فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 1400
نوشته شده توسط : دانتل

در سال های اخیر بسیاری از رشته ها به صورت بدون کنکور ارائه می شود، اما با این حال نیز ورود به برخی از رشته ها در برخی دانشگاه ها نیازمند این است که داوطلب در کنکور سراسری شرکت کند. متقاضیان بایستی پس از شرکت در کنکور سراسری مطابق با رتبه ای که کسب کرده اند، وارد مرحله انتخاب رشته شوند و کد رشته محل های مورد نظر خود را در سایت سازمان سنجش درج کنند. در انتهای دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته کنکور سراسری در تمامی زیرگروه ها فرم پیش نویس مشابه با فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 وجود دارد که متقاضیان می توانند جهت انتخاب رشته از آن استفاده کنند. در ادامه اطلاعاتی پیرامون این فرم و دانلود و دریافت آن ارائه کرده ایم.

منبع: فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 1400

 

فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 1400

یکی از بندهای مهم کارنامه این است که مشخص میکند که داوطلب در چه کدرشته محل های مجاز به انتخاب رشته می باشد. دوره های روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، پیام نور، غیر انتفاعی، فرهنگیان و آزاد (انتخاب چهار رشته پزشکی) دوره هایی است که داوطلبان مجاز، می توانند از میان کد رشته محل های ارائه شده آن ها انتخاب کنند.

متقاضیان بایستی مرحله انتخاب رشته را با حساسیت زیادی انجام دهند و به عبارتی فرم انتخاب رشته خود را درست و آگاهانه و بدون خطا چینش کنند.

برای اینکه میزان خطا داوطلبان کاهش یابد می توانند از فرم پیش نویس که در انتهای دفترچه هر زیرگروه وجود دارد، استفاده کنند و چنانچه پس از تکمیل این فرم، مطمئن بودند در سایت سازمان سنجش ثبت نمایند.

 

دانلود فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 1400

فرم پیش نویس در انتهای دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری مربوط به هر زیرگروه امتحانی موجود می باشد. این فرم پیش نویس دقیقا مشابه با فرم انتخاب رشته اصلی در سایت سازمان سنجش است که در واقع به هر داوطلب کمک می کند تا میزان خطا را در زمان انتخاب رشته کاهش دهد.

فرم پیش نویس دارای چهار ستون شامل دوره تحصیلی، کد رشته محل، نام رشته و نام دانشگاه یا موسسه محل تحصیل می باشد. همینطور دارای حداکثر 150 انتخاب نیز برای هر داوطلب می باشد. چنانچه قصد استفاده از فرم پیش نویس را دارید، بهتر است یک برگه پرینت از آن تهیه کنید. به منظور سهولت کار شما متقاضیان گرامی در این قسمت از مقاله لینک دانلود این فرم را قرار داده ایم.

 

دریافت فرم پیش نویس انتخاب رشته 1400

 

 

مشاوره انتخاب رشته کنکور

انتخاب رشته کنکور سراسری در واقع می توان گفت مهم ترین مرحله این آزمون است و از حساسیت بالایی برخوردار می باشد. هر داوطلبی که قصد انتخاب رشته دارد بایستی پیش از هر اقدامی موارد مختلفی را بررسی کند تا شانس قبولی خود را افزایش دهد. داوطلبان می توانند به کمک رتبه و تراز کسب کرده و مقایسه آن با آخرین رتبه های قبولی سال های گذشته شانس خود را در هر کدام از 150 کد رشته محلی که انتخاب و الویت بندی کرده است، تخمین بزند.

داوطلبان علاوه بر این مسائل بایستی به فاکتور های مهم دیگری همچون مسیر رفت و آمد، علاقه، اعتبار و رتبه علمی دانشگاه و … نیز توجه داشته باشند. چنانچه قصد انجام یک انتخاب رشته اصولی و درست را دارید و می خواهید که 150 انتخاب خود را طوری در فزم مربوطه درج کنید که در نهایت موفق به کسب نتیجه مطلوب در کد رشته محل مورد نظرتان شوید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را جهت یک انتخاب رشته درست دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

داوطلبان کنکور سراسری، کدرشته محل های چه دوره هایی را می توانند در فرم انتخاب رشته خود درج کنند؟

داوطلبان در صورت مجاز بودن می توانند دوره های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس، فرهنگیان و آزاد (پزشکی) را درج نمایند.

متقاضیان مجاز به درج چند کدرشته محل در انتخاب رشته خود می باشند؟

برای هر داوطلب امکان درج حداکثر 150 کدرشته محل وجود دارد.

هدف استفاده از فرم پیش نویس چه می باشد؟

هر داوطلب می تواند پیش از مراجعه به سایت سازمان سنجش و تکمیل فرم اصلی، ابتدا یک بار فرم پیش نویس را تکمیل کند تا میزان خطا در وارد کردن اطلاعات را کاهش دهد.

منبع: فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 1400




:: برچسب‌ها: فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: