مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 99
نوشته شده توسط : دانتل

زمان انتخاب رشته کنکور

هر ساله پس از برگزاری آزمون سراسری در تمامی زیرگروه ها، پس از گذشت مدتی کوتاه نتایج اولیه و کارنامه های داوطلبان منتشر می شود که ضمن بیان درصد دروس داوطلبان و رتبه آن ها در کشور و سهمیه ای که شرکت کرده اند، نکته مهم دیگری را شفاف سازی می کند بدین صورت که آیا داوطلب برای انتخاب رشته مجاز شده است یا خیر، اگر داوطلب مجاز به انتخاب رشته بود پس از گذشت تقریبا یک هفته که دفترچه انتخاب رشته زیر گروهش منتشر شد در زمان مقرر می تواند انتخاب رشته خود را انجام دهد. برای دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 99 کلیک کنید.

مشاوره انتخاب رشته | چگونگی انتخاب رشته

هر داوطلب در ابتدا باید برای خود تعیین کند که انتخاب رشته ای، دانشگاه محور و یا رشته محور می خواهد داشته باشد. بدین معنا که در انتخاب رشته دانشگاه محور، برای داوطلب فرقی نمی کند چه رشته ای می خواهد چرا که فقط دانشگاه برایش اهمییت دارد و رشته های خوب را در یک دانشگاه معتبر و دلخواه و البته در شهری که می تواند در آن تحصیل کند، انتخاب می کند. اما در یک انتخاب رشته به صورت رشته محور، داوطلب رشته مورد علاقه اش را در دانشگاه هایی که می تواند در آن ها به تحصیل بپردازد را انتخاب می کند، در این مورد شهر محل تحصیل نیز باید در نظر گرفته شود.

پس از تعیین این مورد باید داوطلب از ابتدای دفترچه انتخاب رشته دانشگاه های سراسری، کد رشته محل های مورد نظر خود را  استخراج کند و بر روی یک کاغذ بنویسد. در هنگام انجام این کار رشته، دانشگاه و محل دانشگاه باید در نظر گرفته شود و داوطلبان باید توجه کنند حتی یک انتخاب هم از نظر آن ها پنهان نباشد حتی اگر یک انتخاب رویایی باشد و داوطلب حس کند قبولی در آن امکان پذیر نیست را هم باید انتخاب کنند.

در ادامه برای الویت بندی، داوطلبان نیاز دارند از قبولی های رتبه های مشابه خود در سال های گذشته مطلع شوند. برای این امر می توان با مشاوران مرکز دانتل تماس گرفت و لیست دانشگاه هایی که با توجه به رتبه اکتسابی در سال های گذشته مشابه آن قبول شده اند را دریافت کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله اشتباهات رایج انتخاب رشته داوطلبین کنکور سراسری را مطالعه کنید

مشاوره انتخاب رشته | اولویت بندی انتخاب ها

در فرم انتخاب رشته دانشگاه های سراسری 150 انتخاب وجود دارد. داوطلبان باید انتخاب های خود را که پیش تر از دفترچه استخراج کرده و بر روی کاغذ نوشته بودند را از طریق مقایسه با لیستی که از مرکز دانتل دریافت کرده اند را به سه گروه خوش بینانه، نرمال و بدبینانه تقسیم کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله کارنامه قبولی داوطلبان کنکور ۹۸ و رتبه و تراز در انتخاب رشته کنکور سراسری 98-99 را مطالعه کنید.

سعی شود گروه نرمال شامل انتخاب های بیشتری باشد چراکه انتخاب های خوش بینانه شانس قبولی کمتر و در انتخاب های نرمال شانس قبولی بیشتر خواهد بود. به همین دلیل بود که در مطلب فوق گفته شد حتی انتخاب های رویایی نیز در نظر گرفته شود.

انتخاب های بدبینانه هم برای زمانی است که شانس قبولی در آن ها صد درصد باشد و در انتها داوطلب در رشته ای پذیرفته شود. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 را مطالعه کنید.

در فرآیند انتخاب رشته باید به نکات دیگری همچون سهمیه، نوع پذیرش در هر رشته به صورت بومی گزینی، استانی و یا کشوری ، دوره پذیرش رشته مدنظر به صورت روزانه، پردیس و شبانه و همینطور برخی رشته های خاص و نمیه متمرکز نیز باید دقت کرد و تمامی موارد را مدنظر قرار داد.

گام به گام انتخاب رشته کنکور

پس از دریافت دفترچه انتخاب رشته مرتبط با زیر گروهی امتحانی و چینش 150 انتخاب و الویت ها در فرم انتخاب رشته با توجه به مطالب فوق، داوطلبان باید وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوند و پس از خرید کارت اعتباری مربوط به انتخاب رشته دانشگاه های سراسری، در لینک مربوطه، فرم انتخاب رشته خود را در سایت سنجش ارسال کنند و تا زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 99 منتظر باشند و هر ساله پس از گذشت زمانی کوتاه نتایج منتشر می شود و داوطلبان می توانند در رشته ای که پذیرفته شده اند در دانشگاه ثبت نام کنند.

مشاوره انتخاب رشته | مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور

تمامی مواردی که در مطالب فوق ذکر شد را شما می توانید به کمک یک مشاور پیش ببرید. باید توجه داشته باشید مشاوری که انتخاب می کند، سرنوشتتان را رقم خواهد زد. بنابراین باید در انتخاب آن دقت کنید. در این روزهایی که با ویروس کرونا درگیر هستیم، بهترین شیوه برای گرفتن مشاوره انتخاب رشته، مشاوره تلفنی می باشد که علاوه برآن در هزینه و رفت آمد و وقت نیز صرفه جویی خواهد شد و همیشه در دسترس است.

در مشاوره تلفنی انتخاب رشته یک مشاور، گام به گام همراه شما در فرآیند انتخاب رشته پیش می رود و منتاسب با رتبه شما و علاقه مندی هایتان الویت هارا برایتان مشخص می کند و ابهامات دفترچه انتخاب رشته را برویتان شفاف سازی می کند و با مقایسه رتبه شما با رتبه های قبولی سال گذشته بهترین انتخاب را با توجه به خواسته شما انجام می دهد.

در مطالب بالا مراحل مشاوره انتخاب رشته دانشگاه های سراسری را توضیح دادیم. چنانچه مایل به دریافت مشاوره متناسب با رتبه و کارنامه خودتان هستید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس حاصل بفرمایید. مشاوران ضمن پاسخگویی به سوالاتتان می توانند در فرآیند انتخاب رشته تا قبولی نیز همراه شما باشند.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره انتخاب رشته می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید. 

منبع: مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 99




:: برچسب‌ها: مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 438
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: