انتخاب رشته کنکور هنر 1400
نوشته شده توسط : دانتل

هر ساله کنکور سراسری هنر نیز همانند آزمون دیگر زیرگروه های آزمایشی برای متقاضیان این رشته برگزار می گردد. داوطلبان پس از نام نویسی در کنکور سراسری هنر و شرکت در جلسه، بایستی که متناسب با کارنامه اولیه که سازمان سنجش برای آن ها صادر کرده است، وارد فرآیند انتخاب رشته شوند.  انتخاب رشته هنر مرحله مهمی از کنکور سراسری می باشد که شرکت در آن نیازمند دانش انجام این کار است. با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه این مطلب اطلاعاتی پیرامون انتخاب رشته کنکور سراسری هنر 1400 ارائه کرده ایم.

منبع: انتخاب رشته کنکور هنر 1400

 

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری هنر 1400

هر ساله پس از اعلام نتایج اولیه از سوی سازمان سنجش و انتشار کارنامه های شرکت کنندگان، دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری هنر منتشر می شود. به طور همزمان با انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته، لینک انتخاب رشته نیز در سایت سازمان سنجش آموزش کشور فعال می گردد. معمولا طبق تقویم برگزاری کنکور سراسری و به استثنا سال 99 این فرآیند در مرداد ماه به انجام می رسد و پیش بینی می شود که انتخاب رشته هنر 1400 نیز در مرداد ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام شود.

 

تاکنون سازمان سنجش آموزش کشور پیرامون زمان انتخاب رشته هنر 1400 اطلاعاتی منتشر نکرده است، اما به محض انتشار اطلاعیه جدید، در این قسمت از مقاله زمان دقیق را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

البته لازم است اشاره کنیم که مهلت انتخاب رشته‌ی کنکور سراسری هنر هر ساله تمدید نیز می شود که جاماندگان نیز بتوانند مراحل انتخاب رشته‌ی خود را پشت سر بگذارند.

 

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری هنر 1400

تمامی داوطلبانی که طبق کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته در دوره های مختلف روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پردیس خودگردان، فرهنگیان و آزاد شده اند، می توانند فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کنند.

نکته ای که پیرامون انتخاب رشته کنکور سراسری هنر وجود دارد، این است که پس از انتشار کارنامه اولیه از سوی سازمان سنجش، مسیر انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد از یکدیگر جدا می شود. بدین معنی که متقاضیان رشته های با آزمون در دانشگاه های سراسری بایستی به سایت سازمان سنجش و متقاضیان رشته های با آزمون در دانشگاه آزاد نیز بایستی به سایت سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کنند.

 

مراحل انتخاب رشته دانشگاه سراسری 

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری می توانند طبق مراحل زیر عمل کنند و مراحل انتخاب رشته خود را تکمیل کنند. برای مطالعه راهنما کامل نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری کلیک کنید.

1️⃣  انتخاب رشته دانشگاه های سراسری از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود، بنابراین متقاضیان بایستی که به سامانه الکترونیکی ” sanjesh.org ” مراجعه کنند.

2️⃣ متقاضیان بایستی جهت اطلاع از کد رشته محل های ارائه شده و ظرفیت آن ها، در گام اول ” دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری هنر 1400 ” را دانلود و دریافت کنند و کد رشته محل های مورد نظر خود را از آن استخراج نمایند.

3️⃣ پس از الویت بندی انتخاب ها، متقاضیان بایستی که وارد لینک فعال “ انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 ” شوند و الویت های خود را حداکثر در 150 کد رشته محل در فرم انتخاب رشته وارد کنند. ( لینک انتخاب رشته کنکور سراسری هنر در زمان های اعلام شده از سوی سازمان سنجش فعال خواهد شد)

4️⃣ پس از چندین بار بررسی کد رشته محل های درج شده، بر روی گزینه “ تایید نهایی ” کلیک کنید و کد پیگیری ثبت نام خود را دریافت نمایید.

 

چنانچه علاوه بر کنکور هنر در یکی دیگر از زیرگروه های آزمایشی ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی نیز شرکت کرده اید، توجه داشته باشید که بایستی فرم انتخاب رشته دانشگاه های سراسری را برای هر دو رشته بصورت مشترک تکمیل کنید.

 

 

مراحل انتخاب رشته دانشگاه آزاد

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد که دارای کد دسترسی به انتخاب رشته آزاد هستند، می توانند طبق مراحل زیر عمل کنند و مراحل انتخاب رشته خود را تکمیل کنند.

1️⃣ انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سایت سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می شود، بنابراین متقاضیان بایستی که به سامانه الکترونیکی ” azmoon.iau.ac.ir ”  مراجعه کنند.

2️⃣ متقاضیان بایستی جهت اطلاع از کد رشته محل های ارائه شده هنر در دانشگاه آزاد و ظرفیت آن ها، در گام اول ” دفترچه انتخاب رشته کنکور آزاد هنر 1400 ” را دانلود و دریافت کنند و کد رشته محل های مورد نظر خود را از آن استخراج نمایند.

3️⃣ انتخاب رشته هنر در دانشگاه آزاد مستلزم پرداخت هزینه می باشد که متقاضیان بایستی بر روی گزینه “ هزینه قابل پرداخت ” کلیک کنند و هزینه تعیین شده جهت انتخاب رشته آزاد را پرداخت نمایند. (متقاضیان جهت پرداخت هزینه انتخاب رشته هنر در دانشگاه آزاد نیاز به کارت های بانکی عضو شبکه شتاب دارند)

4️⃣ پس از واریز هزینه انتخاب رشته متقاضیان می توانند که وارد لینک ” انتخاب رشته کنکور هنر دانشگاه آزاد 1400 ” شوند و انتخاب های خود را در حداکثر 100 کد رشته محل الویت بندی کنند.

5️⃣ در این مرحله نیز چندین بار فرم انتخاب رشته خود را بررسی کنید و سپس بر روی گزینه ” تایید نهایی ”  کلیک کنید. پس از تایید نهایی سامانه به شما کدپیگیری ثبت نام خواهد داد که بهتر است تا زمان پذیرش در دانشگاه مورد نظرتان از آن نگهداری کنید.

 

دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر 1400

همانطور که اشاره کردیم متقاضیان برای اطلاع از زمان و نحوه شرکت در کنکور هنر و همینطور کد رشته محل های ارائه شده بایستی که دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور هنر را دانلود و مطالعه کنند. تاکنون این دفتزچه برای سال 1400 از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر نشده است، اما به منظور آشنایی شما عزیزان با اطلاعات دفترچه در این قسمت لینک دانلود دفترچه های سال گذشته را قرار داده ایم. برای دریافت دفترچه انتخاب رشته هنر کلیک کنید. 

 

رشته های دارای آزمون عملی 

پذیرش در برخی از رشته های کنکور هنر همراه با آزمون عملی می باشد و اگر داوطلبی قصد انتخاب این رشته ها را داشته باشد حتما بایستی از قبل نسبت به شرکت در آزمون عملی نیز اقدام کرده باشد. برگزاری کنکور سراسری هنر بر عهده سازمان سنجش آموزش کشور می باشد. پیش از برگزاری کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش لینک ” ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر  1400 ” فعال می گردد که علاقه مندان موظف هستند از طریق مراجعه به این سامانه ثبت نام خود را انجام دهند.

لازم است اشاره کنیم که در رشته های دارای آزمون عملی فقط متقاضیانی که در آزمون عملی ثبت نام کرده و در جلسه آزمون حضور داشته اند، مجاز به انتخاب این کد رشته محل ها می باشند. در سال گذشته پذیرش در 13 رشته با آزمون عملی همراه بود که این رشته ها به شرح موارد زیر می باشد: 

رشته کتابت و نگارگری رشته بازیگری – کارگردانی طراحی صحنه رشته طراحی صنعتی
رشته ادبیات نمایشی رشته آهنگسازی رشته موسیقی نظامی مجسمه سازی
طراحی پارچه و لباس آموزش ارتباط تصویری هنرهای تجسمی عکاسی
موسیقی ایرانی موسیقی جهانی نمایش عروسکی ارتباط تصویری

 

داوطلبان مجاز به انتخاب چه رشته هایی هستند؟

سازمان سنجش آموزش کشور در ابتدای دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری، لیست رشته های کنکور هنر را ارائه می دهد. رشته های ارائه شده در این زیرگروه به دلیل متفاوت بودن ضریب دروس تخصصی در پنج زیرگروه تقسیم می شود که به شرح موارد زیر می باشد. برای مشاهده لیست رشته های بدون کنکور هنر کلیک کنید.

زیر گروه

رشته‌های کنکور هنر

زیرگروه یک صنایع دستی کتابت و نگارگری عکاسی چاپ
مجسمه سازی نقاشی طراحی پارچه ارتباط تصویری
کاردانی علمی کاربردی گرافیک طراحی لباس هنرهای تجسمی کاردانی هنرهای سنتی
کاردانی علمی کاربردی عکاسی خبری کاردانی هنرهای تجسمی کاردانی آموزش هنرهای تجسمی کارشناسی فرش
زیرگروه دو طراحی صنعتی باستان شناسی کاردانی صنایع دستی علوم سیاسی
هنر اسلامی علوم اجتماعی مرمت و احیای بناهای تاریخی
فرهنگی هنری طراحی  کاردانی علمی کاربردی طراحی صنعتی
زیرگروه سه مرمت آثار تاریخی موزه داری مردم شناسی کاردانی موزه داری
کاردانی حفاظت و مرمت بناهای تاریخی کاردانی باستان شناسی کاردانی راهنمای موزه ها و بناهای تاریخی
زیرگروه چهار نمایش کارگردانی تلویزیون تولید سیما سینما
تلویزیون و هنرهای دیجیتالی کاردانی هنرهای نمایشی
زیرگروه پنج موسیقی نظامی نوازندگی موسیقی ایرانی نوازندگی موسیقی جهانی

 

مشاوره انتخاب رشته کنکور هنر 1400

شما داوطلبان عزیز کنکور سراسری هنر بایستی که برای ورود به مرحله انتخاب رشته، ابتدا کارنامه اولیه خود را به دقت تحلیل کنید و سپس با توجه به مندرجات کارنامه خود اقدام به انتخاب رشته کنید. در کارنامه قبولی کنکور هنر منتشر شده از سوی سازمان سنجش برای تمامی داوطلبان اطلاعاتی شامل اطلاعات شناسنامه ای، اطلاعات تحصیلی از جمله نوع سهمیه و استان بومی و اطلاعات آزمونی شامل رتبه در سهمیه و تراز درج شده است که مهم ترین قسمت آن نیز رتبه و تراز در پنج زیرگروه کنکور هنر است.

داوطلبان بایستی با در نظر داشتن رتبه و ترازی که‌ بدست آورده اند، انتخاب های خود را بدین گونه در فرم انتخاب رشته خود درج کنند. در ابتدا اگر قصد ورود به رشته هایی که دارای آزمون عملی است را دارید، را در الویت های اول خود انتخاب کنید تا در صورت کسب حدنصاب گزینش شوید.

در ادامه انتخاب های خود را بر اساس انتخاب های خوش بینانه، نرمال و بدبینانه الویت بندی کنید و حتما توجه داشته باشید که فرم انتخاب رشته شما از بالا به پایین بررسی می شود و انتخاب های بالای شما دارای الویت بالاتری نسبت به انتخاب های پایین شما هستند. شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره پیرامون انتخاب رشته هنر 1400 از مشاوره مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل استفاده کنید.

 

بخوانید: مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته هنر 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

انتخاب رشته کنکور سراسری هنر 1400 در چه تاریخی انجام می شود؟

زمان انتخاب رشته تا کنون از سوی سازمان سنجش اعلام نگردیده است. پیش بینی می شود در مرداد ماه خواهد بود.

آیا انتخاب رشته کنکور هنر در دانشگاه‌های سراسری و آزاد به صورت مجزا انجام می شود؟

بله، پس از اعلام نتایج اولیه، انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری در سایت سازمان سنجش و انتخاب رشته دانشگاه آزا د در ساین سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می شود.

نحوه انتخاب رشته کنکور هنر به چه صورت است؟

در متن مقاله فوق به طور کامل نحوه انتخاب رشته کنکور هنر را ارائه کرده ایم.

منبع: انتخاب رشته کنکور هنر 1400





:: برچسب‌ها: انتخاب رشته کنکور هنر 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: