نحوه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1400
نوشته شده توسط : دانتل

داوطلبانی که پس از اعلام نتایج اولیه، مجاز به انتخاب رشته در دوره های مختلف دانشگاه سراسری از جمله دوره روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان دانشگاه های سراسری و یا آزاد شده اند، می توانند با اطلاع از نحوه انتخاب رشته ارشد، وارد مرحله انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد شوند. لازمه شرکت در مرحله انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد، مطالعه کامل و دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته است. در ادامه این مطلب به منظور راهنمایی شما عزیزان راهنما تصویری انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400 را ارائه کرده ایم.

منبع: نحوه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1400

 

نحوه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1400

متقاضیان اگر قصد دارند در کد رشته محل های با آزمون کنکور کارشناسی ارشد، تحصیل کنند بایستی که پس از شرکت در جلسه آزمون، وارد مرحله انتخاب رشته شوند. انتخاب رشته حساس ترین و مهم ترین مرحله کنکور کارشناسی ارشد می باشد که داوطلبان ملزم به شرکت در آن می باشند. در ادامه نحوه انتخاب رشته ارشد 1400 را مطالعه می کنید.

✅ دریافت نتایج اولیه و تحلیل کارنامه ( بررسی مجاز بودن جهت ورود به مرحله انتخاب رشته)

✅ مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور جهت انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری (انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد مجزا انجام می شود.)

✅ دانلود دفترچه راهنما انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1400

✅ مطالعه تمامی مندرجات دفترچه و در نهایت استخراج کدرشته محل های مورد علاقه

✅ ورود به سامانه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد و الویت بندی و درج کد رشته محل های انتخابی در حداکثر 100 کدرشته محل

✅ ثبت نهایی و دریافت کد پیگیری

 

راهنما تصویری انتخاب رشته کنکورکارشناسی ارشد 1400

داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته می شوند می بایست پس از مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و کد رشته‌ محل های مورد نظر خود را ثبت کنند؛در ادامه قصد داریم راهنما تصویری انتخاب رشته کارشناسی ارشد را به شما ارائه کنیم:

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ از منوی رنگی سمت راست سایت برروی گزینه ” کارشناسی ارشد ” کلیک کنید.

 

3️⃣ برای انتخاب رشته دانشگاه های سراسری بر روی گزینه “ سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1400 (کارنامه نتایج اولیه و انتخاب رشته) ”  کلیک نمایید.

 

4️⃣ پس از ورود به سامانه، بر روی گزینه “ انتخاب رشته ” کلیک کنید.

 

5️⃣ از طریق یکی از دو روش موجود وارد فرم انتخاب رشته شوید. (در روش اول شماره پرونده و شماره پیگیری ثبت نام را به همراه عبارت امنیتی و در روش دوم شماره پرونده، شماره داوطلبی و کد ملی را به همراه عبارت امنیتی وارد کنید.)

 

6️⃣ در این مرحله وارد میز کار خود می شوید. مجدد بر روی گزینه “ انتخاب رشته ” کلیک نمایید.

 

7️⃣ فرم انتخاب رشته نمایش داده خواهد شد، انتخاب های خود حداکثر در 100 کد رشته محل در فرم انتخاب رشته الویت بندی کنید.

8️⃣ پس از وارد کردن الویت های خود در فرم انتخاب رشته، چندین بار بررسی کنید تا کد رشته محل ها را به درستی وارد کرده باشید، سپس تایید کنید و در نهایت کد پیگیری 15 رقمی را که سامانه در اختیارتان قرار می دهد را یادداشت کنید و تا انتهای مرحله پذیرش نزد خود نگه دارید.

 

توجه

در نظر داشته باشید که اگر در مرحله انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد، فقط قصد انتخاب دوره های روزانه و نویت دوم را دارید، انتخاب رشته به صورت رایگان انجام می شود، اما برای انتخاب کد رشته محل هایی از دوره های پیام نور و غیر انتفاعی بایستی که نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام کنید. 

 داوطلبانی که در زمان ثبت نام کارشناسی ارشد 1400 هزینه انتخاب رشته در دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی را پرداخت کرده اند، در این مرحله نیاز نیست کارت اعتباری خریداری کنند. 

مراحل فوق نشان دهنده نحوه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه های سراسری می باشد، شما عزیزان می توانید پس از اعلام نتایج اولیه ارشد، برای انتخاب کد رشته محل های دانشگاه آزاد به  سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی “ azmoon.org ” مراجعه کنید.

 

راهنما تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1400

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد با اینکه تجربه ای از مرحله انتخاب رشته مقطع کارشناسی دارند، اما با این حال نیز نباید در انتخاب رشته ارشد عجله کنند و حتما بایستی فاکتور های مهم انتخاب رشته را در نظر بگیرند. توصیه ما به شما متقاضیان کنکور ارشد، کمک گرفتن از یک مشاوره با تجربه در این زمینه نیز می باشد.

در الویت بندی انتخاب های خود که از دفترچه راهنمای انتخاب رشته ازشد استخراج کرده اید، ضمن توجه داشتن به علاقه خود به کد رشته محل های انتخابی، به فاکتور های دیگری همچون هزینه تحصیل شامل شهریه، خوابگاه و … ، مسیر رفت و آمد به دانشگاه انتخابی، کیفیت و جایگاه علمی دانشگاه انتخابی و … توجه داشته باشید.

سعی کنید از آخرین رتبه های قبولی در سال های گذشته استفاده کنید و به کمک آن ها انتخاب های خود را در سه گروه خوش بینانه ، واقع بینانه و بدبینانه قرار دهید و به ترتیب در فرم انتخاب رشته خود درج کنید.

فقط توجه داشته باشید که اگر در دو رشته امتحانی اصلی و شناور شرکت کرده اید، بایستی برای هر دو رشته انتخاب های خود را در 100 کد رشته محل به صورت مشترک در یک فرم انتخاب رشته الویت بندی کنید.

 

مشاوره نحوه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1400

همانطور که در مطالب بالا توضیح دادیم، انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه های سراسری به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود. توصیه مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل به شما این است که قبل از مراجعه به سایت سازمان سنجش و تکمیل فرم انتخاب رشته، به منظور کاهش خطا از فرم پیش نویس انتهای دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد استفاده کنید.

فرم پیش نویس انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد، مشابه فرم انتخاب رشته موجود در سایت سازمان سنجش است و شما با یک بار وارد کردن اطلاعات خود در این فرم، اطلاعاتتان را بدون خطا می توانید وارد فرم انتخاب رشته اصلی کنید،

در این مطلب سعی بر ارائه اطلاعات کاملی از نحوه و راهنما تصویری انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1400 بوده است، اگر پیرامون انتخاب رشته ارشد در دانشگاه های سراسری و آزاد سوالی دارید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید و راهنمایی لازم را دریافت کنید. مشاوران مرکز دانتل دارای چندین سال سابقه در زمینه انتخاب رشته ارشد می باشند که می توانند به شما کمک کند الویت های خود را به درستی در فرم انتخاب رشته بچینید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه راهنما تصویری انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

زمان انتخاب رشته کنکور ارشد1400 در چه تاریخی می باشد؟

زمان انتخاب شرته کنکور کارشناسی 1400 معمولا در اواسط شهریور ماه انجام می شود.

آیا انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1400 دانشگاه سراسری و آزاد مجزا صورت می گیرد؟

بله، انتخاب رشته دانشگاه سراسری در سایت سازمان سنجش و انتخاب رشته دانشگاه آزاد در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می گیرد.

نحوه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1400 به چه صورت است؟

در متن مقاله راهنماانتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد را شرح داده ایم.

منبع: نحوه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1400





:: برچسب‌ها: نحوه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: