سایت انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 99
نوشته شده توسط : دانتل

انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99 | زمان بندی

همه ساله تقریبا دو هفته یا سه هفته که از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت می گذرد، مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور نتایج کنکور را در سایت خود اعلام می دارد و کارنامه ی هر داوطلب را منتشر می نماید. کارنامه ی هر داوطلب حاوی اطلاعات مهمی از جمله رتبه کشوری و رتبه سهمیه می باشد که کمک زیادی به نحوه ی انتخاب رشته می کند.پس از انتشار کارنامه زمان انتخاب رشته ی داوطلبان می باشد، که زمان دقیق آن باز هم از طریق سایت سنجش آموزش پزشکی اعلام خواهد شد.
لازم به ذکر است کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۹۹ با توجه به شرایط خاص کشور در رابطه با شیوع ویروس کرونا ممکن است با تغییر مواجه شود.

 

افراد مجاز به انتخاب رشته ارشد بهداشت

افرادی مجاز به انتخاب رشته ی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت می شوند، که نمره ی کل آن ها به حد نصاب رسیده باشد.این حد نصاب برای پذیرش داوطلبان با کیفیت اعمال می گردد.
همان طور که می دانید تعداد متقاضیان این دوره زیاد می باشد و در پذیرش داوطلب هم محدودیت هایی وجود دارد.به همین دلیل به تعداد ۸ برابر ظرفیت هر رشته افراد مجاز به انتخاب رشته می باشند.به عنوان مثال اگر ظرفیت پذیرش رشته ی مامایی برای کارشناسی ارشد ۲۰۰ نفر باشد، افرادی که در این رشته مجاز به انتخاب رشته می شوند، اگر حدنصاب نمره را کسب کرده باشند، حدودا ۱۶۰۰ نفر می باشند. تعداد این افراد زمانی کمتر می شود که همه این ۱۶۰۰ نفر به حدنصاب نمره نرسیده باشند.

 

سایت انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت

به منظور گروه علوم پزشکی در دوره های کارشناسی ارشد ودکتری سایتی به نشانی sanjeshp.ir طراحی شده است و تمامی مراحل آزمون های این دو دوره در این سایت صورت میگیرد.
انتخاب رشته ی کارشناسی ارشد هم به صورت اینترنتی در همین سایت انجام می گیرد و داوطلبان برای پر کردن فرم انتخاب رشته ی خود باید به این سایت مراجعه نمایند.

نحوه ی انتخاب رشته

  • داوطلب در اولین گام باید به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به آدرس اینترنتی sanjeshp.ir مراجعه نماید. در منوی سمت راست سایت باید بر روی گزینه ی ارشد کلیک نماید.
  • پس از آن باید با بر روی گزینه ی انتخاب رشته ی ارشد وزارت بهداشت کلیک نماید.پس از کلیک بر روی این گزینه با عبارتی مواجه می شود، تحت عنوان انتخاب رشته محل/ ویرایش انتخاب ها که باید بر روی آن کلیک کند.
  • اکنون برای این که داوطلب بتواند کد رشته محل های خود را انتخاب و به ثبت رساند، باید کد رهگیری خود را در این قسمت وارد نماید.
  • حال زمان پر کردن فرم انتخاب رشته می باشد.داوطدب باید با آگاهی کامل از رتبه و تراز خود و هم چنین کد رشته محل ها انتخاب رشته ی خود را انجام دهد. داوطلبان توجه داشته که تا قبل از این که بر روی گزینه ی ثبت نهایی کلیک نکرده اند، می توانند انتخاب های خود را جا به جا یا حذف نمایند.

تذکر

داوطلبان در فرایند انتخاب رشته بایستی نهایت دقت خود را به کار گیرند، چرا که در آیین نامه آموزشی کارشناسی ارشد علوم پزشکی تعیین شده است که داوطلبان به هیچ عنوان نمی توانند در دوره ی کارشناسی ارشد وزارت بهداشت رشته ی خود را تغییر دهند، یا انتقالی بگیرند و محل تحصیل خود را عوض نمایند.

انتخاب رشته وزارت بهداشت دانشگاه آزاد

همانطور که ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد  با دانشگاه آزاد به صورت هم زمان صورت می گیرد، در هنگام انتخاب رشته هم داوطلبان متقاضی قبولی در دانشگاه های آزاد می توانند انتخاب های خود را در همان فرم انتخاب رشته در سایت sanjeshp.ir وارد نمایند.

نحوه گزینش داوطلب در کنکور وزارت بهداشت

نحوه ی گزینش داوطلبان در این آزمون از بین داوطلبان همان رشته بر اساس نمره کل داوطلب و طبق اولویت بندی که در انتخاب رشته ی خو داشته است، انجام می گیرد.

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 

پس از این که زمان انتخاب رشته برای داوطلبان پایان می یابد، تقریبا در اواسط و یا پایان شهریور ماه هر سال نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی sanjeshp.org منتشر می شود و داوطلبان می توانند با مراجعه به این سایت از پذیرش خود در دانشگاه ها اطلاع یابند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته وزارت بهداشت 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید. 

منبع: سایت انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 99




:: برچسب‌ها: سایت انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 362
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: