سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400
نوشته شده توسط : دانتل

طی سال های اخیر شاهد ارائه شدن بسیاری از رشته ها به صورت بدون کنکور در دانشگاه های مختلف هستیم. یکی از این دانشگاه ها، دانشگاه علمی کاربردی است که همه رشته های خود را در مقطع کاردانی پیوسته (فوق دیپلم) و کارشناسی ناپیوسته (لیسانس) به صورت بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ارائه می دهد. تمامی متقاضیان بایستی برای تکمیل مراحل ثبت نام خود به سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1400 مراجعه کنند که در واقع همان سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی " sanjesh.org " می باشد که در ادامه به آن می پردازیم.

منبع: سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400

 

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی از دانشگاه های فعال و زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که به فارغ التحصیلان خود مدرکی معتبر از این وزارت ارائه می دهد.

دانشگاه های علمی کاربردی نسبت به دیگر دانشگاه ها از چند مزیت پررنگ برای داوطلبان برخوردار است که باعث استقبال از این دانشگاه ها شده است. دانشگاه های علمی کاربردی در دو مقطع کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته در گروه های آموزشی صنعت، مدیریت و خدمات اجتماعی، کشاورزی و فرهنگ و هنر با تنوع رشته های بالا به صورت بدون آزمون اقدام به جذب دانشجو می نمایند.

از طرفی دیگر این دانشگاه ها پراکندگی خوبی در شهر دارند و انتخاب دانشگاه برای متقاضیان متناسب با محل زندگی شان راحت است، همینطور از شهریه های نسبتا پائینی نیز برخوردار می باشند.

متقاضیان رشته های مختلف در دانشگاه های علمی کاربردی بایستی تمامی جزئیات و اخبار مربوطه را از طریق سایت سازمان سنجش پیگیری نمایند. به طوری که در تاریخ های اعلام شده جهت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی نیمسال اول ( ورودی مهرماه ) و نیمسال دوم ( ورودی بهمن ماه ) به سایت این سازمان مراجعه و مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند.

[box type="shadow"]بخوانید: ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 [/box]

 

سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400

اشاره کوتاهی کردیم که مراحل ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی از طریق سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1400 انجام می گرددد که همان سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی " sanjesh.org " می باشد.

تمامی اخبار و اطلاعیه های مربوط به پذیرش بدون آزمون دانشگاه های علمی کاربردی از طریق سامانه سازمان سنجش اطلاع رسانی می شود. داوطلبان پس از اینکه از طریق سامانه این سازمان از زمان دقیق ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی برای ورودی مهر و بهمن ماه مطلع شدند، می توانند در همان بازه زمانی از طریق لینک فعال در سامانه سازمان سنجش، دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 را دریافت و مطالعه کنند.

متقاضیان چنانچه طبق مندرجات دفترچه راهنمای انتخاب رشته، واجد شرایط ثبت نام بودند، می توانند با آماده کردن مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400، پرداخت هزینه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 و تکمیل فرم تقاضانامه با اطلاعات شناسنامه ای و تحصیلی ثبت نام خود را انجام دهند.

نکته ای که در درج کد رشته محل ها در فرم تقاضانامه وجود دارد این است که در میان کد رشته محل های ارائه شده در دفترچه، داوطلبان فقط مجاز هستند، 20 کد رشته محل را در فرم خود درج کنند.

 

نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 | سایت

تمامی داوطلبانی که واجد شرایط بوده و قصد شرکت و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های علمی کاربردی را در مقاطع تحصیلی کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته دارند، می توانند طبق مراحل زیر پیش بروند و ثبت نام خود را در سایت ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی 1400 انجام دهند.

[box type="shadow"]بخوانید: نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 [/box]

ورود به سایت سازمان سنجش و لینک ثبت نام

  • مرحله اول: متقاضیان بایستی برای انجام ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی " sanjesh.org " مراجعه کنند .
  • مرحله دوم: پس از مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور بایستی از منوی رنگی سمت راست سایت بر روی گزینه " جامع علمی کاربردی " کلیک کنند.
  • مرحله سوم: چنانچه در زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 باشیم، لینک های مربوط به ثبت نام در دو مقطع کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته فعال است. بنابراین متقاضیان مقطع کاردانی بایستی بر روی گزینه " دوره کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه ای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامعه علمی کاربردی سال تحصیلی 1400 "  و متقاضیان مقطع کارشناسی بایستی بر روی گزینه " ثبت نام پذیرش دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه ای دانشگاه جامع علمی کاربردی 1400 "  کلیک نمایید.

 

پرداخت هزینه

  • مرحله چهارم: ثبت نام در دانشگاه غیرانتفاعی نیازمند پرداخت هزینه می باشد که متقاضیان بایستی در جهت پرداخت هزینه بر روی گزینه " خرید کارت " کلیک کنند.
  • مرحله چهارم: برای پرداخت هزینه بایستی مقطع تحصیلی خود را مشخص کنید. بنابراین در قسمت خرید کارت بایستی یکی از گزینه های " سریال ثبت نام پذیرش دوره کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه ای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامعه علمی کاربردی سال تحصیلی 1400  " و یا " سریال ثبت نام پذیرش دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه ای دانشگاه جامع علمی کاربردی 1400 " را علامت بزنید و سپس بر روی گزینه " تایید و ادامه " کلیک نمایید.
  • مرحله پنجم: در این صفحه بایستی اطلاعات خواسته شده شامل نام ، نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه، پست الکترونیک را وارد کنید.
  • مرحله ششم: چنانچه اطلاعات خود را وارد کرده و ثبت کنید، سیستم یک " شماره پیگیری " به شما نشان خواهد دارد که بهتر است تا انتهای فرآیند ثبت نام همراه خود داشته باشید.
  • مرحل هفتم: در این مرحله با کلیک بر روی گزینه " ادامه روند پرداخت " بایستی اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را وارد کنید و سپس بر روی گزینه " پرداخت " کلیک کنید.
  • مرحله هشتم: پس از پرداخت هزینه مجدد به صفحه اول برگردید و بر روی گزینه " تایید و ادامه-گام بعدی " کلیک کنید.
  • مرحله نهم: در صفحه ایجاد شده، " شماره سریال 12 رقمی " که در زمان خرید کارت دریافت کردید را وارد کنید و سپس  گزینه " تایید " را انتخاب نمایید.
  • مرحله دهم: در این قسمت پس از وارد شدن به صفحه اصلی، بایستی اطلاعات فردی و تحصیلی و همینطور 20 کد رشته محلی که از دفترچه مربوطه استخراج کرده اید را وارد کنید و در انتها شماره پرونده 6 رقمی و کد پیگیری ثبت نام 16 رقمی دریافتی از سیستم را پرینت گرفته و نزد خود نگه دارید.

[box type="shadow"]بخوانید:  [/box]

 

توجه

تاکنون زمان دقیق ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام نشده است و لینک مربوط به آن ها در سامانه فعال نیست، اما به محض فعال شدن لینک ثبت نام دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته، راهنمای تصویری نیز به این مقاله اضافه خواهد شد.

تمامی داوطلبان می توانند پس از اعلام نتایج ثبت نام دانشگاه های علمی کاربردی، چنانچه بر اساس سوابق تحصیلی خود در مقاطع کاردانی و کارشناسی جزو اسامی پذیرفته شدگان بودند، برای تکمیل مراحل ثبت نام خود به سامانه هم آوا به نشانی اینترنتی " edu.uast.ac.ir " مراجعه کنند و در واقع ثبت نام خود را قطعی نمایند.

 

مشاوره ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 | سایت

ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می شود که ثبت نام نیمسال اول و ورودی مهرماه به طور کامل به صورت اینترنتی بوده و با انجام مراحل گفته شده، ثبت نام شما ثبت می شود و در زمان اعلام نتایج مشخص می گردد که در کدام یک از کد رشته محل های انتخابیتان پذیرفته شده اید.

اما طبق روال سال های گذشته ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بهمن ماه معمولا به صورت حضوری می باشد، بدین ترتیب که شما ابتدا بایستی از طریق سازمان سنجش هزینه مربوطه را پرداخت کنید و سپس به دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کرده و چنانچه واجد شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 بودید، ثبت نام خود را تکمیل نمایید.

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل، آماده پاسخ گویی به سوالات شما در زمینه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی می باشند، همینطور چنانچه مایل باشید با ارائه اطلاعات خود می توانند ثبت نام شما را نیز انجام دهند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

[box type="shadow"]بخوانید: ثبت نام بدون کنکور [/box]

منبع: سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400




:: برچسب‌ها: سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 387
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: