ثبت نام مدارس شاهد 1400
نوشته شده توسط : دانتل

مدارس شاهد از جمله مدارس خوب در کشورمان می باشد که هر ساله اولیا و دانش آموزان بسیاری به دنبال ثبت نام در این مدارس می باشند، چراکه در کنار ایجاد زمینه مناسب برای یک تحصیل ایده آل از امکانات آموزشی و معلمان نمونه برخوردار است. بنابراین به راحتی می توان گفت مدارس شاهد از جمله مدارس برتر و در عین حال پرمتقاضی هستند که در تمام پایه های تحصیلی شامل اول ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم و میان پایه ها دانش آموز می‌پذیرند. ورود به مدارس شاهد نیازمند شرکت در هیچ گونه آزمونی نیست؛ اما دانش آموزانی که اقدام به ثبت نام در این مدارس می کنند، باید طبق جدول امتیاز بندی واجدالشرایط بوده و موفق به کسب امتیاز لازم شوند. در ادامه اطلاعاتی پیرامون  ثبت نام مدارس شاهد 1400 _ 1401 ارائه کرده ایم.

منبع: ثبت نام مدارس شاهد 1400

 

زمان ثبت نام مدارس شاهد 1400

متقاضیان تحصیل در مدارس شاهد باید توجه داشته باشند که ثبت نام مقاطع اصلی یعنی اول ابتدایی، هفتم متوسطه اول و دهم متوسطه دوم به صورت اینترنتی از طریق سایت ثبت نام مدارس شاهد (پادا) و در بازه های زمانی جداگانه ای انجام می شود. طبق دفترچه ثبت نام مدارس شاهد متقاضیان بایستی مطابق با مقطع مورد نظرشان در زمان بندی های زیر نسبت به ثبت نام اقدام کنند. در جدول زیر زمان ثبت نام مدارس شاهد را نشان داده ایم.

پایه تحصیلی زمان ثبت نام
اول ابتدایی 12 تا 25 خرداد ماه 1400
هفتم متوسطه اول به تعویق افتاده است
دهم متوسطه دوم 1 تا 25 تیر ماه 1400

 

در سایر پایه ها و به عبارت صحیح تر میان پایه ها، نام نویسی متقاضیان در صورت وجود ظرفیت در مدرسه، به صورت حضوری می باشد. دانش آموزان میان پایه می توانند جهت نام نویسی مدارس شاهد 1400 از تاریخ یکم تا 10 مرداد ماه 1400 از طریق مراجعه حضوری به مدرسه شاهد مورد نظر اقدام کنند.

 

شرایط ثبت نام مدارس شاهد 1400

همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، از میان دانش آموزان علاقه مند به تحصیل در مدارس شاهد، واجدین شرایط مجاز به ثبت نام هستند. حال ممکن سوالی ایجاد شود که شرایط ثبت نام مدارس شاهد چه می باشد. تمامی شرایط و ضوابط ثبت نام در مدارس شاهد، طی انتشار دفترچه ای به اطلاع والدین و دانش آموزان رسانده می‌شود که در ادامه به تفکیک آن ها را ارائه کرده ایم.

شرایط عمومی

رعایت حجاب برتر دانش آموزان دختر اعتقاد به ارزش‌های اسلامی و تربیت دینی دارا بودن صلاحیت‌های اخلاقی و رفتاری
تعهد مبنی بر رعایت قوانین و مقررات مدرسه نزدیک بودن مدرسه انتخابی به محل سکونت دانش آموز

فرزندان جانبازان زیر 25 درصد، از 40 درصد تخفیف شهریه در مدارس شاهد بهره مند می‌شوند. برای اطلاع از شهریه مدارس شاهد 1400 – 1401 کلیک کنید.

 

شرایط علمی

دانش آموزان علاوه بر شرایط عمومی، باید واجد شرایط علمی در پایه تحصیلی مورد تقاضا نیز باشند که به شرح زیر هستند :

  • پایه تحصیلی اول ابتدایی: دانش آموزان در این پایه شرایط علمی ندارند و ثبت نام بر اساس امتیاز بندی انجام می گیرد.
  • پایه تحصیلی هفتم متوسطه: کسب نمره خیلی خوب در تمامی دروس و حداکثر داشتن یک نمره خوب و مابقی خیلی خوب در امتحانات خردادماه ششم ابتدایی.
  • پایه تحصیلی دهم متوسطه: دارا بودن حداقل معدل کل 17 در امتحانات خردادماه پایه نهم و حداقل نمره سالانه 15 در همه دروس نهم.

 

فرزندان جانبازان زیر 25 درصد که متقاضی ثبت نام دوره دوم متوسطه مدارس شاهد هستند، اگر حداکثر در دو درس کمتر از حد نصاب لازم نمره کسب کرده باشند، امکان ثبت نام را دارند.

 

 

نحوه ثبت نام مدارس شاهد 1400 

نام نویسی در مقاطع اصلی اول ابتدایی، هفتم و دهم مدارس شاهد در دو مرحله انجام می شود. مرحله اول به صورت اینترنتی و با ارائه مدارک لازم به سامانه پادا است و مدارس پس از بررسی شرایط علمی و عمومی شرکت کنندگان، لیست دانش آموزان واجد شرایط را معرفی می‌کنند تا برای نام نویسی در مدرسه اقدام نمایند که همان مرحله دوم می باشد.

نکته ای که بایستی بدان توجه شود این است که ثبت نام دانش آموزان دارای سهمیه شاهد در سامانه پادا قطعی است و فقط بایستی جهت ارائه مدارک لازم ثبت نام مدارس شاهد به مدرسه انتخابی مراجعه کنند. اما دانش آموزان دارای سهمیه عادی و غیر شاهد، پس از ثبت نام در سایت قبول شده قطعی نیستند و باید طبق جدول امتیاز بندی، پذیرش یا عدم پذیرش آنها توسط مدرسه مشخص شود.

راهنما ثبت نام پایه اول ابتدایی

1️⃣ متقاضیان بایستی که به سامانه پرونده الکترونیکی دانش آموزان (پادا) به نشانی اینترنتی ” pada.medu.ir ” مراجعه کنند.

2️⃣ داوطلبان بایستی پس از ورود به سامانه پادا، بر روی گزینه ” ثبت نام دانش آموزان جدید الورود ” کلیک کنند.

 

3️⃣ پس از وارد شدن به صفحه جدید، بایستی که در کادر های مشخص شده اطلاعات خود را شامل کد ملی ولی دانش آموز، شماره تلفن ولی دانش آموز و کد دانش آموز در این کادر ها وارد کنند.

 

4️⃣ پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده، فرم تقاضانامه ثبت نام در مدارس شاهد، در سایت ثبت نام و سامانه پادا نمایش داده می شود که متقاضیان می توانند جهت تکمیل آن اقدام کنند.

 

راهنما ثبت نام پایه هفتم و دهم

1️⃣ به سامانه پرونده الکترونیکی دانش آموزان (پادا) به نشانی اینترنتی ” pada.medu.ir ” مراجعه کنید.

2️⃣ در صفحه ایجاد شده، بر روی گزینه ” پیش ثبت نام ” کلیک کنید.

 

3️⃣ اطلاعات خواسته شده، مطابق تصویر زیر وارد کنید و سپس فرم مربوط به ثبت نام مدارس شاهد را تکمیل نمایید. 

 

پس از تکمیل فرم ثبت نام مدارس شاهد، مراحل ثبت نام شما به پایان می‌رسد و در صورت موفقیت آمیز بودن، کد رهگیری ارائه خواهد شد.

 

بخوانید: ویرایش ثبت نام مدارس شاهد 

فرم امتیاز بندی مدارس شاهد

تمامی دانش آموزانی که اقدام به نام نویسی در مدارس شاهد می کنند، مطابق با شرایط خود و جدول امتیاز بندی مدارس شاهد یک امتیازی دارند.  همانطور که اشاره کردیم، پذیرش دانش آموزانی که سهمیه شاهد ندارند در مدارس شاهد، طبق جدول امتیاز بندی انجام می‌گیرد.

برای مشاهده جدول کامل امتیاز بندی مدارس شاهد مقاله نحوه امتیاز بندی مدارس شاهد 1400 کلیک کنید.

 

مشاوره ثبت نام مدارس شاهد 1400 – 1401

توجه داشته باشید که شما متقاضیان تحصیل در مدارس شاهد پس از نام نویسی اینترنتی در سامانه پادا، چنانچه واحد الشرایط باشید و طبق جدول امتیاز بندی مدارس، موفق به کسب امتیاز لازم برای ورود به این مدارس شوید، بایستی که جهت صحت ادعای خود مدارک لازم را به مدرسه مورد نظر تحویل دهید.

شما عریزان می توانید برای اطلاع از این مدارک دفترچه راهنمای مدارس شاهد 1400 – 1401 را دریافت و مطالعه کنید که به منظور سهولت کار شما عزیزان در دریافت این دفترچه، لینک دانلود آن را در این قسمت قرار داده ایم. چنانچه پیرامون نام نویسی مدارس شاهد در سال جاری سوالی دارید می توانید از طریق برقراری تماس با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل پاسخ سوال خود را دریافت کنید.

 

بخوانید: اعلام نتایج مدارس شاهد 1400 – 1401

برای دریافت مشاوره در زمینه مدارس شاهد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

زمان ثبت نام مدارس شاهد 1400 – 1401 در چه تاریخی می باشد؟

در متن مقاله به زمان ثبت نام شاهد در پایه های تحصیلی مختلف اشاره شده است.

ثبت نام شاهد 1400 – 1401 از طریق کدام سامانه انجام می شود؟

دانش آموزان جهت ثبت نام مدارس شاهد باید به سامانه پادا ” pada.medu.ir ” مراجعه کنند.

شرایط پذیرش در مدارس شاهد 1400 – 1401 شامل چه مواردی است؟

در متن مقاله به شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش در مدارس شاهد اشاره کرده ایم.

منبع: ثبت نام مدارس شاهد 1400




:: برچسب‌ها: ثبت نام مدارس شاهد 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 411
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: