نمونه دولتی چه زمانی اعلام می شود ؟

لیست ذخیره آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به طور همزمان با اعلام نتایج منتشر می گرددد. 

دانش آموزانی که نام آن ها در لیست ذخیره می باشد، چه زمانی می توانند برای ثبت نام اقدام کنند ؟

این دسته از دانش آموزان برای ثبت نام در مدارس نمونه دولتی باید منتظر اطلاع رسانی از سوی مدرسه های انتخابی شان باشند.

منبع: ذخیره نمونه دولتی



:: برچسب‌ها: لیست ذخیره آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 404
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد ۱۴۰۲ معمولا در خرداد ماه می باشد. نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1402 برای تمامی شرکت کنندگان در کنکور کارشناسی ارشد و متقاضی دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت یکپارچه از سوی سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می گردد.  داوطلبانی که‌ در جلسه آزمون حضور داشته اند، می توانند با اطلاع از زمان اعلام نتیجه به سایت sanjesh.org مراجعه کنند و از نتایج اولیه خود مطلع گردند. در ادامه این مطلب اطلاعاتی پیرامون زمان و نحوه دریافت نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1402 ارائه کرده ایم.

منبع: زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد ۱۴۰۲

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد ۱۴۰۲ از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می گردد. این سازمان تا به امروز از زمان اعلام نتایج اولیه ارشد در سال جاری اطلاعیه ای منتشر نکرده است. با توجه به اینکه کنکور کارشناسی ارشد به تعویق افتاده است و در اوایل مرداد ماه برگزار خواهد شد، پیش بینی می شود نتیجه اولیه نیز در اوایل شهریور ماه منتشر شده و بر روی سایت سازمان سنجش قرار گیرد.

نتایج اولیه ارشد 1402 احتمالا در خرداد ماه اعلام خواهد شد. به محض اعلام در این بخش از مقاله بروزرسانی خواهد شد. 

پس از اتمام بررسی تمامی پاسخبرگ ها و مشخص شدن عملکرد هر داوطلب، برای هر شرکت کننده در کنکور کارشناسی ارشد یک کارنامه صادر می شود. کارنامه اولیه صادر شده در این مرحله علاوه بر اینکه شامل اطلاعات مهمی از جمله رتبه و تراز داوطلب، درصد های اکتسابی در هر سرفصل امتحانی و … می باشد و عملکرد داوطلب را نشان می دهند در واقع ابزاری برای ورود به مرحله انتخاب رشته نیز می باشد.

توجه داشته باشید شما عزیزان و متقاضیان کنکور ارشد از طریق تماس تلفنی به مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل نیز می توانید از زمان اعلام نتایج اولیه ارشد ۱۴۰۲ مطلع شوید.

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد متقاضیان مجاز به انتخاب رشته می توانند به صورت مجزا انتخاب رشته ارشد دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد را انجام دهند.

نحوه دریافت نتایج اولیه ارشد 1402

نتایج اولیه کنکور ارشد ۱۴۰۲ به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می گردد. دسترسی به نتیجه اولیه کار دشواری نخواهد بود و کافی است مرحله به مرحله مطابق مراحل زیر عمل کنید. برای ورود به سایت بر روی لینک زیر کلیک کنید.

برای رود به سایت اعلام نتایج اولیه ارشد بر روی لینک کلیک کنید.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور با آدرس الکترونیکی ” sanjesh.org ” مراجعه کرده و سپس از منوی رنگی سمت راست سایت، بر روی گزینه ” کارشناسی ارشد ” کلیک کنید.

2️⃣ اگر در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده باشید، لینک ” کارنامه اولیه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1402 ” فعال می باشد که می توانید بر روی آن کلیک کنید.

3️⃣ در این مرحله لازم است گزینه “ ورود به سیستم – کارنامه اولیه ” را انتخاب نمایید.

4️⃣ از طریق یکی از دو روش جستجو که سامانه در اختیار شما قرار می دهد، از طریق تکمیل اطلاعات یکی از روش های زیر وارد سیستم شوید.

             روش اول: جستجو بر اساس شماره پرونده و اطلاعات فردی

             روش دوم: جستجو بر اساس شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام 

5️⃣ پس از ورود به سیستم، لازم است بر روی گزینه ” مشاهده کارنامه اولیه کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ ” کلیک نمایید تا نتیحه اولیه برای شما نمایش داده شود .

6️⃣ حال می تواندی کارنامه و نتایج اولیه کنکور ارشد ۱۴۰۲ خود را مشاهده نمایید.

دریافت شماره پرونده و کدرهگیری ثبت نام ارشد

چنانچه برای دریافت نتایج اولیه کنکور ارشد 1402 اطلاعات خود را فراموش کرده اید و اطلاعات ثبت نامی خود را شامل شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام در اختیار ندارید، می توانید برای اطلاع از نحوه بازیانی آن مقاله زیر را مطالعه کنید یا با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید و اطلاعات خود را بازیابی کنید.

دریافت شماره پرونده کنکور ارشد

اعتراض به نتیجه کنکور ارشد ۱۴۰۲

پاسخبرگ های شرکت کنندگان در کنکور کارشناسی ارشد با نرم افزارهای دقیقی بررسی می گردد و برای هر شرکت کننده کارنامه اولیه صادر می شود. بنابراین لازم است بدانید که میزان خطا و بروز اشتباه در نتیجه معمولا کم بوده و نزدیک به صفر است. 

اما سازمان سنجش این فرصت را برای متقاضیان کنکور کارشناسی ارشد فراهم کرده است تا اگر به نتایج اولیه کنکور ارشد 1402 خود معترض هستند و پس از بررسی کلید سوالات گمان می کنند که در نتیجه آن ها اشتباهی رخ داده است، می توانند اعتراض خود را ثبت کنند.

اعتراض به نتایج اولیه ارشد ۱۴۰۲ از طریق سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش امکان پذبر است که فقط کافی است عضو سامانه شوید و سپس اعتراض خود را با یک درخواست جدید ثبت نمایید.

 

بخوانید: نتایج کنکور کارشناسی ارشد

 

مشاوره زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد ۱۴۰۲

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد ۱۴۰۲ متقاضیانی که علاقه مند به انتخاب رشته در دوره های مختلف دانشگاه های سراسری هستند، بایستی که از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور فرم انتخاب رشته خود را با کد رشته محل های مربوط به دوره های روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پردیس خودگزدان و پیام نور تکمیل کنند.

در انتهای کارنامه یک کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی درج شده است. متقاضیانی که خواهان ورود به مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد هستند، با استفاده از این کد دسترسی می توانند از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی “ azmoon.org ” جهت تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند. انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیازمند پرداخت هزیه جداگانه هست.

 توجه داشته باشید که مرحله پس از اعلام نتایج اولیه ارشد ۱۴۰۲ مرحله انتخاب رشته است که بسیار حساس و مهم می باشد. بنابراین سعی کنید در این مسیر از یک مشاوره با تجربه مشورت بگیرید. برای این منظور می توانید بدون خارج شدن از منزل و با صرفه جویی در زمان و هزینه با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید.

 

بخوانید: اعتراض به نتایج کنکور ارشد

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نتایج اولیه ارشد ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

نتایج اولیه کنکور ارشد ۱۴۰۲چه زمانی اعلام می شود؟

زمان اعلام نتایج اولیه ارشد در اوایل خرداد ماه می باشد. در متن مقاله زمان دقیق را اعلام کرده ایم.

متقاضیان کنکور کارشناسی ارشد چگونه می توانند کارنامه اولیه را دریافت کنند؟

کارنامه اولیه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود. در متن مقاله نحوه دریافت آن را شرح داده ایم.

چه کسانی می توانند پس از دریافت نتایج اولیه کنکور ارشد قادر به انتخاب رشته می باشند؟

تمامی داوطلبانی که در کارنامه خود وضعیت مجاز در هر دوره را دارند می توانند در آن دوره انتخاب رشته کنند.

منبع: زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد



:: برچسب‌ها: زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

کارنامه کنکور ارشد ۱۴۰۲ برای تمامی شرکت کنندگان از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می گردد. تمامی متقاضیان موظف هستند، جهت اطلاع از عملکرد خود در جلسه آزمون به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و کارنامه‌اولیه خود را دریافت نمایند. لازم است اشاره کنیم متقاضیان بایستی به کمک تحلیل اطلاعات مندرج در کارنامه خود وارد مرحله انتخاب رشته شوند. در ادامه این مطلب اطلاعات جامعی پیرامون زمان انتشار و نحوه دریافت و جزییات کارنامه کنکور کارشناسی ارشد 1402 ارائه کرده ایم.

زمان دریافت کارنامه کنکور ارشد ۱۴۰۲

پس از اینکه‌ کنکور کارشناسی ارشد برگزار می گردد، یکی از بزرگترین سوالات شرکت کنندگان در جلسه آزمون، این است که نتایج اولیه و یا کارنامه کنکور ارشد ۱۴۰۲ چه زمانی منتشر می گردد. کارنامه ارشد معمولا پس از گذشت یک ماه از برگزاری آزمون منتشر و در اختیار متقاضیان قرار خواهد شد.

تاکنون زمان انتشار کارنامه کنکور ارشد 1402 اعلام نشده است. به محض اعلام در این بخش از مقاله بروزرسانی خواهد شد.

زمان اعلام نتایج اولیه ارشد در تاریخ ۲۹ خرداد ماه در سایت سازمان سنجش منتشر شد . داوطلبان با مراجعه به سایت سنجش می توانند کارنامه کارشناسی ارشد را دریافت کرده و در زمان انتخاب رشته با استفاده از این کارنامه انتخاب رشته خود را انجام دهند.

نحوه دریافت کارنامه اولیه کارشناسی ارشد 1402

برای دریافت کارنامه کنکور ارشد ۱۴۰۲ بایستی از طریق سایت سازمان سنجش همانند مراحل زیر اقدام نمایید.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور با آدرس الکترونیکی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید. برای ورود به سایت بر روی عبارت زیر کلیک کنید.

2️⃣ پس از ورود به سایت، از منوی رنگی سمت راست سایت، بر روی گزینه ” کارشناسی ارشد ” کلیک کنید.

3️⃣ بر روی لینک فعال” کارنامه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1402 ” کلیک کنید.

4️⃣ بر روی گزینه ” کارنامه کنکور ارشد ، پاسخنامه، کلید ” کلیک کنید

5️⃣ در این مرحله بر روی گزینه ” ورود به سیستم ”  کلیک کرده و از طریق یکی از دو روش جستجو که سامانه در اختیار شما قرار می دهد، وارد سیستم شوید.

         روش اول: شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام 

         روش دوم: شماره پرونده و کد ملی و سال تولد

6️⃣ پس از ورود به سیستم، بر روی گزینه “ مشاهده کارنامه کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ ” کلیک نمایید تا و کارنامه اولیه خود را رویت کنید.

7️⃣ حال می توانید کارنامه‌ی خود را مشاهده کنید.

 

دریافت شماره پرونده و کدرهگیری ثبت نام ارشد

چنانچه برای دریافت کارنامه کنکور ارشد ۱۴۰۲ اطلاعات خود را فراموش کرده اید و اطلاعات ثبت نامی خود را شامل شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام در اختیار ندارید، می توانید برای اطلاع از نحوه بازیانی آن مقاله زیر را مطالعه کنید یا با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید و اطلاعات خود را بازیابی کنید.

دریافت شماره پرونده کنکور کارشناسی ارشد

مندرجات کارنامه کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

همانطور که اشاره کردیم، کارنامه کنکور ارشد از این جهت که شامل مندرجات مهمی است، حائز اهمیت می باشد. به طور کلی مندرجات کارنامه ارشد شامل دو بخش اطلاعات ثبت نامی و اطلاعات مربوط به رشته امتحانی می باشد. جزئیات این مندرجات را در جدول زیر آورده ایم.

اطلاعات ثبت نامی نام و نام خانوادگی شماره شناسنامه سال تولد شماره پرونده
سهمیه ثبت نامی ارگان سهمیه نام رشته تحصیلی موسسه فارغ التحصیلی
معدل کاردانی معدل کارشناسی ماه و سال فراغت از تحصیل
مشخصات رشته امتحانی اول معدل موثر نمرات اکتسابی کد ضریب نمره کل
رتبه داوطلب در سهمیه رتبه داوطلب بدون سهمیه وضعیت انتخاب رشته داوطلب علاقه مند پیام نور و غیرانتفاعی
علاقه مند پیام نور و غیرانتفاعی نتیجه در دوره های روزانه و نوبت دوم آخرین رتبه مجاز در سهمیه در دوره های روزانه و نوبت دوم
رتبه داوطلب در سهمیه در سایر دوره ها و دانشگاه آزاد اسلامی کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد
مشخصات رشته امتحانی دوم اگر در رشته امتحانی دومی نیز شرکت کرده باشید، اطلاعاتی که در بخش رشته امتحانی اول ذکر کردیم برای این رشته نیز تکرار خواهد شد.
 

اعتراض به کارنامه اولیه کارشناسی ارشد 1402

سازمان سنجش با اختصاص زمان کافی برای بررسی پاسخ نامه‌های داوطلبان با روش‌های علمی، درصد بروز خطا در نتایج را به حداقل رسانده است اما با این حال احتمال کمی بروز خطا در کارنامه‌های وجود دارد.

در این بین هستند داوطلبانی که نتیجه‌ای متفاوت با انتظارشان دریافت کرده‌اند و نسبت به آن اعتراض دارند این دسته از داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سنجش اعتراض خود را ثبت کنند.

پس از انتشار کارنامه اولیه کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ فرصتی برای اعتراض مشخص می‌شود و داوطلبان معترض باید در بازه زمانی تعیین شده، اعتراض خود را ثبت کنند و کارشناسان پس از بررسی اعتراض طی 24 ساعت پاسخ خواهند داد.

 

 

 

مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

شما متقاضیان عزیز کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه های سراسری و آزاد، بایستی برای ورود به مرحله انتخاب رشته کارنامه کنکور ارشد خود را به دقت بررسی و تحلیل کنید و سپس برای انتخاب رشته دانشگاه های سراسری از طریق سایت سازمان سنجش ” sanjesh.org “ و برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد ” azmoon.lau.ac.ir “ اقدام نمایید.

لازم اشاره کنیم در مرحله انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد بهتر است فاکتورهای مهمی از جمله علاقه، هزینه تحصیل، رفت و آمد و مسیر دانشگاه تا منزل، کیفیت علمی دانشگاه انتخابی و … نیز توجه داشته باشید. در صورت تمایل می توانید برای اطلاع از جزئیات انتخاب رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید.

 

بخوانید: نتایج ارشد

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کارنامه کنکور ارشد ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

کارنامه کنکور ارشد چه اطلاعاتی است؟

شامل اطلاعات ثبت نام و جزییات رشته های امتحانی است که در متن مقاله به بررسی کامل آن پرداخته ایم.

چه زمانی کارنامه ارشد منتشر می شود؟

در فاصله یک ماهه پس از برگزاری آزمون ارشد کارنامه‌اولیه منتشر خواهد شد. در متن مقاله هب مزان دقیق اشاره کرده ایم.

آیا کارنامه کنکور کارشناسی ارشد برای داوطلبان دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت یکپارچه می باشد؟

بله کارنامه اولیه برای همه داوطلبان یکپارچه می باشد و در مراحل بعدی به صورت مجزا فرآیند انجام می گیرد.

منبع: کارنامه کنکور ارشد



:: برچسب‌ها: کارنامه کنکور ارشد ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲ از اقداماتی است که متقاضیان کنکور کارشناسی ارشد در صورتی که از نتیجه آزمون کارشناسی ارشد خود رضایت کافی ندارند، می توانند انجام دهند. امکان ثبت درخواست اعتراض به نتایج ارشد برای هر داوطلبی که کارنامه اولیه دریافت کرده و در مرحله انتخاب رشته شرکت کرده است، از طریق سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش آموزش کشور امکان پذیر می باشد. در ادامه این مطلب سعی کرده ایم برای راهنمایی داوطلبانی که اعتراض به نتایج دارند، مراحل گام به گام ثبت درخواست اعتراض به نتایج کنکور ارشد 1402 را قرار دهیم.

اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲

نتایج اولیه کنکور ارشد بعد از برگزاری این آزمون در قالب یک کارنامه در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ نیز پس از گذشت یک بازه زمانی یک ماه تا یک ماه و نیم ار اتمام مهلت انتخاب رشته ارشد اعلام می گردد.

در هر دو مرحله اعلام نتایج داوطلبانی که پس از مشاهده نتایج بدست آمده با بررسی کلید سوالات و … اعتراض دارند، می توانند با مراجعه به سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش آموزش کشور درخواست خود را مبنی بر اعتراض نتایح کنکور ارشد 1402 ارسال نمایند.

البته لازم است توجه داشته باشید که در هر دو مرحله کلید سوالات و همینطور فرم انتخاب رشته متقاضیان با نرم افزار های دقیقی انجام می شود و احتمال بروز خطا کم هست. اما شما اگر گمان می کنید که در محاسبه نمره و نتیجه شما اشتباهی رخ داده است، حتما اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ خود را ثبت کنید.

زمان ثبت اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲

نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد برای تمامی شرکت کنندگان در جلسه این آزمون، بر روی سامانه قرار می گیرد. تمامی داوطلبان می توانند با در اختیار داشتن اطلاعات ثبت نامی و شناسنامه ای جهت دریافت نتایج اولیه خود اقدام کنند. پس از انتشار کارنامه اولیه که معممولا در تیر ماه انجام می شود داوطلبان می توانند تا چند روز پس از انتشار کارنامه اولیه می توانند اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲ را ثبت کنند.

تا کنون زمان اعتراض به نتایج ارشد 1402 از سوری سازمان سنجش اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

نتایج نهایی انتخاب رشته معمولا در اواخر شهریور ماه منتشر می شود. آن دسته از داوطلبانی که در مرحله انتخاب رشته شرکت کرده اند در این بازه زمانی می توانند نتیجه نهایی حود ا مشاهده کنند. پس از انتشار این کارنامه سازمان سنحش مهلت چند روزه ای پس از انتشار کارنامه نهایی در اختیار داوطلبان می گذارد تا در صورت اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲ دارند را ثبت کنند. 

تا کنون زمان اعتراض به نتایج نهایی کنکور ارشد ۱۴۰۲ از سوری سازمان سنجش اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.
 

مراحل ثبت درخواست اعتراض به نتایج ارشد از سیستم پاسخگویی سنجش

پس از اعلام نتایج اولیه، داوطلبان می توانند کلید و پاسخنامه سوالات این آزمون را بررسی نمایند و چنانچه نسبت به درصد دروس و نتایج کنکور ارشد اعلام شده معترض باشند، از طریق سایت سازمان سنجش درخواست اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲ را ثبت نمایند. در ادامه به بررسی راهنما تصویری می پردازیم.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور با آدرس الکترونیکی ” sanjesh.org ” مراجعه نمایید.

2️⃣ از طریق منوی سمت چپ سایت وارد بخش ” سیستم پاسخگویی ” شوید.

3️⃣ چنانچه قبلا در سایت عضو نشده‌اید بر روی گزینه “ عضویت در سایت ” کلیک کنید و با تکمیل روند عضویت در سایت، عضو سامانه شوید.

4️⃣ در صورتی که در سایت عضو شدید و حتی اگر قبلا مراحل عضویت در سامانه را انجام داده اید، بر روی گزینه “ ورود به سامانه ” کلیک نمایید.

 

نحوه عضویت در سایت

اولین قدم جهت عضویت در سایت، تکمیل فرمی مطابق تصویر زیر با اطلاعات شناسنامه و شخصی تان می باشد. فقط توجه داشته باشید که در زمان عضویت در سایت، زبان کیبورد را بر روی انگلیسی قرار دهید.

❌ پس از تکمیل مراحل فوق به نشانی ایمیلی و یا شماره تلفن همراهی که در این فرم وارد کرده اید، یک رمز عبور ارسال خواهد شد که برای ورود به سامانه ثبت الزامی می‌باشد. داوطلبان در صورتی در روند عضویت در سایت و ثبت درخواست با مشکلی مواجه شوند، مشاورین مرکز مشاوره دانتل کو می‌توانند درخواست اعتراض نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲ را در سایت سنجش ثبت نمایند.

5️⃣ پس از اتمام مرحله عضویت در سایت، مجدد وارد سایت سنجش شده و با تکرار مراحل قبل بر روی گزینه “ ورود به سامانه ” کلیک نمایید. 

6️⃣ در این مرحله لازم است مطابق تصویر زیر در کادر ایجاد شده، پست الکترونیک و رمز عبوری که برایتان ارسال شده است، به همراه کد ملی تان را وارد نمایید.

7️⃣ نوع آزمون و سال تحصیلی خود را وارد نمایید. (آزمون کارشناسی ارشد 1402)

8️⃣ در این مرحله لیست درخواست هایی که مجاز به ارسال آن ها می باشید، نمایش داده می شود، لازم است برای ثبت درخواست اعتراض به نتایج ارشد 1402 بر روی گزینه ” تقاضای مجدد بررسی نمره ” کلیک کنید.

9️⃣ مشخصات داوطلبی خود را وارد کنید و سپس درخواست اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲ را در متن پیام عنوان نمایید.

 

اعتراض به نتایج نهایی کنکور ارشد ۱۴۰۲

پس از اینکه هر داوطلب متناسب با رتبه ای که کسب کرده است، وارد مرحله انتخاب رشته می شود، می تواند پس از گذشت تقریبا یک بازه زمانی یک ماهه از نتایج نهایی خود مطلع شود. طبق آخرین اطلاعیه های سازمان سنجش زمان اعلام نتایج انتخاب رشته ارشد در اواخر مهر ماه و یا اوایل آبان ماه منتشر می شود.

در این بازه زمانی لینک اعتراض به نتایج کنکور ارشد نیز در سایت سازمان سنجش آموزش کشور فعال می گردد و داوطلبانی که از نتیجه بدست آمده در این مرحله رضایت کافی ندارند، می توانند جهت ثبت درخواست اعتراض به نتایج ارشد اقدام نمایند. 

مراحل اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲ مشابه با مراحل اعتراض به نتایج اولیه آزمون ارشد می باشد، به طوری که داوطلبان بایستی با مراجعه به سایت سازمان سنجش و انتخاب سیستم پاسخگویی، عضو سامانه شوند. پس از عضویت در سامانه ورود به سیستم را انتخاب کرده و پس از انتخاب آزمون موردنظر، اینبار بر روی گزینه ” اعتراض به نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1402 ” کلیک نمایند.

توجه

در نظر داشته باشید که چنانچه به هر دو مرحله از اعلام نتایج اولیه و نهایی کنکور کارشناسی ارشد اعتراض دارید، بایستی که مراحل اعتراض به نتایج کنکور ارشد خود را در سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش و صورت اینترنتی ثبت نمایید. بنابراین و به خصوص با شرایط کرونا حال حاضر از مراجعه حضوری به این سازمان خودداری نمایید.

در نظر داشته باشید اعتراض به نتایج کنکور ارشد در دانشگاه های سراسری از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود، چنانچه به نتایج نهایی دانشگاه آزاد اعتراض دارید، می توانید به سامانه ارتباط پشتیبان ساپ (ثبت الکترونیکی درخواست) و یا سایت سازمان سنجش، پذیرش و امور فارع التحصیلی دانشگاه آزاد مراجعه کنید و مراحل ثبت درخواست اعتراض خود را طی کنید.

 

مشاوره اعتراض به نتایج کنکور ارشد 1402

پس از تقریبا یک هفته که نتایج نهایی اعلام می شود، سازمان سنجش برای شرکت کنندگان در مرحله انتخاب رشته یک کارنامه با عنوان “کارنامه نهایی” و یا ” کارنامه سبز” منتشر می کند. بسیاری از متقاضیان با رویت کارنامه سبز خود از وضعیت رتبه خود و آخرین نفری که در تک تک کد رشته محل هایی که در فرم انتخاب درج کرده است، مطلع می گردد.  از اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲ منصرف می شوند.

این دسته از داوطلبان که متوجه می شوند، در نتایج نهایی آن ها خطایی وجود نداشته اما به دلیل یک انتخاب رشته نادرست در کد رشته محل مورد علاقه شان پذیرفته نشده اند، و خواهان قبولی در الویت های بعدی شان می باشند، می توانند با ارسال درخواست بررسی مجدد کارنامه نهایی کارشناسی ارشد 1402 خواهان تغییراتی در نتایج خود شوند.

در این مرحله داوطلبان می توانند با ارسال درخواست تقاضای بررسی اولویت های بعدی، تغییر دوره قبولی ، مجوز شرکت در آزمون سال بعد و … را دریافت نمایند.

شما عزیزان برای دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون نحوه استفاده از کارنامه سبز جهت تغییر الویت های فرم انتخاب رشته و یا اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲ با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس حاصل بفرمایید و سوالات خود را بپرسید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتراض نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی دانتل کو شوی
 

سوالات متداول

آیا امکان ثبت درخواست اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲ وجود دارد؟

بله، متقاضیان در هر مرحله از آزمون کارشناسی ارشد که نتایج منتشر می شود، می توانند با مراجعه به سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش مراحل ثبت درخواست اعتزاض خود را طی کنند.

نحوه ثبت درخواست اعتراض به نتایج ارشد به چه صورت است؟

راهنمای تصویری ثبت درخواست اعتراض به نتایج کنکور ارشد را در متن مقاله فوق قرار داده ایم.

متقاضیان چه زمانی فرصت دارند نسبت به نتایج نهایی اعتراض کنند؟

اعتراض به نتایج نهایی پس از اعلام نتیجه نهایی این آزمون در اواخر مهرماه امکان پذیر می باشد

منبع: اعتراض به نتایج کنکور ارشد



:: برچسب‌ها: اعتراض به نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

زمان ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور اعلام می گردد. دسته ای از علاقه مندان به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی می توانند ضمن اطلاع از تاریخ نام نویسی در این آزمون، جهت تکمیل فرم نام نویسی در سایت ” sanjeshp.ir ” نیز اقدام کنند. در ادامه این مطلب به تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 1402 اشاره خواهیم کرد.

زمان ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

 تاکنون مرکز سنجش آموزش پزشکی اطلاعیه ای پیرامون زمان ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ منتشر نکرده است. اما با توجه به اینکه در سال گذشته متقاضیان اوایل اسفند ماه مراحل ثبت نام خود را طی کردند، پیش بینی می شود که امسال نیز همانند سال های گذشته یک بازه زمانی حداکثر ده روزه در اسفند ماه جهت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت در نظر گرفته شود. د

زمان ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 1402 در بهمن ماه خواهد بود. به محض اعلام در این بخش از مقاله بروزرسانی خواهد شد.

در صورت اعلام زمان ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد. همزمان با شروع مهلت ثبت نام این آزمون، مرکز سنجش آموزش پزشکی دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت را منتشر می کند و طبق این دفترچه واجدین شرایط مجاز به ثبت نام در این آزمون خواهند بود 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام ارشد وزارت بهداشت

تمدید زمان ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 1402

مرکز سنجش آموزش پزشکی پس از اتمام زمان ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ این بازه زمانی را چندین بار تمدید نیز می کند. تا تمامی متقاضیانی که به دلایل مختلفی در مهلت مقرر نتوانسته‌ اند ثبت نام خود را در سایت انجام دهند، در زمان‌هایی که این مهلت تمدید می شود، نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند.

علاوه بر تمدید مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، مهلت دیگری شامل تمدید زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ نیز در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. مرکز سنجش آموزش پزشکی پیرامون فرصت مجدد ثبت نام این آزمون در سال جاری نیز اطلاعیه ای منتشر نکرده است، اما با توجه به روال سال های گذشته این زمان در اواخر فروردین ماه می باشد.

در تمدید زمان ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ داوطلبانی هم که پیش تر ثبت نام خود را انجام داده بودند، می توانند فرم ثبت نام خود را ویرایش نمایند.
 

مشاوره ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

برای اینکه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ را به طور کامل و بدون نقص انجام دهید، توصیه ما به شما این است که پیش از هر اقدامی و در قدم اول، دفترچه راهنمای ثبت‌نام این آزمون را به طور کامل مطالعه کنید و  تا از تمامی جزئیات این آزمون شامل شرایط و مدارک لازم و فرم های مورد نیاز و … مطلع باشید.

برای اینکه مراحل نام نویسی شما بدون وقفه در سایت ثبت نام ارشد وزارت بهداشت انجام شود، بهتر است از قبل زمان ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ اسکن مدارک لازم شامل عکس، صفحه اول اصل شناسنامه و صفحه آخر در صورت وجود توضیحات و اصل کارت ملی هر دو سمت آن را تهیه کنید. 

چنانچه پیرامون زمان ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مشاوران مجموعه دانتل  استفاده کنید و بدون خارج شدن از منزل، پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

زمان ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ چه تاریخی می باشد؟

زمان ثبت نام ارشد وزارت بهداشت در اوایل اسفنده ماه انجام خواهد شد.

متقاضیان جهت ثبت نام بایستی به کدام سایت مراجعه کنند؟

ثبت نام وزارت بهداشت از طریق سایت مرکز سنجش پزشکی ” sanjeshp.ir ” انجام می شود. 

آیا تاریخ ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 1402 تمدید نیز می شود؟

بله، ضمن اینکه مرکز سنجش پزشکی پس از اتمام مهلت‌ثبت نام، مهلت نام نویسی در این آزمون را تمدید میکند، یک بازه زمانی دیگر را به عنوان فرصت مجدد ثبت نام در این آزمون اعلام می کند.

منبع: زمان ثبت نام ارشد وزارت بهداشت



:: برچسب‌ها: زمان ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

تمدید مهلت ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ در جهت ثبت نام گروهی از داوطلبان می باشند که جزو جاماندگان از نام نویسی در زمان مقرر هستند. مرکز سنجش آموزش پزشکی هر ساله با یک تقویم زمانبندی شده مراحل مختلف آزمون ارشد وزارت بهداشت را پیش می برد. هر ساله با تعدادی از متقاضیان روبه رو هستیم که به دلایل مختلفی نتوانسته اند در آزمون نام نویسی و شرکت کنند، به همین دلیل مرکز نامبرده اقدام به تمدید مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402 می کند که در ادامه جزییات آن را شرح داده ایم.

منبع: مهلت ثبت نام ارشد وزارت بهداشت

مهلت ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲

تاکنون مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور پیرامون مهلت ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ اطلاعیه ای منتشر نکرده است؛ اما با توجه به اینکه در سال گذشته این فرآیند در بهمن ماه انجام شد، پیش بینی می شود که در سال جاری نیز داوطلبان بتوانند در اواسط اسفند ماه مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند.

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402 اعلام نشده است.

 معمولا در این بازه زمانی یک مهلت یک هفته تا ده روزه در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد و چنانچه متقاضیان از این زمان مطلع باشند می توانند مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند؛ اما اگر به دلایل مختلف از ثبت نام جا بمانند نیز نباید نگران باشند چراکه معمولا مهلت ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ تمدید نیز می شود.

شما عزیزان می توانید برای اطلاع از مهلت مقرر اعلام شده جهت نام نویسی در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 و دریافت اخبار لحظه ای با مشاوران مرکز مشاوره تحصلیی دانتل نیز تماس حاصل بفرمایید.

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام ارشد وزارت بهداشت

تمدید مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402

تمدید زمان ثبت نام ارشد وزارت بهداشت معمولا در یک بازه زمانی دو تا سه روزه و بلافاصله پس از اتمام تاریخ ثبت نام می باشد. تاکنون مرکز سنجش آموزش پزشکی پیرامون تمدید تاریخ ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد رشته های علوم پزشکی 1402 نیز اطلاعیه ای منتشر نکرده است و بهتر است داوطلبان با اطلاع از زمان دقیق ثبت نام، نام نویسی خود را در همان روزهای ابتدایی انجام دهند.

چنانچه تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد بهداشت ۱۴۰۲ اعلام گردد، در این مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

علاقه مندان جامانده از ثبت نام در آزمون مقطع کارشناسی ارشد رشته های علوم پزشکی، می توانند در زمان تمدید زمان ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ نسبت به ثبت نام و درج اطلاعات فردی و تحصیلی خود اقدام کنند. توجه داشته باشید که به محض مشخص شدن زمان دقیق آن در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

فرصت مجدد ثبت نام جاماندگان

علاوه بر مهلت ثبت نام ارشد وزارت بهداشت و تمدید مهلت ثبت‌نام پس از اتمام زمان مقرر، یک بازه زمانی دیگر نیز با عنوان فرصت مجدد ثبت نام در کنکور ارشد رشته های پزشکی نیز در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

مطابق سال های گذشته معمولا فرصت مجدد ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت در اواخر فروردین ماه می باشد و در این بازه زمانی لینک آن در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور sanjeshp.ir فعال می گردد.

تاکنون تاریخ دقیق فرصت مجدد ثبت نام جاماندگان آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402 از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام نشده است، اما به محض دریافت اخبار جدید تاریخ دقیق را در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

مشاوره ارشد علوم پزشکی 1402

چنانچه مهلت ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ تمدید شود، ضمن اینکه یک فرصت جدید برای جاماندگان از ثبت نام ایجاد می شود تا نسبت به ثبت نام اقدام کنند. امکان ویرایش اطلاعات ثبت نامی نیز برای دیگر داوطلبان فراهم می شود.

متقاضیانی که در زمان ثبت نام برخی اطلاعات خود را اشتباها درج کرده اند، می توانند تا قبل از اتمام زمان ثبت نام و همینطور در زمان تمدید و فرصت مجدد نام نویسی نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.

در صورتی که راجع به تمدید مهلت ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ سوالی دارید، با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل  می توانید راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

 

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مهلت ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

مهلت ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ اقدام کنند؟

تاکنون مهلت ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 1402 مشخص نیست، اما احتمالا در بهمن ماه باشد.

تمدید مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1402 چه تاریخی می باشد؟

معمولا تمدید مهلت ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ بلافاصله پس از اتمام مهلت ثبت نام در یک بازه زمانی دو تا سه روزه است.

آیا همزمان با تمدید زمان ثبت نام امکان ویرایش برای دیگر داوطلبان نیز وجود دارد؟

بله، داوطلبان که در مهلت‌های مقرر مراحل نام نویسی خود را تکمیل کرده اند، می توانند در صورت نیاز فرم تقاضانامه خود را ویرایش کنند.

منبع: مهلت ثبت نام ارشد وزارت بهداشت



:: برچسب‌ها: مهلت ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۲ در زمان اعلام نتایج منتشر می شود. با توجه به تغییرات کنکور و برگزار شدن این آزمون در دو نوبت، کارنامه اولیه نیز در هر نوبت به صورت جداگانه منتشر خواهد شد.  پس از اینکه کنکور سراسری در هر کدام از پنج زیرگروه‌ آزمایشی برگزار می شود. نتایج کنکور سراسری در قالب کارنامه که شامل مندرجات مهمی است، منتشر می گردد. در ادامه این مطلب اطلاعاتی از مندرجات کارنامه کنکور سراسری 1402 زمان انتشار و نحوه دریافت آن ارائه کرده ایم

زمان انتشار کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۲

کارنامه هر نوبت کنکور (دی و تیر ماه) به صورت جداگانه حدودا پس از یک ماه از زمان برگزاری آزمون منتشر خواهد شد. تغییر اصلی که در کارنامه کنکور به وجود آمده است، که تا دو سال کارنامه اعتبار خواهد داشت و داوطلبان تا انتخاب رشته ۲ سال آینده مجاز خواهند با استفاده از این کارنامه در مرحله انتخاب رشته شرکت نمایند. 

توجه داشته باشید فقط یکبار مجاز به انتخاب رشته با استفاده از هر کارنامه می باشید

کارنامه کنکور در نوبت اول طبق اطلاعیه سازمان سنجش در اسفند ماه منتشر خواهد شد. کارنامه اولیه آزمون نوبت تیر ماه نیز پیش از مرحله انتخاب رشته در مرداد ماه منتشر و در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت. در جدول زیر تاریخ دقیق انتشار هر کارنامه آزمون سراسری در نوبت‌های مختلف را قرار داده‌ایم.

نوبت کنکور زمان انتشار کارنامه کنکور سراسری 
کنکور بهمن ماه ۱۴۰۱ اسفند ماه ۱۴۰۱
کنکور تیر ماه ۱۴۰۲ مرداد ماه ۱۴۰۲

 

 

نحوه دریافت کارنامه کنکور سراسری 1402

نتایج اولیه کنکور سراسری و کارنامه شرکت کنندگان به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می گردد. متقاضیان دریافت کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۲ می توانند مطابق مراحل زیر عمل کرده و کارنامه خود را دریافت نمایند.

1️⃣ به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

برای ورود به سایت سنجش جهت مشاهده کارنامه سال گذشته بر روی لینک کلیک کنید.

2️⃣ از منوی رنگی سمت راست سایت بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک نمایید.

3️⃣ برای دریافت و مشاهده کارنامه آزمون سراسری ، بر روی لینک فعال ” اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری 1402 ” که در زمان مقرر و تاریخ های اعلام شده، فعال می شود، کلیک کنید.

4️⃣ در این مرحله صفحه جدیدی ایجاد خواهد شد که شامل سه روش جستجو با اطلاعات ثبت نامی و شناسنامه ای برای دریافت کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۲ است. فرقی نمی کند کدام یک از روش های فوق را انتخاب می کنید، فقط اطلاعات خواسته شده را درست و با دقت وارد کنید، تا کارنامه اولیه کنکور برای شما نمایش داده شود.

✅ روش اول: شماره شناسنامه، سال تولد و شماره داوطلبی

✅ روش دوم: شماره پرونده، کد رهگیری 16 رقمی ثبت نام و شماره شناسنامه

✅ روش سوم: شماره پرونده، شماره شناسنامه و شماره سریال شناسنامه

5️⃣ کارنامه کنکور سراسری 1402 خود را دریافت کنید و برای انتخاب رشته اقدام کنید.

اگر می خواهید نتایج اولیه کنکور سراسری را دریافت کنید اما اطلاعات ثبت نامی خود را فراموش کرده اید، نگران نباشید، شما می توانید با برقراری تماس با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل، نسبت به بازیابی اطلاعات خود اقدام کنید. لازم است اشاره کنیم که بازیابی اطلاعات ثبت نامی از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد.
 

جزییت کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۲ | نحوه دریافت

کارنامه کنکور سراسری 1402 برای ورود متقاضیان به مرحله انتخاب رشته دانشگاه های سراسری (روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان) و دانشگاه آزاد نقش مهمی دارد. چراکه متقاضیان مطابق به مندرجات کارنامه خود وارد مرحله انتخاب رشته شوند و به عبارتی یکی از ابزار هایی که جهت یک انتخاب رشته درست و اصولی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد، کارنامه منتشر شده از سایت سازمان سنجش می باشد.

حال ممکن است سوالی که ایجاد شود این باشد که کارنامه شامل چه اطلاعاتی است که نقش مهمی در انتخاب رشته دارد. در پاسخ باید گفت کازنامه کنکور سراسری علاوه بر اطلاعات فردی و اطلاعات تحصیلی شامل چند فاکتور مهم به شرح موارد زیر می باشد.

✅ وضعیت مجاز بودن برای شرکت در انتخاب رشته کنکور در تمامی دوره ها: این مورد مشخص می کند داوطلب در کدام یک از دوره های روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و فرهنگیان مجاز به انتخاب رشته است.

✅ کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد: داوطلبانی مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد می باشد که به شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد دسترسی داشته باشند. داوطلبان گرامی پیش از انجام فرآیند انتخاب رشته دانشگاه آزاد توصیه می کنیم حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید.

✅ میزان درصد اکتسابی در هر سرفصل امتحانی در کارنامه کنکور ۱۴۰۲

✅ رتبه در زیرگروه های، گروه امتحانی داوطلب: رتبه داوطلب در سهمیه و زیر گروه جهت انتخاب رشته های مختلف مهم می باشد. برای مشاهده رتبه قبولی کنکور در همه رشته ها کلیک کنید.

✅ تراز و نمره علمی

 

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

پس از انتشار کارنامه کنکور سراسری 1402 مسیر دانشگاه های سراسری و آزاد از یکدیگر جدا می شود و انتخاب رشته این دانشگاه های به صورت مجزا از یکدیگر انجام می شود. اما داوطلبان کنکور تجربی به یک نکته توجه داشته باشند که اگر متقاضی تحصیل در چهار رشته از رشته های زیرمجموعه کنکور تجربی شامل رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی در دانشگاه آزاد می باشند، که کد رشته محل های مربوط به آن ها را نیز با کد رشته محل های مربوط به دانشگاه سراسری در سایت سازمان سنجش وارد کنند.

انتخاب رشته کنکور سراسری در دانشگاه های آزاد به صورت مجزا از طریق سایت سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می شود، اما داوطلبان برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد از کارنامه کنکور سراسری خود که از سایت سازمان سنجش دریافت کرده‌ اند، استفاده کنند.

انتخاب رشته، مرحله سرنوشت سازی جهت ادامه تحصیل داوطلبان کنکور سراسری می باشد که تحلیل کارنامه کنکور ۱۴۰۲ از اولین اقدامات برای انجام درست آن است. اگر می خواهید یک انتخاب رشته بی تقص داشته باشید مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل با چندین سال تجربه در این زمینه می توانند به شما کمک کنند.

بخوانید: راهنما کامل انتخاب رشته کنکور سراسری

لازم است اشاره کنیم که پس از اعلام نتایج اولیه و اتمام مهلت انتخاب رشته نیز نتایج نهایی منتشر خواهد شد که تمامی شرکت کنندگان در مرحله انتخاب رشته می توانند از وضعیت پذیرش و یا عدم پذیرش خود مطلع گردند. جزئیات اعلام نتایج نهایی نیز از طریق سایت دانتل منتشر خواهد شد.

برای دریافت مشاوره در زمینه کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

تاریخ انتشار کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۲ چه زمانی می باشد؟

کارنامه معمولا در اوایل مرداد ماه در سایت سازمان سنجش منتشر می شود.

کارنامه آزمون سراسری برای داوطلبان دانشگاه های سراسری و آزاد در قالب یک کارنامه منتشر می شود؟

بله، برای تمامی داوطلبان دانشگاه های سراسری و آزاد در قالب یک کارنامه منتشر می شود.

کارنامه کنکور سراسری شامل چه اطلاعاتی است؟

اطلاعات مهمی همچون رتبه و تراز و وضعیت مجاز بودن و … که در متن مقاله به آن ها اشاره کرده ایم.

منبع: کارنامه کنکور سراسری



:: برچسب‌ها: کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲ برای آن دسته از داوطلبانی که نسبت به نتیجه آزمون خود اعتراض دارند امکان پذیر می باشد. برخی از داوطلبان پس از دریافت کارنامه اولیه کنکور سراسری و یا نتیجه نهایی انتخاب رشته به نتیجه ای که‌ بدست آمده اعتراض دارند و قصد دارند که اعتراض خود را ثبت کنند. از آنجایی که بسیاری از متقاضیان با نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری آشنا نیستند، لازم دانستیم این مقاله از سایت دانتل را به اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1402 اختصاص دهیم.

 

منبع: اعتراض به نتایج کنکور سراسری

اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲

نتایج کنکور سراسری برای تمامی شرکت کنندگان در این آزمون در دو مرحله منتشر می گردد. سازمان سنجش پس از انتشار نتایج مهلت چند روزه‌ای برای ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲ قرار می دهد و داوطلبان فقط در این بازه زمانی می توانند با مراجعه به سایت sanjesh.org اعتراض خود را ثبت کنند. توجه داشته باشید پس از گذشت این بازه زمانی نمی توان اعتراض خود را ثبت کرد.

زمان اعتراض به نتایج کنکور سراسری چند روز پس از اعلام نتایج می باشد. به محض اعلام در این بخش از مقاله بروزرسانی خواهد شد.

پس از انتشار کارنامه متقاضیان وارد مرحله انتخاب رشته می شوند. نتایج انتخاب رشته کنکور پس از گذشت یک بازه زمانی یک ماهه برای داوطلبان منتشر می گردد. در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری در هر مرحله امکان ثبت درخواست اعتراض به نتیجه بدست آمده برای داوطلب فراهم می شود.

نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1402 در سیستم پاسخگویی سنجش

اولین روش که از چندین سال گذشته تا به امروز متقاضیان می توانند از طریق آن نسبت به اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1402 اقدام کنند، سیستم پاسخگویی سازمان سنجش می باشد. تمامی کسانی که نسبت به نتیجه بدست آمده در کنکور اعتراض دارند، می توانند طبق مراحل زیر پیش بروند و درخواست اعتراض خود را ثبت کنند.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ از منوی سمت چپ سایت بر روی گزینه “ ورود به سیستم پاسخگویی ” کلیک نمایید.

3️⃣ چنانچه قبلا در این در سامانه عضو شده اید، بر روی گزینه ” ورود به سیستم ” کلیک کنید و در غیر این صورت ابتدا مراحل عضویت خود را در سامانه انجام دهید.

 

عضویت در سایت

4️⃣ بر روی گزینه ” عضویت در سایت ” کلیک کنید. با کلیک بر روی این گزینه یک فرم برای شما نمایش داده می شود. در این فرم اطلاعاتی خود را شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، تابعیت، کدملی، شماره تلفن همراه، پست الکترونیکی و … وارد کنید و سپس بر روی گزینه ” تایید ” کلیک نمایید.

5️⃣ در ادامه عضویت در سایت، سامانه یک نام کاربری و رمز عبور به شماره تلفن همراه و ایمیلی که وارد کرده اید، ارسال می کند، 

6️⃣ پس از تکمیل مراحل عضویت در سایت جهت اعتراض به نتایج کنکور سراسری مجددا به صفحه اول بازگردید و بر روی گزینه ” ورود به سیستم ” کلیک کنید و پست الکترونیک، رمز عبور و کد ملی خود را وارد کنید.

7️⃣ با تکمیل کادرهای پیش‌رو بدین صورت که آزمون را ” کنکور سراسری ” و سال را ” ۱۴۰۲ ” وارد کنید و سپس بر روی دکمه جستجو کلیک کنید.

8️⃣ در بین درخواست‌های نمایش داده شده، بر روی گزینه ” اعتراض به نتیجه قبولی ” کلیک نمایید.

9️⃣ در این مرحله اطلاعات فردی شما را نمایش می‌دهد و شما باید شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسری خود را وارد کنید.

???? در این مرحله دو گزینه پیش روی شماست، اعتراض به عدم قبولی در رشته محل‌های انتخابی و اعتراض به عدم قبولی در رشته محل‌های بالاتر که نوع اعتراض شما را مشخص می کند، با توجه به اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۲ خودتان یکی را انتخاب و بر روی گزینه تایید کلیک نمایید.

توجه داشته باشید که اگر عنوان درخواست اعتراض شما در میان گزینه های نمایش داده نبود، می توانید با انتخاب گزینه درخواست عمومی، مشکل خود را عنوان کنید.

1️⃣1️⃣ در انتهای ثبت درخواست، سامانه به شما یک شماره درخواست می دهد، که باید آن را یادداشت کنید و جهت دریافت پاسخ اعتراض خود از آن استفاده نمایید.

 

توجه

چنانچه ثبت درخواست اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1402 برایتان با مشکل مواجه شده است، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید و مشکل خود را برطرف کنید و یا به طور کلی ثبت درخواست اعتراض خود را به مشاوران با بسپارید تا در کم ترین زمان اعتراض شما را از طریق سیستم پاسخگویی ثبت نمایند.

برای اینکه به درخواست شما سریعتر پاسخ داده شود، حتما شماره پرونده، شماره پیگیری ثبت نام و شماره ملی خود را در قسمت توضیحات وارد کنید.

نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲ | پیشخوان سنجش

علاوه بر سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش آموزش کشور، سامانه جدیدی با عنوان پیشخوان خدمات الکترونیک سازمان سنجش آموزش کشور برای ثبت درخواست اعتراض به نتایج متقاضیان به نتیجه کنکور سراسری طراحی و راه اندازی شده است.  متقاضیانی که به نتیجه کنکور سراسری 1402 اعتراض دارند، می توانند از طریق این سامانه نیز اعتراض خود را ثبت نمایند، فقط کافی است طبق مراحل زیر عمل کنند.

1️⃣ به صفحه اصلی پیشخوان خدمات الکترونیک سازمان سنجش ” darkhast.sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ در صفحه ایجاد شده فرمی برایتان نمایش داده می شود که در این فرم اطلاعات خواسته شده از شما شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه و شماره همراه خود را درج کنید و سپس گزینه ” ثبت ” را انتخاب نمایید.

3️⃣ پس از ثبت اطلاعات سامانه به شماره تلفن همراهی شما یک کد ارسال می کند. این کد را وارد کنید و بر روی گزینه ” ثبت ” کلیک کنید.

4️⃣ متن اعتراض نتایج کنکور خود را که از قبل آماده کرده اید در قسمت های مشخص شده وارد کنید و سپس اگر مایل به ارسال اسناد و مدارک به صورت فایل تصویری، پی دی اف و… نیز می باشید ارسال کنید و سپس گزینه ” ثبت ” را انتخاب کنید.

امکان اعتراض به نتایج کنکور سراسری از طریق پیشخوان خدمات الکترونیک سازمان سنجش در زمان اعلام نتایج اولیه فعال می شود. به محض فعال شدن راهنمای تصویری نیز به این مطلب اضافه خواهیم کرد.
 

موارد مجاز اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1402

ممکن است وقتی ما می گوییم که پس از اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲ امکان اعتراض به نتایج برای تمامی داوطلبان فراهم است برای عده ای این ابهام ایجاد شود که اگر به هر موردی که مدنظرشان می باشد، اعتراض کنند پاسخ درستی دریافت خواهند کرد. لازم است توجه داشته باشید که در صورتی اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1402 بررسی خواهد شد که درست و منطقی باشد به همین دلیل لازم دانستیم در ادامه این مطلب به مواردی که از نظر سازمان سنجش اعتراص به آن ها وارد است را بررسی کنیم. برای دریافت کارنامه اولیه کنکور کلیک کنید.

 

اعتراض به سوالات و کلید آزمون | اشتباه در درصد دروس

اشاره کوتاهی کردیم که سازمان سنجش پس از برگزاری کنکور سراسری و اعلام نتایج اولیه، دفترچه سوالات و پاسخنامه کلیدی را در تمامی زیرگروه های آزمایشی منتشر می کند. متقاضیان می توانند این پاسخنامه را با پاسخ های خود مقایسه کنند و چنانچه متوجه خطایی در محاسبه درصد دروس شوند، اعتراض خود را ثبت کنند. 

 

اعمال سوابق تحصیلی | اعتراض نتایج کنکور 

پس از دریافت نتایج اولیه، کارنامه خود را دریافت می کنید، اگر اطلاعات مربوطه به سوابق تحصیلی شما که تاثیر مستقیم در کنکور سراسری ۱۴۰۲ دارد، بدرستی وارد نشده بود، می توانید جهت اصلاح آن اعتراض نتایج کنکور خود را در سایت سایت سازمان سنجش ثبت کنید.

 

اعتراض به عدم اعمال سهمیه رزمندگان و ایثارگران

هر کدام از شرکت کنندگان در کنکور سراسری 1402 دارای یک سهمیه مشخص می باشند. برخی از شرکت کنندگان دارای سهمیه ایثارگران 25 درصد ظرفیت، سهمیه ایثارگران 5 درصد ظرفیت و رزمندگان هستند. این سهمیه ها تاثیر مستقیمی بر روی رتبه داوطلب وارد. چنانچه دارای سهمیه ایثارگران و رزمندگان هستید اما پس از دریافت کارنامه خود متوجه شدید که این سهمیه  ها برایتان اعمال نشده است می توانید در حهت ثبت درخواست اعتراض نتایج کنکور خود اقدام کنید.

 

تقاضای اولویت بندی در فرم انتخاب رشته

پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری، برخی از داوطلبان نسبت به رشته ای که در آن موفق به کسب قبولی شده اند، رضایت کافی ندارند و دلیل آن نیز انتخاب رشته نادرست است. این دسته از متقاضیان می توانند در سایت سازمان سنجش درخواست خود را مبنی بر تقاضای بررسی الویت بعدی در فرم انتخاب رشته خود درج کنند.

 

سایر موارد اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲

  • بررسی اشتباه در انتخاب رشته
  • جابجا شدن تصویر پاسخ برگ داوطلبان 
  • مشکلات مربوط به کارنامه اولیه
  • مشکلات مربوط به وضعیت نطام وظیفه داوطلبان آقا 
  • تمامی موارد مربوط به کارنامه و فرم انتخاب رشته
بخوانید: نحوه مشاهده نتایج کنکور سراسری
 

مشاوره اعتراض به نتیجه کنکور سراسری 1402

پس از اینکه هر داوطلب اعتراض خود را در سامانه های نامبرده ثبت کند، می تواند پس از یک بازه زمانی 24 تا 72 ساعته، مجدد به همین سامانه مراجعه کند و از نتیجه اعتراض خود مطلع شوند. داوطلبان توجه داشته باشید که چنانچه درخواست اعتراض خود را با دلایل منطقی و درست در سامانه ارسال کرده باشید، کارشناسان اعتراض شما را بررسی کرده و مجدد برایتان کارنامه صادر خواهد شد.

در هر مرحله از ثبت درخواست اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۲ که به مشکل بخورید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. مشاوران مجرب مرکز ما می توانند در کم ترین زمان بدون مشکلی اعتراض شما را ثبت نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

 

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید.

 

 

 

سوالات متداول

آیا امکان اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲ وجود دارد؟

بله سازمان سنجش این امکان را برای متقاضیان فراهم آورده است تا اگر نسبت به نتیجه‌ای که کسب کرده اند، رضایت کافی ندارند اعتراض خود را ثبت کنند.

متقاضیان جهت ثبت درخواست اعتراض به نتایج کنکور سراسری به چه سایتی مراجعه مراجهخ کنند؟

اعتراض به نتیجه به دو روش سیستم پاسخگویی و سامانه پیشخوان خدامت الکترونیک سازمان سنجش امکان پذیر است. در متن مقاله نحوه ثبت درخواست را شرح داده ایم.

نحوه ثبت اعتراض از طریق سامانه پاسخگویی اینترنتی سایت سازمان به چه صورت است؟

در مقاله فوق به کامل نحوه ثبت درخواست اعتراض نتیجه کنکور سراسری را شرح داده‌ایم.

منبع: اعتراض به نتایج کنکور سراسری



:: برچسب‌ها: اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

جواب اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۲ کی اعلام می شود؟ اعتراض به نتایج فرصتی است که سازمان سنجش آموزش کشور در اختیار داوطلبانی قرار داده است که پس از دریافت نتایج کنکور به دلایل مختلفی از نتیجه به دست آمده رضایت کافی ندارند، می خواهند نسبت به این نتیجه درخواست اعتراض خود را ثبت کنند. متقاضیان جهت اعتراض به جواب اولیه و نتایج نهایی کنکور سراسری در زمان مقرر، با اطلاع از نحوه اعتراض درخواست خود را ثبت کنند تا چنانچه اعتراض آن ها درست و منطقی باشد، در زمان های مشخص پیگیری شود. یکی از موارد مهم در ثبت درخواست متن نوشته شده می باشد. در این مقاله به بررسی چگونگی جواب اعتراض به نتایج کنکور پرداخته می شود.

جواب اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۲ کی اعلام می شود؟

پس از ثبت درخواست اعتراض به نتایج اولیه و نهایی کنکور سراسری معمولا کارشناسان مربوطه پس از گذشت 24 الی 72 ساعت پس از ارسال درخواست، آن را بررسی می‌کنند. شما متقاضیان عزیز کنکور می توانید در این بازه زمانی مجدد به سایت سنجش مراجعه کنید و با در دست داشتن رمز عبور، جواب اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۲ خود را دریافت نمایید. برای آن دسته از داوطلبانی که در رشته های نیمه متمرکز و دارای مصاحبه شرکت کرده اند توصیه میکنیم مقاله اعتراض به نتایج مصاحبه کنکور را مطالعه کنند.

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل به منظور کمک به شما عزیزان آماده پاسخگویی هستند، می توانید در هر مرحله از ثبت درخواست اعتراض که به مشکل خوردید با مشاوران این مرکز تماس بگیرید و یا ثبت این درخواست را به مشاوران ما بسپارید. 

زمان جواب اعتراض به نتایج کنکور 1402

پس از گذشت یک بازه زمانی کوتاه از برگزاری کنکور، نتایج اولیه برای تمامی شرکت کنندگان اعلام می شود. علاقه مندان به انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری می توانند از طریق سایت sanjesh.org وارد مرحله انتخاب رشته شده و مراحل انتخاب رشته خود را طی کنند.

زمان اعتراض به نتایج اولیه کنکور سراسری تا چند روز پس از اعلام نتیجه می باشد. در سال گذشته با توجه به اینکه کلید سوالات کنکور اعلام شد، معمولا بین 48 ساعت تا حداکثر دو هفته جواب اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1402 از طرف سازمان سنجش به فرد متقاضی اعلام می گردد. 

زمان اعتراض به نتایج کنکور سراسری پس از اعلام نتیجه و چند روز پس از آن می باشد. تا کنون این بازه زمانی مشخص نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

نتیجه نهایی انتخاب رشته معمولا در اواخر شهریور ماه منتشر می شود. داوطلبان در این بازه زمان اعتراض به نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور سراسری می توانند از طریق سیستم پاسخگویی درخواست خود را ثبت کنند. برای اطلاع از زمان جواب اعتراض به نتایج کنکور می توانید با کارشناسان دانتل تماس بگیرید.

 

اعتراض به نتایج اولیه و نهایی کنکور ۱۴۰۲

قبل از توضیح چگونگی دریافت جواب اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۲ لازم است از مراحل ثبت درخواست اعتراض به نتایج اولیه و نتایج کنکور ۱۴۰۲ اطلاع پیدا کنید. اگر در هر مرحله قصد ثبت اعتراض دارید، کافی است طبق مراحل زیر عمل نمایید.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ بر روی گزینه “ ورود به سیستم پاسخگویی ” از منوی سمت چپ سایت کلیک کنید.

3️⃣ تمامی متقاضیان جهت ارسال درخواست اعتراض در سایت سازمان سنجش، ملزم به عضویت در سامانه می باشند، .در صرت عضویت بر روی گزینه ” ورود به سامانه ” کلیک نمایید. (چنانچه از قبل در سامانه عضو نشده‌اید در ادامه نحوه عضویت در سامانه را شرح داده ایم)

4️⃣ در این قسمت جواب اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۲ کادری پیش روی شماست، “ پست الکترونیک ” و “رمز عبور ” که برایتان ارسال شده است به همراه “ کد ملی ” مطابق تصویر زیر وارد نمایید.

5️⃣ برای ثبت درخواست باید یک درخواست جدید ایجاد کنید برای این منظور در صفحه جدید بر روی گزینه ” درخواست جدید ” مطابق تصویر زیر کلیک نمایید.

6️⃣ نوع آزمون خود را ” کنکور سراسری ” و سال تحصیلی خود را ” ۱۴۰۲ ” انتخاب نمایید و بر روی گزینه ” جستجو ” کلیک کنید تا درخواست های مجاز برای شما نمایش داده شود.

موارد ثبت درخواست اعتراض

7️⃣ در این مرحله جواب اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۲ مواردی که شما متقاضیان گرامی از زمان نتیجه اولیه تا نتیجه نهایی مجاز به ثبت درخواست اعتراض نتایج کنکور می باشید، نمایش داده می شود. مواردی که می توانید به آن ها اعتراض‌کنید به شرح موارد زیر هستند:

  1. تقاضای بررسی مجدد نمره کارنامه اولیه (اعتراض به هر یک از موارد مشکلات مربوط به اعمال سوابق تحصیلی، عدم اعمال سهمیه رزمندگان و ایثارگری، ناهمخوانی عکس پاسخ برگ داوطلبان، نظام وظیفه داوطلبان آقا و سایر موارد)
  2. اعتراض به کلید سوالات آزمون
  3. اعتراض به نتیجه نهایی انتخاب رشته (اعتراض به عدم قبولی در رشته محل‌های انتخابی و اعتراض به عدم قبولی در رشته محل‌های بالاتر )
  4. عمومی

8️⃣ در این مرحله جواب اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۲ اطلاعات فردی شما را نمایش می‌دهد و شما باید شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسری خود را وارد کنید و پس از وارد شدن به صفحه درخواست، متن اعتراضی خود را نوشته و ارسال کنید. چنانچه با دلایل منطقی اعتراض به نتیجه کنکور سراسی 1402 خود را ثبت کرده باشید، کارشناسان درخواست شما را بررسی خواهند کرد.

نحوه عضویت در سامانه

1️⃣ برای عضویت در سامانه بر روی گزینه ” عضویت در سامانه ” کلیک کنید.

2️⃣ فرم نمایش داده شده، مطابق تصویر زیر را با “ اطلاعات شناسنامه ای ” و ” شماره تلفن همراه ” و پست الکترونیکی ” تکمیل کنید. ( از یک ایمیل فعال و شماره تلفن در دسترس استفاده کنید.)

4️⃣ در ادامه روند جواب اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۲ تکمیل مراحل عضویت در سامانه، به نشانی پست الکترونیکی و یا به شماره تلفن همراهی که وارد کرده‌اید، یک رمز عبور ارسال خواهد شد. با دریافت رمز عبور مراحل عضویت شما در سامانه به پایان خواهد رسید.

❌❌داوطلبان عزیز چنانچه در روند عضویت در سامانه و یا متن اعراض با مشکل مواجه شده اید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید. ❌❌

بخوانید: راهنما کامل انتخاب رشته کنکور

برای دریافت مشاوره در زمینه متن اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید
 

سوالات متداول

آیا تمامی شرکت کنندگان در کنکور مجاز به ثبت درخواست اعتراض به نتایج اولیه و نهایی کنکور می باشند؟

بله، داوطلبان می توانند نسبت به نتیجه آزمون خود اعتراض کنند.

اعتراض به نتیجه آزمون کنکور چگونه می باشد؟

داوطلبان از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش می توانند اعتراض خود را ثبت کنند.

“>نحوه ثبت به نتایج کنکور چگونه می باشد؟

“>در متن مقاله فوق راهنما تصویری کامل ثبت اعتراض را شرح داده ایم.

منبع: جواب اعتراض به نتایج کنکور



:: برچسب‌ها: جواب اعتراض به نتایج کنکور ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 432
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

اعتراض به نتایج مصاحبه کنکور ۱۴۰۲ تا چند روز پس از اعلام نتایج دانشگاه‌های خاص امکان پذیر می‌باشد. در دفترچه راهنمای انتخاب رشته در تمامی زیرگروه ها، تعدادی از ظرفیت ها به رشته هایی با شرایط خاص در دانشگاه های مختلفی شامل دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، دانشگاه شاهد، دانشگاه شهید مطهری و … اختصاص دارد. داوطلبان پس از انتخاب این رشته ها و دعوت به مصاحبه، می توانند همزمان با اعلام نتیجه نهایی، نتایج مصاحبه را نیز دریافت کنند. در این میان برخی از داوطلبان به نتیجه بدست آمده اعتراض دارند که می توانند نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنند. در ادامه اطلاعاتی پیرامون اعتراض به نتایج نهایی مصاحبه کنکور 1402 ارائه کرده ایم.

زمان اعتراض به نتایج نهایی مصاحبه کنکور ۱۴۰۲

پس از اعلام نتایج نهایی مصاحبه کنکور سراسری برخی از داوطلبان که در یک یا چند کد رشته محل در مصاحبه شرکت کرده اند، اما پس از رویت نتیجه در هیچ کد رشته محلی موفق به کسب نتیجه قبولی نشده اند و یا انتظار داشتند در کد رشته محلی بهتری پذیرفته شوند، می توانند اعتراص خود را ثبت کنند. بلافاصله پس از اعلام نتیجه نهایی مصاحبه کنکور ۱۴۰۲ به مدت چند روز و قبل از اتمام مهلت ثبت نام حضوری دانشگاه ها، داوطلبان فرصت دارند که اعتراض به نتایج مصاحبه کنکور ۱۴۰۲ خود را به نتیجه نهایی مصاحبه کنکور ثبت کنند. 

تاکنون سازمان سنجش آموزش کشور پیرامون زمان اعتراض به نتایج نهایی مصاحبه کنکور ۱۴۰۲ اطلاعیه ای منتشر نکرده است، اما به محض دریافت اخبار جدید در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

نحوه ثبت درخواست اعتراض به نتایج نهایی مصاحبه کنکور 1402

توجه داشته باشید که اولا در مرحله اول که دعوت شدگان به مصاحبه مشخص می شود، امکان ثبت درخواست اعتراض وجود ندارد و اگر اعتراضی هم داشته باشید، بدان پاسخی داده نخواهد شد، ثانیا از مراجعه حضوری به سازمان سنجش آموزش کشور بپرهیزید و مراحل ثبت اعتراض خود را به صورت اینترنتی دنبال کنید. متقاضیانی که اعتراض به نتایج مصاحبه کنکور ۱۴۰۲ دارند، می توانند طبق مراحل زیر عمل کنند.

1️⃣ متقاضیان بایستی به سامانه پیشخوان خدمات الکترونیک سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” darkhast.sanjesh.org ” مراجعه کنند.

2️⃣ در فرم بایستی اطلاعات خواسته شده شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه و شماره همراه خود را در این فرم وارد کند و پس از تکمیل اطلاعات بر روی گزینه ” ثبت ” کلیک نماید.

3️⃣ در این مرحله به شماره تلفن همراهی که متقاضی وارد کرده است، یک کد ارسال خواهد شد که بایستی این کد را در کادر مربوطه وارد کند و سپس بر روی گزینه ” ثبت ” کلیک نماید.

4️⃣ در آخر نیز بایستی متقاضی ثبت درخواست اعتراض به نتایج نهایی مصاحبه کنکور سراسری 1402 متن اعتراض خود وارد کرده و سپس اسناد و مدارک لازم را نیز به صورت فایل تصویری، پی دی اف و… ارسال نماید و در انتها بر روی گزینه ” تایید ” کلیک کند تا در نهایت برای متقاضی شماره نامه و کد رهگیری از طریق پیامک ارسال شود

توجه

پس از برگزاری کنکور سراسری و اعلام نتیجه نهایی مصاحبه کنکور ۱۴۰۲ امکان اعتراض از طریق سامانه پیشخوان خدمات الکترونیک سازمان سنجش فراهم خواهد شد که در آن زمان، راهنمای تصویری را نیز به این مطلب اضافه خواهیم کرد.

دریافت نتیجه اعتراض به نتایج نهایی مصاحبه کنکور ۱۴۰۲

شما عزیزان می توانید جهت اطلاع از آخرین وضعیت اعتراض خود به نتایج نهایی مصاحبه کنکور 1402 پس از گذشته یک بازه زمانی 24 تا 72 ساعت از زمان ثبت اعتراض در سامانه پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش، نسبت به دریافت نتیجه اقدام کنید. برای این کار بایستی به سامانه رهگیری مکاتبات اداری به نشانی اینترنتی ” rahgiri.sanjesh.org ” مراجعه کنید، و سپس با وارد کردن شماره نامه و کد رهگیری از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوید.

 

مشاوره مصاحبه کنکور ۱۴۰۲

داوطلبانی که رشته های دارای شرایط خاص را انتخاب می کنند و همینطور دعوت به مصاحبه نیز می شوند، چنانچه موفق به کسب نتیجه قبولی در مرحله مصاحبه نشوند، انتخاب و الویت بعدی آن ها بررسی می شود که در صورت قبولی در الویت بعدی، نتیجه برای آن ها منتشر می گردد. چنانچه پیرامون ثبت درخواست اعتراض به نتایج مصاحبه کنکور ۱۴۰۲ سوالی دارید، می توانید با برقراری تماس با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتراض به نتایج نهایی مصاحبه کنکور ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا امکان ثبت درخواست اعتراض به نتایج مصاحبه کنکور 1402 وجود دارد؟

بله تمامی متقاضیانی که در مصاحبه شرکت کرده اند، می توانند نسبت به نتیجه خود اعتراض کنند.

متقاضیان جهت ثبت درخواست اعتراض به نتیجه مصاحبه کنکور سراسری، باید به کدام سایت مراجعه کنند؟

متقاضیان جهت ثبت اعتراض به سامامنه پیشخوان خدمات الکترونیک سازمان سنجش ” مراجعه کنند.

نحوه ثبت درخواست اعتراض به نتیجه مصاحبه کنکور سراسری به چه صورت است؟

در متن مقاله به نحوه ثبت درخواست اعتراض اشاره کرده‌ایم.

منبع: اعتراض به نتایج مصاحبه کنکور



:: برچسب‌ها: اعتراض به نتایج مصاحبه کنکور ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲ در دو مرحله و دو بازه زمانی از طریق سایت سنجش اعلام می شود. داوطلبانی طبق زمانبندی در آزمون نام نویسی کرده و در جلسه آزمون حضور داشته‌اند. پس از گذشت یک بازه زمانی تقریبا یک ماهه، نتایج اولیه در قالب یک کارنامه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می گردد. متقاضیانی که مطابق کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته هستند، می توانند وارد مرحله درج کد رشته محل های انتخابی خود شوند. در نهایت نیز سازمان سنجش نتایج ارشد نهایی را اعلام می کند و اسامی پذیرفته شدگان مشخص می شود. در ادامه اطلاعات کاملی از نتایج کنکور ارشد 1402 ارائه کرده ایم.

نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، در واقع شامل کارنامه کنکور ارشد برای هر داوطلب است که شامل اطلاعات مهمی همچون درصد دروس امتحانی، رتبه و تراز و وضعیت مجاز بودن داوطلب برای انتخاب رشته است. تمامی این اطلاعات برای ورود داوطلب به مرحله انتخاب رشته مهم می باشد. 

تاکنون نتایج کنکور ارشد 1402 اعلام نشده است. 

پس از اینکه تمامی متقاضیان مجاز به انتخاب رشته، مراحل درج الویت های خود را در سایت سازمان سنجش پشت سر گذاشتند، حال بایستی منتظر اعلام نتایج ارشد باشند. همانند مرحله انتخاب رشته، نتایج کنکور کارشناسی ارشد نهایی نیز برای دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت مجزا منتشر می گردد.

 

زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1402

آزمون کارشناسی ارشد به صورت یکپارچه برای دانشگاه های های سراسری در دوره های مختلف روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان و همینطور دانشگاه آزاد برگزار می گردد، به همین دلیل نتایج کنکور ارشد نیز برای تمامی متقاضیان به صورت یکپارچه منتشر می گردد.

مراحل اعلام نتایج ارشد زمان اعلام سال ۱۴۰۲
نتایج اولیه خرداد ماه 1402
نتایج نهایی انتخاب رشته  شهریور ماه 1402

سازمان سنجش آموزش کشور تا کنون اطلاعیه و اخباری از زمان اعلام نتایج ارشد ۱۴۰۲ منتشر نکرده است، اما احتمالا همانند سال های گذشته این فرآیند در اواخر مرداد ماه انجام شود. البته لازم به ذکر است که این بازه های زمانی با توجه به تعویق آزمون به دلیل شیوع ویروس کرونا بوده است. به محض دریافت اخبار جدید در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

بخوانید: زمان نتایج اولیه ارشد

نحوه دریافت نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

برای دریافت نتایج کنکور ارشد 1402 در دانشگاه های سراسری می توانید مطابق مراحل زیر عمل کنید.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور با آدرس الکترونیکی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ از منوی رنگی سمت راست سایت بر روی گزینه “ کارشناسی ارشد ” کلیک نمایید.

3️⃣ در این مرحله برای دریافت نتایج کنکور ارشد بایستی بر روی لینک فعال  “ سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ (اعلام نتایج نهایی دانشگاه ها ، موسسات آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی) ” کلیک کنید.

4️⃣ در صفحه جدید گزینه “ورود به سیستم ” را انتخاب کنید.

5️⃣ برای ورود به میزکارتان، سامانه دو روش جستجو در اختیار شما قرار می دهد.

          روش اول: شماره پرونده، کد ملی و سال تولد

          روش دوم: شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام 

6️⃣ یکی از روش ها را انتخاب کنید و اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید و در صفحه جدید برای دریافت نتایج انتخاب رشته بایستی گزینه ” نتایج کارشناسی ارشد  ” را انتخاب کنید.

برای دریافت نتایج کنکور ارشد به اطلاعات ثبت نامی خود احتیاج دارید، اگر آن ها را فراموش کرده اید، می توانید از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور و ورود به بخش سیستم پاسخگویی آن ها را بازیابی کنید. شما می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل نیز تماس بگیرید و به کمک مشاوران این مرکز اطلاعات خود را بازیابی نماييد و یا مقاله زیر را مطالعه نمایید.

دریافت شماره پرونده کارشناسی ارشد 

 

اعتراض به نتایج 

در این قسمت از مقاله نحوه ثبت درخواست اعتراص به نتایج ارشد را ارائه کرده ایم.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesh.org ” مراجعه نمایید.

2️⃣ از طریق منوی سمت چپ سایت وارد بخش “ سیستم پاسخگویی ” شوید.

3️⃣ چنانچه قبلا در سامانه عضو نشده‌اید بر روی گزینه “ عضویت در سایت ” کلیک کنید و با تکمیل روند عضویت در سایت، عضو سامانه شوید.

 پس از اتمام مرحله عضویت در سامانه، مجدد وارد سایت سنجش شده و با تکرار مراحل قبل بر روی گزینه “ ورود به سیستم ” کلیک کنید.

4️⃣ در صورتی که در سایت عضو شدید و حتی اگر قبلا مراحل عضویت در سامانه را انجام داده اید، بر روی گزینه ” ورود به سیستم ” کلیک نمایید. برای عضویت در سامانه، فرمی مطابق تصویر زیر نمایش داده می شود که بایستی آن را  با اطلاعات شناسنامه و شخصی‌تان تکمیل کنید. 

5️⃣ پست الکترونیک و رمز عبوری که برایتان ارسال شده است، به همراه کد ملی تان را در این مرحله در کادر های تعیین شده وارد کنید.

6️⃣ نوع آزمون و سال تحصیلی خود را وارد نمایید. (کارشناسی ارشد 1402)

7️⃣ لیست درخواست هایی که مجاز به ارسال آن ها هستید، نمایش داده می شود، لازم است برای ثبت درخواست اعتراض به نتایج ارشد گزینه  ” اعتراض به نتیجه قبولی ”  را انتخاب کتید.

8️⃣ مشخصات داوطلبی خود را وارد کنید و سپس درخواست خود را عنوان نمایید.

برای مشاهده راهنما تصویری اعتراض به نتایج این آزمون بر روی مقاله زیر کلیک کنید.

 

مشاوره انتخاب رشته ۱۴۰۲

پس از اینکه نتایج ارشد نهایی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود، اسامی پذیرفته شدگان مشخص می شود. تمامی داوطلبانی که جزو اسامی پذیرفته شدگان هستند، بایستی با در دست داشتن مدارک لازم جهت ثبت نام نهایی در دانشگاه محل قبولی اقدام کنند. برای مشاهده اعلام نتایج انتخاب رشته ارشد کلیک کنید.

زمان در نظر گرفته شده جهت ثبت نام حضوری و یا اینترنتی در دانشگاه محل قبولی بسیار محدود است، بنابراین بهتر است بلافاصله پس از اعلام نتایج پیگیر ثبت نام خود باشید. چنانچه پیرامون اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد سوالی دارید، کافی است در کم ترین زمان با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید و از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی این مرکز استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید
 

سوالات متداول

نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲ در چند مرحله اعلام می شود؟

نتایج در دو مرحله اعلام نتایج اولیه و اعلام نتایج نهایی منتشر می گردد.

نتایج کنکور 1402 چه زمانی اعلام می شود؟

زمان اعلام نتایج ارشد ۱۴۰۲ تاکنون از سوی سایت سازمان سنجش اعلام نشده است، به محض دریافت اخبار جدید اطلاع رسانی خواهیم کرد.

نحوه دریافت نتایج کنکور کارشناسی ارشد به چه صورت است؟

در متن مقاله فوق به مراحل دریافت نتایج ارشد از طریق سایت سازمان سنجش اشاره کرده ایم.

منبع: نتایج کنکور ارشد



:: برچسب‌ها: نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 439
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ هر سال معمولا در مرداد ماه برگزار می‌شود. پس از ثبت نام کنکور و برگزاری آزمون، نتایج اولیه در قالب یک کارنامه برای هر شرکت کننده منتشر می شود. تمامی حاضرین در جلسه آزمون می توانند پس از دریافت کارنامه اولیه خود، در صورتی که مجاز به انتخاب‌رشته در دوره های مختلف دانشگاه های سراسری باشند؛ وارد فرآیند انتخاب‌رشته شوند. متقاضیان قبل از اقدام به انتخاب رشته آزمون سراسری ابتدا باید دفترچه راهنما را به طور کامل مطالعه کنند و در نهایت پس از استخراج کدرشته محل‌های مورد علاقه خود، نسبت به درج آن ها در فرم تقاضانامه اینترنتی اقدام نمایند. در ادامه راهنما کامل انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 ارائه کرده ایم.

انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

پس از یک مدت زمان کوتاه از زمان برگزاری کنکور در تمامی زیرگروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان های خارجی، سازمان سنجش آموزش کشور برای هر کدام از داوطلبان یک کارنامه متناسب با عملکردی که در جلسه آزمون داشته اند، منتشر می کند.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ باید با دریافت دفترچه راهنما، کد رشته محل های مورد علاقه خود را انتخاب کنند و در نهایت بر اساس فاکتورهایی که در مدنظر دارند آن ها را از انتخاب یک تا انتخاب 150 الویت بندی کنند. یکی از موضوعات مهمی که در زمینه انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 مطرح است، نحوه چینش الویت ها برای کسب بهترین نتیجه می باشد. هر گونه اشتباه در چینش الویت های فرم انتخاب‌رشته به معنای سلب افراد از رسیدن به رشته مورد علاقه شان می باشد. 

 

زمان انتخاب رشته کنکور 1402

معمولا نتایج اولیه کنکور سراسری در یک بازه زمانی یک ماهه پس از برگزاری این آزمون منتشر می شود. در دو یا سه روز متوالی پس از اعلام نتایج اولیه نیز دفترچه های انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ مربوط به زیرگروه های آزمایشی مختلف ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان منتشر می گردد. 

زمان انتخاب رشته کنکور 1402 در مرداد ماه چند پس از اعلام نتایج اولیه کنکور نوبت دوم تیر ماه می باشد. 

 اما لازم است اشاره کنیم که در مورد زمان اعلام نتایج یا زمان انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۲ اظهار نظر قطعی از طرف سازمان سنجش صورت نگرفته است، اما همانطور که اشاره کردیم با توجه به روال سالهای گذشته زمان اعلام نتایج و انتخاب‌رشته احتمالا در مرداد ماه خواهد بود.

آن دسته از داوطلبانی که در این تمدید مهلت کدرشته محل های رشته های نیمه متمرکز را انتخاب می کنند در صورت داشتن شرایط لازم و کسب نمره علمی لازم پس از انتشار نتایج نهایی دعوت به مصاحبه خواهند شد.
 

نتایج اولیه آزمون سراسری 

در زمان اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری، کارنامه ای از سوی سازمان سنجش منتشر می گردد که شامل بخش های مختلفی از جمله مشخصات متقاضی، اطلاعات گروه آزمایشی امتحانی کنکور، مجاز و غیر مجاز بودن به انتخاب‌رشته دوره های روزانه و غیر روزانه، وضعیت رتبه و نمره کل و کد دسترسی به انتخاب‌رشته آزاد می باشد.

بنابراین داوطلبانی که طبق کارنامه اولیه شان، مجاز به اتخاب‌رشته در دوره های روزانه و غیر روزانه شده اند باید در زمان اعلام شده . توسط سازمان سنجش، نسبت تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ اقدام نمایند.

 

داوطلبان گرامی برای اطلاع از رتبه قبولی تمامی رشته ها در سال های ۹۹ و ۱۴۰۰ مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

رتبه قبولی کنکور

 

دوره های مختلف دانشگاه ها

متقاضیان برای انتخاب دوره های مختلف باید از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کنند. در ادامه توضیحات تکمیلی پیرامون دوره های مختلف در انتخاب رشته کنکور 1402 ارائه کرده ایم:

???? دوره روزانه: دوره روزانه به دلیل رایگان بودن تحصیل، مورد توجه داوطلبان است. این دوره در قبال تحصیل رایگان، دارای تعهد کار در داخل کشور، به اندازه مدت زمان تحصیل می باشد. امکانات رفاهی شامل خوابگاه، وام دانشجویی و … نیز برای پذیرفته شدگان دانشگاه های سراسری در نظر گرفته شده است. اگر داوطلبی کد رشته محلی از دوره روزانه را انتخاب کند و در آن پذیرفته شود اما از ثبت نام اجتناب کند؛ دچار محرومیت از انتخاب دوره روزانه در سال بعد می شود.

???? دوره شبانه یا نوبت دوم: این دوره مشابه دوره روزانه است اما دانشجویان دوره نوبت دوم باید به ازای هر ترم شهریه مصوب دانشگاه را بپردازند.

???? پردیس خودگردان: دوره پردیس خودگردان دوره شهریه پرداز دانشگاه های دولتی می باشد. مدرک این دوره مشابه دوره روزانه است اما در میان دانشگاه های شهریه پرداز، بیشترین شهریه را از دانشجویان دریافت می کند.

???? غیرانتفاعی: دوره غیرانتفاعی مختص به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی است و دانشجویان باید به ازای هر ترم شهریه بپردازند.

???? پیام نور : تحصیل در دوره پیام نور به صورت بدون شرکت در کلاس ها است و دانشجویان می توانند فقط در امتحانات پایان ترم شرکت کنند. این دوره از دانشگاه های سراسری نیز شهریه پرداز است.

???? دوره مجازی : این دوره نیز از دانشگاه های سراسری است که بیشتر برای دانشجویانی مناسب می باشد که وقت کافی برای شرکت در کلاس ها را ندارند. 

لازم است اشاره کنیم که انتخاب رشته کنکور چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد نیز از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود.
 

نکات مهم در انتخاب دوره های تحصیلی

✅ در فرآیند انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ دوره های روزانه در دانشگاه ها با جایگاه علمی بالا را در الویت قرار دهید.

✅ اگر تمایل دارید کد رشته محل های مربوط به دوره های شهریه پرداز را انتخاب کنید، حتما از میزان شهریه ها مطلع شوید.

✅ در زمان انتخاب دوره و دانشگاه ها حتما مسیر رفت آمد دانشگاه تا محل زندگی خود را در نظر داشته باشید.

✅ اگر در زمان ثبت نام کنکور کارت اعتباری دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی را خریداری نکرده اید؛ نگران نباشید امکان پرداخت هزینه خرید کارت در این دو دوره در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 امکان پذیر است.

✅ دارندگان کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد، می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد azmoon.iau.ac.ir ، نسبت به انتخاب کد رشته محل های ارائه شده در دانشگاه آزاد به جز رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی اقدام نمایند.

 

تحلیل کارنامه اولیه کنکور 1402

یکی از ابزارهای مهم انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ کارنامه اولیه منتشر شده از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور می باشد. اهمیت این کارنامه از این جهت است که دربردارنده اطلاعات مهمی شامل رتبه و تراز علمی داوطلب در هر کدام از زیرگروه ها، وضعیت مجاز بودن برای انتخاب‌رشته و … می باشد.

متقاضیان در صورتی که در تحلیل درست کارنامه اولیه خود موفق عمل کنند، می توانند به درستی مراحل انتخاب رشته آزمون سراسری را نیز طی کنند. در ادامه به مندرجات هر قسمت اشاره کرده ایم:

❌ مشخصات ثبت نامی شرکت کننده

❌ اطلاعات مربوط به گروه آزمایشی امتحانی

❌ وضعیت مجاز به انتخاب رشته کنکور در دوره‌های روزانه و غیر روزانه

❌ رتبه در هر زیرگروه در سهمیه و کشوری

❌ نمره علمی (تراز کارنامه قبولی )

❌ کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد

موارد زیر در کارنامه اولیه بسیار مهم است:

✅ استان بومی و قطب بومی داوطلب: لازم است متقاضیان در نظر داشته باشند که 80 درصد از رشته هایی که تقاضا برای آن ها کم تر است به داوطلبان بومی اختصاص دارد و در واقع 20 درصد آن ها برای داوطلبان غیربومی است. برای رشته های پرطرفدار این نسبت 60 به 40 می باشد.

✅ تاثیر سهمیه ها: سهمیه های مختلف دارای تاثیرات متفاوتی در انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 می باشند. 

✅ تاثیر رتبه در سهمیه: در انتخاب رشته دانشگاه های سراسری، رتبه در زیرگروه‌های مختلف حائز اهمیت است.

 

تاثیر سهمیه ها در انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

سازمان سنجش آموزش کشور برای شرکت کنندگان در در کنکور سراسری، متناسب با شرایط شرکت کنندگان سهمیه های مختلفی را در نظر می گیرد و در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری اعمال می شود. هدف از اعمال این سهمیه ها برقراری عدالت میان شرکت کنندگان می باشد. (برای اطلاع از سهمیه کنکور کلیک کنید) از مهم ترین سهمیه های اعمالی در کنکور سراسری 1402 با توجه به مندرجات دفترچه، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

???? سهمیه مناطق

????سهمیه ایثارگران 25 درصد ظرفیت و ایثارگران 5 درصد ظرفیت

???? سهمیه خانوداه شهدا

????سهیمه رزمندگان

????کارمندان

????سهمیه بهیار

 

تاثیر بومی گزینی انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲

از مهم ترین مواردی که در انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 اهمیت است، توجه به بومی گزینی می باشد. مطابق دفترچه راهنما، پذیرش در برخی از رشته‌ها به صورت بومی گزینی می باشد، به این معنی که در شهرهایی که مطابق دسته بندی در یک ناحیه قرار می گیرند، ظرفیت کد رشته محل ها میان دانش آموزان با سهمیه آزاد و بومی تقسیم می گردد.در این کد رشته محل ها، 60 درصد از ظرفیت این ارائه شده به داوطلبان بومی و 40 درصد به داوطلبان غیر بومی تعلق می گیرد. در ادامه می توانید دسته بندی نواحی بومی کشور را در جدول زیر مشاهده کنید:

ناحیه یک البرز، تهران، زنجان، سمنان، قزوین، قم و مرکزی
ناحیه دو آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل
ناحیه سه اصفهان، چهار محال بختیاری و یزد
ناحیه چهار سیستان و بلوچستان و کرمان
ناحیه پنج بوشهر، فارس، کهکیلویه و بویر احمد، هرمزگان
ناحیه شش کردستان، کرمانشاه و همدان
ناحیه هفت  ایلام، خوزستان و لرستان
ناحیه هشت خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی
ناحیه نه گلستان، گیلان و مازندران

پذیرش بومی استانی 80 درصد از ظرفیت کد رشته محل های ارائه شده در یک استان به متقاضیان بومی و مابقی به متقاضیان با سهمیه آزاد اختصاص دارد. لازم است اشاره کنیم که این نسبت به پذیرش بومی قطبی، 60 به 40 می باشد. در ادامه جدول دسته بندی نواحی قطبی کشور در زمان انتخاب رشته کنکور 1402 را ارائه کرده ایم:

قطب یک البرز، تهران، زنجان، سمنان، قزوين، قم، گلستان، گيلان، مازندران و مركزی
قطب دو خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سيستان و بلوچستان و كرمان
قطب سه آذربايجان شرقی، آذربايجان غربی، اردبـيل، كردستان، كرمانشاه و همدان
قطب چهار اصفهان، ايلام، چهارمحال و بختياری، خوزستان، لرستان و يزد
قطب پنج بوشهر، فارس، كهگيلويه و بويراحمد و هرمزگان
 

چینش اولویت ها انتخاب رشته کنکور 1402

نحوه گزینش سازمان سنجش به این صورت است که هر انتخاب نسبت به انتخاب پایین تر خود از الویت بالاتری برخوردار است و تمامی کدرشته محل ها از بالا به پایین بررسی می شوند تا اگر رتبه داوطلب مناسب باشد، در یکی از کدرشته محل ها پذیرفته شود. بنابراین در صورتی که داوطلبان کد رشته محل های مورد علاقه خود را در گزینه‌های پایین‌تری قرار دهند، شانسشان برای قبولی در این کدرشته محل را از دست خواهند داد.

به همین دلیل گرفتن مشاوره در این نقطه حساس برای داوطلبان نقش حیاتی را دارد. توصیه می کنیم مقاله مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری را مطالعه نمایید .بهتر است پیش از ثبت کدرشته محل های خود داخل سایت آنها را بدقت انتخاب و اولویت بندی کنید و چندبار مورد بررسی قرار دهید. توصیه مشاوران دانتل به شما عزیزان این است که جهت کاهش خطا از فرم پیش نویس انتخاب‌رشته کنکور سراسری استفاده کنید.

بنابراین نحوه چینش الویت ها بسیار اهمیت دارد و داوطلبان در هر الویتی که انتخاب می کنند باید حتما میزان شانس قبولی خود را در آن کد رشته محل در نظر بگیرند. توصیه مشاوران تحصلیی و با تجربه در زمینه انتخاب رشته کنکور این است که مجموع انتخاب های خود را به سه دسته تقسیم کنید. 

???? انتخاب های خوش بینانه : این انتخاب ها، الویت های ایده آل هستند که با توجه به رتبه قبولی داوطلب، شانس قبولی در آن ها کم است.

???? انتخاب های نرمال : اغلب انتخاب ها باید نرمال باشند چراکه شانس قبولی در آن ها 50 درصد به بالا می باشد.

???? انتخاب های بدبینانه : این انتخاب ها برای بدترین حالت ها در نظر گرفته می شوند و داوطلب با توجه به رتبه خود در آن ها شانس قبولی بالایی دارد.

راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

راحل کلی و در واقع اقداماتی که یک داوطلب بایستی جهت انتخاب‌رشته خود در دانشگاه های سراسری انجام دهد، شامل مراحل موارد زیر می باشد:

 ✅ مراجعه به سایت “ sanjesh.org “

✅ دانلود و مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1402  (برای دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ کلیک کنید)

✅ استخراج کد رشته محل های مورد نظر 

✅ مراجعه به بخش انتخاب رشته کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش

✅ تکمیل فرم انتخاب‌رشته بر اساس الویت های خود در حداکثر 150 کد رشته محل 

✅ دریافت کد رهگیری 16 رقمی

 

راهنما تصویری گام به گام

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوید.

 

2️⃣در سمت راست بر روی لینک ” سراسری ” کلیک کنید.

3️⃣ بر روی لینک فعال “ انتخاب‌رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال 1402 ” کلیک کنید.

4️⃣ در این صفحه بعد از کسب اطلاع از نکات مندرج در صفحه، گزینه ” اطلاعیه های اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری را مطالعه نموده ام ” تیک بزنید و گزینه تایید و ادامه انتخاب کنید.

5️⃣ سه شیوه متفاوت برای دسترسی داوطلبان به پنل کاربری اختصاصی خود در نظر گرفته شده است. داوطلبان باید بر اساس تمایل، یکی از سه راه ارائه شده در تصویر زیر را انتخاب و اطلاعات درخواستی را وارد نمایند. برای دریافت شماره پرونده کنکور کلیک کنید.

6️⃣ در این مرحله معدل کتبی دیپلم را به صورت دقیق و صحیح دو بار تکرار کنید و  کد سوابق تحصیلی دیپلم را وارد کنید. برای اطلاع از نحوه ویرایش انتخاب رشته کنکور کلیک کنید

7️⃣ داوطلبان نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی در صورت داشتن مدرک پیش دانشگاهی کد سوابق و عنوان رشته تحصیلی پیش دانشگاهی را وارد و تایید کنید. درنهایت بر روی تایید و ادامه کلیک کنید.

8️⃣ فرم انتخاب رشته کنکور سراسری را با کد رشته محل هایی که از طریق دفترچه استخراج کرده اید، تکمیل کنید. هر داوطلب مجاز به درج حداکثر 150 کد رشته محل در این مرحله است. پس از تکمیل فرم بالا جدول رشته محل در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد و داوطلبان باید با کمال دقت کدرشته های انتخابی خود را در جدول وارد نمایند.

9️⃣ دریافت کد رهگیری 16 رقمی که بیانگر پایان انتخاب‌رشته شما می باشد.

بخوانید: نحوه انتخاب رشته کنکور
 

انتخاب رشته های پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

از سال گذشته، تغییراتی در روند انتخاب رشته‌های پزشکی دانشگاه های سراسری و آزاد صورت گرفته است؛ انتخاب رشته کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت مجزا از یکدیگر انجام می شود. انتخاب رشته دانشگاه آزاد در سایت azmoon.iau.ac.ir انجام میگیرد اما انتخاب رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد در سایت سازمان سنجش در فرم انتخاب رشته دانشگاه های سراسری صورت می گیرد.

بدین ترتیب علاقه مندان به انتخاب‌رشته‌های پزشکی شامل رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی در دانشگاه آزاد، باید کد رشته محل های مورد علاقه خود را به صورت یکپارچه با کد رشته محل های مرتبط به دانشگاه های سراسری در یک فرم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ و در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org تکمیل نمایند.

 

اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 

سازمان سنجش در اواخر شهریور ماه نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری را منتشر می کند و داوطلبان در بازه زمانی چند روزه ای که در اختیار دارند می توانند نتایج کنکور را مشاهده کنند. 

آن دسته از داوطلبانی که در یکی از رشته‌های انتخابی خود پذیرفته شده اند باید در زمان مقرر به سایت دانشگاه خود مراجعه کرده و ابتدا نام نویسی خود را از طریق سایت دانشگاه انجام داده و پس از آن به صورت حضوری به دانشگاه مراجعه کرده و ثبت نام خود را نهایی کنند. 

سازمان سنجش کارنامه سبز همه داوطلبان را پس از مدتی منتشر می کند و داوطلبان با استفاده از می توانند در تکیمل ظرفیت کنکور شرکت کنند. در تکمیل ظرفیت همه داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته کنکور شده اند می توانند (اعم کسانی که پذیرفته شده اند و یا مردود شده اند) در زمان تکمیل ظرفیت شرکت کرده و در صورت پذیرش در کدرشته محل انتخابی ادامه تحصیل دهند. برای اطلاع از کامل تکمیل ظرفیت آزمون سراسری مقاله زیر را مطالعه کنید.

 

ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۲

هر ساله دانشگاه های سراسری و آزاد علاوه بر جذب دانشجو از طریق آزمون سراسری، به صورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی نیز از میان علاقه مندان در رشته های مختلف دانشجو جذب می کنند.

طی این مرحله 85 درصد از رشته ها به صورت بدون کنکور ارائه می شود و تنها رشته های گروه پزشکی در این پذیرش ظرفیتی ندارند. داوطلبانی که از طریق انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ نتوانسته اند در کد رشته محل های مورد علاقه خود موفق به کسب قبولی شوند، می توانند در یکی از دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه اقدام به ثبت نام و انتخاب‌رشته بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی نمایند.

 

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 1402

حساس ترین مرحله کنکور سراسری، مرحله انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ است. چراکه احتمال دارد داوطلب در هر کدام از کد رشته محل هایی که انتخاب می کند، شانس قبولی داشته باشد و در صورتی که به درستی الویت بندی نشده باشد در کد رشته محل مناسبی پذیرفته نشود. یا از سویی دیگر در هیچ کدام از کدرشته محل‌های انتخابی خود متناسب با رتبه ای که کسب کرده است، شانس قبولی نداشته باشد و در مهارت موفق به قبولی در هیچ کد رشته محلی نشود.

در صورتی که در یک زیرگروه اصلی از میان رشته های ریاضی، تجربی و انسانی و همینطور یکی از زیرگروه های شناور شامل هنر و زبان شرکت کرده اید؛ بایستی کد رشته محل های مربوط به آن ها را در یک فرم درج نمایید.

توصیه می شود بدون آگاهی قدم در مسیر انتخاب رشته نگذارید چراکه ممکن است سبب ناکامی شما شود و منجر به پشیمانی گردد. حتما برای انجام انتخاب رشته کنکور سراسری از تجربه مشاوران تحصیلی فعال و با تجربه در این زمینه کمک بگیرید. مشاوران تحصیلی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل آماده ارائه مشاوره تخصصی به شما داوطلبان گرامی کنکور سراسری هستند. برای ارتباط با مشاوران برتر مجموعه می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید.

از آنجایی که به غیر از اصول کلی انتخاب رشته نحوه انتخاب رشته برای هر کدام از رشته های ریاضی، تجربی و انسانی تجربه و مهارت خود را نیاز دارد توصیه می کنیم مقالات زیر را مطالعه نمایید. 

 

✅ انتخاب رشته کنکور ریاضی

✅ انتخاب رشته کنکور تجربی

✅ انتخاب رشته کنکور انسانی

✅ انتخاب‌رشته کنکور زبان

✅ انتخاب‌رشته کنکور هنر

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب‌رشته آزمون سراسری ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

 

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرامی مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید.

 

 

 

سوالات متداول

 

انتخاب‌رشته دانشگاه سراسری از طریق چه سایتی انجام می شود؟

تمامی مراحل ثبت نام و انتخاب‌رشته دانشگاه های سراسری از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود.

 

مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 چه زمانی انجام می شود؟

معمولا رویه ثبت نام و انتخاب‌رشته دانشگاه سراسری در اواسط مرداد ماه انجام می شود.

 

داوطلبان چگونه بایستی فرم انتخاب‌رشته در دانشگاه سراسری را تکمیل کنند؟

در متن مقاله فوق به نحوه انتخاب‌رشته در دانشگاه های سراسری اشاره کردیم.

منبع: انتخاب رشته کنکور



:: برچسب‌ها: انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

نتایج نمونه دولتی شهرستان های تهران ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ معمولا پس از یک ماه از برگزاری آزمون بر روی سایت ثبت نام استانی منتشر می شود. داوطلبان آزمون نمونه دولتی نهم به دهم شهرستان های تهران برای اطلاع از نتیجه آزمونی که در آن شرکت کرده اند، می توانند به سایت ” sanjesh.teo.ir ” مراجعه کنند. داوطلبانی که پس از اعلام نتیجه جزو اسامی پذیرفته شدگان هستند، می توانند با در دست داشتن مدارک لازم جهت ثبت نام حضوری در مدرسه نمونه دولتی مورد نظر اقدام نمایند. در ادامه اطلاعات کاملی از نحوه دریافت و زمان اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی شهرستان های تهران 1402 – 1403 ارائه کرده ایم.

نتایج آزمون نمونه دولتی شهرستان های تهران ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

کارنامه آزمون نمونه‌دولتی همانند ثبت نام نمونه دولتی شهرستان های تهران به صورت اینترنتی اعلام می شود. داوطلبان برای مشاهده و دریافت نتایج نمونه دولتی شهرستان های تهران نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ باید به سایت نمونه دولتی شهرستان های تهران ” sanjesh.teo.ir “ مراجعه کنند. 

هرچند که زمان برگزاری آزمون به صورت هماهنگ کشوری می باشد اما اعلام نتیجه آزمون مدارس نمونه دولتی هر استان متفاوت می باشد. البته باید متذکر شویم این اختلاف زیاد نیست و تمامی استان ها در یک بازه یک هفته نتیجه آزمون را بر روی سایت های استانی قرار می دهند. 

زمان اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی نهم به دهم شهرستان های تهران 1402 – 1403

زمان اعلام نتایج نمونه دولتی شهرستان های تهران ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ نهایتا پس از گذشت یک بازه زمانی دو هفته‌ای از برگزاری آزمون در نیمه دوم مرداد ماه انجام می شود. داوطلبان با مراجعه به سایت مربوطه می توانند کارنامه نهایی خود را مشاهده کنند.

دانش آموزان و والدین گرامی برای اطلاع از زمان اعلام نتایج مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

بخوانید: زمان اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی

 

لازم است اشاره کنیم پس از اعلام نتیجه آزمون نمونه‌دولتی نهم به دهم دسته ای از دانش آموزان که جزو اسامی پذیرفته شدگان هستند، می توانند با مراجعه به مدرسه محل قبولی، ثبت نام خود را قطعی کنند.

نحوه دریافت در سایت اعلام نتایج نمونه دولتی شهرستان های تهران anjesh.teo.ir

نحوه دریافت نتایج نمونه دولتی شهرستان های تهران ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به صورت اینترنتی می باشد و از طریق سایت این استان به آدرس الکترونیکی ” sanjesh.teo.ir “ اعلام می گردد. در صورتی که قصد دارید در زمان دریافت کارنامه نمونه دولتی از نتیجه عملکرد خود مطلع شوید، می توانند مطابق مراحل زیر جهت دریافت کارنامه خود اقدام نمایید. 

1️⃣ به سایت اعلام نتایج نمونه دولتی شهرستان های تهران ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به نشانی اینترنتی ” sanjesh.teo.ir “ مراجعه کنید. 

2️⃣ بر روی عبارت ” آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه (دبیرستان ها و هنرستانهای فنی و حرفه ای) سال تحصیلی ” کلیک کنید. 

3️⃣ در نوار سمت راست بر روی ” ورود به سامانه جهت دریافت نتیجه آزمون و اعتراض ” کلی کنید.

آزمون مدارس نمونه دولتی شهرستان های تهران

4️⃣ در صفحه مورد نظر ” کد ملی ” را وارد کنید

آزمون مدارس نمونه دولتی شهرستان های تهران

5️⃣بر روی گزینه ” دریافت نتایج نمونه دولتی شهرستان های تهران ” کلیک نمایید و نتایج را دریافت و مشاهده کنید.

 

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرامی مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید

 

 

لیست ذخیره آزمون نمونه دولتی 

در نظر داشته باشید برای اینکه متوجه شوید جزو اسامی پذیرفته شدگان می باشید یا خیر، باید به وضعیت پذیرش در دبیرستان یا هنرستان نمونه‌دولتی توجه کنید. درج عنوان قبولی در این ستون به این معناست که شما جزو اسامی پذیرفته شدگان هستید و همینطور عنوان عدم قبولی نیز به معنای مردود شدن شما است. 

در زمان مشاهده نتایج نمونه دولتی شهرستان های تهران 1402 – 1403 برای برخی داوطلبان در کارنامه خود عبارت ” ذخیره ” درج گردیده است، این دسته از متقاضیان با دانش آموزان انصرافی جایگزین خواهند شد. هرساله تعدادی از داوطلبان پذیرفته شده در این مدارس ثبت نام نهایی خود را انجام نمی دهند و در همین راستا ظرفیت مدارس تکمیل نمی گردد. آموزش و پرورش برای حل این موضوع تعدادی داوطلب را به صورت لیست ذخیره قرار می دهد تا در صورت عدم تکمیل ظرفیت مدارس این دانش آزان فرصت نام نویسی در مدارس را داشته باشند. 

 

اعتراض به نتیجه آزمون 

دانش آموزانی که موفق به کسب عنوان قبولی در نتایج نمونه دولتی شهرستان های تهران نشده اند، می توانند کارنامه خود را دریافت و بررسی کنند. کارنامه منتشر شده برای هر داوطلب شامل تعداد پاسخ های درست و غلط، نمره اکتسابی در هر درس، ترازی که داوطلب به دست آورده است و تراز آخرین نفر قبولی موفق به کسب آن شده است، می باشد. در صورتی که متقاضیان پس از بررسی کارنامه خود به نتیجه اعتراض داشته باشند، می توانند نسبت به ثبت درخواست اعتراض به نتایج نمونه دولتی شهرستان های تهران نهم به دهم خود اقدام کنند. 

داوطلبان در بازه زمانی تعیین شده با مراجعه به سایت ” sanjesh.teo.ir “ اعتراض خود را نسبت به نتایج آزمون نمونه دولتی شهرستان های تهران ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ثبت کنند و پس مدتی پس از بررسی، نتیجه اعتراض خود را مشاهده کنند. 

 

مشاوره مدارس نمونه دولتی شهرستان های تهران ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

اسامی قبول شدگان آزمون نمونه دولتی فقط مجاز به ثبت نام قطعی در همان مدرسه ای هستند که در آن پذیرفته شده اند. در واقع اینطور می توان گفت که امکان انتقالی و یا جابه جایی به دیگر مدارس نمونه دولتی برای پذیرفته شدگان وجود ندارد. در صورتی که این دسته از دانش آموزان جهت ثبت نام حضوری به مدرسه نمونه دولتی مورد نظر مراجعه نکنند، به معنای انصراف قطعی آن ها تلقی خواهد شد. 

عدم مراجعه دانش آموز پذیرفته به مدرسه مورد نظر به منزله انصارف قطعی می باشد و داوطلب حق هیچگونه اعتراضی را نخواهد داشت.

در صورتی که پیرامون نتایج نمونه دولتی شهرستان های تهران سوالی دارید، می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل ، راهنمایی های لازم را از مشاوران مجرب این مرکز بپرسید.

بخوانید: راهنما ثبت نام نمونه دولتی

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

 

اعلام نتایج مدارس نمونه دولتی شهرستان های تهران ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در چه تاریخی می باشد؟

تاکنون تاریخ اعلام نتایج مشخص نشده است؛ به محض اعلام شدن در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

 

نحوه دریافت کارنامه آزمون مدارس نمونه‌دولتی به چه صورت است؟

دریافت نتایج آزمون به صورت اینترنتی می باشد که در متن مقاله شرح داده شده است

 

متقاضیان برای دریافت نتیجه آزمون نمونه دولتی باید به کدام سایت مراجعه کنند؟

برای دریافت نتیجه باید به سایت ثبت نام استانی نمونه دولتی با آدرس الکترونیکی sanjesh.teo.ir مراجعه کنند.

منبع: نتایج نمونه دولتی شهرستان های تهران



:: برچسب‌ها: نتایج آزمون نمونه دولتی شهرستان های تهران ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ در دو بازه زمانی خواهد بود. با توجه به اینکه کنکور سراسری در دو نوبت و در دی ماه و تیرماه برگزار می شود، نتایج اولیه نیز در دو بازه زمانی اعلام می شود. نتایج اولیه کنکور سراسری در نوبت دی ماه در نیمه دوم اسفند ماه و نتایج اولیه کنکور سراسری برای نوبت تیرماه در نیمه دوم مرداد ماه اعلام می گردد. متقاضیان برای دریافت کارنامه اولیه خود، می توانند به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند. در ادامه همراه ما باشید تا با جزئیات بیشتری از زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1402 آشنا شویم.

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲

پس از برگزاری کنکور سراسری شرکت کنندگان در جلسه آزمون می توانند برای مشاهده نتیجه در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲ به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی “sanjesh.org” مراجعه کنند. نتایج اولیه کنکور خود را در قالب یک کارنامه دریافت نمایند. 

با توجه به اینکه کنکور سراسری 1402 در دو بازه زمانی در دی ماه 1402 و تیرماه 1402 برگزار می گردد، اعلام نتایج اولیه نیز برای این آزمون در دو بازه زمانی مجزا صورت خواهد گرفت. 

کنکور سراسری برای دانشگاه های سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام شده‌ است، متقاضیان تحصیل در رشته های با آزمون در دانشگاه های سراسری و آزاد که در این آزمون شرکت کرده‌ اند، در نظر داشته‌ باشید که زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1402 نیز به صورت یکپارچه اعلام خواهد شد. پس از مشخص شدن وضعیت علمی داوطلبان، متقاضیان می توانند به صورت مجزا اقدام به تکمیل انتخاب رشته‌ دانشگاه های سراسری و آزاد نمایند.

 

زمان اعلام نتایج اولیه نوبت اول (دی ماه) کنکور سراسری 1402

نوبت اول برگزاری کنکور سراسری 1402 در دی ماه 1401 می باشد. داوطلبانی که در کنکور سراسری دی ماه ثبت نام و شرکت کرده اند، می توانند نتایج اولیه کنکور را در نیمه دوم اسفند ماه و در قالب نمرات خام دریافت نمایند.

کارنامه کنکور منتشر شده‌ در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ در بر دارنده رتبه و تراز داوطلبان می باشد. متقاضیان با استفاده از نتایج اولیه خود می توانند در مرداد ماه سال 1402 اقدام به انتخاب رشته‌ نمایند. انتخاب رشته‌ داوطلبانی که در کنکور سراسری نوبت اول و دی ماه شرکت کرده اند، همزمان با انتخاب رشته‌ شرکت کنندگان در کنکور سراسری نوبت دوم و مرداد ماه می باشد.

تاکنون زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲ برای نوبت اول و کنکور دی ماه اعلام نشده است. اما پیش بینی می شود که متقاضیان بتوانند در نیمه دوم اسفند ماه کارنامه اولیه خود را دریافت کنند.

داوطلبانی که بر اساس نتایج اولیه کنکور سراسری 1402 مجاز به انتخاب رشته‌ هستند، می توانند برای تکمیل مرحله انتخاب رشته‌ دانشگاه های سراسری باید به سایت sanjesh.org برای تکمیل فرم انتخاب رشته‌ دانشگاه آزاد باید به سایت azmoon.org  مراجعه کنند.

 

زمان اعلام نتایج اولیه نوبت دوم (تیر ماه) کنکور سراسری ۱۴۰۲

پس از برگزاری کنکور سراسری در تیرماه، سازمان سنجش آموزش کشور، پاسخبرگ تمامی داوطلبان و شرکت کنندگان در این آزمون را بررسی می کند و سپس کارنامه اولیه را برای تمامی متقاضیان در دانشگاه های سراسری و آزاد منتشر می کند.

زمان اعلام نتایج اولیه نوبت دوم کنکور سراسری 1402 در نیمه دوم مرداد ماه است. در صورتی که تاریخ دقیق اعلام نتایج کنکور سراسری تیرماه 1402 از سوی سایت سنجش اعلام شود، زمان دقیق را در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

تمامی شرکت کنندگان در زیرگروه های آزمایشی مختلف می توانند در بازه های زمانی اعلام شده‌، به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند و اقدام به دریافت نتایج اولیه کنکور خود نمایند. کارنامه اولیه منتشر شده‌ برای شرکت کنندگان در کنکور سراسری، در بر دارنده اطلاعاتی شامل رتبه، نمره آزمون، درصد های هر درس و … می باشد.

 

نحوه دریافت نتایج اولیه کنکور سراسری 1402

متقاضیانی که در کنکور سراسری دی و تیر ماه شرکت کرده اند، باید برای دریافت نتایج اولیه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند. دریافت نتایج نوبت اول و نوبت دوم کنکور سراسری در بازه‌ زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری از سوی سایت سنجش امکان پذیر است.

  • به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesh.org” مراجعه کنید.
  • از منوی سمت راست سایت بر روی گزینه “سراسری” کلیک کنید.
  • بر روی لینک فعال “کارنامه اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری سال 1402” کلیک نمایید.
  • برای مشاهده نتایج اولیه کنکور از یکی از روش های پیشنهادی سامانه استفاده کنید و اطلاعات خواسته‌ شده‌ در آن را وارد نمایید.

راهنما تصویری

در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲ داوطلبانی که قصد دریافت کارنامه خود را دارند، می توانند طبق مراحل زیر پیش بروند و نتایج کنکور را مشاهده نمایند.

1️⃣ تمام داوطلبان برای دریافت نتایج اولیه خود، به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنند.

2️⃣ از منوی رنگی سمت راست سایت بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک کنند.

3️⃣ برای رویت نتیجه اولیه و در واقع کارنامه که بر روی لینک  فعال ” کارنامه اعلام نتایج مرحله اول آزمون سراسری ۱۴۰۲ ” کلیک کنند.

4️⃣ در این مرحله صفحه جدیدی در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری برای متقاضیان ایجاد می شود که شامل سه کادر برای ورود اطلاعات مختلف است. داوطلبان می توانند از طریق هر کدام از کادرها اطلاعات خود را وارد کرده و نتایج اولیه کنکور 1401 را دریافت نمایند. این سه روش به شرح موارد زیر است:

 

روش های دریافت کارنامه

  1. روش اول: برای رویت کارنامه از طریق روش اول، نیاز به اطلاعاتی شامل شماره شناسنامه، سال تولد و شماره داوطلبی می باشد، پس از وارد کردن این اطلاعات ،عبارت امنیتی را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” جستجو ” کلیک نمایید.
  2. روش دوم: برای رویت کارنامه از طریق روش دوم، نیاز به اطلاعاتی شامل شماره پرونده، کد رهگیری 16 رقمی ثبت نام و شماره شناسنامه می باشد. پس از وارد کردن این اطلاعات، عبارت امنیتی را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” جستجو ” کلیک نمایید.
  3. روش سوم: در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲ برای رویت کارنامه، نیاز به اطلاعاتی شامل شماره پرونده، شماره شناسنامه و شماره سریال شناسنامه می باشد. پس از وارد کردن این اطلاعات، عبارت امنیتی را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” جستجو ” کلیک نمایید.
 

مشاوره انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲

باتوجه به اینکه داوطلبان در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور 1402 بسرعت وارد فرآیند انتخاب رشته می شوند، باید که اطلاعات کافی از رشته مورد تقاصا و دانشگاه مدنظر خود داشته باشند تا بتوانند به درستی الویت های خود را در فرم انتخاب رشته درج کنند. چینش صحیح الویت ها شاید برای یک داوطلب کنکور در زمان کم استرس زا باشد، به همین دلیل توصیه ما این است که علاوه بر استفاده از آخرین رتبه های قبولی سال های گذشته از مشاور باتجربه ای نیز کمک بگیرید. در مقاله زیر می توانید راهنما کامل انتخاب رشته را مطالعه نمایید.

بخوانید: راهنما انتخاب رشته

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل چندین سال است که در زمینه مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته فعال هستند، بنابراین می توانند بدون صرف هزینه زیاد و در کم ترین زمان با این مرکز تماس گرفته و یک انتخاب رشته هوشمندانه داشته باشید که در نهایت منجر به کسب نتیجه قبولی گردد. برای اطلاع از ثبت نام بدون کنکور کلیک کنید.

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرامی مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ از طریق کدام سایت صورت می گیرد؟

نتایج اولیه کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesh.org” انجام می شود.

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۲ چه تاریخی است ؟

نتایج اولیه نوبت اول کنکور سراسری در نیمه دوم اسفند ماه و نتایج اولیه نوبت دوم کنکور سراسری در نیمه مرداد ماه اعلام می شود.

متقاضیان برای دریافت نتایج اولیه کنکور سراسری به چه اطلاعاتی نیاز دارند ؟

نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری و همینطور اطلاعات مورد نیاز برای دریافت این نتایج را در متن مقاله فوق آورده‌ ایم.

منبع: زمان اعلام نتایج اولیه کنکور



:: برچسب‌ها: زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

دریافت کارنامه نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ پس از اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی امکان پذیر می باشد. تمامی متقاضیان باید در زمان های تعیین شده‌ به سایت آموزش و پرورش استان محل زندگی خود مراجعه کنند و اقدام به دریافت کارنامه نمونه دولتی نمایند. همینطور متقاضیان باید در صورت داشتن اعتراض به نتایج آزمون، در زمان مشاهده کارنامه نسبت به ثبت اعتراض در سامانه اقدام نمایند. در ادامه جزئیات بیشتری را از دریافت کارنامه آزمون نمونه دولتی 1402 – 1403 ارائه کرده ایم.

دریافت کارنامه نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

تقریبا یک ماه پس از برگزاری آزمون نمونه دولتی، نتایج مرتبط با آن نیز منتشر می گردد. در این زمان دانش آموزانی که در جلسه آزمون حضور داشته‌ اند، می توانند به سامانه آموزش و پرورش استانی مراجعه کنند و اقدام به دریافت کارنامه نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ نمایند.

از مهم ترین مندرجات کارنامه آزمون نمونه دولتی تعداد سوالات صحیح، تعداد سوالات غلط و تعداد سوالات نزده آن ها می باشد. ضمن اینکه در صورت قبولی شرکت‌ کنندگان‌، مدرسه محل قبولی نیز در کارنامه نمونه دولتی به همراه رشته‌ انتخابی داوطلبان درج می شود.

در زمان اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی، دسته ای از دانش آموزان که در این آزمون پذیرفته‌ نشده‌ اند و یا نسبت به نمره کارنامه آزمون نمونه دولتی خود اعتراض دارند، می توانند از طریق سایت ثبت نامی اعتراض شان را ثبت نمایند تا در صورت تائید مورد بررسی قرار بگیرد.

زمان دریافت کارنامه آزمون نمونه دولتی 1402 – 1403

تمامی داوطلبان پس از شرکت در آزمون نمونه دولتی، منتظر اعلام نتایج می باشند تا با دریافت کارنامه آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ از وضعیت قبولی و یا عدم قبولی خود مطلع شوند. با توجه به استانی بودن آزمون نمونه دولتی نهم به دهم، زمان اعلام نتایج این آزمون نیز در مناطق مختلف با یکدیگر متفاوت است. 

 تاکنون زمان دریافت کارنامه نمونه دولتی 1402 – 1403 اعلام نشده است. اما بر اساس رویه سال های گذشته، احتمالا دریافت کارنامه نمونه دولتی نهم به دهم تا نیمه های مرداد ماه امکان پذیر باشد.

در یک بررسی کلی بر اساس رویه سال های گذشته، می توان گفت که نتایج آزمون نمونه دولتی معمولا یک ماه پس از برگزاری آزمون، منتشر می گردد و در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد. در صورت انتشار هر گونه اخبار پیرامون دریافت کارنامه نمونه دولتی  در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد..

سامانه دریافت کارنامه نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

همانطور که پیش تر نیز اشاره‌ کرده‌ ایم، شرکت کنندگان در آزمون نمونه دولتی نهم به دهم باید برای دریافت نتایج و کارنامه نمونه دولتی به سایت اعلام شده‌ از سوی آموزش و پرورش استان محل زندگی خود مراجعه کنند.  ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی به صورت استانی صورت می گیرد و اعلام نتایج آن نیز از سوی سایت های آموزش و پرورش هر استان انجام می گردد. به همین دلیل زمان مشاهده اعلام نتایج و دریافت کارنامه نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ برای هر سامانه نیز متفاوت است.

برای راهنمایی شما عزیزان در جهت دسترسی آسان به سامانه اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی استان محل زندگی خود، در این قسمت آدرس تمامی سامانه های اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی را برای استان های مختلف آورده‌ ایم. شما عزیزان می توانید با کلیک بر روی استان مورد نظرتان، اقدام به دریافت نتیجه نمایید.

  1. سایت نمونه دولتی آذربایجان شرقی :    namatest ir
  2. سایت نمونه دولتی آذربایجان غربی :    snj.awaedu.ir
  3. سایت نمونه دولتی اردبیل :    217.219.153.218
  4. سایت نمونه دولتی اصفهان :    sanjesh.isfedu.ir
  5. سایت نمونه دولتی البرز :    sanjesh.alborzedu.ir
  6. سایت نمونه دولتی ایلام :    ilam.natije.ir
  7. سایت نمونه دولتی بوشهر :    buedu.ir
  8. سایت نمونه دولتی تهران :    azmoon.tehranedu.ir
  9. سایت نمونه دولتی شهرستان های تهران :    sanjesh.teo.ir
  10. سایت نمونه دولتی چهارمحال و بختیاری :    sanjesh.chbedu.ir
  11. سایت نمونه دولتی خراسان جنوبی :    azmoon.skedu.ir
  12. سایت نمونه دولتی خراسان رضوی :    nemone.razavi.medu.ir
  13. سایت نمونه دولتی خراسان شمالی :    azmoon.nkhedu.ir
  14. سایت نمونه دولتی خوزستان :    azmoon.khouzedu.ir
  15. سایت نمونه دولتی زنجان :    sabtenam.zanjanedu.ir
  16. سایت نام نمونه دولتی سمنان :    sanjesh.semedu.ir
  17. سایت نمونه دولتی سیستان و بلوچستان :    78.38.114.105
  18. سایت نمونه دولتی فارس :    sanjesh.farsedu.ir
  19. سایت نمونه دولتی قزوین :    nemooneh.qazvinedu.ir
  20. سایت نمونه دولتی قم :    asazmoon.qomedu.ir
  21. سایت نمونه دولتی کردستان :    azmoon-kurd.medu.ir
  22. سایت نمونه دولتی کرمان :    sanjesh.kermanedu.ir
  23. سایت نمونه دولتی کرمانشاه :    azmoonkedu.ir
  24. سایت نمونه دولتی کهگیلویه و بویراحمد :    azmoon.kbedu.ir
  25. سایت نمونه دولتی گلستان :    nemooneh.goledu.ir
  26. سایت نمونه دولتی گیلان :    sanjesh.giledu.ir
  27. سایت نمونه دولتی لرستان :    lorestan.examtest.ir
  28. سایت نمونه دولتی مازندران :   mazazmoon.medu.ir
  29. سایت نمونه دولتی مرکزی :    markazi.natije.ir
  30. سایت نمونه دولتی هرمزگان :  10.187.50.22
  31. سایت نمونه دولتی همدان :  hamedan.natije.ir
  32. سایت نمونه دولتی یزد : result.yazdedu.ir

در نظر داشته باشید که پیش از اعلام نتایج آزمون دسترسی به این سامانه ها امکان پذیر نیست. به همین دلیل سعی کنید در زمان های تعیین شده‌ به سایت استانی خود مراجعه کرده و نتایج آزمون خود را مشاهده کنید.

نحوه دریافت کارنامه نمونه دولتی 1402 – 1403

دانش آموزانی که در آزمون نمونه دولتی شرکت کرده اند، باید برای دریافت کارنامه قبولی آزمون نمونه دولتی به سامانه آموزش و پرورش هر منطقه و به عبارتی دیگر سایت ثبت نامی خود مراجعه کنند. اینگونه می توانند ضمن اطلاع از نتایج مرتبط با این آزمون و بررسی وضعیت قبولی و یا عدم قبولی خود، کارنامه آزمون نمونه دولتی را نیز دریافت و بررسی کنند.

در نظر داشته باشید که محیط کاربری سامانه های آموزش و پرورش هر استان با استان های دیگر متفاوت می باشد. به همین دلیل نمی توان به طور دقیق نحوه دریافت کارنامه نمونه دولتی را در این قسمت شرح داد. اما روش کلی مشاهده کارنامه آزمون نمونه دولتی در اغلب سایت ها مشابه است که در ادامه به آن پرداخته‌ ایم:

  • آدرس سامانه آموزش و پرورش استان محل سکونت خود را در مرورگر خود وارد کنید.
  • وارد سامانه آزمون نمونه دولتی نهم به دهم شوید. سپس بر روی گزینه مرتبط با آزمون نمونه دولتی کلیک کنید.
  • در صفحه جدید ایجاد شده‌، “نام کاربری” و “رمز عبور” خود را وارد نمایید و در نهایت بر روی گزینه “ورود” کلیک کنید.
  • در پایان، گزینه مرتبط با اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی را انتخاب نمایید و کارنامه نمونه دولتی را دریافت کنید.
 

اعتراض به نمرات کارنامه آزمون نمونه دولتی 

برخی از دانش آموزان نهمی پس از دریافت کارنامه نمونه دولتی و مشاهده نتایج آزمون نمونه دولتی به نمرات دریافتی و نتایج آزمون خود اعتراض دارند. این دسته از دانش آموزان می توانند در بازه های زمانی اعلام شده‌ نسبت به ثبت اعتراض اقدام کنند و منتظر پاسخ کارشناسان در این زمینه باشند.

در صورتی که اعتراض دانش آموزان همراه با دلایل درست و منطقی باشد، به آن رسیدگی خواهد شد. توصیه می کنیم دانش آموزان برای اطمینان از اعتراض خود، حتما کارنامه دریافتی و تعداد پاسخ های درست و غلط خود را بررسی کنند.

 

مشاوره دریافت کارنامه نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

دانش آموزانی که جزو اسامی پذیرفته‌ شدگان آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی نیستند، اما از سویی دیگر به دلیل نمره دریافتی جزو مردودی های این آزمون نیز به شمار نمی روند، در لیست ذخیره مدارس نمونه دولتی قرار می گیرند. دانش آموزانی که در لیست ذخیره قرار می گیرند، دارای فرصت مجددی برای ثبت نام در مدارس نمونه دولتی هستند.

در صورتی که ظرفیت مدارس نمونه دولتی با دانش آموزان پذیرفته‌ شده‌‌ تکمیل نشود و برخی از آن ها از ثبت نام در مدرسه مورد نظر انصراف دهند، ظرفیت خالی به دانش آموزان ذخیره تعلق می گیرد. 

پذیرفته‌ شدگان در این آزمون باید در بازه های زمانی اعلام شده‌‌، برای تکمیل مراحل ثبت نام خود به سایت ثبت نام آزمون نمونه دولتی مراجعه کنند؛ در غیر اینصورت، به معنای انصراف آن ها از ثبت نام در مدرسه نمونه دولتی تلقی می شود.

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله، ابهاماتی پیرامون دریافت کارنامه نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ برایتان وجود دارد، می توانید پاسخ سوالات خود را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل دریافت کنید. برای دریافت مشاوره و پاسخ سوالات خود از طریق برقراری تماس با با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در ارتباط باشید.

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرامی مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ” دریافت کارنامه نمونه دولتی 1402 – 1403 “ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول 

 

دریافت کارنامه نمونه دولتی 1402 – 1403 در چه تاریخی امکان پذیر است ؟

تا کنون زمان دقیقی برای دریافت کارنامه اعلام نشده است.

 

نحوه دریافت کارنامه آزمون نمونه دولتی 1402 – 1403 چگونه است ؟

تمامی متقاضیان باید برای دریافت کارنامه نمونه دولتی به سامانه دریافت نتایج استان محل زندگی خود مراجعه کنند.

 

سامانه دریافت کارنامه نمونه‌دولتی چه سامانه ای می باشد ؟

سامانه اعلام نتایج نمونه دولتی برای هر استان متفاوت از سایر استان ها می باشد که لیست آن در متن مقاله فوق آورده‌ شده‌ است.

منبع: کارنامه نمونه دولتی



:: برچسب‌ها: دریافت کارنامه نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۱ مدتی پس از برگزاری این آزمون به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود. تمامی داوطلبان می توانند به منظور آگاهی از عملکرد خود و وضعیت مجاز بودن و یا نبودن برای انتخاب رشته جهت ورود به دانشگاه های سراسری و آزاد، کارنامه اولیه خود را دریافت و مورد بررسی قرار دهند. متقاضیان پس از دریافت نتیجه اولیه خود، متناسب با مندرجات کارنامه‌شان مجاز هستند در انتخاب رشته دوره های روزانه و غیرروزانه شرکت کنند. به منظور اطلاع از زمان و نحوه اعلام نتایج اولیه کنکور 1401 در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

نتیجه اولیه کنکور سراسری 1401 هم اکنون در ۱۲ مرداد ماه اعلام شد.

نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۱ 

پس از برگزاری آزمون سراسری در زیرگروه های آزمایشی مختلف داوطلبان می توانند به منظور اطلاع از عملکرد خود در جلسه به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و با وارد کردن اطلاعات فردی، نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۱ خود را دریافت نمایند.

کارنامه اولیه‌ای که در این مرحله برای متقاضیان منتشر می شود، دربردارنده اطلاعات مهمی شامل جزئیات مرتبط با جواب آزمون شامل وضعیت مجاز بودن، رتبه و تراز علمی، درصد اکتسابی داوطلب در هر کدام از سرفصل های امتحانی می باشد. 

در واقع متقاضیان مجاز هستند مطابق با مندرجات کارنامه اولیه خود، در انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد شرکت کنند. همینطور شرکت کنندگان پس از اتمام مهلت انتخاب رشته نیز می توانند از نتایج نهایی و پذیرش و یا عدم پذیرش خود مطلع گردند. 

کلیه شرکت کنندگان در آزمون سراسری و متقاضی دوره های روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، غیر انتفاعی و پیام نور و دانشگاه آزاد طی این مرحله می توانند از نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۱ خود مطلع شوند. چراکه به منظور ورود به تمامی دانشگاه ها، کنکور سراسری در قالب یک آزمون یکپارچه برگزار می گردد. برای اطلاع از زمان نتایج نهایی و نکات مهم مقاله زیر را مطالعه کنید.

بخوانید: نتایج کنکور ۱۴۰۱
 

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1401

معمولا اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۱ پس از گذشت یک بازه زمانی یک ماهه از برگزاری آزمون اعلام می شود. در سال گذشته جواب کنکور سراسری در تاریخ 11 مرداد ماه منتشر شد. 

کارنامه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۱  منتشر شد 

تاکنون زمان اعلام نتایج کنکور سراسری 1401 از سوی سایت سنجش اعلام نشده است، اما پیش بینی می شود همانند سال گذشته در نیمه اول مرداده ماه منتشر شده و در اختیار شرکت کنندگان قرار بگیرد. به محض مشخص شدن اعلام نتیجه آزمون، تاریخ جدید را در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۱

اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1401 به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می گردد. متقاضیان به منظور اطلاع نتیجه آزمون مراحل زیر را طی کنند:

✅ ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org

✅ ورود به بخش سراسری از منوی رنگی تعبیه شده در سمت راست سایت

✅ کلیک بر روی لینک فعال اعلام نتایج کنکور سراسری 1401

✅ وارد کردن اطلاعات فردی و ثبت نامی خواسته شده

✅ دریافت و مشاهده کارنامه اولیه

 

راهنمای تصویری نحوه مشاهده 

در این قسمت به منظور راهنمایی شرکت کنندگان، راهنمای تصویری نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری 1401 را ارائه کرده ایم:

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ از منوی رنگی سمت راست سایت بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک نمایید.

3️⃣ چنانچه در تاریخ های اعلام شده از سوی سایت سازمان سنجش اقدام کرده باشید، می توانید بر روی لینک فعال ” کارنامه نتایج اولیه آزمون سراسری ۱۴۰۱ ” کلیک نمایید. 

4️⃣ پس از ورود به صفحه اعلام نتایج، به منظور دسترسی به نتایج اولیه کنکور 1401 سامانه سه روش در اختیار شما قرار می دهد. 

        ❌ روش اول: شماره داوطلبی + شماره شناسنامه + سال تولد + کد امنیتی 

        ❌ روش دوم: شماره پرونده + کد رهگیری + شماره شناسنامه + کد امنیتی 

        ❌ روش سوم: شماره پرونده + شماره سریال + شماره شناسنامه + کد امنیتی 

5️⃣ پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده در یکی از روش های فوق می توانید نتیجه اولیه خود را دریافت کنید

داوطلبانی که اطلاعات ثبت نامی خود را فراموش کرده اند و نمی توانند در این مرحله نتیجه خود را مشاهده کنند، می توانند به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش مراجعه کرده و نسبت به بازیابی اطلاعات خود اقدام کنند
 

ثبت اعتراض به نتایج اولیه کنکور 1401

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1401 گروهی از داوطلبان نسبت به آن اعتراض دارند. این دسته از داوطلبان می توانند درخواست خود را به منظور بررسی مجدد نمره در سایت سنجش ارسال کنند.

متقاضیان به منظور ثبت درخواست اعتراض به نتایج اولیه کنکور یا باید از طریق سیستم پاسخگویی سایت سنجش اقدام نمایند و یا به سامانه darkhast.sanjesh.org که در جهت رسیدگی به درخواست داوطلبان راه اندازی شده است، مراجعه کنند. در صورتی که راه دوم را انتخاب کنید برای دریافت نتیجه باید به سایت با آدرس اینترنتی rahgiri.sanjesh.org مراجعه نمایید.

 

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1401 متقاضیانی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته شده اند، مجاز هستند در مرحله انتخاب رشته شرکت کنند. برای این کار توصیه می شود ابتدا دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دریافت و مطالعه کنند. 

متقاضیان در این مرحله مجاز هستند 150 کد رشته محل از دوره های روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان را در فرم انتخاب رشته درج کنند.

باید متذکر شویم انتخاب رشته رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد در سایت سازمان سنجش انجام می گیرد.

دسته ای از داوطلبان که دارای کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد در کارنامه اولیه کنکور سراسری هستند، می توانند در صورت تمایل برای شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد به سایت سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.iau.ac.ir ” مراجعه کنند. برای مطالعه کامل راهما انتخاب رشته دانشگاه آزاد مقاله زیر را مطالعه نمایید.

چنانچه در جهت بررسی کارنامه اولیه و قدم گذاشتن در مرحله پیچیده و تخصصی انتخاب رشته، نیازمند راهنمایی هستید، می توانید از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کمک بگیرید. برای ارتباط با گروه کارشناسان از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید. البته پیشنهاد می شود مقاله زیر که راهنما کامل انتخاب رشته کنکور می باشد حتما مطالعه نمایید.

بخوانید: انتخاب رشته کنکور 1401

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

نتایج اولیه آزمون چه زمانی منتشر می گردد؟

تاکنون تاریخ دقیق اعلام جواب اولیه کنکور سراسری مشخص نشده است اما احتمالا در نیمه اول مرداد ماه باشد.

نحوه اعلام نتیجه اولیه کنکور سراسری 1401 چگونه است؟

جواب اولیه کنکور ۱۴۰۱ به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می گردد.

برای دریافت نتایج اولیه به چه اطلاعاتی نیاز می باشد؟

متقاضیان برای دریافت اینترنتی جواب اولیه کنکور سراسری به اطلاعات ثبت نامی خود شامل شماره پرونده، شماره داوطلبی و کد رهگیری ثبت نام نیاز دارند.

منبع: نتایج اولیه کنکور



:: برچسب‌ها: نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۲ پیش از آغاز فرآیند انتخاب‌‌رشته‌ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می گردد. متقاضیان می توانند در بازه زمانی که معمولا در فروردین ماه است. به سایت‌ سازمان‌ سنجش به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنند. دفترچه‌ راهنمای‌ انتخاب‌‌رشته‌ را دریافت و بررسی نمایند. این دفترچه در بردارنده اطلاعاتی شامل شرایط و ضوابط و همینطور کد‌رشته‌ محل‌‌‌هایی که دارای ظرفیت‌ پذیرش‌ دکتری هستند، می باشد. در ادامه به ارائه جزئیات بیشتری از دفترچه انتخاب رشته دکتری 1402 پرداخته‌‌ایم.

دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۲

از مهم ترین مراحل آزمون‌ دکتری، مرحله انتخاب‌‌رشته است که معمولا با فاصله کمی پس از اعلام‌ نتایج‌ آزمون‌ دکتری انجام می شود. پذیرفته‌ شدگان مرحله کتبی که موفق به کسب رتبه و تراز علمی مناسبی شده‌‌‌اند. می توانند با دریافت دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۲ کدرشته محل‌های مورد علاقه خود را استخراج کرده‌‌ و بر اساس فاکتورهای مختلفی آنها را الویت بندی نمایند. در مرحله بعدی نیز در فرم انتخاب‌رشته درج کنند.

برای همین منظور هر ساله سازمان سنجش آموزش کشور پیش از آغاز انتخاب‌‌رشته‌، دستورالعملی را تحت عنوان دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری 1402 منتشر می کند. اینگونه متقاضیان می توانند با مطالعه و بررسی دقیق این دفترچه، انتخاب‌ رشته‌ ای اصولی و استاندارد را داشته باشند. 

در دفترچه‌ راهنما، اطلاعات مهمی درج شده است. این اطلاعات شامل کلیات، شرایط و ضوابط شرکت در مرحله انتخاب‌ رشته‌ آزمون‌ دکتری به همراه کدرشته‌ محل‌ هایی که متقاضیان می توانند نسبت به انتخاب آن اقدام کنند و فرم های معدل و پیش نویس انتخاب‌ رشته‌ دکتری‌ درج شده‌‌ است. اطلاع از تمامی موارد درج شده‌‌ در دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۲ برای شرکت کنندگان در آزمون دکتری ضرورت دارد.

 

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری 1402

افرادی که مجاز به انتخاب‌‌رشته در یکی از دوره های دانشگاه‌های سراسری شامل دوره‌های روزانه، نوبت دوم و یا شبانه، پردیس خودگردان، دانشگاه پیام نور و دانشگاه غیر انتفاعی شده‌‌اند. باید ابتدا دفترچه انتخاب رشته دکتری 1402 را از طریق سایت سازمان سنجش sanjesh.org دریافت و مطالعه کنند. اینگونه می‌توانند از تمامی قوانین و مقررات انتخاب‌‌رشته و دیگر جزئیات آگاه شوند.

برای دانلود دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری 1402 کلیک کنید.
به محض انتشار لینک دانلود فعال خواهد شد.

دسته‌ای از شرکت‌‌ کنندگان در آزمون‌ دکتری که مجاز به انتخاب‌‌‌رشته شده‌‌اند. می توانند حداکثر 50 کدرشته‌ محل‌ مورد‌ علاقه خود را در سایت سنجش ثبت نمایند. به منظور راهنمایی شما عزیزان، در ادامه لینک‌ دریافت‌ دفترچه انتخاب رشته دکتری 1402 را قرار داده‌ایم.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۲

فرآیند انتخاب‌‌رشته‌ آزمون‌ دکترا شامل سه مرحله مهم شامل بررسی‌ دقیق دفترچه‌ راهنما، استخراج کدرشته‌ محل‌‌های‌ موردنظر و درج آنها در فرم‌ انتخاب‌‌رشته می باشد. بنابراین بسیار مهم است که داوطلبان به محض انتشار فایل دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۲ از طریق سایت‌ سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور، اقدام به دانلود و بررسی آن نمایند. اینگونه می توانند از کلیه نکات پیرامون آن مطلع شوند.

تاریخ دقیق انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری 1402 مشخص نیست. اما احتمالا مشابه با رویه سال های گذشته، این فرآیند در فروردین ماه باشد. 

به محض اعلام‌ تاریخ‌ دقیق‌ انتشار‌ دفترچه‌ راهنما از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور، تاریخ دقیق را در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

بخش های مختلف دفترچه انتخاب رشته دکتری 1402

دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری 1402 در بردارنده جزئیات مرتبط با مرحله انتخاب‌رشته آزمون شامل جداول کدرشته محل‌ها، فرم‌های مخصوص معدل، پیوست‌ها، قوانین و مقررات می‌باشد. در بخش اول این دستور العمل که از طریق سایت سنجش منتشر می‌شود، توضیحاتی پیرامون میزان تاثیر سهمیه در انتخاب‌رشته آورده شده‌ است. 

ضمن اینکه در بخشی از دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۲ در مورد کارنامه اولیه آزمون دکتری توضیح داده شده‌ است. نکات مرتبط با مرحله مصاحبه دکتری و نحوه انجام انتخاب‌رشته به صورت اینترنتی نیز در دفترچه شرح داده شده‌‌ است.

در قسمت دوم دفترچه، جداول مرتبط با کدرشته محل‌های گروه‌های آزمایشی علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم انسانی، دامپزشکی، زبان خارجه و هنر قرار دارد. 

اما آخرین بخش از دفترچه انتخاب رشته دکتری نیز شامل پیوست‌ها و فرم‌های معدل است. ضمن اینکه فرم پیش نویس انتخاب‌رشته نیز در این قسمت آورده شده است. 

شرکت کنندگان در آزمون دکتری که مجاز به انتخاب‌رشته شده‌اند. می توانند ابتدا الویت های خود را با در نظر گرفتن تمامی عوامل موثر از جمله هزینه‌ها، وضع کیفی دانشگاه، رشته‌تحصیلی مورد نظر، علاقه مندی‌های خود، فاصله محل زندگی تا دانشگاه انتخابی، وضعیت خوابگاه دانشگاه انتخابی و … استخراج کرده و الویت بندی نمایند. بهره گیری از مشاوره انتخاب‌رشته دکتری، می تواند به متقاضیان کمک کند تا اقدام به چینش دقیق و اصولی الویت های خود نمایند.

 

مشاوره انتخاب‌‌رشته‌ آزمون دکترا ۱۴۰۲

داوطلبان باید پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری 1402 انتخاب های خود را در فرم‌ انتخاب‌‌رشته با دقت الویت بندی کنند. برای اینکه متقاضیان پس از اتمام مرحله‌ انتخاب‌‌رشته از عملکرد خود احساس‌ رضایت داشته باشند. بهتر است که در الویت بندی انتخاب‌های خود به عوامل مهمی شامل کیفیت‌ دانشگاه‌ ها، مسافت‌ دانشگاه تا محل زندگی ، هزینه‌ تحصیل، مطابقت داشتن رشته‌ انتخابی با سوابق‌ علمی‌ داوطلب و … را در نظر داشته‌ باشند.

لازم به ذکر است که انتخاب‌رشته‌ دکتری‌ دانشگاه‌ آزاد به صورت مجزا از انتخاب‌ رشته‌ دکتری‌ دانشگاه‌ سراسری انجام می شود. علاقه‌ مندان به تکمیل‌ مرحله‌ انتخاب‌ رشته‌ دکتری در دانشگاه آزاد، باید به سایت این دانشگاه مراجعه کنند. سپس از طریق سایت‌ دانشگاه‌ آزاد اقدام به دریافت دفترچه انتخاب رشته دکتری در دانشگاه آزاد نمایند.

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله، ابهاماتی پیرامون دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۲ برایتان وجود دارد، می توانید پاسخ سوالات خود را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل دریافت کنید. برای دریافت مشاوره و پاسخ سوالات خود از طریق برقراری تماس با با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در ارتباط باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 
 

سوالات متداول 

 

دفترچه انتخاب رشته دکتری 1402 از طریق کدام سایت منتشر می گردد؟

دفترچه‌ راهنما از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesh.org” منتشر می شود.

 

دفترچه‌ انتخاب‌‌رشته‌ دکترا 1402 چه زمانی منتشر می گردد؟

دفترچه‌ انتخاب‌ رشته‌همزمان با شروع‌ مهلت‌ انتخاب‌ رشته در فروردین ماه منتشر خواهد شد.

 

متقاضیان پس از بررسی دفترچه‌ انتخاب‌‌رشته‌ مجاز به درج چند الویت در فرم انتخاب رشته خود هستند ؟

متقاضیان پس از بررسی دفترچه‌ مجاز به درج حداکثر 50 کدرشته‌ محل در فرم‌ انتخاب‌ رشته خود می باشند.

منبع: دفترچه انتخاب رشته دکتری



:: برچسب‌ها: دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 464
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

مدت زمان پاسخگویی و تعداد سوالات نمونه دولتی و ضرایب دروس آزمون نمونه دولتی چقدر است؟ تعداد‌ سوالات آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 100 سوال می‌باشد و شرکت کنندگان 120 دقیقه زمان دارند تا به این سوالات پاسخ دهند. متقاضیان می توانند با اطلاع از تعداد سوالات و همینطور مدت زمان پاسخگویی به آزمون نمونه دولتی، برنامه ریزی بهتری داشته باشند و بتوانند با مدیریت زمان به تمامی سوالات پاسخ دهند. برای اطلاع از جزئیات تعداد سوالات و مدت زمان پاسخگویی به آزمون نمونه دولتی تا انتهای این مقاله از سایت دانتل همراه ما باشید.

تعداد سوالات آزمون نمونه دولتی

در طی سال های گذشته آزمون نمونه دولتی برای دو پایه ششم به هفتم و نهم به دهم برگزار می شد که تعداد سوالات آزمون نمونه دولتی و همینطور مدت زمان پاسخگویی سوالات نمونه دولتی به آن ها برای هر یک از دو پایه با هم متفاوت بود. اما در چند سال اخیر، آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم حذف شده‌ است و هیچ آزمون ورودی برای آن برگزار نمی شود. مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم به صورت هیات امنایی دانش آموزان را پذیرش می کنند.

تعداد سوالات آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 100 سوال می باشد.

بنابراین تنها آزمون نمونه دولتی که برگزار می شود، آزمون نمونه دولتی نهم به دهم است. متقاضیان می توانند با اطلاع از تعداد سوالات و همینطور مدت زمان پاسخگویی به سوالات نمونه دولتی در روز برگزاری آزمون برنامه ریزی بهتری برای پاسخگویی به سوالات داشته باشند. 

تعداد سوالات آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 100 سوال می باشد. برای هر یک از سرفصل های امتحانی این آزمون تعداد مشخصی سوال در نظر گرفته‌ شده‌‌ است و مجموع تمامی سوالات، 100 عدد می باشد. صد سوال در نظر گرفته‌ شده‌ برای این آزمون، همگی به صورت تستی هستند و هر یک دارای ضرایب دروس آزمون دولتی مشخصی می باشند.

 

 

مدت زمان پاسخگویی به آزمون نمونه دولتی

آزمون نمونه دولتی از آزمون های مهمی است که شرکت کنندگان برای قبولی در آن باید تلاش کنند. اما تنها مطالعه منابع آزمون نمونه دولتی کافی نیست و بسیار مهم است که متقاضیان یک برنامه ریزی خوب داشته باشند تا بتوانند از عهده حل سوالات برآیند.

مدت پاسخگویی به سوالات آزمون نمونه دولتی نهم به دهم، 120 دقیقه و یا دو ساعت در نظر گرفته‌ شده‌ است. بنابراین شرکت کنندگان باید در مدت زمان 120 دقیقه به 100 سوال پاسخ دهند.

یکی از موضوعات مهمی که متقاضیان آزمون نمونه دولتی باید از آن مطلع باشند، تعداد سوالات و مدت زمان پاسخگویی به آزمون نمونه دولتی می باشد. در واقع دانش آموزانی که قصد شرکت در آزمون نمونه دولتی نهم به دهم را دارند، می توانند با اطلاع از تعداد سوالات نمونه دولتی و همینطور مدت زمان پاسخگویی، برنامه ریزی بهتری برای پاسخگویی به سوالات داشته باشند. به عبارتی دیگر اطلاع از تعداد سوالات و مدت زمان پاسخگویی به سوالات نمونه دولتی به مدیریت بهتر زمان کمک می کند.

بدیهی است که شرکت‌ کنندگان باید برای پاسخ دادن‌‌ به سوالات برخی از دروس همانند ریاضی، زمان بیشتری را اختصاص دهند و برای پاسخ دادن‌ به سوالات برخی دروس همانند قرآن وقت کمتری را صرف کنند. بنابراین اختصاص زمان مناسب برای پاسخگویی به سوالات هر یک از سرفصل های امتحانی، به داوطلبان کمک می کند تا در پایان با مشکل کمبود زمان مواجه نشوند.

 

 

ضرایب دروس آزمون نمونه دولتی 

دانش آموزانی که علاقه مند به شرکت در آزمون نمونه دولتی هستند، باید به این موضوع توجه داشته باشند که هر یک از سرفصل های امتحانی در آزمون نمونه دولتی، دارای یک ضریب مشخص است. در واقع در هریک از سرفصل های امتحانی، سوالات مختلفی از دانش آموزان پرسیده‌ می شود که هر یک ضریب متفاوتی دارند. ضرایب دروس آزمون دولتی مشخص شده‌ برای هر درس، نشان دهنده اهمیت آن درس و تاثیری که در نتیجه آزمون دارد، می باشد.

به عبارتی دیگر هر چه ضریب یک درس، بیشتر باشد به معنای اهمیت بالای آن در نتیجه آزمون نمونه دولتی می باشد. بنابراین علاوه بر موضوع تعداد سوالات نمونه دولتی و مدت زمان پاسخگویی به آزمون نمونه دولتی ، ضرایب دروس نیز بسیار حائز اهمیت است. در ادامه و در جدول زیر ضرایب دروس آزمون نمونه دولتی را آورده‌ ایم.

نام درس تعداد سوالات ضرایب رشته‌ ریاضی فیزیک ضرایب رشته‌ علوم تجربی ضرایب رشته‌ علوم انسانی ضرایب رشته‌ علوم و معارف اسلامی ضرایب رشته‌ های هنرستان کاردانش و فنی حرفه ای
آموزش قرآن و پیام های آسمان 15 1 1 1 3 1
فارسی 15 2 2 4 2 2
عربی 15 1 1 2 2 1
مطالعات اجتماعی (تاریخ، جغرافیا، مدنی) 15 1 1 2 2 1
زبان انگلیسی 10 1 1 1 1 1
علوم تجربی 15 2 4 1 1 3
ریاضی 15 4 2 1 1 3
 
 

مشاوره تعداد سوالات نمونه دولتی و ضرایب دروس آزمون نمونه دولتی 

در این مقاله از سایت دانتل به موضوع تعداد سوالات نمونه دولتی و ضرایب دروس آزمون دولتی پرداختیم. آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم حذف شده‌ است و این آزمون برای پایه نهم به دهم برگزار می شود.

دانش آموزانی که می خواهند در آزمون نمونه دولتی نهم به دهم شرکت کنند، بایستی که در کنار مطالعه منابع مختلف، به مطالعه نمونه سوالات آزمون نمونه دولتی نیز بپردازند. توصیه می شود که دانش آموزان زمان بیشتری را برای حل کردن سوالات ریاضی و علوم تجربی اختصاص دهند. این دو درس ضمن داشتن سوالات بیشتر، ضریب بالاتری نیز دارند.

با توجه به اینکه برای پاسخگویی به سوالات آزمون نمونه دولتی، یک مهلت دو ساعته در نظر گرفته‌ شده‌ است، متقاضیان باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که در مدت زمان دو ساعت به 100 سوال پاسخ صحیح بدهند. این موضوع با یک برنامه ریزی و مدیریت زمان امکان پذیر خواهد بود. 

بنابراین در خانه بر روی حل سوالات تمرکز کنید و با پاسخ دادن‌ به تست های مختلف، سعی کنید به مهارت مدیریت زمان دست پیدا کنید. شما عزیزان می توانید برای یادگیری مهارت تست زنی و مدیریت زمان در جلسه آزمون، از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و از مشاوران دانتل مشاوره دریافت کنید. 

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرامی مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید

برای دریافت مشاوره در زمینه تعداد سوالات نمونه دولتی و مدت زمان پاسخگویی به آزمون نمونه دولتی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

 

تعداد سوالات آزمون نمونه دولتی چقدر است؟

تعداد سوالات آزمون 100 سوال می باشد.

 

مدت زمان پاسخگویی به آزمون نمونه دولتی چند دقیقه است ؟

مدت‌ زمان پاسخگویی به سوالات آزمون نمونه دولتی، 120 دقیقه و یا دو ساعت در نظر گرفته‌ شده‌ است.

 

اطلاع از تعداد سوالات و مدت زمان پاسخگویی چه کمکی به متقاضیان می کند ؟

دانش آموزان می توانند با اطلاع از تعداد سوالات و همینطور مدت پاسخگویی به سوالات این آزمون، با مدیریت زمان برای حل تمامی سوالات، زمان مناسبی را اختصاص دهند.

منبع: تعداد سوالات نمونه دولتی



:: برچسب‌ها: تعداد سوالات نمونه دولتی ,
:: بازدید از این مطلب : 417
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

آدرس باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور سراسری ۱۴۰۲ در ادامه مطلب قرار گرفته است. سازمان سنجش هر ساله کنکور سراسری را در تمامی زیر گروه ها برای داوطلبان برگزار می کند. متقاضیان شرکت در کنکور سراسری بایستی پیش از برگزاری آزمون، در تاریخ های اعلام شده توسط این سازمان، کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند. داوطلبان به دقت مندرجات آن را بررسی کنند تا هیچ گونه مشکلی وجود نداشته باشد. در صورت وجود مشکلی یکی از راه های رفع نقص کنکور کارت ورود به جلسه 1402 مراجعه داوطلب به باجه های رفع نقص سازمان سنجش می باشد که در ادامه مطالبی را پیرامون آن ارائه داده ایم. 

باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور ۱۴۰۲

کارت ورود به جلسه کنکور سراسری از ملزوماتی است که داوطلبان باید در زمان برگزاری کنکور به همراه داشته باشند، بنابراین بایستی در روزهای پایانی و نزدیک به روز برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲ که تاریخ آن از سوی سازمان سنجش اعلام می شود، داوطلبان باید کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

حال در این میان هستند داوطلبانی که پس از دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری خود متوجه وجود برخی اشتباهات در اطلاعات ثبت نامی و شناسنامه ای مندرج در آن می شوند که بایستی هر چه سریع تر نسبت به رفع آنها به صورت آنلاین یا باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور اقدام کنند.

سازمان سنجش برای این دسته از داوطلبان شرایطی را فراهم کرده است که بتوانند اطلاعات خود را اصلاح کرده و کارت ورود به جلسه خود را با اطلاعات درست دریافت کنند. یکی از این راه ها ویرایش اطلاعات از طریق لینک موجود در سایت سنجش است.

در واقع تمامی اطلاعات را نمی توان از این طریق ویرایش کرد بنابراین داوطلبان بایستی به سراغ راه دوم که باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور است، مراجعه کنند.

 

 

زمان مراجعه به باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور 1402

از زمان انتشار کارت ورود به جلسه کنکور تا حداکثر یک روز قبل از برگزاری آزمون سراسری گروه آزمایشی مربوطه، فرصت مراجعه به باجه‌های رفع نقص وجود دارد. اما توصیه می‌شود که همان روز اول که کارت خود را دریافت کردید.

در صورت وجود هر گونه اشتباهی در آن سریعا به باجه رفع نقص سازمان سنجش استان و شهر خود مراجعه کنید زیرا ممکن است اصلاح اشتباهات موجود تا چند روز زمان ببرد.

مخصوصا اشتباه در اعمال سهمیه های رزمندگان و ایثارگری که باید ارگان مربوطه نیز شرایط استفاده از سهمیه را برای شما تایید کند.

باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور سراسری 1400
گروه های آزمایشی زمان مراجعه به باجه رفع نقص سازمان سنجش
علوم انسانی صبح روز 30 دی ماه 1401
علوم ریاضی و فنی
علوم تجربی صبح روز 29 دی ماه 1401
هنر عصر روز 29 دی ماه 1401
زبان های خارجی عصر روز 29 دی ماه 1401
 

موارد رفع نقص کارت ورود به جلسه

حال سوالی که ممکن است برای داوطلبان به وجود آید، این است که چه اطلاعاتی از کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲ را می توان ویرایش کرد. لازم است مجدد تاکید کنیم که برخی نواقص موجود در کارت ورود به جلسه کنکور سراسری از طریق لینک ویرایش اطلاعات موجود در سایت سازمان سنجش، قابل ویرایش است.

اما به منظور ویرایش برخی اطلاعات داوطلبان بایستی به باجه های رفع نقص سازمان سنجش کنکور مراجعه کنند. از جمله اطلاعاتی که داوطلبان می توانند از طریق باجه رفع نقص کنکور سراسری ۱۴۰۲ نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند، شامل موارد زیر می باشد:

دین زبان خارجی امتحانی معلولیت و بهیار اطلاعات مربوط به جنسیت
مشکلات مربوط به عکس  اشکلات شماره داوطلب مندرج بر روی كارت ورود به جلسه
 

عدم اعمال سهمیه رزمندگان و ایثارگری

داوطلبانی که مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگری 5 درصد و 25 درصدی هستند اما در زمان ثبت نام آزمون سراسری این سهمیه را اعمال نکرده اند، این فرصت را دارند که در زمان انتشار کارت ورود به جلسه کنکور، به مراکز رفع نقص سازمان سنجش مراجعه و پیگیری های لازم را برای بهره مندی از سهمیه خود انجام دهند.

داوطلبانی که سهمیه ایثارگری آن ها در کارت ورود به جلسه کنکور اعمال نشده در سایت سازمان اطلاعات خود را ویرایش کنند تا سهمیه آن ها اعمال شود. چنانچه داوطلبی در تاریخ مشخص شده نسبت به تصحیح سهمیه خود اقدام نکند، فقط سهمیه مناطق برایش لحاط خواهد شد.

 

مشکلات عکس

داوطلبانی که در کارت ورود به جلسه خود مشکلاتی همچون فاقد عکس بودن، واضح نبودن و کیفیت پایین عکس، نداشتن مهر بر روی عکس، درج عكسی غیر از عكس داوطلب و … وجود دارد، می‌بایست ضمن همراه داشتن مدارک شناسایی معتبر، 2 قطعه عکس 4*3 خود را نیز تهیه و به باجه رفع نقص سازمان سنجش مراجعه کنند.

لازم به ذکر است که در صورت عدم اعمال اصلاحات در عکس اشتباه کارت ورود به جلسه، از حضور داوطلب در حوزه امتحانی ممانعت می‌شود. همچنین عکس باید مربوط به سال جاری داوطلب باشد.

 

اشتباه در نظام آموزشی

داوطلبانی که نظام قدیمی هستند اما در کارت ورود به جلسه برای آنها نظام جدید درج شده است و همچنین داوطلبان نظام جدیدی که در کارت ورود به جلسه نظام قدیمی محسوب شده اند، لازم است با مراجعه به باجه رفع نقص سازمان سنجش و ارائه مدارک مورد نیاز، این مشکل را حل نمایند.

 

عدم اعمال معلولیت

داوطلبانی که بنا بر توضیحات دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور، دچار معلولیت هستند اما در فرم ثبت نام کنکور این بند را مشخص نکرده اند، می‌توانند با مراجعه به باجه رفع نقص کنکور سراسری ۱۴۰۲ اقدامات لازم را انجام دهند تا در صورت نیاز در جلسه کنکور تمهیدات و شرایط لازم برای آنها فراهم شود.

 

اشتباه در جنس، دین، زبان خارجی امتحانی 

تنها راه حل رفع این سه ایراد در کارت ورود به جلسه کنکور نیز مراجعه حضوری به باجه رفع نقص سازمان سنجش مستقر در مراکز استان هاست.

 

 

آدرس باجه های رفع نقص سازمان سنجش کنکور سراسری ۱۴۰۲

مشخصات مندرج در کارت ورود به جلسه کنکور سراسری شامل اطلاعاتی همچون نام و نام خانوادگی، نام پدر، جنسیت، زبان خارجی مورد نظر، کد و نام رشته امتحانی، عکس و …. می‌باشد که امکان ایجاد اشتباه در هر یک از موارد ذکر شده وجود دارد.

برای اصلاح برخی از اشتباهات موجود در کارت ورود به جلسه نیازی نیست که به باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور مراجعه کنید و می‌توانید از طریق سایت sanjesh.org اشتباهات موجود را رفع کنید. از جمله این اشتباهات می‌توان به اشتباه در نام، نام خانوادگی، شماره ملی  و … اشاره کرد.

اما داوطلبان در صورتی که پس از دریافت کارت ورود به جلسه در اطلاعات جنسیت، دین، زبان خارجی امتحانی، معلولیت و سهمیه بهیار شاهد مغایرتی بودند، لازم است که با در دست داشتن مدارک لازم به باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور سراسری 1402 مستقر در مراکز استان ها مراجعه کنند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرامی مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید

 

برای دریافت مشاوره در زمینه باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور سراسری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۲ برای ویرایش چه اطلاعاتی باید به باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور سراسری مراجعه کنند؟

داوطلبان می توانند برای ویرایش اطلاعات مندرج در کارت ورود به جلسه که در متن مقاله به آن ها اشاره کردیم به باجه رفع نقص سازمان سنجش مراجعه کنند.

داوطلبان در زمان مراجعه به باجه رفع نقص کنکور سراسری 1402 چه مدارکی را باید همراه داشته باشند؟

مدارکی همچون کارت ملی یا شناسنامه عکس دار را همراه خود داشته باشند.

داوطلبان کنکور سراسری چگونه می توانند به آدرس به باجه رفع نقص کارت ورورد به جلسه دسترسی داشته باشند؟

سازمان سنجش هر سزاله لیست آدرس باجه رفع نقص کارت ورود به جلسه را منتشر می کند که در داخل مقاله مقاله می توانید این لیست را دانلود و مشاهده نمایید.

منبع: باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور سراسری



:: برچسب‌ها: باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور سراسری ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

آدرس باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور سراسری ۱۴۰۲ در ادامه مطلب قرار گرفته است. سازمان سنجش هر ساله کنکور سراسری را در تمامی زیر گروه ها برای داوطلبان برگزار می کند. متقاضیان شرکت در کنکور سراسری بایستی پیش از برگزاری آزمون، در تاریخ های اعلام شده توسط این سازمان، کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند. داوطلبان به دقت مندرجات آن را بررسی کنند تا هیچ گونه مشکلی وجود نداشته باشد. در صورت وجود مشکلی یکی از راه های رفع نقص کنکور کارت ورود به جلسه 1402 مراجعه داوطلب به باجه های رفع نقص سازمان سنجش می باشد که در ادامه مطالبی را پیرامون آن ارائه داده ایم. 

باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور ۱۴۰۲

کارت ورود به جلسه کنکور سراسری از ملزوماتی است که داوطلبان باید در زمان برگزاری کنکور به همراه داشته باشند، بنابراین بایستی در روزهای پایانی و نزدیک به روز برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲ که تاریخ آن از سوی سازمان سنجش اعلام می شود، داوطلبان باید کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

حال در این میان هستند داوطلبانی که پس از دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری خود متوجه وجود برخی اشتباهات در اطلاعات ثبت نامی و شناسنامه ای مندرج در آن می شوند که بایستی هر چه سریع تر نسبت به رفع آنها به صورت آنلاین یا باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور اقدام کنند.

سازمان سنجش برای این دسته از داوطلبان شرایطی را فراهم کرده است که بتوانند اطلاعات خود را اصلاح کرده و کارت ورود به جلسه خود را با اطلاعات درست دریافت کنند. یکی از این راه ها ویرایش اطلاعات از طریق لینک موجود در سایت سنجش است.

در واقع تمامی اطلاعات را نمی توان از این طریق ویرایش کرد بنابراین داوطلبان بایستی به سراغ راه دوم که باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور است، مراجعه کنند.

 

 

زمان مراجعه به باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور 1402

از زمان انتشار کارت ورود به جلسه کنکور تا حداکثر یک روز قبل از برگزاری آزمون سراسری گروه آزمایشی مربوطه، فرصت مراجعه به باجه‌های رفع نقص وجود دارد. اما توصیه می‌شود که همان روز اول که کارت خود را دریافت کردید.

در صورت وجود هر گونه اشتباهی در آن سریعا به باجه رفع نقص سازمان سنجش استان و شهر خود مراجعه کنید زیرا ممکن است اصلاح اشتباهات موجود تا چند روز زمان ببرد.

مخصوصا اشتباه در اعمال سهمیه های رزمندگان و ایثارگری که باید ارگان مربوطه نیز شرایط استفاده از سهمیه را برای شما تایید کند.

باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور سراسری 1400
گروه های آزمایشی زمان مراجعه به باجه رفع نقص سازمان سنجش
علوم انسانی صبح روز 30 دی ماه 1401
علوم ریاضی و فنی
علوم تجربی صبح روز 29 دی ماه 1401
هنر عصر روز 29 دی ماه 1401
زبان های خارجی عصر روز 29 دی ماه 1401
 

موارد رفع نقص کارت ورود به جلسه

حال سوالی که ممکن است برای داوطلبان به وجود آید، این است که چه اطلاعاتی از کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲ را می توان ویرایش کرد. لازم است مجدد تاکید کنیم که برخی نواقص موجود در کارت ورود به جلسه کنکور سراسری از طریق لینک ویرایش اطلاعات موجود در سایت سازمان سنجش، قابل ویرایش است.

اما به منظور ویرایش برخی اطلاعات داوطلبان بایستی به باجه های رفع نقص سازمان سنجش کنکور مراجعه کنند. از جمله اطلاعاتی که داوطلبان می توانند از طریق باجه رفع نقص کنکور سراسری ۱۴۰۲ نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند، شامل موارد زیر می باشد:

دین زبان خارجی امتحانی معلولیت و بهیار اطلاعات مربوط به جنسیت
مشکلات مربوط به عکس  اشکلات شماره داوطلب مندرج بر روی كارت ورود به جلسه
 

عدم اعمال سهمیه رزمندگان و ایثارگری

داوطلبانی که مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگری 5 درصد و 25 درصدی هستند اما در زمان ثبت نام آزمون سراسری این سهمیه را اعمال نکرده اند، این فرصت را دارند که در زمان انتشار کارت ورود به جلسه کنکور، به مراکز رفع نقص سازمان سنجش مراجعه و پیگیری های لازم را برای بهره مندی از سهمیه خود انجام دهند.

داوطلبانی که سهمیه ایثارگری آن ها در کارت ورود به جلسه کنکور اعمال نشده در سایت سازمان اطلاعات خود را ویرایش کنند تا سهمیه آن ها اعمال شود. چنانچه داوطلبی در تاریخ مشخص شده نسبت به تصحیح سهمیه خود اقدام نکند، فقط سهمیه مناطق برایش لحاط خواهد شد.

 

مشکلات عکس

داوطلبانی که در کارت ورود به جلسه خود مشکلاتی همچون فاقد عکس بودن، واضح نبودن و کیفیت پایین عکس، نداشتن مهر بر روی عکس، درج عكسی غیر از عكس داوطلب و … وجود دارد، می‌بایست ضمن همراه داشتن مدارک شناسایی معتبر، 2 قطعه عکس 4*3 خود را نیز تهیه و به باجه رفع نقص سازمان سنجش مراجعه کنند.

لازم به ذکر است که در صورت عدم اعمال اصلاحات در عکس اشتباه کارت ورود به جلسه، از حضور داوطلب در حوزه امتحانی ممانعت می‌شود. همچنین عکس باید مربوط به سال جاری داوطلب باشد.

 

اشتباه در نظام آموزشی

داوطلبانی که نظام قدیمی هستند اما در کارت ورود به جلسه برای آنها نظام جدید درج شده است و همچنین داوطلبان نظام جدیدی که در کارت ورود به جلسه نظام قدیمی محسوب شده اند، لازم است با مراجعه به باجه رفع نقص سازمان سنجش و ارائه مدارک مورد نیاز، این مشکل را حل نمایند.

 

عدم اعمال معلولیت

داوطلبانی که بنا بر توضیحات دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور، دچار معلولیت هستند اما در فرم ثبت نام کنکور این بند را مشخص نکرده اند، می‌توانند با مراجعه به باجه رفع نقص کنکور سراسری ۱۴۰۲ اقدامات لازم را انجام دهند تا در صورت نیاز در جلسه کنکور تمهیدات و شرایط لازم برای آنها فراهم شود.

 

اشتباه در جنس، دین، زبان خارجی امتحانی 

تنها راه حل رفع این سه ایراد در کارت ورود به جلسه کنکور نیز مراجعه حضوری به باجه رفع نقص سازمان سنجش مستقر در مراکز استان هاست.

 

 

آدرس باجه های رفع نقص سازمان سنجش کنکور سراسری ۱۴۰۲

مشخصات مندرج در کارت ورود به جلسه کنکور سراسری شامل اطلاعاتی همچون نام و نام خانوادگی، نام پدر، جنسیت، زبان خارجی مورد نظر، کد و نام رشته امتحانی، عکس و …. می‌باشد که امکان ایجاد اشتباه در هر یک از موارد ذکر شده وجود دارد.

برای اصلاح برخی از اشتباهات موجود در کارت ورود به جلسه نیازی نیست که به باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور مراجعه کنید و می‌توانید از طریق سایت sanjesh.org اشتباهات موجود را رفع کنید. از جمله این اشتباهات می‌توان به اشتباه در نام، نام خانوادگی، شماره ملی  و … اشاره کرد.

اما داوطلبان در صورتی که پس از دریافت کارت ورود به جلسه در اطلاعات جنسیت، دین، زبان خارجی امتحانی، معلولیت و سهمیه بهیار شاهد مغایرتی بودند، لازم است که با در دست داشتن مدارک لازم به باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور سراسری 1402 مستقر در مراکز استان ها مراجعه کنند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرامی مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید

 

برای دریافت مشاوره در زمینه باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور سراسری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۲ برای ویرایش چه اطلاعاتی باید به باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور سراسری مراجعه کنند؟

داوطلبان می توانند برای ویرایش اطلاعات مندرج در کارت ورود به جلسه که در متن مقاله به آن ها اشاره کردیم به باجه رفع نقص سازمان سنجش مراجعه کنند.

داوطلبان در زمان مراجعه به باجه رفع نقص کنکور سراسری 1402 چه مدارکی را باید همراه داشته باشند؟

مدارکی همچون کارت ملی یا شناسنامه عکس دار را همراه خود داشته باشند.

داوطلبان کنکور سراسری چگونه می توانند به آدرس به باجه رفع نقص کارت ورورد به جلسه دسترسی داشته باشند؟

سازمان سنجش هر سزاله لیست آدرس باجه رفع نقص کارت ورود به جلسه را منتشر می کند که در داخل مقاله مقاله می توانید این لیست را دانلود و مشاهده نمایید.

منبع: باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور سراسری



:: برچسب‌ها: باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور سراسری ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل
برنامه ریزی برای قبولی در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی را چگونه انجام دهیم؟ مدارس نمونه دولتی و مدارس تیزهوشان به دلیل ارائه امکانات آموزشی مختلف، برای دانش آموزان و والدین از اهمیت بالایی برخوردار هستند.
اما با توجه به تقاضای بالایی که برای تحصیل در این مدارس وجود دارد، در صورتی دانش آموزان می توانند موفق به کسب قبولی شوند، که برنامه ریزی داشته باشند.

در حقیقت متقاضیان باید مطابق با یک برنامه اصولی که متناسب با نیازها و روحیات آن ها می باشد و بر اساس ساعات مطالعه مشخصی مطالعه کنند. در ادامه با مشاوران تحصیلی دانتل همراه شوید تا با جزئیات بیشتری از نحوه برنامه ریزی برای قبولی در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی آشنا شویم.

منبع: برنامه ریزی قبولی در آزمون تیزهوشان

آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان

آزمون تیزهوشان و آزمون نمونه دولتی هر ساله و با هدف جذب دانش آموزان برای تحصیل در مدارس سمپاد در دو پایه هفتم و دهم و همینطور جذب دانش آموزان در مدارس نمونه دولتی متوسطه دوم، برگزار می شود. این مدارس به دلیل برخورداری از امکانات آموزشی بالا، معلمان برتر و ... بستر مناسبی را برای تحصیل دانش آموزان با استعداد فراهم می کنند. 

به همین دلیل هر ساله شاهد رقابت سخت دانش آموزان در سراسر کشور برای راهیابی به مدارس تیزهوشان می باشیم. قبولی در مدارس متوسطه اول و دوم تیزهوشان و همینطور متوسطه دوم نمونه دولتی تبدیل به یک دغدغه برای دانش آموزان شده‌ است. اما دانش آموزانی که علاقه مند به تحصیل در یکی از این مدارس هستند، باید اقدام به مطالعه همراه با یک برنامه ریزی اصولی نمایند. با استفاده از برنامه ریزی برای قبولی در آزمون تیزهوشان، دانش آموزان می توانند از فرصتی که در اختیار دارند، حداکثر استفاده را داشته باشند. اینگونه برای مطالعه تمامی مباحث در آزمون، زمان کافی را اختصاص می دهند. 

مشاوران تحصیلی دانتل پس از بررسی شرایط دانش آموز و آموزش تکنیک های موثر در مدیریت زمان به دانش آموزان، راهنمای آن ها در زمینه برنامه ریزی برای قبولی در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی می باشند. از ویژگی های یک برنامه ریزی منسجم برای قبولی در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی، اختصاص زمان کافی برای مطالعه تمامی مباحث، مرور و جمع بندی است

برنامه ریزی برای قبولی در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی

با توجه به رقابت سنگینی که میان دانش آموزان در آزمون نمونه دولتی و تیزهوشان وجود دارد، مطالعه برای هر یک از این دو آزمون، به موضوعی پر استرس تبدیل شده‌ است. اما تمامی متقاضیان می توانند با استفاده از یک برنامه ریزی اصولی و مسنجم، استرس خود را کاهش دهند تا بتوانند در هر یک از این دو آزمون پذیرفته‌ شوند. در ادامه به موثرترین راهکارها در زمینه برنامه ریزی برای قبولی در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی پرداخته‌ ایم.

 

برنامه ریزی بر اساس ویژگی های فردی

از موضوعات مهم در زمینه برنامه ریزی برای قبولی در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی، این است که ابتدا عادت ها و روش های مطالعه شخصی خودتان را بررسی کنید و سپس برنامه ریزی مطالعاتی را بر همان اساس بچینید. به عنوان مثال برخی دانش آموزان در صبح زود و برخی در شب بازدهی بالایی دارند و مطالب بیشتری را می آموزند. بنابراین به دور از اغراق و متناسب با ویژگی های خود باید اقدام به برنامه ریزی کنید. در مقاله زیر راهنما ثبت نام در آزمون تیزهوشان را شرح داده ایم. برای مطالعه بر روی زیر لینک کلیک کنید.

حتما بخوانید: راهنما ثبت نام تیزهوشان

 

تهیه یک دفتر برنامه ریزی قبولی در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی

برنامه ریزی برای قبولی در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی به این معنی است که شما به صورت کوتاه مدت و بلند مدت، جز به جر مراحلی که باید در هر بازه زمانی انجام دهید را بنویسید. بنابراین باید یک دفتر برنامه ریزی برای این کار تهیه کنید. سعی کنید ابتدا برنامه هفتگی و سپس برنامه روزانه خود را در این دفتر مشخص کنید. یادداشت کردن زمان شروع و پایان مطالعه هر درس، زمان مرتبط با تفریح، خواب و همینطور تست های حل شده‌ در هر درس در دفتر برنامه ریزی، در زمینه مدیریت بهتر زمان به شما کمک می کند.

شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره پیرامون برنامه ریزی برای قبولی در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی با کارشناسان دانتل با شماره 91005066-021 در ارتباط باشید.

 

مطالعه درس هر روز در همان روز

در زمینه برنامه ریزی برای قبولی در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی در نظر داشته باشید که باید زمان هایی را به مطالعه هر درس در همان روز اختصاص دهید. مطالبی که یاد می گیرید در حافظه کوتاه مدت شما ذخیره می شود. در صورتی که تا 24 ساعت تکرار نشود، بیش از 80 درصد آن فراموش می شود. بنابراین سعی کنید هر درس را در همان روزی که آموخته اید، مطالعه کنید و تمرین های مرتبط با آن را حل کنید.

 

خلاصه نویسی در برنامه ریزی برای قبولی در آزمون تیزهوشان

خلاصه نویسی از مهم ترین موارد در زمینه برنامه ریزی برای قبولی در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی می باشد. چراکه مهم است در برنامه ریزی شما، زمانی برای مرور مطالب خوانده‌‌ شده‌‌ اختصاص داده‌ شود. بهتر است در هنگام مطالعه هر درس، خلاصه نویسی داشته باشید و نکات مهم را یادداشت کنید. اینگونه در زمان مرور، با اختصاص زمان کوتاهی می توانید مطالبی که خوانده‌ اید را مرور کنید.

 

تست زدن و کسب مهارت در این زمینه

فراموش نکنید برای اینکه به مهارت بالایی در پاسخگویی به سوالات برسید، بسیار مهم است که به اندازه کافی تمرین کرده باشید. با توجه به اینکه زمان کمی برای پاسخگویی به سوالات نمونه دولتی و تیزهوشان دارید، سعی کنید با حل کردن تست های مختلف و همینطور بررسی اشتباهات خود، ضمن یادگیری شیوه های تست زنی به مهارت کافی در این زمینه نیز برسید. اختصاص زمان کافی در برنامه ریزی برای قبولی در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی سبب می شود که سرعت عمل شما در پاسخ دادن به سوالات در جلسه آزمون نیز بیشتر شود.

 

مطالعه دروس با استراحت | قبولی در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی

حتما در برنامه ریزی خود زمان هایی را برای استراحت اختصاص دهید. مطالعه دروس به صورت پشت سر هم و بدون وقفه شما را از درس خواندن دل زده‌ می کند. بنابراین سعی کنید بازه های زمانی کوتاهی را در زمان مطالعه خود برای استراحت اختصاص دهید. با توجه به استانی بودن ثبت نام مدارس نمونه دولتی توصیه می کنیم پیش از نام نویسی مقاله راهنما جامع زیر را حتما مطالعه نمایید.

حتما مطالعه شود: راهنما ثبت نام نمونه دولتی

 

مرور و جمع بندی در برنامه ریزی برای قبولی در آزمون تیزهوشان

از مهم ترین مواردی که باید در برنامه ریزی برای قبولی در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی در نظر بگیرید، مرور و جمع بندی است. در بازه های زمانی مشخصی که حجم زیادی از مطالب مختلف را مطالعه کرده اید و تعداد قابل توجهی تست را حل کرده اید، لازم است اقدام به مرور و جمع بندی نمایید. می توانید برای مرور و جمع بندی، ابتدا خلاصه نویسی های خود را مرور کنید. سپس از نمونه سوالات آزمون های تیزهوشان و نمونه دولتی در سال های گذشته حل کنید. 

 

مشاوره برنامه ریزی برای قبولی در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی

برنامه ریزی برای قبولی در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی از اهمیت بالایی برخوردار است. به طوری که بدون برنامه ریزی شما نمی توانید به مهارت کافی برای حل سوالات این دو آزمون مهم و حساس برسید.

از سویی دیگر توجه داشته باشید که رقابت میان دانش آموزان برای قبولی در هر یک از این دو آزمون بسیار زیاد است. زمانی شما موفق به کسب نتیجه قبولی خواهید شد که یک قدم از رقیبان خود جلو باشید. یک برنامه ریزی اصولی، منجسم و هوشمندانه در کنار یادگیری روش های تست زنی به منظور افزایش مهارت و تسلط در پاسخگویی به سوالات، منجر به موفقیت شما در این هر یک از این دو آزمون خواهد شد.

برای جلو افتادن‌ از رقیبان خود، توصیه می کنیم که از افرادی که در این زمینه‌ دارای اطلاعات کافی هستند، مشاوره‌ دریافت کنید. یک مشاوره با تجربه و آگاه، مواردی شامل نحوه مطالعه هر کدام از سرفصل های امتحانی نمونه دولتی و تیزهوشان، منابع مورد نیاز، اصول برنامه ریزی بر اساس ویژگی های فردی، نحوه خلاصه نویسی و نکته برداری، تکنیک های تست زنی صحیح هر درس، نحوه ارزیابی اشتباهات و بررسی تست ها و ... را به شما آموزش می دهد. نتیجه تمامی این موارد کسب قبولی در آزمون تیزهوشان و یا نمونه دولتی خواهد بود. 

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل یاریگر شما عزیزان در زمینه برنامه ریزی برای قبولی در هر یک از این دو آزمون هستند. می توانید با برنامه ریزی برای قبولی در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی، این مسیر را با موفقیت پشت سر بگذارید. در صورتی که مایل هستید برای دریافت مشاوره تخصصی با مشاوران تحصیلی مرکز مشاوره دانتل در ارتباط باشید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی دانتل تلفنی دانتل استفاده کنید. برای دریافت مشاوره می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

منبع: برنامه ریزی قبولی در آزمون تیزهوشان



:: برچسب‌ها: برنامه ریزی برای قبولی در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی ,
:: بازدید از این مطلب : 538
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، کارت ورود به جلسه آزمون مرحله اول کنکور ۱۴۰۲، پیش از موعد اعلام شده بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت بر این اساس، داوطلبان شرکت در مرحله اول برای دریافت کارت ورود به جلسه می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه کنند.

داوطلبان تا پایان روز چهارشنبه ۲۸ دی فرصت دارند که نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

منبع: کارت ورودبه جلسه آزمون سراسری نوبت دی ماه 1401 منتشر شد

برای اطلاع از نحوه دریافت این کارت و زمان برگزاری آزمون مقالات زیر را مطالعه نمایید.

زمان برگزاری کنکور

کارت ورود به جلسه کنکور

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور

چنانچه پس از دریافت و مشاهده کارت آزمون مغایرت اطلاعات وجود داشت از راه های مختلف می توانید کارت خود را ویرایش کنید. برای اطلاع از نحوه ویرایش کارت آزمون مقاله زیر را مطالعه کنید.

ویرایش کارت ورود به جلسه کنکور

باجه رفع نقص سازمان سنجش

 

منبع: کارت ورودبه جلسه آزمون سراسری نوبت دی ماه 1401 منتشر شد



:: برچسب‌ها: کارت ورودبه جلسه آزمون سراسری نوبت دی ماه 1401 منتشر شد ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲ با توجه به تغییرات اعمال شده دو بار در سال در تاریخ های 29 و 30 دی ماه ۱۴۰۱ در نوبت اول و 14 و 15 تیر ماه 1402 در نوبت دوم برگزار خواهد شد. تمامی داوطلبانی که مایل به تحصیل در دانشگاه های آزاد، دانشگاه های سراسری در دوره های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان می‌باشند بایستی در این آزمون یکپارچه که توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود، شرکت کنند. در ادامه به زمان برگزاری کنکور سراسری 1402 پرداخته ایم.

کارت ورود به جلسه کنکور سراسری نوبت بهمن ماه منتشر شد. داوطلبان با مراجعه به سایت سنجش (لینک در ادامه قرار داده شده است) می توانند کارت را دریافت کند.

زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲

با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش کنکور سراسری در دو مرحله برگزار خواهد شد. داوطلبان می توانند بدون محدودیت در هر مرحله شرکت کنند. نمرات و رتبه های کسب شده این آزمون تا ۲ سال اعتبار خواهند داشت. با توحه زمان ثبت نام که در ماه های آبان و فروردین انجام می گیرد، زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲ در ماه‌های دی و تیر می باشد. 

زمان برگزاری آزمون در مرحله اول در 29 و 30 دی ماه 1401 و برگزاری مرحله دوم آزمون در 14 و 15 تیر ماه ۱۴۰۲ می باشد.

با توجه به ادغام آزمون دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد، داوطلبان در یک آزمون مشترک شرکت خواهند کرد. طبق آخرین اطلاعیه سازمان سنجش زمان برگزاری کنکور سراسری 1402 در تیر ماه خواهد بود و تاکنون مهلت دقیق آن اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد. 

 

نوبت اول بهمن ماه

داوطلبانی که در بازه زمانی 8 تا 14 آبان ماه ۱۴۰۲در مهلت ثبت‌نام آزمون سراسری شرکت کرده اند در تاریخ های مقرر با همراه داشتن کارت ورود به جلسه می توانند در جلسه آزمون حضور داشته باشند. زمان برگزاری کنکور سراسری در دو روز می باشد که زمان برگزاری آزمون گروه زبان در بعد از ظهر ۲۹ دی ماه  و گروه هنر نیز در بعد از ظهر ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲می باشد. تاریخ برگزاری دیگر گروه های آزمایشی در صبح می باشد. 

گروه هاي آزمايشي تاریخ برگزاری 1401
علوم تجربی  صبح روز 29 دی ماه 1401
ریاضی فیزیک صبح روز 30 دی ماه 1401
علوم انسانی صبح روز 30 دی ماه 1401
هنر عصر روز 29 دی ماه 1401
زبان های خارجی عصر روز 29 دی ماه 1401
 

نوبت دوم تیر ماه

داوطلبان متقاضی علاوه بر شرکت در آزمون نوبت اول دی ماه می توانند در آزمون نوبت دوم که با توجه به اطلاعیه های سازمان سنجش در اواسط تیر ماه ۱۴۰۲ برگزار می شود نیز می توانند شرکت نمایند. زمان ثبت نام این نوبت در فروردین ماه ۱۴۰۲ می باشد. همانند نوبت اول آزمون گروه های آزمایشی هنر و زبان خارجه در نوبت عصر و بقیه گروه های آزمایشی در صبح برگزار خواهد شد. زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲ نوبت دوم تیر ماه بر شرح زیر می باشد.

گروه هاي آزمايشي تاریخ برگزاری ۱۴۰۲
علوم تجربی  صبح روز 15 تیر ماه 1402
ریاضی فیزیک صبح روز 14 تیر ماه 1402
علوم انسانی صبح روز 14 تیر ماه 1402
زبان های خارجی عصر روز 15 تیر ماه 1402
هنر صبح روز 14 تیر ماه 1402

کنکور سراسری فقط براساس دروس نظام جدید و البته دورس عمومی نیز از سرفصل های آزمون حذف شده و سوالی از این دروس قرار داده نمی شود. پیش از زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۲تمامی داوطلبان بایستی نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند تا از محل و حوزه امتحانی خود مطلع شوند.

 

 

 

زمان دریافت کارت ورود به جلسه 

لازمه ورود به جلسه آزمون همراه داشتن کارت ورود به جلسه می باشد. چنانچه داوطلبان این کارت را همراه نداشته باشند از ورود آن ها ممانعت به عمل خواهد آمد. زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور یک هفته پیش از زمان برگزاری کنکور سراسری 1402 منتشر می‌گردد. کارت ورود به جلسه به صورت جداگانه برای هر نوبت آزمون منتشر می شود.

تاکنون زمان انتشار کارت ورود به جلسه آزمون نوبت اول بهمن ماه مشخص نشده است. به محض اعلام در این بخش بروزرسانی خواهد شد.

در بعضی موارد ممکن است اطلاعات درج شده بر روی کارت اشتباه باشد. از این رو داوطلبان باید نسبت به ویرایش این اطلاعات اقدام کنند. ویرایش اطلاعات از دو طریق اینترنتی یا از طریق باجه های رفع نقص آزمون سراسری امکان پذیر می باشد. برای مطالعه کامل این اطلاعات می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

 

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه

داوطلبانی که قصد دریافت کارت ورود به جلسه خود را دارند کافی است در تاریخ‌های اعلام شده و پیش از زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲ طبق مراحل زیر پیش بروند و کارت خود را دریافت کنند.

برای ورود به صحفه دریافت کارت آزمون بر روی لینک کلیک کنید 

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنند و از منوی رنگی سمت راست سایت بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک کنند.

2️⃣ بر روی لینک فعال ” دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1402 ” کلیک کنند.

3️⃣ اطلاعات خود شامل شماره پرونده، کد پیگیری ثبت نام را وارد کرده و کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند.

از آنجایی که هنوز زمان دریافت کارت ورود به جلسه مشخص نیست، لینک مربوط به دریافت کارت ورود به جلسه این آزمون در سایت سازمان سنجش فعال نمی باشد، اما به محض فعال شدن، راهنمای تصویری دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲ به این مطلب اضافه خواهد شد.

 

مدارک لازم برای حضور در زمان برگزاری کنکور سراسری 1402

کارت ملی و یا شناسنامه عکس دار از مهمترین مدارکی که داوطلبان باید در زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲ به همراه داشته باشند، کارت ملی و یا شناسنامه عکس‌دار داوطلب می‌باشد که ناظران آزمون از آن جهت شناسایی داوطلبان استفاده می کنند. همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، کارت ورود به جلسه نیز از الزامات است و داوطلبان موظف هستند یک برگه پرینت از این کارت را به همراه خود به جلسه آزمون ببرند.

همانطورکه بردن برخی مدارک و وسایل به جلسه کنکور سراسری الزامی است، بردن برخی دیگر طبق قوانین و ضوابط شرکت در جلسه کنکور سراسری ممنوع می‌باشد.

وسایل ممنوعه جلسه کنکور سراسری به موارد زیر اشاره کرد.

  • تلفن همراه و تبلت و پیجر
  • کتاب و جزوه
  • کیف و ساک دستی
  • ساعت هوشمند و دستبند هوشمند
  • ماشین حساب و قلم نوری

چنانچه داوطلبی برخلاف قوانین و ضوابط در زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲عمل کند و وسایل فوق را به همراه داشته باشد، به عنوان تقلب محسوب خواهد شد که باعث ممانعت از ادامه دادن پاسخگویی داوطلب به سوالات خواهد شد. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

مشاوره زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲

داوطلبان کنکور سراسری سال گذشته از نظر روحی روانی فشار زیادی را متحمل شدند؛ پیشنهاد مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل به داوطلبان کنکور سراسری 1402 این است که سعی کنند آمادگی خود را حفظ کنند و با توجه به وضعیت غیرقابل پیش بینی آماده تغییرات نیز باشند تا از این موضوع ضربه نخورند.

برای اطلاع از آخرین اخبار در زمینه زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲ و اعلام نتایج و انتخاب رشته می توانید عضو کانال تلگرامی دانت کو شوید و یا در اینستاگرام ما را دنبال کنید. برای عضویت می توانید بر روی لینک های موجود در انتهای مقاله کلی کنید.

 

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرامی مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کنکور سراسری 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲ در چه تاریخی می باشد؟

زمان برگزاری کنکور سراسری در دو تاریخ بهمن و تیر ماه برگزار می شود.

کارت ورود به جلسه چه تاریخی منتشر می شود؟

کارت ورود به جلسه معمولا 3 الی 5 روز پیش از برگزاری آزمون منتشر می شود.

آیا همراه داشتن کارت ورود به جلسه الزامی می باشد؟

بله داوطلبان باید حتما کارت ورود به جلسه و کارت ملی را همراه داشته باشند.

منبع: زمان برگزاری کنکور



:: برچسب‌ها: زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲ چند روز پیش از برگزاری آزمون در اختیار داوطلبان خواهد گرفت. هر داوطلب برای شرکت در آزمون سراسری موظف به گرفتن کارت می‌باشد، چراکه به همراه داشتن آن از ملزومات شرکت در آزمون می‌باشد. در ادامه این مطلب به ارائه اطلاعاتی پیرامون کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1402 می‌پردازیم، تمامی داوطلبان کنکور سراسری می ‎توانند برای اخذ این کارت از اطلاعات این مقاله استفاده کنند.

کارت ورود به جلسه کنکور سراسری نوبت بهمن ماه منتشر شد. داوطلبان با مراجعه به سایت سنجش (لینک در ادامه قرار داده شده است) می توانند کارت را دریافت کند.

کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲

با توجه به برگزاری در دو نوبت برای هر نوبت کارت ورود به جلسه جداگانه ای منتشر می شود. زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور در یک بازه زمانی چند روزه پیش از شروع آزمون در هر نوبت منتشر می‌گردد. در ادامه با توجه به تاریخ برگزاری کنکور ۱۴۰۲ زمان انشتار کارت را در جدول زیر قرار داده ایم. 

نوبت کنکور زمان برگزاری آزمون انتشار کارت
کنکور بهمن ماه ۱۴۰۱ 29 و 30 دی 1401 25 دی 1401
کنکور تیر ماه ۱۴۰۲ 14 و 15 تیر 1402 10 تیر 1402

کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۲ حاوی اطلاعات شناسنامه ای و ثبت نامی داوطلب، همراه با کارت ملی وی جهت شناسایی برای شرکت و حضور در جلسه استفاده می‌شود. لازم است تاکید کنیم که همراه داشتن این کارت از الزامات است و چنانچه داوطلب کارت خود را به همراه نداشته باشد، مجاز به شرکت در جلسه آزمون نخواهد بود.

داوطلبانی که در چند گروه آزمایشی اقدام به ثبت نام در کنکور سراسری 1402 کرده اند، باید برای هر گروه آزمایشی کارت مربوطه را همراه داشته باشد.(کارت‌ها جداگانه هستند و نمی توان از یک کارت برای ورود به همه گروه های آزمایشی استفاده کند.

راهنمای و زمان انتشار کارت ورود به جلسه کنکور 1402

همانطور که اشاره کردیم برای تمامی داوطلبان، کارت ورود به جلسه کنکور سراسری آزمون صادر و داوطلبان برای دریافت آن به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و پس از وارد کردن اطلاعات خود نسبت به گرفتن آن اقدام کنند. در ادامه نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۲ را شرح داده ایم. 

???? مراجعه به سایت سازمان سنجش

???? ورود به بخش دریافت کارت

???? وارد کردن اطلاعات لازم

???? دریافت کارت کنکور سراسری و تهیه پرینت از آن

 

 

 

راهنما تصویری

1️⃣ داوطلبان باید به سایت سازمان سنجش به نشانی ” sanjesh.org ” مراجعه کنند.

2️⃣ پس از ورود از قسمت سمت راست سایت ” سراسری ” را انتخاب کنند.

3️⃣ بر روی لینک فعال ” کارت شرکت در آزمون سراسري سال 1402 ” کلیک کنند.

4️⃣ دراین مرحله داوطلبان می‌توانند به چهار روش کارت وروبه جلسه کنکور خود را دریافت کنند.

        ✅ روش اول: شماره پرونده + کدرهگیری رسید ثبت نامی

        ✅ روش دوم: شماره پرونده + کد ملی

        ✅ روش سوم: شماره پرونده و شماره داوطلبی

        ✅ روش چهارم: شماره سریال شناسنامه و شماره شناسنامه

5️⃣ در این مرحله داوطلبان باید تمامی موارد و مطالب را مطالعه کنند و گزینه ” متن بالا را مطالعه و از مفاد آن آگاه شدم ” را فعال کنند و سپس بر روی تایید کلیک کنید.

7️⃣ اگر داوطلبان یکی از روش‌های فوق را انتخاب و اطلاعات خواسته شده را وارد کنند، در نهایت کارت ورود جلسه آزمون سراسری ۱۴۰۲ برای داوطلب نمایش داده می‌شود؛ که یک برگه پرینت از آن تهیه کرده و همراه خود سرجلسه آزمون داشته باشند.

چنانچه داوطلبی اطلاعات ثبت نامی خود را برای ورود به سایت سنجش و دریافت کارت ورود به جلسه کنکور فراموش کرده باشد، می‌توانند به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و درخواست خود را مبنی بر بازیابی اطلاعات خود اقدام کند و نیازی به مراجعه به باجه های رفع نقص کنکور سراسری نیست.
 

ویرایش اطلاعات کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۲

داوطلبانی که نسبت به اخذ کارت ورود به جلسه آزمون 1402 اقدام می‌کنند و در نهایت آن را از سایت سازمان سنجش اخذ می‌کنند، با نهایت دقت مندرجات آن را بررسی نمایند تا در اطلاعات شناسنامه ای و ثبت نامی مندرج در آن مغایرتی وجود نداشته باشد. هر داوطلب برای رفع مغایرت های مندرج در کارت ورود به جلسه کنکور می‌تواند از طریق روش‌های گفته شده در ادامه نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

 

 

 

مراجعه به سایت سازمان سنجش

در اولین روش ویرایش اطلاعات داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش، از طریق لینک ویرایش اطلاعات ثبت نامی کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲ اطلاعات خود را ویرایش کنند. اطلاعات قابل ویرایش از طریق لینک ویرایش اطلاعات ثبت نامی به شرح موارد زیر می‌باشد:

???? محل اخذ مدرک ماقبل ديپلم

???? محل اخذ مدرک ديپلم

???? وضعیت تحصيلی و اشتغال

???? محل تولد

???? سری و سریال شناسنامه

???? سهمیه

 

مراجعه به آموزش و پرورش محل اخذ مدرک تحصيلی

برخی اطلاعات کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۲ از طریق مراجعه به آموزش و پرورش محل اخذ مدرک تحصیلی، امکان پذیر می‌باشد. این اطلاعات به شرح موارد زیر می‌باشد:

???? نام و نام خانوادگی

???? شماره شناسنامه و شماره ملی

???? سال تولد

???? كد دانش آموزی و نوع ديپلم

???? منطقه اخذ ديپلم و سال اخذ

???? اطلاعات سوابق تحصيلی

???? عنوان مدرک پيش دانشگاهی و سال اخذ مدرک پیش دانشگاهی

???? كد دانش آموزی پيش‌ دانشگاهی و منطقه اخذ مدرک پيش‌ دانشگاهی

???? هرگونه مشكل درخصوص نمرات آموزش و پرورش 

 

مراجعه به باجه های رفع نقص

در زمان ویرایش اطلاعات کارت ورود جلسه آزمون سراسری داوطلبان می‌توانند از طریق باجه های رفع نقص اطلاعاتی شامل موارد زیر را نیز ویرایش کنند. چنانچه هر گونه ابهام و مشکل در کارت شما وجود داشت می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید.

???? دين

???? زبان خارجی امتحانی

???? معلوليت و بهيار

???? اطلاعات مربوط به جنسیت

???? مشکلات مربوط به عکس 

???? اشکلات شماره داوطلبی مندرج بر روی كارت ورود به جلسه

❌❌ لازم است اشاره کنیم که اطلاعیه درباره ثبت نام داوطلبانی که از ثبت نام کنکور سراسری 1402 جامانده اند منتشر نشده است.  ❌❌

 

بخوانید: آدرس باجه رفع نقص کنکور

 

 

مشاوره کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲

داوطلبان که دارای سهمیه هستند اما سهمیه آن ها تایید نشده و در کارت ورود به جلسه کنکور سراسری درج نشده است، باید در مهلت ویرایش سهمیه خود را ویرایش کنند و سپس به ارگان مربوطه مراجعه کرده و تاییدیه سهمیه خود را اخذ کنند. در غیر این صورت برای داوطلب سهمیه مناطق لحاظ خواهد شد. 

توصیه می کنیم در روزهای آغازین کارت کنکور سراسری را دریافت کنید و به روزهای آخر موکول نکنید تا در صورت مغایرت اطلاعات فرصت تصحیح و ویرایش آن را داشته باشید. شما داوطلبان گرامی برای ویرایش و انتخاب رشته کنکور سراسری می توانید با مشاوران مرکز مشاوره دانتل تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان دریافت کارت کنکور سراسری ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

 

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید

 

 

 

سوالات متداول

کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1402 در چه تاریخی منتشر می گردد؟

تا کنون زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور اعلام نشده است. این کارت در چند روز مانده به برگزاری آزمون منتشر خواهد شد.

داوطلبان کنکور سراسری از طریق چه سایتی کارت آزمون را دریافت کنند؟

کارت کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش کشور به آدرس sanjesh.org مراجعه کنید

آیا داوطلبان می توانند نسبت به ویرایش اطلاعات کارت خود اقدام کنند؟

بله، چندین روش برای اصلاح اطلاعات درج شده بر روی کارت وجود دارد که در متن مقاله به آن ها اشاره کرده ایم.

منبع: کارت ورود به جلسه کنکور سراسری



:: برچسب‌ها: کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1402 را به صورت تصوصیری شرح داده ایم. داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند، بایستی در زمان‌های اعلام شده از سوی سازمان سنجش فرآیند ثبت نام خود را تکمیل کنند. از مدارک لازم برای شرکت در جلسه کنکور سراسری، کارت ورود به جلسه می‌باشد که داوطلبان باید پیش از شرکت در آزمون نسبت به گرفتن آن اقدام کنند. در ادامه مطالبی را پیرامون ورود به زمان گرفتن و نحوه دریافت کارت جلسه کنکور سراسری 1402 ارائه کرده ایم. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

کارت ورود به جلسه کنکور سراسری نوبت بهمن ماه منتشر شد. داوطلبان با مراجعه به سایت سنجش (لینک در ادامه قرار داده شده است) می توانند کارت را دریافت کند.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1402

همانطورکه اشاره کردیم برای تمامی داوطلبان آزمون سراسری کارت صادر و داوطلبان بایستی برای گرفتن آن به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و پس از وارد کردن اطلاعات خود نسبت به دریافت کارت خود اقدام کنند. داوطلبی که قصد حضور در جلسه آزمون سراسری را دارد می‎تواند در موعد مقرر، طبق مراحل نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1402 زیر پیش رفته و کارت خود را دریافت کنند. برای اطلاع از باجه رفع نقص کنکور کلیک کنید.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ”  sanjesh.org ” مراجعه کنید.

برای ورود به صحفه دریافت کارت آزمون بر روی لینک کلیک کنید 

2️⃣ از منوی رنگی سمت راست سایت، گزینه ” سراسری ” را انتخاب نمایند.

3️⃣ در صفحه ایجاد شده، بر روی لینک فعال ” نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری سال 1402 ” کلیک نمایند.

4️⃣ دراین مرحله داوطلبان می‌توانند به چهار روش کارت وروبه جلسه کنکور خود را دریافت کنند.

✅ روش اول: شماره پرونده + کدرهگیری رسید ثبت نامی

✅ روش دوم: شماره پرونده + کد ملی

✅ روش سوم: شماره پرونده و شماره داوطلبی

✅ روش چهارم: شماره سریال شناسنامه و شماره شناسنامه

5️⃣ 5️⃣ در این مرحله نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور داوطلبان باید تمامی موارد و مطالب را مطالعه کنند و گزینه ” متن بالا را مطالعه و از مفاد آن آگاه شدم ” را فعال کنند و سپس بر روی تایید کلیک کنید.

6️⃣ حال می توانید کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنید.

 

 

 

زمان انتشار کارت

همانطورکه گفته شد، سازمان سنجش کارت ورود به جلسه تمامی شرکت کنندگان را چند روز پیش از برگزاری کنکور منتشر می‌کند. با توجه به انتشار اطلاعیه ای از سوی سازمان سنجش مبنی بر زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۲ در روزهای نهم تا دوازدهم تیرماه، پیش بینی می‌شود کارت ورود به جلسه نیز در دهه اول تیرماه سال آینده منتشر شود. برای مشاهده نحوه ویرایش کارت ورود به جلسه کنکور کلیک کنید.

نوبت کنکور زمان برگزاری آزمون انتشار کارت
کنکور بهمن ماه ۱۴۰۱ 29 و 30 دی 1401 25 دی 1401
کنکور تیر ماه ۱۴۰۲ 14 و 15 تیر 1402 10 تیر 1402

برای مشاوره در زمینه نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید.


:: برچسب‌ها: نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1402 ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ویرایش کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲ در زمان دریافت کارت ممکن می باشد. تمامی داوطلبانی که در زمان‌های مقرر اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، موفق به تکمیل مراحل ثبت نام در سایت سازمان سنجش شده اند، بایستی در روزهای نزدیک به زمان برگزاری کنکور سراسری، کارت آزمون را دریافت کنند. کارت ورود به جلسه کنکور سراسری، از ملزومات شرکت در جلسه آزمون می‌باشد که داوطلبان بایستی در صورت وجود خطا در آن، نسبت به ویرایش اطلاعات مندرج این کارت اقدامات لازم را انجام دهند. در ادامه این مطلب به ارائه اطلاعاتی پیرامون ویرایش کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1402 می‌پردازیم.

ویرایش کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲

داوطلبانی که پس از دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲ متوجه خطایی در کارت‌خود می‌شوند اولین سوالی که دارند این است که آیا ویرایش تمامی خطاهای احتمالی از طریق لینک ویرایش کارت ورود به جلسه کنکور سراسری موجود در سایت سازمان سنجش امکان پذیر است، در پاسخ باید گفت خیر.

کارت کنکور سراسری در تاریخ 25 دی ماه منتشر شد. داوطلبان از طریق لینکی که در ادامه مطلب قرار داده ایم می توانید آن را دریافت کنید.

داوطلبانی که در کارت کنکور سراسری 1402 خود متوجه خطاهایی در مواردی از جمله سری و سريال شناسنامه، محل تولد، محل اخذ مدرک ماقبل ديپلم، محل اخذ مدرک ديپلم، وضعیت تحصيلی و اشتغال و سهميه شدند می‌توانند از طریق سایت سازمان سنجش نسبت به رفع آن اقدام کنند. لازم است اشاره کنیم که برای رفع دیگر نواقص داوطلبان می‌توانند به باجه‌های رفع نقص کنکور سراسری و یا آموزش و پرورش منطقه خود مراجعه نمایند.

 

 

 

زمانبندی ویرایش کارت 

طبق اطلاعیه سازمان سنجش زمان برگزاری کنکور سراسری در تاریخ 29 و 30 دی ماه برگزار خواهد شد و کارت آزمون نیز در تاریخ 5 تا 7 تیر ماه قابل دریافت خواهد. داوطلبان در این بازه زمانی می توانند نسبت به دریافت و تغیرر اطلاعات کارت آزمون سراسری اقدام کنند. 

زمان ویرایش کارت ورود به جلسه کنکور سراسری از 25 تا 29 دی ماه می باشد.

 

 

نحوه ویرایش اطلاعات کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1402

همانطور که اشاره کردیم داوطلبان می‌توانند چند روز قبل از برگزاری کنکور سراسری، به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و کارت آزمون را دریافت نمایند. چنانچه داوطلبی در اطلاعات مندرج در کارت‌ورود به‌جلسه خود متوجه خطایی شد، بایستی طبق مراحل زیر نسبت به ویرایش کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1402 آن اقدام کنند.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی “ sanjesh.org ” مراجعه نمایید.

برای ورود به صحفه دریافت کارت آزمون بر روی لینک کلیک کنید 

2️⃣ بر روی گزینه ” سراسری ” از منوی رنگی سمت راست سایت کلیک کنند.

3️⃣ اگر در زمان دریافت کارت ورود به جلسه باشیم لینک مربوط به ” دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ – نوبت اول دی ماه ۱۴۰۱ ” فعال می‌باشد که داوطلبان بایستی بر روی آن کلیک نمایید.

4️⃣ در این صفحه چهار روش پیش روی داوطلبان است که بایستی یکی از این چهار روش را انتخاب و سپس با مشاهده کارت ورود به جلسه، نسبت به ویرایش آن اقدام کنند. این چهار روش به شرح موارد زیر می‌باشد:

        ✅ روش اول: شماره پرونده، کد رهگیری و شماره شناسنامه

        ✅ روش دوم: شماره پرونده، کد ملی و سریال شناسنامه

        ✅ روش سوم: شماره پرونده و شماره داوطلبی

        ✅ روش چهارم: شماره سریال شناسنامه و شماره شناسنامه

5️⃣ در این مرحله برای رفع خطای کارت‌ورود به‌جلسه آزمون سراسری بایستی  گزینه ” ویرایش اطلاعات بر روی کارت صادر شده ” را انتخاب نمایند.

6️⃣ داوطلبان با انتخاب یکی از روش های فوق، به فرم ویرایش کارت ورود به جلسه کنکور دسترسی می‌یابند که می‌توانند نسبت به تصحیح خطاهای شناسایی شده اقدام کرده و کارت ورود به جلسه با اطلاعات درست را دریافت کنند.

موارد قابل ویرایش کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲

داوطلبان پس از دریافت کارت آزمون باید تمامی مندرجات قید در آن را به صورت کامل بررسی کنند. در صورت مغایرت اطلاعات موجود بر روی کارت باید نسبت به ویرایش کارت ورود جلسه کنکور سراسری اقدام کنند. تصحیح اطلاعات کارت از ۳ طریق (سایت سنجش، باجه های رفع نقص کنکور و آموزش و پرورش) امکان پذیر می باشد. در ادامه شرح خواهیم داد در هر کدام از روش ها چه اطلاعاتی را می توان ویرایش کرد.

 

ویرایش از طریق سایت سازمان سنجش

در اولین روش داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش، از طریق لینک ویرایش کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲ اطلاعات خود را ویرایش کنند. اطلاعات قابل ویرایش به شرح موارد زیر می‌باشد:

???? محل اخذ مدرک ماقبل ديپلم

???? محل اخذ مدرک ديپلم

???? وضعیت تحصيلی و اشتغال

???? محل تولد

???? سری و سریال شناسنامه

???? سهمیه

 

مراجعه به باجه های رفع نقص

???? دين

???? زبان خارجی امتحانی

???? معلوليت و بهيار

???? اطلاعات مربوط به جنسیت

???? مشکلات مربوط به عکس 

???? اشکلات شماره داوطلبی مندرج بر روی كارت ورود به جلسه

برای اطلاع از باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور سراسری کلیک کنید.

 

مراجعه به آموزش و پرورش محل اخذ مدرک تحصيلی

???? نام و نام خانوادگی

???? شماره شناسنامه و شماره ملی

???? سال تولد

???? كد دانش آموزی و نوع ديپلم

???? منطقه اخذ ديپلم و سال اخذ

???? اطلاعات سوابق تحصيلی

???? عنوان مدرک پيش دانشگاهی و سال اخذ مدرک پیش دانشگاهی

???? كد دانش آموزی پيش‌ دانشگاهی و منطقه اخذ مدرک پيش‌ دانشگاهی

???? هرگونه مشكل درخصوص نمرات آموزش و پرورش 

 

مشاوره برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲

داوطلبان گرامی به این نکته توجه داشته در صورتی که اطلاعات درج شده بر روی کارت آزمون اشتباه باشد و در زمان ویرایش کارت ورود به جلسه کنکور سراسری اقدام به تصحیح اطلاعات نکنید درصورت قبولی شما در آزمون سراسری ممانعت به عمل خواهد آمد.

چنانچه هر گونه ابهام و مشکل در کارت شما وجود داشت و رفع اشکالات بر روی کارت آزمون می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید.

برای مشاوره در زمینه ویرایش کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

 

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید.

 

 

 

سوالات متداول

آیا امکان ویرایش کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲ وجود دارد؟

بله، سازمان سنجش در روزهای نزدیک به برگزاری کنکور سراسری‌ تاریخ اصلاح اطلاعات مندرج در کارت ورود به جلسه را اعلام خواهد کرد.

داوطلبان کنکور سراسری در چه تاریخی می توانند برای تغییر اطلاعات مندرج در کارت آزمون سراسری خود اقدام کنند؟

تاریخ دقیق تصحیح اطلاعات هنوز مشخص نیست، اما به محض دریافت اخبار جدید، مطالب این قسمت نیز بروزرسانی خواهد شد.

داوطلبان چگونه می توانند اطلاعات کارت ورود به جلسه خود را ویرایش کنند؟

به نحوه ویرایش کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲ در متن مقاله اشاره کرده ایم.

منبع: ویرایش کارت ورود به جلسه کنکور



:: برچسب‌ها: ویرایش کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

نتایج آزمون نمونه دولتی البرز ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ معمولا پس از یک ماه بر روی سایت ثبت نام استانی منتشر می شود. داوطلبان آزمون نمونه دولتی نهم به دهم البرز برای اطلاع از نتیجه آزمونی که در آن شرکت کرده اند، می توانند به سایت ” azmoon.albmedu.ir ” مراجعه کنند. داوطلبانی که پس از اعلام نتیجه جزو اسامی پذیرفته شدگان هستند، می توانند با در دست داشتن مدارک لازم جهت ثبت نام حضوری در مدرسه نمونه دولتی مورد نظر اقدام نمایند. در ادامه اطلاعات کاملی از نحوه دریافت و زمان اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی البرز 1402 – 1403 ارائه کرده ایم.

منبع: نتایج آزمون نمونه دولتی البرز

نتایج آزمون نمونه دولتی البرز ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

کارنامه آزمون نمونه‌دولتی همانند ثبت نام آزمون نمونه دولتی البرز به صورت اینترنتی اعلام می شود. داوطلبان برای مشاهده و دریافت نتایج آزمون نمونه دولتی نهم به دهم البرز ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ باید به سایت نمونه دولتی البرز ” azmoon.albmedu.ir “ مراجعه کنند. 

هرچند که زمان برگزاری آزمون به صورت هماهنگ کشوری می باشد اما تاریخ اعلام نتیجه آزمون مدارس نمونه دولتی هر استان متفاوت می باشد. البته باید متذکر شویم این اختلاف زیاد نیست و تمامی استان ها در یک بازه یک هفته نتیجه آزمون را بر روی سایت های استانی قرار می دهند. 

زمان اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی نهم به دهم البرز 1402 – 1403

زمان اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ نهایتا پس از گذشت یک بازه زمانی دو هفته‌ای از برگزاری آرمون در نیمه دوم مرداد ماه انجام می شود. داوطلبان با مراجعه به سایت مربوطه می توانند کارنامه نهایی خود را مشاهده کنند.

دانش آموزان و والدین گرامی برای اطلاع از زمان اعلام نتایج مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

بخوانید: زمان اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی

 

لازم است اشاره کنیم پس از اعلام نتیجه آزمون نمونه‌دولتی نهم به دهم دسته ای از دانش آموزان که جزو اسامی پذیرفته شدگان هستند، می توانند با مراجعه به مدرسه محل قبولی، ثبت نام خود را قطعی کنند.

نحوه دریافت در سایت اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی البرز azmoon.albmedu.ir

نحوه دریافت نتایج آزمون نمونه دولتی البرز ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به صورت اینترنتی می باشد و از طریق سایت این استان به آدرس الکترونیکی ” azmoon.albmedu.ir “ اعلام می گردد. در صورتی که قصد دارید در زمان دریافت کارنامه نمونه دولتی از نتیجه عملکرد خود مطلع شوید، می توانند مطابق مراحل زیر جهت دریافت کارنامه خود اقدام نمایید. 

1️⃣ به سایت اعلام نتایج نمونه دولتی البرز به نشانی اینترنتی ” azmoon.albmedu.ir “ مراجعه کنید. 

2️⃣ بر روی عبارت ” نتیجه آزمون ” کلیک کنید. 

3️⃣ بر روی ” نتیجه آزمون ” کلی کنید

.4️⃣ پس از ورود به صفحه مورد نظر، ” کد ملی ” و “ تاریخ تولد دانش آموز ” را وارد کنید.

 5️⃣ بر روی گزینه ” دریافت نتایج آزمون نمونه دولتی البرز ” کلیک نمایید و نتایج را دریافت و مشاهده کنید.

 

لیست ذخیره آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

در نظر داشته باشید برای اینکه متوجه شوید جزو اسامی پذیرفته شدگان می باشید یا خیر، باید به وضعیت پذیرش در دبیرستان یا هنرستان نمونه‌دولتی توجه کنید. درج عنوان قبولی در این ستون به این معناست که شما جزو اسامی پذیرفته شدگان هستید و همینطور عنوان عدم قبولی نیز به معنای مردود شدن شما است. 

در زمان مشاهده نتایج نمونه دولتی البرز 1402 – 1403 برای برخی داوطلبان در کارنامه خود عبارت ” ذخیره ” درج گردیده است، این دسته از متقاضیان با دانش آموزان انصرافی جایگزین خواهند شد. هرساله تعدادی از داوطلبان پذیرفته شده در این مدارس ثبت نام نهایی خود را انجام نمی دهند و در همین راستا ظرفیت مدارس تکمیل نمی گردد. آموزش و پرورش برای حل این موضوع تعدادی داوطلب را به صورت لیست ذخیره قرار می دهد تا در صورت عدم تکمیل ظرفیت مدارس این دانش آزان فرصت نام نویسی در مدارس را داشته باشند. 

 

اعتراض به نتیجه آزمون 

دانش آموزانی که موفق به کسب عنوان قبولی در آزمون نمونه‌دولتی البرز نشده اند، می توانند کارنامه خود را دریافت و بررسی کنند. کارنامه منتشر شده برای هر داوطلب شامل تعداد پاسخ های درست و غلط، نمره اکتسابی در هر درس، ترازی که داوطلب به دست آورده است و تراز آخرین نفر قبولی موفق به کسب آن شده است، می باشد. در صورتی که متقاضیان پس از بررسی کارنامه خود به نتیجه اعتراض داشته باشند، می توانند نسبت به ثبت درخواست اعتراض به نتایج نمونه دولتی البرز نهم به دهم خود اقدام کنند. 

داوطلبان در بازه زمانی تعیین شده با مراجعه به سایت ” azmoon.albmedu.ir “ اعتراض خود را نسبت به نتایج آزمون نمونه دولتی البرز 1402 – 1403 ثبت کنند و پس مدتی پس از بررسی، نتیجه اعتراض خود را مشاهده کنند. 

 

مشاوره مدارس نمونه دولتی البرز 1402 – 1403

اسامی قبول شدگان آزمون نمونه دولتی فقط مجاز به ثبت نام قطعی در همان مدرسه ای هستند که در آن پذیرفته شده اند. در واقع اینطور می توان گفت که امکان انتقالی و یا جابه جایی به دیگر مدارس نمونه دولتی برای پذیرفته شدگان وجود ندارد. در صورتی که این دسته از دانش آموزان جهت ثبت نام حضوری به مدرسه نمونه دولتی مورد نظر مراجعه نکنند، به معنای انصراف قطعی آن ها تلقی خواهد شد. 

 

عدم مراجعه دانش آموز پذیرفته به مدرسه مورد نظر به منزله انصارف قطعی می باشد و داوطلب حق هیچگونه اعتراضی را نخواهد داشت.

 

در صورتی که پیرامون نتیجه آزمون مدارس نمونه دولتی البرز سوالی دارید، می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل ، راهنمایی های لازم را از مشاوران مجرب این مرکز بپرسید.

 

بخوانید: راهنما ثبت نام نمونه دولتی

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی البرز ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

 

اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی البرز ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در چه تاریخی می باشد؟

تاکنون تاریخ اعلام نتایج مشخص نشده است؛ به محض اعلام شدن در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

 

نحوه دریافت کارنامه آزمون مدارس نمونه‌دولتی به چه صورت است؟

دریافت نتایج آزمون به صورت اینترنتی می باشد که در متن مقاله شرح داده شده است

 

متقاضیان برای دریافت نتیجه آزمون نمونه دولتی باید به کدام سایت مراجعه کنند؟

برای دریافت نتیجه باید به سایت ثبت نام استانی نمونه دولتی با آدرس الکترونیکی azmoon.albmedu.ir مراجعه کنند.

منبع: نتایج آزمون نمونه دولتی البرز



:: برچسب‌ها: نتایج آزمون نمونه دولتی البرز ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

نتایج آزمون نمونه دولتی ایلام ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ معمولا پس از یک ماه بر روی سایت ثبت نام استانی منتشر می شود. داوطلبان آزمون نمونه دولتی نهم به دهم ایلام برای اطلاع از نتیجه آزمونی که در آن شرکت کرده اند. می توانند به سایت ” ilam.natije.ir ” مراجعه کنند. داوطلبانی که پس از اعلام نتیجه جزو اسامی پذیرفته شدگان هستند، می توانند با در دست داشتن مدارک لازم جهت ثبت نام حضوری در مدرسه نمونه دولتی مورد نظر اقدام نمایند. در ادامه اطلاعات کاملی از نحوه دریافت و زمان اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی ایلام 1402 – 1403 ارائه کرده ایم

.منبع: نتایج آزمون نمونه دولتی ایلام

نتایج آزمون نمونه دولتی ایلام ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

کارنامه آزمون نمونه‌دولتی همانند ثبت نام آزمون نمونه دولتی ایلام به صورت اینترنتی اعلام می شود. داوطلبان برای مشاهده و دریافت نتایج آزمون نمونه دولتی نهم به دهم ایلام ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ باید به سایت نمونه دولتی ایلام ” ilam.natije.ir “ مراجعه کنند. 

هرچند که زمان برگزاری آزمون به صورت هماهنگ کشوری می باشد اما تاریخ اعلام نتیجه آزمون مدارس نمونه دولتی هر استان متفاوت می باشد. البته باید متذکر شویم این اختلاف زیاد نیست و تمامی استان ها در یک بازه یک هفته نتیجه آزمون را بر روی سایت های استانی قرار می دهند. 

زمان اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی نهم به دهم ایلام 1402 – 1403

زمان اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ نهایتا پس از گذشت یک بازه زمانی دو هفته‌ای از برگزاری آرمون در نیمه دوم مرداد ماه انجام می شود. داوطلبان با مراجعه به سایت مربوطه می توانند کارنامه نهایی خود را مشاهده کنند.

دانش آموزان و والدین گرامی برای اطلاع از زمان اعلام نتایج مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

بخوانید: زمان اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی

 

لازم است اشاره کنیم پس از اعلام نتیجه آزمون نمونه‌دولتی نهم به دهم دسته ای از دانش آموزان که جزو اسامی پذیرفته شدگان هستند، می توانند با مراجعه به مدرسه محل قبولی، ثبت نام خود را قطعی کنند.

نحوه دریافت در سایت اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی ایلام ilam.natije.ir

نحوه دریافت نتایج آزمون نمونه دولتی ایلام ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به صورت اینترنتی می باشد و از طریق سایت این استان به آدرس الکترونیکی ” ilam.natije.ir “ اعلام می گردد. در صورتی که قصد دارید در زمان دریافت کارنامه نمونه دولتی از نتیجه عملکرد خود مطلع شوید، می توانند مطابق مراحل زیر جهت دریافت کارنامه خود اقدام نمایید. 

1️⃣ به سایت اعلام نتایج نمونه دولتی ایلام 1402 – 1403 به نشانی اینترنتی ” ilam.natije.ir “ مراجعه کنید. 

2️⃣ بر روی عبارت ” اعلام نتایج آزمون ” کلیک کنید. 

3️⃣ در صفحه مورد نظر ” کد ملی ” همراه با کد 5 رقمی در تصویر را وارد کنید 

4️⃣ بر روی گزینه ” دریافت نتایج آزمون نمونه دولتی ایلام ” کلیک نمایید و نتایج را دریافت و مشاهده کنید.

❌????چنانچه رمز عبور خود را فراموش کرده اید می توانید از طریق مراحل زیر رمز عبور خود را بازیابی کنید. ????❌

 1️⃣ هنگام وارد شدن به سایت بر روی گزینه “ نمایش مجدد اطلاعات و کد رهگیری ” کلیک کنید.

2️⃣ در کادر های مربوطه ” کد ملی ” و ” شماره تلفن همراه ثبت شده هنگام پرداخت هزینه ثبت نام ” وارد کنید.

3️⃣ پس از این مرحله کلمه عبور شما بازیابی می شود و می توانید از طریق مراحل بالا وارد سیستم شده و کارنامه خود را دریافت کنید.

 

لیست ذخیره آزمون نمونه دولتی

در نظر داشته باشید برای اینکه متوجه شوید جزو اسامی پذیرفته شدگان می باشید یا خیر. باید به وضعیت پذیرش در دبیرستان یا هنرستان نمونه‌دولتی توجه کنید. درج عنوان قبولی در این ستون به این معناست که شما جزو اسامی پذیرفته شدگان هستید و همینطور عنوان عدم قبولی نیز به معنای مردود شدن شما است. 

در زمان مشاهده نتایج نمونه دولتی ایلام 1402 – 1403 برای برخی داوطلبان در کارنامه خود عبارت ” ذخیره ” درج گردیده است، این دسته از متقاضیان با دانش آموزان انصرافی جایگزین خواهند شد. هرساله تعدادی از داوطلبان پذیرفته شده در این مدارس ثبت نام نهایی خود را انجام نمی دهند. در همین راستا ظرفیت مدارس تکمیل نمی گردد. آموزش و پرورش برای حل این موضوع تعدادی داوطلب را به صورت لیست ذخیره قرار می دهد تا در صورت عدم تکمیل ظرفیت مدارس این دانش آزان فرصت نام نویسی در مدارس را داشته باشند. 

 

اعتراض به نتیجه آزمون 

دانش آموزانی که موفق به کسب عنوان قبولی در آزمون نمونه‌دولتی ایلام نشده اند، می توانند کارنامه خود را دریافت و بررسی کنند. کارنامه منتشر شده برای هر داوطلب شامل تعداد پاسخ های درست و غلط، نمره اکتسابی در هر درس، ترازی که داوطلب به دست آورده است و تراز آخرین نفر قبولی موفق به کسب آن شده است، می باشد. در صورتی که متقاضیان پس از بررسی کارنامه خود به نتیجه اعتراض داشته باشند، می توانند نسبت به ثبت درخواست اعتراض به نتایج نمونه دولتی ایلام نهم به دهم خود اقدام کنند. 

داوطلبان در بازه زمانی تعیین شده با مراجعه به سایت ” ilam.natije.ir “ اعتراض خود را نسبت به نتایج آزمون نمونه دولتی ایلام ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ثبت کنند و پس مدتی پس از بررسی، نتیجه اعتراض خود را مشاهده کنند. 

 

مشاوره مدارس نمونه دولتی ایلام ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

اسامی قبول شدگان آزمون نمونه دولتی فقط مجاز به ثبت نام قطعی در همان مدرسه ای هستند که در آن پذیرفته شده اند. در واقع اینطور می توان گفت که امکان انتقالی و یا جابه جایی به دیگر مدارس نمونه دولتی برای پذیرفته شدگان وجود ندارد. در صورتی که این دسته از دانش آموزان جهت ثبت نام حضوری به مدرسه نمونه دولتی مورد نظر مراجعه نکنند. به معنای انصراف قطعی آن ها تلقی خواهد شد. 

عدم مراجعه دانش آموز پذیرفته به مدرسه مورد نظر به منزله انصارف قطعی می باشد و داوطلب حق هیچگونه اعتراضی را نخواهد داشت.

در صورتی که پیرامون نتیجه آزمون مدارس نمونه دولتی ایلام سوالی دارید، می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل ، راهنمایی های لازم را از مشاوران مجرب این مرکز بپرسید.

بخوانید: راهنما ثبت نام نمونه دولتی

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی ایلام ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

 

اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی ایلام ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در چه تاریخی می باشد؟

تاکنون تاریخ اعلام نتایج مشخص نشده است؛ به محض اعلام شدن در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

 

نحوه دریافت کارنامه آزمون مدارس نمونه‌دولتی به چه صورت است؟

دریافت نتایج آزمون به صورت اینترنتی می باشد که در متن مقاله شرح داده شده است

 

متقاضیان برای دریافت نتیجه آزمون نمونه دولتی باید به کدام سایت مراجعه کنند؟

برای دریافت نتیجه باید به سایت ثبت نام استانی نمونه دولتی با آدرس الکترونیکی ilam.natije.ir مراجعه کنند.

منبع: نتایج آزمون نمونه دولتی ایلام



:: برچسب‌ها: نتایج آزمون نمونه دولتی ایلام ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

نتایج آزمون نمونه دولتی بوشهر ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ معمولا پس از یک ماه بر روی سایت ثبت نام استانی منتشر می شود. داوطلبان آزمون نمونه دولتی نهم به دهم بوشهر برای اطلاع از نتیجه آزمونی که در آن شرکت کرده اند، می توانند به سایت ” buedu.ir ” مراجعه کنند. داوطلبانی که پس از اعلام نتیجه جزو اسامی پذیرفته شدگان هستند، می توانند با در دست داشتن مدارک لازم جهت ثبت نام حضوری در مدرسه نمونه دولتی مورد نظر اقدام نمایند. در ادامه اطلاعات کاملی از نحوه دریافت و زمان اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی بوشهر 1402 – 1403 ارائه کرده ایم.

نتایج آزمون نمونه دولتی بوشهر ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

کارنامه آزمون نمونه‌دولتی همانند ثبت نام آزمون نمونه دولتی بوشهر به صورت اینترنتی اعلام می شود. داوطلبان برای مشاهده و دریافت نتایج آزمون نمونه دولتی نهم به دهم بوشهر ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ باید به سایت نمونه دولتی بوشهر ” buedu.ir “ مراجعه کنند. 

هرچند که زمان برگزاری آزمون به صورت هماهنگ کشوری می باشد اما تاریخ اعلام نتیجه آزمون مدارس نمونه دولتی هر استان متفاوت می باشد. البته باید متذکر شویم این اختلاف زیاد نیست و تمامی استان ها در یک بازه یک هفته نتیجه آزمون را بر روی سایت های استانی قرار می دهند. 

زمان اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی نهم به دهم بوشهر 1402 – 1403

زمان اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی بوشهر ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ نهایتا پس از گذشت یک بازه زمانی دو هفته‌ای از برگزاری آرمون در نیمه دوم مرداد ماه انجام می شود. داوطلبان با مراجعه به سایت مربوطه می توانند کارنامه نهایی خود را مشاهده کنند.

دانش آموزان و والدین گرامی برای اطلاع از زمان اعلام نتایج مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

بخوانید: زمان اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی

 

لازم است اشاره کنیم پس از اعلام نتیجه آزمون نمونه‌دولتی نهم به دهم دسته ای از دانش آموزان که جزو اسامی پذیرفته شدگان هستند، می توانند با مراجعه به مدرسه محل قبولی، ثبت نام خود را قطعی کنند.

نحوه دریافت در سایت اعلام نتایج نمونه دولتی بوشهر buedu.ir

نحوه دریافت نتایج آزمون نمونه دولتی بوشهر به صورت اینترنتی می باشد و از طریق سایت این استان به آدرس الکترونیکی ” buedu.ir “ اعلام می گردد. در صورتی که قصد دارید در زمان دریافت کارنامه نمونه دولتی از نتیجه عملکرد خود مطلع شوید، می توانند مطابق مراحل زیر جهت دریافت کارنامه خود اقدام نمایید. 

1️⃣ به سایت اعلام نتایج نمونه دولتی بوشهر ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳  به نشانی اینترنتی ” buedu.ir “ مراجعه کنید. 

2️⃣ بر روی عبارت ” نتیجه آزمون ” کلیک کنید. 

3️⃣ در نوار سمت راست بر روی ” مشاهده نتیجه آزمون ” کلی کنید.

4️⃣ در صفحه مورد نظر ” کد ملی ” و ” کلمه عبور ” را وارد کنید

5️⃣بر روی گزینه ” دریافت نتایج آزمون نمونه دولتی بوشهر ” کلیک نمایید و نتایج را دریافت و مشاهده کنید.

 

لیست ذخیره آزمون نمونه دولتی  

در نظر داشته باشید برای اینکه متوجه شوید جزو اسامی پذیرفته شدگان می باشید یا خیر، باید به وضعیت پذیرش در دبیرستان یا هنرستان نمونه‌دولتی توجه کنید. درج عنوان قبولی در این ستون به این معناست که شما جزو اسامی پذیرفته شدگان هستید و همینطور عنوان عدم قبولی نیز به معنای مردود شدن شما است. 

در زمان مشاهده نتایج نمونه دولتی بوشهر 1402 – 1403 برای برخی داوطلبان در کارنامه خود عبارت ” ذخیره ” درج گردیده است، این دسته از متقاضیان با دانش آموزان انصرافی جایگزین خواهند شد. هرساله تعدادی از داوطلبان پذیرفته شده در این مدارس ثبت نام نهایی خود را انجام نمی دهند. در همین راستا ظرفیت مدارس تکمیل نمی گردد. آموزش و پرورش برای حل این موضوع تعدادی داوطلب را به صورت لیست ذخیره قرار می دهد تا در صورت عدم تکمیل ظرفیت مدارس این دانش آزان فرصت نام نویسی در مدارس را داشته باشند. 

 

اعتراض به نتیجه آزمون 

دانش آموزانی که موفق به کسب عنوان قبولی در آزمون نمونه‌دولتی بوشهر نشده اند، می توانند کارنامه خود را دریافت و بررسی کنند. کارنامه منتشر شده برای هر داوطلب شامل تعداد پاسخ های درست و غلط، نمره اکتسابی در هر درس، ترازی که داوطلب به دست آورده است و تراز آخرین نفر قبولی موفق به کسب آن شده است، می باشد. در صورتی که متقاضیان پس از بررسی کارنامه خود به نتیجه اعتراض داشته باشند، می توانند نسبت به ثبت درخواست اعتراض به نتایج نمونه دولتی بوشهر نهم به دهم خود اقدام کنند. 

داوطلبان در بازه زمانی تعیین شده با مراجعه به سایت ” buedu.ir “ اعتراض خود را نسبت به نتایج آزمون نمونه دولتی بوشهر ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ثبت کنند و پس مدتی پس از بررسی، نتیجه اعتراض خود را مشاهده کنند. 

 

مشاوره مدارس نمونه دولتی بوشهر 

اسامی قبول شدگان آزمون نمونه دولتی فقط مجاز به ثبت نام قطعی در همان مدرسه ای هستند که در آن پذیرفته شده اند. در واقع اینطور می توان گفت که امکان انتقالی و یا جابه جایی به دیگر مدارس نمونه دولتی برای پذیرفته شدگان وجود ندارد. در صورتی که این دسته از دانش آموزان جهت ثبت نام حضوری به مدرسه نمونه دولتی مورد نظر مراجعه نکنند. به معنای انصراف قطعی آن ها تلقی خواهد شد. 

عدم مراجعه دانش آموز پذیرفته به مدرسه مورد نظر به منزله انصارف قطعی می باشد و داوطلب حق هیچگونه اعتراضی را نخواهد داشت.

در صورتی که پیرامون نتیجه آزمون مدارس نمونه دولتی بوشهر سوالی دارید، می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل ، راهنمایی های لازم را از مشاوران مجرب این مرکز بپرسید.

بخوانید: راهنما ثبت نام نمونه دولتی

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی بوشهر می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

 

اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی بوشهر ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در چه تاریخی می باشد؟

تاکنون تاریخ اعلام نتایج مشخص نشده است؛ به محض اعلام شدن در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

 

نحوه دریافت کارنامه آزمون مدارس نمونه‌دولتی به چه صورت است؟

دریافت نتایج آزمون به صورت اینترنتی می باشد که در متن مقاله شرح داده شده است

 

متقاضیان برای دریافت نتیجه آزمون نمونه دولتی باید به کدام سایت مراجعه کنند؟

برای دریافت نتیجه باید به سایت ثبت نام استانی نمونه دولتی با آدرس الکترونیکی buedu.ir مراجعه کنند.

منبع: نتایج آزمون نمونه دولتی بوشهر



:: برچسب‌ها: نتایج آزمون نمونه دولتی بوشهر ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در پایه نهم به دهم معمولا در اواسط فروردین ماه آغاز می‌شود. طی سال های اخیر آزمون ورود به مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم حذف گردیده است و این مدارس به صورت هیئت امنایی اداره می شوند. آزمون نمونه دولتی نهم به دهم همانند سال های گذشته، توسط آموزش و پرورش هر منطقه برگزار می گردد و دانش آموزان واجد الشرایط مجاز هستند پس از دریافت دفترچه راهنمای در این آزمون، به سایت نمونه‌دولتی استان محل زندگی خود مراجعه کنند و مراحل نام نویسی خود را تکمیل نمایند. در ادامه اطلاعاتی پیرامون ثبت نام مدارس نمونه دولتی 1402 – 1403 ارائه کرده‌ایم.

ثبت نام مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

مدارس نمونه دولتی یکی از مدارسی می‌باشد که دانش آموزان زیادی متقاضی تحصیل در این مدارس می‌باشند. با توجه به تاثیر بالای معدل در کنکور سراسری در مقاطع دهم تا دوزادهم و برگزاری امتحانات نهایی به صورت کشوری، دانش آموزان درصدد کسب معدل بالا در این امتحانات می باشد. 

مدارس نمونه دولتی از کیفیت بالاتری نسبت به دیگر مدارس دارند. ازین رو دانش آموزان زیادی در صدد تحصیل در این مدارس می باشند. ثبت نام مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در دو مقطع هفتم و دهم انجام می‌گیرد که در ادامه به بررسی مقاطع به صورت جداگانه می‌پردازیم.

 

ثبت نام پایه ششم به هفتم

در سال های گذشته مدارس نمونه دولتی در مقطع هفتم از طریق آزمون نمونه‌دولتی نهم به دهم که توسط آموزش و پرورش هر منطقه برگزار می شد، دانش آموز جذب می کردند. طی سال های اخیر ثبت نام آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم حذف شده و برای ورود به این مقطع هیچ آزمون جداگانه ای برگزار نمی شود. داوطلبان می توانند به صورت حضوری به این مدارس برای نام نویسی مراجعه کنند. 

 

 

 

ثبت نام پایه نهم به دهم

آزمون نمونه‌دولتی نهم به دهم، همچنان مانند سال‌های گذشته برگزار می شود. دانش آموزانی که مطابق دفترچه ثبت نام نمونه دولتی 1402 – 1403 واجد الشرایط هستند، می توانند در بازه های زمانی اعلام شده نسبت به نام نویسی در این آزمون اقدام کنند.

 

زمان ثبت نام مدارس نمونه دولتی 1402- 1403

با اینکه ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به صورت استانی و توسط آموزش و پرورش هر استان انجام می شود، اما برگزاری آزمون به صورت هماهنگ کشوری و در یک بازه زمانی صورت می گیرد. داوطلبانی که علاقه مند به نام نویسی در این آزمون هستند باید در بازه زمان نام نویسی آزمون مدارس نمونه دولتی به سایت آزمون نمونه‌دولتی استان محل زندگی خود مراجعه کنند و ثبت‌نام خود را انجام دهند. 

مقطع تحصیلی زمان ثبت نام
ششم به هفتم (ثبت نام صورت حضوری) در اوایل تابستان 1402
نهم به دهم (ثبت نام در آزمون)  اواخر فروردین ماه ۱۴۰۲

تاکنون اطلاعیه ای از سوی وزارت آموزش و پرورش پیرامون مهلت ثبت نام نمونه دولتی نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ منتشر نشده است؛ به محض دریافت اخبار جدیدی پیرامون آزمون در این مقاله بروزرسانی شده و تاریخ دقیق را اعلام خواهیم کرد.

 

سایت ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

همانطور که اشاره کردیم هر داوطلب باید به سایت ثبت نام نمونه دولتی استان محل زندگی خود مراجعه کند. در این قسمت از مقاله لیست کاملی از سایت نمونه دولتی نهم به دهم مربوط به تمامی استان ها ارائه کرده ایم. برای ورود به سایت استانی و مطالعه توضیحات کامل بر روی لینک های زیر کلیک کنید.

  1. استان آذربایجان شرقی :    namatest.ir
  2. استان آذربایجان غربی :    snj.awaedu.ir
  3. استان اردبیل :    217.219.153.218
  4. استان اصفهان :    sanjesh.isfedu.ir
  5. استان البرز :    sanjesh.alborzedu.ir
  6. استان ایلام :    ilam.natije.ir
  7. استان بوشهر :    buedu.ir
  8. استان تهران :    azmoon.tehranedu.ir
  9. شهرستان های تهران :    sanjesh.teo.ir
  10. استان چهارمحال و بختیاری :    sanjesh.chbedu.ir
  11. استان خراسان جنوبی :    azmoon.skedu.ir
  12. استان خراسان رضوی :    nemone.razavi.medu.ir
  13. استان خراسان شمالی :    azmoon.nkhedu.ir
  14. استان خوزستان :    azmoon.khouzedu.ir
  15. استان زنجان :    sabtenam.zanjanedu.ir
  16. استان سمنان :    sanjesh.semedu.ir
  17. استان سیستان و بلوچستان :    78.38.114.105
  18. استان فارس :    sanjesh.farsedu.ir
  19. استان قزوین :    nemooneh.qazvinedu.ir
  20. استان قم :    asazmoon.qomedu.ir
  21. استان کردستان :    azmoon-kurd.medu.ir
  22. استان کرمان :    sanjesh.kermanedu.ir
  23. استان کرمانشاه :    azmoonkedu.ir
  24. استان کهگیلویه و بویراحمد :    azmoon.kbedu.ir
  25. استان گلستان :    nemooneh.goledu.ir
  26. استان گیلان :    sanjesh.giledu.ir
  27. استان لرستان :    lorestan.examtest.ir
  28. استان مازندران :   mazazmoon.medu.ir
  29. استان مرکزی :    markazi.natije.ir
  30. استان هرمزگان :  10.187.50.22
  31. استان همدان :  hamedan.natije.ir
  32. استان یزد : result.yazdedu.ir
 

راهنما ثبت نام آزمون نمونه دولتی 1402 – 1403

ثبت نام آزمون مدارس نمونه‌دولتی نهم به دهم به صورت اینترنتی و در سایت مربوط به هر استان به صورت جداگانه انجام می شود. ممکن است جزئیات نام نویسی در هر سایتی متفاوت باشد اما در نهایت کلیت مشابه می باشد. در لینک های بالا راهنما هر سایت را به وصرت جداگانه قرار داده‌ایم که برای مطالعه می‌توانید به سایت استانی مورد نظر خود مراجعه کنید.

???? در این بخش نحوه ثبت نام نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به صورت کلی شرح داده ایم.

1️⃣ به سایت آزمون نمونه دولتی استان محل زندگی خود مراجعه کنید. (سایت مربوط به هر استان در بخش بالا آورده شده است.)

❌ پیشنهاد می کنیم دفترچه راهنما ثبت‌نام آزمون مدارس نمونه دولتی را به صورت کامل مطالعه نمایید.

2️⃣ هزینه ثبت نام آزمون نمونه دولتی را بپردازید و سپس “ رمز ورود به سامانه ” را دریافت نمایید. توجه داشته باشید هزینه ثبت‌نام به هیچ وجه عودت داده نخواهد شد.

3️⃣ در این مرحله داوطلب باید یک عکس دانش آموز با مشخصات تصویر زمینه سفید، ابعاد 3×4 ، فرمت jpg و حداکثر حجم 300kb را در سامانه بارگذاری کند.

4️⃣ در نهایت داوطلب بایستی فرم تقاضانامه اینترنتی خود را با اطلاعات خواسته شده، تکمیل نماید و پس از ” ثبت نهایی ” کد رهگیری ثبت‌نام خود را نیز دریافت کند.

 

شرایط ثبت نام آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

اشاره کوتاهی کردیم که داوطلبانی مجاز به تکمیل مراحل نام نویسی خود در سایت های استانی نمونه دولتی نهم به دهم می باشند که واجد الشرایط باشند. از مهم ترین شرایط ثبت نام نمونه دولتی در هر مقطع تحصیلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

پایه ششم به هفتم

✅داشتن تابعیت ایرانی 

✅ کسب مقیاس خیلی خوب در همه دروس (حداکثر یک درس در نیمسال اول یا دوم دارای مقیاس خوب باشد)

 

پایه نهم به دهم

✅تابعیت ایرانی 

✅اشتغال به تحصیل در پایه نهم

✅دارای حداقل معدل پایه نهم بالای 17 

✅امکان ثبت‌نام در هر مدرسه انتخابی استان محل سکونت برای دانش آموزان عشایری و کوچ نشین

✅انتخاب سه الویت برای هر متقاضی از میان مدارس نزدیک به محل زندگی

✅عدم وجود محدودیت در انتخاب مدرسه نمونه دولتی برای علاقه مندان به هنرستان های فنی حرفه ای نمونه دولتی

✅ده درصد از ظرفیت ئذیرش هر مدرسه مربوط به داوطلبان دارای سهمیه شاهد و روستایی می‌باشد.

 

زمان برگزاری آزمون

دانش آموزان باید پس از تکمیل مراحل ثبت نام مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ از زمان آزمون نمونه دولتی نیز مطلع شوند و ضمن افزایش سطح آمادگی خود در این تاریخ اعلام شده در جلسه حاضر شوند.

 

زمان برگزاری آزمون نمونه‌دولتی در تاریخ ۳ تیر ماه راس ساعت ۹ صبح می باشد. پیش بینی می شود کارت ورود به جلسه از تاریخ ۱ تیر ماه منتشر شود.

 

لازم است اشاره کنیم چند روز قبل از برگزاری آزمون نمونه‌دولتی نهم به دهم ، کارت ورود به جلسه نمونه دولتی منتشر می گردد که متقاضیان جهت دریافت آن بایستی به  سامانه همگام به نشانی اینترنتی hamgam.medu.ir مراجعه کنند. به همراه داشتن کارت ورود به جلسه آزمون نمونه‌دولتی برای ورود به جلسه امتحان الزامی است.

 

اعلام نتایج آزمون 

نتایج نمونه دولتی پس از گذشت یک بازه زمانی چهار تا شش هفته از طریق سایت ثبت نام آزمون نمونه دولتی استانی منتشر می گردد. متقاضیانی که در جلسه آزمون حضور داشته اند، می توانند در تاریخ های اعلام شده نسبت به دریافت نتایج آزمون خود اقدام نمایند.

وزارت آموزش و پرورش، تاکنون پیرامون تاریخ دقیق اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 1402- 1403 نیز اطلاعیه ای منتشر نکرده است، به محض دریافت اخبار جدید در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

مشاوره ثبت نام مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

منابع آزمون نمونه‌دولتی نهم به دهم از کتاب های درسی دانش آموزان می باشد. هر داوطلب باید با اطلاع از منابع امتحانی این آزمون، سعی کند با برنامه ریزی تا تاریخ برگزاری آزمون نمونه‌دولتی نهم به دهم، میزان آمادگی خود را افزایش دهد. برای شرکت و ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم، لازم است متقاضیان به برخی نکات مهم توجه داشته باشند:

????آزمون به صورت تستی است.

???? سوالات غلط  دارای نمره منفی هستند.

???? هر پاسخ درست  دارای 3 امتیاز مثبت وهر پاسخ نادرست دارای 1 امتیاز منفی است.

????داوطلبان باید به 100 سوال در طول 120 دقیقه زمان پاسخ دهند.

در صورتی که علاقه مند به ثبت نام مدارس نمونه دولتی نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ هستید و یا تمایل دارید وارد مدارس نمونه دولتی در مقطع هفتم شوید، می توانید مطابق آنچه که در مقاله بالا گفته شد، اقدام کنید. در صورتی که هر گونه سوال و یا ابهامی برایتان وجود دارد، می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی پاسخ سوالات خود را از مجرب ترین مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل بپرسید.

برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

 

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در چه تاریخی انجام می شود؟

تاریخ دقیق ثبت نام آزمون نهم به دهم مشخص نیست، اما احتمالا همانند سال های گذشته در اواخر فروردین ماه و یا اوایل اردیبهشت ماه در یک بازه زمانی ده روزه انجام شود.

 

آیا آزمون مدارس نمونه‌دولتی ششم به هفتم حذف شده است؟

بله، طی سال های اخیر آزمون حذف شده است و این مدارس به صورت هیات امنایی اداره می شوند.

 

متقاضیان جهت ثبت‌نام آزمون مدارس نمونه‌دولتی نهم به دهم بایستی به کدام سامانه مراجعه کنند؟

ثبت نام آزمون نهم به دهم به صورت استانی و از طریق سایت های در نظر گرفته شده برای هر استان انجام می شود که در متن مقاله فوق به آن ها اشاره کرده ایم.

منبع: ثبت نام نمونه دولتی



:: برچسب‌ها: ثبت نام نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ معمولا در فروردین ماه آغاز خواهد شد. هر ساله سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان (سمپاد) به واسطه برگزاری یک آزمون ورودی، دانش آموزان جذب می کند. دانش آموزان متقاضی جهت تحصیل در این مدارس در صورت داشتن شرایط لازم، می توانند در این آزمون ورود شرکت کنند. در ادامه این مقاله به بررسی زمان، شرایط، مدارک و نحوه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 1402 – 1403 می پردازیم

ثبت نام تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

فرآیند ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ -۱۴۰۳ در هر پایه ششم به هفتم و نهم به دهم، به صورت اینترنتی صورت می گیرد. بنابراین داوطلبان در هر یک از دو این پایه، باید به سایت پادا مراجعه کنند و اقدام به دریافت و مطالعه دفترچه راهنما نمایند. از شرایط نام ام نویسی مطلع و سپس اقدامات لازم را جهت شرکت در آزمون انجام دهند. داوطلبان می‌توانند در دو مقطع از تحصیل خود شانس خود را برای ورود به این مدارس امتحان کنند. برای مشاهده و مطالعه بخشنامه آزمون تیزهوشان کلیک کنید.

 

ثبت نام مدارس سمپاد مهارتی

در چند سال اخیر علاوه بر رشته های نظری (ریاضی، تجربی و انسانی)‌ آموزش پرورش در برخی از رشته‌های فنی و مهارتی نیز در مدارس مدارس سمپاد مهارتی دانش آموز می‌پذیرد. تاکنون مدارس سمپاد مهارتی در استان‌های تهران، قزوین، زنجان و اصفهان دایر گردیده است. مدارس سمپاد مهارتی فقط در دوره متوسطه دوم می‌باشد و دانش آموزان پس از هدایت تحصیلی می توانند در پایه نهم به دهم در آزمون شرکت کنند.

دانش آموزان متقاضی این مدارس همانند دیگر دانش آموزان در زمان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ با مراجعه به سایت پادا می توانند در آزمون ورودی این مدارس شرکت کنند. 

 

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان 1402 – 1403

مهمترین موردی که دانش آموزان متقاضی ثبت‌نام در آزمون تیزهوشان باید بدان توجه داشته باشند این است که از زمان ثبت نام تیزهوشان مطلع باشند و در تاریخ های اعلام شده، ثبت‌نام خود را قطعی کنند. در سال گذشته زمان ثبت‌نام از تاریخ 1 تا 25 فروردین 1400 بود. پیش بینی می‌شود در سال جاری نیز فرآیند نام نویسی در فروردین ماه انجام گیرد.

زمان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ تاکنون اعلام نشده است. به محض اعلام تاریخ نام نویسی در این بخش از مقاله بروزرسانی خواهد شد.

لازم به ذکر است، هر دو آزمون ششم به هفتم و نهم به دهم در یک بازه زمانی انجام می‌شود. تمامی متقاضیان هر دو آزمون بایستی در زمانهای مقرر، نسبت به ثبت‌نام در این آزمون اقدام کنند اما توجه داشته باشند تاکنون اطلاعیه های دقیقی از زمان ثبت‌نام در اختیار نداریم اما به محض دریافت اخبار جدید، این مقاله نیز بروزرسانی خواهد شد. 

 

دفترچه راهنما ثبت نام

آموزش و پرورش هر سال همزمان با آغاز مهلت نام نویسی در آزمون دفترچه راهنمای شرکت در آزمون را نیز منتشر می‌کند. این دفترچه حاوی اطلاعات مهمی از جمله شرایط و قوانین برگزاری آزمون، مدارک لازم و زمان ثبت‌نام و برگزاری آزمون می‌باشد. داوطلبان پیش از انجام فرآیند ثبت نام تیزهوشان باید این دفترچه را دانلود نمایند. البته در ادامه مقاله به شرح تمامی موارد ذکر شده در دفترچه راهنما خواهیم پرداخت. برای دانلود دفترچه راهنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

شرکت در آزمون تیزهوشان نیز همانند دیگر آزمونها مستلزم داشتن شرایط ثبت نام تیزهوشان می‌باشند. داوطلبان برای ورود به این مدارس باید دارای شرایط عمومی و اختصاصی باشند. چنانچه داوطلبی شرایط و قوانین الزامی را دارا نباشد امکان پذیرش و ورود به مدارس تیزهوشان را نخواهد داشت.

در ادامه ابتدا به بررسی شرایط عمومی ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ می پردازیم که برای داوطلبان هر دو مقطع یکسان می باشد. پس از آن شرایط اختصاصی که در آزمون پایه ششم به هفتم و آزمون نهم به دهم متفاوت می باشد را شرح داده ایم

شرایط عمومی

✅ دانش آموزان باید تابیعت ایرانی داشته باشند و دارای شناسنامه و کارت ملی ایانی باشند.

✅ آن دسته از داوطلبان اتباع خارجی با توجه به شرایط خاص می توانند پذیرفته شوند.

شرایط اختصاصی ششم به هفتم

❌اشتغال به تحصیل در پایه ششم ابتدایی از اولین شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 1402 – 1403 می باشد. 

❌کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس پایه پنجم و ششم ابتدایی

❌کسب مقیاس خوب در یک درس و در باقی دروس پایه ششم کسب نمره خیلی خوب نیز ممکن است.

❌اولویت بندی پذیرش دانش آموز بر اساس محل سکونت آن ها می باشد و داوطلبان توجه کنند مدارس نزدیک به محل سکونت خود را انتخاب نمایند.

❌چنانچه در یک محدوده چندین مدرسه تیزهوشان وجود داشته باشد، دانش آموزان حداکثر می توانند 3 مدرسه را انتخاب نمایند.

❌در صورت قبولی دانش آموز در یک منطقه تحصیلی امکان جابه جایی به مدارس دیگر مناطق وجود ندارد.

شرایط اختصاصی نهم به دهم

????اشتغال به تحصیل دانش آموز در پایه نهم

????دارا بودن معدل کل سالانه 19 در پایه هشتم

????اولویت بندی پذیرش دانش آموز بر اساس محل سکونت آن ها می باشد و داوطلبان توجه کنند مدارس نزدیک به محل سکونت خود را انتخاب نمایند.

????چنانچه در یک محدوده چندین مدرسه تیزهوشان وجود داشته باشد، دانش آموزان حداکثر می توانند 3 مدرسه را انتخاب نمایند.

 

مدارک ثبت نام در آزمون 

دانش آموزان در زمان نام نویسی باید مدارک لازم جهت شرکت در آزمون را در سایت ثبت نام تیزهوشان به نشانی اینترنتی pada.medu.ir بارگزاری کنند. از این رو در این بخش از مقاله راهنما به ذکر مدارک لازم برای ثبت‌نام پرداخته‌ایم که به شرح زیر می باشد.

✅مشخصات و اطلاعات فردی 

✅عکس پرسنلی ۳×۴ با فرمت jpg

✅آدرس محل سکونت

✅پرداخت هزینه ثبت نام در آزمون

 

سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان 

سایت ثبت نام تیزهوشان تغییراتی اعمال شده‌ است. به طوری که داوطلبانی که مایل هستند در آزمون تیز هوشان ثبت‌نام کنند، باید به سایت پادا مراجعه کنند. ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و آزمون نهم به دهم، هر دو از طریق سایت پادا به نشانی اینترنتی ” pada.medu.ir ” انجام می شود.

در نظر داشته باشید که سایت پادا محدود به فرآیند ثبت‌نام و پرداخت هزینه نمی شود. تمامی متقاضیان می توانند در موعد مقرر از طریق سایت ثبت‌نام، کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان 1402 – 1403 خود را دریافت کنند. همینطور در پایان نیز می توانند از طریق سایت پادا، از نتایج آزمون تیزهوشان نیز مطلع شوند. برای اطلاع از زمان و نحوه ویرایش ثبت نام تیزهوشان کلیک کنید.

راهنما ثبت نام آزمون تیزهوشان 1402 – 1403

دانش آموزان متقاضی شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم دهم، بایستی برای تکمیل مراحل ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان به سایت پادا مراجعه کنند. این فرآیند در سال های گذشته از طریق سایت Azmoon.medu.ir انجام می شد، اما پس از اعلام نتایج آزمون دوره قبل از طریق سایت  pada.medu.ir، از سال جاری نیز مراحل نام نویسی در آزمون تیزهوشان از طریق همین سایت صورت می گیرد.

به منظور راهنمایی شما عزیزان، در ادامه راهنمای ثبت نام مدارس تیزهوشان 1402 – 1403 را آورده‌ ایم:

1️⃣ به سایت پادا به نشانی اینترنتی ” pada.medu.ir ” مراجعه کنید.

برای ورود به سامانه ثبت نام تیزهوشان (پادا) بر روی لینک کلیک کنید.

2️⃣ بر روی گزینه ” آموزشی ” کلیک نمایید.

3️⃣ پس از نمایش گزینه های مربوطه، بر روی گزینه ” آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان” کلیک نمایید.

4️⃣ در ادامه اطلاعات خواسته شده‌، شامل ” نام کاربری ” و ” کلمه عبور ” و همینطور ” کد امنیتی ” را وارد کنید. در نهایت بر روی گزینه ” ورود کاربران “ کلیک نمایید.

6️⃣فرم ثبت نام را با اطلاعات صحیح پر کنید.

7️⃣ مدارس مورد نظر خود را با توجه به دسترسی و محل سکونت خود انتخاب کنید.

8️⃣ هزینه ثبت نام تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ را از طریق کارت بانکی خود به صورت اینترنتی پرداخت نمایید.

9️⃣ در پایان پس از ورود به پنل کاربری خود می توانید کد پیگیری ثبت نام تیزهوشان را دریافت کنید که به منزله اتمام فرآیند نام نویسی می‌باشد.

 

زمان برگزاری آزمون تیزهوشان 1402 – 1403

پس از اتمام مهلت ثبت نام آزمون تیزهوشان 1402 – 1403 بایستی یک هفته قبل از زمان برگزاری آزمون تیزهوشان داوطلبان به سایت های مربوطه مراجعه کنند و نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه تیزهوشان خود اقدام کنند.

تا کنون اطلاعیه ای از زمان دقیق اعلام نتایج مدارس تیزهوشان منتشر نشده است اما به محض دریافت اخبار جدید، این مطلب نیز بروزرسانی خواهد شد. نتایج آزمون ورودی مدارس تیزهوشان یک ماه پس از برگزاری آزمون از طریق سایت های نامبرده منتشر می‌شود.

پرداخت هزینه ثبت نام تیزهوشان برای دریافت کارت ورود به جلسه الزامی است و چنانچه داوطلبی هزینه مربوط به ثبت‌نام مدارس تیز هوشان را پرداخت نکند، امکان شرکت در این آزمون را نخواهد داشت.
 

منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت نام آزمونمدارس تیزهوشان تیزهوشان نهم به دهم مطابق سال های گذشته برای دانش آموزان پایه نهم و واجد الشرایط انجام می گیرد. آزمون تیزهوشان برای ورود مقطع دهم شامل دو دسته سوال است. بخش اول سوالات، سوالات استعداد تحلیلی می باشد که متقاضیان 50 دقیقه زمان برای پاسخگویی به 50 سوال از آن را دارند که نمره این سوالات میزان هوش و استعداد دانش آموز را مشخص می کند.

بخش دوم آزمون سوالات استعداد تحصیلی است که مربوط به کتاب های درسی پایه های هشتم و نهم دوره اول متوسطه است. داوطلبان در این بخش نیز 70 دقیقه فرصت دارند تا به 50 سوال پاسخ دهند.

نکته ای که لازم است بدان اشاره کنیم این است که هر کدام از کتاب های درستی برای رشته های مختلف، دارای ضرایب متفاوتی است. هرچه ضریب یک درس در یک رشته بیشتر باشد، بدین معنی است که آن درس دارای اهمیت بیشتری نیز می باشد و داوطلب باید برای مطالعه آن زمان بیشتری را اختصاص دهد. در ادامه ضرایب سرفصل های امتحانی بخش استعداد تحصیلی آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1402 – 1403 را در جدول زیر ارائه کرده ایم.

نام درس تعداد سؤال ضریب ریاضی ضریب تجربی ضریب انسانی ضریب سمپاد مهارتی
قران و معارف انسانی 10 1 1 1 1
زبان و ادبیات فارسی 10 2 2 4 2
مطالعات اجتماعی 10 1 1 1 1
علوم تجربی 10 2 4 2 3
ریاضیات 10 4 2 2 3
 

مشاوره ثبت نام تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

آزمون تیزهوشان برای دانش آموزان و خانواده هایی که تصمیم قبولی حتمی در آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ را دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است. از همین رو در صورتی که جزو این دسته از افراد هستید باید برنامه ریزی دقیق و منظمی برای خود داشته باشید. 

اطلاع از منابع صحیح و درست تیزهوشان از جمله موارد مهمی است که به دانش آموزان در یادگیری بهتر مطالب و نکات آزمون کمک می کند. همچنین باید داوطلبان شرکت کننده در آزمون تیزهوشان از زمان دقیق ثبت نام آزمون تیزهوشان 1402 – 1403 و شرایط آن اطلاع داشته باشند تا بتوانند برنامه ریزی صحیحی بر اساس تاریخ برگذاری آزمون برای خود درنظر بگیرند. 

پس اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشا هر ساله شاهد داوطلابنی هستیم که از نمره و رتبه دریافتی خود راضی نبوده اند و انتظار تراز بالاتری را باتوجه به پاسخ های خود دارند. این افراد می توانند به سایت ثبت نام مدارس تیزهوشان مراجعه کنند و اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان خود را وارد نماییند.

چنانچه در زمینه برنامه ریزی و انجام فرآیند ثبت نام در این آزمون نیازمند راهنمایی و مشاوره می‌باشید، می توانید از طریق شماره های درج شده با مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو تماس حاصل فرمایید.

 

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرامی مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید

 

برای دریافت مشاوره در زمینه آزمون تیزهوشان 1402 – 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

 

آخرین اخبار آزمون تیزهوشان

۱۵ فروردین ۱۴۰۱: زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان 1401 – 1402 در پایه های ششم به هفتم و نهم به دهم در تاریخ ۱۵ فررودین ماه آغاز و تا ۲۵ فرودین ادامه خواهد داشت.

برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی آزمون تیزهوشان می توانید عضو کانال تلگرام مدارس تیزهوشان دانتل شوید. همچین شما می توانید پاسخ تمامی سوالات خود را در هر جایی که هستید از طریق تماس با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل جویا شوید. 

 

 

سوالات متداول

 

زمان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در چه تاریخی می باشد؟

زمان ثبت نام آزمون معمولا در فروردین ماه می باشد. در متن مقاله زمان دقیق نام نویسی اشاره شده است.

 

شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان چیست؟

دانش آزمون برای شرکت در این آزمون باید دارای شرایط لازم باشند که در متن مقاله به بررسی این شرایط پرداخته ایم.

منبع: ثبت نام تیزهوشان



:: برچسب‌ها: ثبت نام تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 473
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

اسامی قبول شدگان آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ از طریق سایت پادا اعلام می شود. دانش آموزانی که در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم شرکت کرده‌اند. درصورت داشتن عملکرد مناسب در جلسه آزمون، پس از اعلام نتایج در لیست اسامی پذیرفته شدگان آزمون تیزهوشان قرار می گیرند. متقاضیان می توانند در بازه های زمانی اعلام شده‌ از سوی سازمان استعدادهای درخشان هفتم و دهم، برای مشاهده نتایج آزمون خود به سایت پادا مراجعه کنند. در ادامه به جزئیات بیشتری از اسامی قبول شدگان تیزهوشان 1402 – 1403 اشاره کرده ایم.

اسامی قبول شدگان آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

آزمون تیزهوشان هر ساله در خرداد ماه برگزار می‌گردد و مقاضیان بسیاری نیز در آن شرکت می کنند تا موفق به تحصیل در مدارس سمپاد شوند. از میان متقاضیان بسیاری که در این آزمون شرکت می کنند، تعداد معدودی موفق به کسب تراز لازم و نمره قبولی جهت تحصیل در مدارس سمپاد می شوند.

دسته ای از دانش آموزان که موفق به کسب رتبه و تراز لازم می شوند در لیست اسامی قبول شدگان آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ قرار می گیرند. در نهایت نیز اسامی پذیرفته شدگان در سایت پادا قرار می‌گیرد. دانش آموزان در زمان اعلام نتایج می‌توانند از قبولی وضعیت قبولی خود مطلع شوند.

توجه داشته باشید که اسامی قبول شدگان آزمون تیزهوشان 1402 – 1403 به صورت عمومی منتشر نمی شود. هر کدام از دانش آموزان باید با ورود به سایت پادا نتایج خود را مشاهده کنند.

زمان اعلام اسامی قبول شدگان تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

معمولا مطابق با روال سال های گذشته، آزمون تیزهوشان در خرداد ماه برگزار می شود. تقریبا یک الی دو ماه بعد از برگزاری آزمون نیز نتایج آن منتشر می گردد. در صورتی که در روند برگزاری این آزمون تغییراتی ایجاد نشود، اسامی قبول شدگان آزمون تیزهوشان در اوایل مرداد ماه اعلام می گردد.

تاکنون زمان اعلام اسامی پذیرفته شدگان آزمون تیزهوشان 1402 – 1403 مشخص نشده است. اما احتمالا مشابه سال های گذشته در مرداد ماه اعلام شود.

 به محض اعلام زمان اسامی قبول شدگان آزمون تیزهوشان برای سال جاری، تاریخ دقیق را در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد. 

لازم است اشاره کنیم که به صورت همزمان با اعلام نتایح آزمون، نشانی دقیق دبیرستان‌های استعداد درخشان نیز برای ثبت نام پذیرفته‌ شدگان اطلاع رسانی می گردد. عدم مراجعه به موقع به دبیرستان‌های محل قبولی تا زمان بازگشایی مدارس، به منزله اعلام انصراف قطعی متقاضیان است. اینگونه ثبت نام آن ها نیز در مدرسه محل قبولی امکان پذیر نیست.

 

 

نحوه مشاهده اسامی پذیرفته شدگان آزمون تیزهوشان 1402 – 1403

شرکت کنندگان در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم، می توانند در بازه زمانی مقرر به سایت پادا مراجعه کنند و با استفاده از نام کاربری، نتایج خود را دریافت و مطالعه کنند. در ادامه این مقاله به نحوه مشاهده اسامی قبول شدگان‌ آزمون تیزهوشان پرداخته‌ ایم.

1️⃣ به سامانه پادا به نشانی اینترنتی ”  pada.medu.ir ”  مراجعه کنید. بر روی گزینه ” آموزشی ” کلیک کنید.

2️⃣ در صفحه اول ابتدا ” کد ملی دانش آموز ” و سپس ” رمز عبور پادا ” را وارد کنید. 

3️⃣ در صورتی که در موعد مقرر مراجعه کرده باشید، می توانید بر روی گزینه ” اعلام نتایج تیزهوشان ” کلیک نمایید.

4️⃣ در صفحه ای که نمایش داده‌ می شود، اطلاعات هویتی دانش آموز به همراه لینک دانلود “دریافت کارنامه” مشخص شده‌ است.

در صورتی که در دریافت نتایج آزمون تیزهوشان و اطلاع از اسامی پذیرفته شدگان تیزهوشان مشکلی دارید. می توانید برای دریافت راهنمایی و یا اطلاع از نتایج آزمون خود، با مشاوران مرکز دانتل تماس بگیرید.

 

 

 

مشاوره اسامی پذیرفته شده تیزهوشان

نکته مهمی که در مورد اعلام نتایج آزمون تیزهوشان وجود دارد، این است که برای دانش آموزانی که جزو اسامی قبول شدگان تیزهوشان نیستند، کارنامه نیز منتشر می شود. اینگونه متقاضیان می توانند از جزئیات آزمون خود مطلع شوند. همینطور داوطلبانی که به نتایج خود اعتراض دارند، می توانند در بازه های زمانی مشخصی پس از اعلام اسامی قبول شدگان آزمون تیزهوشان اعتراض خود را ثبت نمایند.

سازمان سمپاد به دانش آموزان متقاضی، این فرصت را داده‌ است تا در صورت اعتراض به نتیجه آزمون ورودی، درخواست اعتراض خود را در سامانه ثبت کنند. چنانچه با مطالعه این مقاله پیرامون اعلام نتایج آزمون تیزهوشان و اسامی پذیرفته شدگان آزمون تیزهوشان سوالی دارید، می‌ توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دریافت کنید.

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اسامی قبول شدگان تیزهوشان می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول 

 

اسامی قبول شدگان تیزهوشان از چه طریقی منتشر می شود؟

متقاضیان برای اطلاع از اسامی پذیرفته شدگان آزمون تیزهوشان باید به سایت پادا مراجعه کنند.

 

اسامی قبول‌شدگان تیزهوشان چه زمانی اعلام می گردد؟

اسامی معمولا پس از 4 الی 6 هفته پس از برگزاری آزمون اعلام می گردد.

 

آبا برای پذیرفته شدگان آزمون، کارنامه نیز منتشر می شود؟

خیر، کارنامه آزمون تیزهوشان فقط برای دانش آموزانی که موفق به کسب نمره قبولی در آزمون نشده‌اند، منتشر می گردد.

منبع: اسامی قبول شدگان آزمون تیزهوشان



:: برچسب‌ها: اسامی قبول شدگان آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

نتایج نمونه دولتی تهران ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ معمولا پس از یک ماه از برگزاری آزمون بر روی سایت ثبت نام استانی منتشر می شود. داوطلبان آزمون نمونه دولتی نهم به دهم تهران برای اطلاع از نتیجه آزمونی که در آن شرکت کرده اند، می توانند به سایت ” azmoon.tehranedu.ir ” مراجعه کنند. داوطلبانی که پس از اعلام نتیجه جزو اسامی پذیرفته شدگان هستند، می توانند با در دست داشتن مدارک لازم جهت ثبت نام حضوری در مدرسه نمونه دولتی مورد نظر اقدام نمایند. در ادامه اطلاعات کاملی از نحوه دریافت و زمان اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی تهران 1402 – 1403 ارائه کرده ایم.

نتایج آزمون نمونه دولتی تهران ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

کارنامه آزمون نمونه‌دولتی همانند ثبت نام آزمون نمونه دولتی تهران به صورت اینترنتی اعلام می شود. داوطلبان برای مشاهده و دریافت نتایج نمونه دولتی تهران آزمون نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ باید به سایت نمونه دولتی تهران ” azmoon.tehranedu.ir “ مراجعه کنند. 

هرچند که زمان برگزاری آزمون به صورت هماهنگ کشوری می باشد اما اعلام نتیجه آزمون مدارس نمونه دولتی هر استان متفاوت می باشد. البته باید متذکر شویم این اختلاف زیاد نیست و تمامی استان ها در یک بازه یک هفته نتیجه آزمون را بر روی سایت های استانی قرار می دهند. 

زمان اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی نهم به دهم تهران 1402 – 1403

زمان اعلام نتایج نمونه دولتی تهران آزمون نهم به دهم نهایتا پس از گذشت یک بازه زمانی دو هفته‌ای از برگزاری آرمون در نیمه دوم مرداد ماه انجام می شود. داوطلبان با مراجعه به سایت مربوطه می توانند کارنامه نهایی خود را مشاهده کنند.

دانش آموزان و والدین گرامی برای اطلاع از زمان اعلام نتایج مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

بخوانید: زمان اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی

 

لازم است اشاره کنیم پس از اعلام نتیجه آزمون نمونه‌دولتی نهم به دهم دسته ای از دانش آموزان که جزو اسامی پذیرفته شدگان هستند، می توانند با مراجعه به مدرسه محل قبولی، ثبت نام خود را قطعی کنند.

نحوه دریافت در سایت اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی تهران azmoon.tehranedu.ir

نحوه دریافت نتایج آزمون نمونه دولتی تهران ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به صورت اینترنتی می باشد و از طریق سایت این استان به آدرس الکترونیکی ” azmoon.tehranedu.ir “ اعلام می گردد. در صورتی که قصد دارید در زمان دریافت کارنامه نمونه دولتی از نتیجه عملکرد خود مطلع شوید، می توانند مطابق مراحل زیر جهت دریافت کارنامه خود اقدام نمایید. 

1️⃣ به سایت اعلام نتایج نمونه دولتی تهران به نشانی اینترنتی ” azmoon.tehranedu.ir “ مراجعه کنید. 

2️⃣ بر روی عبارت ” نتیجه آزمون ورودی دبيرستان ها و هنرستان هاي نمونه دولتي شهر تهران سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ” کلیک کنید. 

3️⃣ در نوار سمت راست بر روی ” مشاهده نتیجه آزمون ” کلی کنید.

4️⃣ در صفحه مورد نظر ” کد ملی ” و ” کلمه عبور ” همراه با کد 5 رقمی در تصویر را وارد کنی

5️⃣بر روی گزینه ” دریافت نتایج نمونه دولتی تهران آزمون نهم به دهم  ” کلیک نمایید و نتایج را دریافت و مشاهده کنید.

❌????چنانچه رمز عبور خود را فراموش کرده اید می توانید از طریق مراحل زیر رمز عبور خود را بازیابی کنید. ????❌

 1️⃣ هنگام وارد شدن به سایت بر روی گزینه ” کلمه عبور را فراموش کرده ام ” کلیک کنید.

2️⃣ کادرهای مربوطه ” کد ملی ” و ” شماره تلفن همراه هنگام پرداخت هزینه ثبت نام ” وارد کنید.

3️⃣ پس از این مرحله کلمه عبور شما بازیابی می شود. می توانید از طریق مراحل بالا وارد سیستم شوید و کارنامه خود را دریافت کنید.

 

لیست ذخیره آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

در نظر داشته باشید برای اینکه متوجه شوید جزو اسامی پذیرفته شدگان می باشید یا خیر. باید به وضعیت پذیرش در دبیرستان یا هنرستان نمونه‌دولتی توجه کنید. درج عنوان قبولی در این ستون به این معنا می‌باشد که شما جزو اسامی پذیرفته شدگان هستید. همینطور عنوان عدم قبولی نیز به معنای مردود شدن شما است. 

در زمان مشاهده نتایج نمونه دولتی تهران 1402 – 1403 برای برخی داوطلبان در کارنامه خود عبارت ” ذخیره ” درج گردیده است، این دسته از متقاضیان با دانش آموزان انصرافی جایگزین خواهند شد. هرساله تعدادی از داوطلبان پذیرفته شده در این مدارس ثبت نام نهایی خود را انجام نمی دهند. در همین راستا ظرفیت مدارس تکمیل نمی گردد. آموزش و پرورش برای حل این موضوع تعدادی داوطلب را به صورت لیست ذخیره قرار می دهد تا در صورت عدم تکمیل ظرفیت مدارس این دانش آزان فرصت نام نویسی در مدارس را داشته باشند. 

 

اعتراض به نتیجه آزمون 

دانش آموزانی که موفق به کسب عنوان قبولی در آزمون نمونه‌دولتی تهران نشده اند، می توانند کارنامه خود را دریافت و بررسی کنند. کارنامه منتشر شده برای هر داوطلب شامل تعداد پاسخ های درست و غلط، نمره اکتسابی در هر درس، ترازی که داوطلب به دست آورده است و تراز آخرین نفر قبولی موفق به کسب آن شده است، می باشد. در صورتی که متقاضیان پس از بررسی کارنامه خود به نتیجه اعتراض داشته باشند، می توانند نسبت به ثبت درخواست اعتراض به نتایج نمونه دولتی تهران نهم به دهم خود اقدام کنند. 

داوطلبان در بازه زمانی تعیین شده با مراجعه به سایت ” azmoon.tehranedu.ir “ اعتراض خود را نسبت به نتایج آزمون نمونه دولتی تهران 1402 – 1403 ثبت کنند و پس مدتی پس از بررسی، نتیجه اعتراض خود را مشاهده کنند. 

 

مشاوره نتایج مدارس نمونه دولتی تهران ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ 

اسامی قبول شدگان آزمون نمونه دولتی فقط مجاز به ثبت نام قطعی در همان مدرسه ای هستند که در آن پذیرفته شده اند. در واقع اینطور می توان گفت که امکان انتقالی و یا جابه جایی به دیگر مدارس نمونه دولتی برای پذیرفته شدگان وجود ندارد. در صورتی که این دسته از دانش آموزان جهت ثبت نام حضوری به مدرسه نمونه دولتی مورد نظر مراجعه نکنند، به معنای انصراف قطعی آن ها تلقی خواهد شد. 

عدم مراجعه دانش آموز پذیرفته‌شده به مدرسه مورد نظر به منزله انصارف قطعی می‌باشد و داوطلب حق هیچگونه اعتراضی را نخواهد داشت.

در صورتی که پیرامون نتیجه آزمون مدارس نمونه دولتی تهران سوالی دارید، می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل ، راهنمایی های لازم را از مشاوران مجرب این مرکز بپرسید.

بخوانید: راهنما ثبت نام نمونه دولتی

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج نمونه دولتی تهران آزمون نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

 

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو تلگرام مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید

 

 

 

سوالات متداول

اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی تهران ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در چه تاریخی می باشد؟

تاکنون تاریخ اعلام نتایج مشخص نشده است؛ به محض اعلام شدن در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

نحوه دریافت کارنامه آزمون مدارس نمونه‌دولتی به چه صورت است؟

دریافت نتایج نمونه دولتی تهران آزمون نهم به دهم به صورت اینترنتی می باشد که در متن مقاله شرح داده شده است

متقاضیان برای دریافت نتیجه آزمون نمونه دولتی باید به کدام سایت مراجعه کنند؟

برای دریافت نتیجه باید به سایت ثبت نام استانی نمونه دولتی با آدرس الکترونیکی azmoon.tehranedu.ir مراجعه کنند.

منبع: نتایج نمونه دولتی تهران



:: برچسب‌ها: نتایج نمونه دولتی تهران ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

نتایج آزمون نمونه دولتی آذربایجان شرقی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ معمولا پس از یک ماه بر روی سایت ثبت نام استانی منتشر می شود. داوطلبان آزمون نمونه دولتی نهم به دهم آذربایجان شرقی برای اطلاع از نتیجه آزمونی که در آن شرکت کرده اند، می توانند به سایت “ azmoon.eamedu.ir  مراجعه کنند. داوطلبانی که پس از اعلام نتیجه جزو اسامی پذیرفته شدگان هستند، می توانند با در دست داشتن مدارک لازم جهت ثبت نام حضوری در مدرسه نمونه دولتی مورد نظر اقدام نمایند. در ادامه اطلاعات کاملی از نحوه دریافت و زمان اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی آذربایجان شرقی 1402 – 1403 ارائه کرده ایم.

نتایج آزمون نمونه دولتی آذربایجان شرقی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

کارنامه آزمون نمونه‌دولتی همانند ثبت نام نمونه دولتی آذربایجان شرقی به صورت اینترنتی اعلام می شود. داوطلبان برای مشاهده و دریافت نتایج آزمون نمونه دولتی نهم به دهم آذربایجان شرقی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ باید به سایت نمونه دولتی آذربایجان شرقی azmoon.eamedu.ir ” “ مراجعه کنند. 

هرچند که زمان برگزاری آزمون به صورت هماهنگ کشوری می باشد اما اعلام نتیجه آزمون مدارس نمونه دولتی هر استان متفاوت می باشد. البته باید متذکر شویم این اختلاف زیاد نیست و تمامی استان ها در یک بازه یک هفته نتیجه آزمون را بر روی سایت های استانی قرار می دهند. 

 

 

زمان اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی نهم به دهم آذربایجان شرقی 1402 – 1403

زمان اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳  نهایتا پس از گذشت یک بازه زمانی دو هفته‌ای از برگزاری آرمون در نیمه دوم مرداد ماه انجام می شود. داوطلبان با مراجعه به سایت مربوطه می توانند کارنامه نهایی خود را مشاهده کنند.

دانش آموزان و والدین گرامی برای اطلاع از زمان اعلام نتایج مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

بخوانید: زمان اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی

 

لازم است اشاره کنیم پس از اعلام نتیجه آزمون نمونه‌دولتی نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ دسته ای از دانش آموزان که جزو اسامی پذیرفته شدگان هستند، می توانند با مراجعه به مدرسه محل قبولی، ثبت نام خود را قطعی کنند.

نحوه دریافت در سایت اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی آذربایجان شرقی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

نحوه دریافت نتایج آزمون نمونه دولتی آذربایجان شرقی به صورت اینترنتی می باشد و از طریق سایت این استان به آدرس الکترونیکی ” azmoon.eamedu.ir “ اعلام می گردد. در صورتی که قصد دارید در زمان دریافت کارنامه نمونه دولتی از نتیجه عملکرد خود مطلع شوید، می توانند مطابق مراحل زیر جهت دریافت کارنامه خود اقدام نمایید. 

1️⃣ به سایت اعلام نتایج نمونه دولتی آذربایجان شرقی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳  به نشانی اینترنتی ” azmoon.eamedu.ir “ مراجعه کنید. 

2️⃣ بر روی عبارت ” نتیجه آزمون ورودی دبيرستان ها و هنرستان هاي نمونه دولتي شهر آذربایجان شرقی سال تحصیلی ” کلیک کنید. 

 

3️⃣ در نوار سمت راست بر روی ” مشاهده نتیجه آزمون ” کلی کنید.

 

4️⃣ پس از ورود به صفحه مورد نظر، نقش و نام سازمان را دانش آموز و نام مدرسه وارد کنید. 

 

5️⃣ بر روی گزینه ” دریافت نتایج آزمون نمونه دولتی آذربایجان شرقی ” کلیک نمایید و نتایج را دریافت و مشاهده کنید.

❌????چنانچه رمز عبور خود را فراموش کرده اید می توانید از طریق مراحل زیر رمز عبور خود را بازیابی کنید. ????❌

 1️⃣ هنگام وارد شدن به سایت بر روی گزینه ” کلمه عبور را فراموش کرده ام ” کلیک کنید.

 

2️⃣ در کادر های مربوطه ” کد ملی ” و ” شماره تلفن همراه ثبت شده هنگام پرداخت هزینه ثبت نام ” وارد کنید.

 

3️⃣ پس از این مرحله کلمه عبور شما بازیابی می شود و می توانید از طریق مراحل بالا وارد سیستم شده و کارنامه خود را دریافت کنید.

 

لیست ذخیره آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

در نظر داشته باشید برای اینکه متوجه شوید جزو اسامی پذیرفته شدگان می باشید یا خیر، باید به وضعیت پذیرش در دبیرستان یا هنرستان نمونه‌دولتی توجه کنید. درج عنوان قبولی در این ستون به این معناست که شما جزو اسامی پذیرفته شدگان هستید و همینطور عنوان عدم قبولی نیز به معنای مردود شدن شما است. 

در زمان مشاهده نتایج نمونه دولتی آذربایجان شرقی 1402 -1403 برای برخی داوطلبان در کارنامه خود عبارت ” ذخیره ” درج گردیده است، این دسته از متقاضیان با دانش آموزان انصرافی جایگزین خواهند شد. هرساله تعدادی از داوطلبان پذیرفته شده در این مدارس ثبت نام نهایی خود را انجام نمی دهند و در همین راستا ظرفیت مدارس تکمیل نمی گردد. آموزش و پرورش برای حل این موضوع تعدادی داوطلب را به صورت لیست ذخیره قرار می دهد تا در صورت عدم تکمیل ظرفیت مدارس این دانش آزان فرصت نام نویسی در مدارس را داشته باشند. 

 

 

 

اعتراض به نتیجه آزمون 

دانش آموزانی که موفق به کسب عنوان قبولی در آزمون نمونه‌دولتی آذربایجان شرقی نشده اند، می توانند کارنامه خود را دریافت و بررسی کنند. کارنامه منتشر شده برای هر داوطلب شامل تعداد پاسخ های درست و غلط، نمره اکتسابی در هر درس، ترازی که داوطلب به دست آورده است و تراز آخرین نفر قبولی موفق به کسب آن شده است، می باشد. در صورتی که متقاضیان پس از بررسی کارنامه خود به نتیجه اعتراض داشته باشند، می توانند نسبت به ثبت درخواست اعتراض به نتایج نمونه دولتی آذربایجان شرقی نهم به دهم خود اقدام کنند. 

داوطلبان در بازه زمانی تعیین شده با مراجعه به سایت ” azmoon.eamedu.ir “ اعتراض خود را نسبت به نتایج آزمون نمونه دولتی آذربایجان شرقی ثبت کنند و پس مدتی پس از بررسی، نتیجه اعتراض خود را مشاهده کنند. 

 

 

 

مشاوره مدارس نمونه دولتی آذربایجان شرقی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

اسامی قبول شدگان آزمون نمونه دولتی فقط مجاز به ثبت نام قطعی در همان مدرسه ای هستند که در آن پذیرفته شده اند. در واقع اینطور می توان گفت که امکان انتقالی و یا جابه جایی به دیگر مدارس نمونه دولتی برای پذیرفته شدگان وجود ندارد. در صورتی که این دسته از دانش آموزان جهت ثبت نام حضوری به مدرسه نمونه دولتی مورد نظر مراجعه نکنند، به معنای انصراف قطعی آن ها تلقی خواهد شد. 

 

عدم مراجعه دانش آموز پذیرفته به مدرسه مورد نظر به منزله انصارف قطعی می باشد و داوطلب حق هیچگونه اعتراضی را نخواهد داشت.

 

در صورتی که پیرامون نتیجه آزمون مدارس نمونه دولتی آذربایجان شرقی سوالی دارید، می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل ، راهنمایی های لازم را از مشاوران مجرب این مرکز بپرسید.

 

بخوانید: راهنما ثبت نام نمونه دولتی

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

 

اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی آذربایجان شرقی۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در چه تاریخی می باشد؟

تاکنون تاریخ اعلام نتایج مشخص نشده است؛ به محض اعلام شدن در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

 

نحوه دریافت کارنامه آزمون مدارس نمونه‌دولتی به چه صورت است؟

دریافت نتایج آزمون به صورت اینترنتی می باشد که در متن مقاله شرح داده شده است

 

متقاضیان برای دریافت نتیجه آزمون نمونه دولتی باید به کدام سایت مراجعه کنند؟

برای دریافت نتیجه باید به سایت ثبت نام استانی نمونه دولتی آذربایجان شرقی با آدرس الکترونیکی azmoon.eamedu.ir مراجعه کنند.

منبع: نتایج نمونه دولتی آذربایجان شرقی



:: برچسب‌ها: نتایج نمونه دولتی آذربایجان شرقی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

نتایج آزمون نمونه دولتی اردبیل ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ معمولا پس از یک ماه بر روی سایت ثبت نام استانی منتشر می شود. داوطلبان آزمون نمونه دولتی نهم به دهم اردبیل برای اطلاع از نتیجه آزمونی که در آن شرکت کرده اند، می توانند به سایت ” 217.219.153.218 ” مراجعه کنند. داوطلبانی که پس از اعلام نتیجه جزو اسامی پذیرفته شدگان هستند. می توانند با در دست داشتن مدارک لازم جهت ثبت نام حضوری در مدرسه نمونه دولتی مورد نظر اقدام نمایند. در ادامه اطلاعات کاملی از نحوه دریافت و زمان اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی اردبیل 1402 – 1403 ارائه کرده ایم.

نتایج آزمون نمونه دولتی اردبیل ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

کارنامه آزمون نمونه‌دولتی همانند ثبت نام نمونه دولتی اردبیل به صورت اینترنتی اعلام می شود. داوطلبان برای مشاهده و دریافت نتایج آزمون نمونه دولتی نهم به دهم اردبیل ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ باید به سایت نمونه دولتی اردبیل ” 217.219.153.218 “ مراجعه کنند. 

هرچند که زمان برگزاری آزمون به صورت هماهنگ کشوری می باشد اما اعلام نتیجه آزمون مدارس نمونه دولتی هر استان متفاوت می باشد. البته باید متذکر شویم این اختلاف زیاد نیست و تمامی استان ها در یک بازه یک هفته نتیجه آزمون را بر روی سایت های استانی قرار می دهند. 

زمان اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی نهم به دهم اردبیل 1402 – 1403

زمان اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ نهایتا پس از گذشت یک بازه زمانی دو هفته‌ای از برگزاری آرمون در نیمه دوم مرداد ماه انجام می شود. داوطلبان با مراجعه به سایت مربوطه می توانند کارنامه نهایی خود را مشاهده کنند.

دانش آموزان و والدین گرامی برای اطلاع از زمان اعلام نتایج مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

بخوانید: زمان اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی

 

پس از اعلام نتیجه آزمون نمونه‌دولتی نهم به دهم دسته ای از دانش آموزان که جزو اسامی پذیرفته شدگان هستند. می توانند با مراجعه به مدرسه محل قبولی، ثبت نام خود را قطعی کنند.

نحوه دریافت در سایت اعلام نتایج نمونه دولتی اردبیل 217.219.153.218

نحوه دریافت نتایج آزمون نمونه دولتی اردبیل به صورت اینترنتی می باشد و از طریق سایت این استان به آدرس الکترونیکی ” 217.219.153.218 “ اعلام می گردد. در صورتی که قصد دارید در زمان دریافت کارنامه نمونه دولتی از نتیجه عملکرد خود مطلع شوید، می توانند مطابق مراحل زیر جهت دریافت کارنامه خود اقدام نمایید. 

1️⃣ به سایت اعلام نتایج نمونه دولتی اردبیل به نشانی اینترنتی ” 217.219.153.218 “ مراجعه کنید. 

2️⃣ بر روی عبارت ” نتیجه آزمون ورودی دبيرستان ها و هنرستان هاي نمونه دولتي شهر اردبیل سال تحصیلی ” کلیک کنید. 

3️⃣ در نوار سمت راست بر روی ” مشاهده نتیجه آزمون ” کلی کنید.

4️⃣ پس از ورود به صفحه مورد نظر، نقش و نام سازمان را دانش آموز و نام مدرسه وارد کنید. 

5️⃣ بر روی گزینه ” دریافت نتایج آزمون نمونه دولتی اردبیل ” کلیک نمایید و نتایج را دریافت و مشاهده کنید.

 

لیست ذخیره آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

در نظر داشته باشید برای اینکه متوجه شوید جزو اسامی پذیرفته شدگان می باشید یا خیر. باید به وضعیت پذیرش در دبیرستان یا هنرستان نمونه‌دولتی توجه کنید. درج عنوان قبولی در این ستون به این معناست که شما جزو اسامی پذیرفته شدگان هستید. همینطور عنوان عدم قبولی نیز به معنای مردود شدن شما است. 

در زمان مشاهده نتایج نمونه دولتی اردبیل 1402 – 1403 برای برخی داوطلبان در کارنامه خود عبارت ” ذخیره ” درج گردیده است، این دسته از متقاضیان با دانش آموزان انصرافی جایگزین خواهند شد. هرساله تعدادی از داوطلبان پذیرفته شده در این مدارس ثبت نام نهایی خود را انجام نمی دهند. در همین راستا ظرفیت مدارس تکمیل نمی گردد. آموزش و پرورش برای حل این موضوع تعدادی داوطلب را به صورت لیست ذخیره قرار می دهد تا در صورت عدم تکمیل ظرفیت مدارس این دانش آزان فرصت نام نویسی در مدارس را داشته باشند. 

 

اعتراض به نتیجه آزمون 

دانش آموزانی که موفق به کسب عنوان قبولی در آزمون نمونه‌دولتی اردبیل نشده اند، می توانند کارنامه خود را دریافت و بررسی کنند. کارنامه منتشر شده برای هر داوطلب شامل تعداد پاسخ های درست و غلط، نمره اکتسابی در هر درس، ترازی که داوطلب به دست آورده است و تراز آخرین نفر قبولی موفق به کسب آن شده است، می باشد. در صورتی که متقاضیان پس از بررسی کارنامه خود به نتیجه اعتراض داشته باشند، می توانند نسبت به ثبت درخواست اعتراض به نتایج نمونه دولتی اردبیل نهم به دهم خود اقدام کنند. 

داوطلبان در بازه زمانی تعیین شده با مراجعه به سایت ” 217.219.153.218 “ اعتراض خود را نسبت به نتایج آزمون نمونه دولتی اردبیل ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ثبت کنند و پس مدتی پس از بررسی، نتیجه اعتراض خود را مشاهده کنند. 

 

مشاوره مدارس نمونه دولتی اردبیل ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

اسامی قبول شدگان آزمون نمونه دولتی فقط مجاز به ثبت نام قطعی در همان مدرسه ای هستند که در آن پذیرفته شده اند. در واقع اینطور می توان گفت که امکان انتقالی و یا جابه جایی به دیگر مدارس نمونه دولتی برای پذیرفته شدگان وجود ندارد. در صورتی که این دسته از دانش آموزان جهت ثبت نام حضوری به مدرسه نمونه دولتی مورد نظر مراجعه نکنند، به معنای انصراف قطعی آن ها تلقی خواهد شد. 

عدم مراجعه دانش آموز پذیرفته به مدرسه مورد نظر به منزله انصارف قطعی می‌باشد و داوطلب حق هیچگونه اعتراضی را نخواهد داشت.

در صورتی که پیرامون نتیجه آزمون مدارس نمونه دولتی اردبیل سوالی دارید، می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل ، راهنمایی های لازم را از مشاوران مجرب این مرکز بپرسید.

 

بخوانید: راهنما ثبت نام نمونه دولتی

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی اردبیل می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

 

اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی اردبیل ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در چه تاریخی می باشد؟

تاکنون تاریخ اعلام نتایج مشخص نشده است؛ به محض اعلام شدن در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

 

نحوه دریافت کارنامه آزمون مدارس نمونه‌دولتی به چه صورت است؟

دریافت نتایج آزمون به صورت اینترنتی می باشد که در متن مقاله شرح داده شده است

 

متقاضیان برای دریافت نتیجه آزمون نمونه دولتی باید به کدام سایت مراجعه کنند؟

برای دریافت نتیجه باید به سایت ثبت نام استانی نمونه دولتی با آدرس الکترونیکی 217.219.153.218 مراجعه کنند.

منبع: نتایج نمونه دولتی اردبیل



:: برچسب‌ها: نتایج نمونه دولتی اردبیل ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

سایت ثبت نام دولتی اصفهان sanjesh.isfedu.ir می‌باشد و دانش آموزان این استان برای شرکت در آزمون ورودی نهم به دهم در زمان نام نویسی به سامانه مراجعه کنند. سامانه مدارس نمونه به صورت استانی می باشد. به این صورت که هر استان دارای یک سایت جداگانه جهت ثبت نام و اعلام نتایج آزمون ورودی این مدارس می باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم به سایت ثبت نام و سامانه اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی اصفهان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ بپردازیم.

منبع: سایت ثبت نام نمونه دولتی اصفهان

سایت ثبت نام نمونه دولتی اصفهان sanjesh.isfedu.ir

سایت ثبت نام نمونه دولتی اصفهان نهم به دهم sanjesh.isfedu.ir می باشد. با توجه به مصوبه آموزش و پرورش، آزمون نمونه دولتی نهم به دهم به صورت استانی انجام می گردد. به این معنی که هر کدام از استان های سراسر کشور، دارای سایت مجزایی می باشند که به منظور ثبت نام علاقه مندان به شرکت در این آزمون دانش آموزان همان استان طراحی شده است. 

تمامی متقاضیان مدارس نمونه دولتی نهم به دهم می توانند با مراجعه به سایت ثبت نام، فرم نام نویسی در این آزمون را تکمیل کنند. 

 

زمان ثبت نام نمونه دولتی اصفهان 1402 – 1403

زمان ثبت نام در سایت نمونه دولتی نهم به دهم اصفهان sanjesh.isfedu.ir به صورت هماهنگ کشوری از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام می شود. دانش آموزان در زمان نام نویسی با مراجعه به سامانه ثبت نام آزمون نمونه دولتی، اقدام به نام نویسی می کنند.

برای اطلاع از زمان ثبت نام نمونه دولتی کلیک کنید.

پیش بینی می شود نام نویسی آزمون نمونه دولتی نهم به دهم اصفهان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ مطابق رویه سال های گذشته در اوایل فصل بهار (فروردین یا اردیبهشت) باشد و متقاضیان بتوانند در این بازه زمانی نسبت به نام نویسی در این آزمون اقدام کنند. در صورت دریافت اخبار جدید پیرامون تاریخ ثبت نام زمان دقیق را در این قسمت از مقاله سایت دانتل اطلاع رسانی خواهیم کرد. 

نحوه ثبت نام در سایت آزمون نمونه دولتی اصفهان

دانش آموزان در مقاطع هفتم و دهم می توانند وارد این مدارس شوند که در ادامه نحوه ثبت نام را شرح داده ایم.

 

ششم به هفتم

آزمون نمونه دولتی در پایه ششم به هفتم حذف گردیده است و این مدارس به مدارس هیئت امنایی تغییر یافته اند. دانش آموزان برای ورود به مدارس نیازی شرکت در آزمون ندارند. در زمان ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم دانش آموزان همراه با والدین خود به صورت حضوری به مدرسه مورد نظر مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام می دهند.

 

نهم به دهم

نحوه ثبت نام نمونه دولتی نهم به دهم 1402 – 1403 در سایت آزمون نمونه دولتی به شرح موارد زیر می باشد: 

1️⃣ به سایت ثبت نام آزمون نمونه دولتی اصفهان sanjesh.isfedu.ir مراجعه کنید. 

2️⃣ بر روی عبارت ” آزمون ورودی دبيرستان ها و هنرستان هاي نمونه دولتي شهر اصفهان سال تحصیلی 1402 – 1401 ” کلیک کنید.

3️⃣ هزینه ثبت نام در آزمون را پرداخت کنید و پس از دریافت ” رمز ورود به سامانه ” وارد پرتال خود شوید. 

4️⃣ عکسی از داوطب با مشخصات زمینه سفید، ابعاد 3×4 ، فرمت jpg و حداکثر حجم 300kb را در سامانه بارگذاری نمایید.

5️⃣ پس از ورود به صفحه اصلی، فرم ثبت نام در آزمون را تکمیل کنید. چندین بار اطلاعاتی را که وارد کرده اید را بررسی کنید و در صورتی که اشکالی در آن وجود نداشت، بر روی گزینه “ثبت نهایی” کلیک نمایید.

 پس از تکمیل مراحل نام نویسی سامانه ” کد رهگیری ثبت نام ” را برایتان نمایش می دهد. دریافت این کد به منزله پایان انجام فرآیند ثبت نام می باشد.

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام نمونه دولتی
 

دریافت کارت ورود به جلسه نمونه دولتی اصفهان

به همراه داشتن کارت ورود به جلسه برای شرکت در جلسه آزمون الزامی است. دانش آموزانی که تمامی مراحل نام نویسی را در سایت ثبت نام نمونه دولتی اصفهان sanjesh.isfedu.ir تکمیل می کنند، بایستی در یک بازه زمانی پنج روزه قبل از زمان برگزاری نمونه دولتی هماهنگ کشوری، اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه کنند.

کارت ورود به جلسه آزمون برای تمامی شرکت کنندگان از طریق سایت همگام با آدرس الکترونیکی ” hamgam.medu.ir ” قابل دریافت می باشد. متقاضیان می توانند در بازه های زمانی اعلام شده با مراجعه به سامانه همگام کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند. 

 

زمان و سایت اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی اصفهان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

متقاضیانی که در سایت ثبت نام مدارس نمونه دولتی اصفهان sanjesh.isfedu.ir نام نویسی کرده اند و پس از دریافت کارت ورود به جلسه خود از سامانه همگام، در جلسه آزمون شرکت می نمایند، می توانند پس از گذشت یک بازه زمانی چهار تا شش هفته از برگزاری آزمون، نتایج نمونه دولتی از طریق سایت به صورت استانی منتشر می گردد.

 

نحوه دریافت نتایج آزمون

در ادامه به نحوه دریافت نتایج آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به صورت گام به گام اشاره کرده ایم.

1️⃣ به سایت ثبت نام آزمون نمونه دولتی اصفهان و اعلام نتایج آن، با آدرس الکترونیکی “ sanjesh.isfedu.ir ” مراجعه کنید. 

2️⃣ بر روی لینک فعال ” نتیجه آزمون ورودی دبيرستان ها و هنرستان های نمونه دولتی شهر اصفهان سال تحصیلی 1402 – 1403 ” کلیک نمایید.

3️⃣ در این مرحله، گزینه ” مشاهده نتیجه آزمون ” را انتخاب کنید.

4️⃣ ” کد ملی ” و ” رمز عبور همگام ” خود را در کادرهای تعیین شده وارد کنید و سپس نتیجه آزمون نمونه دولتی را دریافت نمایید. 

 

برای مشاهده تمامی سایت‌های استانی بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

بخوانید: سایت ثبت نام نمونه دولتی 

 

 

مشاوره سایت ثبت نام آزمون نمونه دولتی اصفهان

پس از اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی نهم به دهم دانش آموزانی که جزو اسامی پذیرفته شدگان هستند، می توانند با دریافت کارنامه خود، به مدرسه نمونه دولتی مورد نظر مراجعه کنند و با تحویل مدارک نسبت به ثبت نام در مدرسه محل قبولی اقدام نمایند.

دانش آموزان برای کسب نمره مناسب و قبولی این آزمون باید آمادگی کامل به دروس و مواد امتحانی داشته باشند. منابع اصلی این آزمون کتب درسی پایه نهم می باشد اما دانش آموزان برای تسلط کافی می توانند منابع کمک آموزشی را مطالعه کنند. از این رو برای شما داوطلبان گرامی منابع کمک درسی را جمع آوری کرده ایم. برای مطالعه منابع آزمون نمونه دولتی کلیک کنید.

در صورتی که پیرامون سامانه اعلام نتایج و سایت ثبت نام نمونه دولتی اصفهان sanjesh.isfedu.ir ابهاماتی برایتان وجود دارد، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز دانتل استفاده کنید و پس از ارتباط با کارشناسان با تجربه این مرکز، راهنمایی های را دریافت کنید. شما عزیزانی که نمی توانید مراحل ثبت نام اینترنتی آزمون نمونه دولتی نهم به دهم را انجام دهید، می توانید مراحل نام نویسی خود را به مشاوران ما بسپارید.

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سایت ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی اصفهان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

 

سایت ثبت نام مدارس نمونه دولتی اصفهان کدام سایت است؟

سامانه آزمون نمونه دولتی اصفهان sanjesh.isfedu.ir می باشد. 

 

زمان نام نویسی آزمون مدارس نمونه‌دولتی چه تاریخی می باشد؟

در متن مقاله زمان دقیق نام نویسی اعلام شده است.

 

متقاضیان برای دریافت کارت ورود به جلسه و نتایج باید به کدام سایت مراجعه کنند؟

کارت ورود به جلسه و نتایج آزمون از سامانه استانی قابل دریافت می باشد.

منبع: سایت ثبت نام نمونه دولتی اصفهان



:: برچسب‌ها: سایت ثبت نام نمونه دولتی اصفهان sanjesh , isfedu , ir ,
:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به صورت اینترنتی و از طریق سایت pada.medu.ir امکان پذیر است. تمامی متقاضیانی که در فروردین ماه اقدام به نام نویسی در آزمون تیزهوشان نهم به دهم کرده اند، برای اینکه بتوانند در جلسه آزمون حضور داشته باشند باید چند روز قبل از تاریخ برگزاری این آزمون کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند. به همراه داشتن کارت آزمون تیزهوشان نهم به دهم به دلیل استفاده از آن به عنوان شناسایی هویت دانش آموز، در روز برگزاری آزمون الزامی است. در ادامه این مقاله اطلاعات کاملی از زمان انتشار و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه تیزهوشان نهم به دهم 1402 -1403 ارائه کرده ایم.

منبع: دریافت کارت تیزهوشان نهم به دهم

دریافت کارت تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

دانش آموزانی که علاقه مند هستند از پایه تحصیلی دهم دوره متوسطه دوم، وارد مدارس تیزهوشان شوند؛ باید در آزمون ورودی این مدرسه ثبت نام و شرکت کنند. ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم معمولا مطابق هر سال اوایل فصل بهار صورت می گیرد. متقاضیان باید در تاریخ های اعلام شده به صورت اینترنتی فرم تقاضانامه نام نویسی در این آزمون را تکمیل کنند تا مجاز به شرکت در آزمون ورودی شوند.

پایه تحصیلی زمان انتشار کارت ورود به جلسه زمان برگزاری آزمون
آزمون ششم به هفتم خرداد ماه 1402 خرداد ماه 1402
آزمون نهم به دهم خرداد ماه 1402 خرداد ماه 1402

شرکت کنندگان برای ورود به جلسه ابتدا باید کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان خود را دریافت کنند تا با ارائه آن به مراقبان بتوانند وارد جلسه آزمون شوند. در واقع کاربرد کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ این است که با توجه به اطلاعاتی که بر روی آن درج می شود؛ به عنوان مدرکی برای شناسایی متقاضی کاربرد دارد. همینطور آدرس حوزه امتحانی و شماره صندلی متقاضی نیز بر روی این کارت درج گردیده است و متقاضی جهت نشستن در صندلی خود به اطلاعات آن نیاز دارد.

❌لازم است به این نکته اشاره کنیم که امکان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان نهم به دهم برای دسته‌ای از داوطلبان وجود دارد که ابتدا هزینه ثبت نام را پرداخت کرده باشند.❌

 

زمان دریافت کارت ورود به جلسه تیزهوشان نهم به دهم 

معمولا رویه انتشار کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به این صورت است که حدود 5 الی 10 روز قبل از زمان برگزاری آزمون تیزهوشان نهم به دهم به صورت اینترنتی منتشر می شود. متقاضیان باید برای دریافت کارت ورود به جلسه خود طی بازه زمانی تعیین شده به سامانه استعدادهای درخشان مراجعه کنند.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم همزمان با انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام مشخص می شود. 

تاکنون زمان انتشار کارت ورود به جلسه تیزهوشان پایه نهم به دهم اعلام نشده است. به محض اعلام در این بخش بروزرسانی خواهد شد.
 

نحوه دریافت کارت آزمون

در جهت راهنمایی متقاضیان آزمون تیزهوشان، در ادامه راهنمای گام به گام دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم ​را ارائه کرده ایم.

1️⃣ به سامانه پادا به آدرس ” pada.medu.ir ” مراجعه کنید. بر روی گزینه آموزشی کلیک کنید.

2️⃣ بر روی گزینه آزمون وردوی مدارس استعداد درخشان کلیک کنید.

3️⃣ در کادر نمایش داده شده در قسمت راست صفحه، ” کد ملی ” و ” رمز عبور ” خود را وارد نمایید. در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کرده اید جهت دریافت آن مجدد به قسمت بازیابی رمز عبور مراجعه کنید.

4️⃣ در این مرحله وارد پرتال دانش آموزی خود می شوید که برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان 1402 – 1403 ابتدا باید بر روی لینک ” ثبت نهایی ” کلیک کنید تا لینک دریافت فعال شود.

5️⃣  در مرحله آخر بر روی گزینه چاپ کارت کلیک نمایید تا بتوانید از کارت ورود به جلسه تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ پرینت بگیرید.

پس از اینکه لینک دریافت کارت ورود به جلسه در خرداد ماه در سامانه استعدادهای درخشان فعال شود؛ راهنمای تصویری بروزرسانی خواهد شد.
 

رفع نقص کارت ورود به جلسه تیزهوشان 1402 – 1403

متقاضیانی که پرینت کارت ورود​ به جلسه آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ خود را دریافت می کنند باید ابتدا تمامی مواردی که بر روی آن درج شده است را بررسی کنند تا اشتباهی رخ نداده باشد. 

در صورتی که داوطلبی متوجه شود در اطلاعات کارت ورود به جلسه او شامل اطلاعات فردی، اطلاعات تحصیلی، عکس و … اشتباهی رخ داده است؛ باید سریعا با مراجعه به آموزش و پرورش محل سکونت خود نسبت به رفع نواقص موجود اقدام کند. لازم به ذکر است به همراه داشتن شناسنامه و عکس در مراجعه حضوری به آموزش و پرورش جهت رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان نهم به دهم الزامی است. 

در صورتی که کارت ورود به جلسه داوطلب بدون عکس باشد و یا عکس اشتباه در آن درج شده باشد؛ نمی تواند وارد جلسه آزمون شود. بنابراین توصیه می شود کارت ورود به جلسه خود را در روزهای ابتدایی مهلت دریافت کارت ورود به جلسه تیزهوشان نهم به دهم دریافت کنید تا در صورت وجود نواقص زمان کافی جهت رفع آن ها وجود داشته باشد. 

 

مشاوره آزمون مدارس

آزمون تیزهوشان نهم به دهم شامل دو دسته سوالات استعداد تحصیلی از کتاب های درسی و استعداد تحلیلی خارج از کتاب های درسی هشتم و نهم می باشد. متقاضیانی موفق به کسب قبولی می شوند که با یک برنامه ریزی صحیح، منابع مطالعاتی درست را مطالعه کنند. 

در روز برگزاری آزمون داوطلبان نیم ساعت قبل از شروع آزمون در حوزه تعیین شده حضور داشته باشید. داوطلبان از کارت ورود به جلسه تیزهوشان 1402 – 1403 خود پرینت گرفته و کارت ملی یا شناسنامه خود را همراه داشته باشند تا اجازه به ورود به حوزه امتحانی را داشته باشند. 

شما دانش آموزان نهمی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی در ارتباط باشید و برنامه ریزی مطالعاتی جهت قبولی در آزمون تیزهوشان نهم به دهم مخصوص خود را دریافت کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

 

دریافت کارت آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ از طریق کدام سایت امکان پذیر است؟

کارت ورود به جلسه از طریق سایت pada.medu.ir یا سایت هنگام منتشر می شود.

 

تاریخ انتشار کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان نهم به دهم چه زمانی می باشد؟

کارت آزمون تاکنون اعلام نشده است اما احتمالا همانند سال های گذشته در اواسط خرداد ماه منتشر شود. 

 

متقاضیان جهت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان به چه اطلاعاتی نیاز دارند؟

متقاضیان برای دریافت کارت آزمون باید کد ملی و رمز عبور همگام خود را وارد کنند.

منبع: دریافت کارت تیزهوشان نهم به دهم



:: برچسب‌ها: دریافت کارت تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 دی 1401 | نظرات ()