‌ مصاحبه دانشگاه فرهنگیان
نوشته شده توسط : دانتل

هر ساله علاقه مندان بسیاری با هدف ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان در کنکور سراسری در یکی از پنج زیرگروه اصلی علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی، هنر و زبان شرکت می کنند. ورود به دانشگاه های فرهنگیان و تربیت معلم شهید رجایی به صورت نیمه متمرکز امکان پذیر می باشد. پذیرش نیمه متمرکز در دانشگاه های فرهنگیان بدین معناست که متقاضیان بایستی پس از کسب موفقیت در آزمون کتبی، در مصاحبه حضوری این دانشگاه نیز موفق شوند. با توجه به اهمیت مرحله مصاحبه در قبولی متقاضیان، در ادامه این مطلب اطلاعاتی پیرامون مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1400 ارائه می کنیم.

منبع: مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

 

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1400

اولین قدم در رسیدن به کد رشته محلی در دانشگاه فرهنگیان ثبت نام در کنکور سراسری در یکی از زیرگروه های امتحانی می باشد. متقاضیان بایستی که بتوانند طبق شرط اولیه ورود به دانشگاه فرهنگیان در زیرگروه آزمایشی که در کنکور سراسری شرکت می کنند، موفق به کسب تراز بالای 6500 شوند. 

چنانچه متقاضیان پس از اعلام نتایج اولیه و انتشار کارنامه های اولیه، براساس درصد دروسی که کسب کرده اند و ترازی که بدست آورده اند، مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان شوند، می توانند در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری، کد رشته محل های مربوط به دانشگاه فرهنگیان که در دفترچه منتشر شده است را بر اساس الویت های خود درج کنند.

پیش از اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته، متقاضیان واجد الشرایط از سوی دانشگاه انتخابی دعوت به مصاحبه می شوند. این مرحله شامل دو مرحله مصاحبه علمی، عقیدتی و معاینات پزشکی است. قبولی نهایی داوطلبان مشروط به پشت سرگذاشتن این مرحله می باشد.

 

زمان برگزاری مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1400

زمان برگزاری مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1400 در شهریور ماه خواهد بود تا نتایج پیش از شروع مهرماه اعلام شود و پذیرفته شدگان بتوانند پیش از شروع مهرماه مراحل ثبت نام خود را در دانشگاه محل قبولی انجام دهند.

 

 

متقاضیان بایستی که در تاریخ برگزاری مصاحبه دانشگاه فرهنگیان حتما در تاریخ و ساعتی که از سوی سازمان سنجش و دانشگاه محل قبولی اعلام می شود، در جلسه حضور داشته باشند؛ چراکه عدم حضور در جلسه مصاحبه به معنای انصراف متقاضیان می باشد. 

 

در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان چه سوالاتی پرسیده می شود؟

اولین مرحله از مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه های تربیت معلم شهید رجایی، مصاحبه حضوری متقاضیان با هیئت مصاحبه کننده می باشد. این مرحله به منظور سنجیدن اطلاعات علمی، اجتماعی، سیاسی، عقیدتی و مذهبی داوطلب انجام می شود. سوالات این بخش پیرامون موارد زیر می باشد:

  • احکام شرعی (احکام مربوط به نماز، احکام مربوط به روزه، احکام مربوط به غسل، احکام مربوط به خمس و زکات و … )
  • سوالاتی پیرامون قرآن کریم (تعداد آیه، تعداد سوره، تعداد جزء و …)
  • قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • تاریخ ایران و اسلام
  • سوالاتی پیرامون مرجع تقلید
  • سوالاتی پیرامون ولایت فقیه
  • سوالاتی پیرامون شورای نگهبان
  • سوالاتی پیرامون قوه مجریه، قوه مقننه، قوه قضائیه (نام و تعداد اعضا، وظایف و …)
  • هدف شما از انتخاب شغل معلمی و نقش اطرافیان در انتخاب این شغل
  • کارهایی که در اوقات فراغت خود انجام می دهید
  • میزان مطالعه شما در هفته و نام کتاب هایی که تاکنون خوانده اید. بهترین کتابی که‌ مطالعه کرده اید.
  • سوالاتی از میزان علاقه شما به اینترنت و فضای مجازی

پیرامون موارد بالا ممکن است هر سوالی از متقاضیان شود. داوطلبان دانشگاه های فرهنگیان فقط بایستی که توجه داشته باشند، در هر سوالی با اعتماد به نفس و شمرده شمرده پاسخ دهند.

 

معاینه پزشکی مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 

اگر داوطلب موفق شود که در مرحله مصاحبه حضوری، از میان متقاضیانی که دوبرابر ظرفیت در کد رشته محلی دعوت به مصاحبه شده اند، امتیاز لازم را از هیئت مصاحبه کننده دریافت نماید، بایستی که جهت معاینه پزشکی اقدام نماید.

معاینات پزشکی جهت سنجش بینایی، شنوایی و گفتاری داوطلب صورت می گیرد. این معاینات توسط پزشکی که سازمان سنجش آموزش کشور معرفی می نماید، بایستی که انجام شود.

در مرحله اول به منظور سنجش گفتار متقاضی، توانایی او در ادای کلمات سنجیده می شود که متقاضی بایستی بدون لکنت و به طور کامل توانایی ادای کلمات را داشته باشد.

در مرحله دوم بینایی داوطلب سنجیده می شود و داوطلب نباید در یک چشم و پس از اصلاح با عینک، دید کمتر از 10/10 و در هر دو چشم و پس از اصلاح با عینک دید کمتر از 10+16/10 داشته  باشد. البته داشتن هر نوع نقص میدان بینایی در یک یا هر دو چشم، دوربینی غیرقابل درمان، ضایعات وسیع، شدید و غیرقابل درمان در هر دو قرنیه، کوررنگی و نابینایی در یک چشم نیز برای داوطلب مشکل ساز خواهد بود.

مرحله سوم سنجش شنوایی داوطلب است که در واقع  شنوایی داوطلب نباید کمتر از 40 دسی بل باشد و بتواند صدای های آرام را در نهایت از فاصله شش متری بشنود.

 

چه کنیم تا در مرحله مصاحبه پذیرفته شویم

✅ اگر می خواهید که در مرحله مصاحبه پذیرفته شوید، بایستی علاوه بر افزایش اطلاعات خود در مواردی که بالا اشاره کردیم، به چند نکته دیگر نیز توجه داشته باشید تا در نهایت موفق به کسب نتیجه قبولی گردید. در پوشیدن لباس در روز مصاحبه دقت داشته باشید. داوطلبان آقا بهتر است لباس رسمی و داوطلبان خانم لباس موجهی که دارای حجاب کامل باشد را بر تن داشته باشند.

✅ در زمان مصاحبه ممکن است تا مدتی که نوبت شماست کمی منتظر بمانید، اما در این مرحله سعی کنید بر رفتار خود مسلط باشید، چراکه در بیرون از جلسه مصاحبه نیز افرادی حواسشان به رفتار شما خواهد بود. 

✅ زمانی که نوبت شما می شود، با اعتماد به نفس وارد اتاق شوید و زمانی که از شما خواسته شد، خودتان را معرفی کنید. معرفی داوطلب در ابتدای جلسه مصاحبه حتما انجام می شود، بنابراین برای کاهش خطا، چندین بار آن را تمرین کنید.

✅ پاسخ سوالات را قاطعانه بدهید و سعی کنید این موضوع را به هیئت مصاحبه کننده نیز نشان دهید که شما بدون هیچ استرسی و چالشی در حال پاسخگویی به سوالات هستید. سرانجام آنکه (حتی اگر سوالی از شما پرسیده شد که پاسخ آن را نمی دانید، صراحتا نگویید “نمیدانم ” و سعی کنید از موارد مشابه و مرتبط حرف به میان بیاورید).

✅ به طور خلاصه اگر با اعتماد به نفس بالا و روحیه مثبت وارد جلسه مصاحبه شوید و به نوعی مدیریت جلسه را در اختیار گیرید، حتما موفق به کسب نتیجه قبولی خواهید شد.

 

مشاوره مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1400

اگر متقاضی تحصیل در دانشگاه های فرهنگیان و دانشگاه های تربیت معلم شهید رجایی 1400 می باشید، توجه داشته که مرحله مصاحبه پس از اتمام مرحله انتخاب رشته است . در این مرحله سازمان سنجش آموزش کشور با انتشار اطلاعیه ای لیست اسامی کسانی که به مصاحبه دعوت شده اند را اعلام می کند و با انتشار یک فایل زمان و مکان برگزاری مصاحبه را اطلاع رسانی می کند.

داوطلبان پس از شرکت در مصاحبه، برای اطلاع از نتیجه مصاحبه، بایستی که منتظر اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری باشند، چنانجه متقاضی مرحله مصاحبه را با موفقیت پشت سر گذاشته باشد، در این مرحله در کد رشته محل انتخابی خود، جزو اسامی پذیرفته شدگان اعلام خواهد شد.

سوالات مصاحبه که در این مطلب ارائه کردیم سوالاتی است که صرفا مشاوران دانتل از طریق پرس و جو و صحبت با شرکت کنندگان در این مرحله بدست آورده اند. عموم سوالات مصاحبه شامل این موارد می باشد اما شما باید توجه کنید حتی اگر سوالی از شما پرسیده شد که پاسخ آن را نمی دانستید، هول نشوید و بتوانید جلسه را مدیریت کنید.

اگر ابهامی پیرامون مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دارید، با مشاوران با تجربه مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان چه زمانی برگزار می شود؟

زمان برگزاری مصاحبه دانشگاه فرهنگیان پس از اعلام نتایج اولیه و انتشار کارنامه از سوی سازمان سنجش می باشد که به محض مشخص شدن در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

در مرحله مصاحبه دانشگاه فرهگیان و تربیت معلم شهید رجایی چه سوالاتی پرسیده می شود؟

در مرحله مصاحبه دانشگه تربیت معلم، سوالات مختلفی از احکام شذعی، تاریخ ایران و جهان، مذهبی، عقیدتی و سیاسی و … پرسیده می شود که در متن مقاله به آن ها اشاره کردیم.

آیا علاوه بر سوالات مصاحبه، داوطلبان بایستی در معاینات پزشکی نیز معاینه شوند؟

بله، متقاضیان چنانچه در مرحله اول مصاحبه حضوری موفق شوند، بایستی در معاینات پزشکی از نظر بینایی، شنوایی و گفتاری نیز توسط پزشک معتمد سازمان سنجش معایته گردند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

 

 

منبع: مصاحبه دانشگاه فرهنگیان





:: برچسب‌ها: ‌ مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ,
:: بازدید از این مطلب : 568
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: