اعتراض به نتایج کنکور 1400
نوشته شده توسط : دانتل

برای کسب یک نتیجه مطلوب از مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری، متقاضیان بایستی که ضمن کسب رتبه و تراز مناسب در آزمون کتبی، بتوانند مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری را نیز پشت سر بگذارند. حال برخی از داوطلبان پس از رویت کارنامه اولیه کنکور سراسری 1400 و یا نتیجه نهایی انتخاب رشته کنکور سراسری 1400، به نتیجه ای که‌ بدست آمده اعتراض دارند و قصد دارند که اعتراض خود را ثبت کنند تا تغییری در نتایج آن ها ایجاد شود. از آنجایی که بسیاری از متقاضیان با نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری آشنا نیستند، لازم دانستیم این مقاله از سایت دانتل را به اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1400 اختصاص دهیم.

منبع: اعتراض به نتایج کنکور 1400

 

زمان اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1400

نتایج کنکور سراسری برای تمامی شرکت کنندگان در این آزمون در دو مرحله منتشر می گردد. مرحله اول اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری است که پس از گذشته یک ماه از زمان برگزاری آزمون برای تمامی شرکت کنندگان در قالب یک کارنامه منتشر می شود. لازم است اشاره کنیم که سازمان سنجش دفترچه سوالات و کلید این آزمون را نیز منتشر می کند که متقاضیان می توانند با کلید سوالات خود مقایسه کنند.

پس از انتشار کارنامه متقاضیان وارد مرحله انتخاب رشته می شوند. نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری پس از گذشت یک بازه زمانی یک ماهه برای داوطلبان منتشر می گردد. در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1400 در هر مرحله امکان ثبت درخواست اعتراض به نتیجه بدست آمده برای داوطلب فراهم می شود.

 

نتایج اولیه کنکور از 10 مرداد ماه قابل مشاهده می باشد و داوطلبان از این تاریخ می توانند اعتراض خود را ثبت کنند.

 

 

نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری 1400 | سیستم پاسخگویی

اولین روش که از چندین سال گذشته تا به امروز متقاضیان می توانند از طریق آن نسبت به اعتراض به نتیجه کنکور سراسری 1400 اقدام کنند، سیستم پاسخگویی سازمان سنجش می باشد. تمامی کسانی که نسبت به نتیجه بدست آمده در کنکور 1400 اعتراض دارند، می توانند طبق مراحل زیر پیش بروند و درخواست اعتراض خود را ثبت کنند.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ از منوی سمت چپ سایت بر روی گزینه “ ورود به سیستم پاسخگویی ” کلیک نمایید.

 

3️⃣ چنانچه قبلا در این در سامانه عضو شده اید، بر روی گزینه ” ورود به سیستم ” کلیک کنید و در غیر این صورت ابتدا مراحل عضویت خود را در سامانه انجام دهید.

 

 

عضویت در سایت

4️⃣ بر روی گزینه ” عضویت در سایت ” کلیک کنید. با کلیک بر روی این گزینه یک فرم برای شما نمایش داده می شود. در این فرم بایستی اطلاعاتی خود را شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، تابعیت، کدملی، شماره تلفن همراه، پست الکترونیکی و … وارد کنید و سپس بر روی گزینه ” تایید ” کلیک نمایید.

 

5️⃣ در ادامه عضویت در سایت، سامانه یک نام کاربری و رمز عبور به شماره تلفن همراه و ایمیلی که وارد کرده اید، ارسال می کند، 

6️⃣ پس از تکمیل مراحل عضویت در سایت، مجدد به صفحه اول بازگردید و بر روی گزینه ” ورود به سیستم ” کلیک کنید و پست الکترونیک، رمز عبور و کد ملی خود را وارد کنید.

 

7️⃣ با تکمیل کادرهای پیش‌رو بدین صورت که آزمون را ” کنکور سراسری ” و سال را ” 1400 ” وارد کنید و سپس بر روی دکمه جستجو کلیک کنید.

 

8️⃣ در بین درخواست‌های نمایش داده شده، بر روی گزینه ” اعتراض به نتیجه قبولی ” کلیک نمایید.

 

9️⃣ در این مرحله اطلاعات فردی شما را نمایش می‌دهد و شما باید شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسری خود را وارد کنید.





:: برچسب‌ها: اعتراض به نتایج کنکور 1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 200

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: