رتبه قبولی مهندسی پزشکی 99
نوشته شده توسط : دانتل

مهندسی پزشکی تلفیقی از مهندسی و پزشکی است که هدفش برطرف ساختن نیازهای پزشکی جهت ساخت و نگهداری ابزارهای جدید پزشکی که با هدف پیشگیری ، درمان و تشخیص بیماری های مختلف می باشد. بسیاری از داوطلبین متقاضی تحصیل در این رشته هستند. در این مقاله قصد داریم به آخرین رتبه و تراز قبولی رشته مهندسی پزشکی کنکور 99 بپردازیم. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

منبع: رتبه قبولی مهندسی پزشکی 99

 

رتبه قبولی مهندسی پزشکی

بسیاری از افرادی که در کنکور گروه ریاضی شرکت می کنند علاقمند به ادامه تحصیل در رشته مهندسی پزشکی هستند. رشته مهندسی پزشکی از رشته های پرطرفدار گروه علوم ریاضی است. بسیاری از داوطلبان هر ساله به رقابت با یکدیگر می پردازند تا بتوانند در این رشته ادامه تحصیل دهند. موفقیت در کنکور نیازمند برنامه ریزی دقیق و پشتکار و همت است و در صورتی که از نحوه مطالعه کنکوری و روش صحیح تست زدن مطلع باشیم مقادر خواهیم بود تا حدود زیادی در راه موفقیت گام برداریم. به طور کلی می توان گفت برای قبولی در رشته مهندسی پزشکی در دانشگاه های دولتی تهران، کافی است به طور میانگین 50 درصد  دروس عمومی و 20 درصد دروس اختصاصی را کسب نماییم. برای اطلاع از رتبه و تراز قبولی کنکور ریاضی سایر رشته های گروه ریاضی کلیک کنید.

بخوانید: انتخاب رشته کنکور 1400

 

معرفی رشته مهندسی پزشکی

لازم است قبل از انتخاب این رشته برای ادامه تحصیل اطلاعات کافی در رابطه با این رشته و همچنین رتبه و تراز لازم برای قبولی را کسب نماییم. نام این رشته بسیار زیبا انتخاب شده است چرا که این رشته ترکیبی درست از هر دو رشته ی ریاضی و تجربی است و به دنبال ایجاد یک رابطه بین دانش پزشکی و علوم مهندسی می باشد. مهندسی پزشکی به منظور هدایت و همراهی پزشکان در تشخیص و درمان صحیح بیماری شکل گرفته است.این رشته تنوع و دقت را در تشخیص بیماری های گوناگون افزایش داده است به گونه ای که تشخیص بدون استفاده از دستگاه های موجود امکان پذیر نخواهد بود. برای مشاهده راهنما انتخاب رشته ریاضی 1400 کلیک کنید.

 هدف در این رشته تربیت مهندسانی است که بتوانند با ساخت دستگاه هایی پزشکان را تشخیص و درمان بهتر بیماری یاری نمایند که در سطوح اولیه دانش آموختگان این رشته به تعمیر و نگهداری،پشتیبانی،بهره برداری و استاندارد سازی دستگاه ها میپردازند و در سطوح بالاتر به ساخت و طراحی دستگاه های پزشکی میپردازند. .این رشته را میتوان به عنوان یک رشته ی نوپا معرفی کرد که اما نباید از پیشرفت روز افزون این رشته در سال های اخیر نیز چشم پوشی کرد.

بخوانید: اهمیت رتبه و تراز در انتخاب رشته

گرایش های رشته مهندسی پزشکی: نکته قابل توجه اینکه رشته مهندسی پزشکی در مقطع کارشناسی بدون گرایش است و بعد از گذراندن چند ترم می توانید براساس علاقه و امتیازات بدست آمده ، یکی از گرایش های رشته مهندسی پزشکی را انتخاب و برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر تعیین کنید.

  • بیومکانیک
  • بیوالکتریک
  • بیومواد
  • بالینی

 

رتبه قبولی مهندسی پزشکی کنکور 99 | دانشگاه های برتر

دانشگاه منطقه داوطلب رتبه داوطلب
دانشگاه صنعتی امیرکبیر 1 1228
دانشگاه شهید بهشتی 1 1433
دانشگاه اصفهان 2 2398

 

رتبه قبولی مهندسی پزشکی کنکور 99 | روزانه

دانشگاه رتبه در منطقه1 رتبه در منطقه2 رتبه در منطقه3
دانشگاه صنعتی امیرکبیر 1058 2618 606
دانشگاه اصفهان 5138 3584 2792
دانشگاه شهید بهشتی 1170 1057 906
دانشگاه قزوین 33491 25559 13047
دانشگاه همدان 9232 8443 3329

بخوانید: راهنما انتخاب رشته کنکور 1400

 

[box type="shadow"]

بخوانید: رتبه قبولی مهندسی پزشکی 98

بخوانید: رتبه قبولی مهندسی پزشکی پردیس 98

بخوانید: رتبه قبولی مهندسی پزشکی پردیس 99

[/box]

 

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته مهندسی پزشکی کنکور 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

منبع: رتبه قبولی مهندسی پزشکی 99




:: برچسب‌ها: رتبه قبولی مهندسی پزشکی 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: