شرایط ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1400
نوشته شده توسط : دانتل

کنکور کاردانی به کارشناسی هر ساله به منظور ادامه تحصیل متقاضیان در مقطع کارشناسی ناپیوسته توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می گردد. در این مرحله متقاضیان می توانند در رشته های با آزمون و بدون آزمون کنکور کاردانی به کارشناسی انتخاب رشته کنند. داوطلبان بایستی توجه داشته باشند که برای ثبت نام در این مرحله بایستی که دارای شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات نظام وظیفه برای داوطلبان آقا و … مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کارشناسی ناپیوسته باشند. در ادامه این مطلب به دلیل اهمیت این موضوع به مهم ترین شرایط ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1400 اشاره کرده ایم.

منبع: شرایط ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1400

 

شرایط عمومی ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1400

  • داوطلب بایستی به دین مبین اسلام و یا یكی از ادیان به رسمیت شناخته شده شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران معتقد باشد.
  • با نظام جمهوری اسلامی ایران نباید کینه و دشمنی داشته باشد، که اگر در گذشته اقداماتی نیز انجام داده است، باید تغییر نظر او محرز شود.
  • بایستی احکام دین را بدین گونه که واجبات را انجام و از محرمات دوری نماید. لازم است اشاره کنیم که داوطلبان که جزو اقلیت های دینی هستند از این شرط مستثنی می باشند.
  • داوطلب نباید در کارنامه خود سابقه عضویت در گروه های سیاسی غیر قانونی، ساواک و فراماسونری و … را داشته باشد.
  • فساد اخلاقی، اعتیاد به مواد مخدر نیز نباید داشته باشد.
  • داوطلب بایستی دارای توانایی جسمی لازم متناسب با رشته انتخابی در مقطع کارشناسی ناپیوسته را داشته باشد.

 

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1400

داوطلبانی که قصد ثبت نام و شرکت 1400 در کنکور کاردانی به کارشناسی را دارند، بایستی دارای برخی شرایط خاص مطابق با ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته  باشند. در ادامه سعی کرده ایم به تفکیک این شرایط را برای شما عزیزان ارائه دهیم.

 

شرایط تحصیلی

1️⃣ داشتن مدرک کاردانی برای شرکت متقاضیان در کنکور کاردانی به کارشناسی الزامی است.

2️⃣ مدرک کاردانی شرکت کنندگان در آزمون کارشناسی ناپیوسته بایستی که مورد تایید وزارت علوم، وزرات بهداشت و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی باشند.

3️⃣ دسته ای از متقاضیان که جزو دانشجویان سال آخر دوره کاردانی می باشند، بایستی که جهت شرکت در کنکور کاردانی به کارشناسی 1400 تا تاریخ 31 شهریور ماه 1400  برای نیمسال اول و ورودی مهر ماه و تا تاریخ 30 بهمن ماه 1400 برای نیمسال دوم و ورودی بهمن ماه مدرک کاردانی خود را اخذ نمایند.

4️⃣ داوطلبانی که دارای مدرک بالاتر از کارشناسی هستند، مجاز به ثبت نام در کنکور کاردانی به کارشناسی نیستند.

5️⃣ داوطلبانی که دارای مدرک معادل وزارت علوم و یا سازمان امور استخدامی کشور هستند، در صورتی مجاز به شرکت در دوره های بدون کنکور کاردانی به کارشناسی هستند، که گواهی قبولی در آزمون جامع دارندگان مدرک معادل داشته باشند.

6️⃣ متقاضیانی که قصد شرکت در کنکور کاردانی به کارشناسی 1400 را دارند، چنانچه جزو اسامی پذیرفته شدگان روزانه دانشگاه های سراسری 99 باشند فقط مجاز به انتخاب دوره های نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان، مجازی و دانشگاه آزاد می باشند.

7️⃣ داوطلبانی که معدل مقطع کاردانی آن ها کمتر از 14 است در صورت انتخاب رشته نامرتبط با مدرک کاردانی شان بایستی که 24 واحد جبرانی بگذرانند.

 

 طرح نیروی انسانی

این شرایط اختصاصی برای دسته ای از متقاضیان تعریف شده است که جزو فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی پیوسته هستند، اما دارای مدرک کاردانی مرتبط با رشته انتخابی شان می باشند. این دسته از داوطلبان می توانند در رشته های گروه پزشکی پس از قبولی در کنکور کاردانی به کارشناسی انتخاب رشته کنند.

❌ این دسته از متقاضیان که فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ناپیوسته هستند و مشمول طرح نیروی انسانی می باشند، حتما بایستی که طرح نیروی انسانی خود را بگذرانند.

❌ نباید هیچ گونه تعهد خدمت ی به ارگان ها و دستگاه های اجرایی داشته باشند.

❌ نباید دارای تعهدات سهمیه بومی و یا سهمیه مناطق محروم باشند.

❌ داوطلبان آقا نباید از نظر نظام وظیفه مشکل و منع ادامه تحصیل داشته باشند.

❌ انجام ندادن دوره طرح تنها در یک حالت امکان پذیر است و آن در زمانی می باشد که داوطلب دارای مدرک کاردانی در یکی از رشته گروه پزشکی است کو طرح اجباری دارد. می تواند در آزمون شرکت کند و اگر رشته انتخابی اش نیز دارای طرح اجباری باشد، می تواند دوره طرح را نگذراند.

 

نظام وظیفه

✅ داوطلبانی که جزو اسامی مشمولان غایب هستند، مجاز به ثبت نام در کنکور کاردانی به کارشناسی نمی باشند.

✅ داوطلبانی که جزو اسانی دانشجویان اخراجی هستند، تا زمانی که پایان خدمت و یا معافیت دائم خود را دریافت نکنند، مجاز به استفاده از معافيت تحصيلی نمی باشند.

 

فرهنگیان 

✅ این دسته از داوطلبان بایستی در زمان ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی دارای حکم کارگزینی که نشان دهند، استخدام رسمی یا پیمانی هستند، باشند.

✅ داوطلبانی که جزو اسامی معلمان حق التدریس و آموزش یاران نهضت سواد آموزی و یا نیروهای قرارداد هستند و در واقع دارای حكم كارگزینی گفته شده در بند فوق نیستند، نمی توانند در کنکور کاردانی به کارشناسی ثبت نام کنند.

✅ متقاضیان بایستی از اداره آموزش و پرورش منطقه محل خدمت خود، فرم موافقت با ادامه تحصیل کارکنان را دریافت کنند.

✅ در زمان ثبت نام در کنکور کاردانی به کارشناسی، متقاضیان نباید در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی یا غیردولتی در حال تحصیل باشند.

✅ داوطلبانی که دارای مدرک کارشناسی پیوسته و یا ناپیوسته هستند، مجاز به انتخاب رشته در رشته های فرهنگیان نیستند.

 

در رشته های نیمه متمرکز در مقطع کارشناسی ناپیوسته

شته فوریت های پزشکی می باشد مختص داوطلبان آقا است. پذیرش در این رشته به صورت نیمه متمرکز می باشد، بدین معنی که پذیرفته شدگان درمرحله آزمون کتبی، به صورت سه برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه می شوند. از میان دعوت شدگان به مصاحبه داوطلبانی که دارای شرایط زیر باشتد، پذیرفته خواهند شد.

❌ نداشتن لکنت زبان، مشکل در بینایی و شنوایی

❌ نداشتن بیماری های مزمن، واگیر و صعب العلاج از جمله بیماری های دیابت، فشار خون، آسم، نارسایی كلیه، بیماری های پیشرفته قلبی و …

❌ نداشتن هیچ گونه بیماری روانی از جمله صرع

❌ نداشتن تغییر شکل مادرزادی یا اکتسابی در اندام ها

❌ داشتن قد بالای 170 سانتی متر

❌ برخورداری از آمادگی جسمانی مناسب جهت امدادرسانی سریع

 

شرط تجانس رشته ها

در کنکور کاردانی به کارشناسی، رشته های گروه پزشکی فقط به صورت با آزمون ارائه می گردد. متقاضیانی که قصد انتخاب این رشته ها را دارند، بایستی که شرط انتخاب رشته هم نام با مدرک کاردانی را رعایت کنند.

به همین منظور در این مقاله لازم دانستیم که جدول رشته های امتحان مرتبط با مدرک کاردانی رشته های گرده پزشکی را ارائه کنیم. متقاضیان رشته های پزشکی بایستی که در زمان انتخاب رشته این شرایط هم نام بودن رشته انتخابی با مدرک کاردانی شان را رعایت کنند.

رشته امتحانی شرط تجانس

تکنولوژی اتاق عمل

تکنسین اتاق عمل
اتاق عمل
پرستاری

هوشبری

پرستاری 
هوشبری
تنفس درمانی 

بهداشت عمومی

بهداشت دهان و دندان
بهداشت عمومی
بهداشت عمومی گرایش بهداشت خانواده 
بهداشت عمومی گزایش مبارزه با بیماری ها 
پرستاری دندان پزشکی
راهنمای بهداشت عمومی 
علوم آزمایشگاهی علوم آزمایشگاهی

تکنولوژی پرتو شناسی 

تکنسین رادیولوژی 
تکنولوژی رادیولوژی
کاردانی رادیوتراپی
رادیولوژی
رادیولوژی تشخیصی
تکنولوژی پزشکی هسته ای 
مامایی (ویژه داوطلبان خانم) کاردانی مامایی
فوریت های پزشکی (ویژه داوطلبان آقا) اتاق عمل
پرستاری
هوشبری
فوریت های پزشکی 

 

مشاوره ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1400 | شرایط

در مطلب فوق سعی کردیم تمامی شرایط مربوط به ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کارشناسی ناپیوسته 1400 را برای شما متقاضیان عزیز ارائه کنیم. اما توجه داشته باشید که در کنکور کاردانی به کارشناسی برخی رشته ها همچون فوریت پزشکی های به صورت نیمه متمرکز ارائه می شود، بدین معنی که علاوه بر آزمون کتبی دارای مرحله مصاحبه حضوری نیز می باشد که این مرحله نیز دارای شرایط خاص خود می باشد.

چنانچه قصد اطلاع از شرایط انتخاب رشته فوریت های پزشکی را دارید و یا می خواهید در دیگر رشته ها در کنکور کاردانی به کارشناسی شرکت کنید، می توانید برای دریافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید تا با یک انتخاب رشته درست در نهایت موفق به کسب قبولی گردید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

دانشوجویان مقطع کاردانی در چه صورتی می توانند در کنکور کارشناسی ناپیوسته شرکت کنند؟

دانشجویان مقطع کاردانی در صورتی که جز دانشجویان سال آخر باشند و تا تاریخ های گفته شده در مقاله فوق فارغ التحصیل شوند، می توانند دذذ کنکور کارشناسی ناپیوسته شرکت کنند.

داوطلبانی که دارای مدارک بالاتر از کارشناسی هستند، آیا مجاز به ثبت نام در کنکور کارشناسی ناپیوسته هستند؟

خیر، داوطلبانی که دارای مدرک بالاتر از کارشناسی هستند، مجاز به ثبت نام در کنکور کادانی به کارشناسی نمی باشند.

شرط تجانس رشته ها با مدرک کاردانی در زمان انتخاب انتخاب رشته نیاز است؟

بله، در رشته های گروه پزشکی که به صورت باآزمون ارائه می شود، شرط تجانس و هم نام بودن رشته انتخابی با مدرک کاردانی ضروری است که در متن مقاله به جدول رشته ها اشاره کرده ایم.

منبع: شرایط ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1400




:: برچسب‌ها: شرایط ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 383
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: