نتایج انتخاب رشته
نوشته شده توسط : دانتل

پس از انتخاب رشته در یک بازه یک ماهه نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۰ از سوی سازمان سنجش اعلام می شود. با اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 1400، تمامی متقاضیان می توانند از وضعیت قبولی و یا عدم قبولی خود مطلع گردند. دریافت نتایج نهایی توسط متقاضیان مستلزم این است که از زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1400 مطلع باشند. در ادامه این مطلب پیرامون تاریخ اعلام و نحوه مشاهده جواب نهایی کنکور 1400 خواهیم پرداخت.

 

برای مشاهده نتایج رشته های شرایط خاص کنکور ۱۴۰۰ کلیک کنید.

 

منبع: نتایج انتخاب رشته

 

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 1400

پس از اتمام مهلت انتخاب رشته، سازمان سنجش، یک بازه زمانی یک ماهه را به بررسی فرم های انتخاب رشته متقاضیان و شرکت کنندگان در مرحله انتخاب رشته را بر اساس الویت هایی که انتخاب کرده اند، اختصاص می دهد و سپس نتایج نهایی را از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می کند.

طبق روال سال های گذشته نتایج کنکور 1400 معمولا در اواخر شهریور ماه منتشر می گردد، تا داوطلبانی که جزو اسامی پذیرفته شدگان هستند، بتوانند قبل از شروع نیمسال تحصیلی در مهرماه نسبت به ثبت نام نهایی در دانشگاه محل قبولی خود اقدام نمایند.

 

تاکنون سازمان سنجش زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1400 اطلاعیه ای منتشر نکرده است. به محض انتشار اطلاعیه ای این مقاله بروزرسانی شده و تاریخ دقیق را قرار خواهیم داد.

 

 

نحوه مشاهده نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 1400

تمامی داوطلبان می توانند در زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 1400، برای دریافت نتایج خود طبق مراحل زیر عمل کنند و از وضعیت قبولی و یا عدم قبولی خود مطلع شوند.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنند.

2️⃣ پس از ورود به سایت، از منوی سمت راست، بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک نمایند.

 

3️⃣ در صفحه پیش رو بر روی گزینه فعال ” نتایج نهایی آزمون سراسری (رشته های با آزمون) سال 1400 ” کلیک کنید.

 

4️⃣ برای دریافت نتایج هر داوطلب بایستی یکی از روش های فوق را انتخاب کرده و پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده، نتایج را دریافت نماید.

           روش اول: شماره داوطلبی و شماره شناسنامه

           روش دوم: شماره پرونده و شماره شناسنامه 

 

 

اعتراض به نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 | زمان اعلام

پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور 1400 ، دسته ای از متقاضیان به نتیجه بدست آمده اعتراض دارند. سازمان سنجش برای این دسته از داوطلبان شرایطی را فراهم کرده است که متقاضیان بتوانند درخواست اعتراض خود را ثبت کنند.

برای ثبت درخواست اعتراضی که مطمئن باشید درست است، می توانید از کارنامه سبز استفاده کنید. کارنامه سبز کارنامه ای است که پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود.  کارنامه سبز شامل فرم انتخاب رشته هر داوطلب به همراه آخرین رتبه قبولی در هر کدام از الویت ها می باشد.

متقاضیان پس از بررسی کارنامه سبز خود می توانند به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنند و از طریق سیستم پاسخگویی این سایت درخواست خود را ثبت کنند.

البته متقاضیان بایستی که توجه داشته باشند امکان اعتراض به مواردی که در سایت سازمان سنجش تعریف شده است شامل درخواست بررسی انتخاب رشته اشتباه و درخواست رفع محرومیت از کنکور سال آینده و … وجود دارد و چنانچه درخواست اعتراض به نتایج کنکور 1400 متقاضیان درست و منطقی باشد، از سوی کارشناسان مربوطه، نتایج اعتراض از طریق همان سیستم اطلاع رسانی خواهد شد.

برای اطلاع از زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1400 و همینطور نحوه ثبت اعتراض به نتایج انتخاب رشته، می توانید از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل مشاوره لازم را دریافت کنید.

 

بخوانید: مطالعه شرایط و نحوه اعتراض به نتایج کنکور 1400

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1400  می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور چه تاریخی است؟

زمان اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته معمولا در شهریور ماه می باشد.

داوطلبان برای دریافت نتایج نهایی کنکور سراسری از طریق چه سایتی باید اقدام کرد؟

نتایج انتخاب رشته از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی ” sanjesh ” منتشر می گردد.

آیا متقاضیان می توانند اعتراض به نتایج نهایی اعتراض کنند؟

بله امکان ثبت درخواست اعتراض به نتایج نهایی کنکور سراسری وجود دارد و داوطلبان می توانند ا طریق سایت سنجش اعتراض خود را ثبت کنند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

 

منبع: نتایج انتخاب رشته





:: برچسب‌ها: نتایج انتخاب رشته ,
:: بازدید از این مطلب : 867
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: