نوشته شده توسط : دانتل

پذیرفته شدگان دانشگاه‌های مختلف کشور باید از طریق مراجعه به سامانه emt.medu.ir ثبت نام تاییدیه تحصیلی را انجام دهند. در این سایت متقاضیان تائیدیه تحصیلی با درج کردن مشخصات شناسنامه ای و مشخصات مدرک تحصیلی خود از منطقه صادر کننده مدرک، برای دانشگاه محل پذیرفته شده خود تقاضای استعلام مدرک تحصیلی می نمایند و پس از انجام مراحل ثبت درخواست، شماره پیگیری صادر می‌شود که از طریق آن می‌توان نسبت به پیگیری تاییدیه تحصیلی اقدام کرد. در این مطلب سامانه پیگیری استعلام تاییدیه تحصیلی را مورد بررسی قرار داده ایم. 

منبع: تاییدیه تحصیلی

 

راهنمای پیگیری استعلام تاییدیه تحصیلی

پس از ثبت نام اینترنتی تائیدیه تحصیلی در سامانه emt.medu.ir و ارسال مدارک، شماره پیگیری ثبت درخواست صادر می‌شود که این شماره به منزله موفقیت آمیز بودن ثبت نام می‌باشد. شماره پیگیری استعلام تائیدیه تحصیلی از طریق پیامک نیز برای فرد متقاضی ارسال می‌شود، بنابراین در هنگام ثبت نام توجه داشته باشید که شماره تلفنی را وارد فرم کنید که در دسترس و روشن باشد.

متقاضیان می‌توانند از طریق شماره پیگیری درخواست خود را بررسی کنند و در صورت وجود صحت در مدرک تحصیلی براساس مستندات آموزش و پرورش، گواهی تائیدیه تحصیلی او صادر می‌شود که این گواهی به صورت الکترونیکی به دانشگاه محل تحصیل داوطلب صادر می‌گردد.

 

برای ثبت و استعلام و پیگیری درخواست تاییدیه تحصیلی می توانید با کارشناسان دانتل تماس بگیرید.

 

 

مراحل پیگیری تاییدیه تحصیلی

متقاضیانی که قصد ثبت پیگیری درخواست تائیدیه تحصیلی خود را دارند، می توانند طبق مراحل زیر عمل کنند.

1️⃣ وارد سامانه پیگیری استعلام مدرک تحصیلی به نشانی اینترنتی ” emt.medu.ir ” شوید.

2️⃣ پس از ورود به سامانه بر روی گزینه ” پیگیری تائیدیه تحصیلی ” کلیک کنید.

 

3️⃣ سپس کد ملی خود را به همراه کد پیگیری که در زمان ثبت نام از سامانه دریافت کرده اید در این بخش درج نمایید. داوطلبان غیر ایرانی به جای کد ملی، کد اتباع را درج کنند.

 

4️⃣ پس از درج اطلاعات بر روی گزینه ادامه کلیک کنید تا نتیجه استعلام برای شما ظاهر شود.

توجه داشته باشید که دریافت تاییدیه تحصیلی مختص به پذیرفته شدگان رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری کشور و همچنین پذیرفته شدگان انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 می باشد. این دسته از متقاضیان اگر تمایل به ثبت نام در رشته و دانشگاه پذیرفته شده خود دارند، می بایست گواهی تاییدیه تحصیلی را به دانشگاه ارائه دهند.

تا قبل از سال 99 دریافت تائیدیه تحصیلی با مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت انجام می‌گرفت، اما درحال حاضر که امکان مراجعه حضوری به دلیل رعایت دستورالعمل های بهداشتی فراهم نیست، باید به صورت اینترنتی اقدام به دریافت تائیدیه تحصیلی نمایید و سامانه emt.medu.ir پس از بررسی مدارک داوطلب، گواهی تائیدیه را به صورت الکترونیکی به دانشگاه ارسال می‌کند.

 

راهنمای پیگیری تاییدیه تحصیلی از سایت پیشخوان خدمات دولت

از طریق سایت پیشخوان خدمات دولت نیز می‌توانید استعلام مدرک تحصیلی را انجام دهید. اگر در سامانه inq.epishkhan.org ثبت نام اینترنتی تاییدیه تحصیلی را انجام داده اید، باید از همین سامانه نیز استعلام تاییدیه تحصیلی خود را پیگیری کنید. یرای مشاهده نحوه گرفتن تاییدیه تحصیلی mypishkhan.com کلیک کنید.

1️⃣ وارد سایت پیگیری تاییدیه تحصیلی یعنی سایت پیشخوان خدمات دولت به نشانی اینترنتی “ inq.epishkhan.org ” شوید.

2️⃣ پس از ورود به صفحه اصلی بر روی گزینه “ استعلام تحصیلی ” کلیک نماید.

 

3️⃣ اطلاعات خواسته شده  شامل کد ملی، شماره تماس ثبت شده، کد پیگیری ثبت نام را وارد کنید و در نهایت بر روی گزینه ” بررسی” کلیک کرده و از آخریت وضعیت درخواست خود مطلع گردید.

 

 

 

 

استعلام تاییدیه تحصیلی | نکات پایانی

✅ داوطلبانی که در دانشگاهی پذیرفته می شوند، بایستی که تائیدیه تحصیلی خود را به دانشگاه محل قبولی تحویل بدهند.

✅ علاوه بر سامانه مرکزی درخواست تاییدیه تحصیلی مدارک آموزش و پرورش، دفاتر پیشخوان نیز سامانه مای پیشخوان را در جهت ثبت درخواست اینترنتی تاییدیه تحصیلی مدارک داوطلبان راه اندازی کرده است.

✅ داوطلبان جهت استعلام مدرک پیش دانشگاهی برای سازمان ها و موسسات دولتی، می توانند از طریق سامانه تائیدیه مدارک تحصیلی استفاده کنند.

✅ سامانه صدور برخط تائیدیه تحصیلی وزارت آموزش و پرورش با هدف انجام فرآیند ثبت نام در دانشگاه طراحی و راه اندازی شده است.

✅ داوطلبان می توانند نسبت به دریافت تائیدیه تحصیلی برای دوره ابتدایی و متوسطه دوره اول از طریق سامانه ” emt.medu.ir ” نیز اقدام کنند.

بخوانید: مدت زمان صدور تاییدیه تحصیلی

 

مشاوره استعلام تاییدیه تحصیلی

تائیدیه تحصیلی در واقع سنجش اعتبار مدارک تحصیلی از طریق آموزش و پرورش می باشد. سامانه دریافت استعلام تحصیلی بدین منظور راه اندازی شده است تا پذیرفته شدگان در رشته های با آزمون و بدون آزمون کنکور سراسری و همینطور دسته ای از متقاضیان استخدام در ارگان های دولتی و خصوصی جهت صحت مدارکشان از این سامانه تائیدیه تحصیلی دریافت کنند.

در مقاله فوق سعی کردیم اطلاعات کاملی از نحوه ورود به سامانه درخواست و دریافت تائیدیه تحصیلی و نحوه استعلام پیگیری برایتان ارائه کنیم، با این حال اگر سوالی دارید، می توانید از طریق تماس با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل پاسخ آن را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه استعلام تائیدیه تحصیلی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

متقاضیانی که قصد دریافت تائیدیه تحصیلی را دارند، بایستی به کدام سامانه مراجعه کنند؟

امکان دریافت تائیدیه تحصیلی در سامانه ” emt.medu.ir ” فراهم است.

متقاضیانی که درخواست تاییدیه تحصیلی خود را از طریق پیشخوانخدمات دولت انجام داده‌اند، بایستی جهت پیگیری درخواست خود به کدام سامانه مراجعه کنند؟

متقاضیانی که از طریق پیشخوان خدمات دولت درخواست تایدیه تحصیلی خود را ثبت کرده‌اند، بایستی جهت پیگیری به سامانه ” inq.epishkhan.org ” مراجعه کنند.

آیا پس از ثبت درخواست، امکان پیگیری درخواست تائیدیه مدرک تحصیلی برای متقاضی وجود دارد؟

بله، متقاضیان می توانند با استفاده از کدرهگیری دریافتی، درخواست تائیدیه مدرک تحصیلی خود را پیگیری کنند.

منبع: تاییدیه تحصیلی





:: برچسب‌ها: تاییدیه تحصیلی ,
:: بازدید از این مطلب : 756
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: