نوشته شده توسط : دانتل

تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ در واقع فرصت مجددی است که سازمان سنجش در اختیار متقاضیان کنکور سراسری 1402 قرار می دهد تا چنانچه نتوانسته اند در مهلت‌های مقرری که جهت ثبت نام این آزمون در نظر گرفته شده بود، مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند، در این بازه زمانی مراحل ثبت نام خود را انجام دهند. هر ساله معمولا زمان ثبت نام کنکور تمدید می شود، ولی بهتر است داوطلبان با امید تمدید این زمان ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند. 

منبع:  مهلت ثبت نام کنکور

مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

با توجه به تغییرات اعمال شده کنکور سراسری در دو نوبت بهمن م تیر ماه انجام میگیرد. مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ که در آبان و فروردین ماه می باشد داوطلبان با مراجعه به سایت سنجش نام نویسی خود را انجام دهند.

نوبت کنکور زمان ثبت نام  زمان برگزاری آزمون
کنکور بهمن ماه ۱۴۰۱ 8 تا 14 آبان ماه ۱۴۰۱ 29 و 30 دی 1401 
کنکور تیر ماه ۱۴۰۲ 15 الی 21 فروردین ماه 1402 14 و 15 تیر 1402

بسیاری از متقاضیان به دلایل مختلفی شامل نقص مدارک، عدم اطلاع از زمان ثبت نام و … موفق به ثبت نام در این بازه زمانی نمی شوند. سازمان سنجش به منظور رفاه حال این دسته از متقاضیان علاوه بر تمدید تاریخ ثبت نام، یک فرصت مجدد نام نویسی در کنکور سراسری نیز در نظر می گیرد.

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام کنکور

تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری 1402

همانطور که اشاره کردیم، سازمان سنجش پیش از اتمام مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ این زمان را چند روز دیگر تمدید می کند. معمولا این زمان در نظر گرفته شده بلافاصله پس از اتمام زمان ثبت نام کنکور است و ضمن اینکه فرصت مجددی را در اختیار متقاضیانی قرار می دهد که از ثبت نام جامانده اند،  فرصت ویرایش اطلاعات را نیز در اختیار دیگر داوطلبانی که در زمان های مقرر ثبت نام خود را انجام داده اند، قرار خواهد داد.

تاکنون تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری 1402 اعلام نشده است.

چنانجه از متقاضیانی هستید که در زمان تمدید زمان ثبت نام کنکور سراسری نیز موفق به ثبت اطلاعات خود نشده اید، نگران نباشید چراکه می توانید در فرصت مجدد ثبت نام کنکور سراسری برای شرکت در این آزمون اقدام کنید.

فرصت مجدد ثبت نام کنکور ۱۴۰۲

فرصت مجدد ثبت نام کنکور 1402 معمولا هر ساله در اسفند ماه در نظر گرفته می شود. این بازه زمانی در واقع آخرین فرصتی است که در اختیار جاماندگان از ثبت نام قرار می گیرد. تاکنون سازمان سنجش پیرامون فرصت مجدد ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ نیز اطلاعیه ای منتشر نکرده است، به محض اعلام شدن، زمان دقیق در این قسمت اطلاع رسانی خواهد شد.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات دقیق و لحظه ای پیرامون کنکور سراسری ۱۴۰۲ با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل در ارتباط باشید با اطلاع قبلی از زمان های ثبت نام و دیگر مراحل این آزمون، از هیچ مرحله ای جا نمانید.

ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور 1402

در زمان فرصت مجدد نام نویسی آزمون سراسری ۱۴۰۲ داوطلبان که در مهلت مقرر گذشته ثبت نام خود را انجام داده اند، در صورتی که اطلاعات ثبت نامی خود را به صورت اشتباه وارد کرده اند می توانند نسبت به ویرایش ثبت نام کنکور اقدام کنند.

آن دسته از داوطلبان که در این فرصت مجدد نیز از ثبت نام جامانده اند و موفق به نام نویسی نشده اند، سازمان سنجش برای این دسته از داوطلبان نیز راهکاری قرار داده است. این دسته از متقاضیان باید از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش درخواست خود را مبنی بر ثبت نام جاماندگان کنکور سراسری ثبت کرده و پس از پاسخگویی از طریق همین سیستم موفق به نام نویسی در آزمون سراسری سال شوند. باید این نکته را متذکر شویم هزینه ثبت نام جاماندگان آزمون سراسری مقدار بیشتری از هزینه عادی ثبت نام می باشد.

مشاوره کنکور سراسری ۱۴۰۲

اشاره کردیم زمان هایی که به عنوان تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری 1402 و یا فرصت مجدد ثبت نام در این آزمون در نظر گرفته می شود، ضمن اینکه فرصت ثبت نام را در اختیار جاماندگان قرار می دهد، فرصتی برای ویرایش اطلاعات کسانی است که مراحل ثبت نام خود را انجام داده اند.

نکاتی که داوطلبان این آزمون بایستی حتما بدان توجه داشته باشند این است که اطلاعات درج شده در فرم نام نویسی کنکور سراسری بایستی دقیق و مطابق با اطلاعات شناسنامه و تحصیلی داوطلب باشد، چراکه سازمان سنجش در صورت دریافت اطلاعاتی که با اطلاعات اصلی مغایرت دارد، در هر مرحله از این آزمون داوطلب را حذف خواهد کرد.

بنابراین بهتر است پس از ثبت اطلاعات خود و چندین بار بررسی در صورتی که مغایرتی مشاهده کردید، در این زمان های در نظر گرفته شده، جهت ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایید.

چنانچه پیرامون تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ سوالی دارید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مشاوران مجموعه دانتل  استفاده کنید و در کم ترین زمان و با کم ترین هزینه پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

آخرین اخبار آزمون

27 بهمن 1401: کنکور سراسری در دو مرجله بهمن و تیر ماه برگزار خواهد شد. زمان نام نویسی در آبان و فروردین ماه می باشد که در متن مقاله زمان دقیق آ» اشاره شده است. 

 

سوالات متداول

آیا زمان در نظر گرفته شده جهت ثبت نام آزمون سراسری تمدید نیز می شود؟

بله، سازمان سنجش معمولا در روزهای پایانی مهلت ثبت نام کنکور مهلت نام نویسی در این آزمون را چند روزی تمدید می کند.

فرصت مجدد ثبت‌نام کنکور چه زمانی می باشد؟

معمولا در اسفند ماه، سازمان سنجش فرصت مجدد ثبت‌نام آزمون را از طربق سایت “sanjesh.org ” فراهم می نماید.

تمدید زمان ثبت‌نام کنکور چه تاریخی می باشد؟

تاکنون سازمان سنجش پیرامون تمدید زمان ثبت نام اطلاعیه ای منتشر نکرده است، اما مطابق هر سال یک بازه زمانی پس از اتمام تاریخ ثبت نام در نظر گرفته می شود.

منبع:  مهلت ثبت نام کنکور



:: برچسب‌ها: تمدید مهلت ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

سایت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org می باشد. با توجه به تغییرات آزمون سراسری و برگزاری کنکور 2 بار در سال داوطلبان برای شرکت در هر آزمون به صورت جداگانه در تاریخ تعییین شده باید به سایت سنجش مراجعه کنند. کنکور سراسری در پنج زیر گروه آزمایشی علوم تجربی، ریاضی، علوم انسانی، هنر و زبان توسط سازمان سنجش آموزش کشور به صورت یکپارچه برای دانشگاه های سراسری و آزاد برگزار می گردد. علاقه مندان برای ورود به دوره های مختلف دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد می توانند برای تکمیل مراحل نام نویسی و شرکت در این آزمون به سایت ثبت نام کنکور 1402 مراجعه کنند.  

منبع: سایت ثبت نام کنکور

سایت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

تمامی مراحل کنکور سراسری اعم از دریافت دفترچه راهنما و انجام فرآیند ثبت‌نام، انتخاب رشته و اعلام نتایج داوطلبان از طریق سایت سایت ثبت نام کنکور سراسری سنجش sanjesh.org ۱۴۰۲ انجام می گیرد. داوطلبان در زمان مقرر با مراجعه به سامانه سازمان سنجش دفترچه راهنما را دریافت و به صورت کامل مطالعه کنند و از شرایط ثبت نام آگاه شوند. سپس با فعال شدن لینک ثبت‌نام داوطلبان می توانند نام نویسی و تکمیل فرم ثبت نام خود در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ را انجام دهند.

تمامی اطلاعیه های مربوط به ثبت نام و همینطور لینک ثبت نام کنکور سراسری 1402 در سامانه سازمان سنجش آموزش کشور sanjesh.org منتشر شده و فعال می گردد. داوطلبان می توانند پس از تکمیل مراحل نام نویسی خود، برای اطلاع از زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون و همینطور تاریخ برگزاری به وبسایت نامبرده مراجعه کنند.

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام کنکور سراسری

سایت سنجش ثبت نام کنکور sanjesh.org

در دفترچه راهنما ثبت نام تمامی شرایط لازم برای ثبت نام و مدارک مورد نیاز در هنگام ثبت نام شرح داده شده است و داوطلبان با مطالعه این دفترچه می توانند به این شرایط آگاهی یابند. در این زمان داوطلبان با مراحعه به سایت ثبت نام کنکور سراسری sanjesh.org (سازمان سنجش) با انتخاب گروه آزمایشی امتحانی ثبت نام را آغاز کنند.

داوطلبان برای ثبت‌نام ابتدا باید هزینه ثبت‌نام را پرداخت و شماره سریال 12 رقمی را دریافت کنند تا امکان ورود به سایت سنجش و انجام فرآیند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند و کد رهگیری که به منزله پایان ثبت‌نام آزمون سراسری است را دریافت کنند. در ادامه مراحل کلی ثبت نام را نام برده ایم.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام کنکور سنجش sanjesh.org

✅ دریافت و مطالعه دفترچه ثبت نام کنکور 

✅ آگاهی از شرایط و مدارک لازم

✅ خرید کارت اعتباری و سرایط 12 رقمی ثبت نام 

✅ تکمیل فرم ثبت نام 

✅ دریافت کد رهگیری

نحوه ثبت نام در سایت کنکور 1402

داوطلبانی که مطابق دفترچه راهنما واجد الشرابط نام نویسی در این آزمون می باشند، بایستی پس از تهیه مدارک لازم، مطابق مراحل زیر نحوه ثبت نام کنکور اقدام کنند.

1️⃣ وارد سایت ثبت نام کنکور سنجش ” sanjesh.org ” شوید و از منوی رنگی سمت راست بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک کنید.

2️⃣ بر روی لینک فعال ” ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ ” کلیک نمایید.

نحوه پرداخت و خرید کارت اعتباری

داوطلبان ابتدا باید هزینه ثبت نام کنکور پرداخت کرده و شماره سریال 12 رقمی را دریافت کنند که در ادامه به شرح مراحل پرداخته ایم.

3️⃣ از منوی سمت چپ وبسایت بر روی گزینه ” خرید کارت اعتباری ” کلیک کنید.

4️⃣ در این مرحله گزینه « خرید سریال ثبت نام » از منوی سمت راست سایت ثبت نان کنکور انتخاب می‌شود

5️⃣ انتخاب نوع سریال ثبت نام: داوطلبان مطابق با علاقه‌مندی خود می‌بایست نوع سریال ثبت نام خود را مشخص کرده و آن را خریداری کنند.

6️⃣ در این مرحله فرمی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که این فرم باید با اطلاعات شخصی داوطلب پر شود. پس از تکمیل فرم با کلیک بر روی دکمه «تائید و ادامه» شرایط ورود به مرحله بعد فراهم می‌شود.

7️⃣ نهایی کردن خرید کارت اعتباری: در مرحله نهایی، داوطلب با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود در محل مربوطه قادر به پرداخت هزینه ثبت‌نام خواهد بود. با نهایی کردن خرید، یک سریال 12 رقمی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. متقاضیان برای ادامه فرایند نام نویسی در سایت ثبت نام کنکور به این سریال 12 رقمی نیاز خواهند داشت. بدین ترتیب ضروری است که این سریال 12 رقمی یادداشت شده و از آن نگهداری شود.

مراحل ثبت نام در سایت ثبت نام کنکور ۱۴۰۲

 مجدد به صفحه اول سایت ثبت نام کنکور 1402 و پس از انتخاب گزینه “ تایید و ادامه – گام بعدی ” سریال ثبت نام را وارد کنید.

8️⃣ انتخاب نظام آموزشی بین سه گزینه موجود

9️⃣ ابتدا نظلام آموزشی خود را انتخاب کنید و در ادامه با وارد کردن سریال ثبت نام 12 رقمی خریداری شده بر روی ” تایید ” کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: سایت ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 169

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ از سوی سازمان سنجش آموزش کشور که مجری این آزمون می باشد، منتشر و برای دانلود قرار داده می شود. هدف از انتشار این دفترچه‌ی اطلاع رسانی شرایط و ضوابط شرکت در کنکور سراسری و تمامی اطلاعات و جزئیات مربوط به آن می باشد. داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون ورود به دانشگاه های سراسری و آزاد در رشته های با آزمون را دارند، بایستی پس از مطالعه دفترچه ثبت نام کنکور اقدامات لازم را انجام دهند. در ادامه به زمان دریافت دفترچه و مندرجات آن اشاره کرده ایم و لینک دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1402 را برایتان قرار داده ایم.

منبع: دفترچه ثبت نام کنکور

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

با توجه به تغییرات اعمال شده و برگزاری آزمون سراسری در نوبت پیش بینی می شود دفترچه ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ نیز برای هر نوبت آزمون به صورت جداگانه منتشر شود. تا کنون اطلاعات دقیق از سوی سازمان سنجش منتشر نشده است. در صورت انتشار اخبار جدید در این بخش از مقاله بروزرسانی خواهد شد.

کلیه متقاضیان کنکور سراسری ۱۴۰۲ برای ورود به رشته های با آزمون دانشگاه های سراسری و آزاد، موظف به دریافت و مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری و مطالعه مندرجات آن می باشند. دفترچه‌ی راهنما شامل اطلاعات مهمی برای دانش آموزان است و جزئیات آزمون را در اختیار آن ها قرار می دهد، تا به کمک آن فرم تقاضانامه اینترنتی ثبت نام این آزمون را تکمیل کنند. برای مطالعه راهنما جامع ثبت‌نام با توجه به تغییرات جدید مقاله زیر را حتما مطالعه نمایید.

 

حتما بخوانید: راهنما جامع ثبت نام کنکور

 

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، تاکنون دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر نشده است. این دفترچه در آبان ماه سال جاری منتشر خواهد شد. لینک دانلود دفترچه‌ی راهنما ثبت‌نام به محض انتشار فعال شده و شما می توانید آن را دانلود کنید.

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری 1401

 

دانلود دفترچه‌ی راهنمای ثبت‌نام کنکور سراسری 1402 (تاکنون منتشر نشده)

با توجه به منتشر نشدن دفترچه‌ی راهنما سال جاری در بالا دفترچه راهنما سال گذشته را قرار داده ایم. باید متذکر شویم با احتمالا پس از تغییرات اعمالی در نحوه برگزاری کنکور سراسری دفترچه‌ی راهنما نیز دو بار برای هر نوبت جداگانه منتشر شود.

زمان انتشار دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1402 

زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ در آزمون نوبت اول بهمن ماه ۱۴۰۱ از تاریخ ۸ تا ۱۴ آبان ماه می شود و دفترچه ثبت کنکور سراسری بهمن ماه نیز در همین تاریخ منتشر خواهد و در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت. با این حال نیز چنانچه اخباری از زمان دقیق انتشار دفترچه‌ی راهنما دریافت کنیم، اطلاع رسانی خواهیم کرد.

نوبت کنکور زمان ثبت نام  زمان انتشار دفترچه
کنکور بهمن ماه ۱۴۰۱ 8 تا 14 آبان ماه ۱۴۰۱ 7 آلبان 1401
‌ٰماه ۱۴۰۲ 15 الی 21 فروردین ماه 1402 13 فروردین 1402

متقاضیان بایستی که پیش از هر گونه اقدامی در جهت نام نویسی در این آزمون، ابتدا تمانی مندرجات دفترچه‌ی راهنما را به دقت بررسی کند، تا در صورتی که واجد شرایط ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ باشد، برای مراحل بعدی اقدام نماید. طبق 

با توجه به ادغام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد تمامی مندرجات دفترچه‌ی راهنما برای تمامی شرکت کنندگان در دانشگاه های سراسری و آزاد مشترک می باشد و شرایط ورود به این دانشگاه ها یکسان است.

مندرجات دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1402 شامل دو بخش می باشد. که بخش اول این دفترچه‌ی راهنمای عملی ثبت نام در کنکور سراسری است و بخش دوم نیز شرایط و مقررات شرکت در این آزمون را شرح داده است. در ادامه به صورت موردی به مندرجات دفترچه راهنمای ثبت نام اشاره کرده ایم.

شرایط ثبت نام آزمون

از مهم ترین مندرجاتی که در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ وجود دارد، شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری می باشد. متقاضیانی که دارای شرایط ثبت نام کنکور سراسری باشند، مجاز به نام نویسی در این آزمون می باشند :

شرایط عمومی

✅ اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی

✅ اعتقاد به احکام دینی و انجام آن ها 

✅ نداشتن سابقه دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران

✅ عدم سابقه شرکت در حذب های سیاسی 

✅ عدم سابقه فساد اخلاقی و زیر پا گذاشتن شئونات اسلامی

✅ داشتن سلامت جسمانی مرتبط با رشته تحصیلی

شرایط اختصاصی

✅ متقاضیان کنکور سراسری باید دارای مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم، مدرک پیش دانشگاهی، مدرک کاردانی (فوق دیپلم) و یا مدرک ديپلم نظام آموزشي جديد در يكي از شاخه های نظری، فنی و حرفه ای و يا كاردانش باشند.

✅ دسته ای از داوطلبان که در حال تحصیل در مقطع دوازدهم می باشند، طبق دفترچه ثبت نام کنکور سراسری باید حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 1402 ماه فارغ التحصیل شده و مدرک خود را اخذ کنند. در صورتی که داوطلبان حداکثر تا تاریخ 30 بهمن ماه 1402 فارغ التحصیل شوند، فقط مجاز به انتخاب کد رشته محل های ورودی نیمسال تحصیلی دوم و بهمن ماه می باشند.

✅ داوطلبانی که جزو پذیرفته شدگان نهایی دوره روزانه کنکور می باشند، حتی در صورت عدم ثبت نام و یا انصراف قطعی نیز مجاز به انتخاب رشته دوره روزانه کنکور سراسری 1402 نیستند. البته امکان دریافت مجوز و رفع محرومیت از سازمان سنجش برای این دسته از متقاضیان وجود دارد.

✅ طبق مندرجات دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ دانشجویان در حال تحصیل در دوره روزانه و ورودی سال 1399 به قبل، می توانند برای ثبت نام در کنکور سراسری تا تاریخ 25 اسفند ماه 1400 از دانشگاه محل تحصیل انصراف دهند.

✅ داوطلبان کنکور سراسری که جزو فارغ التحصیلان مقطع کاردانی رشته های پزشکی هستند، باید حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ماه و یا 31 بهمن ماه 1400 مدرک مربوط به خدمات قانونی خود را دریافت کنند تا در زمان ثبت نام، گواهی پایان دوره طرح نیروی انسانی خود را ارائه دهند.

✅ داوطلبانی که در کنکور سراسری 1401 در دوره غیر روزانه پذیرفته شده اند، برای شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۲ نیازی به انصراف از دانشگاه قبلی خود ندارند و می توانند پس از کسب قبولی جهت شرکت در کد رشته محل قبولی جدید، از محل تحصیل قبلی خود انصراف دهند.

سایر شرایط ثبت نام

✅ دسته ای از دانشجویان که در سال های قبل ازدانشگاه محل تحصیل خود انصراف داده اند و به تحصیل بازنگشته اند، برای شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۲ باید بند 32 تقاضانامه کنکور سراسری را علامت بزنند.

✅ اتباع خارجی که قصد ثبت نام در کنکور سراسری 1402 را دارند، باید با ورود به سامانه اتباع غیر ایرانی، کد 13 رقمی اتباع خارجی خود را دریافت کرده و در فرم تقاضانامه وارد کنند.

✅ در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری شرایط و ضوابط مربوط به پذیرش در برخی رشته های نیمه متمرکز در دانشگاه‌های دانشگاه فرهنگیان، امام صادق (ع)، اطلاعات و امنیت ملی و … نیز ارائه شده است.

✅ در دفترچه ثبت نام کنکور دو فرم موجود می باشد. فرم شماره 1 برای تعیین منطقه تحصیلی می باشد که باید از سمت آموزش و پرورش تایید شود. فرم شماره 2 مخصوص متقاضیانی است که دانشجوی دوره روزانه بوده اند.

شرایط نظام وظیفه ثبت نام کنکور 1402

داوطلبان آقا باید علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی گفته شده، دارای شرایط و مقررات نظام وظیفه طبق دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ نیز باشند که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم:

❌ داوطلبان آقا باید دارای کارت پایان خدمت هوشمند، کارت معافیت دائم از خدمت و یا کارت معافیت موقت از خدمت باشند.

❌ افرادی که دارای سن 46 و یا بیشتر هستند و موفق به دریافت کارت معافیت سنی شده‌اند، می توانند در این آزمون شرکت کنند.

❌ داوطلبانی که مشغول به خدمت سربازی هستند، اما موفق به کسب قبولی در مقطع کارشناسی و بالاتر می شوند، می توانند با دریافت ایست خدمت سربازی، ادامه تحصیل دهند.

❌ دانشجویان انصرافی که از انصراف آن ها بیش از یک سال نگذشته است، بدون مشکل نظام وظیفه مجاز به ثبت نام در کنکور سراسری هستند.

❌ داوطلبانی که جزو مشمولان غایب هستند، مجاز به ادامه تحصیل نیستند و حتی اگر در کنکور سراسری نام نویسی و شرکت کنند و موفق به کسب عنوان قبولی شوند، مجاز به ثبت نام در دانشگاه نخواهند بود.

❌ طبق دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1402 دانشجویان اخراجی دانشگاه ها، تا زمان پایان خدمت سربازی و یا دریافت کارت معافیت، نمی توانند جهت ادامه تحصیل در کنکور سراسری ثبت نام کنند. ( البته این شرط شامل افرادی که قبل از سن مشمولیت اخراج می شوند، نمی گردد.)

❌ دسته از داوطلبان که مشمول خدمت سربازی نیز هستند، در صورت داشتن مدرک کاردانی، فقط می توانند در کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته شرکت کنند و مجاز به ثبت نام کنکور سراسری نیستند.

❌ در یک مصوبه استثنا، در صورتی که فردی در آزمون کنکور سراسری در یکی از رشته های دکتری عمومی یا مقطع کارشناسی ارشد، پذیرفته شود، بدون هیچ محدودیتی از نظر نظام وظیفه می تواند در دانشگاه محل قبولی ثبت نام کند.

بخوانید: دریافت کد نظام وظیفه کنکور

سهمیه ها



:: برچسب‌ها: دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 169

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ کدام اند؟ مجموعه شرایط و مقرراتی که برای ثبت نام کنکور سراسری وجود دارد، در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور در جهت راهنمایی دادن به متقاضیان کنکور درج می‌شوند. متقاضیان قبل از ثبت نام کنکور سراسری ابتدا باید شرایط و قوانین را بررسی کرده و سپس اقدام کنند. از طرفی برای تمام دانشگاه‌های روزانه، غیر روزانه و آزاد یک آزمون مشترک برگزار می‌شود. در این مقاله مجموعه شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری 1401 گردآوری و بررسی شده است.

منبع: شرایط ثبت نام کنکور

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

با توجه به تغییرات اعمال شده در نحوه و قوانین برگزاری کنکور سراسری در این مقاله به بررسی شرایط و قوانین اعمال شده در آزمون سراسری خواهیم پرداخت. با توجه به ایم تغییرات آزمون سراسری ۲ بار در سال برگزار خواهد شد و رتبه کسب شده داوطلب برای ۲ سال ذخیره می گردد. از دیگر تغییرات درصد تاثیر نمرات سوابق تحصیلی و حذف زیرگروه ها می باشد. 

در ادامه تمامی شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ را به صورت کامل شرح داده ایم. برای راهنما کامل نام نویسی پیشنهاد می کنیم حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

بخوانید: راهنما جامع ثبت نام کنکور ۱۴۰۲

شرایط عمومی ثبت نام کنکور ۱۴۰۲

یک سری از شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ شرایطی ثابت و مشترک برای تمامی داوطلبان کنکور هستند. این دسته از شرایط، شرایط عمومی ثبت نام کنکور سراسری نامیده می‌شوند که در ادامه شرح داده شده است.

✅ اعتقاد داوطلب به دین اسلام و یا یکی از ادیان مورد تائید جمهوری اسلامی

✅ عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی

✅ عدم اعتیاد به مواد مخدر

✅ نداشتن سوءسابقه کیفری

✅ عدم احراز فساد اخلاقی

✅ عدم سابقه در رابطه با عضویت در سازمان‌ها و گروه‌های غیر قانونی

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور 1402

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ عمدتاً مربوط به مدارک تحصیلی داوطلبان است. بدین ترتیب داوطلبانی که دارای یکی از مدارک تحصیلی زیر باشند می‌توانند در آزمون کنکور سراسری ثبت نام و شرکت کنند.

❌ دارندگان مدرک دیپلم چهارساله نظام متوسطه قدیم می‌توانند در کنکور سراسری شرکت کرده و شانس خود برای پذیرش را بیازمایند.

❌ متقاضیانی که دارای مدرک دیپلم نظام جدید و مدرک پیش دانشگاهی باشند، قادر هستند در کنکور سراسری 1402 ثبت نام کنند.

❌ داوطلبانی که دارای مدرک کاردانی معتبری هستند و یا تا پایان شهریورماه 1402 مدرک کاردانی خود را دریافت می‌کنند، مجاز هستند تا در کنکور سراسری شرکت کنند.

❌ دانش آموزان سال دوازدهم نظام جدید در صورتی که تا پایان شهریورماه 1402 فارغ‌التحصیل شوند، حق شرکت در کنکور سراسری و انتخاب رشته را خواهند داشت.

❌ متقاضیانی که موفق به اخذ پذیرش در نیمسال دوم تحصیلی شوند، درصورتی که تحصیلات خود را تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۲ به طور کامل به اتمام برسانند، می‌توانند وارد دانشگاه شده و در مقطع کارشناسی ادامه تحصیل دهند.

سهمیه‌های کنکور سراسری ۱۴۰۲

در این بخش از مقاله شرایط ثبت نام کنکور به بررسی سهمیه خواهیم پرداخت. داوطلبان دارای سهمیه مجاز به استفاده از امتیازات خود در آزمون کنکور سراسری هستند. انواع سهمیه‌هایی که برای متقاضیان کنکور سراسری تعیین شده است سه نوع هستند:

1️⃣ سهمیه مناطق: سهمیه مناطق در کنکور سراسری با توجه به امکانات تحصیلی شهرهای مختلف تعیین می‌شوند. شهرهای بزرگ و برخوردار از امکانات تحصیلی رایگان از جمله شهر تهران به عنوان منطقه 1 شناخته می‌شوند. سایر شهرها نیز با توجه به ویژگی‌های تحصیلی به عنوان مناطق 2 یا 3 شناخته می‌شوند.

2️⃣ سهمیه ایثارگران: سهمیه ای که برای ایثارگران تعیین شده است به دو بخش سهمیه ایثارگران بالای 25 درصد و ایثارگران پایین 25 درصد تقسیم می‌شود. 25 درصد از ظرفیت هر کدرشته مختص دارندگان سهمیه ایثارگری 25 درصد و 5 درصد نیز مختص دارندگان سهمیه سهمیه ایثارگری 5 درصد است. برای دریافت کد ایثارگری کلیک کنید.

3️⃣ سهمیه رزمندگان: جهادگران و رزمندگان بسیجی و ستاد کل نیروهای مسلح که سابقه 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه داشته اند، می‌توانند از امتیازاتی که برای آنان درنظر گرفته شده استفاده کنند.

4️⃣ سهمیه خانواده شهدا: سهمیه خانواده شهدا به پدر، مادر، خواهر و برادر شهید اختصاص داده می شود. میزان تخصیص ظرفیت هر کد رشته محل به این دسته از دانش آموزان، با توجه به تعداد متقاضیان شرکت کننده تعیین می گردد.

5️⃣ سهمیه بهیاران: پنج درصد از ظرفیت کد رشته محل های روزانه رشته پرستاری به داوطلبان با سهمیه بهیاری اختصاص دارد.

6️⃣ سهمیه مناطق سیل زده: پنج درصد به صورت مازاد به داوطلبان مناطق سیل زده همانند داوطلبان مناطق زلزله زده، اختصاص پیدا می کند. این سهمیه فقط در دانشگاه های استان آسیب دیده لحاظ می گردد.

شرایط نظام وظیفه

داوطلبان آقایی که قصد ثبت نام در کنکور سراسری دارند، می‌بایست تکلیف روشنی در رابطه با نظام‌ وظیفه داشته باشند. این دسته از داوطلبان جهت ثبت نام در آزمون سراسری نیاز به درج کد نظام وظیفه خود در فرم ثبت نام را دارند. شرایط ثبت نام کنکور سراسری داوطلبان آقا در رابطه با وضعیت نظام وظیفه خود دارند عبارتند از:



:: برچسب‌ها: شرایط ثبت نام کنکور ,
:: بازدید از این مطلب : 406

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ کدام اند؟ در طی ثبت نام کنکور سراسری، داوطلبان احتیاج به اطلاعات خاصی دارند تا فرم های ثبت نام را بر اساس آن پر کنند. از همین رو بهتر است قبل از اقدام به ثبت نام، این مدرک تهیه و آماده شده باشد. آماده سازی مدرک ثبت نام موجب تسریع فرایند ثبت نام خواهد شد. با توجه به ادغام آزمون کنکور برای دانشگاه­‌های سراسری و دانشگاه آزاد، متقاضیان هر دو دانشگاه نیاز به این مدارک خواهند داشت. در این مقاله به بررسی جزئیات مدارک مورد نیاز ثبت نام کنکور سراسری 1402 که در طول فرایند ثبت نام به آن­ها نیاز است، پرداخته شده است. 

منبع: مدارک ثبت نام کنکور

مدارک ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

متقضایان باید مدارک ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ را در زمان نام نویسی آماده کرده تا کراحل ثبت نام انجام داده و این فرآیند را به اتمام برسانند. این مدارک شامل مدرک فردی و عکس داوطلب، مدرک تحصیلی، تکمیل فرم های لازم و خرید سریال ثبت نام 12 رقمی می باشد. در ادامه به بررسی و شرح تک به تک مدرک ثبت نام کنکور سراسری 1402 خواهیم پرداخت.

مدارک فردی ثبت نام کنکور سراسری 1402

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ شامل مدارک تحصیلی و فردی است. یک مجموعه از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کنکور سراسری 1402 شامل مدارک فردی داوطلب است. به طور کلی مدرک فردی ثبت نام آزمون سراسری عبارتند از:



:: برچسب‌ها: مدارک ثبت نام کنکور سراسری ,
:: بازدید از این مطلب : 281

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بناب در دو نمیسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می گیرد. داوطلبان در زمان انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه های سراسری می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نام نویسی خود را انجام دهند. لیست کد رشته محل های ارائه شده در دفترچه راهنما ثبت‌نام که از سوی سازمان سنجش منتشر می شود موجود می باشد. در ادامه این مقاله به بررسی لیست رشته ها، زمان، شرایط و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بناب پرداخته ایم.

منبع: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بناب

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بناب

دانشگاه پیام‌نور در سال های اخیر به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی نسبت به جذب دانشجود اقدام می کند. ثبت نام دانشگاه پیام نور تبریز از سایت سنجش در هر دو نیمسال تحصیلی انجام می گیرد. متقاضیان در زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور بناب اعلام شده که معمولا در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد با مراجعه به سایت sanjesh.org می توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند. در مقاله زیر راهنما کامل ثبت‌نام را شرح داده ایم برای مطالعه بر روی فبارت زیر کلیک کنید.

 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام دانشگاه پیام نور

 

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور بناب

دانشگاه پیام‌نور در دو نیمسال تحصیلی مهر ماه و بهمن ماه دانشجو می پذیرد. زمان ثبت نام نمیسال تحصیلی اول معمولا در مرداد ماه همزمان با شروع انتخاب رشته کنکور سراسری آغاز می شود و برای نیمسال تحصیلی دوم زمان ثبت‌نام در آذر ماه می باشد. 

داوطلبان در تاریخ های اعلام شده می توانند به سایت سنجش مراجعه و نام نویسی خود را انجام دهند. برای اطلاع از زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور کلیک کنید. 

دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور بناب

دفترچه ثبت نام دارای بخش‌های مختلفی است؛ مهم ترین قسمت های دفترچه عبارتند از لیست کدرشته های ارائه شده و شرایط ثبت نام در این دانشگاه. برای دانلود دفترچه راهنما کافیست بر روی لینک زیر کلیک کنید.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بناب

داوطلبان برای ثبت‌نام باید واجد الشرایط باشند. شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور بناب در دو دسته قرار می‌گیرند. شرایط عمومی که در همه دانشگاه‌ها مشترک هستند و دانشجویان برای تحصیل در سیستم آموزشی ایران باید دارای این شرایط باشند. همچنین دانشگاه‌های پیام‌نور دارای شرایط اختصاصی نیز هست که داوطلبان باید آنها را داشته باشند. 

شرایط عمومی

❌ اعتقاد به یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی

❌ اعتقاد به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

❌ عدم اشتهار به فساد اخلاقی

❌ عدم عضویت در گروه های سیاسی معاند با جمهوری اسلامی

❌ عدم اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی



:: برچسب‌ها: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بناب ,
:: بازدید از این مطلب : 169

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شبستر در دو نمیسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می گیرد. داوطلبان در زمان انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه های سراسری می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نام نویسی خود را انجام دهند. لیست کد رشته محل های ارائه شده در دفترچه راهنما ثبت‌نام که از سوی سازمان سنجش منتشر می شود موجود می باشد. در ادامه این مقاله به بررسی لیست رشته ها، زمان، شرایط و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شبستر پرداخته ایم.

منبع: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شبستر

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شبستر

دانشگاه پیام‌نور در سال های اخیر به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی نسبت به جذب دانشجود اقدام می کند. ثبت نام دانشگاه پیام نور تبریز از سایت سنجش در هر دو نیمسال تحصیلی انجام می گیرد. متقاضیان در زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور شبستر اعلام شده که معمولا در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد با مراجعه به سایت sanjesh.org می توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند. در مقاله زیر راهنما کامل ثبت‌نام را شرح داده ایم برای مطالعه بر روی فبارت زیر کلیک کنید.

 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام دانشگاه پیام نور

 

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور شبستر

دانشگاه پیام‌نور در دو نیمسال تحصیلی مهر ماه و بهمن ماه دانشجو می پذیرد. زمان ثبت نام نمیسال تحصیلی اول معمولا در مرداد ماه همزمان با شروع انتخاب رشته کنکور سراسری آغاز می شود و برای نیمسال تحصیلی دوم زمان ثبت‌نام در آذر ماه می باشد. 

داوطلبان در تاریخ های اعلام شده می توانند به سایت سنجش مراجعه و نام نویسی خود را انجام دهند. برای اطلاع از زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور کلیک کنید. 

دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور شبستر

دفترچه ثبت نام دارای بخش‌های مختلفی است؛ مهم ترین قسمت های دفترچه عبارتند از لیست کدرشته های ارائه شده و شرایط ثبت نام در این دانشگاه. برای دانلود دفترچه راهنما کافیست بر روی لینک زیر کلیک کنید.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شبستر

داوطلبان برای ثبت‌نام باید واجد الشرایط باشند. شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور شبستر در دو دسته قرار می‌گیرند. شرایط عمومی که در همه دانشگاه‌ها مشترک هستند و دانشجویان برای تحصیل در سیستم آموزشی ایران باید دارای این شرایط باشند. همچنین دانشگاه‌های پیام‌نور دارای شرایط اختصاصی نیز هست که داوطلبان باید آنها را داشته باشند. 

شرایط عمومی

❌ اعتقاد به یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی

❌ اعتقاد به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

❌ عدم اشتهار به فساد اخلاقی

❌ عدم عضویت در گروه های سیاسی معاند با جمهوری اسلامی

❌ عدم اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی



:: برچسب‌ها: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شبستر ,
:: بازدید از این مطلب : 162

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مراغه در دو نمیسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می گیرد. داوطلبان در زمان انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه های سراسری می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نام نویسی خود را انجام دهند. لیست کد رشته محل های ارائه شده در دفترچه راهنما ثبت‌نام که از سوی سازمان سنجش منتشر می شود موجود می باشد. در ادامه این مقاله به بررسی لیست رشته ها، زمان، شرایط و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مراغه پرداخته ایم.

منبع: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مراغه

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مراغه

دانشگاه پیام‌نور در سال های اخیر به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی نسبت به جذب دانشجود اقدام می کند. ثبت نام دانشگاه پیام نور تبریز از سایت سنجش در هر دو نیمسال تحصیلی انجام می گیرد. متقاضیان در زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور مراغه اعلام شده که معمولا در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد با مراجعه به سایت sanjesh.org می توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند. در مقاله زیر راهنما کامل ثبت‌نام را شرح داده ایم برای مطالعه بر روی فبارت زیر کلیک کنید.

 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام دانشگاه پیام نور

 

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور مراغه

دانشگاه پیام‌نور در دو نیمسال تحصیلی مهر ماه و بهمن ماه دانشجو می پذیرد. زمان ثبت نام نمیسال تحصیلی اول معمولا در مرداد ماه همزمان با شروع انتخاب رشته کنکور سراسری آغاز می شود و برای نیمسال تحصیلی دوم زمان ثبت‌نام در آذر ماه می باشد. 

داوطلبان در تاریخ های اعلام شده می توانند به سایت سنجش مراجعه و نام نویسی خود را انجام دهند. برای اطلاع از زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور کلیک کنید. 

دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور مراغه

دفترچه ثبت نام دارای بخش‌های مختلفی است؛ مهم ترین قسمت های دفترچه عبارتند از لیست کدرشته های ارائه شده و شرایط ثبت نام در این دانشگاه. برای دانلود دفترچه راهنما کافیست بر روی لینک زیر کلیک کنید.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مراغه

داوطلبان برای ثبت‌نام باید واجد الشرایط باشند. شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور مراغه در دو دسته قرار می‌گیرند. شرایط عمومی که در همه دانشگاه‌ها مشترک هستند و دانشجویان برای تحصیل در سیستم آموزشی ایران باید دارای این شرایط باشند. همچنین دانشگاه‌های پیام‌نور دارای شرایط اختصاصی نیز هست که داوطلبان باید آنها را داشته باشند. 

شرایط عمومی

❌ اعتقاد به یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی

❌ اعتقاد به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

❌ عدم اشتهار به فساد اخلاقی

❌ عدم عضویت در گروه های سیاسی معاند با جمهوری اسلامی

❌ عدم اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی



:: برچسب‌ها: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مراغه ,
:: بازدید از این مطلب : 215

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرند در دو نمیسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می گیرد. داوطلبان در زمان انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه های سراسری می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نام نویسی خود را انجام دهند. لیست کد رشته محل های ارائه شده در دفترچه راهنما ثبت‌نام که از سوی سازمان سنجش منتشر می شود موجود می باشد. در ادامه این مقاله به بررسی لیست رشته ها، زمان، شرایط و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرند پرداخته ایم.

منبع: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرند

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرند

دانشگاه پیام‌نور در سال های اخیر به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی نسبت به جذب دانشجود اقدام می کند. ثبت نام دانشگاه پیام نور تبریز از سایت سنجش در هر دو نیمسال تحصیلی انجام می گیرد. متقاضیان در زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور مرند اعلام شده که معمولا در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد با مراجعه به سایت sanjesh.org می توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند. در مقاله زیر راهنما کامل ثبت‌نام را شرح داده ایم برای مطالعه بر روی فبارت زیر کلیک کنید.

 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام دانشگاه پیام نور

 

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور مرند

دانشگاه پیام‌نور در دو نیمسال تحصیلی مهر ماه و بهمن ماه دانشجو می پذیرد. زمان ثبت نام نمیسال تحصیلی اول معمولا در مرداد ماه همزمان با شروع انتخاب رشته کنکور سراسری آغاز می شود و برای نیمسال تحصیلی دوم زمان ثبت‌نام در آذر ماه می باشد. 

داوطلبان در تاریخ های اعلام شده می توانند به سایت سنجش مراجعه و نام نویسی خود را انجام دهند. برای اطلاع از زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور کلیک کنید. 

دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور مرند

دفترچه ثبت نام دارای بخش‌های مختلفی است؛ مهم ترین قسمت های دفترچه عبارتند از لیست کدرشته های ارائه شده و شرایط ثبت نام در این دانشگاه. برای دانلود دفترچه راهنما کافیست بر روی لینک زیر کلیک کنید.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرند

داوطلبان برای ثبت‌نام باید واجد الشرایط باشند. شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور مرند در دو دسته قرار می‌گیرند. شرایط عمومی که در همه دانشگاه‌ها مشترک هستند و دانشجویان برای تحصیل در سیستم آموزشی ایران باید دارای این شرایط باشند. همچنین دانشگاه‌های پیام‌نور دارای شرایط اختصاصی نیز هست که داوطلبان باید آنها را داشته باشند. 

شرایط عمومی

❌ اعتقاد به یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی

❌ اعتقاد به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

❌ عدم اشتهار به فساد اخلاقی

❌ عدم عضویت در گروه های سیاسی معاند با جمهوری اسلامی

❌ عدم اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی



:: برچسب‌ها: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرند ,
:: بازدید از این مطلب : 139

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور میانه در دو نمیسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می گیرد. داوطلبان در زمان انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه های سراسری می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نام نویسی خود را انجام دهند. لیست کد رشته محل های ارائه شده در دفترچه راهنما ثبت‌نام که از سوی سازمان سنجش منتشر می شود موجود می باشد. در ادامه این مقاله به بررسی لیست رشته ها، زمان، شرایط و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور میانه پرداخته ایم.

منبع: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور میانه

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور میانه

دانشگاه پیام‌نور در سال های اخیر به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی نسبت به جذب دانشجود اقدام می کند. ثبت نام دانشگاه پیام نور تبریز از سایت سنجش در هر دو نیمسال تحصیلی انجام می گیرد. متقاضیان در زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور میانه اعلام شده که معمولا در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد با مراجعه به سایت sanjesh.org می توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند. در مقاله زیر راهنما کامل ثبت‌نام را شرح داده ایم برای مطالعه بر روی فبارت زیر کلیک کنید.

 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام دانشگاه پیام نور

 

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور میانه

دانشگاه پیام‌نور در دو نیمسال تحصیلی مهر ماه و بهمن ماه دانشجو می پذیرد. زمان ثبت نام نمیسال تحصیلی اول معمولا در مرداد ماه همزمان با شروع انتخاب رشته کنکور سراسری آغاز می شود و برای نیمسال تحصیلی دوم زمان ثبت‌نام در آذر ماه می باشد. 

داوطلبان در تاریخ های اعلام شده می توانند به سایت سنجش مراجعه و نام نویسی خود را انجام دهند. برای اطلاع از زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور کلیک کنید. 

دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور میانه

دفترچه ثبت نام دارای بخش‌های مختلفی است؛ مهم ترین قسمت های دفترچه عبارتند از لیست کدرشته های ارائه شده و شرایط ثبت نام در این دانشگاه. برای دانلود دفترچه راهنما کافیست بر روی لینک زیر کلیک کنید.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور میانه

داوطلبان برای ثبت‌نام باید واجد الشرایط باشند. شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور میانه در دو دسته قرار می‌گیرند. شرایط عمومی که در همه دانشگاه‌ها مشترک هستند و دانشجویان برای تحصیل در سیستم آموزشی ایران باید دارای این شرایط باشند. همچنین دانشگاه‌های پیام‌نور دارای شرایط اختصاصی نیز هست که داوطلبان باید آنها را داشته باشند. 

شرایط عمومی

❌ اعتقاد به یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی

❌ اعتقاد به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

❌ عدم اشتهار به فساد اخلاقی

❌ عدم عضویت در گروه های سیاسی معاند با جمهوری اسلامی

❌ عدم اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی



:: برچسب‌ها: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور میانه ,
:: بازدید از این مطلب : 174

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ کدام اند؟ مجموعه شرایط و مقرراتی که برای ثبت نام کنکور سراسری وجود دارد، در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور در جهت راهنمایی دادن به متقاضیان کنکور درج می‌شوند. متقاضیان قبل از ثبت نام کنکور سراسری ابتدا باید شرایط و قوانین را بررسی کرده و سپس اقدام کنند. از طرفی برای تمام دانشگاه‌های روزانه، غیر روزانه و آزاد یک آزمون مشترک برگزار می‌شود. در این مقاله مجموعه شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری 1401 گردآوری و بررسی شده است.

منبع: شرایط ثبت نام کنکور

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

با توجه به تغییرات اعمال شده در نحوه و قوانین برگزاری کنکور سراسری در این مقاله به بررسی شرایط و قوانین اعمال شده در آزمون سراسری خواهیم پرداخت. با توجه به ایم تغییرات آزمون سراسری ۲ بار در سال برگزار خواهد شد و رتبه کسب شده داوطلب برای ۲ سال ذخیره می گردد. از دیگر تغییرات درصد تاثیر نمرات سوابق تحصیلی و حذف زیرگروه ها می باشد. 

در ادامه تمامی شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ را به صورت کامل شرح داده ایم. برای راهنما کامل نام نویسی پیشنهاد می کنیم حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

بخوانید: راهنما جامع ثبت نام کنکور ۱۴۰۲

شرایط عمومی ثبت نام کنکور ۱۴۰۲

یک سری از شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ شرایطی ثابت و مشترک برای تمامی داوطلبان کنکور هستند. این دسته از شرایط، شرایط عمومی ثبت نام کنکور سراسری نامیده می‌شوند که در ادامه شرح داده شده است.

✅ اعتقاد داوطلب به دین اسلام و یا یکی از ادیان مورد تائید جمهوری اسلامی

✅ عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی

✅ عدم اعتیاد به مواد مخدر

✅ نداشتن سوءسابقه کیفری

✅ عدم احراز فساد اخلاقی

✅ عدم سابقه در رابطه با عضویت در سازمان‌ها و گروه‌های غیر قانونی

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور 1402

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ عمدتاً مربوط به مدارک تحصیلی داوطلبان است. بدین ترتیب داوطلبانی که دارای یکی از مدارک تحصیلی زیر باشند می‌توانند در آزمون کنکور سراسری ثبت نام و شرکت کنند.

❌ دارندگان مدرک دیپلم چهارساله نظام متوسطه قدیم می‌توانند در کنکور سراسری شرکت کرده و شانس خود برای پذیرش را بیازمایند.

❌ متقاضیانی که دارای مدرک دیپلم نظام جدید و مدرک پیش دانشگاهی باشند، قادر هستند در کنکور سراسری 1402 ثبت نام کنند.

❌ داوطلبانی که دارای مدرک کاردانی معتبری هستند و یا تا پایان شهریورماه 1402 مدرک کاردانی خود را دریافت می‌کنند، مجاز هستند تا در کنکور سراسری شرکت کنند.

❌ دانش آموزان سال دوازدهم نظام جدید در صورتی که تا پایان شهریورماه 1402 فارغ‌التحصیل شوند، حق شرکت در کنکور سراسری و انتخاب رشته را خواهند داشت.

❌ متقاضیانی که موفق به اخذ پذیرش در نیمسال دوم تحصیلی شوند، درصورتی که تحصیلات خود را تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۲ به طور کامل به اتمام برسانند، می‌توانند وارد دانشگاه شده و در مقطع کارشناسی ادامه تحصیل دهند.

سهمیه‌های کنکور سراسری ۱۴۰۲

در این بخش از مقاله شرایط ثبت نام کنکور به بررسی سهمیه خواهیم پرداخت. داوطلبان دارای سهمیه مجاز به استفاده از امتیازات خود در آزمون کنکور سراسری هستند. انواع سهمیه‌هایی که برای متقاضیان کنکور سراسری تعیین شده است سه نوع هستند:

1️⃣ سهمیه مناطق: سهمیه مناطق در کنکور سراسری با توجه به امکانات تحصیلی شهرهای مختلف تعیین می‌شوند. شهرهای بزرگ و برخوردار از امکانات تحصیلی رایگان از جمله شهر تهران به عنوان منطقه 1 شناخته می‌شوند. سایر شهرها نیز با توجه به ویژگی‌های تحصیلی به عنوان مناطق 2 یا 3 شناخته می‌شوند.

2️⃣ سهمیه ایثارگران: سهمیه ای که برای ایثارگران تعیین شده است به دو بخش سهمیه ایثارگران بالای 25 درصد و ایثارگران پایین 25 درصد تقسیم می‌شود. 25 درصد از ظرفیت هر کدرشته مختص دارندگان سهمیه ایثارگری 25 درصد و 5 درصد نیز مختص دارندگان سهمیه سهمیه ایثارگری 5 درصد است. برای دریافت کد ایثارگری کلیک کنید.

3️⃣ سهمیه رزمندگان: جهادگران و رزمندگان بسیجی و ستاد کل نیروهای مسلح که سابقه 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه داشته اند، می‌توانند از امتیازاتی که برای آنان درنظر گرفته شده استفاده کنند.

4️⃣ سهمیه خانواده شهدا: سهمیه خانواده شهدا به پدر، مادر، خواهر و برادر شهید اختصاص داده می شود. میزان تخصیص ظرفیت هر کد رشته محل به این دسته از دانش آموزان، با توجه به تعداد متقاضیان شرکت کننده تعیین می گردد.

5️⃣ سهمیه بهیاران: پنج درصد از ظرفیت کد رشته محل های روزانه رشته پرستاری به داوطلبان با سهمیه بهیاری اختصاص دارد.

6️⃣ سهمیه مناطق سیل زده: پنج درصد به صورت مازاد به داوطلبان مناطق سیل زده همانند داوطلبان مناطق زلزله زده، اختصاص پیدا می کند. این سهمیه فقط در دانشگاه های استان آسیب دیده لحاظ می گردد.

شرایط نظام وظیفه

داوطلبان آقایی که قصد ثبت نام در کنکور سراسری دارند، می‌بایست تکلیف روشنی در رابطه با نظام‌ وظیفه داشته باشند. این دسته از داوطلبان جهت ثبت نام در آزمون سراسری نیاز به درج کد نظام وظیفه خود در فرم ثبت نام را دارند. شرایط ثبت نام کنکور سراسری داوطلبان آقا در رابطه با وضعیت نظام وظیفه خود دارند عبارتند از:



:: برچسب‌ها: شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 174

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ کدام اند؟ در طی ثبت نام کنکور سراسری، داوطلبان احتیاج به اطلاعات خاصی دارند تا فرم های ثبت نام را بر اساس آن پر کنند. از همین رو بهتر است قبل از اقدام به ثبت نام، این مدرک تهیه و آماده شده باشد. آماده سازی مدرک ثبت نام موجب تسریع فرایند ثبت نام خواهد شد. با توجه به ادغام آزمون کنکور برای دانشگاه­‌های سراسری و دانشگاه آزاد، متقاضیان هر دو دانشگاه نیاز به این مدارک خواهند داشت. در این مقاله به بررسی جزئیات مدارک مورد نیاز ثبت نام کنکور سراسری 1402 که در طول فرایند ثبت نام به آن­ها نیاز است، پرداخته شده است. 

منبع: مدارک ثبت نام کنکور

مدارک ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

متقضایان باید مدارک ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ را در زمان نام نویسی آماده کرده تا کراحل ثبت نام انجام داده و این فرآیند را به اتمام برسانند. این مدارک شامل مدرک فردی و عکس داوطلب، مدرک تحصیلی، تکمیل فرم های لازم و خرید سریال ثبت نام 12 رقمی می باشد. در ادامه به بررسی و شرح تک به تک مدرک ثبت نام کنکور سراسری 1402 خواهیم پرداخت.

مدارک فردی ثبت نام کنکور سراسری 1402

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ شامل مدارک تحصیلی و فردی است. یک مجموعه از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کنکور سراسری 1402 شامل مدارک فردی داوطلب است. به طور کلی مدرک فردی ثبت نام آزمون سراسری عبارتند از:



:: برچسب‌ها: مدارک ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 154

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

سایت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org می باشد. با توجه به تغییرات آزمون سراسری و برگزاری کنکور 2 بار در سال داوطلبان برای شرکت در هر آزمون به صورت جداگانه در تاریخ تعییین شده باید به سایت سنجش مراجعه کنند. کنکور سراسری در پنج زیر گروه آزمایشی علوم تجربی، ریاضی، علوم انسانی، هنر و زبان توسط سازمان سنجش آموزش کشور به صورت یکپارچه برای دانشگاه های سراسری و آزاد برگزار می گردد. علاقه مندان برای ورود به دوره های مختلف دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد می توانند برای تکمیل مراحل نام نویسی و شرکت در این آزمون به سایت ثبت نام کنکور 1402 مراجعه کنند.  

منبع: سایت ثبت نام کنکور

سایت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

تمامی مراحل کنکور سراسری اعم از دریافت دفترچه راهنما و انجام فرآیند ثبت‌نام، انتخاب رشته و اعلام نتایج داوطلبان از طریق سایت سایت ثبت نام کنکور سراسری سنجش sanjesh.org ۱۴۰۲ انجام می گیرد. داوطلبان در زمان مقرر با مراجعه به سامانه سازمان سنجش دفترچه راهنما را دریافت و به صورت کامل مطالعه کنند و از شرایط ثبت نام آگاه شوند. سپس با فعال شدن لینک ثبت‌نام داوطلبان می توانند نام نویسی و تکمیل فرم ثبت نام خود در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ را انجام دهند.

تمامی اطلاعیه های مربوط به ثبت نام و همینطور لینک ثبت نام کنکور سراسری 1402 در سامانه سازمان سنجش آموزش کشور sanjesh.org منتشر شده و فعال می گردد. داوطلبان می توانند پس از تکمیل مراحل نام نویسی خود، برای اطلاع از زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون و همینطور تاریخ برگزاری به وبسایت نامبرده مراجعه کنند.

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام کنکور سراسری

سایت سنجش ثبت نام کنکور sanjesh.org

در دفترچه راهنما ثبت نام تمامی شرایط لازم برای ثبت نام و مدارک مورد نیاز در هنگام ثبت نام شرح داده شده است و داوطلبان با مطالعه این دفترچه می توانند به این شرایط آگاهی یابند. در این زمان داوطلبان با مراحعه به سایت ثبت نام کنکور سراسری sanjesh.org (سازمان سنجش) با انتخاب گروه آزمایشی امتحانی ثبت نام را آغاز کنند.

داوطلبان برای ثبت‌نام ابتدا باید هزینه ثبت‌نام را پرداخت و شماره سریال 12 رقمی را دریافت کنند تا امکان ورود به سایت سنجش و انجام فرآیند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند و کد رهگیری که به منزله پایان ثبت‌نام آزمون سراسری است را دریافت کنند. در ادامه مراحل کلی ثبت نام را نام برده ایم.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام کنکور سنجش sanjesh.org

✅ دریافت و مطالعه دفترچه ثبت نام کنکور 

✅ آگاهی از شرایط و مدارک لازم

✅ خرید کارت اعتباری و سرایط 12 رقمی ثبت نام 

✅ تکمیل فرم ثبت نام 

✅ دریافت کد رهگیری

نحوه ثبت نام در سایت کنکور 1402

داوطلبانی که مطابق دفترچه راهنما واجد الشرابط نام نویسی در این آزمون می باشند، بایستی پس از تهیه مدارک لازم، مطابق مراحل زیر نحوه ثبت نام کنکور اقدام کنند.

1️⃣ وارد سایت ثبت نام کنکور سنجش ” sanjesh.org ” شوید و از منوی رنگی سمت راست بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک کنید.

2️⃣ بر روی لینک فعال ” ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ ” کلیک نمایید.

نحوه پرداخت و خرید کارت اعتباری

داوطلبان ابتدا باید هزینه ثبت نام کنکور پرداخت کرده و شماره سریال 12 رقمی را دریافت کنند که در ادامه به شرح مراحل پرداخته ایم.

3️⃣ از منوی سمت چپ وبسایت بر روی گزینه ” خرید کارت اعتباری ” کلیک کنی

4️⃣ در این مرحله گزینه « خرید سریال ثبت نام » از منوی سمت راست سایت ثبت نان کنکور انتخاب می‌شود.

 

5️⃣ انتخاب نوع سریال ثبت نام: داوطلبان مطابق با علاقه‌مندی خود می‌بایست نوع سریال ثبت نام خود را مشخص کرده و آن را خریداری کنند.

6️⃣ در این مرحله فرمی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که این فرم باید با اطلاعات شخصی داوطلب پر شود. پس از تکمیل فرم با کلیک بر روی دکمه «تائید و ادامه» شرایط ورود به مرحله بعد فراهم می‌شود.

 

7️⃣ نهایی کردن خرید کارت اعتباری: در مرحله نهایی، داوطلب با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود در محل مربوطه قادر به پرداخت هزینه ثبت‌نام خواهد بود. با نهایی کردن خرید، یک سریال 12 رقمی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. متقاضیان برای ادامه فرایند نام نویسی در سایت ثبت نام کنکور به این سریال 12 رقمی نیاز خواهند داشت. بدین ترتیب ضروری است که این سریال 12 رقمی یادداشت شده و از آن نگهداری شود.

مراحل ثبت نام در سایت ثبت نام کنکور ۱۴۰۲

 مجدد به صفحه اول سایت ثبت نام کنکور 1402 و پس از انتخاب گزینه “ تایید و ادامه – گام بعدی ” سریال ثبت نام را وارد کنید.

8️⃣ انتخاب نظام آموزشی بین سه گزینه موجود

9️⃣ ابتدا نظلام آموزشی خود را انتخاب کنید و در ادامه با وارد کردن سریال ثبت نام 12 رقمی خریداری شده بر روی ” تایید ” کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: سایت ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ – sanjesh , org ,
:: بازدید از این مطلب : 197

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام پزشکی بدون کنکور ۱۴۰۱ راست یا دروغ ؟ پزشکی در سال‌های اخیر پرمخاطب ترین رشته کنکور بوده است. بسیاری از داوطلبین رویای پزشک شدن را در سر می‌پرورانند؛ سوال مهم متقاضیان در مورد نحوه ورود به این رشته است. آیا می‌توان بدون آزمون 1401 و بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته پزشکی شد؟ با توجه به اینکه طی سالیان اخیر تاثیر معدل بر کنکور بیشتر شده و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی گسترده شده است داوطلبان امید دارند تا رشته های پزشکی و پیراپزشکی نیز بصورت بدون کنکور ارائه شوند. در این مقاله به دغدغه این گروه از داوطلبین پرداخته ایم.

 

منبع: پزشکی بدون کنکور

ثبت نام بدون کنکور رشته های پزشکی ۱۴۰۱

از نیمه دوم سال تحصیلی97 (بهمن ماه)، این امکان برای دانش‌آموزان پیش آمد که بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه‌ها شوند. دانشگاه‌ها و رشته‌هایی که به این طریق دانشجو می‌پذیرند، هرسال در دو نوبت، ترم پاییز و ترم زمستان، فراخوانی را برای ثبت نام منتشر می‌کنند. توجه داشته باشید که این فراخوان و اطلاع رسانی مجزای از ثبت نام کنکور سراسری صورت می‌گیرد.

 

در ایران در هیچ دانشگاهی حتی پردیس کیش امکان تحصیل در رشته پزشکی به صورت بدون کنکور امکان پذیر نیست

 

متقاضیان می‌توانند در دوره‌های روزانه، شبانه، پردیس خودگردان و یا دانشگاه‌های پیام نور یا موسسات غیر انتفاعی در این طرح شرکت کنند. با این‌حال لازم است هر ساله، لیست رشته‌ها و دانشگاه‌هایی که شامل این طرح می‌شوند را مورد بررسی قرار‌دهید. چرا که ممکن است هر سال رشته‌هایی به این لیست اضافه و یا از آن کم شوند و به طور قطعی نمی توان راجع به رشته‌ها و دانشگاه‌های این طرح صحبت کرد. یکی از رشته هایی که برای بسیاری از داوطلبین تحصیل بدون کنکور مورد سوال است، پزشکی بدون کنکور می‌باشد.

تنها راه ورود به رشته پزشکی در دانشگاه سراسری، از طریق کنکورسراسری است؛ تا به امروز، طرح پزشکی بدون کنکور عملی نشده‌است. اگرچه رشته‌های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی که رشته‌های اصلی و پرطرفدار گروه تجربی هستند، در هیچ یک از دانشگاه‌های سراسری، پردیس و آزاد، بدون کنکور دانشجو نمی‌پذیرد، با این‌حال دانشگاه آزاد هر ساله برخی رشته‌های پزشکی نظیر دامپزشکی و یا میکروبیولوژی را در لیست پذیرش بدون کنکور قرار می‌دهد. برای اطلاع از مدارک لازم ثبت نام بدون کنکور کلیک کنید.

 

 

تحصیل در رشته‌های پیراپزشکی بدون کنکور ۱۴۰۱

برخلاف رشته‌های پزشکی ، رشته‌های پیراپزشکی در دانشگاه‌های کشور بدون آزمون ثبت نام به عمل می‌آورند. برای ثبت نام در رشته‌های پیراپزشکی شما می‌بایست در کنکور تجربی شرکت کنید و در هنگام انتخاب رشته کد رشته‌هایی از دفترچه را برگزینید که بر اساس سوابق تحصیلی دنشجو می‌پذیرند. البته باید توجه داشت که قبولی و ادامه تحصیل در رشته‌های پیراپزشکی، منوط به شرایط مشخصی است که در ادامه توضیح خواهیم داد.

مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی نظام قدیم یا جدید انجام مصاحبه در دانشگاه و دریافت نمره قبولی
داشتن حداقل معدل 15 تا پایان یافتن دوران تعهد کاری، فرد اجازه ادامه تحصیل را ندارد.
داشتن حداکثر 25سال سن و برای آقایانی که خدمت سربازی را گذرانده‌اند، حداکثر 27 سال سن با پایان یافتن تحصیل در این دوره، مدرک کاردانی دریافت می‌کنید.
بومی بودن. به این معنا که فرد صرفا در استان محل زندگی خود، می تواند درخواست تحصیل داشته باشد. برای دانش آموزانی که سه سال دبیرستان را در یک شهر نبوده‌اند، استان زادگاهشان در نظر گرفته می‌شود.

لیست رشته‌های پیراپزشکی و پزشکی بدون کنکور ۱۴۰۱

در جدول زیر لیست رشته‌های پزشکی که متوان به صورت بدون کنکور در آن تحصیل کرد را نام برده‌ایم. به جز این رشته‌ها در هیچ رشته‌ی دیگر پزشکی و پیراپزشکی به صورت بدون کنکور دانشجو پذیرفته نمی شود. البته همانطورکه گفته شد، ممکن است این رشته‌ها، هرسال تغییراتی داشته باشد و تا پیش از انتشار فراخوان دانشگاه‌ها نمی‌توان در این زمینه اظهار نظر قطعی کرد.

کاردانی اتاق‌عمل گیاه پزشکی کاردانی هوشبری کاردانی علوم آزمایشگاهی
کاردانی تجهیزات فنی اتاق‌عمل کاردانی دامپزشکی کاردانی مامایی بهداشت عمومی
کاردانی آزمایشگاه تشخیص پزشکی مهندسی پزشکی بهداشت حرفه‌ای کاردانی سلامت دندان

شرایط ثبت نام پزشکی بدون کنکور ۱۴۰۱

✅ داوطلبان باید دارای  مدرک دیپلم نظام جدید یا مدرک دیپلم و پیش دانشگاه نظام قدیم باشند.

✅ حئاقل معدل لازم 15 می باشد.

✅ حدکثر سن داوطلب 25 سال می باشد. (داوطلبان آقا که دارای کارت پایان خدمت هستند تا 27 سال می باشد)

✅ فارغ التحصیلان و دانشجویان تمام دانشگاه های کشور اجازه ثبت نام را ندارند.

✅ مدت تعهد خدمت سه برابر زمان تحصیل در رشته‌های بدون کنکور پیراپزشکی می باشد.

 

 

شهریه ثبت نام پزشکی بدون کنکور ۱۴۰۱

شهریه بدون کنکور پزشکی در سال 1401 هنوز اعلام نشده است. شما می توانید با سایت دانتل همراه باشید تا سریع تر از همه به محظ اعلام شدن شهریه از آن با خبر شوید.

تحصیل پزشکی بدون کنکور در خارج از کشور

یکی از راه‌های تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور، مهاجرت به کشورهای دیگر است. البته مهاجرت و تحصیل در کشورهای مطرح، اگرچه با کنکور ایران ارتباطی ندارند با اینحال مدرک زبان و شرایط خاصی را دارا هستند که چندان هم راحت نیست!  برخی از دانشگاه‌های مطرح، نظیر دانشگاه‌های پزشکی کشور کانادا، پیش از پذیرش شما آزمون ورودی برگزار می‌کنند. برای اطلاع از شهریه پزشکی بدون کنکور کلیک کنید.

همچنین برای دانشجویان مشغول به تحصیل در خارج از کشور، شرایطی فراهم شده تا درصورت تمایل بتوانند به تحصیل در داخل کشور ادامه دهند. با بالا رفتن قیمت ارز، بسیاری از خانواده‌ها از عهده تامین مخارج تحصیل فرزندانشان در خارج از کشور برنمی‌آیند و تقاضا برای بازگشت به کشور در حال فزونی یافتن است. چنانچه دانشجویان واجد شرایط زیر باشند، می‌توانند برای بازگشت به کشور و ادامه تحصیل در داخل اقدام کنند.

1. معدل کتبی دیپلم، حداقل 16

2. معدل پیش دانشگاهی حداقل 17

3. دانشگاه مبدا مورد تایید وزارت بهداشت ایران باشد

4. کسب معدل حداقل 15 در دانشگاه خارج

5. شروع به تحصیل خارج از کشور در دوره‌های اصلی پزشکی تا قبل از تیر ماه سال 97

6. گذراندن حداقل 36 واحد درسی

همان‌طور که در این مطلب بارها تکرار شد، تنها راه تحصیل در رشته‌های پزشکی در داخل کشور، آزمون سراسری می‌باشد و صرفا در رشته‌های پیراپزشکی می‌توانید با استناد به سوابق تحصیلی وارد دانشگاه شوید. علی رغم واضح بودن این قانون، عده‌ای از افراد سودجو به هر طریقی قصد سواستفاده از شما را خواهند داشت. به خاطر داشته باشید که تنها مرجع رسمی اعلام قوانین و شرایط ورود به دانشگاه‌ها وزارت سنجش است و سایرین نمی‌توانند مطلبی مغایر با اصول این سازمان مطرح کنند. چنانچه تحصیل در رشته پزشکی به صورت بدون آزمون سوالی دارید، می توانید برای دریافت پاسخ سوالات خود از با شماره زیر تماس بگیرد و با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در ارتباط باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام پزشکی بدون آزمون 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا امکان تحصیل بدون کنکور در رشته پزشکی وجود دارد؟

خیر تنها راه تحصیل در رشته پزشکی شرکت در کنکور سراسری است.

چه رشته های پیراپزشکی، بدون کنکور قابل تحصیل هستند؟

رشته هایی نظیر هوشبری، مامایی، سلامت دندان و … که در متن مقاله به آن ها اشاره شده است.

آیا در مدرک تحصیلی درج می شود که فرد با آزمون یا بر اساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه شده است؟

خیر، بین مدارک دانشجویانی که با کنکور وارد دانشگاه می شوند و دانشجویان بدون کنکور تفاوتی ندارد.

منبع: پزشکی بدون کنکور



:: برچسب‌ها: پزشکی بدون کنکور در سال ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

آزمون های آزمایشی کنکور 1402 در جهت سنجش سطح مطالعاتی داوطلبان پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم برگزار می‌شوند. تأثیر آزمون‌های آزمایشی بر کیفیت نتیجه امتحانات پایان ترم و کنکور سراسری انکارناپذیر است. درحال حاضر مؤسسه‌های متنوعی هستند که در جهت برگزاری آزمون‌های آزمایشی فعالیت دارند. این مؤسسات با توجه به کیفیت آزمون‌هایی که برگزار می‌کنند، دارای طرفداران خاص خود هستند. یکی از دغدغه‌های همیشگی داوطلبان این بوده است که در آزمون‌های آزمایشی کدام یک از مؤسسات شرکت کنند. این داوطلبان در صورت داشتن آگاهی در مورد معیارهای مورد نیاز آزمون‌های آزمایشی، موفق به انتخاب بهترین گزینه خواهند بود. در این مقاله مهم‌ترین معیارهای آزمون های آزمایشی کنکور سراسری 1402 شرح داده شده و بنام ترین و بهترین مؤسساتی که این آزمون‌ها را برگزار می‌کنند، معرفی شده­ است. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بهترین آزمون آزمایشی کنکور 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

منبع: آزمون های آزمایشی کنکور

آزمون های آزمایشی کنکور سراسری 1402

آزمون‌های آزمایشی زمانی در پیشرفت مطالعاتی داوطلبان مؤثر خواهند بود که ویژگی‌های مورد نیاز را داشته باشند. آزمون‌های آزمایشی بر مبنای معیارها و ویژگی‌هایی که دارند، به دسته‌های بهترین و بدترین آزمون‌های آزمایشی تقسیم می‌شوند. در ادامه مهمترین معیارهای مورد نیاز برای آزمون‌های آزمایشی شرح داده شده است.

کیفیت سؤال‌های آزمون های آزمایشی

سؤال‌هایی که برای آزمون‌های آزمایشی طراحی می‌شوند، مهمترین مبنای سنجش کیفیت این آزمون‌ها هستند. سطح سؤالات طرح شده برای آزمون‌های آزمایشی می‌بایست نزدیک به سطح سؤالات آزمون کنکور باشد. به طور کلی سخت بودن سؤالات آزمون‌های آزمایشی را نمی‌توان دلیلی بر بهتر بودن کیفیت آن آزمون دانست. این موضوع ممکن است دارای هر دو جنبه مثبت و منفی باشد. سؤالات سطح بالا می‌تواند موجب افزایش مهارت داوطلب در حل مسئله و جوابدهی سریع به سؤالات سطح پایین‌تر باشد. از طرفی ساده بودن سؤالات کنکور نسبت به سؤالات آزمون آزمایشی می‌تواند داوطلب را دچار شک و تردید کند. سؤالات آزمون‌های آزمایشی می‌بایست مدیریت شده، حرفه‌ای و منطقی باشند.

مناسب بودن جامعه آماری آزمون‌های آزمایشی

همانطور که می‌دانیم کنکور سراسری دارای تعداد داوطلبان زیادی است که در متنوع‌ترین سطوح علمی به رقابت می پردازند. بدیهی است زمانی که جامعه آماری پایین باشد، داوطلب به نتیجه رضایت بخش تری می‌رسد. آزمون‌های آزمایشی زمانی نتیجه بهتری خواهند داشت که دارای جامعه آماری بالاتری باشند.

اعتبار مؤسسه برگزارکننده آزمون‌های آزمایشی

سابقه و اعتبار موسسه برگزارکننده آزمون‌های آزمایشی یکی از معیارهای مهم برای سنجش کیفیت این آزمون‌ها هستند. مؤسساتی که در طول فعالیت خود توانسته‌اند به نتایج رضایت بخشی برسند، بهترین گزینه برای انتخاب خواهند بود.

فاصله بین برگزاری آزمون‌های آزمایشی

آزمون‌های آزمایشی می‌بایست در فاصله‌های زمانی استانداردی برگزار شوند. آزمون‌های آزمایشی اگر در فاصله زمانی کوتاه‌تری برگزار شوند، حجم مطالعه کمتر شده و تأثیر لازم را نخواهند داشت. از طرفی برگزاری آزمون‌های آزمایشی با فاصله زیاد، ممکن است موجب از بین رفتن روند برنامه ریزی شود. فاصله دو هفته‌ای را می‌توان بهترین فاصله بین برگزاری آزمون‌های آزمایشی معرفی کرد.

دریافت به موقع کارنامه آزمون‌های آزمایشی و تحلیل آن

هر مؤسسه‌ای موظف است که در سریع‌ترین زمان ممکن پس از آزمون آزمایشی، کارنامه آزمون را در اختیار داوطلب قرار دهد. داوطلبان نیز پس از دریافت کارنامه لازم است آن را تحلیل کرده و با میزان پیشرفت و نقاط ضعف خود آشنا شوند. با توجه به اینکه دریافت کارنامه آزمون آزمایشی ممکن است بر روند مطالعه داوطلب تأثیر بگذارد، بهتر است این کارنامه پس از آزمون و در همان روز به دست داوطلب برسد. تأخیر در دریافت کارنامه آزمون‌های آزمایشی بدون شک موجب اختلال در فرایند مطالعه خواهد شد.

هزینه آزمون‌های آزمایشی

شاید هزینه آزمون‌های آزمایشی را بتوان مهمترین معیار برای انتخاب هر یک از آزمون‌های آزمایشی قرار داد. مؤسسات آموزشی برای برگزاری آزمون‌های آزمایشی هزینه‌هایی را از داوطلب دریافت می‌کنند. از همین رو بسیاری از داوطلبان به دلیل برخی از شرایط اقتصادی موفق به شرکت در این آزمون‌ها نمی‌شوند. البته بالا بودن هزینه‌های آزمون‌های آزمایشی دلیلی بر بالا بودن کیفیت و امتیاز آن محسوب نمی‌شود. بدین ترتیب برای انتخاب مؤسسه برگزارکننده آزمون‌های آزمایشی بهتر است هزینه‌های آن را نیز در نظر گرفت.

معرفی بهترین آزمون های آزمایشی کنکور سراسری 1402

آزمون‌های آزمایشی می‌بایست دارای یک برنامه ریزی منسجم و روان باشند. این برنامه‌ریزی‌ها و به طور کلی بودجه بندی آزمون‌های آزمایشی توسط مدیران مؤسسه مربوطه طراحی و اجرا می‌شوند. همین برنامه‌ریزی‌ها هستند که اعتبار و امتیاز مؤسسات مجری آزمون‌های آزمایشی را تعیین می‌کنند. در ادامه به معرفی برترین آزمون‌های آزمایشی که در طی سال‌ها فعالیت می‌کنند معرفی شده‌اند.

آزمون های آزمایشی کنکور سراسری 1402 | قلم چی

  • کیفیت سؤال‌ها: سؤالات طراحی شده در آزمون‌های آزمایشی قلم چی عموماً دارای سطح بالاتری نسبت به سؤالات کنکور سراسری هستند.
  • جامعه آماری: آزمون‌های آزمایشی قلم چی با توجه به سابقه‌ای که دارند، دارای بالاترین جامعه آماری هستند.
  • فاصله بین آزمون‌ها: فاصله بین آزمون‌های آزمایشی قلم چی دو هفته است.
  • کارنامه آزمون: کارنامه آزمون‌های آزمایشی قلم چی در حدود 5 ساعت پس از آزمون با تمام جزئیات قابل دسترسی است.
  • هزینه آزمون: آزمون‌های آزمایشی قلم چی دارای هزینه بالاتری نسبت به سایر آزمون‌های آزمایشی هستند.

آزمون‌های آزمایشی کنکور سراسری 1402 | گاج

  • کیفیت سؤال‌ها: آزمون‌های آزمایشی گاج دارای سطح سؤالات جدیدتری هستند. البته این آزمون‌ها هنوز جای پیشرفت را در خود دارند.
  • جامعه آماری: جامعه آماری آزمون‌های آزمایشی گاج را می‌توان روز به روز رو به پیشرفت دانست.
  • فاصله بین آزمون‌ها: آزمون‌های آزمایشی گاج به طور معمول هر دو هفته یکبار برگزار می‌شوند.
  • کارنامه آزمون: داوطلب با شرکت در آزمون‌های آزمایشی گاج, علاوه بر کارنامه هر آزمون، یک کارنامه کلی در هر نیمسال دریافت می‌کند.
  • هزینه آزمون: هزینه آزمون‌های آزمایشی گاج از آزمون‌های آزمایشی قلم چی پایین‌تر است.

آزمون های آزمایشی کنکور سراسری 1402 | گزینه 2

  • کیفیت سؤال‌ها: آزمون‌های آزمایشی گزینه 2 دارای استانداردترین و ایده ­آل ترین سؤالات هستند.
  • جامعه آماری: آزمون‌های آزمایشی گزینه 2 پس از آزمون‌های آزمایشی قلم چی دارای بالاترین جامعه آماری هستند.
  • فاصله بین آزمون‌ها: آزمون‌های آزمایشی گزینه دو هر سه هفته یکبار برگزار می‌شوند. این آزمون‌ها از نظر برنامه ریزی و بودجه بندی دارای ضعف‌هایی هستند که موجب کاستن کیفیت آنها شده است.
  • کارنامه آزمون: آزمون آزمایشی گزینه 2 عملکرد خوبی در رابطه با ارائه کارنامه دارد. داوطلب با دریافت کارنامه این آزمون قادر است تا به تحلیل خوبی از میزان پیشرفت خود برسد.
  • هزینه آزمون: آزمون‌های آزمایشی گزینه 2 دارای هزینه به صرفه‌تری نسبت به سایر آزمون‌ها هستند. شرکت در آزمون آزمایشی گزینه 2 به صورت آنلاین نیز رایگان است.

آزمون‌های آزمایشی کنکور سراسری 1402 | سنجش

  • کیفیت سؤال‌ها: آزمون‌های آزمایشی سنجش دارای سطح سؤالات متوسطی هستند. البته این آزمون‌ها در مقایسه با سایر آزمون‌های آزمایشی توانسته‌اند به سؤالات کنکور سراسری شباهت بیشتری داشته باشند.
  • جامعه آماری: آزمون‌های آزمایشی سنجش دارای دو نوع آزمون غیرجامع و جامع هستند. آزمون‌های جامع سازمان سنجش دارای جامعه آماری خوبی هستند. در مقابل آزمون‌های غیرجامع سنجش از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند.
  • فاصله بین آزمون‌ها: آزمون‌های آزمایشی سنجش با فاصله زیادی از هم برگزار می‌شوند که این نکته از دید برخی‌ها به یکی از نقاط ضعف این آزمون‌ها تبدیل شده است.
  • کارنامه آزمون: ارائه کارنامه آزمون‌های آزمایشی سنجش دارای تأخیر بیشتری نسبت به سایر آزمون‌ها است.
  • هزینه آزمون: آزمون‌های آزمایشی سنجش دارای کمترین هزینه در مقایسه با سایر آزمون‌های آزمایشی هستند.

برای دریافت مشاوره در زمینه بهترین آزمون آزمایشی کنکور 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

منبع: آزمون های آزمایشی کنکور



:: برچسب‌ها: آزمون های آزمایشی کنکور ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

آشنایی با روش های صحیح مطالعه کنکور سراسری به شما کمک می‌کند تا مطالب را بهتر یاد بگیرید و یاداوری مناسب تری هم در جلسه آزمون داشته باشید. بعضی از دانش آموزان ساعات بسیاری را به درس خواندن اختصاص می‌دهند، اما به این دلیل که شیوه صحیح مطالعه را نمی دانند به اندازه زمانی که صرف می کنند، نتیجه نمی گیرند. در این مطلب سعی می کنیم تا راهکارهایی را برای رسیدن به یک مطالعه موفق با یکدیگر و شیوه صحیح مطالعه کنکور سراسری 1402 بررسی کنیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه شیوه های صحیح مطالعه کنکور سراسری 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

منبع: روش صحیح مطالعه کنکور سراسری 

شیوه های صحیح مطالعه کنکور 1402

نخستین قدم برای شروع هرکاری، این است که از خودتان بپرسید: (چرا این کار را انجام می دهم؟). وقتی شما اهداف خود را از انجام یک کار مشخص کرده باشید، با کیفیت بهتری آن را انجام می دهید. به عبارتی می توان گفت، هدف داشتن، به شما انگیزه می دهد و انگیزه، کیفیت کار را افزایش می دهد.

سعی کنید پیش از شروع مطالعه، اهداف مشخصی از مطالعتان را، برای خود در نظر بگیرید. کمک گرفتن از مشاوران تحصیلی به شما در پیدا کردن اهداف و برنامه ریزی راه های رسیدن به آن، کمک خواهد کرد.

بخوانید: جمع بندی کنکور 1402

روش های صحیح مطالعه کنکور سراسری 1402

روش پس خبا، سبکی از مطالعه را به شما آموزش می دهد که درصورت استفاده از آن، کیفیت مطالعه و یادگیری در شما به مراتب افزایش پیدا می کند. این روش از 5 مرحله متفاوت تشکیل شده است  که آنها را با یکدیگر بررسی می کنیم.

یک آشنایی کلی( پیش مطالعه)    

مطلبی که قرار است مطالعه کنید را یکبار به صورت روزنامه وار از اول تا آخر بخوانید. به تیترها، جداول یا تصاویری که می بینید، نگاهی کلی داشته باشید. چکیده ابتدای فصل یا خلاصه ای که در آخر آمده است را بررسی کنید.در این بخش به هیچ عنوان لازم نیست جزئیات و اسامی را یاد بگیرید. صرفا سعی کنید با کلیات موضوع آشنا شوید.

نقشه راه را ترسیم کنید (سوال کردن)

بعد از اینکه یک مطالعه کلی از مطالب داشتید، برای خودتان به این سوالات پاسخ دهید. موضوع اصلی این مطلب چیست؟ قرار است چه چیزهایی را، راجع به موضوع اصلی یاد بگیریم؟ کلیاتی که از مطلب فهمیده اید را یکبار با خودتان مرور کنید.

تا این مرحله شما می بایست یک آشنایی نسبی با مطالب پیدا کرده باشید و بدانید که در این مطلب قرار است چه چیزهایی را یاد بگیرید. کلیات موضوع باید در ذهنتان به خوبی نقش پیدا کرده باشد.

یکبار دیگر، با دقت بیشتر (خواندن)

اکنون نوبت آن رسیده که با دقت بیشتری مطالب را بررسی کنید. یکبار دیگر شروع به مطالعه کنید، زیر نکات مهم خط بکشید، جزئیات را بادقت حفظ کنید و اگر لازم می دانید، نکاتی را داخل متن کتاب یادداشت کنید. این مرحله اصلی ترین بخش مطالعه است، در نتیجه سعی کنید به خوبی از پس انجام آن بربیایید.

بخوانید: منابع کنکور سراسری 1402

توقف کنید (به خود پس دادن)

پیش از اینکه کل حجم درنظر گرفته شده را مطالعه کنید، در برخی از قسمت ها توقف کنید. آنچه خوانده اید را یکبار برای خودتان توضیح دهید. سعی کنید یاد گرفته هایتان را تثبیت کنید. در صورتی که آنچه خوانده اید را به خوبی فهمیده اید، به سراغ مطالعه سایر بخش ها بروید.

از خودتان امتحان بگیرید (آزمون)

وقتی با روش بالا، کل مطلب را مطالعه کردید، یک بار از خودتان بخواهید که هرچه یاد گرفته اید را بیان کنید. سپس با کتاب درسی بررسی کنید و ببینید که آیا قسمتی را جا نینداخته اید؟ در این قسمت می توانید به جای مرور مجدد، سوالات آخر فصل را بررسی کنید و ببینید که آیا می توانید به آنها جواب دهید یا خیر

بخوانید: تست زنی شانسی

روش صحیح مطالعه کنکور سراسری 1402 | راهکارهای مناسب

ارتباط ها را پیدا کنید

یک مطالعه، در صورتی تبدیل به یک یادگیری عمیق می شود که شما بتوانید میان موضوعات مختلف ارتباط برقرار کنید. در غیر اینصورت شما صرفا تعدادی محفوظات جدا از هم را در ذهنتان دارید که دیر یا زود فراموش می شوند. سعی کنید بین بخش های مختلف مطالبی که خوانده اید یک ربط منطقی پیدا کنید. چرا نویسنده آنها را در کنار هم آورده است؟

خلاصه کنید

خلاصه نویسی، راهکاری است که اگر به درستی استفاده شود، می تواند فرایند مطالعه را تا حد زیادی بهبود ببخشد اما اگر به شکل صحیح از آن استفاده نکنید، صرفا بخش زیادی از وقت شما را از بین می برد. برای خلاصه نویسی سعی کنید، مطالب را به شکل خلاصه، موردی و تیترهای مهم مشخص کنید. اگر قرار است نوشته های کتاب را یکبار دیگر از اول بنویسید، سعی کنید داخل کتاب علامت گذاری کنید.

به علاوه معمولا توصیه می شود که در اولین مرتبه از مطالعه یک موضوع، خلاصه نویسی را انجام ندهید. این کار را به دفعات دیگری که برای مرور مطالب آماده می شوید بسپارید. زیرا در این زمان ها، تسلط شما روی مطالب بالاتر رفته و خلاصه نویسی زمان کمتری از شما می گیرد.

مرورهای مناسب

شرط اینکه یک موضوع جدید وارد حافظه بلندمدت شده و برای همیشه باقی بماند این است که در زمان های مناسب آن را مرور کنید. مرورها گاهی اوقات می بایست به صورت مطالعه مجدد و گاهی اوقات باید به صورت حل تمرین و تست زنی باشد.کمک گرفتن از یک مشاور تحصیلی مناسب، به شما در ارتباط با زمان های لازم برای مرور و شیوه های مناسب مرور، کمک خواهد کرد.

بخوانید: شیوه های صحیح تست زنی

شیوه صحیح مطالعه کنکور سراسری 1402 | موارد ممنوعه

برای اینکه مطالعه موفقی داشته باشید، علاوه براینکه برخی راهکارها را باید انجام دهید، بعضی کارها را نباید انجام دهید که در ادامه آنها را باهم بررسی می کنیم.

مطالعه طولانی

مدت زمان مطالعه شما باید بین یک ساعت و نیم تا نهایتا دو ساعت، باشد و پس از آن می بایست حداقل یک ربع را برای استراحت در نظر بگیرید. در غیر اینصورت ذهن شما خسته شده و کیفیت مطالعه پایین می آید.

تمرکز تقسیم شده

در هنگام مطالعه از انجام کارهای دیگری مثل چک کردن تلفن همراه، نگاه کردن به تلویزیون، گوش دادن موسیقی یا هرکار دیگری بپرهیزید. انجام هرکار دیگری در کنار مطالعه به این معناست که شما از مغزتان می خواهید، توجه خود را علاوه بر درس به موضوعات دیگری نیز اختصاص دهد. در نتیجه سرعت یادگیری پایین می آید یا مطالبی که مطالعه می کنید با مطالبی که از کارهای دیگر وارد مغزتان می شود، اختلاط پیدا می کند.

شب بیداری

یک عادت بسیار اشتباه، بیدار ماندن شبانه برای مطالعه است. مغز شما علاوه بر اینکه زمانی را برای یادگیری احتیاج دارد، به زمانی برای استراحت و تثبیت مطالب آموخته شده، نیاز دارد. در صورتیکه استراحت و خواب کافی را از ذهنتان دریغ کنید، احتمالا برخی مطالب را فراموش خواهید کرد و یا قدرت تمرکز شما کاهش پیدا می کند.

بخوانید: بهترین شیوه تست زنی کنکور سراسری

روش صحیح مطالعه کنکور سراسری 1402 | سوالات متداول

1.مدت زمان هر تایم مطالعه چقدر باید باشد؟

این میزان با توجه به آمادگی شما برای مطالعه مشخص می شود. بین 45 دقیقه برای کسانی که به سرعت حواسشان پرت می شود، تا دو ساعت برای افرادی که می توانند طولانی مدت و بدون خستگی مشغول مطالعه باشند در نظر گرفته می شود. با این حال از نظر بیشتر روانشناسان تربیتی و مشاوران تحصیلی، بهتر است پس از هر یک ساعت و نیم مطالعه، زمانی را استراحت کنید

2.چرا شب بیداری، کیفیت مطالعه را کاهش می دهد؟

خواب شبانه برای تثبیت مطالبی که یاد گرفته اید، بسیار لازم است. همچنین خستگی توانایی تمرکز شما را کاهش می دهد. در نتیجه بهتر است خواب کافی را در برنامه مطالعاتی خود لحاظ کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه روش های صحیح مطالعه کنکور 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

منبع: روش صحیح مطالعه کنکور سراسری 



:: برچسب‌ها: روش صحیح مطالعه کنکور سراسری 1402 ,
:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

آزمون های آزمایشی کنکور 1402 در جهت سنجش سطح مطالعاتی داوطلبان پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم برگزار می‌شوند. تأثیر آزمون‌های آزمایشی بر کیفیت نتیجه امتحانات پایان ترم و کنکور سراسری انکارناپذیر است. درحال حاضر مؤسسه‌های متنوعی هستند که در جهت برگزاری آزمون‌های آزمایشی فعالیت دارند. این مؤسسات با توجه به کیفیت آزمون‌هایی که برگزار می‌کنند، دارای طرفداران خاص خود هستند. یکی از دغدغه‌های همیشگی داوطلبان این بوده است که در آزمون‌های آزمایشی کدام یک از مؤسسات شرکت کنند. این داوطلبان در صورت داشتن آگاهی در مورد معیارهای مورد نیاز آزمون‌های آزمایشی، موفق به انتخاب بهترین گزینه خواهند بود. در این مقاله مهم‌ترین معیارهای آزمون های آزمایشی کنکور سراسری 1402 شرح داده شده و بنام ترین و بهترین مؤسساتی که این آزمون‌ها را برگزار می‌کنند، معرفی شده­ است. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بهترین آزمون آزمایشی کنکور 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

منبع: آزمون های آزمایشی کنکور

آزمون های آزمایشی کنکور سراسری 1402

آزمون‌های آزمایشی زمانی در پیشرفت مطالعاتی داوطلبان مؤثر خواهند بود که ویژگی‌های مورد نیاز را داشته باشند. آزمون‌های آزمایشی بر مبنای معیارها و ویژگی‌هایی که دارند، به دسته‌های بهترین و بدترین آزمون‌های آزمایشی تقسیم می‌شوند. در ادامه مهمترین معیارهای مورد نیاز برای آزمون‌های آزمایشی شرح داده شده است.

کیفیت سؤال‌های آزمون های آزمایشی

سؤال‌هایی که برای آزمون‌های آزمایشی طراحی می‌شوند، مهمترین مبنای سنجش کیفیت این آزمون‌ها هستند. سطح سؤالات طرح شده برای آزمون‌های آزمایشی می‌بایست نزدیک به سطح سؤالات آزمون کنکور باشد. به طور کلی سخت بودن سؤالات آزمون‌های آزمایشی را نمی‌توان دلیلی بر بهتر بودن کیفیت آن آزمون دانست. این موضوع ممکن است دارای هر دو جنبه مثبت و منفی باشد. سؤالات سطح بالا می‌تواند موجب افزایش مهارت داوطلب در حل مسئله و جوابدهی سریع به سؤالات سطح پایین‌تر باشد. از طرفی ساده بودن سؤالات کنکور نسبت به سؤالات آزمون آزمایشی می‌تواند داوطلب را دچار شک و تردید کند. سؤالات آزمون‌های آزمایشی می‌بایست مدیریت شده، حرفه‌ای و منطقی باشند.

مناسب بودن جامعه آماری آزمون‌های آزمایشی

همانطور که می‌دانیم کنکور سراسری دارای تعداد داوطلبان زیادی است که در متنوع‌ترین سطوح علمی به رقابت می پردازند. بدیهی است زمانی که جامعه آماری پایین باشد، داوطلب به نتیجه رضایت بخش تری می‌رسد. آزمون‌های آزمایشی زمانی نتیجه بهتری خواهند داشت که دارای جامعه آماری بالاتری باشند.

اعتبار مؤسسه برگزارکننده آزمون‌های آزمایشی

سابقه و اعتبار موسسه برگزارکننده آزمون‌های آزمایشی یکی از معیارهای مهم برای سنجش کیفیت این آزمون‌ها هستند. مؤسساتی که در طول فعالیت خود توانسته‌اند به نتایج رضایت بخشی برسند، بهترین گزینه برای انتخاب خواهند بود.

فاصله بین برگزاری آزمون‌های آزمایشی

آزمون‌های آزمایشی می‌بایست در فاصله‌های زمانی استانداردی برگزار شوند. آزمون‌های آزمایشی اگر در فاصله زمانی کوتاه‌تری برگزار شوند، حجم مطالعه کمتر شده و تأثیر لازم را نخواهند داشت. از طرفی برگزاری آزمون‌های آزمایشی با فاصله زیاد، ممکن است موجب از بین رفتن روند برنامه ریزی شود. فاصله دو هفته‌ای را می‌توان بهترین فاصله بین برگزاری آزمون‌های آزمایشی معرفی کرد.

دریافت به موقع کارنامه آزمون‌های آزمایشی و تحلیل آن

هر مؤسسه‌ای موظف است که در سریع‌ترین زمان ممکن پس از آزمون آزمایشی، کارنامه آزمون را در اختیار داوطلب قرار دهد. داوطلبان نیز پس از دریافت کارنامه لازم است آن را تحلیل کرده و با میزان پیشرفت و نقاط ضعف خود آشنا شوند. با توجه به اینکه دریافت کارنامه آزمون آزمایشی ممکن است بر روند مطالعه داوطلب تأثیر بگذارد، بهتر است این کارنامه پس از آزمون و در همان روز به دست داوطلب برسد. تأخیر در دریافت کارنامه آزمون‌های آزمایشی بدون شک موجب اختلال در فرایند مطالعه خواهد شد.

هزینه آزمون‌های آزمایشی

شاید هزینه آزمون‌های آزمایشی را بتوان مهمترین معیار برای انتخاب هر یک از آزمون‌های آزمایشی قرار داد. مؤسسات آموزشی برای برگزاری آزمون‌های آزمایشی هزینه‌هایی را از داوطلب دریافت می‌کنند. از همین رو بسیاری از داوطلبان به دلیل برخی از شرایط اقتصادی موفق به شرکت در این آزمون‌ها نمی‌شوند. البته بالا بودن هزینه‌های آزمون‌های آزمایشی دلیلی بر بالا بودن کیفیت و امتیاز آن محسوب نمی‌شود. بدین ترتیب برای انتخاب مؤسسه برگزارکننده آزمون‌های آزمایشی بهتر است هزینه‌های آن را نیز در نظر گرفت.

معرفی بهترین آزمون های آزمایشی کنکور سراسری 1402

آزمون‌های آزمایشی می‌بایست دارای یک برنامه ریزی منسجم و روان باشند. این برنامه‌ریزی‌ها و به طور کلی بودجه بندی آزمون‌های آزمایشی توسط مدیران مؤسسه مربوطه طراحی و اجرا می‌شوند. همین برنامه‌ریزی‌ها هستند که اعتبار و امتیاز مؤسسات مجری آزمون‌های آزمایشی را تعیین می‌کنند. در ادامه به معرفی برترین آزمون‌های آزمایشی که در طی سال‌ها فعالیت می‌کنند معرفی شده‌اند.

آزمون های آزمایشی کنکور سراسری 1402 | قلم چی

  • کیفیت سؤال‌ها: سؤالات طراحی شده در آزمون‌های آزمایشی قلم چی عموماً دارای سطح بالاتری نسبت به سؤالات کنکور سراسری هستند.
  • جامعه آماری: آزمون‌های آزمایشی قلم چی با توجه به سابقه‌ای که دارند، دارای بالاترین جامعه آماری هستند.
  • فاصله بین آزمون‌ها: فاصله بین آزمون‌های آزمایشی قلم چی دو هفته است.
  • کارنامه آزمون: کارنامه آزمون‌های آزمایشی قلم چی در حدود 5 ساعت پس از آزمون با تمام جزئیات قابل دسترسی است.
  • هزینه آزمون: آزمون‌های آزمایشی قلم چی دارای هزینه بالاتری نسبت به سایر آزمون‌های آزمایشی هستند.

آزمون‌های آزمایشی کنکور سراسری 1402 | گاج

  • کیفیت سؤال‌ها: آزمون‌های آزمایشی گاج دارای سطح سؤالات جدیدتری هستند. البته این آزمون‌ها هنوز جای پیشرفت را در خود دارند.
  • جامعه آماری: جامعه آماری آزمون‌های آزمایشی گاج را می‌توان روز به روز رو به پیشرفت دانست.
  • فاصله بین آزمون‌ها: آزمون‌های آزمایشی گاج به طور معمول هر دو هفته یکبار برگزار می‌شوند.
  • کارنامه آزمون: داوطلب با شرکت در آزمون‌های آزمایشی گاج, علاوه بر کارنامه هر آزمون، یک کارنامه کلی در هر نیمسال دریافت می‌کند.
  • هزینه آزمون: هزینه آزمون‌های آزمایشی گاج از آزمون‌های آزمایشی قلم چی پایین‌تر است.

آزمون های آزمایشی کنکور سراسری 1402 | گزینه 2

  • کیفیت سؤال‌ها: آزمون‌های آزمایشی گزینه 2 دارای استانداردترین و ایده ­آل ترین سؤالات هستند.
  • جامعه آماری: آزمون‌های آزمایشی گزینه 2 پس از آزمون‌های آزمایشی قلم چی دارای بالاترین جامعه آماری هستند.
  • فاصله بین آزمون‌ها: آزمون‌های آزمایشی گزینه دو هر سه هفته یکبار برگزار می‌شوند. این آزمون‌ها از نظر برنامه ریزی و بودجه بندی دارای ضعف‌هایی هستند که موجب کاستن کیفیت آنها شده است.
  • کارنامه آزمون: آزمون آزمایشی گزینه 2 عملکرد خوبی در رابطه با ارائه کارنامه دارد. داوطلب با دریافت کارنامه این آزمون قادر است تا به تحلیل خوبی از میزان پیشرفت خود برسد.
  • هزینه آزمون: آزمون‌های آزمایشی گزینه 2 دارای هزینه به صرفه‌تری نسبت به سایر آزمون‌ها هستند. شرکت در آزمون آزمایشی گزینه 2 به صورت آنلاین نیز رایگان است.

آزمون‌های آزمایشی کنکور سراسری 1402 | سنجش

  • کیفیت سؤال‌ها: آزمون‌های آزمایشی سنجش دارای سطح سؤالات متوسطی هستند. البته این آزمون‌ها در مقایسه با سایر آزمون‌های آزمایشی توانسته‌اند به سؤالات کنکور سراسری شباهت بیشتری داشته باشند.
  • جامعه آماری: آزمون‌های آزمایشی سنجش دارای دو نوع آزمون غیرجامع و جامع هستند. آزمون‌های جامع سازمان سنجش دارای جامعه آماری خوبی هستند. در مقابل آزمون‌های غیرجامع سنجش از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند.
  • فاصله بین آزمون‌ها: آزمون‌های آزمایشی سنجش با فاصله زیادی از هم برگزار می‌شوند که این نکته از دید برخی‌ها به یکی از نقاط ضعف این آزمون‌ها تبدیل شده است.
  • کارنامه آزمون: ارائه کارنامه آزمون‌های آزمایشی سنجش دارای تأخیر بیشتری نسبت به سایر آزمون‌ها است.
  • هزینه آزمون: آزمون‌های آزمایشی سنجش دارای کمترین هزینه در مقایسه با سایر آزمون‌های آزمایشی هستند.

برای دریافت مشاوره در زمینه بهترین آزمون آزمایشی کنکور 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

منبع: آزمون های آزمایشی کنکور



:: برچسب‌ها: آزمون های آزمایشی کنکور 1402 ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام پزشکی بدون کنکور ۱۴۰۱ راست یا دروغ ؟ پزشکی در سال‌های اخیر پرمخاطب ترین رشته کنکور بوده است. بسیاری از داوطلبین رویای پزشک شدن را در سر می‌پرورانند؛ سوال مهم متقاضیان در مورد نحوه ورود به این رشته است. آیا می‌توان بدون آزمون 1401 و بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته پزشکی شد؟ با توجه به اینکه طی سالیان اخیر تاثیر معدل بر کنکور بیشتر شده و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی گسترده شده است داوطلبان امید دارند تا رشته های پزشکی و پیراپزشکی نیز بصورت بدون کنکور ارائه شوند. در این مقاله به دغدغه این گروه از داوطلبین پرداخته ایم.

 

منبع: پزشکی بدون کنکور

ثبت نام بدون کنکور رشته های پزشکی ۱۴۰۱

از نیمه دوم سال تحصیلی97 (بهمن ماه)، این امکان برای دانش‌آموزان پیش آمد که بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه‌ها شوند. دانشگاه‌ها و رشته‌هایی که به این طریق دانشجو می‌پذیرند، هرسال در دو نوبت، ترم پاییز و ترم زمستان، فراخوانی را برای ثبت نام منتشر می‌کنند. توجه داشته باشید که این فراخوان و اطلاع رسانی مجزای از ثبت نام کنکور سراسری صورت می‌گیرد.

 

در ایران در هیچ دانشگاهی حتی پردیس کیش امکان تحصیل در رشته پزشکی به صورت بدون کنکور امکان پذیر نیست

 

متقاضیان می‌توانند در دوره‌های روزانه، شبانه، پردیس خودگردان و یا دانشگاه‌های پیام نور یا موسسات غیر انتفاعی در این طرح شرکت کنند. با این‌حال لازم است هر ساله، لیست رشته‌ها و دانشگاه‌هایی که شامل این طرح می‌شوند را مورد بررسی قرار‌دهید. چرا که ممکن است هر سال رشته‌هایی به این لیست اضافه و یا از آن کم شوند و به طور قطعی نمی توان راجع به رشته‌ها و دانشگاه‌های این طرح صحبت کرد. یکی از رشته هایی که برای بسیاری از داوطلبین تحصیل بدون کنکور مورد سوال است، پزشکی بدون کنکور می‌باشد.

تنها راه ورود به رشته پزشکی در دانشگاه سراسری، از طریق کنکورسراسری است؛ تا به امروز، طرح پزشکی بدون کنکور عملی نشده‌است. اگرچه رشته‌های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی که رشته‌های اصلی و پرطرفدار گروه تجربی هستند، در هیچ یک از دانشگاه‌های سراسری، پردیس و آزاد، بدون کنکور دانشجو نمی‌پذیرد، با این‌حال دانشگاه آزاد هر ساله برخی رشته‌های پزشکی نظیر دامپزشکی و یا میکروبیولوژی را در لیست پذیرش بدون کنکور قرار می‌دهد. برای اطلاع از مدارک لازم ثبت نام بدون کنکور کلیک کنید.

 

 

تحصیل در رشته‌های پیراپزشکی بدون کنکور ۱۴۰۱

برخلاف رشته‌های پزشکی ، رشته‌های پیراپزشکی در دانشگاه‌های کشور بدون آزمون ثبت نام به عمل می‌آورند. برای ثبت نام در رشته‌های پیراپزشکی شما می‌بایست در کنکور تجربی شرکت کنید و در هنگام انتخاب رشته کد رشته‌هایی از دفترچه را برگزینید که بر اساس سوابق تحصیلی دنشجو می‌پذیرند. البته باید توجه داشت که قبولی و ادامه تحصیل در رشته‌های پیراپزشکی، منوط به شرایط مشخصی است که در ادامه توضیح خواهیم داد.

مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی نظام قدیم یا جدید انجام مصاحبه در دانشگاه و دریافت نمره قبولی
داشتن حداقل معدل 15 تا پایان یافتن دوران تعهد کاری، فرد اجازه ادامه تحصیل را ندارد.
داشتن حداکثر 25سال سن و برای آقایانی که خدمت سربازی را گذرانده‌اند، حداکثر 27 سال سن با پایان یافتن تحصیل در این دوره، مدرک کاردانی دریافت می‌کنید.
بومی بودن. به این معنا که فرد صرفا در استان محل زندگی خود، می تواند درخواست تحصیل داشته باشد. برای دانش آموزانی که سه سال دبیرستان را در یک شهر نبوده‌اند، استان زادگاهشان در نظر گرفته می‌شود.

لیست رشته‌های پیراپزشکی و پزشکی بدون کنکور ۱۴۰۱

در جدول زیر لیست رشته‌های پزشکی که متوان به صورت بدون کنکور در آن تحصیل کرد را نام برده‌ایم. به جز این رشته‌ها در هیچ رشته‌ی دیگر پزشکی و پیراپزشکی به صورت بدون کنکور دانشجو پذیرفته نمی شود. البته همانطورکه گفته شد، ممکن است این رشته‌ها، هرسال تغییراتی داشته باشد و تا پیش از انتشار فراخوان دانشگاه‌ها نمی‌توان در این زمینه اظهار نظر قطعی کرد.

کاردانی اتاق‌عمل گیاه پزشکی کاردانی هوشبری کاردانی علوم آزمایشگاهی
کاردانی تجهیزات فنی اتاق‌عمل کاردانی دامپزشکی کاردانی مامایی بهداشت عمومی
کاردانی آزمایشگاه تشخیص پزشکی مهندسی پزشکی بهداشت حرفه‌ای کاردانی سلامت دندان

شرایط ثبت نام پزشکی بدون کنکور ۱۴۰۱

✅ داوطلبان باید دارای  مدرک دیپلم نظام جدید یا مدرک دیپلم و پیش دانشگاه نظام قدیم باشند.

✅ حئاقل معدل لازم 15 می باشد.

✅ حدکثر سن داوطلب 25 سال می باشد. (داوطلبان آقا که دارای کارت پایان خدمت هستند تا 27 سال می باشد)

✅ فارغ التحصیلان و دانشجویان تمام دانشگاه های کشور اجازه ثبت نام را ندارند.

✅ مدت تعهد خدمت سه برابر زمان تحصیل در رشته‌های بدون کنکور پیراپزشکی می باشد.

 

 

شهریه ثبت نام پزشکی بدون کنکور ۱۴۰۱

شهریه بدون کنکور پزشکی در سال 1401 هنوز اعلام نشده است. شما می توانید با سایت دانتل همراه باشید تا سریع تر از همه به محظ اعلام شدن شهریه از آن با خبر شوید.

تحصیل پزشکی بدون کنکور در خارج از کشور

یکی از راه‌های تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور، مهاجرت به کشورهای دیگر است. البته مهاجرت و تحصیل در کشورهای مطرح، اگرچه با کنکور ایران ارتباطی ندارند با اینحال مدرک زبان و شرایط خاصی را دارا هستند که چندان هم راحت نیست!  برخی از دانشگاه‌های مطرح، نظیر دانشگاه‌های پزشکی کشور کانادا، پیش از پذیرش شما آزمون ورودی برگزار می‌کنند. برای اطلاع از شهریه پزشکی بدون کنکور کلیک کنید.

همچنین برای دانشجویان مشغول به تحصیل در خارج از کشور، شرایطی فراهم شده تا درصورت تمایل بتوانند به تحصیل در داخل کشور ادامه دهند. با بالا رفتن قیمت ارز، بسیاری از خانواده‌ها از عهده تامین مخارج تحصیل فرزندانشان در خارج از کشور برنمی‌آیند و تقاضا برای بازگشت به کشور در حال فزونی یافتن است. چنانچه دانشجویان واجد شرایط زیر باشند، می‌توانند برای بازگشت به کشور و ادامه تحصیل در داخل اقدام کنند.

1. معدل کتبی دیپلم، حداقل 16

2. معدل پیش دانشگاهی حداقل 17

3. دانشگاه مبدا مورد تایید وزارت بهداشت ایران باشد

4. کسب معدل حداقل 15 در دانشگاه خارج

5. شروع به تحصیل خارج از کشور در دوره‌های اصلی پزشکی تا قبل از تیر ماه سال 97

6. گذراندن حداقل 36 واحد درسی

همان‌طور که در این مطلب بارها تکرار شد، تنها راه تحصیل در رشته‌های پزشکی در داخل کشور، آزمون سراسری می‌باشد و صرفا در رشته‌های پیراپزشکی می‌توانید با استناد به سوابق تحصیلی وارد دانشگاه شوید. علی رغم واضح بودن این قانون، عده‌ای از افراد سودجو به هر طریقی قصد سواستفاده از شما را خواهند داشت. به خاطر داشته باشید که تنها مرجع رسمی اعلام قوانین و شرایط ورود به دانشگاه‌ها وزارت سنجش است و سایرین نمی‌توانند مطلبی مغایر با اصول این سازمان مطرح کنند. چنانچه تحصیل در رشته پزشکی به صورت بدون آزمون سوالی دارید، می توانید برای دریافت پاسخ سوالات خود از با شماره زیر تماس بگیرد و با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در ارتباط باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام پزشکی بدون آزمون 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا امکان تحصیل بدون کنکور در رشته پزشکی وجود دارد؟

خیر تنها راه تحصیل در رشته پزشکی شرکت در کنکور سراسری است.

چه رشته های پیراپزشکی، بدون کنکور قابل تحصیل هستند؟

رشته هایی نظیر هوشبری، مامایی، سلامت دندان و … که در متن مقاله به آن ها اشاره شده است.

آیا در مدرک تحصیلی درج می شود که فرد با آزمون یا بر اساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه شده است؟

خیر، بین مدارک دانشجویانی که با کنکور وارد دانشگاه می شوند و دانشجویان بدون کنکور تفاوتی ندارد.

منبع: پزشکی بدون کنکور



:: برچسب‌ها: پزشکی بدون کنکور ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

زمان ثبت نام کنکور سراسری 1402 از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود. علاقه مندان به شرکت در آزمون سراسری 1402 باید در تاریخ هایی که در سایت سنجش اطلاع رسانی می شود، مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند. از آنجایی که آزمون سراسری 1402 دو بار در سال برگزار خواهد شد، جهت نام نویسی در این آزمون نیز دو بازه زمانی اعلام می شود و متقاضیان می توانند متناسب با میزان آمادگی خود در یکی از این دو آزمون و یا هر دو نام نویسی کنند. برای اطلاع از زمان ثبت نام کنکور سراسری 1402 تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

منبع: زمان ثبت نام کنکور سراسری

زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

در صورتی که از داوطلبان آزمون سراسری 1402 باشید، حتما اطلاع دارید که از سال 1402 تغییرات بسیاری در این آزمون اعمال می گردد که یکی از آن ها برگزاری این آزمون دو بار در سال است. تمامی جزئیات مرتبط با برگزاری آزمون سراسری از جمله زمان ثبت نام کنکور 1402 از سوی سایت سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع رسانی می شود.

نوبت کنکور زمان ثبت نام  زمان برگزاری آزمون
کنکور بهمن ماه ۱۴۰۱ 8 تا 14 آبان ماه ۱۴۰۱ 29 و 30 دی 1401 
کنکور تیر ماه ۱۴۰۲ 15 الی 21 فروردین ماه 1402 14 و 15 تیر 1402

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری در همان روز یا چند رو قبل از نام نویسی منشتر می شود و داوطلبان قبل از نام نویسی باید این دفترچه را به صورت کامل مطالعه کنند. در این دفترچه تمامی ضوابط و شرایط به صورت کامل شرح داده شده است و در قسمت های دیگر آن نحوه ثبت‌نام قرارد داده شده است.

زمان ثبت نام کنکور بهمن ماه نوبت اول 1402

باتوجه به اطلاعیه های سازمان سنجش اولین دوره ثبت‌نام آزمون سراسری در آبان ماه خواهد بود. داوطلبان در این بازه زمانی با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

به دنبال تصویب برگزاری آزمون برای دو بار در سال، مقرر شده است که زمان ثبت نام نوبت اول کنکور سراسری 1402 از تاریخ 8 الی 14 آبان ماه 1401 انجام شود.

زمان ثبت نام کنکور تیر ماه نوبت دوم ۱۴۰۲

متقاضیانی که تمایل دارند در نوبت دوم آزمون سراسری 1402 ثبت نام کنند، باید در تاریخ 15 الی 21 فروردین 1402 به سایت سنجش مراجعه کنند و نسبت به تکمیل مراحل نام نویسی خود اقدام کنند.

در صورت ایجاد هر گونه تغییر در تاریخ های اعلام شده جهت زمان ثبت نام کنکور سراسری 1402 در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد. داوطلبان گرامی توصیه می شود حتما پیش از اقدام به نام ننویسی در زمان ثبت نام کنکور سراسری حتما مقاله راهنما کامل زیر را مطالعه نمایید. 

 

بخوانید: راهنما جامع ثبت نام آزمون سراسری

 

تمدید مهلت نام نویسی

برخی از متقاضیان که علاقه مند به ثبت‌نام در آزمون سراسری می باشند، اما به دلیل عدم آگاهی از زمان دقیق نام نویسی از این مرحله جا مانده اند، می توانند در زمان‌هایی که سازمان سنجش به عنوان تمدید تمدید مهلت ثبت نام کنکور اعلام می نماید، در این مرحله ثبت‌نام خود را انجام دهند.

تاکنون تمدید زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ اعلام نشده است. به محض اعلام در این بخش از مقاله بروزرسانی خواهد شد.

داوطلبانی هم که در تاریخ اعلام شده جهت ثبت‌نام آزمون سراسری مراحل نام نویسی خود را انجام داده اند، می توانند در زمان تمدید مهلت ثبت‌نام این آزمون اطلاعات وارد شده خود را ویرایش کنند.

داوطلبان در این تاریخ تمدید مهلت می توانند نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمایند. داوطبانی نیز که در روزهای آغازین نام نویسی آزمون سراسری ۱۴۰۲را انجام داده اند در فرصت مجدد می توانند نسبت به ویرایش و تصحیح اطلاعات آزمون سراسری اقدام نمایند.

زمان ثبت نام با تاخیر کنکور ۱۴۰۲

آن دسته از داوطلبانی که به هر دلیلی موفق به نام نویسی در زمان ثبت نام کنکور 1402 نشده اند می توانند در زمان فرصت مجدد می توانند نام نویسی را تکمیل کرده و در کنکور سراسری شرکت کنند. 

تاکنون تاریخ ثبت نام با تاخیر آزمون سراسری 1402 اعلام نشده است. به محض اعلام در این بخش از مقاله بروزرسانی خواهد شد.

در مهلت فرصت مجدد، داوطلبانی که در زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ نام نویسی خود را تکمیل کرده اند چنانچه در اطلاعات ورودی خود اعم از عکس داوطلبی، معدل دیپلم و سوابق تحصیلی، مدارک هویتی یا اطلاعات دیگری که وارد کرده اند می توانند در این تاریخ نسبت به ویرایش اطلاعات نام نویسی خود اقدام کرده و این اطلاعات را تصحیح نمایند.

مراحل ثبت نام

همانطور که اشاره کردیم نام نویسی آزمون سراسری به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود، متقاضیان می توانند در تاریخ نام نویسی این آزمون مطابق مراحل زیر اقدام کنند و در آزمون مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند.

1️⃣ مراجعه به سایت سازمان سنجش “ sanjesh.org ” در زمان ثبت نام کنکور

2️⃣ دانلود دفترچه راهنما نام نویسی کنکور سراسری 1402 و مطالعه دقیق مندرجات و بخش های مختلف آن

3️⃣ بررسی شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام کنکور سراسری و رفتن به مراحل بعدی در صورت واجد الشرایط بودن

4️⃣ آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز

5️⃣ خرید کارت اعتباری با پرداخت هزینه ثبت نام 

6️⃣ تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام و دریافت کد رهگیری

برای مشاهده راهنما کامل نحوه ثبت‌نام می توانید مقاله نحوه ثبت نام آزمون سراسری را مطالعه نمایید.

 

 

مشاوره زمان ثبت نام کنکور سراسری 1402

دسته ای از داوطلبان که در هیچ کدام از بازه های زمانی در نظر گرفته شده جهت ثبت‌نام کنکور سراسری موفق به ثبت‌نام کنکور سراسری نشده اند. می توانند با پرداخت هزینه و سپس خرید کارت اعتباری از طریق سایت سازمان سنجش و سیستم پاسخگویی سازمان سنجش، درخواست ثبت‌نام در این آزمون را داشته باشند. برای اطلاع از زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل نیز تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه آزمون سراسری 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

آخرین اخبار آزمون

21 مرداد 1401: با توجه به تغییرات اعمال شده کنکور سراسری آزمون ۲ با در سال برگزار خواهد شد و داوطلبان در هر دو نوبت می توانند در آزمون شرکت کنند. در متن مقاله زمان ثبت نام کنکور و تاریخ برگزاری آزمون را اعلام کرده ایم.

 

سوالات متداول

تاریخ ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۲ چه تاریخی می باشد؟

کنکور سراسری 1402 در دو نوبت برگزار می گردد که جزئیات مرتبط با آن را در متن مقاله فوق آورده ایم.

آیا مهلت ثبت‌نام آزمون سراسری تمدید نیز می شود؟

بله، هر ساله پس از اتمام مهلت نام نویسی آزمون، سازمان سنجش در یک بازه زمانی مجزا در اسفند ماه نیز مهلت ثبت‌نام را تمدید نیز می نماید.

نحوه ثبت‌نام آزمون سراسری به چه صورت می باشد؟

در متن مقاله فوق به نحوه ثبت‌نام اشاره کرده ایم.

منبع: زمان ثبت نام کنکور سراسری



:: برچسب‌ها: زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ همانند سال های گذشته از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور و به صورت اینترنتی انجام می شود. علاقه مندان به شرکت در کنکور سراسری 1402 لازم است که پیش از تکمیل مراحل نام نویسی خود در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، ابتدا دفترچه راهنما را به طور کامل مطالعه کنند تا از جزئیات این آزمون مطلع گردند و سپس برای تکمیل مراحل نام نویسی خود اقدام نمایند. در پی تغییراتی که در کنکور سراسری ایجاد شده است، ثبت نام نوبت اول بهمن ماه در آبان ماه سال 1401 و نوبت دوم تیر ماه 1402 در فروردین ماه خواهد بود. برای مطالعه راهنما کامل ثبت نام کنکور 1401 – 1402 تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

منبع: ثبت نام کنکور

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

کنکور سراسری برای ورود به رشته های با آزمون دوره های مختلف دانشگاه های سراسری شامل دوره روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و همینطور دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود. از آنجایی که تحصیل در رشته های با آزمون، فقط از طریق کنکور سراسری امکان پذیر است، علاقه مندان باید در تاریخ های اعلام شده، نسبت به ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ اقدام نمایند. 

طی سال های گذشته که در طول یکسال، فقط یک کنکور سراسری برگزار می شد، تمامی متقاضیان باید در بهمن ماه مراحل نام نویسی خود را تکمیل می کردند. اما با تغییراتی که در این آزمون ایجاد شده است، شاهد برگزاری کنکور سراسری برای دو بار در سال هستیم که متقاضیان برای ثبت نام کنکور در نوبت اول این آزمون باید در آبان ماه و برای ثبت نام در نوبت دوم آن در فروردین ماه به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه کنند.

توصیه می شود که داوطلبان پیش از تکمیل مراحل نام نویسی خود در کنکور سراسری، ابتدا دفترچه راهنما ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ را مطالعه کنند تا اینگونه از شرایط و مدارک لازم برای شرکت در این رقابت مطلع شوند. از سویی دیگر به دلیل تغییراتی که در روند ثبت نام و برگزاری کنکور سراسری ایجاد شده است، با مطالعه دفترچه راهنما پاسخ تمامی سوالات خود را دریافت نمایند.

تغییرات نحوه برگزاری کنکور سراسری 1401 – 1402

بر اساس اخباری که از سوی سایت سازمان سنجش منتشر شده است، ثبت نام کنکور سراسری 1402 با تغییرات بسیاری برگزار خواهد شد. در ادامه به مهم ترین تغییراتی که در روند برگزاری کنکور اعمال خواهد شد، اشاره کرده ایم:

✅✅ کنکور سراسری از سال 1402 دوبار در سال برگزار می شود و متقاضیان می توانند در هر نوبت شرکت کنند تا رتبه بهتر برای انتخاب رشته آن ها لحاظ شود. در واقع اگر متقاضیان با شرکت در نوبت اول کنکور سراسری، موفق به کسب رتبه و تراز مناسب نشوند، نیازی نیست برای امتحان شانس خود تا سال بعد صبر کنند و می توانند در نوبت دوم کنکور سراسری همان سال شرکت نمایند. 



:: برچسب‌ها: ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 158

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صالحان قائمشهر هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام میگیرد. دانشگاه های غیر انتفاعی بخش عمده ای از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می سازد که بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان از زمان ، نحوه ، مدارک و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی صالحان اطلاعی ندارند، در ادامه راهنمای کاملی در این خصوص ارایه خواهیم داد.

منبع: ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صالحان قائمشهر

ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صالحان قائمشهر

دانشگاه‌های غیر انتفاعی در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته اقدام به پذیرش دانشجو می کنند. داوطلبان در زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صالحان قائمشهر می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی کنند. 

بخوانید: راهنمای کامل ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صالحان

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوبار در سال اقدام می کنند یعنی داوطلبان برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام دارند. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی ساری در هر کدام از نیمسال ها می پردازیم.

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی صالحان برای نیمسال اول تحصیلی از اوایل مرداد ماه هر سال آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز ثبت نام ادامه دارد. داوطلبان در این بازه زمانی به مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال اول مهر ماه اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهرماه جامانده اند و یا مدارک تحصیلی شان کامل نبوده است، می توانند برای پذیرش در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی صالحان قائمشهر برای ورودی بهمن ماه، معمولا به مدت هفته بوده و از اوایل دی ماه شروع می شود.

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

شرایط ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صالحان

با وجود اینکه پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد اما داوطلبان باید از شرایطی برخوردار باشند که یکی از شرایط ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صالحان قائمشهر دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی لازم است.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته های دانشگاه غیر انتفاعی :

❌ مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3

❌ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی + مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی

❌ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

❌ مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته

علاوه بر مدارک تحصیلی فوق که داوطلبان لازم است یکی از آنها را داشته باشند، سایر شرایط دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند: 

✅ داوطلبان مجازند در رشته‌ای مغایر با رشته مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند. مثلا با مدرک دیپلم تجربی می توان وارد رشته روانشناسی شد.

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صالحان قائمشهر باید انتخاب رشته خود را نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته انجام دهند و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است بنابراین باید توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه داشته باشید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

✅ با توجه به اینکه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی به صورت همزمان با ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، شما می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته از رشته های سایر دانشگاه نیز انتخاب کنید.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی صالحان قائمشهر می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، ثبت نام کنند و پس از پذیرش در رشته و دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی صالحان

ضوابط و شرایط نام نویسی به همراه لیست رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صالحان در دفترچه راهنما که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، قرار دارد. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت‌نام برای کسب اطلاعات کافی و همچنین استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام رشته های غیرانتفاعی برای نیمسال های تحصیلی مهرماه و بهمن ماه به صورت مجزا تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه راهنما را می توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صالحان قائمشهر

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صالحان قائمشهر در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
این رشته ها از تمام گروه های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان ارائه می شوند که به شرح زیر هستند :

  • مهندسی برق
  • مهندسی عمران
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی معماری
  • کاردانی ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کاردانی فنی عمران
  • کاردانی معماری
  • علوم دامي
  • مهندسي فضاي سبز
  • طراحي صنعتي

راهنما ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صالحان قائمشهر

نام نویسی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان باید از نحوه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی اطلاع داشته باشند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه کامل آن و استخراج کدرشته محل ها

✅ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام و درج کدرشته محل ها

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی 

داوطلبان برای نام نویسی اینترنتی دانشگاه غیر انتفاعی در سایت سازمان سنجش باید مدارک ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی صالحان قائمشهر را ارائه دهند، همچنین در زمان ثبت نام حضوری نیز باید مدارک لازم را به همراه داشته باشند که به شرح زیر می باشند : 

اطلاعات فردی و شناسنامه ای نام و نام خانوادگی
کد ملی
شماره شناسنامه و تاریخ صدور شناسنامه
تاریخ تولد و محل تولد
سری و سریال شناسنامه
تلفن ثابت و تلفن همراه
ملیت داوطلب و کد رهگیری مختص اتباع غیر ایرانی 
عکس 4*3 جدید که در سال جدید گرفته شده باشد
عنوان آخرین مدرک تحصیلی
اطلاعات سوابق تحصیلی تاریخ فارغ التحصیلی
معدل آخرین مدرک تحصیلی
مقطع آخرین مدرک تحصیلی

مدارک لازم برای ثبت نام حضوری



:: برچسب‌ها: ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صالحان قائمشهر ,
:: بازدید از این مطلب : 168

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صنعتی قائم قائمشهر هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام میگیرد. دانشگاه های غیر انتفاعی بخش عمده ای از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می سازد که بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان از زمان ، نحوه ، مدارک و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی صنعتی قائم اطلاعی ندارند، در ادامه راهنمای کاملی در این خصوص ارایه خواهیم داد.

منبع: ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صنعتی قائم قائمشهر

ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صنعتی قائم قائمشهر

دانشگاه‌های غیر انتفاعی در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته اقدام به پذیرش دانشجو می کنند. داوطلبان در زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صنعتی قائم قائمشهر می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی کنند. 

بخوانید: راهنمای کامل ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صنعتی قائم 

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوبار در سال اقدام می کنند یعنی داوطلبان برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام دارند. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی ساری در هر کدام از نیمسال ها می پردازیم.

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی صنعتی قائم برای نیمسال اول تحصیلی از اوایل مرداد ماه هر سال آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز ثبت نام ادامه دارد. داوطلبان در این بازه زمانی به مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال اول مهر ماه اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهرماه جامانده اند و یا مدارک تحصیلی شان کامل نبوده است، می توانند برای پذیرش در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی صنعتی قائم قائمشهر برای ورودی بهمن ماه، معمولا به مدت هفته بوده و از اوایل دی ماه شروع می شود.

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

شرایط ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صنعتی قائم 

با وجود اینکه پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد اما داوطلبان باید از شرایطی برخوردار باشند که یکی از شرایط ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صنعتی قائم قائمشهر دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی لازم است.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته های دانشگاه غیر انتفاعی :

❌ مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3

❌ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی + مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی

❌ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

❌ مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته

علاوه بر مدارک تحصیلی فوق که داوطلبان لازم است یکی از آنها را داشته باشند، سایر شرایط دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند: 

✅ داوطلبان مجازند در رشته‌ای مغایر با رشته مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند. مثلا با مدرک دیپلم تجربی می توان وارد رشته روانشناسی شد.

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صنعتی قائم قائمشهر باید انتخاب رشته خود را نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته انجام دهند و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است بنابراین باید توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه داشته باشید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

✅ با توجه به اینکه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی به صورت همزمان با ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، شما می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته از رشته های سایر دانشگاه نیز انتخاب کنید.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی صنعتی قائم قائمشهر می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، ثبت نام کنند و پس از پذیرش در رشته و دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی صنعتی قائم 

ضوابط و شرایط نام نویسی به همراه لیست رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صنعتی قائم در دفترچه راهنما که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، قرار دارد. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت‌نام برای کسب اطلاعات کافی و همچنین استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام رشته های غیرانتفاعی برای نیمسال های تحصیلی مهرماه و بهمن ماه به صورت مجزا تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه راهنما را می توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صنعتی قائم قائمشهر

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صنعتی قائم قائمشهر در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
این رشته ها از تمام گروه های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان ارائه می شوند که به شرح زیر هستند :

  • معماری داخلی
  • مهندسی برق
  • مهندسی پزشکی
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی عمران
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی معماری
  • مهندسی مکانیک
  • کاردانی فنی الکترونیک
  • کاردانی ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کاردانی فنی عمران
  • کاردانی مخابرات
  • کاردانی معماری
  • زیست شناسی سلولی و مولکولی
  • میکروبیولوژی
  • حسابداری
  • حقوق
  • روانشناسی
  • علوم ورزشی
  • مدیریت بازرگانی
  • مدیریت دولتی
  • مدیریت صنعتی
  • مدیریت مالی
  • مشاوره 
  • کاردانی علوم قضایی
  • ارتباط تصویری
  • بازیگری
  • سینما
  • آموزش زبان انگلیسی

راهنما ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صنعتی قائم قائمشهر

نام نویسی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان باید از نحوه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی اطلاع داشته باشند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه کامل آن و استخراج کدرشته محل ها

✅ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام و درج کدرشته محل ها

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی 

داوطلبان برای نام نویسی اینترنتی دانشگاه غیر انتفاعی در سایت سازمان سنجش باید مدارک ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی صنعتی قائم قائمشهر را ارائه دهند، همچنین در زمان ثبت نام حضوری نیز باید مدارک لازم را به همراه داشته باشند که به شرح زیر می باشند : 

اطلاعات فردی و شناسنامه ای نام و نام خانوادگی
کد ملی
شماره شناسنامه و تاریخ صدور شناسنامه
تاریخ تولد و محل تولد
سری و سریال شناسنامه
تلفن ثابت و تلفن همراه
ملیت داوطلب و کد رهگیری مختص اتباع غیر ایرانی 
عکس 4*3 جدید که در سال جدید گرفته شده باشد
عنوان آخرین مدرک تحصیلی
اطلاعات سوابق تحصیلی تاریخ فارغ التحصیلی
معدل آخرین مدرک تحصیلی
مقطع آخرین مدرک تحصیلی

مدارک لازم برای ثبت نام حضوری



:: برچسب‌ها: ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صنعتی قائم قائمشهر ,
:: بازدید از این مطلب : 248

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی طبری بابل هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام میگیرد. دانشگاه های غیر انتفاعی بخش عمده ای از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می سازد که بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان از زمان ، نحوه ، مدارک و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی طبری اطلاعی ندارند، در ادامه راهنمای کاملی در این خصوص ارایه خواهیم داد.

منبع: ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی طبری بابل

ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی طبری بابل

دانشگاه‌های غیر انتفاعی در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته اقدام به پذیرش دانشجو می کنند. داوطلبان در زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی طبری بابل می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی کنند. 

بخوانید: راهنمای کامل ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی طبری

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوبار در سال اقدام می کنند یعنی داوطلبان برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام دارند. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی ساری در هر کدام از نیمسال ها می پردازیم.

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی طبری برای نیمسال اول تحصیلی از اوایل مرداد ماه هر سال آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز ثبت نام ادامه دارد. داوطلبان در این بازه زمانی به مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال اول مهر ماه اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهرماه جامانده اند و یا مدارک تحصیلی شان کامل نبوده است، می توانند برای پذیرش در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی طبری بابل برای ورودی بهمن ماه، معمولا به مدت هفته بوده و از اوایل دی ماه شروع می شود.

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

شرایط ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی طبری

با وجود اینکه پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد اما داوطلبان باید از شرایطی برخوردار باشند که یکی از شرایط ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی طبری بابل دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی لازم است.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته های دانشگاه غیر انتفاعی :

❌ مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3

❌ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی + مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی

❌ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

❌ مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته

علاوه بر مدارک تحصیلی فوق که داوطلبان لازم است یکی از آنها را داشته باشند، سایر شرایط دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند: 

✅ داوطلبان مجازند در رشته‌ای مغایر با رشته مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند. مثلا با مدرک دیپلم تجربی می توان وارد رشته روانشناسی شد.

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی طبری بابل باید انتخاب رشته خود را نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته انجام دهند و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است بنابراین باید توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه داشته باشید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

✅ با توجه به اینکه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی به صورت همزمان با ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، شما می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته از رشته های سایر دانشگاه نیز انتخاب کنید.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی طبری بابل می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، ثبت نام کنند و پس از پذیرش در رشته و دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی طبری

ضوابط و شرایط نام نویسی به همراه لیست رشته های دانشگاه غیرانتفاعی طبری در دفترچه راهنما که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، قرار دارد. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت‌نام برای کسب اطلاعات کافی و همچنین استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام رشته های غیرانتفاعی برای نیمسال های تحصیلی مهرماه و بهمن ماه به صورت مجزا تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه راهنما را می توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی طبری بابل

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی طبری بابل در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
این رشته ها از تمام گروه های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان ارائه می شوند که به شرح زیر هستند :

  • مهندسی عمران
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی معماری
  • مهندسي نقشه برداري
  • حسابداری
  • حقوق
  • روانشناسی
  • علوم ورزشی
  • مدیریت بازرگانی
  • ارتباط تصویری
  • عكاسي

راهنما ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی طبری بابل

نام نویسی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان باید از نحوه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی اطلاع داشته باشند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه کامل آن و استخراج کدرشته محل ها

✅ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام و درج کدرشته محل ها

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی 

داوطلبان برای نام نویسی اینترنتی دانشگاه غیر انتفاعی در سایت سازمان سنجش باید مدارک ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی طبری بابل را ارائه دهند، همچنین در زمان ثبت نام حضوری نیز باید مدارک لازم را به همراه داشته باشند که به شرح زیر می باشند : 

اطلاعات فردی و شناسنامه ای نام و نام خانوادگی
کد ملی
شماره شناسنامه و تاریخ صدور شناسنامه
تاریخ تولد و محل تولد
سری و سریال شناسنامه
تلفن ثابت و تلفن همراه
ملیت داوطلب و کد رهگیری مختص اتباع غیر ایرانی 
عکس 4*3 جدید که در سال جدید گرفته شده باشد
عنوان آخرین مدرک تحصیلی
اطلاعات سوابق تحصیلی تاریخ فارغ التحصیلی
معدل آخرین مدرک تحصیلی
مقطع آخرین مدرک تحصیلی

مدارک لازم برای ثبت نام حضوری



:: برچسب‌ها: ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی طبری بابل ,
:: بازدید از این مطلب : 148

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی علامه حلی چالوس هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام میگیرد. دانشگاه های غیر انتفاعی بخش عمده ای از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می سازد که بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان از زمان ، نحوه ، مدارک و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی علامه حلی اطلاعی ندارند، در ادامه راهنمای کاملی در این خصوص ارایه خواهیم داد.

منبع: ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی علامه حلی چالوس

ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی علامه حلی چالوس

دانشگاه‌های غیر انتفاعی در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته اقدام به پذیرش دانشجو می کنند. داوطلبان در زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی علامه حلی چالوس می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی کنند. 

بخوانید: راهنمای کامل ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی علامه حلی

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوبار در سال اقدام می کنند یعنی داوطلبان برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام دارند. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی ساری در هر کدام از نیمسال ها می پردازیم.

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی علامه حلی برای نیمسال اول تحصیلی از اوایل مرداد ماه هر سال آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز ثبت نام ادامه دارد. داوطلبان در این بازه زمانی به مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال اول مهر ماه اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهرماه جامانده اند و یا مدارک تحصیلی شان کامل نبوده است، می توانند برای پذیرش در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی علامه حلی چالوس برای ورودی بهمن ماه، معمولا به مدت هفته بوده و از اوایل دی ماه شروع می شود.

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

شرایط ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی علامه حلی

با وجود اینکه پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد اما داوطلبان باید از شرایطی برخوردار باشند که یکی از شرایط ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی علامه حلی چالوس دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی لازم است.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته های دانشگاه غیر انتفاعی :

❌ مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3

❌ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی + مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی

❌ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

❌ مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته

علاوه بر مدارک تحصیلی فوق که داوطلبان لازم است یکی از آنها را داشته باشند، سایر شرایط دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند: 

✅ داوطلبان مجازند در رشته‌ای مغایر با رشته مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند. مثلا با مدرک دیپلم تجربی می توان وارد رشته روانشناسی شد.

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی علامه حلی چالوس باید انتخاب رشته خود را نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته انجام دهند و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است بنابراین باید توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه داشته باشید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

✅ با توجه به اینکه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی به صورت همزمان با ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، شما می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته از رشته های سایر دانشگاه نیز انتخاب کنید.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی علامه حلی چالوس می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، ثبت نام کنند و پس از پذیرش در رشته و دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی علامه حلی

ضوابط و شرایط نام نویسی به همراه لیست رشته های دانشگاه غیرانتفاعی علامه حلی در دفترچه راهنما که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، قرار دارد. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت‌نام برای کسب اطلاعات کافی و همچنین استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام رشته های غیرانتفاعی برای نیمسال های تحصیلی مهرماه و بهمن ماه به صورت مجزا تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه راهنما را می توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی علامه حلی چالوس

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی علامه حلی چالوس در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
این رشته ها از تمام گروه های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان ارائه می شوند که به شرح زیر هستند :

  • مهندسی برق
  • مهندسی پزشکی
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی عمران
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی معماری
  • حسابداری
  • حقوق
  • روانشناسی
  • علوم ورزشی
  • مدیریت بازرگانی
  • مديريت كسب و كارهاي كوچک

راهنما ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی علامه حلی چالوس

نام نویسی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان باید از نحوه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی اطلاع داشته باشند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه کامل آن و استخراج کدرشته محل ها

✅ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام و درج کدرشته محل ها

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی 

داوطلبان برای نام نویسی اینترنتی دانشگاه غیر انتفاعی در سایت سازمان سنجش باید مدارک ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی علامه حلی چالوس را ارائه دهند، همچنین در زمان ثبت نام حضوری نیز باید مدارک لازم را به همراه داشته باشند که به شرح زیر می باشند : 

اطلاعات فردی و شناسنامه ای نام و نام خانوادگی
کد ملی
شماره شناسنامه و تاریخ صدور شناسنامه
تاریخ تولد و محل تولد
سری و سریال شناسنامه
تلفن ثابت و تلفن همراه
ملیت داوطلب و کد رهگیری مختص اتباع غیر ایرانی 
عکس 4*3 جدید که در سال جدید گرفته شده باشد
عنوان آخرین مدرک تحصیلی
اطلاعات سوابق تحصیلی تاریخ فارغ التحصیلی
معدل آخرین مدرک تحصیلی
مقطع آخرین مدرک تحصیلی

مدارک لازم برای ثبت نام حضوری



:: برچسب‌ها: ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی علامه حلی چالوس ,
:: بازدید از این مطلب : 159

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی رحمان رامسر هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام میگیرد. دانشگاه های غیر انتفاعی بخش عمده ای از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می سازد که بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان از زمان ، نحوه ، مدارک و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی رحمان اطلاعی ندارند، در ادامه راهنمای کاملی در این خصوص ارایه خواهیم داد.

منبع: ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی رحمان رامسر

ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی رحمان رامسر

دانشگاه‌های غیر انتفاعی در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته اقدام به پذیرش دانشجو می کنند. داوطلبان در زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی رحمان رامسر می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی کنند. 

بخوانید: راهنمای کامل ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی رحمان

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوبار در سال اقدام می کنند یعنی داوطلبان برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام دارند. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی ساری در هر کدام از نیمسال ها می پردازیم.

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی رحمان برای نیمسال اول تحصیلی از اوایل مرداد ماه هر سال آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز ثبت نام ادامه دارد. داوطلبان در این بازه زمانی به مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال اول مهر ماه اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهرماه جامانده اند و یا مدارک تحصیلی شان کامل نبوده است، می توانند برای پذیرش در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی رحمان رامسر برای ورودی بهمن ماه، معمولا به مدت هفته بوده و از اوایل دی ماه شروع می شود.

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

شرایط ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی رحمان

با وجود اینکه پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد اما داوطلبان باید از شرایطی برخوردار باشند که یکی از شرایط ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی رحمان رامسر دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی لازم است.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته های دانشگاه غیر انتفاعی :

❌ مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3

❌ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی + مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی

❌ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

❌ مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته

علاوه بر مدارک تحصیلی فوق که داوطلبان لازم است یکی از آنها را داشته باشند، سایر شرایط دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند: 

✅ داوطلبان مجازند در رشته‌ای مغایر با رشته مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند. مثلا با مدرک دیپلم تجربی می توان وارد رشته روانشناسی شد.

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی رحمان رامسر باید انتخاب رشته خود را نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته انجام دهند و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است بنابراین باید توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه داشته باشید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

✅ با توجه به اینکه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی به صورت همزمان با ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، شما می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته از رشته های سایر دانشگاه نیز انتخاب کنید.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی رحمان رامسر می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، ثبت نام کنند و پس از پذیرش در رشته و دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی رحمان

ضوابط و شرایط نام نویسی به همراه لیست رشته های دانشگاه غیرانتفاعی رحمان در دفترچه راهنما که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، قرار دارد. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت‌نام برای کسب اطلاعات کافی و همچنین استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام رشته های غیرانتفاعی برای نیمسال های تحصیلی مهرماه و بهمن ماه به صورت مجزا تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه راهنما را می توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی رحمان رامسر

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی رحمان رامسر در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
این رشته ها از تمام گروه های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان ارائه می شوند که به شرح زیر هستند :

  • مهندسی پزشکی
  • مهندسی عمران
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی معماری
  • کاردانی فنی الکترونیک
  • کاردانی فنی عمران
  • کاردانی معماری
  • حسابداری
  • روانشناسی
  • علوم ورزشی
  • مدیریت بازرگانی
  • مشاوره 
  • مترجمي زبان انگلیسی

راهنما ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی رحمان رامسر

نام نویسی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان باید از نحوه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی اطلاع داشته باشند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه کامل آن و استخراج کدرشته محل ها

✅ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام و درج کدرشته محل ها

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی 

داوطلبان برای نام نویسی اینترنتی دانشگاه غیر انتفاعی در سایت سازمان سنجش باید مدارک ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی رحمان رامسر را ارائه دهند، همچنین در زمان ثبت نام حضوری نیز باید مدارک لازم را به همراه داشته باشند که به شرح زیر می باشند : 

اطلاعات فردی و شناسنامه ای نام و نام خانوادگی
کد ملی
شماره شناسنامه و تاریخ صدور شناسنامه
تاریخ تولد و محل تولد
سری و سریال شناسنامه
تلفن ثابت و تلفن همراه
ملیت داوطلب و کد رهگیری مختص اتباع غیر ایرانی 
عکس 4*3 جدید که در سال جدید گرفته شده باشد
عنوان آخرین مدرک تحصیلی
اطلاعات سوابق تحصیلی تاریخ فارغ التحصیلی
معدل آخرین مدرک تحصیلی
مقطع آخرین مدرک تحصیلی

مدارک لازم برای ثبت نام حضوری



:: برچسب‌ها: ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی رحمان رامسر ,
:: بازدید از این مطلب : 150

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی رودکی تنکابن هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام میگیرد. دانشگاه های غیر انتفاعی بخش عمده ای از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می سازد که بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان از زمان ، نحوه ، مدارک و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی رودکی اطلاعی ندارند، در ادامه راهنمای کاملی در این خصوص ارایه خواهیم داد.

منبع: ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی رودکی تنکابن

ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی رودکی تنکابن

دانشگاه‌های غیر انتفاعی در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته اقدام به پذیرش دانشجو می کنند. داوطلبان در زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی رودکی تنکابن می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی کنند. 

بخوانید: راهنمای کامل ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی رودکی

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوبار در سال اقدام می کنند یعنی داوطلبان برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام دارند. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی ساری در هر کدام از نیمسال ها می پردازیم.

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی رودکی برای نیمسال اول تحصیلی از اوایل مرداد ماه هر سال آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز ثبت نام ادامه دارد. داوطلبان در این بازه زمانی به مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال اول مهر ماه اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهرماه جامانده اند و یا مدارک تحصیلی شان کامل نبوده است، می توانند برای پذیرش در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی رودکی تنکابن برای ورودی بهمن ماه، معمولا به مدت هفته بوده و از اوایل دی ماه شروع می شود.

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

شرایط ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی رودکی

با وجود اینکه پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد اما داوطلبان باید از شرایطی برخوردار باشند که یکی از شرایط ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی رودکی تنکابن دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی لازم است.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته های دانشگاه غیر انتفاعی :

❌ مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3

❌ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی + مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی

❌ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

❌ مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته

علاوه بر مدارک تحصیلی فوق که داوطلبان لازم است یکی از آنها را داشته باشند، سایر شرایط دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند: 

✅ داوطلبان مجازند در رشته‌ای مغایر با رشته مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند. مثلا با مدرک دیپلم تجربی می توان وارد رشته روانشناسی شد.

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی رودکی تنکابن باید انتخاب رشته خود را نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته انجام دهند و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است بنابراین باید توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه داشته باشید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

✅ با توجه به اینکه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی به صورت همزمان با ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، شما می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته از رشته های سایر دانشگاه نیز انتخاب کنید.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی رودکی تنکابن می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، ثبت نام کنند و پس از پذیرش در رشته و دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی رودکی

ضوابط و شرایط نام نویسی به همراه لیست رشته های دانشگاه غیرانتفاعی رودکی در دفترچه راهنما که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، قرار دارد. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت‌نام برای کسب اطلاعات کافی و همچنین استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام رشته های غیرانتفاعی برای نیمسال های تحصیلی مهرماه و بهمن ماه به صورت مجزا تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه راهنما را می توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی رودکی تنکابن

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی رودکی تنکابن در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
این رشته ها از تمام گروه های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان ارائه می شوند که به شرح زیر هستند :

  • علوم دامي
  • علوم و مهندسي شيلات
  • علوم و مهندسي صنايع غذايي (كشاورزي)
  • كارداني امور بانكي
  • كارداني امور مالي و مالياتي
  • كارداني بيمه
  • كارداني حسابداري
  • كارداني گردشگري

راهنما ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی رودکی تنکابن

نام نویسی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان باید از نحوه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی اطلاع داشته باشند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه کامل آن و استخراج کدرشته محل ها

✅ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام و درج کدرشته محل ها

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی 

داوطلبان برای نام نویسی اینترنتی دانشگاه غیر انتفاعی در سایت سازمان سنجش باید مدارک ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی رودکی تنکابن را ارائه دهند، همچنین در زمان ثبت نام حضوری نیز باید مدارک لازم را به همراه داشته باشند که به شرح زیر می باشند : 

اطلاعات فردی و شناسنامه ای نام و نام خانوادگی
کد ملی
شماره شناسنامه و تاریخ صدور شناسنامه
تاریخ تولد و محل تولد
سری و سریال شناسنامه
تلفن ثابت و تلفن همراه
ملیت داوطلب و کد رهگیری مختص اتباع غیر ایرانی 
عکس 4*3 جدید که در سال جدید گرفته شده باشد
عنوان آخرین مدرک تحصیلی
اطلاعات سوابق تحصیلی تاریخ فارغ التحصیلی
معدل آخرین مدرک تحصیلی
مقطع آخرین مدرک تحصیلی

مدارک لازم برای ثبت نام حضوری



:: برچسب‌ها: ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی رودکی تنکابن ,
:: بازدید از این مطلب : 137

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سارویه ساری هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام میگیرد. دانشگاه های غیر انتفاعی بخش عمده ای از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می سازد که بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان از زمان ، نحوه ، مدارک و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی سارویه اطلاعی ندارند، در ادامه راهنمای کاملی در این خصوص ارایه خواهیم داد.

منبع: ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سارویه ساری

ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سارویه ساری

دانشگاه‌های غیر انتفاعی در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته اقدام به پذیرش دانشجو می کنند. داوطلبان در زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سارویه ساری می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی کنند. 

بخوانید: راهنمای کامل ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سارویه

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوبار در سال اقدام می کنند یعنی داوطلبان برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام دارند. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی ساری در هر کدام از نیمسال ها می پردازیم.

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی سارویه برای نیمسال اول تحصیلی از اوایل مرداد ماه هر سال آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز ثبت نام ادامه دارد. داوطلبان در این بازه زمانی به مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال اول مهر ماه اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهرماه جامانده اند و یا مدارک تحصیلی شان کامل نبوده است، می توانند برای پذیرش در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی سارویه ساری برای ورودی بهمن ماه، معمولا به مدت هفته بوده و از اوایل دی ماه شروع می شود.

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

شرایط ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سارویه

با وجود اینکه پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد اما داوطلبان باید از شرایطی برخوردار باشند که یکی از شرایط ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سارویه ساری دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی لازم است.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته های دانشگاه غیر انتفاعی :

❌ مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3

❌ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی + مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی

❌ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

❌ مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته

علاوه بر مدارک تحصیلی فوق که داوطلبان لازم است یکی از آنها را داشته باشند، سایر شرایط دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند: 

✅ داوطلبان مجازند در رشته‌ای مغایر با رشته مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند. مثلا با مدرک دیپلم تجربی می توان وارد رشته روانشناسی شد.

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سارویه ساری باید انتخاب رشته خود را نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته انجام دهند و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است بنابراین باید توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه داشته باشید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

✅ با توجه به اینکه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی به صورت همزمان با ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، شما می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته از رشته های سایر دانشگاه نیز انتخاب کنید.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی سارویه ساری می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، ثبت نام کنند و پس از پذیرش در رشته و دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی سارویه

ضوابط و شرایط نام نویسی به همراه لیست رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سارویه در دفترچه راهنما که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، قرار دارد. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت‌نام برای کسب اطلاعات کافی و همچنین استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام رشته های غیرانتفاعی برای نیمسال های تحصیلی مهرماه و بهمن ماه به صورت مجزا تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه راهنما را می توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سارویه ساری

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سارویه ساری در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
این رشته ها از تمام گروه های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان ارائه می شوند که به شرح زیر هستند :

  • معماری شهرسازي
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی عمران
  • مهندسی معماری
  • کاردانی فنی الکترونیک
  • كارداني علمي كاربردي برق قدرت
  • کاردانی فنی عمران
  • حسابداری
  • روانشناسی
  • مدیریت بازرگانی
  • مدیریت دولتی
  • مدیریت مالی
  • کاردانی حسابداری

راهنما ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سارویه ساری

نام نویسی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان باید از نحوه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی اطلاع داشته باشند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه کامل آن و استخراج کدرشته محل ها

✅ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام و درج کدرشته محل ها

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی 

داوطلبان برای نام نویسی اینترنتی دانشگاه غیر انتفاعی در سایت سازمان سنجش باید مدارک ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی سارویه ساری را ارائه دهند، همچنین در زمان ثبت نام حضوری نیز باید مدارک لازم را به همراه داشته باشند که به شرح زیر می باشند : 

اطلاعات فردی و شناسنامه ای نام و نام خانوادگی
کد ملی
شماره شناسنامه و تاریخ صدور شناسنامه
تاریخ تولد و محل تولد
سری و سریال شناسنامه
تلفن ثابت و تلفن همراه
ملیت داوطلب و کد رهگیری مختص اتباع غیر ایرانی 
عکس 4*3 جدید که در سال جدید گرفته شده باشد
عنوان آخرین مدرک تحصیلی
اطلاعات سوابق تحصیلی تاریخ فارغ التحصیلی
معدل آخرین مدرک تحصیلی
مقطع آخرین مدرک تحصیلی

مدارک لازم برای ثبت نام حضوری



:: برچسب‌ها: ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سارویه ساری ,
:: بازدید از این مطلب : 147

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سمنگان آمل هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام میگیرد. دانشگاه های غیر انتفاعی بخش عمده ای از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می سازد که بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان از زمان ، نحوه ، مدارک و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی سمنگان اطلاعی ندارند، در ادامه راهنمای کاملی در این خصوص ارایه خواهیم داد.

منبع: ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سمنگان آمل

ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سمنگان آمل

دانشگاه‌های غیر انتفاعی در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته اقدام به پذیرش دانشجو می کنند. داوطلبان در زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سمنگان آمل می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی کنند. 

بخوانید: راهنمای کامل ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سمنگان

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوبار در سال اقدام می کنند یعنی داوطلبان برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام دارند. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی ساری در هر کدام از نیمسال ها می پردازیم.

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی سمنگان برای نیمسال اول تحصیلی از اوایل مرداد ماه هر سال آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز ثبت نام ادامه دارد. داوطلبان در این بازه زمانی به مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال اول مهر ماه اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهرماه جامانده اند و یا مدارک تحصیلی شان کامل نبوده است، می توانند برای پذیرش در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی سمنگان آمل برای ورودی بهمن ماه، معمولا به مدت هفته بوده و از اوایل دی ماه شروع می شود.

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

شرایط ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سمنگان

با وجود اینکه پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد اما داوطلبان باید از شرایطی برخوردار باشند که یکی از شرایط ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سمنگان آمل دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی لازم است.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته های دانشگاه غیر انتفاعی :

❌ مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3

❌ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی + مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی

❌ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

❌ مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته

علاوه بر مدارک تحصیلی فوق که داوطلبان لازم است یکی از آنها را داشته باشند، سایر شرایط دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند: 

✅ داوطلبان مجازند در رشته‌ای مغایر با رشته مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند. مثلا با مدرک دیپلم تجربی می توان وارد رشته روانشناسی شد.

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سمنگان آمل باید انتخاب رشته خود را نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته انجام دهند و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است بنابراین باید توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه داشته باشید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

✅ با توجه به اینکه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی به صورت همزمان با ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، شما می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته از رشته های سایر دانشگاه نیز انتخاب کنید.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی سمنگان آمل می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، ثبت نام کنند و پس از پذیرش در رشته و دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی سمنگان

ضوابط و شرایط نام نویسی به همراه لیست رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سمنگان در دفترچه راهنما که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، قرار دارد. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت‌نام برای کسب اطلاعات کافی و همچنین استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام رشته های غیرانتفاعی برای نیمسال های تحصیلی مهرماه و بهمن ماه به صورت مجزا تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه راهنما را می توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سمنگان آمل

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سمنگان آمل در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
این رشته ها از تمام گروه های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان ارائه می شوند که به شرح زیر هستند :

  • مهندسی صنایع
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی معماری
  • حسابداری
  • روانشناسی
  • علوم تربیتی
  • مديريت امور بانكی
  • مدیریت بازرگانی
  • مديريت بیمه
  • مدیریت صنعتی
  • كاردانی امور بانكي
  • كاردانی امور مالي و مالياتي
  • كاردانی بيمه
  • كاردانی حسابداري
  • كاردانی مدیریت بازرگانی

راهنما ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سمنگان آمل

نام نویسی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان باید از نحوه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی اطلاع داشته باشند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه کامل آن و استخراج کدرشته محل ها

✅ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام و درج کدرشته محل ها

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی 

داوطلبان برای نام نویسی اینترنتی دانشگاه غیر انتفاعی در سایت سازمان سنجش باید مدارک ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی سمنگان آمل را ارائه دهند، همچنین در زمان ثبت نام حضوری نیز باید مدارک لازم را به همراه داشته باشند که به شرح زیر می باشند : 

اطلاعات فردی و شناسنامه ای نام و نام خانوادگی
کد ملی
شماره شناسنامه و تاریخ صدور شناسنامه
تاریخ تولد و محل تولد
سری و سریال شناسنامه
تلفن ثابت و تلفن همراه
ملیت داوطلب و کد رهگیری مختص اتباع غیر ایرانی 
عکس 4*3 جدید که در سال جدید گرفته شده باشد
عنوان آخرین مدرک تحصیلی
اطلاعات سوابق تحصیلی تاریخ فارغ التحصیلی
معدل آخرین مدرک تحصیلی
مقطع آخرین مدرک تحصیلی

مدارک لازم برای ثبت نام حضوری



:: برچسب‌ها: ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سمنگان آمل ,
:: بازدید از این مطلب : 137

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سنا ساری هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام میگیرد. دانشگاه های غیر انتفاعی بخش عمده ای از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می سازد که بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان از زمان ، نحوه ، مدارک و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی سنا اطلاعی ندارند، در ادامه راهنمای کاملی در این خصوص ارایه خواهیم داد.

منبع: ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سنا ساری

ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سنا ساری

دانشگاه‌های غیر انتفاعی در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته اقدام به پذیرش دانشجو می کنند. داوطلبان در زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سنا ساری می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی کنند. 

بخوانید: راهنمای کامل ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سنا

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوبار در سال اقدام می کنند یعنی داوطلبان برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام دارند. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی ساری در هر کدام از نیمسال ها می پردازیم.

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی سنا برای نیمسال اول تحصیلی از اوایل مرداد ماه هر سال آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز ثبت نام ادامه دارد. داوطلبان در این بازه زمانی به مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال اول مهر ماه اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهرماه جامانده اند و یا مدارک تحصیلی شان کامل نبوده است، می توانند برای پذیرش در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی سنا ساری برای ورودی بهمن ماه، معمولا به مدت هفته بوده و از اوایل دی ماه شروع می شود.

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

شرایط ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سنا

با وجود اینکه پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد اما داوطلبان باید از شرایطی برخوردار باشند که یکی از شرایط ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سنا ساری دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی لازم است.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته های دانشگاه غیر انتفاعی :

❌ مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3

❌ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی + مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی

❌ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

❌ مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته

علاوه بر مدارک تحصیلی فوق که داوطلبان لازم است یکی از آنها را داشته باشند، سایر شرایط دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند: 

✅ داوطلبان مجازند در رشته‌ای مغایر با رشته مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند. مثلا با مدرک دیپلم تجربی می توان وارد رشته روانشناسی شد.

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سنا ساری باید انتخاب رشته خود را نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته انجام دهند و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است بنابراین باید توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه داشته باشید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

✅ با توجه به اینکه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی به صورت همزمان با ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، شما می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته از رشته های سایر دانشگاه نیز انتخاب کنید.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی سنا ساری می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، ثبت نام کنند و پس از پذیرش در رشته و دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی سنا

ضوابط و شرایط نام نویسی به همراه لیست رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سنا در دفترچه راهنما که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، قرار دارد. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت‌نام برای کسب اطلاعات کافی و همچنین استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام رشته های غیرانتفاعی برای نیمسال های تحصیلی مهرماه و بهمن ماه به صورت مجزا تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه راهنما را می توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سنا ساری

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سنا ساری در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
این رشته ها از تمام گروه های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان ارائه می شوند که به شرح زیر هستند :

  • مهندسی پزشکی
  • اقتصاد كشاورزي
  • بهداشت مواد غذايي
  • زیست شناسی سلولی و مولکولی
  • زيست شناسي گياهي
  • زيست فناوري
  • میکروبیولوژی
  • كارداني تكنولوژي توليدات گياهي
  • كارداني توليد و بهره برداري از گياهان دارويي و معطر
  • روانشناسی
  • علوم سیاسی
  • مدیریت بازرگانی
  • مدیریت دولتی
  • كارداني آموزش زبان انگلیسی

راهنما ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سنا ساری

نام نویسی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان باید از نحوه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی اطلاع داشته باشند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه کامل آن و استخراج کدرشته محل ها

✅ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام و درج کدرشته محل ها

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی 

داوطلبان برای نام نویسی اینترنتی دانشگاه غیر انتفاعی در سایت سازمان سنجش باید مدارک ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی سنا ساری را ارائه دهند، همچنین در زمان ثبت نام حضوری نیز باید مدارک لازم را به همراه داشته باشند که به شرح زیر می باشند : 

اطلاعات فردی و شناسنامه ای نام و نام خانوادگی
کد ملی
شماره شناسنامه و تاریخ صدور شناسنامه
تاریخ تولد و محل تولد
سری و سریال شناسنامه
تلفن ثابت و تلفن همراه
ملیت داوطلب و کد رهگیری مختص اتباع غیر ایرانی 
عکس 4*3 جدید که در سال جدید گرفته شده باشد
عنوان آخرین مدرک تحصیلی
اطلاعات سوابق تحصیلی تاریخ فارغ التحصیلی
معدل آخرین مدرک تحصیلی
مقطع آخرین مدرک تحصیلی

مدارک لازم برای ثبت نام حضوری



:: برچسب‌ها: ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سنا ساری ,
:: بازدید از این مطلب : 146

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی تجن قائمشهر هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام میگیرد. دانشگاه های غیر انتفاعی بخش عمده ای از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می سازد که بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان از زمان ، نحوه ، مدارک و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی تجن اطلاعی ندارند، در ادامه راهنمای کاملی در این خصوص ارایه خواهیم داد.

منبع: ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی تجن قائمشهر

ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی تجن قائمشهر

دانشگاه‌های غیر انتفاعی در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته اقدام به پذیرش دانشجو می کنند. داوطلبان در زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی تجن قائمشهر می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی کنند. 

بخوانید: راهنمای کامل ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی تجن

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوبار در سال اقدام می کنند یعنی داوطلبان برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام دارند. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی ساری در هر کدام از نیمسال ها می پردازیم.

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی تجن برای نیمسال اول تحصیلی از اوایل مرداد ماه هر سال آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز ثبت نام ادامه دارد. داوطلبان در این بازه زمانی به مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال اول مهر ماه اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهرماه جامانده اند و یا مدارک تحصیلی شان کامل نبوده است، می توانند برای پذیرش در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی تجن قائمشهر برای ورودی بهمن ماه، معمولا به مدت هفته بوده و از اوایل دی ماه شروع می شود.

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

شرایط ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی تجن

با وجود اینکه پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد اما داوطلبان باید از شرایطی برخوردار باشند که یکی از شرایط ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی تجن قائمشهر دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی لازم است.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته های دانشگاه غیر انتفاعی :

❌ مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3

❌ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی + مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی

❌ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

❌ مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته

علاوه بر مدارک تحصیلی فوق که داوطلبان لازم است یکی از آنها را داشته باشند، سایر شرایط دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند: 

✅ داوطلبان مجازند در رشته‌ای مغایر با رشته مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند. مثلا با مدرک دیپلم تجربی می توان وارد رشته روانشناسی شد.

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی تجن قائمشهر باید انتخاب رشته خود را نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته انجام دهند و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است بنابراین باید توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه داشته باشید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

✅ با توجه به اینکه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی به صورت همزمان با ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، شما می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته از رشته های سایر دانشگاه نیز انتخاب کنید.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی تجن قائمشهر می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، ثبت نام کنند و پس از پذیرش در رشته و دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی تجن

ضوابط و شرایط نام نویسی به همراه لیست رشته های دانشگاه غیرانتفاعی تجن در دفترچه راهنما که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، قرار دارد. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت‌نام برای کسب اطلاعات کافی و همچنین استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام رشته های غیرانتفاعی برای نیمسال های تحصیلی مهرماه و بهمن ماه به صورت مجزا تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه راهنما را می توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی تجن قائمشهر

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی تجن قائمشهر در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
این رشته ها از تمام گروه های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان ارائه می شوند که به شرح زیر هستند :

  • مهندسی صنایع
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسي ماشين هاي صنايع غذايي
  • کاردانی معماری
  • علوم دامي
  • علوم و مهندسي صنايع غذايي (كشاورزي)
  • كارداني امور زراعي و باغي تكنولوژي توليدات باغي
  • كارداني امور زراعي و باغي تكنولوژي توليدات زراعي
  • حسابداري
  • مدیریت بازرگانی

راهنما ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی تجن قائمشهر

نام نویسی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان باید از نحوه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی اطلاع داشته باشند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه کامل آن و استخراج کدرشته محل ها

✅ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام و درج کدرشته محل ها

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی 

داوطلبان برای نام نویسی اینترنتی دانشگاه غیر انتفاعی در سایت سازمان سنجش باید مدارک ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی تجن قائمشهر را ارائه دهند، همچنین در زمان ثبت نام حضوری نیز باید مدارک لازم را به همراه داشته باشند که به شرح زیر می باشند : 

اطلاعات فردی و شناسنامه ای نام و نام خانوادگی
کد ملی
شماره شناسنامه و تاریخ صدور شناسنامه
تاریخ تولد و محل تولد
سری و سریال شناسنامه
تلفن ثابت و تلفن همراه
ملیت داوطلب و کد رهگیری مختص اتباع غیر ایرانی 
عکس 4*3 جدید که در سال جدید گرفته شده باشد
عنوان آخرین مدرک تحصیلی
اطلاعات سوابق تحصیلی تاریخ فارغ التحصیلی
معدل آخرین مدرک تحصیلی
مقطع آخرین مدرک تحصیلی

مدارک لازم برای ثبت نام حضوری



:: برچسب‌ها: ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی تجن قائمشهر ,
:: بازدید از این مطلب : 398

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی توحید گلوگاه مازندران هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام میگیرد. دانشگاه های غیر انتفاعی بخش عمده ای از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می سازد که بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان از زمان ، نحوه ، مدارک و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی توحید اطلاعی ندارند، در ادامه راهنمای کاملی در این خصوص ارایه خواهیم داد.

منبع: ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی توحید گلوگاه مازندران

ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی توحید گلوگاه مازندران

دانشگاه‌های غیر انتفاعی در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته اقدام به پذیرش دانشجو می کنند. داوطلبان در زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی توحید گلوگاه مازندران می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی کنند. 

بخوانید: راهنمای کامل ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی توحید

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوبار در سال اقدام می کنند یعنی داوطلبان برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام دارند. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی ساری در هر کدام از نیمسال ها می پردازیم.

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی توحید برای نیمسال اول تحصیلی از اوایل مرداد ماه هر سال آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز ثبت نام ادامه دارد. داوطلبان در این بازه زمانی به مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال اول مهر ماه اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهرماه جامانده اند و یا مدارک تحصیلی شان کامل نبوده است، می توانند برای پذیرش در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی توحید گلوگاه مازندران برای ورودی بهمن ماه، معمولا به مدت هفته بوده و از اوایل دی ماه شروع می شود.

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

شرایط ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی توحید

با وجود اینکه پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد اما داوطلبان باید از شرایطی برخوردار باشند که یکی از شرایط ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی توحید گلوگاه مازندران دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی لازم است.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته های دانشگاه غیر انتفاعی :

❌ مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3

❌ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی + مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی

❌ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

❌ مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته

علاوه بر مدارک تحصیلی فوق که داوطلبان لازم است یکی از آنها را داشته باشند، سایر شرایط دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند: 

✅ داوطلبان مجازند در رشته‌ای مغایر با رشته مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند. مثلا با مدرک دیپلم تجربی می توان وارد رشته روانشناسی شد.

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی توحید گلوگاه مازندران باید انتخاب رشته خود را نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته انجام دهند و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است بنابراین باید توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه داشته باشید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

✅ با توجه به اینکه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی به صورت همزمان با ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، شما می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته از رشته های سایر دانشگاه نیز انتخاب کنید.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی توحید گلوگاه مازندران می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، ثبت نام کنند و پس از پذیرش در رشته و دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی توحید

ضوابط و شرایط نام نویسی به همراه لیست رشته های دانشگاه غیرانتفاعی توحید در دفترچه راهنما که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، قرار دارد. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت‌نام برای کسب اطلاعات کافی و همچنین استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام رشته های غیرانتفاعی برای نیمسال های تحصیلی مهرماه و بهمن ماه به صورت مجزا تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه راهنما را می توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی توحید گلوگاه مازندران

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی توحید گلوگاه مازندران در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
این رشته ها از تمام گروه های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان ارائه می شوند که به شرح زیر هستند :

  • مهندسی برق
  • مهندسی عمران
  • مهندسی معماری
  • مهندسی مکانیک
  • کارداني علمي كاربردي برق قدرت
  • کاردانی فنی عمران
  • علوم و مهندسي صنايع غذايي (كشاورزي)
  • کاردانی معماری
  • حسابداری
  • کاردانی حسابداری
  • كارداني طراحي پوشاک

راهنما ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی توحید گلوگاه مازندران

نام نویسی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان باید از نحوه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی اطلاع داشته باشند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه کامل آن و استخراج کدرشته محل ها

✅ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام و درج کدرشته محل ها

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی 

داوطلبان برای نام نویسی اینترنتی دانشگاه غیر انتفاعی در سایت سازمان سنجش باید مدارک ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی توحید گلوگاه مازندران را ارائه دهند، همچنین در زمان ثبت نام حضوری نیز باید مدارک لازم را به همراه داشته باشند که به شرح زیر می باشند : 

اطلاعات فردی و شناسنامه ای نام و نام خانوادگی
کد ملی
شماره شناسنامه و تاریخ صدور شناسنامه
تاریخ تولد و محل تولد
سری و سریال شناسنامه
تلفن ثابت و تلفن همراه
ملیت داوطلب و کد رهگیری مختص اتباع غیر ایرانی 
عکس 4*3 جدید که در سال جدید گرفته شده باشد
عنوان آخرین مدرک تحصیلی
اطلاعات سوابق تحصیلی تاریخ فارغ التحصیلی
معدل آخرین مدرک تحصیلی
مقطع آخرین مدرک تحصیلی

مدارک لازم برای ثبت نام حضوری



:: برچسب‌ها: ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی توحید گلوگاه مازندران ,
:: بازدید از این مطلب : 164

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی خزر محمود آباد هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام میگیرد. دانشگاه های غیر انتفاعی بخش عمده ای از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می سازد که بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان از زمان ، نحوه ، مدارک و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی خزر اطلاعی ندارند، در ادامه راهنمای کاملی در این خصوص ارایه خواهیم داد.

منبع: ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی خزر محمود آباد 

ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی خزر محمود آباد

دانشگاه‌های غیر انتفاعی در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته اقدام به پذیرش دانشجو می کنند. داوطلبان در زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی خزر محمود آباد می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی کنند. 

بخوانید: راهنمای کامل ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی خزر

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوبار در سال اقدام می کنند یعنی داوطلبان برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام دارند. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی ساری در هر کدام از نیمسال ها می پردازیم.

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی خزر برای نیمسال اول تحصیلی از اوایل مرداد ماه هر سال آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز ثبت نام ادامه دارد. داوطلبان در این بازه زمانی به مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال اول مهر ماه اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهرماه جامانده اند و یا مدارک تحصیلی شان کامل نبوده است، می توانند برای پذیرش در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی خزر محمود آباد برای ورودی بهمن ماه، معمولا به مدت هفته بوده و از اوایل دی ماه شروع می شود.

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

شرایط ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی خزر

با وجود اینکه پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد اما داوطلبان باید از شرایطی برخوردار باشند که یکی از شرایط ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی خزر محمود آباد دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی لازم است.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته های دانشگاه غیر انتفاعی :

❌ مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3

❌ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی + مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی

❌ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

❌ مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته

علاوه بر مدارک تحصیلی فوق که داوطلبان لازم است یکی از آنها را داشته باشند، سایر شرایط دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند: 

✅ داوطلبان مجازند در رشته‌ای مغایر با رشته مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند. مثلا با مدرک دیپلم تجربی می توان وارد رشته روانشناسی شد.

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی خزر محمود آباد باید انتخاب رشته خود را نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته انجام دهند و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است بنابراین باید توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه داشته باشید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

✅ با توجه به اینکه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی به صورت همزمان با ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، شما می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته از رشته های سایر دانشگاه نیز انتخاب کنید.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی خزر محمود آباد می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، ثبت نام کنند و پس از پذیرش در رشته و دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی خزر

ضوابط و شرایط نام نویسی به همراه لیست رشته های دانشگاه غیرانتفاعی خزر در دفترچه راهنما که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، قرار دارد. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت‌نام برای کسب اطلاعات کافی و همچنین استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام رشته های غیرانتفاعی برای نیمسال های تحصیلی مهرماه و بهمن ماه به صورت مجزا تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه راهنما را می توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی خزر محمود آباد

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی خزر محمود آباد در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
این رشته ها از تمام گروه های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان ارائه می شوند که به شرح زیر هستند :

  • مهندسی برق
  • مهندسی پزشکی
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی عمران
  • مهندسی معماری
  • علوم و مهندسي شيلات
  •  علوم و مهندسي صنايع غذايي (كشاورزي)
  • حسابداری
  • روانشناسی
  • مديريت امور بانكي
  • مدیریت بازرگانی
  • مدیریت صنعتی
  • مدیریت مالی
  • مشاوره 
  • آموزش زبان انگلیسی
  • زبان و ادبيات انگلیسی
  • مترجمي زبان انگلیسی

راهنما ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی خزر محمود آباد

نام نویسی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان باید از نحوه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی اطلاع داشته باشند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه کامل آن و استخراج کدرشته محل ها

✅ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام و درج کدرشته محل ها

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی 

داوطلبان برای نام نویسی اینترنتی دانشگاه غیر انتفاعی در سایت سازمان سنجش باید مدارک ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی خزر محمود آباد را ارائه دهند، همچنین در زمان ثبت نام حضوری نیز باید مدارک لازم را به همراه داشته باشند که به شرح زیر می باشند : 

اطلاعات فردی و شناسنامه ای نام و نام خانوادگی
کد ملی
شماره شناسنامه و تاریخ صدور شناسنامه
تاریخ تولد و محل تولد
سری و سریال شناسنامه
تلفن ثابت و تلفن همراه
ملیت داوطلب و کد رهگیری مختص اتباع غیر ایرانی 
عکس 4*3 جدید که در سال جدید گرفته شده باشد
عنوان آخرین مدرک تحصیلی
اطلاعات سوابق تحصیلی تاریخ فارغ التحصیلی
معدل آخرین مدرک تحصیلی
مقطع آخرین مدرک تحصیلی

مدارک لازم برای ثبت نام حضوری



:: برچسب‌ها: ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی خزر محمود آباد ,
:: بازدید از این مطلب : 140

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی راه دانش بابل هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام میگیرد. دانشگاه های غیر انتفاعی بخش عمده ای از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می سازد که بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان از زمان ، نحوه ، مدارک و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی راه دانش اطلاعی ندارند، در ادامه راهنمای کاملی در این خصوص ارایه خواهیم داد.

منبع: ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی راه دانش بابل

ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی راه دانش بابل

دانشگاه‌های غیر انتفاعی در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته اقدام به پذیرش دانشجو می کنند. داوطلبان در زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی راه دانش بابل می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی کنند. 

بخوانید: راهنمای کامل ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی راه دانش

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوبار در سال اقدام می کنند یعنی داوطلبان برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام دارند. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی ساری در هر کدام از نیمسال ها می پردازیم.

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی راه دانش برای نیمسال اول تحصیلی از اوایل مرداد ماه هر سال آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز ثبت نام ادامه دارد. داوطلبان در این بازه زمانی به مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال اول مهر ماه اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهرماه جامانده اند و یا مدارک تحصیلی شان کامل نبوده است، می توانند برای پذیرش در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی راه دانش بابل برای ورودی بهمن ماه، معمولا به مدت هفته بوده و از اوایل دی ماه شروع می شود.

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

شرایط ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی راه دانش

با وجود اینکه پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد اما داوطلبان باید از شرایطی برخوردار باشند که یکی از شرایط ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی راه دانش بابل دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی لازم است.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته های دانشگاه غیر انتفاعی :

❌ مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3

❌ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی + مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی

❌ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

❌ مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته

علاوه بر مدارک تحصیلی فوق که داوطلبان لازم است یکی از آنها را داشته باشند، سایر شرایط دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند: 

✅ داوطلبان مجازند در رشته‌ای مغایر با رشته مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند. مثلا با مدرک دیپلم تجربی می توان وارد رشته روانشناسی شد.

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی راه دانش بابل باید انتخاب رشته خود را نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته انجام دهند و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است بنابراین باید توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه داشته باشید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

✅ با توجه به اینکه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی به صورت همزمان با ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، شما می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته از رشته های سایر دانشگاه نیز انتخاب کنید.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی راه دانش بابل می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، ثبت نام کنند و پس از پذیرش در رشته و دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی راه دانش

ضوابط و شرایط نام نویسی به همراه لیست رشته های دانشگاه غیرانتفاعی راه دانش در دفترچه راهنما که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، قرار دارد. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت‌نام برای کسب اطلاعات کافی و همچنین استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام رشته های غیرانتفاعی برای نیمسال های تحصیلی مهرماه و بهمن ماه به صورت مجزا تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه راهنما را می توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی راه دانش بابل

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی راه دانش بابل در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
این رشته ها از تمام گروه های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان ارائه می شوند که به شرح زیر هستند :

  • معماری داخلی
  • مهندسی برق
  • مهندسی پزشکی
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی عمران
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی معماری
  • مهندسی مکانیک
  • کاردانی فنی الکترونیک
  • کاردانی ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کاردانی فنی عمران
  • کاردانی مخابرات
  • کاردانی معماری
  • زیست شناسی سلولی و مولکولی
  • میکروبیولوژی
  • حسابداری
  • حقوق
  • روانشناسی
  • علوم ورزشی
  • مدیریت بازرگانی
  • مدیریت دولتی
  • مدیریت صنعتی
  • مدیریت مالی
  • مشاوره 
  • کاردانی علوم قضایی
  • ارتباط تصویری
  • بازیگری
  • سینما
  • آموزش زبان انگلیسی

راهنما ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی راه دانش بابل

نام نویسی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان باید از نحوه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی اطلاع داشته باشند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه کامل آن و استخراج کدرشته محل ها

✅ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام و درج کدرشته محل ها

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی 

داوطلبان برای نام نویسی اینترنتی دانشگاه غیر انتفاعی در سایت سازمان سنجش باید مدارک ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی راه دانش بابل را ارائه دهند، همچنین در زمان ثبت نام حضوری نیز باید مدارک لازم را به همراه داشته باشند که به شرح زیر می باشند : 

اطلاعات فردی و شناسنامه ای نام و نام خانوادگی
کد ملی
شماره شناسنامه و تاریخ صدور شناسنامه
تاریخ تولد و محل تولد
سری و سریال شناسنامه
تلفن ثابت و تلفن همراه
ملیت داوطلب و کد رهگیری مختص اتباع غیر ایرانی 
عکس 4*3 جدید که در سال جدید گرفته شده باشد
عنوان آخرین مدرک تحصیلی
اطلاعات سوابق تحصیلی تاریخ فارغ التحصیلی
معدل آخرین مدرک تحصیلی
مقطع آخرین مدرک تحصیلی

مدارک لازم برای ثبت نام حضوری



:: برچسب‌ها: ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی راه دانش بابل ,
:: بازدید از این مطلب : 147

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی راهیان نوین دانش ساری هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام میگیرد. دانشگاه های غیر انتفاعی بخش عمده ای از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می سازد که بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان از زمان ، نحوه ، مدارک و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی راهیان نوین دانش اطلاعی ندارند، در ادامه راهنمای کاملی در این خصوص ارایه خواهیم داد.

منبع: ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی راهیان نوین دانش ساری

ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی راهیان نوین دانش ساری

دانشگاه‌های غیر انتفاعی در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته اقدام به پذیرش دانشجو می کنند. داوطلبان در زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی راهیان نوین دانش ساری می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی کنند. 

بخوانید: راهنمای کامل ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی راهیان نوین دانش

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوبار در سال اقدام می کنند یعنی داوطلبان برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام دارند. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی ساری در هر کدام از نیمسال ها می پردازیم.

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی راهیان نوین دانش برای نیمسال اول تحصیلی از اوایل مرداد ماه هر سال آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز ثبت نام ادامه دارد. داوطلبان در این بازه زمانی به مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال اول مهر ماه اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهرماه جامانده اند و یا مدارک تحصیلی شان کامل نبوده است، می توانند برای پذیرش در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی راهیان نوین دانش ساری برای ورودی بهمن ماه، معمولا به مدت هفته بوده و از اوایل دی ماه شروع می شود.

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

شرایط ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی راهیان نوین دانش

با وجود اینکه پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد اما داوطلبان باید از شرایطی برخوردار باشند که یکی از شرایط ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی راهیان نوین دانش ساری دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی لازم است.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته های دانشگاه غیر انتفاعی :

❌ مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3

❌ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی + مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی

❌ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

❌ مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته

علاوه بر مدارک تحصیلی فوق که داوطلبان لازم است یکی از آنها را داشته باشند، سایر شرایط دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند: 

✅ داوطلبان مجازند در رشته‌ای مغایر با رشته مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند. مثلا با مدرک دیپلم تجربی می توان وارد رشته روانشناسی شد.

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی راهیان نوین دانش ساری باید انتخاب رشته خود را نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته انجام دهند و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است بنابراین باید توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه داشته باشید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

✅ با توجه به اینکه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی به صورت همزمان با ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، شما می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته از رشته های سایر دانشگاه نیز انتخاب کنید.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی راهیان نوین دانش ساری می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، ثبت نام کنند و پس از پذیرش در رشته و دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی راهیان نوین دانش

ضوابط و شرایط نام نویسی به همراه لیست رشته های دانشگاه غیرانتفاعی راهیان نوین دانش در دفترچه راهنما که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، قرار دارد. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت‌نام برای کسب اطلاعات کافی و همچنین استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام رشته های غیرانتفاعی برای نیمسال های تحصیلی مهرماه و بهمن ماه به صورت مجزا تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه راهنما را می توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی راهیان نوین دانش ساری

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی راهیان نوین دانش ساری در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
این رشته ها از تمام گروه های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان ارائه می شوند که به شرح زیر هستند :

  • مهندسی معماری
  • علوم و مهندسي خاک
  • حسابداری
  • حقوق
  • روانشناسی
  • مديريت امور بانكي
  • مدیریت بازرگانی
  • مديريت كسب و كارهاي كوچک
  • مدیریت مالی
  • كارداني امور بانكي
  • كارداني حسابداري
  • كارداني مديريت بازرگانی

راهنما ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی راهیان نوین دانش ساری

نام نویسی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان باید از نحوه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی اطلاع داشته باشند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه کامل آن و استخراج کدرشته محل ها

✅ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام و درج کدرشته محل ها

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی 

داوطلبان برای نام نویسی اینترنتی دانشگاه غیر انتفاعی در سایت سازمان سنجش باید مدارک ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی راهیان نوین دانش ساری را ارائه دهند، همچنین در زمان ثبت نام حضوری نیز باید مدارک لازم را به همراه داشته باشند که به شرح زیر می باشند : 

اطلاعات فردی و شناسنامه ای نام و نام خانوادگی
کد ملی
شماره شناسنامه و تاریخ صدور شناسنامه
تاریخ تولد و محل تولد
سری و سریال شناسنامه
تلفن ثابت و تلفن همراه
ملیت داوطلب و کد رهگیری مختص اتباع غیر ایرانی 
عکس 4*3 جدید که در سال جدید گرفته شده باشد
عنوان آخرین مدرک تحصیلی
اطلاعات سوابق تحصیلی تاریخ فارغ التحصیلی
معدل آخرین مدرک تحصیلی
مقطع آخرین مدرک تحصیلی

مدارک لازم برای ثبت نام حضوری



:: برچسب‌ها: ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی راهیان نوین دانش ساری ,
:: بازدید از این مطلب : 154

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی نیما محمود آباد هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام میگیرد. دانشگاه های غیر انتفاعی بخش عمده ای از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می سازد که بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان از زمان ، نحوه ، مدارک و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی نیما اطلاعی ندارند، در ادامه راهنمای کاملی در این خصوص ارایه خواهیم داد.

منبع: ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی نیما محمود آباد

ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی نیما محمود آباد

دانشگاه‌های غیر انتفاعی در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته اقدام به پذیرش دانشجو می کنند. داوطلبان در زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی نیما محمود آباد می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی کنند. 

بخوانید: راهنمای کامل ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی نیما

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوبار در سال اقدام می کنند یعنی داوطلبان برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام دارند. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی ساری در هر کدام از نیمسال ها می پردازیم.

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی نیما برای نیمسال اول تحصیلی از اوایل مرداد ماه هر سال آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز ثبت نام ادامه دارد. داوطلبان در این بازه زمانی به مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال اول مهر ماه اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهرماه جامانده اند و یا مدارک تحصیلی شان کامل نبوده است، می توانند برای پذیرش در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیما محمود آباد برای ورودی بهمن ماه، معمولا به مدت هفته بوده و از اوایل دی ماه شروع می شود.

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

شرایط ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی نیما

با وجود اینکه پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد اما داوطلبان باید از شرایطی برخوردار باشند که یکی از شرایط ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی نیما محمود آباد دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی لازم است.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته های دانشگاه غیر انتفاعی :

❌ مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3

❌ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی + مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی

❌ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

❌ مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته

علاوه بر مدارک تحصیلی فوق که داوطلبان لازم است یکی از آنها را داشته باشند، سایر شرایط دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند: 

✅ داوطلبان مجازند در رشته‌ای مغایر با رشته مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند. مثلا با مدرک دیپلم تجربی می توان وارد رشته روانشناسی شد.

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی نیما محمود آباد باید انتخاب رشته خود را نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته انجام دهند و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است بنابراین باید توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه داشته باشید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

✅ با توجه به اینکه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی به صورت همزمان با ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، شما می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته از رشته های سایر دانشگاه نیز انتخاب کنید.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی نیما محمود آباد می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، ثبت نام کنند و پس از پذیرش در رشته و دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیما

ضوابط و شرایط نام نویسی به همراه لیست رشته های دانشگاه غیرانتفاعی نیما در دفترچه راهنما که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، قرار دارد. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت‌نام برای کسب اطلاعات کافی و همچنین استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام رشته های غیرانتفاعی برای نیمسال های تحصیلی مهرماه و بهمن ماه به صورت مجزا تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه راهنما را می توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی نیما محمود آباد

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی نیما محمود آباد در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
این رشته ها از تمام گروه های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان ارائه می شوند که به شرح زیر هستند :

  • مهندسی عمران
  • مهندسی معماری
  • حسابداری
  • مدیریت بازرگانی
  • مدیریت دولتی
  • كارداني مديريت بازرگاني
  • مدیریت مالی
  • مشاوره 
  • کاردانی علوم قضایی
  • ارتباط تصویری
  • باستان شناسي
  • طراحي پارچه
  • عكاسي
  • كارگرداني تلويزيون
  • نقاشي

راهنما ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی نیما محمود آباد

نام نویسی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان باید از نحوه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی اطلاع داشته باشند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه کامل آن و استخراج کدرشته محل ها

✅ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام و درج کدرشته محل ها

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی 

داوطلبان برای نام نویسی اینترنتی دانشگاه غیر انتفاعی در سایت سازمان سنجش باید مدارک ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیما محمود آباد را ارائه دهند، همچنین در زمان ثبت نام حضوری نیز باید مدارک لازم را به همراه داشته باشند که به شرح زیر می باشند : 

اطلاعات فردی و شناسنامه ای نام و نام خانوادگی
کد ملی
شماره شناسنامه و تاریخ صدور شناسنامه
تاریخ تولد و محل تولد
سری و سریال شناسنامه
تلفن ثابت و تلفن همراه
ملیت داوطلب و کد رهگیری مختص اتباع غیر ایرانی 
عکس 4*3 جدید که در سال جدید گرفته شده باشد
عنوان آخرین مدرک تحصیلی
اطلاعات سوابق تحصیلی تاریخ فارغ التحصیلی
معدل آخرین مدرک تحصیلی
مقطع آخرین مدرک تحصیلی

مدارک لازم برای ثبت نام حضوری



:: برچسب‌ها: ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی نیما محمود آباد ,
:: بازدید از این مطلب : 144

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم ۱۴۰۱ پس از اتمام مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری برگزار می شود. دانشگاه های فرهنگیان از دانشگاه های پرمتقاضی در کشور هستند که به صورت نیمه متمرکز و یا متمرکز با شرایط خاص دانشجو جذب می کنند. داوطلبانی که در آزمون کتبی شرکت می کنند در صورتی که موفق به کسب حدنصاب نمره قبولی شوند، می توانند کد رشته محل های مرتبط با دانشگاه فرهنگیان را در فرم انتخاب رشته درج کنند. داوطلبانی که موفق به کسب حد نصاب نمره قبولی در دانشگاه فرهنگیان شده اند، پس از اتمام مهلت انتخاب رشته به صورت چند برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه می شوند. در ادامه جزئیات مرتبط با مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1401 را آورده ایم.

منبع: مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱

آن دسته از داوطلبانی که موفق به کسب رتبه و تراز لازم برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان می باشند، می توانند کد رشته محل های مرتبط با این دانشگاه را در فرم انتخاب رشته خود درج کنند. متقاضیان بایستی که بتوانند طبق شرط اولیه ورود به دانشگاه فرهنگیان، موفق به کسب تراز بالای 6500 شوند. 

پیش از اعلام نتایج رشته های شرایط خاص ، متقاضیان واجد الشرایط از سوی دانشگاه انتخابی دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱ می شوند. این مرحله شامل دو مرحله مصاحبه علمی، عقیدتی و معاینات پزشکی است. قبولی نهایی داوطلبان مشروط به پشت سرگذاشتن این مرحله می باشد.

مصاحبه دانشگاه های فرهنگیان به صورت استانی و در پردیس های تعیین شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می گردد و داوطلبانی که دعوت شده اند، می توانند پس از پرداخت هزینه شرکت در مصاحبه، با تهیه مدارک لازم در جلسه آزمون حاضر گردند.

طی جلسات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان، سوالات مختلفی از داوطلبان پرسیده می شود که متقاضیان در صورتی قادر به پاسخگویی به آن ها خواهند بود که از قبل آمادگی لازم را کسب کرده باشند.

 

 

زمان برگزاری مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱

اطلاعیه های مرتبط با زمان مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، از سوی سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می گردد. در سال گذشته اسامی داوطلبانی که به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان معرفی شده اند، در تاریخ 31 مرداد ماه یعنی پس از تقریبا دو هفته از اتمام مهلت انتخاب رشته و قبل از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری، منتشر گردید.

داوطلبانی که کد رشته محل های مرتبط با دانشگاه فرهنگیان را در فرم انتخاب رشته خود درج کرده اند، می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور، از طریق لینک فعال در این سایت، اطلاعات خواسته شده شامل شماره پرونده و شماره داوطلبی را وارد کنند و سپس از نتیجه آزمون خود مطلع گردند.

پس از اعلام اسامی معرفی شدگان به مصاحبه، فرآیند چند روز بعد آغاز می شود. داوطلبان باید از بازه زمانی و مکان برگزاری مرتبط با مصاحبه‌ی خود از طریق سایت اداره کل آموزش و پرورش استان محل زندگی شان، مطلع گردند و در جلسه حاضر شوند.

 
عدم حضور در جلسه مصاحبه به معنای انصراف متقاضیان می باشد

شرایط دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم 1401

داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه کنکور سراسری، موفق به کسب تراز بالای 6500 شده باشند، مجاز به درج کد رشته محل های دانشگاه تربیت معلم در فرم انتخاب رشته کنکور هستند و از سوی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان می شوند.

بنابراین داوطلبانی که موفق به کسب حد نصاب نمره لازم در آزمون کتبی شده باشند و همینطور دارای شرایط دعوت به مصاحبه نیز باشند، به صورت دو برابر ظرفیت دعوت به شرکت در مصاحبه می شوند. از دیگر شرایط شرکت در مرحله مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱ و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، می توان به موارد زیر اشاره کرد :

✅ داشتن حداكثر سن 24 سال تمام در زمان ورود به دانشگاه (متولدین یک مهر سال 77 به بعد)

✅ داشتن حداقل معدل كل 14 در دوره متوسطه دوم

✅ کسب تراز 6500 در کنکور سراسری

✅ بومی بودن داوطلب در کد رشته محل درج شده در فرم انتخاب رشته

✅ برخورداری از سلامتی جسمانی و روانی برای انجام شغل معلمی 

✅ کسب امتیاز لازم در مرحله مصاحبه

مدارک لازم برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، پس از اینکه اسامی دعوت شدگان مصاحبه فرهنگیان به صورت دو برابر ظرفیت اعلام می شود، داوطلبانی که دعوت شده اند، لازم است پس از پرداخت هزینه و اطلاع از مدارک لازم برای شرکت در مرحله مصاحبه، تاریخ و زمان مصاحبه و … خود را برای شرکت در این مرحله آماده کنند.

مدارک مورد نیاز برای شرکت در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان، شامل اطلاعات فردی، تحصیلی و همینطور مدارک مرتبط با تکمیل فرم اعلام شده از سوی سایت سازمان سنجش می باشد.

داوطلبان پس از 48 ساعت از اعلام اسامی معرفی شدگان به مرحله مصاحبه، فرصت دارند تا مدارک مورد نیاز را به هسته گزينش آموزش و پرورش استان محل زندگی خود ارسال کنند.

❌ دریافت فرم اطلاعات فردی داوطلب از طریق سایت سنجش و تکمیل آن

❌ تهیه یک قطعه عکس پشت نویسی شده و الصاق آن به فرم اطلاعات فردی

❌ کپی همه صفحات شناسنامه

❌ کپی پشت و روی كارت ملی

در صورتی که داوطلبان در بازه زمانی اعلام شده، این مدارک را به هسته گزینش آموزش و پرورش استان محل زندگی خود ارسال نکنند، به منزله انصراف آن ها از تحصیل در دانشگاه تربیت معلم و عدم تمایل برای شرکت در مرحله مصاحبه تلقی می گردد. در صورتی که سازمان سنجش آموزش کشور فرم های لازم برای شرکت در مرحله مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱ را منتشر کند، لینک دانلود آن ها را در این قسمت قرار خواهیم داد.

در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان چه سوالاتی پرسیده می شود؟

اولین مرحله از مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه های تربیت معلم شهید رجایی، مصاحبه‌ی حضوری متقاضیان با هیئت داوران می باشد. این مرحله به منظور سنجیدن اطلاعات علمی، اجتماعی، سیاسی، عقیدتی و مذهبی داوطلب انجام می شود. سوالات این بخش پیرامون موارد زیر می باشد:

  • احکام شرعی (احکام مربوط به نماز، احکام مربوط به روزه، احکام مربوط به غسل، احکام مربوط به خمس و زکات و … )
  • سوالاتی پیرامون قرآن کریم (تعداد آیه، تعداد سوره، تعداد جزء و …)
  • قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • تاریخ ایران و اسلام
  • سوالاتی پیرامون مرجع تقلید
  • سوالاتی پیرامون ولایت فقیه
  • سوالاتی پیرامون شورای نگهبان
  • سوالاتی پیرامون قوه مجریه، قوه مقننه، قوه قضائیه (نام و تعداد اعضا، وظایف و …)
  • هدف شما از انتخاب شغل معلمی و نقش اطرافیان در انتخاب این شغل
  • کارهایی که در اوقات فراغت خود انجام می دهید
  • میزان مطالعه شما در هفته و نام کتاب هایی که تاکنون خوانده اید. بهترین کتابی که‌ مطالعه کرده اید.
  • سوالاتی از میزان علاقه شما به اینترنت و فضای مجازی

پیرامون موارد بالا ممکن است هر سوالی از متقاضیان شود. داوطلبان دانشگاه های فرهنگیان فقط بایستی که توجه داشته باشند، در هر سوالی با اعتماد به نفس و شمرده شمرده به سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان پاسخ دهند.

معاینه پزشکی مصاحبه تربیت معلم

اگر داوطلب موفق شود که در مرحله مصاحبه حضوری، از میان متقاضیانی که دوبرابر ظرفیت در کد رشته محلی دعوت به مصاحبه شده اند، امتیاز لازم را از هیئت مصاحبه کننده دریافت نماید، بایستی که جهت معاینه پزشکی اقدام نماید.

معاینات پزشکی جهت سنجش بینایی، شنوایی و گفتاری داوطلب صورت می گیرد. این معاینات توسط پزشکی که سازمان سنجش آموزش کشور معرفی می نماید، بایستی که انجام شود.

در مرحله اول به منظور سنجش گفتار متقاضی، توانایی او در ادای کلمات سنجیده می شود که متقاضی بایستی بدون لکنت و به طور کامل توانایی ادای کلمات را داشته باشد.

در مرحله دوم مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱ بینایی داوطلب سنجیده می شود و داوطلب نباید در یک چشم و پس از اصلاح با عینک، دید کمتر از 10/10 و در هر دو چشم و پس از اصلاح با عینک دید کمتر از 10+16/10 داشته باشد. البته داشتن هر نوع نقص میدان بینایی در یک یا هر دو چشم، دوربینی غیرقابل درمان، ضایعات وسیع، شدید و غیرقابل درمان در هر دو قرنیه، کوررنگی و نابینایی در یک چشم نیز برای داوطلب مشکل ساز خواهد بود.

مرحله سوم سنجش شنوایی داوطلب است که در واقع شنوایی داوطلب نباید کمتر از 40 دسی بل باشد و بتواند صدای های آرام را در نهایت از فاصله شش متری بشنود.

چه کنیم تا در مرحله مصاحبه پذیرفته شویم

✅ اگر می خواهید که در مرحله مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1401 پذیرفته شوید، بایستی علاوه بر افزایش اطلاعات خود در مواردی که بالا اشاره کردیم، به چند نکته دیگر نیز توجه داشته باشید تا در نهایت موفق به کسب نتیجه قبولی گردید. در پوشیدن لباس در روز مصاحبه دقت داشته باشید. داوطلبان آقا بهتر است لباس رسمی و داوطلبان خانم لباس موجهی که دارای حجاب کامل باشد را بر تن داشته باشند.

✅ در زمان مصاحبه ممکن است تا مدتی که نوبت شماست کمی منتظر بمانید، اما در این مرحله سعی کنید بر رفتار خود مسلط باشید، چراکه در بیرون از جلسه مصاحبه نیز افرادی حواسشان به رفتار شما خواهد بود. 

✅ زمانی که نوبت شما می شود، با اعتماد به نفس وارد اتاق شوید و زمانی که از شما خواسته شد، خودتان را معرفی کنید. معرفی داوطلب در ابتدای جلسه مصاحبه حتما انجام می شود، بنابراین برای کاهش خطا، چندین بار آن را تمرین کنید.

✅ پاسخ سوالات را قاطعانه بدهید و سعی کنید این موضوع را به هیئت مصاحبه کننده نیز نشان دهید که شما بدون هیچ استرسی و چالشی در حال پاسخگویی به سوالات هستید. سرانجام آنکه (حتی اگر سوالی از شما پرسیده شد که پاسخ آن را نمی دانید، صراحتا نگویید ” نمیدانم ” و سعی کنید از موارد مشابه و مرتبط حرف به میان بیاورید).

✅ به طور خلاصه اگر با اعتماد به نفس بالا و روحیه مثبت وارد جلسه مصاحبه شوید و به نوعی مدیریت جلسه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱ را در اختیار گیرید، حتما موفق به کسب نتیجه قبولی خواهید شد.

 

 

مشاوره مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1401

از دغدغه های دعوت شدگان به مرحله مصاحبه دانشگاه فرهنگیان این است که در این جلسات چه سوالاتی از متقاضیان پرسیده می شود و چگونه باید آمادگی لازم برای شرکت در این مرحله را کسب کنند.

اطلاع داشتن از سوالات احتمالی که در این جلسات پرسیده می شود، ضمن اینکه منجر به افزایش آمادگی آن ها برای شرکت در مرحله مصاحبه می شود، باعث کم شدن میزان استرسشان نیز می گردد.

نکته ای که حائز اهمیت است این نکته می باشد که معمولا هر ساله از داوطلبان سوالات یکسانی پرسیده می شود؛ به همین دلیل با یک پرس و جوی ساده به راحتی می توان از سوالات احتمالی روز مصاحبه مطلع گردید. برای مطالعه نمونه سوالات مشابه مقاله زیر را مطالعه کنید.

 

 

  • برخورداری از سلامت کامل گفتاری به منظور بررسی نداشتن لکنت زبان
  • داشتن قد و وزن مناسب ( قد حداقل 160 سانتی متر برای مردان و قد 155 سانتی متر برای زنان)
  • بررسی قدرت شنوایی
  • داشتن حداقل قد مربوط به رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی 
  • عدم نقص عضو مشهود
  • نداشتن بیماری های مزمن و صعب العلاج
  • برخورداری از سلامت روانی و علاقه کافی به شغل معلمی 
  • برخورداری از قدرت تعامل و ارتباط با ديگران
  • آشنا بودن با تعاليم دينی (به ويژه قرآن كريم)

توصیه می شود برای شرکت در جلسه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان، از لباس مناسبی استفاده کنید و در طول جلسه نیز تمامی حرکات، رفتار و گفتار شما کنترل شده باشد چراکه در نتیجه تاثیر گذار خواهد بود. چنانچه برای کسب آمادگی جهت شرکت در مرحله مصاحبه دانشگاه فرهنگیان نیازمند راهنمایی می باشید، می توانید برای ارتباط با مشاوران تحصیلی مجرب در کشور از مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کمک بگیرید.

 

بخوانید: نتایج کنکور

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان چه زمانی برگزار می شود؟

زمان برگزاری مصاحبه دانشگاه فرهنگیان پس از اعلام نتایج اولیه و انتشار کارنامه از سوی سازمان سنجش می باشد که به محض مشخص شدن در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

در مرحله مصاحبه دانشگاه تربیت معلم شهید رجایی چه سوالاتی پرسیده می شود؟

در مرحله مصاحبه دانشگه تربیت معلم، سوالات مختلفی از احکام شذعی، تاریخ ایران و جهان، مذهبی، عقیدتی و سیاسی و … پرسیده می شود که در متن مقاله به آن ها اشاره کردیم.

آیا علاوه بر سوالات مصاحبه، داوطلبان بایستی در معاینات پزشکی نیز معاینه شوند؟

بله، متقاضیان چنانچه در مرحله اول مصاحبه حضوری موفق شوند، بایستی در معاینات پزشکی از نظر بینایی، شنوایی و گفتاری نیز توسط پزشک معتمد سازمان سنجش معایته گردند.

منبع: مصاحبه دانشگاه فرهنگیان



:: برچسب‌ها: مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

نحوه برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲ چگونه است و تغییرات کنکور شامل چه مواردی است؟ داوطلبان پشت کنکوری که می خواهند در کنکور سراسری 1402 شرکت کنند، باید از تغییرات کنکور مطلع باشند و مطابق با آن میزان آمادگی خود را برای شرکت در جلسه آزمون افزایش دهند. از مهم ترین تغییرات کنکور سراسری از سال 1402 می توان به تغییر میزان تاثیر معدل، نحوه طراحی سوالات، زمان برگزاری کنکور سراسری و … اشاره کرد. در صورتی که می خواهید از جزئیات تغییرات کنکور و نحوه برگزاری کنکور 1402 مطلع شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

منبع: نحوه برگزاری کنکور

نحوه برگزاری کنکور ۱۴۰۲

بر اساس اطلاعیه های منتشر شده، از سال 1402 تغییرات بسیاری در کنکور سراسری ایجاد خواهد شد که لازم است داوطلبان پشت کنکوری از آن ها مطلع گردند و بر اساس آن ها یک برنامه ریزی دقیق و اصولی برای مطالعه کردن و افزایش آمادگی برای شرکت در جلسه این آزمون داشته باشند.

لازم است اشاره کنیم، در صورتی که تغییرات و نحوه برگزاری کنکور 1402 در مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شود، از طریق رسانه های مختلف در اختیار متقاضیان قرار خواهد داد. در ادامه قصد داریم توضیحات کاملی از جرئیات تغییرات کنکور 1402 را ارائه کنیم.

تغییرات در نحوه برگزاری کنکور سراسری 1402 | برگزاری کنکور دو بار در سال

سوالات کنکور سراسری 1402 بر اساس منابع نظام آموزشی جدید (6-3-3) طراحی خواهد شد. مجری کنکور سراسری در تمامی زیرگروه های آزمایشی سازمان سنجش است که هر ساله مناطع آزمون و همینطور حذفیات کنکور سراسری را از طریق سایت سنجش منتشر می کند و در اختیار متقاضیان قرار می دهد. در واقع به این صورت نحوه طراحی سوالات را به متقاضیان اطلاع رسانی می کند.

از مهم ترین تغییرات در نحوه برگزاری کنکور ۱۴۰۲ که شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز آن را تصویب کرده است، برگزاری کنکور سراسری دو بار در سال می باشد. 

زمان ثبت نام کنکور زمان برگزاری آزمون
8 تا 14 آبان 1401  29 و 30 دی 1401
15 تا 21 فروردین 1402 14 و 15 تیر 1402
 

از مزیت های این تغییر در کنکور سراسری این است که اگر فردی نتواند با یکبار شرکت در کنکور، نتیجه لازم را کسب کند، می تواند به جای یک سال صبر کردن، 6 ماه دیگر صبر کند و مجدد برای ورود به رشته مورد علاقه خود در دانشگاه های مختلف اقدام نمایند. لازم است اشاره کنیم که متقاضیان پس از شرکت در دو مرحله از کنکور سراسری، می توانند از رتبه و تراز علمی که بهتر است برای ورود به دانشگاه و انتخاب رشته استفاده کنند.

این نوع از برگزاری کنکور سراسری سبب می شود که داوطلبان با یکبار شرکت کردن در این آزمون، ضمن آشنا شدن با سبک سوالات، با شناسایی نقاط ضعف و نقاط قوت خود، بدون استرس در آزمون بعدی همان سال شرکت کنند. توصیه می شود حتما مقاله راهنما زیر را مطالعه نمایید.

 

بخوانید: راهنما ثبت نام کنکور

 

افزایش تاثیر معدل در کنکور سراسری 1402

بر اساس تصمیمات شورای عالی انقلاب فرهنگی، در در نحوه برگزاری کنکور سراسری 1402 میزان تاثیر معدل در کنکور بر اساس معدل پایه دوازدهم و به صورت 60 درصد قطعی خواهد بود. بنابراین لازم است متقاضیان به معدل پایه دوازدهم خود توجه داشته باشند چراکه در قبولی آن ها در کنکور سراسری دارای تاثیر بسیاری است. در ادامه تاثیر معدل در کنکور شرح داده ایم.

  • سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳: فقط پایه دوازدهم به میزان ۴۰ درصد با تاثیر قطعی
  • سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴: فقط پایه دوازدهم به میزان ۵۰ درصد با تاثیر قطعی
  • سال تحصیلی ۱۴۰۴ – ۱۴۰۵: فقط پایه یازدهم و دوازدهم به میزان ۶۰ درصد با تاثیر قطعی
  • سال تحصیلی ۱۴۰۵ – ۱۴۰۶ و بعد از آن: پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به میزان ۶۰ درصد با تاثیر قطعی در نمره کل نهایی

توجه : داوطلبانی که نتوانند در مقطع دوازدهم معدل خوبی را کسب کنند، می توانند برای افزایش معدل خود، از ترمیم معدل استفاده کنند و معدل مقطع دوازدهم خود را بهبود ببخشند. البته لازمه این بند برگزاری آزمون های نهایی مدارس در سطح استانداردی است تا عدالت در میان تمامی داوطلبان برقرار باشد.

با توجه به آخرین اطلاعیه ها داوطلبان تا ۱۰ بار می توانند در ترمیم معدل خود شرکت کنند.

تغییر در نحوه طراحی سوالات | تغییرات نحوه برگزاری کنکور ۱۴۰۲

از دیگر تغییرات نحوه برگزاری کنکور ۱۴۰۲ ، تغییر تعداد دفترچه سوالات کنکور سراسری برای تمامی زیر گروه های آزمایشی می باشد. 

بر این اساس تصمیم بر این است که تعداد دفترچه های کنکور سراسری به سه دفترچه افزایش پیدا کند و در روز آزمون یک دفترچه عمومی و دو دفترچه اختصاصی در اختیار متقاضیان قرار بگیرد. همینطور برای پاسخگویی به سوالات هر دفترچه، مدت زمان 70 دقیقه در اختیار متقاضیان قرار داده شود. (البته در صورتی که دروس عمومی از کنکور سراسری حذف نشود.)

با تمهیداتی که اندیشیده شده است، در سال های آینده و احتمالا از کنکور سراسری 1403 شاهد برگزاری آزمون به صورت آنلاین و آفلاین باشیم. 

 

 

حذف دروس عمومی 

از دیگر تغییرات در نحوه برگزاری کنکور سراسری از سال ۱۴۰۲ حذف دروس عمومی می باشد. به طوری که این آزمون فقط مختص به دروس تخصصی برگزار می گردد. 

چنانچه دروس عمومی از کنکور سراسری حذف شود، مبنای ارزیابی دروس عمومی، سوابق تحصیلی داوطلبان خواهد بود. دروس تخصصی نیز با توجه به درصد های اکتسابی داوطلب در جلسه آزمون و همینطور سوابق تحصیلی او ارزیابی خواهند شد. برای اطلاع از منابع کنکور سراسری مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

 

استفاده از نتیجه آزمون سراسری به مدت دو سال | نحوه برگزاری کنکور 1402

با توجه به تصمیماتی که در زمینه تغییر کنکور سراسری از سال 1402 در نظر گرفته شده است، متقاضیان می توانند از نتیجه آزمون خود به مدت دو سال برای ورود به دانشگاه های سراسری و آزاد استفاده کنند. در واقع اینطور می توان گفت که نتایج آزمون کنکور سراسری از سال 1402 به مدت دو سال اعتبار خواهد داشت.

تعیین معدل برای ورود به دانشگاه ها

از دیگر تغییرات در نحوه برگزاری کنکور سراسری سال 1402 این است که هر کدام از دانشگاه ها می توانند بر اساس جایگاه علمی و رتبه ای که دارند، برای پذیرش دانشجویان، یک حد نصاب معدلی را تعیین کنند.

بر این اساس حتی اگر داوطلبی در کنکور سراسری رتبه و تراز خوبی را کسب کرده باشد، اما معدل او پایین باشد از ورود به دانشگاه های که حد نصاب معدل تعیین شده برای تحصیل در آن بالاتر از معدل او باشد، باز می ماند. 

حذف زیر گروه ها رشته ها

همانگونه که رشته های دانشگاهی در هر گروه آزمایشی در یک زیر گروه قرار می گیرند. (به طور مثال کنکور تجربی دارای ۵ زیر گروه و کنکور ریاضی دارای ۳ زیر گروه می باشد) دروس امتحانی در هر زیر گروه دارای ضریب مختص به خود بودند و هر رشته در یک زیر گروه قرار می گرفت.

با توجه به تغییرات نحوه برگزاری کنکور ۱۴۰۲ زیر گروه ها در آزمون سراسری 1402 حذف خواهند شد و دیگر زیر گروهی وجود نخواهد داشت. 

مهم ترین تغییرات ثبت نام کنکور سراسری 1402

نیازی نیست در مورد تغییرات در نحوه برگزاری کنکور سراسری 1402 نگران باشید، چراکه در صورتی که کوچکترین تغییری در این آزمون ایجاد شود، سازمان سنجش آموز کشور آن را در دستورالعمل مرتبط با آزمون یعنی دفترچه راهنمای ثبت نام در کنکور سراسری درج کرده و در اختیار داوطلبان قرار می دهد.

دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری در بر دارنده نحوه ثبت نام، شرایط و مدارک لازم، ضرایب دروس در هر زیرگروه آزمایشی، منابع مطالعاتی برای هر سرفصل امتحانی و … است که لازم است در مهلت نام نویسی کنکور سراسری نسبت به دریافت آن از طریق سایت سنجش و مطالعه آن اقدام کنند.

به محض انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری 1402 و اعمال تغییرات، جزئیات را در این مقاله از سایت دانتل اطلاع رسانی خواهیم کرد.

آیا کنکور 1402 حذف می شود؟

در صورتی که تغییراتی که پیرامون آن ها اطلاعاتی را ارائه کردیم، در کنکور 1402 اعمال شود، در واقع 60 درصد از نمره قبولی داوطلب وابسته به سوابق تحصیلی او و 40 درصد باقی مانده وابسته به نمره او در کنکور سراسری است. 

همینطور متقاضیان در جلسه آزمون فقط باید به سوالات دروس تخصصی پاسخ بدهند؛ بنابراین کنکور سراسری 1402 حذف نمی شود اما تغییرات بزرگی در روند اجرای آن و نحوه پذیرش دانشجو به واسطه آن ایجاد می شود.

 

 

مشاوره نحوه برگزاری کنکور 1402

در صورتی که از داوطلبان کنکور سراسری 1402 می باشید، بهتر است ابتدا دفترچه ثبت نام کنکور سراسری را به دقت مطالعه کنید تا از کوچکترین جزئیات مرتبط با این آزمون مطلع شوید. بسیار مهم است که شما خودتان را مطابق با تغییراتی که در این آزمون اعمال خواهد شد برای شرکت در جلسه آزمون آماده کنید تا بتوانید در این رقابت سخت، موفق به قبولی در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوید.

برنامه ریزی مطالعاتی برای قبولی در کنکور سراسری از اهمیت بالایی برخوردار است؛ بسیار مهم است شما اینکار را با علم و آگاهی از نحوه مطالعه برای قبولی در کنکور سراسری انجام دهید. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای اینکه نسبت به روند مطالعاتی خود و درست بودن آن اطمینان داشته باشد، به کمک مشاوران با تجربه برنامه ریزی مطالعاتی خود را انجام دهید. می توانید در این زمینه مشاوران مجرب مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کمک بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تغییرات در نحوه برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا تعداد برگزاری کنکور سراسری 1402 تغییر خواهد کرد؟

بله، از کنکور سراسری 1402، آزمون سراسری دو بار در سال برگزار خواهد شد.

تغییرات نحوه برگزاری کنکور 1402 شامل چه مواردی است؟

بر اساس اطلاعیه های منتشر شده، تغییرات کنکور سراسری 1402 شامل حذف دروس عمومی، برگزاری کنکور دروس تخصصی دو بار در سال، افزایش تاثیر مدل در کنکور و … خواهد بود.

تاثیر معدل در کنکور 1402 چقدر است؟

مطابق با متن مقاله، تاثیر معدل در کنکور سراسری به صورت 60 درصد قطعی می باشد.

منبع: نحوه برگزاری کنکور



:: برچسب‌ها: نحوه برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ پس از انتخاب‌رشته در یک بازه یک ماهه معمولا در اواخر شهریور ماه می باشد. با اعلام جواب انتخاب رشته تمامی متقاضیان می توانند از وضعیت قبولی و یا عدم قبولی خود مطلع گردند. دریافت نتایج نهایی توسط متقاضیان مستلزم این است که از زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱ مطلع باشند. در ادامه این مطلب پیرامون تاریخ اعلام جواب نهایی کنکور 1401 خواهیم پرداخت.

منبع: زمان اعلام نتایج انتخاب رشته

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱

پس از اتمام مهلت انتخاب‌رشته، سازمان سنجش، یک بازه زمانی یک ماهه را به بررسی فرم های انتخاب‌رشته متقاضیان و شرکت کنندگان در مرحله انتخاب رشته را بر اساس الویت هایی که انتخاب کرده اند، اختصاص می دهد و سپس نتایج نهایی را از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می کند.

تاکنون زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ مشخص نشده است. به محض اعلام لینک دریافت جواب را در این مقاله قرار خواهیم داد.

طبق روال سال های گذشته نتایج کنکور معمولا در اواخر شهریور ماه منتشر می گردد، تا داوطلبانی که جزو اسامی پذیرفته شدگان هستند، بتوانند قبل از شروع نیمسال تحصیلی در مهرماه نسبت به ثبت نام نهایی در دانشگاه محل قبولی خود اقدام نمایند.

نحوه مشاهده نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 1401

تمامی داوطلبان می توانند در زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ برای دریافت نتایج خود طبق مراحل زیر عمل کنند و از وضعیت قبولی و یا عدم قبولی خود مطلع شوند.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنند.

2️⃣ پس از ورود به سایت، از منوی سمت راست، بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک نمایند.

3️⃣ در صفحه پیش رو بر روی گزینه فعال ” نتایج نهایی آزمون سراسری (رشته های با آزمون) سال 1401 ” کلیک کنید.

4️⃣ برای دریافت نتایج هر داوطلب بایستی یکی از روش های فوق را انتخاب کرده و پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده، نتایج را دریافت نماید.

           روش اول: شماره داوطلبی و شماره شناسنامه

           روش دوم: شماره پرونده و شماره شناسنامه 

 

اعتراض به نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ | زمان اعلام

پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور 1401 کنکور، دسته ای از متقاضیان به نتیجه بدست آمده اعتراض دارند. سازمان سنجش برای این دسته از داوطلبان شرایطی را فراهم کرده است که متقاضیان بتوانند درخواست اعتراض خود را ثبت کنند. برای مشاهده نتایج رشته های شرایط خاص کنکور کلیک کنید.

برای ثبت درخواست اعتراضی که مطمئن باشید درست است، می توانید از کارنامه سبز استفاده کنید. کارنامه سبز کارنامه ای است که پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود. کارنامه سبز شامل فرم انتخاب‌رشته هر داوطلب به همراه آخرین رتبه قبولی در هر کدام از الویت ها می باشد.

متقاضیان پس از بررسی کارنامه سبز خود در زمان اعلام نتایج انتخاب‌رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ می توانند به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنند و از طریق سیستم پاسخگویی این سایت درخواست اعتراض خود را ثبت کنند.

البته متقاضیان بایستی که توجه داشته باشند امکان اعتراض به مواردی که در سایت سازمان سنجش تعریف شده است شامل درخواست بررسی انتخاب رشته اشتباه و درخواست رفع محرومیت از کنکور سال آینده و … وجود دارد و چنانچه درخواست اعتراض به نتایج کنکور متقاضیان درست و منطقی باشد، از سوی کارشناسان مربوطه، نتایج اعتراض از طریق همان سیستم اطلاع رسانی خواهد شد.

برای اطلاع از زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1401 و همینطور نحوه ثبت اعتراض به نتایج انتخاب‌رشته، می توانید از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل مشاوره لازم را دریافت کنید.

بخوانید: نحوه اعتراض به نتایج کنکور

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور چه تاریخی است؟

زمان اعلام نتایج نهایی انتخاب‌رشته معمولا در شهریور ماه می باشد.

داوطلبان برای دریافت نتایج نهایی کنکور سراسری از طریق چه سایتی باید اقدام کرد؟

نتایج انتخاب‌رشته از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی ” sanjesh ” منتشر می گردد.

آیا متقاضیان می توانند اعتراض به نتایج نهایی اعتراض کنند؟

بله امکان ثبت درخواست اعتراض به نتایج نهایی کنکور سراسری وجود دارد و داوطلبان می توانند ا طریق سایت سنجش اعتراض خود را ثبت کنند.

منبع: زمان اعلام نتایج انتخاب رشته



:: برچسب‌ها: زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

کارنامه سبز کنکور سراسری ۱۴۰۱ پس از اعلام نتایج کنکور از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. تمامی کسانی که از طریق سایت سازمان سنجش فرم انتخاب رشته خود را جهت ورود به دانشگاه های سراسری تکمیل کرده اند، می توانند در زمان انتشار و فعال شدن لینک دریافت کارنامه نهایی ۱۴۰۱نسبت به دریافت این کارنامه محرمانه اقدام کنند.

 منبع: کارنامه سبز کنکور

کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۱

کارنامه سبز و یا کارنامه نهایی کنکور سراسری همان فرم انتخاب رشته داوطلب می باشد که در زمان انتخاب رشته الویت های خود را در آن وارد کرده و تکمیل کرده است. در کارنامه سبز هر کدام از این الویت ها بررسی شده و رتبه داوطلب با رتبه آخرین نفر پذیرفته شده در همان کد رشته محل مقایسه شده است.

 

زمان دریافت کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۱

همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، معمولا پس از گذشت یک بازه زمانی کوتاه چند روزه از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور کارنامه سبز کنکور از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود. 

 

کارنامه سبز کنکور سراسری ۱۴۰۱ روز شنبه در تاریخ 10 مهر ماه منتشر شد.

 

شما عزیزان برای اطلاع از زمان انتشار کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۱ علاوه بر مراجعه به این مقاله از سایت دانتل،می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل نیز تماس بگیرید.

 

نحوه دریافت کارنامه سبز کنکور سراسری ۱۴۰۱

همانند دیگر مراحل انتخاب رشته دانشگاه های سراسری، کارنامه سبز کنکور نیز از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. دسته ای از داوطلبان کنکور سراسری در زیرگروه های آزمایشی مختلف که قصد دریافت کارنامه نهایی خود را دارند، می توانند مطابق مراحل زیر عمل کنند.

 

 

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ از منوی رنگی سمت راست سایت بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک کنید.

3️⃣ چنانچه در زمان انتشار کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۱ قرار داشته باشیم، می توانید بر روی لینک فعال ” کارنامه نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱ ” کلیک نمایید.

4️⃣ برای دسترسی به کارنامه نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱، سازمان سنجش دو روش مطابق مراحل زیر پیش روی شما قرار می دهد. 

                     روش اول: شماره پرونده، شماره شناسنامه و سال تولد

                     روش دوم: شماره داوطلبی، شناسنامه و سال تولد

5️⃣ پس از انتخاب یکی از روش های فوق و تکمیل اطلاعات خواسته شده به همراه عبارت امنیتی، کارنامه سبز کنکور سراسری برایتان نمایش داده خواهد شد.

 

به محض فعال شدن لینک دریافت کارنامه سبز کنکور سراسری ۱۴۰۱ در سایت سازمان سنجش، راهنمای تصویری را نیز به مطالب فوق اضافه خواهیم کرد.

 

 

جژییات کارنامه نهایی کنکور سراسری

به طور کلی کارنامه محرمانه و یا کارنامه نهایی داوطلب شامل 5 ستون به شرح موارد زیر می باشد : 

✅ ستون ترتیب علاقه: ترتیب الویت های داوطلب را نشان می دهد.

✅ ستون کد رشته انتخابی: این ستون در واقع نشان دهنده الویت های داوطلب در زمان انتخاب رشته می باشد.

✅ ستون رتبه داوطلب: این ستون نشان می دهد که داوطلب نفرچندمی بوده است که کد رشته محل را انتخاب کرده است.

✅ ستون آخرین رتبه قبولی: عدد درج شده در این ستون نشان دهنده آخرین نفر پذیرفته شده در کد رشته محل مربوطه است.

✅ ستون نتیجه: چنانچه رتبه شما در کد رشته محلی کم تر از رتبه آخرین نفر پذیرفته شده باشد، بدین معنا می باشد که شما در آن کد رشته محل پذیرفته شده اید. گاهی ممکن است در این ستون عدد هایی درج شده باشدکه برای اطلاع از معانی این اعداد بایستی به انتهای کارنامه خود مراجعه کنید.

 

مفهوم اعداد كارنامه در ستون نتیجه

همانطور که گفتیم ممکن است در ستون نتیجه کارنامه سبز کنکور سراسری، عدد هایی درج شده باشد که هر کدام از این عدد ها دارای مفهوم متفاوتی به شرح جدول زیر می باشد:

عدد 1 چنانچه داوطلب دارای شرایط شرکت در انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱، نباشد و موردی را همچون تكرار كد رشته انتخابی، عدم تطبیث جنسيت پذيرش و … عدد یک مقایل کد رشته درج شده است.
عدد 2 عدد 2 در ستون نتیجه بدین معناست که شما در آن کد رشته محل دعوت به مصاحبه شده اید.
عدد 3 عدد 3، بدین معنا می باشد که داوطلب با توجه به کسب حدنصاب نمره قبولی در کد رشته محل انتخابی، در سهميه مجاز ديگری به جز سهميه نهايی پذيرفته شده است. به عنوان مثال کارمندانی که به واسطه سهميه كارمندی پذيرفته شده اند.
عدد 4 چنانچه وضعيت علمی و عمومی داوطلب در رشته های پرديس های فرهنگيان يا دانشگاه تربيت دبير شهيد رجایی در حال بررسی باشد، در مقابل کد رشته محل موردنظر عدد 4 درج گردیده است.
عدد 5
عدد 5 در مقابل یک کد رشته محل بدین معنا می باشد که داوطلب در آن کد رشته محل مطابق ضوابط عمومی گزينش در انتخاب رشته‌ های دانشگاه فرهنگيان و دانشگاه تربيت معلم شهيد رجايی ، موفق به کسب امتياز لازم نشده اند و در اولويت جذب قرار نگرفته اند.
عدد 7 این عدد در مقابل یک کد رشته محل بدین معناست که داوطلب در مصاحبه آن کد رشته محل به دلایل مختلفی از جمله سن، معدل، ويژگی های جسمانی، غيبت در مصاحبه و … موفق به کسب نتیجه قبولی نشده است.
عدد 9 به معنای وضعیت علمی و عمومی داوطلب در یکی از دانشگاه های شاهد، علوم قضایی، علوم پزشكی بقيه الله(عج)، شهيد مطهری، صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران، غير انتفاعی امام رضا (ع)، علوم پزشکی ارتش، دانشکده غير انتفاعی رفاه يا يکی از رشته های مديريت بيمه اکو، دکتری پيوسته بيوتکنولوژی، کاردانی فوريت های پزشکی، تربيت مربی عقيدتی سياسی سپاه يا موسيقی نظامی در حال بررسی است.
*  این علامت در مقابل کد رشته محلی درج شده است که داوطلب در آن پذیرفته شده باشد.

 

مشاوره کارنامه نهایی کنکور ۱۴۰۱

ممکن است پس از انتشار کارنامه سبز کنکور سراسری ۱۴۰۱ برای برخی از شرکت کنندگان در این آزمون سوالی ایجاد شود، که اطلاع از مندرجات کارنامه سبز چه کاربردی دارد. شما به کمک اطلاعات کارنامه سبز و تحلیل درست آن می توانید در سایت سازمان سنجش درخواست اشتباه در انتخاب رشته و رفع محرومیت از کنکور سراسری ارسال کنید.

چنانچه در انتخاب رشته دانشگاه های سراسری به دلیل بی دقتی در کد رشته محلی پذیرفته شده اید و علاقه ای به ثبت نام در آن ندارید اما مطابق کارنامه سبز خود در الویت های بعدی شانس قبولی دارید، می توانید درخواست اشتباه در انتخاب رشته درج کنید.

چنانچه می خواهید از کارنامه‌نهایی خود به درستی استفاده کنید، می توانید برای تحلیل درست آن و اطلاع از جزئیات مندرجات آن و ثبت درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش، با مشاوران مرکز مشاوره تحصلیی دانتل در ارتباط باشید و اگر از نتیجه بدست آمده رضایت ندارید، بتوانید نتیجه را تغییر دهید. 

 

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کنکور سراسری ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

کارنامه سبز کنکور سراسری چیست؟

پس از اعلام نتایج نهایی کنکور، کارنامه ای را در اختیار داوطلبان قرار می دهندکه شامل وضعیت کدرشته محل داوطب با آخرین فرد قبولی و موارد دیگر است که در متن مقاله کامل شرح داده ایم.

کارنامه سبز چه تاریخی منتشر می شود؟

این کارنامه پس از گذشته یک بازه چند روزه پس اعلام نتایج نهایی منتشر می شود.

نحوه دریافت کارنامه به چه صورت است؟

این کارنامه از طریق سایت سازمان سنجش دریافت می شود که راهنما و نحوه دریافت آن را در متن مقاله شرح داده ایم.

منبع: کارنامه سبز کنکور



:: برچسب‌ها: کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 447
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی کسری رامسر هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام میگیرد. دانشگاه های غیر انتفاعی بخش عمده ای از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می سازد که بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان از زمان ، نحوه ، مدارک و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کسری اطلاعی ندارند، در ادامه راهنمای کاملی در این خصوص ارایه خواهیم داد.

منبع: ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی کسری رامسر

ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی کسری رامسر

دانشگاه‌های غیر انتفاعی در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته اقدام به پذیرش دانشجو می کنند. داوطلبان در زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی کسری رامسر می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی کنند. 

بخوانید: راهنمای کامل ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی کسری

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوبار در سال اقدام می کنند یعنی داوطلبان برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام دارند. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی ساری در هر کدام از نیمسال ها می پردازیم.

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی کسری برای نیمسال اول تحصیلی از اوایل مرداد ماه هر سال آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز ثبت نام ادامه دارد. داوطلبان در این بازه زمانی به مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال اول مهر ماه اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهرماه جامانده اند و یا مدارک تحصیلی شان کامل نبوده است، می توانند برای پذیرش در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی کسری رامسر برای ورودی بهمن ماه، معمولا به مدت هفته بوده و از اوایل دی ماه شروع می شود.

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

شرایط ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی کسری

با وجود اینکه پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد اما داوطلبان باید از شرایطی برخوردار باشند که یکی از شرایط ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی کسری رامسر دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی لازم است.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته های دانشگاه غیر انتفاعی :

❌ مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3

❌ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی + مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی

❌ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

❌ مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته

علاوه بر مدارک تحصیلی فوق که داوطلبان لازم است یکی از آنها را داشته باشند، سایر شرایط دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند: 

✅ داوطلبان مجازند در رشته‌ای مغایر با رشته مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند. مثلا با مدرک دیپلم تجربی می توان وارد رشته روانشناسی شد.

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی کسری رامسر باید انتخاب رشته خود را نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته انجام دهند و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است بنابراین باید توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه داشته باشید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

✅ با توجه به اینکه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی به صورت همزمان با ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، شما می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته از رشته های سایر دانشگاه نیز انتخاب کنید.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی کسری رامسر می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، ثبت نام کنند و پس از پذیرش در رشته و دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی کسری

ضوابط و شرایط نام نویسی به همراه لیست رشته های دانشگاه غیرانتفاعی کسری در دفترچه راهنما که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، قرار دارد. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت‌نام برای کسب اطلاعات کافی و همچنین استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام رشته های غیرانتفاعی برای نیمسال های تحصیلی مهرماه و بهمن ماه به صورت مجزا تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه راهنما را می توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی کسری رامسر

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی کسری رامسر در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
این رشته ها از تمام گروه های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان ارائه می شوند که به شرح زیر هستند :

  • مهندسی برق
  • مهندسی پزشکی
  • مهندسی معماری
  • کاردانی فنی عمران
  • کاردانی فنی مکانیک

راهنما ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی کسری رامسر

نام نویسی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان باید از نحوه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی اطلاع داشته باشند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه کامل آن و استخراج کدرشته محل ها

✅ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام و درج کدرشته محل ها

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی 

داوطلبان برای نام نویسی اینترنتی دانشگاه غیر انتفاعی در سایت سازمان سنجش باید مدارک ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی کسری رامسر را ارائه دهند، همچنین در زمان ثبت نام حضوری نیز باید مدارک لازم را به همراه داشته باشند که به شرح زیر می باشند : 

اطلاعات فردی و شناسنامه ای نام و نام خانوادگی
کد ملی
شماره شناسنامه و تاریخ صدور شناسنامه
تاریخ تولد و محل تولد
سری و سریال شناسنامه
تلفن ثابت و تلفن همراه
ملیت داوطلب و کد رهگیری مختص اتباع غیر ایرانی 
عکس 4*3 جدید که در سال جدید گرفته شده باشد
عنوان آخرین مدرک تحصیلی
اطلاعات سوابق تحصیلی تاریخ فارغ التحصیلی
معدل آخرین مدرک تحصیلی
مقطع آخرین مدرک تحصیلی

مدارک لازم برای ثبت نام حضوری



:: برچسب‌ها: ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی کسری رامسر ,
:: بازدید از این مطلب : 137

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 مرداد 1401 | نظرات ()