بودجه بندی دروس عمومی کنکور ۱۴۰۱
نوشته شده توسط : دانتل

آیا بودجه بندی دروس عمومی کنکور سراسری ۱۴۰۱ را می دانید ؟ داوطلبانی که قصد ثبت نام کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ را در هرکدام یک از پنج زیرگروه ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان خارجی را دارند، می‌توانند به کمک بودجه بندی دروس که یکی از ابزارهای برنامه ریزی می‌باشد، برای دروس عمومی خود یک برنامه دقیق بچینند و بتوانند به تسلط مورد نیاز در هر مبحث برسند. به همین منظور در ادامه این مطلب قصد داریم بودحه بندی دروس عمومی کنکور سراسری را ارائه دهیم. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

منبع: بودجه بندی دروس عمومی کنکور ۱۴۰۱

 

بودجه بندی دروس عمومی کنکور سراسری ۱۴۰۱

داوطلبان باید پیش از برنامه ریزی برای مطالعه هر درس، از آنچه که قرار است مطالعه کنند اطلاعات کافی داشته باشند، به عنوان مثال لازمه مطالعه درس زبان و ادبیات فارسی این است که بدانیم از هر مبحث چه تعداد سوال در کنکور خواهد آمد، چراکه با روشن شدن این مسئله الویت بندی ها مشخص می شود. برای مباحث با بودجه بندی بیشتر مسلما باید زمان مطالعه بیشتری نیز اختصاص داد.

بنابراین طبق توضیحات بالا، اهمییت بودجه بندی در برنامه ریزی تحصیلی برای کنکور غیرقابل انکار است و داوطلبان باید سعی کنند به آن توجه ویژه ای داشته باشند. لازم به ذکر است با توجه به اینکه از سال آینده، یعنی کنکور 1400 به بعد فقط یک کنکور با توجه به کتابهای درسی نظام جدید برگزار می‌شود، در ادامه نیز بودجه بندی را فقط برای کنکور براساس دروس عمومی نظام جدید ارائه کرده ایم.

 

بخوانید: بهترین منابع دروس عمومی کنکور ۱۴۰۱

 

 

درس زبان و ادبیات فارسی

اولین سوالات از دفترچه دروس عمومی، مربوط به درس زبان و ادبیات فارسی است که در مجموع دارای 25 سوال می باشد و داوطلبان باید طی 15 دقیقه، به آن ها پاسخ دهند.

درس زبان و ادبیان فارسی شامل مباحث واژگان، املا، زبان فارسی، تاریخ ادبیات، آرایه های ادبی و قرابت معنایی می باشد، همانطور که در جدول بودجه بندی درس زبان و ادبیات زیر مشاهده می کنید، مبحث قرابت معنایی دارای بیشترین بودنه بندی است به طوری که هرساله 9 سوال از آن مطرح می شود، بنابراین نیاز به زمان بیشتری برای مطالعه نیز دارد.

مبحث 1400 99 98
واژگان 3 3 3
املا 3 3 3
زبان فارسی 4 5 5
تاریخ ادبیات 2 3 1
آرایه های ادبی 4 3 4
قرابت معنایی 8 9 9

 

بودجه بندی دروس عمومی کنکور ۱۴۰۱ | زبان عربی

از دیگر دروس عمومی در دفترچه سوالات عمومی برای داوطلبان در هر کدام یک از پنج زیرگروه علوم تجربی، ریاضی، علوم انسانی، هنر و زبان خارجی، درس زبان عربی می باشد که داوطلبان باید به 25 سوال از آن پاسخ دهند.

مباحث مورد سوال درس زبان عربی در کنکور سراسری شامل مباحث ترجمه و مفاهیم، معنی کلمات، درک مطلب، تحلیل صرفی، حرکت گذاری، جمع و قواعد می باشد، که طبق جدول زیر بخش ترجمه و مفاهیم بیشترین بودجه بندی را دارا می باشد. داوطلبان بایستی در یک برنامه ریزی آگاهانه و بلند مدت بتوانند تمامی مباحث درس زبان عربی را پوشش دهند و به مباحث با بودجه بندی بیشتر، توجه بیشتری نیز داشته باشند.

مبحث 1400
ترجمه و مفاهیم 10
مفهوم لغات 1
درک مطلب 4
تحلیل صرفی 3
حرکت گذاری 1
جمع مکسر-متضاد-مترادف 1
قواعد 5

 

فرهنگ و معارف اسلامی

سوالات بخش فرهنگ و معارف اسلامی نیز در مجموع  25 سوال می باشد که سازمان سنجش بودجه بندی کلی آن را به صورت جدول زیر اعلام کرده است.

سوالات درس فرهنگ و معارف اسلامی از کتابهای پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم طرح می‌شود و طبق جدول زیر دارای بودجه بندی یکسانی نیز می‌باشند.

پایه تحصیلی 1400
پایه دهم 9
پایه یازدهم 8
پایه دوازدهم 8

 

بودجه بندی دروس عمومی کنکور ۱۴۰۱ | زبان انگلیسی

آخرین درس دفترچه عمومی در تمامی زیرگروه ها، درس زبان انگلیسی می باشد که سهم این درس از 100 سوال دروس عمومی، نیز 25 سوال است.

مباحث درس زبان انگلیسی شامل واژگان، گرامر، Cloze Test و درک مطلب یا Reading می باشد، که طبق بودجه بندی درس زبان انگلیسی در جدول زیر، واژگان و درک مطلب دارای بودجه بندی بیشتری نسبت به سایر مباحث هستند و باید با یک برنامه ریزی بلند مدت به تسلط کافی در آنها رسید.

مبحث 1400 99
واژگان 8 8
گرامر 4 4
Cloze Test 5 5
درک مطلب (Reading) 8 8

 

 

بخوانید: منابع کنکور ۱۴۰۱

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه بودجه بندی دروس عمومی کنکور سراسری 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: بودجه بندی دروس عمومی کنکور ۱۴۰۱





:: برچسب‌ها: بودجه بندی دروس عمومی کنکور ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: