لیست رشته های بدون کنکور علوم تجربی 99
نوشته شده توسط : دانتل

رشته های بدون کنکور علوم تجربی

داوطلبانی که دراین مقطع زمانی قصد ادامه تحصیل در دانشگاه را دارند علاوه بر شرکت در آزمون سراسری می توانند از یک راه میانبر نیز استفاده نمایند. راه میانبر و کوتاه شده برای متقاضیان، ثبت نام در رشته های بدون کنکور علوم تجربی است. تنها ملاک سنجش  و رتبه بندی داوطلبان در این شیوه ی پذیرش، استفاده از معدل کتبی است. یکی از محاسن ثبت نام در رشته ها ی بدون کنکور، انتخاب رشته بدون توجه به مدرک تحصیلی است. یعنی داوطلبان می توانند برای انتخاب رشته  از رشته محل های ارائه شده در سایر گروه ها نیز استفاده نمایند. داوطلبانی که صرفا قصد انتخاب این گونه رشته ها را دارند نیازی به ثبت نام در کنکور سراسری ندارند.

 

 رشته های بدون کنکور علوم تجربی | نحوه ثبت نام

ثبت نام برای رشته های بدون کنکور قبل از ثبت نام کنکور سراسری صورت می گیرد. هر داوطلب لازم است با توجه به توانایی ها و علاقه مندی های خود رشته ای را به عنوان هدف مطلوب خود برگزیند. انتخاب هدف مانع از اشتباه  در زمینه ی انتخاب رشته می شود. داوطلبان برای ثبت نام در رشته های بدون کنکور تجربی در گام نخست باید به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org رجوع نمایند. سپس دفترچه راهنمای انتخاب رشته بدون کنکور را دریافت نمایند. لازم است داوطلبان از تمام مندرجات دفترچه به صورت کامل آگاهی یابند. حال اگر رشته مورد نظر داوطلب در میان رشته های بدون کنکور ارائه شده باشد، داوطلب می تواند بدون شرکت در کنکور سراسری اقدام به ثبت نام نماید. اگر رشته مدنظر فرد متقاضی در میان لیست رشته های بدون کنکور وجود نداشت، آنگاه ضروری است که فرد در کنکور سراسری ثبت نام به عمل آورد.

برای ثبت نام متقاضی باید هزینه ی مشخص شده را از طریق کارت های عضو شتاب پرداخت نماید. در این مرحله داوطلب علاوه بر  اطلاعات درخواستی، می بایست کد حداکثر صد رشته محل را نیز در سایت وارد نماید. با دریافت شماره پرونده و کد پیگیری، فرآیند ثبت نام تکمیل می گردد.

 

لیست رشته های بدون کنکور تجربی

لیست رشته های بدون کنکور علوم تجربی در مقطع کارشناسی عبارتند از:

علوم و مهندسی خاک، علوم و مهندسی باغبانی، علوم دامی، زمین شناسی، علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)، علوم و مهندسی جنگل، مهندسی فضای سبز، مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی، زیست شناسی جانوری، ترویج و آموزش کشاورزی پایدار، شیمی محض، شیمی کاربردی ، زیست شناسی گیاهی، مهندسی طبیعت، مهندسی صنایع چوب و فرآورده های سلولزی، علوم و مهندسی شیلات، علوم و مهندسی محیط زیست، زیست شناسی سلولی و مولکولی، زیست فناوری، بهداشت و بازرسی گوشت، گیاه پزشکی، مهندسی صنایع مبلمان، میکروبیولوژی، اقتصاد کشاورزی، زیست شناسی دریا، اقیانوس شناسی

 

رشته های بدون کنکور تجربی / روش گزینش دانشجو

گزینش دانشجو برای رشته های بدون کنکور تنها بر اساس معدل می باشد. چنانچه فرد، متقاضی شرکت در رشته محل های متفاوت با مدرک خود باشد، معدل با ضرایبی از پیش تعیین شده محاسبه خواهد شد. جدول زیر ضرایب اعمال معدل را نشان می دهد.

           نوع دیپلم

 

 

گروه تحصیلی

ریاضی فیزیک علوم تجربی علوم انسانی معارف سایر عناوین دیپلم
علوم ریاضی و فنی 100 100 57.1 57.1 51.4
علوم تجربی 100 100 57.1 57.1 51.4
علوم انسانی 57.1 57.1 100 100 51.4
هنر 100 100 100 100 100
زبان 100 100 100 100 100

 

 نکات مهم

1- داوطلبانی که هنوز تحصیل آنها در سال آخر نظام جدید آموزشی 3-3-6 به پایان نرسیده نیز مجاز به ثبت نام در این مرحله هستند. این داوطلبان باید بعد از پایان یافتن سال تحصیلی و دریافت کارنامه ، معدل کتبی خویش را درج سایت سازمان سنجش درج نمایند.

2- اگر داوطلبی در دو رشته محل پذیرفته شده باشد، یکی از طریق آزمون و دیگری از طریق انتخاب رشته های بدون کنکور، تنها می تواند در یک رشته محل به ادامه تحصیل بپردازد. تحصیل همزمان در چند کد رشته محل امکان پذیر نیست.

3- داوطلبانی که در دوره های روزانه پذیرفته شده باشند، در سال آتی مجاز به انتخاب دوره های روزانه نمی باشند.

4- متقاضیان باید دارای یکی از مدارک زیر برای ثبت نام باشند:

  • دیپلم نظام جدید آموزشی3-3-6
  • مدرک پیش دانشگاهی
  • دیپلم نظام قدیم
  • مدرک کاردانی موسسات آموزش عالی

5- داوطلبان برای درج معدل خود باید کمال دقت  را مبذول بدارند، چرا که در صورت مغایرت اجازه ثبت نام در دانشگاه را نخواهند داشت.

6- مشمولان غایب مجاز به ثبت نام در رشته های بدون کنکور نیستند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته های بدون کنکور علوم تجربی 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید. 

منبع: لیست رشته های بدون کنکور علوم تجربی 99




:: برچسب‌ها: لیست رشته های بدون کنکور علوم تجربی 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 437
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: