دفترچه انتخاب رشته انسانی 1400
نوشته شده توسط : دانتل

سازمان سنجش آموزش کشور به منظور اطلاع رسانی تمامی جزئیات مربوط به انتخاب رشته انسانی شامل لیست رشته های کنکور انسانی ارائه شده به داوطلبان کنکور سراسری انسانی، دفترچه ای را با عنوان دفترچه انتخاب رشته انسانی ۱۴۰۰ منتشر می کند. داوطلبان برای آشنایی با نحوه برگزاری آزمون و همینطور انجام یک انتخاب رشته درست، اصولی و آگاهانه بایستی که با مندرجات این دفترچه را به طور کامل مطالعه کنند. به دلیل اهمیت این موضوع در ادامه این مطلب اطلاعاتی پیرامون دفترچه انتخاب رشته انسانی 1400 ارائه کرده ایم و لینک دانلود آن را قرار داده ایم.

منبع: دفترچه انتخاب رشته انسانی 1400

 

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی 1400

پس از برگزاری کنکور سراسری انسانی برای تمامی متقاضیان دانشگاه های سراسری و آزاد، نتایج اولیه در قالب کارنامه ای برای شرکت کنندگان در این زیرگروه منتشر می گردد. متقاضیان کنکور سراسری انسانی می توانند با توجه به رتبه و ترازی که مطابق کارنامه اولیه خود وارد فرآیند انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 شوند.

سازمان سنجش برای متقاضیان کنکور سراسری انسانی دفترچه‌ای را با عنوان دفترچه‌ی راهنمای انتخاب رشته انسانی 1400 منتشر می کند. تمامی دانشگاه هایی که هر کدام از رشته های پنج زیر گروه انسانی را ارائه داده است، در این دفترچه درج می باشد. دفترچه‌ی راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی چند روز پس از اعلام نتایج اولیه منتشرمی شود.

 

تا کنون زمان دقیق انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور 1400 مشخص نشده است. به محض اعلام در این مقاله برای دانلود و دریافت قرار داده می شود.

 

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی 1400

تا به امروز که نتایج اولیه کنکور سراسری انسانی اعلام نشده است، زمان انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی 1400 نیز مشخص نیست و لینک دانلود آن در سایت سازمان سنجش فعال نیست، به محض انتشار این دفترچه در این قسمت برای دانلود قرار داده خواهد شد.

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی 1400

 

جزئیات دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری انسانی 1400

مهم ترین موردی که اغلب متقاضیان کنکور انسانی با در دست گرفتن دفترچه‌ی راهنمای انتخاب رشته کنکور انسانی به سراغ آن می روند و بقیه قسمت های دفترچه‌ی را مطالعه نمی کنند، بخش کد رشته محل های ارائه می شده می باشد که هر رشته ای که در دانشگاه های مختلف و دوره های روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، نیمه حضوری، مجازی، پیام نور و غیرانتفاعی ارائه شده همراه با ظرفیت و جنسیت پذیرش در این قسمت درج شده است.

اما دفترچه‌ی راهنمای انتخاب رشته کنکور انسانی 1400 علاوه بر این قسمت دارای بخش های مهم دیگری نیز می باشد که در ادامه به آن ها پرداخته ایم.

 

بخش اول 

بخش اول دفترچه‌ی راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی به ارائه اطلاعات کلی اما مهم پیرامون انتخاب رشته پرداخته است. شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش دانشجو که مشخص می کند، ارائه اطلاعاتی پیرامون کارنامه اولیه کنکور سراسری، نحوه گزینش دانشجو و انتخاب رشته، سهمیه های موثر در کنکور سراسری، تاثیر سهمیه بومی گزینی، تاثیر سوابق تحصیلی و شرایط پذیرش دانشجو در رشته های مختلف دانشگاه های دولتی و غیر دولتی بخشی از اطلاعات این قسمت از دفترچه‌ی کنکور انسانی می باشد.

 

بخش دوم

لیست کد رشته محل های ارائه شده در 5 زیرگروه کنکور انسانی به ترتیب در دانشگاه های دولتی، غیر انتفاعی و پیام نور به ترتیب حروف الفبا در این قسمت قرار دارد. رشته های زیرمجموعه کنکور انسانی در هشت دوره به شرح موارد زیر ارائه می گردد:  

روزانه نوبت دوم (شبانه) مجازی دانشگاه های دولتی پردیس خودگردان
ظرفیت مازاد غیرانتفاعی پیام نور مجازی غیرانتفاعی

 

بخش سوم دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

در بخش آخر دفترچه‌ی نیز اطلاعات و توضیحات پیوست مندرج است. شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی و دیگر دانشگاه هایی که در رشته های زیرمجموعه کنکور انسانی پذیرش نیمه متمرکز دارند و دارای شرایط خاصی هسنتد و همینطور توضیحاتی پیرامون امکانات رفاهی دانشگاه ها و  تعهد دانشگاه ها در قبال خوابگاه از دیگر موارد مهمی است که در این بخش ارائه شده است. برای مشاهده کارنامه قبولی کنکور انسانی داوطلبان سالهای گذشته کلیک کنید.

بخوانید: رتبه قبولی کنکور انسانی

 

مشاوره انتخاب رشته انسانی 1400

داوطلبان کنکور انسانی، چنانچه پس از مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور انسانی واجد الشرایط ورود به مرحله انتخاب رشته بودند، بایستی که انتخاب های خود را با در نظر گرفتن کارنامه اولیه خود و مندرجات دفترچه در 150 کد رشته محل الویت بندی نمایند.

شما عزیزان در صورت داشتن هر گونه سوال پیرامون انتخاب رشته انسانی 1400 می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

 

بخوانید: نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه انتخاب رشته انسانی 1400، می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

زمان انتشار دفترچه‌ی انتخاب رشته انسانی 1400 چه زمانی می باشد؟

دفترچه‌ی انتخاب رشته کنکور سراسری معمولا چند روز پس از اعلام نتایج اولیه منتشر خواهد شد.

متقاضیان برای دریافت دفترچه‌ی باید به کدام سایت مراجعه کنند؟

دفترچه انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش منتشر می شود. البته می توانید در این مقاله نیز دفترچه را دانلود و دریافت نمایید.

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت مجزا منتشر می گردد؟

بله، متقاضیان انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کنند.

منبع: دفترچه انتخاب رشته انسانی 1400





:: برچسب‌ها: دفترچه انتخاب رشته انسانی 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 446
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: