هزینه ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1400
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد در بازه زمانی مشخص و محدودی انجام می‌گیرد. افرادی که مایل به ثبت نام در این آزمون هستند، موظفند تا در همین بازه زمانی و پس از پرداخت هزینه ثبت نام، به فرم ثبت نام دسترسی داشته باشند. پرداخت هزینه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد شرط اصلی ثبت نام است. این هزینه به صورت اینترنتی پرداخت می‌شود. با توجه به ادغام کنکور دانشگاه آزاد و سراسری، تنها با خرید یک کارت اعتباری می‌توان در این آزمون مشترک ثبت نام کرد. در این مقاله به بررسی هزینه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1400  پرداخته شده و نحوه خرید کارت ثبت نام دانشگاه آزاد شرح داده شده است. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه هزینه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: هزینه ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1400

 

 

هزینه ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1400

شرایط پرداخت هزینه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1400 همزمان با آغاز زمان ثبت نام فراهم می‌شود. داوطلبان می‌توانند برای هر یک از گروه‌های آزمایشی (ریاضی، تجربی، انسانی) و همچنین هر یک از گروه‌های هنر و زبان انگلیسی کارت اعتباری خریداری کنند. گفتنی است که لینک خرید کارت اعتباری کنکور سراسری تنها در بازه زمانی مشخص در دسترس خواهد بود.

کارت اعتباری خریداری شده تا پایان مهلت ثبت نام اعتبار خواهد داشت. گاهی ممکن است مهلت ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد تمدید شده و مهلت مجددی در اختیار متقاضیان قرار بگیرد. در این صورت نیز متقاضیان نیاز مجدد به خرید کارت اعتباری نخواهند داشت. این دسته از افراد با داشتن سریال کارت اعتباری خریداری شده می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

 

هزینه ثبت نام

هزینه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد هر ساله با درصدی افزایش همراه می‌شود. میزان هزینه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1400 برابر با 54 هزار تومان است. داوطلبان برای استفاده از خدمات پیامکی نیز می‌بایست مبلغ 850 تومان پرداخت کنند. متقاضیان با خرید یک کارت اعتباری مجاز هستند تا در آزمون یک گروه آزمایشی خاص برای دانشگاه‌های سراسری و آزاد ثبت نام کنند.

تمایل به ثبت نام در دانشگاه‌های غیر انتفاعی و پیام نور، نیاز به خرید کارت اعتباری جداگانه دارد. میزان هزینه کارت اعتباری علاقه مندی به پیام نور و غیر انتفاعی برابر 13 هزار 700 تومان است. همانطور که گفته شد میزان این هزینه‌های ثبت نام ثابت نیستند و هر سال به طور صعودی افزایش می‌یابند.

 

فرایند خرید کارت اعتباری دانشگاه آزاد

برای خرید کارت اعتباری دانشگاه آزاد لازم است به صورت اینترنتی اقدام و مراحل مشخصی را طی کرد. در ادامه فرایند خرید کارت ثبت نام دانشگاه آزاد شرح داده شده است.

  1. مراجعه به سایت سنجش: خرید کارت اعتباری ثبت نام دانشگاه آزاد، از طریق سایت سازمان سنج به آدرس sanjesh.org انجام می‌گیرد. پس از مراجعه به سایت سنجش لازم است وارد قسمت «سراسری» شد.
  2. انتخاب لینک ثبت نام: در این گام لازم است لینک " ثبت نام کنکور سراسری سال 1400 " انتخاب شود.
  3. انتخاب گزینه خرید سریال ثبت نام: در صفحه پیش روی داوطلب گزینه‌ای با عنوان «خرید سریال ثبت نام» در منوی سمت راست قرار دارد. در این مرحله این گزینه باید انتخاب شود.
  4. انتخاب نوع سریال ثبت نام: داوطلب مطابق با علاقه مندی خود، می‌بایست نوع سریال ثبت نام را از میان سه گزینه ارائه شده در سایت انتخاب کند. پس از انتخاب نوع سریال ثبت نام، انتخاب گزینه «تایید و ادامه» الزامی است.
  5. تکمیل فرم خرید اینترنتی کارت اعتباری: در این مرحله یک فرم خرید در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد که باید با اطلاعات دقیق تکمیل و وارد مرحله بعد شد.
  6. تایید اطلاعات نمایش داده شده: در این مرحله شماره پیگیری پرداخت نمایش داده می‌شود. داوطلب باید این شماره پیگیری را یادداشت کرده و تیک تایید اطلاعات نمایش داده شده را فعال کند. در ادامه نیز فشردن کلید " ادامه روند پرداخت " الزامی است.
  7. ورود به درگاه پرداخت بانکی: زمانی که داوطلب به این مرحله می‌رسد، نیاز به یک کارت بانکی خواهد داشت. اطلاعات مربوط به کارت بانکی باید در کادرهای مربوطه وارد شده و گزینه " پرداخت " انتخاب شود.
  8. دریافت شماره سریال 12 رقمی: با پایان مراحل خرید کارت ثبت نام دانشگاه آزاد، یک شماره سریال 12 رقمی دریافت می‌شود. داوطلب موظف است این شماره سریال را تا پایان مراحل ثبت نام نزد خود حفظ کند.

 

مراحل پس از خرید کارت و ثبت نام

دریافت دفترچه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد و خرید کارت اعتباری ثبت نام دانشگاه آزاد از مراحل ابتدایی فرایند ثبت نام و ورود به دانشگاه است. در ادامه این مرحله، داوطلبان مسیرهای مهمتری پیش روی خود دارند. در ادامه به شرح مراحل پس از خرید کارت ثبت نام دانشگاه آزاد پرداخته شده است.

  1. اقدام به ثبت نام: پس از اینکه هزینه ثبت نام دانشگاه آزاد پرداخت شد، می توان برای ثبت نام اقدام کرد. ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌گیرد.
  2. حضور در جلسه آزمون: افرادی که در کنکور دانشگاه آزاد ثبت نام کرده باشند، می‌توانند در موعد مقرر در جلسه آزمون شرکت کنند. همراه داشتن کارت ورود به جلسه کنکور دانشگاه آزاد از ضروریات ورود به جلسه آزمون است.
  3. دریافت نتایج اولیه آزمون: تمام شرکت کنندگان در آزمون دانشگاه آزاد می‌توانند نتیجه آزمون خود را از طریق سایت سازمان سنجش دریافت کنند.
  4. انتخاب رشته دانشگاه آزاد: ورود به مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد تنها برای افرادی مجاز است که توانسته‌اند رتبه و تراز مناسب را کسب کنند. وضعیت مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد در کارنامه اولیه اعلام نتایج مشخص می‌شود. متقاضیان با استفاده از شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد و پس از پرداخت هزینه انتخاب رشته، قادر خواهند بود تا از طریق سایت سنجش دانشگاه آزاد برای انتخاب رشته اقدام کنند.
  5. دریافت نتایج نهایی: نتایج نهایی انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سایت سنجش دانشگاه آزاد اعلام می‌شود. متقاضیان می‌توانند در این مرحله از وضعیت نهایی پذیرش خود آگاه شوند.
  6. تکمیل ثبت نام دانشگاه آزاد: افرادی که پذیرفته شده باشند، تنها در صورتی می‌توانند وارد دانشگاه شوند که ثبت نام خود را تکمیل کنند. عدم تکمیل ثبت نام به معنای انصراف از تحصیل تلقی خواهد شد.

 

هزینه ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1400 | سوالات متداول

  • هزینه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد از چه طریقی پرداخت می‌شود؟

پرداخت هزینه ثبت نام دانشگاه آزاد از طریق سایت سازمان سنجش امکان پذیر است.

  • آیا متقاضیان دانشگاه آزاد و سراسری نیاز به خرید کارت اعتباری جداگانه دارند؟

با توجه به ادغام آزمون دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد، خرید یک کارت اعتباری برای هر دو دانشگاه کافی خواهد بود.

  • پرداخت هزینه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1400 در چه زمانی آغاز می‌شود؟

هزینه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1400 را می توان همزمان با آغاز زمان ثبت نام پرداخت کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه هزینه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.




:: برچسب‌ها: هزینه ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 441
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: