انتخاب رشته کنکور 1400
نوشته شده توسط : دانتل

انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 مهم ترین و حساس ترین مرحله قبولی در کنکور است. پس از برگزار شدن آزمون سراسری و اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۰ ،داوطلبان بایستی که به کمک کارنامه های دریافتی خود، نسبت به انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت مجزا اقدام کنند. بنابراین داوطلبانی که مجاز به انتخاب‌رشته شدند، بایستی که از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org  از زمان و مهلت انتخاب رشته اطلاع پیدا کنند. زیرا درصورت عدم آگاهی ممکن است جا بمانند و فرصت قبولی در رشته و دانشگاه را از دست بدهند. ما در این مقاله زمان و مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰ را برایتان میگوییم پس تا انتها با ما همراه باشید. 

منبع: انتخاب رشته کنکور 1400

 

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1400

در سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا به طور کلی تقویم برگزاری کنکور سراسری تغییر کرد و برگزاری آزمون بارها به تعویق افتاد و تمامی داوطلبان در بازه زمانی دیرتری نسبت به روال سال های قبل در انتخاب‌رشته شرکت کرده و موفق به ورود به دانشگاه شدند.

 

انتخاب رشته کنکور 1400 از تاریخ 14 تا 18 مرداد ماه انجام می گیرد.

 

 

 

 اما لازم است اشاره کنیم که در مورد زمان اعلام نتایج یا زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 اظهار نظر قطعی از طرف سازمان سنجش صورت نگرفته است، اما همانطور که اشاره کردیم با توجه به روال سالهای گذشته زمان اعلام نتایج و انتخاب‌رشته تاحدودی قابل پیش بینی خواهد بود. ا

 

کارنامه اولیه کنکور سراسری

در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، کارنامه ای از سوی سازمان سنجش منتشر می گردد که شامل بخش های مختلفی از جمله مشخصات متقاضی، اطلاعات گرو آزمایشی امتحانی کنکور، مجاز  و غیر مجاز بودن به انتخاب‌رشته دوره های روزانه و غیر روزانه، وضعیت رتبه و نمره کل و کد دسترسی به انتخاب‌رشته آزاد می باشد. برای اطلاع از انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ کلیک کنید.

بنابراین داوطلبانی که طبق کارنامه اولیه شان، مجاز به اتخاب‌رشته در دوره های روزانه و غیر روزانه شده اند باید در زمان اعلام شده . توسط سازمان سنجش، نسبت تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ اقدام نمایند. برای اطلاع از سهمیه کنکور سراسری 1400 کلیک کنید.

 

بخوانید: رتبه  قبولی کنکور سراسری و کارنامه قبولی داوطلبان سال های گذشته

 

 

 

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400

راحل کلی و در واقع اقداماتی که یک داوطلب بایستی جهت انتخاب‌رشته خود در دانشگاه های سراسری انجام دهد، شامل مراحل موارد زیر می باشد:

 ✅ مراجعه به سایت “ sanjesh.org “

✅ برای اطلاع از شرایط و نحوه انتخاب رشته و کد رشته محل های ارائه شده، بایستی دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 را دانلود کتید و سپس به طور دقیق نسبت به مطالعه آن اقدام نمایید (برای دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400  کلیک کنید)

✅ در قسمت کد رشته محل های ارائه شده، کد رشته محل های مورد نظر خود را استخراج کنید.

✅ مراجعه به بخش انتخاب‌رشته کنکور سراسری 1400 در سایت سازمان سنجش

✅ تکمیل فرم انتخاب‌رشته بر اساس الویت های خود در حداکثر 150 کد رشته محل 

✅ دریافت کد رهگیری 16 رقمی

 

راهنما تصویری

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش به  نشانی sanjesh.org شوید.

2️⃣در سمت راست بر روی لینک ” سراسری ” کلیک کنید.

 

3️⃣ بر روی لینک فعال “ انتخاب‌رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال 1400 ” کلیک کنید.

 

4️⃣ در این صفحه  بعد از کسب اطلاع از نکات مندرج در صفحه، گزینه ” اطلاعیه های اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری را مطالعه نموده ام ” تیک بزنید و گزینه تائید و ادامه انتخاب کنید.

 

5️⃣ سه شیوه متفاوت برای دسترسی داوطلبان به پنل کاربری اختصاصی خود در نظر گرفته شده است. داوطلبان باید بر اساس تمایل، یکی از سه راه ارائه شده در تصویر زیر را انتخاب و اطلاعات درخواستی را وارد نمایند. برای دریافت شماره داوطلبی و شماره پرونده کنکور کلیک کنید.

 

6️⃣ پس از ورود به پنل کاربری، فرم اطلاعات متقاضی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. داوطلبان باید فرم را به دقت تکمیل نموده و گزینه تائید و ادامه را انتخاب نمایند.

فرم انتخاب رشته را در سایت سازمان سنجش بر اساس الویت های خود در حداکثر 150 کد رشته محل تکمیل نمایید. پس از تکمیل فرم بالا جدول رشته محل در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد و داوطلبان باید با کمال دقت کدرشته های انتخابی خود را در جدول وارد نمایند

7️⃣ دریافت کد رهگیری 16 رقمی که بیانگر پایان انتخاب‌رشته شما می باشد.

 

بخوانید: نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰ 

 

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 1400

به طور کلی انتخاب‌رشته مرحله بسیار مهم و حساس کنکور سراسری است که انجام آن نیازمند تخصص خاصی است و داوطلبان به هیچ وجه نباید در انجام آن عجله کنند و به اصطلاح بی گدار به آب برنند و حتما سعی کنند از یک مشاور آگاه و با تجربه در این زمینه کمک بگیرند. برای اطلاع از نحوه ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰ کلیک کنید.

از آنجایی که به غیر از اصول کلی انتخاب رشته نحوه انتخاب رشته برای هر کدام از رشته های ریاضی، تجربی و انسانی تجربه و مهارت خود را نیاز دارد توصیه می کنیم مقالات زیر را مطالعه نمایید. چندین سال است که مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در زمنیه انتخاب‌رشته تجربه دارند و می توانند شما را در این مسیر یاری دهند تا بتوانند بهترین نتیجه را مطابق با رتبه اکتسابی تان متناسب با علاقه و بازار کار مناسب کسب نمایید.

 

بخوانید: ثبت نام بدون کنکور 1400

 

 

 

چینش الویت ها

نحوه گزینش سازمان سنجش به این صورت است که هر انتخاب نسبت به انتخاب پایین تر خود از الویت بالاتری برخوردار است و تمامی کدرشته محل ها از بالا به پایین بررسی می شوند تا اگر رتبه داوطلب مناسب باشد، در یکی از کدرشته محل ها پذیرفته شود.

بنابراین در صورتی که داوطلبان کد رشته محل های مورد علاقه خود را در گزینه های پایین تری قرار دهند، شانسشان برای قبولی در این کد رشته محل را از دست خواهند داد. به همین دلیل گرفتن مشاوره در این نقطه حساس برای داوطلبان نقش حیاتی را دارد. توصیه می کنیم مقاله مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری را مطالعه نمایید.

بهتر است پیش از ثبت کدرشته محل های خود داخل سایت آنها را بدقت انتخاب و اولویت بندی کنید و چندبار مورد بررسی قرار دهید. همچنین بعد از ورود به سایت دقت کنید که کدرشته های انتخابی را بدرستی وارد کرده اید و پس از چندین بار بررسی کردن در فرم انتخاب‌رشته خود درج نمایید، توصیه مشاوران دانتل به شما عزیزان این است که جهت کاهش خطا از فرم پیش نویس انتخاب‌رشته کنکور سراسری استفاده کنید.

 

بخوانید:اشتباهات رایج کنکور سراسری 

 

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب‌رشته آزمون سراسری 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

برای اطلاعات بیشتر می توانید مقالات زیر را مطالعه کنید.

 

انتخاب رشته کنکور ریاضی 1400

انتخاب رشته کنکور تجربی 1400

انتخاب رشته کنکور انسانی 1400

انتخاب‌رشته کنکور زبان 1400

انتخاب‌رشته کنکور هنر 1400

 

 

 

 

سوالات متداول

انتخاب‌رشته دانشگاه سراسری از طریق چه سایتی انجام می شود؟

تمامی مراحل ثبت نام و انتخاب‌رشته دانشگاه های سراسری از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود.

مرحله انتخاب رشته دانشگاه سراسری چه زمانی انجام می شود؟

معمولا رویه ثبت نام و انتخاب‌رشته دانشگاه سراسری در اواسط مرداد ماه انجام می شود.

داوطلبان چگونه بایستی فرم انتخاب‌رشته در دانشگاه سراسری را تکمیل کنند؟

در متن مقاله فوق به نحوه انتخاب‌رشته در دانشگاه های سراسری اشاره کردیم.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: انتخاب رشته کنکور 1400





:: برچسب‌ها: انتخاب رشته کنکور 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: