نوشته شده توسط : دانتل

داوطلبان کنکور سراسری پس از قبولی در یکی از الویت های خود در فرم انتخاب رشته، بایستی در زمان ثبت نام حضوری تاییدیه تحصیلی مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را به دانشگاه محل قبولی شان تحویل دهند. در سال های گذشته گرفتن تاییدیه تحصیلی فقط از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت امکان پذیر بود، اما با توجه به شرایط کرونا، امکان دریافت تاییدیه تحصیلی به صورت اینترنتی نیز وجود دارد. متقاضیان بایستی برای گرفتن اینترنتی تاییدیه تحصیلی به سامانه مای پیشخوان ” mypishkhan.com ” مراجعه کنند و پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده و پرداخت هزینه، تاییدیه تحصیلی خود را به دانشگاه محل قبولی خود ارسال کنند. در ادامه اطلاعاتی پیرامون نحوه گرفتن تاییدیه تحصیلی در این سامانه ارائه کرده ایم.

منبع: نحوه گرفتن تاییدیه تحصیلی mypishkhan.com

 

گرفتن تاییدیه تحصیلی mypishkhan.com

پس از اعلام نتایج نهایی کنکور در دانشگاه های سراسری و یا آزاد، همینطور اعلام نتایج ثبت نام کد رشته محل های بدون آزمون، متقاضیانی که جزو اسامی پذیرفته شدگان هستند، بایستی با در دست داشتن مدارک لازم به دانشگاه محل قبولی خود جهت قطعی کردن ثبت نام شان مراجعه کنند. تاییدیه تحصیلی به منظور احراز مدرک تحصیلی داوطلب گرفته می شود که در واقع شامل مدرک تحصیلی متقاضی با مهر رسمی آموزش و پرورش می باشد.

اگر بخواهیم تاییدیه تحصیلی را دقیق تر تعریف کنیم باید بگوییم که اداره آموزش و پرورش منطقه ای که داوطلب در آن تحصیل کرده است، به استعلام مدرک تحصیلی داوطلب پاسخ می دهد و آن را به صورت یک نامه محرمانه، برای استعلام گیرنده ارسال می کند. استعلام گیرنده می تواند دانشگاه محل قبولی داوطلب، دارالترجمه رسمی و یا سازمان خاصی باشد.

همانطور که اشاره کردیم در سال های گذشته متقاضیان برای گرفتن تاییدیه تحصیلی بایستی به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه می کردند، اما در حال حاضر امکان دریافت تاییدیه تحصیلی به صورت اینترنتی از طریق سامانه ” mypishkhan.com ” فراهم می باشد.

 

مشمولان تاییدیه تحصیلی

به طور کلی امکان گرفتن تاییدیه تحصیلی از سامانه ” mypishkhan ” برای سه گروه زیرامکان پذیر است و به عبارتی افراد زیر جزو مشمولان تاییدیه تحصیلی می باشند.

گروه اول دانشجویان جدیدالورود به دانشگاه های کشور جهت ثبت نام
گروه دوم متقاضیان خواستار ترجمه مدرک تحصیلی در دارالترجمه های رسمی
گروه سوم افرادی که دارای مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی هستند و قصد استخدام در سازمان ها و یا ارگان های دولتی را دارند.

 

نحوه گرفتن اینترنتی تاییدیه تحصیلی از سامانه mypishkhan.com

در حال حاضر متقاضیان می توانند در کم ترین زمان و هزینه از طریق سامانه تاییدیه تحصیلی آنلاین ” mypishkhan ” تاییدیه تحصیلی خود را دریافت کنند. تمامی متقاضیان می توانند طبق مراحل زیر عمل کنند و تاییدیه تحصیلی خود را بگیرند.

1️⃣ وارد سامانه مای پیشخوان به نشانی اینترنتی “mypishkhan.com ” شوید.

2️⃣ بر روی گزینه “ ثبت و درخواست تاییدیه تحصیلی ” کلیک کنید.

 

3️⃣ پس از انتخاب تاییدیه تحصیلی، فرم زیر نمایش داده می شود که بایستی اطلاعات خواسته شده را به دقت تکمیل کنید و در نهایت بر روی گزینه ” ثبت و درخواست و پرداخت کارمزد “ نمایید.

 

4️⃣ پس از انتخاب ثبت درخواست و پرداخت کارمزد بایستی هزینه مربوطه را پرداخت کنید و در نهایت رسید تاییدیه تحصیلی خود را دریافت کنید.

 

توجه داشته باشید که پس از گذشت 3 الی 15 روز کاری، تاییدیه تحصیلی داوطلب به دانشگاه یا مرکزی که داوطلب در سامانه وارد کرده است، ارسال خواهد شد.

 

 

نحوه استعلام گرفتن تاییدیه تحصیلی از سامانه مای پیشخوان mypishkhan 

چنانچه درخواست تاییدیه تحصیلی خود را ارسال کرده اید، اما پس از 15 روز کاری هنوز تاییدیه تحصیلی تان ارسال نشده است، این امکان برای شما وجود دارد که بتوانید درخواست خود را پیگیری کنید. برای استعلام تاییدیه تحصیلی می توانید طبق مراحل زیر عمل کنید. 

1️⃣ وارد سایت مای پیشخوان به نشانی اینتزنتی ” mypishkhan.com ” شوید.

2️⃣ در بالای صفحه بر روی گزینه ” پیگیری ” کلیک کتید.

 

3️⃣ طبق تصویر زیر اطلاعات خواسته شده را وارد کنید و سپس با کلیک بر روی گزینه ” جستجو ” از آخرین وضعیت تاییدیه تحصیلی خود مطلع گردید.

 

 

نحوه گرفتن تاییدیه تحصیلی ابتدایی و سیکل

علاوه بر امکان ثبت و در خواست تاییدیه تحصیلی برای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی داوطلب می تواند برای دو مقطع تحصیلی ابتدایی و سیکل نیز استعلام تحصیلی بگیرد. تا سال 97 متقاضیان می توانستند برای دریافت تاییدیه تحصیلی ابتدایی و یا سیکل نیز از طریق دفاتر پیشخوان دولت اقدام کنند ،اما به دلایل مختلفی همچون نقص پرونده داوطلبان بایستی به صورت مراجعه حضوری به آموزش و پرورش منطقه خود اقدام کنند. برای دریافت استعلام تحصیلی این دو مقطع متقاضی بایستی به  آموزش و پرورش منطقه فارغ التحصیلی خود مراجعه کند و اصل مدارک زبر را ارائه کرده و درخواست خود را ثبت نماید.

✅ اصل مدرک تحصیلی (گواهی پایان دوره راهنمایی یا ابتدایی) و یا ( ریزنمرات یا همان کارنامه)

✅ اصل شاسنامه 

✅ اصل کارت ملی

پس از ثبت درخواست داوطلب، کارشناس آموزش و پرورش مدارک را بررسی می کند و تاییدیه تحصیلی را به سازمان مربوطه ارسال می نماید.

 

سامانه رهگیری و پیگیری مراجعین پیشخوان خدمات دولت

دسته ای از پذیرفته شدگان در رشته های با آزمون و بدون آزمون در دانشگاه های سراسری و آزاد که از طریق دفاتر پیشخوان دولت نسبت به دریاقت تاییدیه تحصیلی اقدام کرده اند، بایستی جهت پیگیری درخواست خود به سایت ” inq.epishkhan.org ” مراجعه کنند. چنانچه سوالی پیرامون نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی دارید، می توانید سوالات خود را با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل درمیان بگذارید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه گرفتن تاییدیه تحصیلی mypishkhan.com می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

مشمولان دریافت تاییدیه تحصیلی چه کسانی هستند؟

در متن مقاله به مشمولان دریافت تایدیه تحصیلی اشاره کرده ایم.

متقاضیان برای دریافت تاییدیه تحصیلی بایستی به کدام سامانه مراجعه کنند؟

امکان ریافت تاییدیه تحصیلی به صورت اینترنتی از طریق سامانه مای پیشخوان ” mypishkhan.com ” نیز فراهم می باشد.

آیا امکان ثبت نام درخواست تاییدیه تحصیلی از طریق دفاتر پیشخوان نیز وجود دارد؟

بله، متقاضیان از طریق دفاتر پیشخوان نیز می توانند در خواست تاییدیه تحصیلی خود را ثبت و ارسال کنند.

منبع: نحوه گرفتن تاییدیه تحصیلی mypishkhan.com





:: برچسب‌ها: نحوه گرفتن تاییدیه تحصیلی mypishkhan , com ,
:: بازدید از این مطلب : 382
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: