نوشته شده توسط : دانتل

نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ به چه صورت می باشد؟ آگاهی از شرایط ثبت نام کنکور ارشد از طریق دریافت دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ امکان‌پذیر است. افرادی که تمایل به شرکت در کنکور ارشد دارند، می‌بایست هزینه ثبت نام را پرداخت کرده و در بازه زمانی تعیین شده اقدام به تکمیل فرم ثبت نام کنند. ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد به شکل اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌گیرد. با توجه به قواعدی که برای ثبت نام کنکور ارشد وجود دارد، در این مقاله به راهنما گام به گام ثبت نام کنکور ارشد 1401 پرداخته شده است.

منبع: نحوه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱

 

نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

بازه زمانی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد هرسال از طرف سازمان مرکزی سنجش تعیین شده و به اطلاع متقاضیان می‌رسد. با توجه به سابقه‌ای که برای ثبت نام کنکور ارشد وجود دارد، بازه احتمالی ثبت نام کنکور ارشد 1401 در نیمه دوم آذرماه خواهد بود. تمامی افرادی که شرایط ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ را داشته باشند، مجاز هستند تا در این آزمون ثبت نام کنند. علاوه بر این، ممکن است سازمان سنجش مهلت مجددی برای ثبت نام کنکور ارشد در اختیار متقاضیان قرار دهد. از این رو داوطلبان بار دیگر نیز می‌توانند فرصت از دست رفته را جبران کرده و ثبت نام خود را تکمیل کنند. 

 

بخوانید: زمان ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱

 

 

راهنما ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

ثبت نام کنکور ارشد به شکل اینترنتی و پس از خرید کارت اعتباری انجام می‌گیرد. نحوه ثبت نام کنکور کآرشناسی ارشد ۱۴۰۱ به ترتیب زیر است:

1️⃣ با توجه به ادغام کنکور ارشد سراسری و آزاد، تمامی داوطلبان برای ثبت نام کنکور ارشد می‌بایست به سایت سازمان سنجش sanjesh.org مراجعه کنند.

2️⃣ از منوی سمت راست سایت بر روی ” کارشناسی ارشد ” کلیک کنید

3️⃣ بر روی لینک فعال “ ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1401 ” کلیک کنید.

4️⃣ در صفحه پیش رو، گزینه‌ “ ثبت نام جدید ” را انتخاب کنید.

5️⃣ ورود به سامانه ثبت نام: قبل از اقدام به ثبت نام لازم است هزینه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ از طریق خرید کارت اعتباری پرداخت شود. پس از پرداخت هزینه ثبت نام، شماره سریالی در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد که می‌بایست در این مرحله آن را در محل درخواستی درج کرده و گزینه «ورود به سیستم» را انتخاب کند.

6️⃣ پس از ورود به سیستم قبل از هر چیزی داوطلب نیاز دارد تا عکس داوطلبی خود را با استانداردهای لازم در محل مورد نظر بارگذاری کند.

7️⃣ در این مرحله فرم ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ در دسترس خواهد بود. این فرم می‌بایست با اطلاعات دقیق و صحیح تکمیل شود.

8️⃣ با تکمیل فرم و فشردن دکمه ” تأیید و ادامه ” کد رهگیری ثبت نام در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. حفظ این کد تا پایان مراحل مرتبط با کنکور ارشد لازم است.

 

تکمیل فرم ثبت نام

تکمیل فرم ثبت نام کنکور ارشد از مراحلی است که دقت و توجه نسبت به آن بسیار حائز اهمیت است. اطلاعاتی که در فرم انتخاب رشته درج می‌شوند، می‌بایست بدون خطا و مطابق با واقعیت باشند. به طور کلی فرم انتخاب رشته کنکور ارشد شامل چهار بخش است:

✅ اطلاعات فردی و شناسنامه‌ای: این دسته از اطلاعات مربوط به اطلاعات شناسنامه و کارت ملی داوطلب است. نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره ملی و.. نمونه‌ای از این نوع اطلاعات هستند.

 اطلاعات سهمیه‌ای: در صورتی که داوطلب دارای سهمیه‌ای خاص است، می‌تواند جزئیات آن را در فرم انتخاب رشته کنکور ارشد درج کند.

 اطلاعات تحصیلی: اطلاعات تحصیلی داوطلب در برگیرنده جزئیات مربوط به مدرک تحصیلی داوطلب است. رشته و معدل مقطع کارشناسی نمونه‌ای از این مجموعه اطلاعات هستند.

 اطلاعات رشته امتحانی داوطلب: داوطلب در فرم انتخاب رشته بایستی تعیین کند که قصد شرکت در کدام رشته امتحانی را دارد. اطلاعات مربوط به رشته امتحانی با جزئیات کافی در فرم انتخاب رشته درج می‌شود.

✅ اطلاعات محل سکونت: در انتهای فرم انتخاب رشته، اطلاعات محل سکونت و تلفن داوطلب درج می‌شود.

داوطلبان در نظر داشته باشند که در صورت مرتکب شدن هرگونه اشتباه در طی فرایند ثبت نام، بهتر است نسبت به ویرایش ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ آن اقدام کنند. ویرایش ثبت نام کنکور ارشد 1401  تا قبل از اتمام زمان ثبت نام امکان پذیر است. علاوه بر این فرصت مجددی برای ویرایش اطلاعات در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که لازم است به موقع اقدامات مربوط به ویرایش انجام شود.

 

مشاوره نحوه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱

بعد از اینکه داوطلبان در کنکور ارشد ثبت نام کردند، می‌توانند با در دست داشتن کارت ورود به جلسه در آزمون ارشد حضور پیدا کنند. در مرحله بعدی نیز نتایج عملکرد داوطلبان در آزمون ارشد اعلام می‌شود. اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد ۱۴۰۱ آخرین مرحله مشترک برای متقاضیان دانشگاه سراسری و آزاد است. مرحله انتخاب رشته اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد 1401 برای دانشگاه‌های سراسری و آزاد به صورت مجزا و از سایت‌های مرتبط با خود انجام می‌گیرد. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

منبع: نحوه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۱





:: بازدید از این مطلب : 454
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: