اعلام نتایج آزمون تیزهوشان خراسان رضوی
نوشته شده توسط : دانتل

آزمون تیزهوشان هر ساله توسط مرکز سنجش ملی استعدادهای درخشان برای پایه های تحصیلی هفتم متوسطه اول و دهم متوسطه دوم برگزار می شود و دانش آموزان به شرط دارا بودن شرایط لازم می توانند در این آزمون شرکت نمایند. آزمون تیزهوشان در تمام استان‌ها به صورت هماهنگ کشوری برگزار می شود و سایت ثبت نام و اعلام نتایج نیز مشترک است لذا دانش آموزان خراسان رضوی که در آزمون تیزهوشان شرکت کرده اند، برای مشاهده نتایج باید به همان سایت ثبت نام مراجعه نمایند. در ادامه به بررسی زمان و نحوه اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان خراسان رضوی 1400 - 1401 و همچنین شرایط اعتراض به نتایج می پردازیم.

منبع: اعلام نتایج آزمون تیزهوشان خراسان رضوی

 

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان خراسان رضوی

زمان برگزاری آزمون تیزهوشان 99 به دلیل شرایط کرونایی بارها به تعویق افتاد و در نهایت در مرداد ماه برگزار شد که نتایج این آزمون برای پایه های مختلف پس از یک بازه زمانی در اوایل شهریور ماه منتشر و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

از آنجایی که آزمون تیزهوشان 1400 - 1401 در روزهای 20 و 21 خرداد برگزار خواهد شد، پیش بینی می شود همانند دوره های قبل تر و در شرایط عادی نتایج در اواخر تیرماه منتشر گردد، اما زمان اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان خراسان رضوی 1400 - 1401 فعلا از سوی سازمان های مربوطه مشخص نشده است و به محض انتشار اطلاعیه جدید، این مطلب نیز بروزرسانی شده و زمان دقیق اعلام نتایج تیزهوشان خراسان رضوی را قرار خواهیم داد. در سال های گذشته اعلام نتایج در بازه زمانی 4 الی 6 هفته پس از برگزاری آزمون انتشار می یافت انتظار می رود در سال 1400 نیز به همین روال باشد.

تا کنون سازمان ملی استعداد های درخشان زمان دقیق اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان خراسان رضوی را اعلام نکرده است. به محض اعلام نتایج آزمون در این بخش قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 1400

 

سایت اعلام نتایج آزمون تیزهوشان خراسان رضوی

همانند ثبت نام آزمون تیزهوشان در مقاطع مختلف، سایت اعلام نتایج تیزهوشان خراسان رضوی برای پایه های تحصیلی ششم به هفتم و نهم به دهم از یکدیگر مجزا می باشد.

  • نتایج آزمون تیزهوشان ششم به هفتم از طریق سایت سامانه ثبت نام سنجش و پذیرش پایه هفتم دبیرستان های استعدادهای درخشان به نشانی اینترنتی " hoosh.medu.ir " اعلام شده و در اختیار دانش آموزان پایه هفتم قرار می گیرد.
  • نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم از طریق سایت سامانه ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان به نشانی" azmoon.medu.ir " اعلام شده و در اختیار دانش آموزان پایه دهم قرار می گیرد. 

بیشتر بخوانید: کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان 1400 – 1401

 

نحوه مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان خراسان رضوی

نتایج آزمون تیزهوشان به صورت اینترنتی منتشر می شود و همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، داوطلبان بایستی که برای دریافت نتایج آزمون تیزهوشان در مقطع های مربوطه به سایت های گفته شده مربوط به خراسان رضوی مراجعه کنند. در ادامه به منظور راهنمایی شما دانش آموزان عزیز، نحوه مشاهده آزمون تیزهوشان برای مقاطع ششم به هفتم و نهم به دهم را ارائه کرده ایم.

بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون تیزهوشان

 

نتایج آزمون تیزهوشان | پایه ششم به هفتم

برای مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان خراسان رضوی در پایه ششم به هفتم کافی است طبق مراحل زیر به صورت گام به گام پیش بروید و نتایج خود را دریافت نمایید.

  • گام اول: برای دریافت نتایج آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم بایستی به سامانه پذیرش پایه هفتم دبیرستان های استعدادهای درخشان به نشانی اینترنتی " hoosh.medu.ir  " مراجعه نمایید.
  • گام دوم: پس از ورود به سایت و سامانه گفته شده، صفحه ای نمایش داده می شود که بایستی در کادر های مربوطه کد ملی و رمز عبور همگام خود را وارد نمایید.

 

چنانجه رمز عبور همگام خود را فراموش کرده باشید، می توانید از طریق تماس با مدیر مدرسه یا از طریق آموزش و پرورش ناحیه خود مجدد رمز عبور همگام خود را دریافت کنید.

 

  • گام سوم: در صفحه جدید نقش خود را " دانش آموز " و سازمان خود را " مدرسه " انتخاب کنید.
  • گام چهارم: در این قسمت وارد صفحه شخصی خودتان در سایت می شوید که می توانید کارنامه خود را رویت نمایید.

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1400

 

نتایج آزمون تیزهوشان | پایه نهم به دهم

برای مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان خراسان رضوی در پایه نهم به دهم کافی است طبق مراحل زیر به صورت گام به گام پیش بروید و نتایج خود را دریافت نمایید.

  • گام اول: برای دریافت نتایج آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم بایستی به سایت معاونت پرورش استعدادهای درخشان به نشانی اینترنتی " azmoon.medu.ir" مراجعه نمایید.
  • گام دوم: پس از ورود به سایت، در صفحه ایجاد شده، بایستی در کادر های مربوطه کد ملی و رمز عبور همگام خود را وارد نمایید.

 

توجه : چنانچه رمز عبور همگام خود را فراموش کرده اید، نگران نباشید چرا که امکان بازیابی این رمز از طریق مدرسه و آموزش و پرورش منطقه وجود دارد.

 

  • گام سوم: در صفحه جدید نقش خود را "دانش آموز" و سازمان خود را "مدرسه" انتخاب کنید.
  • گام چهارم: در این قسمت وارد صفحه شخصی خودتان در سایت می شوید که می توانید کارنامه خود را رویت نمایید.

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1400

 

کارنامه قبولی

پس از رویت نتایج ششم به هفتم و همینطور نهم به دهم، دو حالت برای شما وجود خواهد شد. یا شما با عبارت " پذیرفته شده " در کادر وضعیت قبولی مواجه می شوید که این بدان معناست که شما موفق به کسب حدنصاب لازم برای قبولی در آزمون تیزهوشان و مدارس انتخابی تان شده اید که در ادامه می توانید نام مدرسه قبولی تان را نیز رویت کنید.

حالت دوم مشاهده عبارت " پذیرفته نشده " در کادر وضعیت قبولی می باشد که بدین معناست، شما حدنصاب قبولی در آزمون تیزهوشان و مدرسه های انتخابی تان را کسب نکرده اید و به عبارتی مردود شده اید.

برای داوطلبانی که موفق به کسب قبولی در آزمون تیزهوشان نشده اند، یک کارنامه نمایش داده خواهد شد که شامل تعداد سوال های درست، نادرست در هر درس و امتیاز آخرین فرد قبولی شده می باشد.

بیشتر بخوانید: کارنامه آزمون تیزهوشان 1400

 

اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان خراسان رضوی

پس از اعلام نتایج تیزهوشان خراسان رضوی ، مسلم است برخی از افراد از نتیجه بدست آمده رضایت کافی ندارند و یا به عبارت ساده تر انتظار نتیجه بهتری را داشته اند که حاصل نشده است.

برای دسته ای از دانش آموزان که پس از اعلام نتایج تیزهوشان به نتایج بدست آمده اعتراض دارند، شرایط ثبت اعتراض مهیا می باشد، به طوری که در زمان ثبت اعتراضات، امکان ثبت اعتراض با تکمیل فرم درخواست تجدید نظر در سایت اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان وجود وارد.

پس از ثبت اعتراض از سوی دانش آموزان، کارشناسان مربوطه عنوان درخواست را بررسی می کنند و نتیجه را اطلاع رسانی می نمایند.

داوطلبان برای ثبت اعتراضی با اطمینان، می توانند از کارنامه ای که تقریبا یک هفته پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان خراسان رضوی منتشر می شود استفاده کنند. چراکه این کارنامه شامل موارد مهمی همچون تعداد پاسخ های درست و نادرست و امتیاز آخرین فرد پذیرفته شده در مدارس الویت او می باشد.

توجه : داوطلبان برای اینکه بتوانند اعتراضی ثبت کنند که به قول معروف پیگیری شود و به نتیجه برسد باید حداقل سه دلیل قانع کننده داشته باشند و از اعتراض خود حداقل در چهار خط دفاع نمایند. بنابراین لازم است دانش آموزان بدانند  به چه مواردی می توانند اعتراض کنند که در ادامه به آن پرداخته ایم.

بیشتر بخوانید: اعتراض به نتایج آزمون مدارس تیزهوشان 1400

 

موارد قابل قبول جهت ثبت اعتراض 

همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، چنانچه دانش آموزان برای ثبت اعتراض خود دلایل کافی داشته باشند، می توانند اعتراص خود را در سامانه ثبت کنند. چنانچه اعتراض داوطلبان از موارد مهمی از جمله موارد زیر باشد از طریق کارشناسان پیگیری خواهد شد.

  • وجود اشتباه در محاسبه نمره کل دانش آموز
  • تطابق نداشتن تعداد پاسخ های درست و نادرست داوطلب طبق پاسخنامه آزمون.
  • برخی قوانین همچون قانون پذیرش مربوط به دوقلو ها اعمال نشده باشد.
  • اولویت های ثبت شده در کارنامه دانش آموز با کارت ورود به جلسه دانش آموز تطابق نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: زمان برگزاری آزمون تیزهوشان 1400

 

مشاوره اعلام نتایج آزمون تیزهوشان خراسان رضوی

نکته ای که در مورد اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم در تمامی استان‌ها به خصوص خراسان رضوی وجود دارد، این است که دانش آموزانی که جزو اسامی پذیرفته شدگان هستند، فقط می توانند در همان رشته ای که پذیرفته شده اند، ادامه تحصیل دهند.

اگر طبق هدایت تحصیلی دانش آموزی شرایط تحصیل در رشته ای که پذیرفته شده است را نداشته باشد، در واقع قبولی او لغو خواهد شد.

و نکته سوم این که اگر پس از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان دانش آموزی قصد تغییر مدرسه خود را داشته باشید، می تواند به کمک شرایط نقل و انتقال تیزهوشان اقدامات لازم را انجام دهد. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

دانش آموزان پذیرفته شده در مدارس تیزهوشان در صورت دارا بودن شرایط خاص می توانند بین این مدارس انتقال یابند، چنانچه فرزند شما دارای این شرایط باشد می توانید در بین این مدارس انتقال یابند.  برای اطلاع از شرایط نقل و انتقال تیزهوشان، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس حاصل بفرمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان خراسان رضوی 1400 - 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

منبع: اعلام نتایج آزمون تیزهوشان خراسان رضوی

 




:: برچسب‌ها: اعلام نتایج آزمون تیزهوشان خراسان رضوی ,
:: بازدید از این مطلب : 343
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: