نتایج بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی
نوشته شده توسط : دانتل

دانشگاه های غیر انتفاعی از دانشگاه های غیر دولتی و زیرمجموعه دانشگاه های سراسری است. دانشگاه های غیر انتفاعی و موسسات آموزش عالی به صورت شهریه پرداز اداره می شوند و هر ساله در دو بازه زمانی جداگانه یکبار برای ورودی مهرماه و یکبار برای ورودی بهمن ماه از میان متقاضیان به صورت بدون کنکور دانشجو جذب می کند. دسته ای از داوطلبان که واجد الشرایط هستند و در واقع مدارک لازم جهت ثبت نام و پذیرش بدون کنکور در یکی از ورودی های مهر و یا بهمن را دارند و ثبت نام خود را انجام داده اند، می توانند برای دریافت نتایج بدون کنکور غیرانتفاعی خود اقدام کنند. این مطلب از سایت دانتل را به زمان و تاریخ و نحوه دریافت اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1400 اختصاص داده ایم.

منبع: نتایج بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

 

اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1400

اشاره کوتاهی کردیم که دانشگاه های غیر انتفاعی در واقع زیر مجموعه ای از دانشگاه های سراسری است. دانشگاه های سراسری هر ساله به صورت مجزا از پذیرش با آزمون از طریق کنکور سراسری، در اکثر رشته ها به صورت بدون آزمون دانشجو جذب می کند. 

داوطلبان برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی می توانند در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری شرکت کنند و قسمتی یا کل فرم انتخاب رشته خود را به دانشگاه های غیر انتفاعی اختصاص دهند.

پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی و یا به عبارت دقیق تر معدل مقطع دیپلم و یا کاردانی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی هر ساله دوبار و جهت دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می گردد.

سازمان سنجش آموزش کشور نیز پس از اتمام مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه های غیر انتفاعی، سوابق تحصیلی شرکت کنندگان را بررسی می کند و چنانچه واجد الشرایط بودند و از نظر سوابق تحصیلی نیز مشکلی نداشتند، اسامی پذیرفته شدگان را اعلام می نماید. این پروسه بررسی مدارک معمولا یک هفته تا ده روز زمان خواهد برد.

 

زمان نتایج بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1400

پیش تر نیز گفتیم که ثبت نام رشته های بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی به صورت یکپارچه با دانشگاه های سراسری صورت می گیرد.

دسته ای از متقاضیان که موفق به ثبت نام و تکمیل فرم انتخاب رشته خود در سایت سازمان سنجش شده اند، می توانند با اطلاع از زمان اعلام نتایج بدون کنکور این دانشگاه ها، از وضعیت قبولی و یا عدم قبولی خود مطلع شوند.

 

نیمسال اول

داوطلبان برای ثبت نام بدون کنکور نیمسال اول دانشگاه های غیر انتفاعی بایستی که در اواسط مرداد ماه اقدام کنند. پس از اتمام این مهلت سازمان سنجش نتایج را بررسی کرده و نهایتا در اواخر شهریور تا اوایل مرداد ماه اعلام می نماید.

تا کنون اطلاعیه ای مبنی بر زمان اعلام نتایج بدون کنکور غیر انتفاعی نیمسال اول 1400،  از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر نشده است، اما به محض دریافت اخبار جدید در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

نیمسال دوم

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی نیمسال دوم 1400 نیز اواخر آذر ماه می باشد که نتایج آن نیز طبق روال های گذشته معمولا در اواخر دی ماه منتشر می گردد.

سازمان سنجش پیرامون زمان اعلام نتایج بدون کنکور بهمن 1400 نیز هیچ اظهار نظری نکرده است اما معمولا اطلاعیه های مربوطه در بازه زمانی نزدیک به شروع نیمسال دوم منتشر می شود. به محض دریافت اطلاعات جدید پیرامون زمان دقیق اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه های غیر انتفاعی بهمن 1400، در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

بخوانید: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1400 

 

 

دریافت نتایج بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1400

پس از اینکه داوطلبان از طریق اطلاعیه های سازمان سنجش و یا از طریق سایت های معتبری همچون سایت دانتل از زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اطلاع پیدا کردند، می توانند که جهت اطلاع از وضعیت قبولی خود در کد رشته محل هایی که در فرم انتخاب  رشته درج کرده اند، اقدام کنند.

در ادامه این مطلب راهنمای دریافت نتایج بدون کنکور دانشگاه های غیر انتفاعی در دو نیمسال تحصیلی اول و دوم را قرار داده ایم. چنانچه نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد برای نیمسال تحصیلی اول و دوم از طریق سایت سازمان سنجش اعلام شود، راهنمای تصویری را نیز به این مطالب اضافه خواهیم کرد.

 

نیمسال اول

تمامی متقاضیانی که موفق شده اند، ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه های غیر انتفاعی را در تاریخ های اعلام شده از سوی سازمان سنجش انجام دهند، می توانند طبق مراحل زیر پیش بروند و نتایج خود را دریافت نمایند.

  • مرحله اول: وارد سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” شوید.
  • مرحله دوم: از منوی رنگی سمت راست سایت گزینه ” سراسری ” را انتخاب کنید.

 

  • مرحله سوم: بر روی لینک فعال ” نتایج نهایی انتخاب رشته های پذيرش صرفاً بر اساس سوابق تحصيلي آزمون سراسري سال 1400 “ کلیک کنید.
  • مرحله چهارم: در این مرحله از طریق دو روش که در واقع وابسته به خود شماست می توانید نتایج را جستجو کنید. در روش اول باید اطلاعات فردی خود شامل نام و نام خانوادگی و شماره شناسنامه و در روش دوم باید اطلاعات ثبت نامی خود شامل شماره پرونده و همینطور شماره شناسنامه خود را وارد کنید و نتایج را دریافت نمایید.
  • مرحله پنجم: پس از وارد کردن عبارت امنیتی و جستجو نتایج برای شما نمایش داده خواهد شد. چنانچه پذیرفته شده اید، جهت ثبت نام نهایی اقدام نمایید.

 

نیمسال دوم

ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی در سال گذشته بر خلاف سال های دیگر حضوری برگزار نشد و دلیل آن ها وجود و شیوع ویروس کرونا بود که تصمیم بر اینترنتی بودن این مرحله گرفته شد.

با اینترنتی بودن ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های غیر انتفاعی و موسسات آموزش عالی در نیمسال دوم و ورودی بهمن ماه نحوه دریافت نتایج مشابه مهرماه، به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش خواهد بود.

اما چنانچه این مرحله حضوری باشد، داوطلبان مجاز هستند در یک کد رشته محل در دانشگاه ارائه دهنده ی کد رشته محل مورد نظر آن ها ثبت نام کنند و نتایج را نیز پس از یک بازه زمانی هفت تا ده روزه از طریق همان دانشگاه پیگیری نمایند.

 

بخوانید: زمان نتایج بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1400 

 

 

مشاوره ثبت نام بدون آزمون غیرانتفاعی

پیرامون ثبت نام بدون کنکور و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی حتما به دو نکته مهم توجه داشته باشید.

نکته اول این است که به انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های غیر انتفاعی را دست کم نگیرید و گمان نکنید که چون ثبت نام به صورت بدون کنکور انجام می شود، هر انتخاب رشته های که انجام دهید حتما منتهی به نتیجه قبولی خواهد شد. چراکه این دوره از پذیرش دانشجو متقاضیان زیادی دارد و داوطلبان با معدل بالا شانس قبولی بالاتری نیز خواهند داشت.

نکته دوم نیز این است که چنانچه پس از ثبت نام و اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه های غیر انتفاعی نام شما جزو دسته ای از متقاضیان بود که پذیرفته شده بودند، بایستی از طریق سایت دانشگاه محل قبولی تان از مدارک لازم و نحوه ثبت نام نهایی در این دانشگاه مطلع شوید و سپس جهت ثبت نام نهایی خود اقدامات لازم را انجام دهید.

با توجه به توضیحات ارائه شده چنانچه سوالی داشتید و یا جهت چینش الویت های خود در فرم انتخاب رشته نیازمند راهنمایی بودید، می توانید در کوتاه ترین زمان از طریق شماره گیری شماره مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

لینک دریافت نتایج بدون آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از طریق کدام سایت قابل مشاهده می باشد؟

لینک دریافت نتایج بدون کنکور دانشگاه‌های غیر انتفاعی و موسسات آموزش عالی از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org فعال می گردد.

آیا نتایج نام نویسی بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌‌ها و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی به صورت مستقل و مجزا اعلام می شود؟

خیر، نتایج ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت یکپارچه با دانشگاه های سراسری از سوی سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه‌های غیر انتفاعی در نیمسال اول چه زمانی است؟

ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌های غیر انتفاعی برای جذب دانشجو در نیمسال اول پیش از شروع مهر ماه و معمولا در اوسط مرداد ماه انجام می شود.

منبع: نتایج بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی




:: برچسب‌ها: نتایج بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ,
:: بازدید از این مطلب : 534
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: