نحوه انتخاب رشته 1400
نوشته شده توسط : دانتل

انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 یکی از دغدغه‌های اساسی تمام شرکت کنندگان کنکور سراسری است.آشنایی با نحوه انتخاب رشته مسئله مهم و شاید حیاتی برای داوطلبان مجاز به انتخاب‌رشته باشد. کسب اطلاعات دقیق در این باره می‌تواند باعث آرامش روانی داوطلبان گردد. همچنین با داشتن اطلاع دقیق از این فرآیند می‌توان مانع از بروز اشتباه‌های ناخواسته شد.از این رو به تمام داوطلبان توصیه می‌شود که قبل از اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته خود، با پروسه نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 کاملا آشنا شوند.

منبع: نحوه انتخاب رشته 1400

 

نحوه انتخاب رشته در کنکور سراسری 1400

برای انجام انتخاب رشته، یک فرم در مقابل شما قرار دارد که شامل 150 گزینه برای درج کد رشته‌ها می باشد. به خاطر داشته باشید که در انتخاب‌رشته دانشگاه های دولتی، انتخاب‌های شما به صورت یک به یک بررسی می شود. بر همین اساس اولین رشته‌ی انتخابی شما که دارای ظرفیت خالی باشد، به عنوان رشته‌ی تحصیلی شما انتخاب شده و انتخاب‌هایی که در رتبه های بعدی درج کرده اید، بررسی نخواهند شد. به همین خاطر با دقت و بر اساس اولویت و علاقه مندی خود، کد رشته‌ها را درج کنید. برای انتخاب‌رشته هرچه بهتر مقاله مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری مطالعه کنید

برای انتخاب‌رشته‌های مورد نظر خود، حتما دفترچه مربوط به انتخاب‌رشته را مطالعه کنید. این دفترچه اطلاعات جامعی درباره شرایط هریک از رشته هایی که می خواهید انتخاب کنید (برای دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری کلیک کنید) در اختیارتان خواهد گذاشت. همچنین یک فرم خالی انتخاب‌رشته در انتهای دفترچه قرار دارد.معمولا توصیه می شود پیش از درج اطلاعات در فرم اصلی، انتخاب‌های خود را در این فرم وارد کنید. این کار به شما کمک می کند تا با خطای کم تری فرم اصلی را پر کنید. برای مشاهده سهمیه کنکور سراسری تاثیر آنها بر روی قبولی دانشگاه کلیک کنید.

 

بخوانید: انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

 

راهنمای تصویری نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400

ابتدا داوطلبان باید از طریق نشانی sanjesh.org وارد سایت سازمان سنجش شوند. در صفحه اصلی سایت سازمان سنجش، لینک سراسری از منوی سمت راست در اختیار داوطلبان قرار دارد. در صفحه جدید پیش رو باید از طریق لینک دفترچه و انتخاب‌رشته سامانه های آزمون سراسری سال 1400 (رشته های با آزمون – صرفا براساس سوابق تحصیلی ) اقدام به دانلود دفترچه راهنما نمود.

 

در گام بعد باید لینک انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری انتخاب شود.

 

در این صفحه  بعد از کسب اطلاع از نکات مندرج در صفحه، گزینه اطلاعیه های اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری را مطالعه نموده ام تیک خورده و گزینه تائید و ادامه انتخاب می شود.

 

سه شیوه متفاوت برای دسترسی داوطلبان به پنل کاربری اختصاصی خود در نظر گرفته شده است. داوطلبان باید بر اساس تمایل، یکی از سه راه ارائه شده در تصویر زیر را انتخاب و اطلاعات درخواستی را وارد نمایند.

 

پس از ورود به پنل کاربری، فرم اطلاعات متقاضی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. داوطلبان باید فرم را به دقت تکمیل نموده و گزینه تائید و ادامه را انتخاب نمایند.

پس از تکمیل فرم بالا جدول رشته محل در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد و داوطلبان باید با کمال دقت کدرشته های انتخابی خود را در جدول وارد نمایند.

 

ویرایش فرم انتخاب‌رشته 

معمولا سازمان سنجش زمانی را برای ویرایش انتخاب رشته کنکور 1400 در نظر می گیرد. شما در این زمان می توانید انتخاب‌های جدیدی را به فرم خود اضافه کنید و یا برخی انتخاب‌ها را حذف کنید. توصیه می کنیم حتی اگر قصد ایجاد تغییری در فرم انتخاب‌رشته خود را ندارید، یک بار در این تاریخ فرم خود را بررسی نمایید.

 

نکات نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 1400

داوطلبان کنکور سراسری حق انتخاب 150 کدرشته محل را دارند. بعد از مطالعه دفترچه انتخاب‌رشته بهتر است سعی کنید از حق انتخاب‌های خود استفاده کنید. این انتخاب‌ها شامل دانشگاه های سراسری روزانه و نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی . پردیس است. برای انتخاب کدرشته‌‌های دانشگاه آزاد بصورت جداگانه می بایست از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله کارنامه قبولی داوطلبان کنکور 99 را مطالعه کنید.

بعد ازتکمیل فرم و انتخاب گزینه تائید و ادامه، سیستم یک کد رهگیری 16 رقمی در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد. لازم است از این کد تا پایان مراحل ثبت نام دانشگاه به درستی محافظت شود. همچنین تا پایان فرصت انتخاب‌رشته این امکان وجود دارد که کدرشته‌های انتخابی خود را مورد ویرایش قرار دهید.

انتخاب‌رشته خود را به روزهای آخر موکول نکنید؛ همچنین با توجه به تغییرات و اصلاحیه هایی که هرسال سازمان سنجش در مورد کدرشته ها اعلام می کند بهتر است هر روز سازمان سنجش را چک کنید.

 

بخوانید: رتبه قبولی انتخاب رشته کنکور سراسری 98-99

 

 

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 

طبق اعلام سازمان سنجش انتخاب‌رشته کنکور سراسری از 14 تا 18 مرداد ماه 1400 انجام می گیرد. داوطلبان در این بازه زمانی می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و با استفاده از راهنمای تصویری که در ادامه مطلب آمده است؛ انتخاب‌رشته خود را انجام دهند.

 

انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 در تاریخ مرداد ماه آغاز شد و تا 18 تیر ادامه خواهد داشت.

 

در سال گذشته به شیوع ویروس کرونا زمان انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد در  2 مهر ماه انجام گرفت. پیش بینی می شود با توجه به زمان برگزاری کنکور سراسری 1400 انتخاب رشته در شهریور ماه انجام شود ولی تا کنون زمان دقیقی از سوی سازمان سنجش اعلام نشده است. لازم به ذکر است که انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سایت azmoon.org صورت می پذیرد و دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز بصورت مجزا از دانشگاه های سراسری انجام می‌شود. 

داوطلبان برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیاز به کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد دارند.

 

برای انتخاب رشته کنکور سراسری چه باید کرد

نحوه ‌انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 به این صورت است که پس از مشاهده کارنامه اولیه خود و اعلام زمان شروع انتخاب‌رشته، وارد سایت سازمان سنجش شوید. از منوی بالای صفحه و سمت راست گزینه (سراسری) را انتخاب کنید. با کلیک کردن بر روی گزینه انتخاب رشته، سایت از شما می خواهد که اطلاعات مربوط به شماره پرونده کنکور و کد پیگیری خود را وارد نمایید. با وارد کردن این اطلاعات شما وارد صفحه انتخاب‌رشته می شوید. در این صفحه شما مجاز هستید که بین 1 تا 150 انتخاب داشته باشید.

علی رغم اینکه کنکور سراسری مربوط به دانشگاه های دولتی و آزاد با یکدیگر ادغام شده و در یک تاریخ برگزار می شود، با این حال شما برای انتخاب‌رشته در دانشگاه آزاد می باید به صورت جداگانه از انتخاب‌رشته کنکور سراسری اقدام کنید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه و ثبت اطلاعات انتخاب‌رشته، می بایست در زمان مقرر وارد سایت azmoon.org شوید.

 

بخوانید: اشتباهات رایج انتخاب رشته کنکور سراسری

 

 

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 1400

بسیاری از داوطلبان در این مرحله از کنکور سراسری دچار اشتباهاتی میشوند که نتیجه نهایی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. بهتر است برای انتخاب‌رشته صحیح از مشاورین مجرب کمک بگیرید.

انتخاب‌رشته از اصول و قوانینی پیروی می‌کند. همچنین با توجه به رتبه و تراز کسب شده شما می توانید تخمینی از کدرشته محل قبولی خود یا شانس قبولی بدست آورید. بهتر است پیش از تکمیل فرم انتخاب‌رشته، مطالعه کافی داشته باشید. چنانچه به هر دلیلی در رشته‌ی مورد نظر خود قبول نشدید می توانید شانس خود را در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری امتحان کنید. مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل آماده پاسخگویی به سوالات شما پیرامون نحوه انتخاب رشته 1400 و چینش الویت های در فرم انتخابی هستند. 

 

بخوانید: نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 

 

 

برای دریافت مشاوره در انتخاب رشته کنکور سراسری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

امکان انتخاب چند رشته در فرم انتخاب‌رشته وجود دارد؟

شما می توانیدبین 1 تا150 انتخاب را در فرم وارد کنید.

وارد کردن کد رشته ها در فرم انتخاب‌رشته باید بر چه اساسی باشد؟

با توجه به اینکه سازمان سنجش انتخاب های شما را به ترتیب از اولین انتخاب بررسی می کند، بهتر است فرم انتخاب‌رشته را بر اساس اولویت و علاقه شخصی پر کنید.

آیا انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد و سراسری مشترک است؟

خیر، برای انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد می بایست به سایت azmoon.org مراجعه نمایند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: نحوه انتخاب رشته 1400





:: برچسب‌ها: نحوه انتخاب رشته 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 656
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: