شرایط ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱ در دفترچه ای که تحت عنوان دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور منتشر می شود، درج شده است. داوطلبانی که علاقه مند هستند در این آزمون نام نویسی و شرکت کنند، در صورتی می توانند مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند که در وهله اول واجد الشرایط ثبت نام در این آزمون باشند. با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه سعی کرده ایم شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 را به طور کامل شرح دهیم.

منبع: شرایط ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱

 

شرایط عمومی ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱

❌ داوطلبان بایستی به دین اسلامی و یا یکی از دین هایی که مطابق قانون اساسی کشورمان تعریف شده است، معتقد باشند.

❌ داوطلبان نباید مخالفتی با نظام جمهوری اسلامی ایران و دارای سوء سابقه کیفری و وابستگی به گروه های مخالف داشته باشند.

❌ داوطلب بایستی از سلامت و توانایی جسمی مطابق با رشته ای که انتخاب می کند، برخوردار باشد.

❌ نداشتن اعتیاد به هرگونه مواد مخدر و همینطور هر گونه فساد اخلاقی نیز از دیگر شرایط ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱ می باشد.

 

شرایط اختصاصی ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱

✅ برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، متقاضیان بایستی که دارای  یکی از مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای عمومی گروه پزشکی باشند. مدارک داوطلبان یا بایستی از دانشگاه های داخل کشور و یا خارج کشور و مورد تایید  وزارت بهداشت، درمان و آموزش کشور و یا وزارت علوم باشد.

✅ داوطلبانی که در زمان ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت جزو دانشجویان ترم آخر می باشند، بایستی که حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ماه 1401  فارغ التحصیل شوند.

✅ داوطلبان مجاز هستند متناسب با عنوان مدرک تحصیلی خود اقدام به انتخاب رشته کنند.

✅ داوطلبانی که میانگین نمرات در مدرک کارشناسی آن ها کم تر از 12 است، مجاز به شرکت در این آزمون نیستند.

✅ داوطلبانی که دارای مدرک معادل گواهی اتمام دوره می باشند و همینطور دارندگان مدارک صرفا دارای ارزش استخدامی نیز نمی توانند در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت شرکت کنند.

✅ پذیرفته شدگان دوره های غیر روزانه در آزمون ارشد وزارت بهداشت سال های گذشته برای شرکت در این آزمون بایستی که تا پایان مهلت ثبت نام، از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهند.

✅ دسته ای از داوطلبان که در سال گذشته جزو اسامی پذیرفته شدگان دوره روزانه بوده اند، حتی اگر در دانشگاه محل قبولی ثبت نام نکرده باشند، مجاز به شرکت در آزمون ارشد وزارت بهداشت 1401 نیستند.

✅ بورسیه تحصیلی به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد اعطا نمی شود.

 

نکته

⚠ داوطلبانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند، چنانچه این مقطع را در دوره روزانه گذرانده باشند، اگر برای ثبت نام از مدرک کارشناس خود استفاده کنند، در صورت قبولی در دوره روزانه ملزم به پرداخت شهریه هستند.

⚠ برای شرکت در برخی از کد رشته محل های ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد، داوطلبان بایستی حداقل دو سال سابقه کار بالینی در بخش های بیمارستانی داشته باشند. 

⚠ هر گونه انتقال، تغییر رشته و جابجایی محل تحصیل پس از قبولی در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته های گروه پزشکی ممنوع می باشد.

 

شرایط نظام وظیفه عمومی

✅ شرایط ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱ داوطلبان یا بایستی دارای کارت پایان خدمت هوشمند و یا کارت معافیت دایم هوشمند. (پزشکی، کفالت، ایثارگران و موارد خاص) باشند.

✅ دسته ای از داوطلبان که متولد 1352 و قبل از آن می باشند، در صورتی که تغییر سن نداده باشند می توانند در این آزمون شرکت کنند.

✅ داوطلبانی که می بایست قبل از اعلام نتایج، اعزام به خدمت شوند؛ می توانند پس از اعزام در صورتی که در این آزمون قبول شوند، ایست خدمت سربازی گرفته و ادامه تحصیل دهند.

✅ داوطلبانی که از زمان فارغ التحصیلی آن ها در مقطع کارشناسی تا پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد، کم تر از یکسال گذشته است و مشمول غیبت نیستند، مجاز به نام نویسی در این آزمون هستند.

✅ طلاب دینی با مدرک کارشناسی و معافیت تحصیلی می توانند جهت ثبت نام اقدام کنند.

✅ داوطلبانی که جزو مشمولان غایب هستند، نمی توانند جهت ادامه تحصیل اقدام کنند.

✅ دانشجویان اخراجی یا در صورت دریافت پایان خدمت و یا معافیت دائم مجاز به ثبت نام هستند.

✅ سنوات تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر سه سال است.

✅ کارکنان رسمی نیروهای مسلح چنانچه از سازمان مربوطه مدرک اشتغال به خدمت خود را به همراه موافقت جهت ادامه تحصیل دریافت کنند، می توانند در این آزمون شرکت کنند.

✅ داشتن برگه معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت برای مشمولان خدمت وظیفه سربازی به معنای مجاز بودن آن ها جهت ثبت نام می باشد.

 

شرایط مشمولین طرح نیروی انسانی 

دسته ای از داوطلبان که قصد دارند در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت شرکت کنند و مشمول قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان می باشند در صورتی که در حین انجام طرح نیروی انسانی خود نیز باشند، می توانند برای شرکت در آزمون اقدام نمایند.

در صورتی که داوطلبان مشمول طرح نیروی انسانی پس از شرکت در آزمون موفق به کسب نتیجه قبولی شوند، می توانند برای ادامه تحصیل در رشته و دانشگاه محل قبولی اصطلاحا ترخیص شوند.

البته لازم است توجه داشته باشید که ادانه تحصیل در برخی از رشته های کارشناسی ارشد وزارت بهداشت نیازمند دو سال سابقه کار بالینی با مدرک کارشناسی در بخش های بیمارستانی و بالینی نیاز است.

 

مشاوره شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱

در مقاله فوق به شرایط عمومی، اختصاصی و مقررات نظام وظیفه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 اشاره کردیم. این شرایط در واقع مهم ترین شرایطی می باشد که داوطلبان بایستی جهت نام نویسی در آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی دارا باشند.

از مهم ترین مواردی که در این دفترچه درج شده است، سهمیه های موثر در این آزمون و شرایط استفاده از آن ها می باشد. سهمیه های آزاد، سهمیه های رزمندگان و ایثارگران 5 درصد ظرفیت و 25 درصد ظرفیت، سهیمه  مربیان، پذیرش بر اساس سهمیه استعداد درخشان به صورت مازاد بر ظرفیت از جمله سهیمه هایی است که در قبولی داوطلبان تاثیر گذار است.

اما لازم است توجه نیز داشته باشید که علاوه بر این شرایط، شرایط دیگری شامل شرایط استفاده از سهمیه های مختلف، شرایط استعداد درخشان، اتباع غیر ایرانی، شرایط خاص پذیرش در برخی رشته های و دانشگاه ها و …… نیز در دفترچه درج گردیده است که لازم است برای اطلاع از آن ها دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت را مطالعه کنید.

چنانچه دارای شرایط خاصی می باشید و می خواهید بدانید که آیا مجاز به ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت هستید یا خیر، می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید و با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی راهنمایی های لازم را مجرب ترین مشاوران تحصیلی دریافت نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا شرایط معدل نیز از شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱ می باشد؟

داوطلبانی که معدل و میانگین نمرات مقطع کارشناسی آن ها کم تر از 12 باشد، نمی توانند در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 شرکت کنند.

داوطلبان از چه طریقی می توانند از شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 مطلع شوند؟

تمامی شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت درج گردیده است.

شرایط نظام وظیفه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱ شامل چه شرایطی است؟

در متن مقاله فوق به موارد نظام وظیفه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 اشاره کرده ایم.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

منبع: شرایط ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱





:: برچسب‌ها: شرایط ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: