پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400
نوشته شده توسط : دانتل

طی سال های اخیر به دلیل استقبال متقاضیان از رشته های بدون کنکور، دانشگاه علمی کاربردی نیز زیرنظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گروه های آموزشی مختلفی رشته های بدون کنکور را ارائه می دهد. رشته های ارائه شده در دانشگاه های علمی کاربردی در مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی ناپیوسته است. کسانی که در زمان های مقرر در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی شرکت می کنند، می توانند با پیگیری ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1400 از وضعیت قبولی و یا عدم قبولی خود در این دانشگاه ها مطلع شوند. در ادامه این مطلب اطلاعاتی پیرامون استعلام وضعیت قبولی و عدم قبولی پس از نام نویسی بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی ارائه کرده ایم.

منبع: پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400

 

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه های علمی کاربردی دسته ای از دانشگاه ها هستند که تمامی رشته های خود را به صورت بدون آزمون ارائه می دهند. پذیرش در این رشته ها بدون کنکور بوده، اما ملاک و معیار جذب دانشجو سوابق تحصیلی و درواقع معدل مقطع قبلی می باشد. این بدین معناست که هر چه معدل مقطع قبلی داوطلبان برای انتخاب دوره های کاردانی و کارشناسی بیشتر باشد، شانس قبولی بیشتری خواهند داشت.

نام نویسی و ثبت نام بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه علمی کاربردی دوبار در سال یکبار برای جذب دانشجو در نیمسال اول و ورودی مهرماه و یکبار برای جذب دانشجو برای نیمسال دوم و ورودی بهمن ماه انجام می گردد.

برای شرکت در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی در هر کدام از این نیمسال های تحصیلی، شما متقاضیان گرامی بایستی از زمان ثبت نام این دانشگاه ها از طریق سایت سازمان سنجش مطلع گردید.

 

پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400

سوالی که برای متقاضیان دانشگاه های علمی کاربردی وجود دارد، این است که چنانچه در زمان های اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور موفق به ثبت نام و درج کد رشته محل های مورد علاقه خود در سایت سازمان سنجش شدند، چگونه و چه زمانی می توانند نسبت به پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اقدام کنند. 

در واقع دانشجویان با پیگیری کردن از وضعیت قبولی و یا عدم قبولی‌شان مطلع می شوند. پس از این پیگیری دسته ای از متقاضیان که موفق به کسب قبولی شده اند، بایستی جهت ثبت نام نهایی در سامانه هم آوا و ثبت نام حضوری در دانشگاه محل قبولی اقدام نمایند.

 

پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 | ورودی مهرماه

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی در نیمسال اول و ورودی مهرماه، هر ساله به صورت اینترنتی می باشد. داوطلبان برای استعلام ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی خود در ورودی مهرماه، بایستی مجدد از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کنند. سازمان سنجش آموزش کشور پس از گذشت یک بازه زمانی یک تا دو هفته نتایج نهایی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های علمی کاربردی را منتشر می کند. 

پس از اعلام نتایج و انتشار اسامی پذیرفته شدگان از سوی سازمان سنجش، داوطلبان از وضعیت قبولی و یا عدم قبولی خود مطلع می شوند و می توانند برای جهت ثبت نام حضوری و اینترنتی خود اقدامات لازم را انجام دهند.

 

پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 | ورودی بهمن ماه

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی در ورودی بهمن ماه به صورت حضوری و از طریق مراجعه به دانشگاه های  ارائه دهنده انجام می شود. پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در ورودی بهمن ماه بایستی از طریق دانشگاهی که در آن ثبت نام کرده اید، انجام شود. این بدین معناست که اگر بر اساس معدل تان جزو اسامی پذیرفته شدگان در رشته انتخابی‌تان باشید، از طریق دانشگاه مطلع خواهید شد.

یا می توانید به صورت حضوری به دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید و یا از طریق تماس تلفنی با کارشناسان مربوطه تماس بگیرید و نتیجه وضعیت قبولی و یا عدم قبولی خود را استعلام کنید تا چنانچه جزو اسامی پذیرفته شد‌گان بودید، جهت انجام ثبت نام نهایی اقدام کنید.

 

زمان پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400

زمان پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در واقع همان زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه های علمی کاربردی می باشد که در ادامه به تفکیک برای دو نیمسال تحصیلی ارائه کرده ایم.

 

نیمسال اول

پس از انجام ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی، متقاضیان بایستی در بازه زمانی اعلام نتایج از سوی سازمان سنجش آموزش کشور جهت پیگیری نام نویسی در دانشگاه علمی کاربردی اقدام کنند. 

تا کنون سازمان سنجش زمان دقیق اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی نیمسال اول 1400 را اعلام نکرده است اما پیش بینی می شود نتایج این دوره ها نیز مطابق سال های گذشته برای دوره کاردانی در اواخر شهریور و برای دوره کارشناسی ناپیوسته در اوایل آبان ماه اعلام شود تا متقاضیان از وضعیت قبولی و عدم قبولی خود مطلع گردند.

 

نیمسال دوم

پس از گذشته یک بازه زمانی یک هفته تا ده روزه از ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی در ورودی بهمن ماه، متقاضیان می توانند در اواخر بهمن ماه و یا اوایل اسفند ماه نسبت به پیگیری نام نویسی خود در دانشگاه مورد نظر اقدام کنند.

در این بازه زمانی دانشگاه ها مدارک و سوابق تحصیلی داوطلبان را بررسی می کنند و سپس اسامی پذیرفته شدگان را اعلام می نمایند.

 

مشاوره ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در واقع بدین معناست که شما پس از ثبت اطلاعات خود و انتخاب کد رشته محل مورد نظرتان، به دنبال این باشید که آیا در کد رشته محلی که انتخاب کرده اید، موفق به کسب قبولی شده اید یا خیر.

برای مشاهده نتیجه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در ورودی مهرماه بایستی منتظر اعلام نتایج از طریق سایت سازمان سنجش باشید و در ورودی بهمن ماه بایستی از طریق دانشگاهی که در آن ثبت نام کرده اید اقدام نمایید.

چنانچه موفق به دریافت نتیجه قبولی خود نشدید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید و سوالات خود را از مشاوران ما بپرسید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نتایج دانشگاه علمی کاربردی 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400




:: برچسب‌ها: پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: