تاثیر معدل در کنکور سراسری 1400
نوشته شده توسط : دانتل

در کنکور سراسری 1400 همچون کنکور سال های قبل، بخشی از نمره نهایی داوطلبان را معدل و سوابق تحصیلی آنها تشکیل می دهد. تاثیر معدل در کنکور سراسری 1400 برای داوطلبانی که دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم دارند و داوطلبانی که فارغ التحصیل شده نظام آموزشی3-3-6 هستند، متفاوت است همچنین برخی از داوطلبان مشمول اعمال سوابق تحصیلی نمی باشند که در ادامه تمام این موارد را بیشتر توضیح خواهیم داد.

منبع: تاثیر معدل در کنکور سراسری 1400

 

تاثیر معدل در کنکور سراسری 1400

میزان تاثیر معدل و سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور سراسری در سال های اخیر با تغییرات زیادی همراه بوده است که از جمله این تغییرات، افزایش تاثیر سوابق تحصیلی از 15 به 25 و سپس به 30 درصد می باشد. همچنین برخلاف سال های قبل، اثر معدل در کنکور سراسری به صورت مثبت اعمال می شود و تاثیر منفی ندارد.

 

میزان تاثیر معدل در کنکور سراسری 1400 طبق دفترچه ثبت نام کنکور سراسری به صورت 30 درصد مثبت است و مشمولین این طرح داوطلبانی هستند که مدرک دیپلم خود از سال 1384 و پس از آن دریافت کرده اند.

 

 

داوطلبان نظام جدید

داوطلبان نظام جدید کسانی هستند که از دوره آموزشی 3-3-6 فارغ التحصیل شده اند و دیپلم نظام جدید دارند. میزان تاثیر معدل در کنکور سراسری این دسته از داوطلبان به صورت 30 درصد مثبت است و نمرات امتحانات نهایی سال دوازدهم ملاک عمل خواهد بود.

 

نظام قدیم

منظور از داوطلبان نظام قدیم، داوطلبانی هستند که مدرک دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی دارند. این دسته از داوطلبان قبل از سال تحصیلی 97 – 98 فارغ التحصیل شده اند و دیپلم خود را بعد از سال 84 اخذ کرده اند. همچنین مدرک پیش دانشگاهی خود را بعد از سال 91 دریافت نموده اند.

میزان تاثیر سوابق تحصیلی داوطلبان نظام قدیم در کنکور سراسری به صورت تاثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی دیپلم و تاثیر 5 درصدی سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی و مجموعا 30 درصد تاثیر است. لازم به ذکر است که برای اعمال سوابق تحصیلی فقط نمرات امتحانات نهایی سوم دبیرستان و همچنین نمرات امتحانات نهایی پیش دانشگاهی ملاک می باشد.

 

بخوانید: راهنما انتخاب رشته کنکور

 

 

تاثیر سوابق برای دیپلمه های غیرمرتبط

تاثیر کامل سوابق تحصیلی در کنکور سراسری برای داوطلبانی اعمال می شود که تغییر رشته در دبیرستان انجام ندهند و در صورت تغییر رشته نحوه اعمال سوابق تحصیلی برای آنها متفاوت خواهد بود. بنابراین اگر شما تغییر رشته انجام داده باشید، نمره دروس عمومی که به صورت نهایی برگزار شده اند و مشترک بین رشته ها هستند، برای تاثیر سوابق تحصیلی محاسبه خواهد شد.

 

داوطلبان مدرک فنی حرفه ای و کاردانش

داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش هستند، مشمول اعمال سوابق تحصیلی چه به صورت مثبت و چه به صورت منفی نمی باشند و اگر هم در کنکور رشته های ریاضی، انسانی و تجربی شرکت کنند برای آنها تاثیر سوابق تحصیلی صفر است.

 

کدام دسته از داوطلبان مشمول تاثیر معدل در کنکور 1400 نمی باشند

✅ داوطلبان نظام قدیم که مدرک پیش دانشگاهی خود را قبل از سال 1391 دریافت کرده اند

✅ داوطلبان فارغ التحصیل شده از رشته های فنی حرفه ای و کاردانش

✅ داوطلبانی که مدرک دوره پیش دانشگاهی خود را قبل از سال 91 دریافت کرده اند

 

منظور از تاثیر قطعی و تاثیر مثبت معدل در کنکور 1400

منظور از تاثیر قطعی معدل در کنکور سراسری 1400 بدین معناست که سوابق تحصیلی داوطلب چه به صورت مثبت و چه به صورت منفی در نتیجه کنکور او تاثیر گذار خواهد بود اما اگر تاثیر معدل به صورت مثبت در نظر گرفته شود، هیچ گونه اثر منفی در نتیجه کنکور ندارد و اگر سوابق تحصیلی باعث بهتر شدن تراز و رتبه اکتسابی داوطلب شود، اعمال خواهد شد.

 

شرکت در آزمون ترمیم معدل برای بهتر کردن معدل

اگر در امتحانات نهایی نمرات پایینی کسب کرده اید، می توانید از فرصتی که آموزش و پرورش برای شما در نظر گرفته است استفاده کنید و با بهبود نمرات پایین خود، معدلتان را افزایش دهید. شرکت در آزمون ترمیم معدل هر درس فقط یکبار امکان پذیر است و اگر شما در آزمون ترمیم معدل نمره پایین به دست آورید، نمره بالا تر شما در نظر گرفته خواهد شد. برای اطلاع از ترمیم معدل دیپلم و پیش دانشگاهی کنکور 1400 کلیک کنید.

 

بخوانید: ترمیم معدل کنکور سراسری 1400

 

در این مطلب راهنمای کاملی از میزان و نحوه تاثیر معدل در کنکور سراسری 1400 شرح داده شد اما قطعا شما داوطلبان عزیز سوالاتی دارید که در این مطلب پاسخ سوالاتتان را نیافتید. مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه تاثیر معدل کنکور هستند. اگر سوالی دارید، می توانید تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تاثیر سوابق تحصیلی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری 1400 برای داوطلبان نظام قدیم چگونه است؟

تاثیر سوابق تحصیلی به صورت 25 درصد نمرات امتحانات نهایی سوم دبیرستان و 5 درصد نمرات امتحان نهایی پیش دانشگاهی می باشد.

میزان اثر معدل در کنکور سراسری 140 برای داوطلبان نظام جدید چگونه است؟

داوطلبان نظام جدید تاثیر سوابق تحصیلی به صورت 30 درصد مثبت و بر اساس نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم اعمال می شود.

آیا تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری به صورت مثبت است؟

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1400 به صورت مثبت می باشد.

منبع: تاثیر معدل در کنکور سراسری 1400





:: برچسب‌ها: تاثیر معدل در کنکور سراسری 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: