شرایط ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد که از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می گردد، درج شده است. داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون دکتری دانشگاه آزاد را دارند در صورتی که واجد الشرایط باشند، ابتدا بایستی که در آزمون یکپارچه ای که سازمان سنجش مجری آن است، شرکت کنند و سپس از طریق انتخاب رشته در مسیر دانشگاه آزاد قرار گیرند. در ادامه به منظور راهنمایی شما عزیزان شرایط ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد 1401 را قرار داده ایم.

منبع: شرایط ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد

 

شرایط ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

همزمان با فعال شدن لینک ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد ۱۴۰۱ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “ sanjesh.org ” لینک دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام نیز از طریق همین سایت منتشر می گردد. 

یکی از مهم ترین مواردی که در این دفترچه درج شده است، شرایط ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد 1401 می باشد که متقاضیان بایستی این شرایط را مطالعه کنند و در صورتی که واجد الشرایط بودند وارد مرحله ثبت نام شوند.

متقاضیان ورود به مقطع دکتری دانشگاه آزاد ملزم به شرکت در آزمون دکتری می باشند که توسط سازمان سنجش برای تمامی داوطلبان دانشگاه های سراسری و آزاد برگزار می شود. داوطلبان پس از بررسی شرایط لازم می توانند اقدام به پرداخت هزینه ثبت نام و همینطور تکمیل فرم اینترنتی نمایند.

 

شرایط عمومی ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

✅ به اسلام یا یكی از ادیان به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران معتقد باشند.

✅ به احکام عملی اسلام مقید باشند، بدین معنی که واجبات را انجام دهند و از محرمات دوری کنند. ( این شرط دارای یک تبصره می باشد، بدین صورت که اقلیت های دینی که به عنوان ادیان رسمی در قانون اساسی شناخته شده اند، چنانچه آشکارا احکام اسلامی را نقض نکنند ار این از این شرط مستثنی هستند.)

✅ با  نظام جمهوری اسلامی ایران دشمنی و عناد نداشته باشند. (این شرط نیز دارای یک تبصره می باشد، بدین صورت چنانچه داوطلب در سابقه خود با نظام جمهوری اسلامی دشمنی داشته باشد، اگر تغییر نظر او احراز شود، بلامانع است. )

✅ سابقه عضویت در ساواک و فراماسونری و اعقاب آن ها را نداشته باشد.

✅ فساد اخلاقی داوطلب احراز نشده باشد.

✅ داوطلب نبایست به اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی در طول تحصیل یا زمان اشتغال مرتکب شده باشد.

 

شرایط اختصاصی ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

❌ متقاضیان بایستی جهت شرکت در آزمون دکتری وزارت علوم، دارای مدرک كارشناسی ارشد و یا دكتری عمومی باشند و یا جزو دانشجویان ترم آخر مقطع كارشناسی ارشد یا دكتری عمومی باشند، اما بایستی که تا تاریخ 31 شهریور 1401 فارغ التحصیل شوند.

❌ داوطلبانی که دارای تحصیلات حوزوی هستند، بایستی که دارای مدرک سطح سه حوزه علمیه قم یا خراسان باشند و در صورت تحصیل در این سطح حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 1401، مدرک خود را اخذ نمایند.

❌ متقاضیانی که جزو اسامی پذیرفته شدگان دوره روزانه آزمون دکتری سال 1400 می باشند، مجاز به شرکت در این آزمون نیستند.

❌ داوطلبانی که جزو  دانشجویان در حال تحصیل در دوره روزانه مقطع دكتری تخصصی هستند که جزو پذیرفته شدگان سال 1399 و قبل از آن می باشند می توانند قبل از اتمام مهلت ثبت نام در این آزمون از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهند، در غیر اینصورت مجاز به ثبت نام و شركت مجدد در اين آزمون نمی باشند.

❌ داوطلبان آقا نباید دارای منع نظام وظیفه باشند.

❌ داوطلبانی که جزو دانشجویان در حال تحصیل در دوره های غیر روزانه دکتری هستند، در صورتی که آقایان نیز مشکل نظام وظیفه عمومی نداشته باشند، می توانند بدون انصراف از دانشگاه فعلی، در آزمون دکتری سال 1401 ثبت نام کنند.

❌ شرکت در آزمون دکتری دارای شرط معدل نیز می باشد، به طوری که دانشجویان سال آخر و یا فارغ التحصیلان مقطع كارشناسی ارشد و دكترای حرفه ای به جز فارغ التحصیلان كارشناسی ارشد پیوسته، دكترای عمـومی دامپزشكی و دكتری پزشكی بایستی دارای  معدل بالای 14 باشند.

 

توجه

برای شرط اختصاصی اول ثبت نام در آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1401 چندین تبصره برای داوطلبان با شرایط مختلف وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم.

تبصره 1: داوطلبانی که جزو فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های گروه پزشكی هستند، بایستی که قبل از تکمیل فرم انتخاب رشته آزمون دکتری، مشخص کنند که دارای تعهد خدمت به وزارت بهداشت نیستند.

تبصره 2: داوطلبانی که شاغلین در وزارتخانه ها، سازمان ها و نهاد های دولتی می باشند، در صورتی می توانند به صورت تمام وقت در مقطع دکتری تحصیل کنند که موافقت محل كار خود را مبنی بر ادامه تحصیل در این مقطع دریافت کنند.

تبصره 3: متقاضیان بایستی که در شرکت در آزمون دکتری رشته امتحانی خود را متناسب با رشته تحصیلی مقطع كارشناسی ارشد و یا دكتری عمومی انتخاب کنند.

تبصره 4: داوطلبانی که دارای مدرک معادل تحصیلی هستند، بایستی دارای شرایط ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ درج شده در آیین نامه شركت دارندگان مدارک معادل و غیر رسمی در آزمون های ورودی مقاطع بالاتر که در تاریخ 28 مرداد ماه سال 92 به دانشگاه ها ابلاغ شده، بلشند.

تبصره 5: داوطلبانی که دارای مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان كه طی سال های 77 تا 81 می توانند در این آزمون شرکت کنند.

 

مشاوره ثبت نام دکتری ۱۴۰۱

در نظر داشته باشید که در این مقاله از سایت دانتل به شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد 1401 که با دانشگاه های سراسری مشترک می باشد، اشاره کرده ایم. اگر قصد اطلاع از شرایط و ضوابط اتباع خارجی و همینطور نظام وظیفه عمومی را دارید، می توانید برای مطالعه این شرایط به دفترچه ثبت نام دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد ۱۴۰۱ مراجعه کنید. 

چنانچه پیرامون ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد 1401 سوالی دارید، می توانید پاسخ سوالات خود را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل بپرسید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ در کجا آمده است؟

شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام دکتری دانشگاه ازاد 1401 در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری قید شده است.

آیا شرط معدل نیز در ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد 1401 ضروری می باشد؟

بله، شرکت در آزمون دکتری دارای شرط معدل نیز می باشد، به طوری که دانشجویان سال آخر و یا فارغ التحصیلان مقطع كارشناسی ارشد و دكترای حرفه ای به جز فارغ التحصیلان كارشناسی ارشد پیوسته ، دكترای عمـومی دامپزشكی و دكتری پزشكی بایستی دارای  معدل بالای 14 باشند.

شرایط عمومی ثبت نام دکتری دانشگاه ازاد 1401 شامل چه شرایطی می باشد؟ 

در متن مقاله فوق به شرایط عمومی ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد 1401 اشاره کرده ایم.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

منبع: شرایط ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد





:: برچسب‌ها: شرایط ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: