باجه رفع نقص سازمان سنجش
نوشته شده توسط : دانتل

سازمان سنجش آموزش کشور هر ساله کنکور سراسری را در تمامی زیر گروه ها برای داوطلبان برگزار می کند. متقاضیان شرکت در کنکور سراسری 1400 بایستی پیش از برگزاری آزمون، در تاریخ های اعلام شده توسط این سازمان، کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند. داوطلبانی که اقدام به تهیه کارت ورود به جلسه خود می کنند، بایستی به دقت مندرجات آن را بررسی کنند تا هیچ گونه مشکلی وجود نداشته باشد. در صورت وجود مشکلی یکی از راه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1400 ، مراجعه داوطلب به باجه های رفع نقص سازمان سنجش می باشد که در ادامه مطالبی را پیرامون آن ارائه داده ایم. 

منبع: باجه رفع نقص سازمان سنجش

 

باجه های رفع نقص سازمان سنجش کنکور سراسری 1400

کارت ورود به جلسه کنکور سراسری از ملزوماتی است که داوطلبان باید در روز برگزاری کنکور سراسری به همراه داشته باشند، بنابراین بایستی در روزهای پایانی و نزدیک به روز برگزاری کنکور سراسری 1400، که تاریخ آن از سوی سازمان سنجش اعلام می شود، داوطلبان باید کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

حال در این میان هستند داوطلبانی که پس از دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری خود متوجه وجود برخی اشتباهات در اطلاعات ثبت نامی و شناسنامه ای مندرج در آن می شوند که بایستی هر چه سریعتی نسبت به رفع آن ها اقدام کنند.

سازمان سنجش برای این دسته از داوطلبان شرایطی را فراهم کرده است که بتوانند اطلاعات خود را اصلاح کرده و کارت ورود به جلسه خود را با اطلاعات درست دریافت کنند. یکی از این راه ها ویرایش اطلاعات از طریق لینک موجود در سایت سنجش است که در واقع تمامی اطلاعات را نمی توان از این طریق ویرایش کرد بنابراین داوطلبان بایستی به سراغ راه دوم که باجه‌های رفع نقص سازمان سنجش است، مراجعه کنند.

 

بخوانید: ویرایش کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1400

 

 

زمان مراجعه به باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور سراسری 1400

از زمان انتشار کارت ورود به جلسه کنکور تا حداکثر یک روز قبل از برگزاری آزمون سراسری گروه آزمایشی مربوطه، فرصت مراجعه به باجه‌های رفع نقص وجود دارد. اما توصیه می‌شود که همان روز اول که کارت خود را دریافت کردید، در صورت وجود هر گونه اشتباهی در آن سریعا به باجه رفع نقص استان و شهر خود مراجعه کنید زیرا ممکن است اصلاح اشتباهات موجود تا چند روز زمان ببرد. مخصوصا اشتباه در اعمال سهمیه های رزمندگان و ایثارگری که باید ارگان مربوطه نیز شرایط استفاده از سهمیه را برای شما تایید کند.

زمان مراجعه به باجه رفع نقص سازمان سنجش کنکور سراسری 1400
گروه هاي آزمايشی زمان مراجعه به باجه رفع نقص
هنر سه‌شنبه 8 تیرماه
علوم انسانی سه‌شنبه 8 تیر و چهارشنبه 9 تیر ماه 
علوم ریاضی و فنی
علوم تجربی چهار‌شنبه 9 تیر و پنجشنبه 10 تیر
زبان های خارجی پنجشنبه 10 تیر و جمعه 11 تیر ماه

 

 

بخوانید: زمان دریافت کارت ورود به جلسه 1400

 

 

موارد رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور سراسری

حال سوالی که ممکن است برای داوطلبان به وجود آید، این است که چه اطلاعاتی از کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1400 را می توان ویرایش کرد. لازم است مجدد تاکید کنیم که برخی نواقص موجود در کارت ورود به جلسه کنکور سراسری از طریق لینک ویرایش اطلاعات موجود در سایت سازمان سنجش، قابل ویرایش است. اما به منظور ویرایش برخی اطلاعات داوطلبان بایستی به باجه های رفع نواقص کارت ورود به جلسه مراجعه کنند. از جمله اطلاعاتی که داوطلبان می توانند از طریق باجه های رفع نقص کنکور سراسری 1400 نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند، شامل موارد زیر می باشد:

دين زبان خارجی امتحانی معلوليت و بهيار اطلاعات مربوط به جنسیت
مشکلات مربوط به عکس  اشکلات شماره داوطلب مندرج بر روی كارت ورود به جلسه

داوطلبانی که به دلایل مختلفی از ثبت نام کنکور سراسری 1400 جا مانده اند، می توانند به باجه های رفع نقص کنکور سراسری 1400 مراجعه کنند و دلایل خود را مطرح کنند و نسبت به ثبت نام خود در این آزمون اقدام نمایند.

 

عدم اعمال سهمیه رزمندگان و ایثارگری

داوطلبانی که مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگری 5 درصد و 25 درصدی هستند اما در زمان ثبت نام آزمون سراسری این سهمیه را اعمال نکرده اند، این فرصت را دارند که در زمان انتشار کارت ورود به جلسه کنکور، به مراکز رفع نقص سازمان سنجش مراجعه و پیگیری های لازم را برای بهره مندی از سهمیه خود انجام دهند.

 

مشکلات عکس

داوطلبانی که در کارت ورود به جلسه خود مشکلاتی همچون فاقد عکس بودن، واضح نبودن و کیفیت پایین عکس، نداشتن مهر بر روی عکس، درج عكسی غیر از عكس داوطلب و … وجود دارد، می‌بایست ضمن همراه داشتن مدارک شناسایی معتبر، 2 قطعه عکس 4*3 خود را نیز تهیه و به باجه رفعع نقص مراجعه کنند. لازم به ذکر است که در صورت عدم اعمال اصلاحات در عکس اشتباه کارت ورود به جلسه، از حضور داوطلب در حوزه امتحانی ممانعت می‌شود. همچنین عکس باید مربوط به سال جاری داوطلب باشد.

 

اشتباه در نظام آموزشی

داوطلبانی که نظام قدیمی هستند اما در کارت ورود به جلسه برای آنها نظام جدید درج شده است و همچنین داوطلبان نظام جدیدی که در کارت ورود به جلسه نظام قدیمی محسوب شده اند، لازم است با مراجعه به باجه های رفع نقص و ارائه مدارک مورد نیاز، این مشکل را حل نمایند.

 

عدم اعمال معلولیت

داوطلبانی که بنا بر توضیحات دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور، دچار معلولیت هستند اما در فرم ثبت نام کنکور این بند را مشخص نکرده اند، می‌توانند با مراجعه به باجه های رفع نقص اقدامات لازم را انجام دهند تا در صورت نیاز در جلسه کنکور تمهیدات و شرایط لازم برای آنها فراهم شود.

 

اشتباه در جنس، دین، زبان خارجی امتحانی 

تنها راه حل رفع این سه ایراد در کارت ورود به جلسه کنکور نیز مراجعه حضوری به باجه های رفع نقص مستقر در مراکز استان هاست.

 

بخوانید: نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور 1400

 

 

آدرس باجه های رفع نقص سازمان سنجش کنکور سراسری 1400

مشخصات مندرج در کارت ورود به جلسه کنکور سراسری شامل اطلاعاتی همچون نام و نام خانوادگی، نام پدر، جنسیت، زبان خارجی مورد نظر، کد و نام رشته امتحانی، عکس و …. می‌باشد که امکان ایجاد اشتباه در هر یک از موارد ذکر شده وجود دارد.

 

آدرس باجه رفع نقص کارت شرکت در آزمون سراسری 1400

 

برای اصلاح برخی از اشتباهات موجود در کارت ورود به جلسه نیازی نیست که به باجه های رفع نقص مراجعه کنید و می‌توانید از طریق سایت sanjesh.org اشتباهات موجود را رفع کنید. از جمله این اشتباهات می‌توان به اشتباه در نام، نام خانوادگی، شماره ملی  و … اشاره کرد.

اما داوطلبان در صورتی که پس از دریافت کارت ورود به جلسه در اطلاعات جنسیت، دین، زبان خارجی امتحانی، معلولیت و سهمیه بهیار شاهد مغایرتی بودند، لازم است که با در دست داشتن مدارک لازم به باجه های رفع نقص سازمان سنجش مستقر در مراکز استان ها مراجعه کنند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه برگزاری کنکور سراسری 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

داوطلبان کنکور سراسری 1400 برای ویرایش چه اطلاعاتی باید به باجه‌های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور سراسری مراجعه کنند؟

داوطلبان می توانند برای ویرایش اطلاعات مندرج در کارت ورود به جلسه که در متن مقاله به آن ها اشاره مردین به باجه‌های رفع نقص سازمان سنجش مراجعه کنند.

داوطلبان در زمان مراجعه به باجه‌های رفع نقص کنکور سراسری، چه مدارکی را باید همراه داشته باشند؟

مدارکی همچون کارت ملی یا شناسنامه عکس دار را همراه خود داشته باشند.

داوطلبان کنکور سراسری چگونه می توانند به آدرس به باجه‌]ای رفع نقص کارت ورورد به جلسه دسترسی داشته باشند؟

سازمان سنجش هر سزاله لیست آدرس باجه‌]ای رفع نقص را منتشر می کند که در داخل مقاله مقاله می توانید این لیست را دانلود و مشاهده نمایید.

منبع: باجه رفع نقص سازمان سنجش





:: برچسب‌ها: باجه رفع نقص سازمان سنجش ,
:: بازدید از این مطلب : 538
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: