ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۰
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۰ یکی از روش های گزینش دانشجو برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد می باشد. دانشگاه های پیام نور علاوه بر جذب دانشجو از طریق کنکور کارشناسی ارشد، به صورت فراگیر نیز دانشجو جذب می کند. بسیاری از افراد گمان می کنند که ثبت نام فراگیر دانشگاه پیام نور به معنی پذیرش بدون کنکور داوطلب می باشد، در حالی که این نوع از گزینش داوطلب نیز با شرایط خاصی انجام می شود. در ادامه به منظور راهنمایی متقاضیان زمان، نحوه و شرایط ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور 1400 را ارائه کرده ایم.

منبع: ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۰

 

ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۰

ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور در واقع می توان گفت از آسان ترین روش های ورود به این دانشگاه جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می باشد. بدین صورت که داوطلبان بایستی در زمان های اعلام شده از طریق سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت نام اقدام کنند. پذیرفته شدگان به عنوان دانش پذیر بایستی به دانشگاه مورد نظر مراجعه کنند و در آزمونی که آن دانشگاه از دروس ترم اول رشته ها مورد نظرش برگزار می کند، شرکت کنند و موفق به کسب نمره لازم شوند.

بدین صورت که منابع امتحانی ترم اول رشته مورد نظر به داوطلب اعلام می شود و او بایستی این منابع را مطالعه نماید و در آزمونی که از آن منابع امتحانی گرفته می شود، شرکت کند. در صورتی که داوطلب موفق به کسب نمره لازم شود، از وضعیت دانش پذیری به وضعیت دانشجویی تغییر می کند و از ترم دوم وارد دانشگاه می شود.

 

زمان ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۰

ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور معمولا برای جذب دانشجو برای نیمسال تحصیلی دوم و بهمن ماه انجام می شود، داوطلبانی که پس از اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد موفق به کسب عنوان قبولی نشدند می توانند در صورت علاقه مندی به دانشگاه پیام نور، در ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور که معمولا در آذر ماه است، شرکت کنند.

موضوعی که این روزها بسیار بحث برانگیز شده است این است که سازمان سنجش آموزش کشور اطلاعیه هایی منتشر کرده است که احتمال دارد از سال 1400 آزمون فراگیر ارشد پیام‌نور برگزار نشود، البته این خبر هنوز قطعی نیست، چراکه این طرح برای بررسی بیشتر به کمیته آموزش عالی کمیسیون ارجاع داده شده است. 

تاکنون برگزاری و یا عدم برگزاری آزمون ارشد فراگیر پیام‌نور مشخص نمی باشد، اما در صورت دریافت اخبار جدید در این قسمت از مقاله حتما اطلاع رسانی خواهیم کرد. شما عزیزان می توانید برای دریافت اخبار مربوط به ثبت نام ارشد فراگیر پیام‌نور نیز با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

نحوه ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۰

در ادامه مراحل ثبت نام را به صورت گام به گام قرار داده ایم.

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” شوید. 

2️⃣ از منوی سمت راست سایت، بر روی گزینه “ پیام نور ” کلیک کنید.

3️⃣ بر روی لینک فعال ” ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور بهمن ماه سال 1400 (نوبت بیست و دوم) ” کلیک نمایید.

 

پرداخت هزینه ثبت نام

4️⃣ در این مرحله بایستی که هزینه ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور را بپردازید، برای این منظور بایستی از منوی سمت راست سایت بر روی گزینه ” خرید کارت ” کلیک کنید.

5️⃣ لینک “ آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور بهمن ماه سال 1400 (نوبت بیست و دوم) ” را انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه ” تایید و ادامه ” کلیک کنید.

6️⃣ پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده، لازم است “ تایید و ادامه ” را انتخاب کنید.

7️⃣ شماره پیگیری پرداخت را دریافت و یادداشت کنید و پس از بررسی اطلاعات خود، تیک مربوط به گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام ” فعال نمایید و در نهایت گزینه ” ادامه روند پرداخت ” را انتخاب کنید.

8️⃣در این مرحله وارد درگاه پرداخت اینترنتی می شوید که لازم است اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب را وارد کنید و پس از پرداخت هزینه ثبت نام، سریال 12 رقمی ثبت نام را دریافت کنید.

 

تکمیل مراحل ثبت نام 

  • 9️⃣ جهت نام نویسی در آزمون ارشد فراگیر پیام نور بایستی مجدد به صفحه اول باز گردید و بر روی لینک فعال “ ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور بهمن ماه سال 1400 (نوبت بیست و دوم) ” کلیک نمایید و سپس گزینه ” تایید و ادامه – گام بعدی ” را انتخاب کنید.




  • :: برچسب‌ها: ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور ۱۴۰۰ ,
    :: بازدید از این مطلب : 241
    |
    امتیاز مطلب : 0
    |
    تعداد امتیازدهندگان : 0
    |
    مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: