شرایط ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ از طرف سازمان مرکزی سنجش تعیین می‌شوند. به طور کلی مجموعه شرایط و ضوابط مربوط به ثبت نام کنکور ارشد و سایر جزئیات مربوط به این آزمون گرداوری شده و در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد درج می‌شوند. با توجه به اینکه کنکور ارشد برای دانشگاه‌های سراسری و آزاد به طور مشترک برگزار می‌شود، شرایط ثبت نام در این آزمون برای تمام متقاضیان سراسری و آزاد نیز مشترک هستند. البته نیز در رابطه با رشته‌ها و دانشگاه‌های مختلف وجود دارد که پرداختن به آن‌ها الزامی است. در این مقاله کلیاتی در رابطه با شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1401 ارائه شده است.

منبع: شرایط ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱

 

شرایط عمومی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

برخی از شرایط و ضوابط ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ شرایطی هستند که بدون استثنا میان تمام متقاضیان مشترک هستند. مهم‌ترین شرایط عمومی ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ عبارتند از:

✅ اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان مورد تأیید جمهوری اسلامی

✅ عدم داشتن خصومت با نظام جمهوری اسلامی ایران

✅ عدم دارا بودن سابقه‌های کیفری

✅ نداشتن فساد اخلاقی

✅ متعهد بودن به شئونات شغلی و تحصیلی

 

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱

در کنار شرایط عمومی، مجموعه‌ای از شرایط اختصاصی نیز وجود دارد که داوطلبان ملزم به رعایت آن‌ها هستند. در ادامه مجموعه شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ شرح داده شده است.

✅ داوطلبان باید دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد باشند تا در آزمون کنکور ارشد 1401 ثبت نام کنند.

✅ متقاضیانی که در حال تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی هستند، می‌توانند در آزمون ارشد شرکت کنند. این دسته از متقاضیان می‌بایست تحصیلات خود را تا پایان شهریورماه ۱۴۰۰ به اتمام رسانده و گواهی مقطع کارشناسی خود را دریافت کنند.

⛔داوطلبانی که در حال تحصیل در یکی از مقاطع تحصیلی ارشد و یا دکتری هستند، تنها در صورت انصراف از تحصیل می‌توانند در کنکور ارشد 1401 شرکت کنند. مهلت انصراف از تحصیل این دسته از داوطلبان تا پایان زمان ثبت نام کنکور ارشد است.

⛔ افرادی که در کنکور ارشد 1400 شرکت کرده و در دوره روزانه پذیرفته شده باشند، حق ثبت نام در کنکور ارشد سراسری را نخواهند داشت.

⛔ افرادی که در کنکور ارشد 1400 شرکت کرده و در دوره‌های غیرروزانه پذیرفته شوند، در صورت انصراف از تحصیل، محدودیتی برای ثبت نام کنکور ارشد نخواهند داشت.

❌افرادی که در کنکور ارشد شرکت می‌کنند، می‌بایست دارای معدل بالای 12 برای مقطع کارشناسی باشند.

❓❗ فارغ التحصیلان رشته‌های پزشکی می‌بایست وضعیت روشنی در رابطه با طرح تعهد به خدمت داشته باشند.

❌ داوطلبانی که در دوره‌های روزانه پذیرفته شوند، در صورت نیاز می‌بایست متعهد به گذراندن دوره خدمت اشتغال برابر با طول تحصیل خود باشند.

❌ افرادی که دارای مدرک دبیری هستند، جهت ثبت نام در کنکور ارشد موظف به دریافت موافقت نامه کتبی و بی قید و شرط از وزارت آموزش و پرورش هستند.

 

بخوانید: نحوه ثبت نام کنکور ارشد

 

 

شرایط تحصیل مجدد

به طور معمول کنکور ارشد برای سنجش و پذیرش متقاضیان دارای مدرک کارشناسی برگزار می‌شود. اما افرادی که دارای مدارک تحصیلی بالاتر باشند نیز شرایط تحصیل مجدد در ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ را دارند. این دسته از داوطلبان بایستی تحصیلات خود در سایر مقاطع و یا در سایر رشته‌ها را به اتمام رسانده باشند. دانشجویان در حال تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری نیز در صورت انصراف قطعی می‌توانند در آزمون ارشد ۱۴۰۱  ثبت نام کنند.

در سال‌های گذشته افرادی که برای بار دوم در دوره‌های روزانه کارشناسی ارشد پذیرفته می‌شدند، ملزم به پرداخت شهریه برای ادامه تحصیل بودند. اما با توجه به اعتراضاتی که نسبت به این قانون ایجاد شد، این شرط حذف شده و تحصیل مجدد در مقطع کارشناسی ارشد دوره‌های روزانه رایگان انجام می‌شود. ناگفته نماند که این دسته از متقاضیان نباید محرومیت یا منعی برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر داشته باشند. برای  مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

شرایط استفاده از سهمیه 

متقاضیان ثبت نام کنکور ارشد در صورت داشتن سهمیه رزمندگان و ایثارگران می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند. به طور کلی شرایط استفاده از سهمیه در ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ بدین شرح است:

سهمیه رزمندگان: سهمیه رزمندگان، جهادگران و اعضای نیروهای مسلح که دارنده 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه هستند، محفوظ است.

سهمیه ایثارگران: 5 درصد از ظرفیت هر کد رشته به « جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان» اختصاص دارد. علاوه بر این 25 درصد از ظرفیت هر کد رشته نیز مختص «جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان»، «همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر» و «آزادگان و همسر و فرزندان آنان» است.

 

شرایط نظام وظیفه داوطلبان آقا

داوطلبان آقا در صورتی می‌توانند در کنکور ارشد ۱۴۰۱ ثبت نام کنند که وضعیت مشخصی در رابطه با نظام وظیفه خود داشته باشند. با توجه به شرایط نظام وظیفه داوطلبان آقا برای ثبت نام آزمون ارشد ۱۴۰۱ افراد واجد شرایط زیر می‌توانند در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهند:





:: برچسب‌ها: شرایط ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 342

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: